بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 12S شیائومی

بعد از عرضه گوشی های شیائومی سری ردمی نوت 12 به داخل بازار ایران، باز طراحی گوشی ردمی Note 11s یعنی شیائومی ردمی Note 12s بعد از مدت خیلی کوتاهی از عرضه و معرفی در بازار جهانی به  بازار ایران هم با قیمت حدودی 13 میلیون تومان رسیده. قراره در ادامه ببینیم این گوشی میتونه مثل نسل قبلی خودش یه ارتقا مناسب نسبت به نسخه معمولی به حساب بیاد و به نسبت Redmi Note 11s چه پیشرفت هایی داشته و چه مواردی بدون تغییر مونده؟ برای ارزیابی ارزش خرید و بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 12s شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 12S

ساختار گوشی به نسبت نوت 11 اس تغییر خاصی نکرده اما ظاهر گوشی کمی عوض شده تا خیلی گوشی تکراری به نظر نرسه. بدنه تخت ساخته شده ولی مقداری در لبه ها به صورت خمیده به فریم متصل میشه. فریم به صورت تخت کار شده و حالت تیز خودش رو حفظ کرده تا هم طراحی گوشی جذاب به نظر برسه و هم یه به نسبت گوشی خوش دستی باشه و با داشتن وزن مناسب حدود 176 گرمی در استفاده طولانی مدت شما رو خسته نکنه.

بررسی طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 12S

گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی قسمت پشتی یه پلاستیک شبیه به گلس داره که یه حس خوب و با حالی میده و مثل پلاستیک استفاده شده توی گوشی های سامسونگ یا باقی گوشی های اقتصادی تر نیست. صیقل این بخش خیلی براقه ولی خیلی راحت کثیف نمیشه و توی دست هم خوب قرار میگیره. رنگ هایی که برای گوشی note 12s در نظر گرفته شده مثل قبل خیلی یکنواخت و کسل کننده نیست و از رنگ های مشکی مات، آبی آسمانی و سبز چند رنگ مانند تشکیل میشه که به جز رنگ مشکی باقی رنگ ها یه استایل جذاب و زیبایی دارند و برای افرادی که کمی خاص پسند تر هستن میتونن جذاب باشن.

جزیره دوربین تا حدودی شبیه به باقی گوشی های ردمی نوت 12 ساخته شده ولی یه مقداری ژن نسل 11 توش دیده میشه. سه تا دوربین اصلی به همراه یه فلش LED و نوشته AI CAM توی یه بخش مستطیلی با برآمدگی نسبتا متوسط قرار گرفتن که لنز اصلی فضای بیشتری از این بخش رو تشکیل میده و یه لول بیرون زدگی خارج از این جزیره داره و برای اینکه آسیبی به اون نرسه یه فریم فلزی دور اون قرار گرفته. شیائومی یه مقداری از طراحان برند پوکو هم توی ساخت این گوشی کمک گرفته و این جزیره توی یه بخش مربعی شکل به رنگ سیاه قرار داره که توی اون نوشته 108MP دیده میشه و خبری از خود برند پوکو نیست! پایین قسمت پشتی لوگو REDMI دیده میشه و تمام.

مشخصات بدنه گوشی ردمی نوت 12 اس شیائومی

فریم پلاستیکی یه ظاهر براق شبیه به فلز داره و با طراحی تختش باعث جذاب تر شدن گوشی شده. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه و حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره. روی لبه چپ درگاه سیم کارت دیده میشه که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی جک 3.5 میلی متری صدا، اسپیکر، IR Blaster یا فرستنده مادون قرمز و میکروفون دیده میشه و زیر گوشی درگاه Type-c، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته.

مشخصات طراحی redmi note 12s شیائومی

پنل جلویی یه نمایشگر تخت با حاشیه نسبتا معمولی قرار گرفته که حدود 84.5 درصد از پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده و یه مقداری از پایین گوشی تقریبا حاشیه زیادی داره و تقریبا تغییر خاصی اینجا دیده نمیشه. دوربین سلفی توی یه پانچ هول با اندازه معمولی وسط صفحه قرار داره و بالای اون اسپیکر مکالمه بزرگ دیده میشه. در مورد گواهی و محافظ پیش فرض استفاده شده اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی به احتمال زیاد مثل نسل قبلی از گواهی IP53 استفاده میکنه که از گوشی در مقابل پاشیدن آب مقاومت میکنه و از گوریلا گلس 3 هم برای محافظت صفحه نمایش استفاده شده.

در کل از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی مناسبه و ضعف خاصی دیده نمیشه و میشه گفت با یه گوشی خوش دست و جذاب طرفیم و شیائومی در این بخش کم کاری خاصی نکرده.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 12 اس

صفحه نمایش تقریبا هیچ تغییری نکرده و شیائومی مجدد همون پنل امولد قبلی با اندازه 6.43 اینچی و رزولوشن 1080 رو اینجا استفاده کرده. امولد بودن صفحه نمایش باعث شده عمق رنگ های مشکی خوب و زیاد باشه و کنتراست تصویر خوبی داشته باشید و استفاده از رفرش ریت 90 هرتزی و تاچ سمپلینگ 180 هرتزی باعث شده تجربه استفاده روزمره از گوشی روون و بدون لگ و گیر خاصی باشه.

بررسی صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 12 اس

البته مشکل روشنایی کم صفحه نمایش که در نسل قبل هم اذیت میکرد الان بیشتر به چشم میاد و توی محیط روشن و نور زیاد استفاده از گوشی اذیت کننده میشه. روکش محافظ قرار گرفته روی صفحه نمایش خیلی کیفیت خوبی نداره و باعث میشه یه مقداری کنتراست رنگ ها به هم بریزه ولی خیلی در استفاده روزمره به چشم نمیاد.

در کل به نسبت صفحه نمایش مناسبی داره و با توجه به قیمت 220 دلاری این گوشی و رقبای دیگه اش میشه گفت ضعف خاصی نداره.

 

مشخصات باتری گوشی Redmi Note 12S

هر چی بیشتر میریم جلو میبینیم که شیائومی خیلی در داخل گوشی ردمی نوت 12 اس دستکاری نکرده و اکثر بخش ها همون قطعات نسل قبلی هستند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی مناسبی توی استفاده روزمره و عادی داره و میتونه حدود یک روز به شما شارژدهی کنه. البته اگه استفاده سنگینی از گوشی بکنید مثلا خیلی بازی کنید یا عکاسی و فیلمبرداری سنگین بکنید، به احتمال خیلی زیاد آخر روز نیاز به شارژ مجدد داشته باشید.

مشخصات باتری گوشی Redmi Note 12S

شیائومی توی گوشی ها جدیدتر خودش رو به استفاده از شارژرهای با توان بالا آورد که توی خود جعبه محصول هم قرار گرفته و با اینکه برندهایی مثل سامسونگ حتی توی گوشی های اقتصادی خودشون هم دیگه از آداپتور استفاده نمیکنن، شیائومی با قدرت سر موضع خودش وایستاده ولی گوشی ردمی Note 12s در این بخش شامل کم لطفی شیائومی شده و از همون آداپتور 33 واتی نسل قبل براش استفاده شده که دیگه الان خیلی خوب و خفن نیست و میتونه توی حدود یک ساعت تا یک ساعت و 10 دقیقه گوشی رو شارژ کنه.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی Redmi Note 12S

روند عجیب این گوشی بازم ادامه داره و نه تنها شیائومی از همون سنسورهای نسل قبل برای این گوشی استفاده کرده بلکه یه دونه سنسور تشخیص عمق هم حذف شده. البته این موارد خیلی نکته منفی به حساب نمیان و هنوز کیفیت این بخش خوبه اما پیشرفت خاصی نکرده و با وجود گوشی های دیگه خیلی جذاب به نظر نمیرسه.

بررسی عملکرد دوربین گوشی Redmi Note 12S

سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی عکس هایی با وایت بالانس خیلی خوب و دینامیک رنج عالی میگیره، البته شارپنس و جزئیات خیلی خوب نیست و تقریبا متوسطه. با زوم کردن روی عکس ها شارپنس و دیتیل از دست میره که تا حدودی میشه گفت برای گوشی های میان رده اقتصادی طبیعی به حساب میاد. توی نور کم و شب خیلی عملکرد خوب نیست و نویز زیادی توی عکس ها دیده میشه و دینامیک رنج عکس ها به هم میریزه.

عکس های پرتره تقریبا مشکلی نداره و سوژه به خوبی جدا میشه و نور و جزئیات مناسبی داره، البته بعضی وقت مخصوصا اگه سوژه سخت باشه، کمی خطا پیدا میکنه و نمیتونه سوژه رو خوب شناسایی کنه.

توی عکس های سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید شارپنس و دیتیل نسبت به سنسور اصلی افت میکنه و در لبه های تصویر به هم ریختگی زیادی دیده میشه و خیلی تعریفی نداره. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو تعریفی نداره و تقریبا عملکرد فانتزی داره و جزئیات و ترکیب رنگ بد توی عکس های این لنز دیده میشه.

تو بخش پردازنده بیشتر در موردش توضیح میدیم ولی به خاطر عوض نشدن تراشه هنوز قابلیت فیملبرداری 4k رو ندارید و هر دو لنز اصلی و سلفی فقط میتونن با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنند. کیفیت فیلم های مثل بخش عکاسیه، دیتیل و شارپنس متوسط اما دینامیک رنج و وایت بالانس خوب توی ویدیوهای این گوشی دیده میشه. لرزشگیر دیجیتالی تا حدودی به حذف لرزش های اضافه کمک میکنه.

سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی عکس های با کیفیت و خوبی میندازه که به نسبت قیمت و گوشی های دیگه میشه گفت راضی کننده است.

 

مشخصات پردازشی و نرم افزاری Redmi Note 12S

همونطور که تو بخش دوربین اشاره کردیم، شیائومی از پردازنده قدیمی مدیاتک هلیو G96 که توی گوشی ردمی Note 11s هم استفاده شده بود رو توی این گوشی قرار داده و شما با یه قیمت بالاتر باید مجدد همون گوشی قدیمی تر رو تهیه کنید. این مورد باعث میشه گوشی Note 12s در این بخش به خاطر بالا رفتن قیمتش حرف خاصی برای گفتن حتی در مقابل رقبای سامسونگی خودش نداشته باشه و نتونه عملکرد درخشانی از خودش نشون بده. به خاطر قدیمی بودن پردازنده از قابلیت 5G هم خبری نیست و نسخه 5G این گوشی هم فعلا معرفی نشده. البته توی استفاده معمولی و روزمره و توی محیط کاربری تقریبا تفاوت خاصی با گوشی های دیگه نداره و به لطف رفرش ریت 90 هرتزی یه تجربه روون میتونید داشته باشید.

مشخصات پردازشی Redmi Note 12S

تو بازی های نسبتا سنگینی مثل کالاف و Pubg میتونه با گرافیک متوسط تجربه خوب و بدون لگ و باگی به شما بده ولی اگه گرافیک رو ببرید بالاتر فشار زیادی به گوشی وارد میشه و لگ زیادی میزنه. بعد از چند دست بازی کردن هم خیلی داغ نمیکنه و باعث افت بیش از حد قدرت نمیشه. البته چون این پردازنده نسبتا قدیمی شده و از تکنولوژی ساخت 12 نانومتری استفاده میکنه به نسبت مصرف بالاتری داره و استفاده سنگین طولانی مدت خیلی سریع تر شارژش رو خالی میکنه که باعث میشه نسبت به گوشی های رقیب که پردازنده جدیدتری دارند در این بخش ضعف داشته باشه. از 6/8 گیگ رم و 64/128/256 گیگ حافظه برای این گوشی استفاده شده.

رابط کاربری از اندروید 13 و MIUI 14 تشکیل شده که یه تجربه نرم افزاری به روز رو به شما میده و با پشتیبانی 2 ساله نرم افزاری میتونه خیالتون رو بابت این موضوع تا چند ساله دیگه راحت کنه. امکانات شخصی سازی و رابط کاربری شیائومی مناسبه و از لحاظ ظاهری و نوع رابط کاربری خیلی تفاوتی به نسبت قبل دیده نمیشه و بیشتر تمرکز شیائومی روی بهبود عملکرد رابط کاربری و کاهش مشکلات اون و بهینه کردن مصرف رم و پردازنده رد پس زمینه بوده. البته امکان حذف برنامه های پیش فرض بیشتر هم یه نکته مثبت برای این رابط جدید به حساب میاد و باعث میشه تجربه سبک تر و بهتری با این گوشی داشته باشید.

 

مشخصات اسپیکر گوشی Redmi Note 12S

اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و تفکیک صدای بسیار خوبی داره ولی بلندی صدا معمولیه و در حد بخش های دیگه نیست. بیس هم خیلی تعریفی نداره. جک 3.5 میلیمتری حذف نشده و اگه قصد استفاده از هندزفری یا هدست با سیم رو داشته باشید، نیاز به تبدیل خاصی ندارید.

مشخصات اسپیکر گوشی Redmi Note 12S

 

آیا گوشی شیائومی Redmi Note 12S ارزش خرید داره؟

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 اس یه گوشی عجیبه که در بعضی منطقه های دنیا فقط عرضه شده و تقریبا از لحاظ امکانات و قابلیت ها هیچ تفاوتی با گوشی Note 11s نداره و فقط از یه طراحی جدید استفاده میکنه که حتی خود بدنه هم همون بدنه نسل قبله و از لحاظ ابعاد و اندازه تفاوتی نکرده. حالا در کنار این موارد قیمت بالاتر این گوشی رو هم قرار بدیم باعث میشه ارزش خرید این گوشی افت پیدا کنه و با اینکه امکانات خوبی مثل صفحه نمایش با کیفیت، دوربین قوی و با امکانات و کیفیت خوب، باتری با شارژدهی مناسب و سرعت شارژ خوب و یه عملکرد پردازشی مناسب برای استفاده معمولی داره اما با توجه به قیمت 13 میلیون تومانی این گوشی این امکانات کافی نیستن و تو این بازه تو لیست قیمت گوشی شیائومی، با 1 میلیون تومن قیمت کمتر گوشی Poco X5 رو داریم که امکانات و عملکرد بهتری هم داره. حتی خود گوشی ردمی Note 11s که چند میلیون تومن ارزونتره تقریبا تمامی این امکانات رو با قیمت پایین تر به شما میده (به جز آپدیت نرم افزاری بیشتر) و گوشی شیائومی Redmi Note 12s با این قیمت ها خیلی ارزش خرید بالایی نداره. البته همه این توضیحاتی رو که دادیم با توجه به قیمت فعلی این گوشی در مقایسه با رقباس و اگه این اختلاف قیمت کم باشه، گوشی redmi note 12s در کل گوشی خوبی محسوب میشه و اونجوری نیست که شما رو لنگ بذاره ولی بهترین انتخاب هم نیست.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 103
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Sam-A34

کلا گوشی های متفرقه شیائومی رو ترجیح نمیدم.فقط پرو،پرو پلاس،معمولی(اگه 5G بود 5G، اگه نبود 4G)

۲۳ آذر ۱۴۰۲
    Sam-A34

    منم همین طور کلا

    چون معمولیش معمولاً 4G است،فعلا معمولی 5G نمی‌پسندم چون اونم متفرقه حساب میشه

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    Sam-A34

    منم همین طور کلا

    چون معمولیش معمولاً 4G است،فعلا معمولی 5G نمی‌پسندم چون اونم متف*رقه حساب میشه

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
Mohammadreza138

گوشی خوبی هست

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Iiman1992

با توجه به اینکه قیمت این گوشی در آبان 1402 حدود 7 میلیون تومنه بسیار ارزش خرید خوبی داره

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

خیلی خوبه هم برا بازی هم برای دوربین من واقعا نمی‌دونستم شیائومی انقد خوبه میگن اگه داره اشتباهه

۲۷ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

سلام دوستان خسته نباشید گوشی خوبیه مخصوصا تو دوربین خیلی خوبه اگه میخواهید بخرید از اینترنت سفارش بدید ارزونتر در میاد مثلاً الان ۷ و نیم هست ولی من ۸ونیم گرفتم درحالی که خود فروشنده از اینترنت سفارش داد همین ۲ روز پیش گرفتم فعلا خدافظ

۲۳ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

سلام دوستان خسته نباشید گوشی خوبیه مخصوصا تو دوربین خیلی خوبه اگه میخواهید بخرید از اینترنت سفارش بدید ارزونتر در میاد مثلاً الان ۷ و نیم هست ولی من ۸ونیم گرفتم درحالی که خود فروشنده از اینترنت سفارش داد همین ۲ روز پیش گرفتم فعلا

۲۳ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

سلام دوستان خسته نباشید گوشی خوبیه مخصوصا تو دوربین خیلی خوبه اگه میخواهید بخرید از اینترنت سفارش بدید ارزونتر در میاد مثلاً الان ۷ و نیم هست ولی من ۸ونیم گرفتم درحالی که خود فروشنده از اینترنت سفارش داد همین ۲ روز پیش گرفتم

۲۳ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

امروز خریدمش

۲۲ مهر ۱۴۰۲
Sadra365

من و داداشم بین خرید Redmi Note 12 4G و Redmi Note 12S موندیم.خیلی اهل بازی نیستیم. برا من طراحی و سخت افزار مهمتر از دوربینه! ولی داداشم بیشتر به دوربین اهمیت میده.کدومش را بخریم؟؟ لطفا راهنمایی کنید

۱۱ مهر ۱۴۰۲