بررسی گوشی Poco F6 Pro شیائومی

«قاتل تازه نفس پرچمدارها» وارد می‌شود! بعد از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره جدیدترین گوشی سری F پوکو، در 23 می 2024 (3 خرداد 1403) بالاخره این گوشی در دو نسخه معمولی و Pro در دبی رونمایی شد. گوشی Poco F6 Pro شیائومی نهایت تلاش این کمپانی محسوب میشه که سعی کرده قیمت رو پایین نگه داره و در عین حال بالاترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها رو در اختیار کاربرها قرار بده. استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، تجهیز گوشی به رم 16GB و حافظه داخلی 1 ترابایتی و استفاده از باتری با قابلیت شارژ فوق سریع که می‌تونه در عرض 20 دقیقه شارژ‌ بشه، تنها بخش کوچیکی از قابلیت‌های Poco F6 Pro محسوب میشن. اما آیا این گوشی واقعاً ارزش خرید داره و اونقدری که براش تبلیغ شده می‌ارزه؟ برای جواب به این سوال، با بررسی گوشی Poco F6 Pro شیائومی همراه موبونیوز باشید تا زیر و روش کنیم!

 

بررسی گوشی Poco F6 Pro شیائومی از نظر طراحی و کیفیت

قبل از اینکه طراحی ظاهری گوشی Poco F6 Pro رو بررسی کنیم باید یه حقیقتی رو بگیم؛ 8 آذر 1402 (29 نوامبر 2023) شیائومی از گوشی ردمی K70 رونمایی کرد و وقتی اون گوشی رو کنار گوشی جدید Poco F6 Pro قرار میدید، شباهت بیش از حد این دو گوشی، هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت‌افزار، آدمو به فکر فرو می‌بره. ساده بخوایم بگیم، اگه گوشی Redmi K70 رو قبلاً دیده باشید، گوشی پوکو F6 Pro چیز جدید زیادی برای ارائه نداره!

شباهت Poco F6 Pro با ردمی K70

اینکه چرا کمپانی شیائومی از این سیاست استفاده کرده خیلی مشخص نیست، اما وقتی به طراحی ظاهری گوشی Poco F6 Pro نگاه میندازید، نسبت به نسل قبلی این گوشی، یعنی Poco F5 Pro تغییرات زیادی داشته. استفاده از لبه‌های نسبتاً تخت برای الگوبرداری از ترند روز دنیا و کاهش ضخامت گوشی، کارهاییه که پوکو F6 Pro رو نسبت به نسل قبلی با ارزش‌تر کرده. این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید تولید و روانه بازار شده.

هر دو نسخه این گوشی با رگه‌های شبیه سنگ مرمر ساخته شدن که دقیقاً همین رنگ‌ها رو در گوشی ردمی K70 با همین رگه‌ها می‌تونید ببینید! با تمام این اوصاف، اگه بخوایم به طراحی ظاهری گوشی Poco F6 Pro امتیاز بدیم، باید گفت که امتیاز متوسط به بالایی دریافت می‌کنه. خیلی ویژه نیست اما از رقبا هم عقب نمونده.

 

کیفیت بدنه گوشی Poco F6 Pro شیائومی

داستان شباهت این گوشی به گوشی ردمی K70 رو همینجا ببندیم و بریم سراغ کیفیت بدنه Poco F6 Pro. کمپانی شیائومی برای ساخت بدنه این گوشی از قاب شیشه‌ای و فریم آلومینیومی استفاده کرده. شاید یکی از دلایلی که وزن گوشی بالای 200 گرم رفته هم همین باشه. با این وجود، هنوز هم میشه این گوشی رو در دسته گوشی‌های نسبتا سبک وزن قرار داد. بخاطر ضخامت 8.2 میلی‌متری به راحتی می‌تونید اون رو توی دستتون بگیرید و نگران سر خوردن یا افتادنش روی زمین نباشید.

کیفیت بدنه گوشی Poco F6 Pro شیائومی

به طور کلی، گوشی‌های سری F پوکو بخاطر بالارده بودنشون، با بالاترین کیفیت بدنه و فریم ساخته میشن تا بخاطر خط و خش، مورد تمسخر شرکت‌های دیگه قرار نگیرن! انتخاب رنگ‌های مشکی و سفید و بافت مرمری برای قاب پشت گوشی هم به همین دلیل بوده که جلوی نشون دادن گرد و خاک و اثر انگشت رو بگیره. البته در قسمتی که دوربین‌ها هستن، هنوز هم میشه اثر انگشت رو مشاهده کرد.

 

پنل جلوی گوشی Poco F6 Pro شیائومی

در پنل جلوی گوشی، نمایشگر بزرگ پوکو رو می‌بینید که لنز سلفی در بالای اون به شکل دایره‌ای قرار داده شده. نسبت نمایشگر به بدنه، 89 درصده و این یعنی مقدار کمی از فریم در پنل جلویی دیده میشه. در ضمن، سنسور اثر انگشت هم روی نمایشگر قرار داده شده و برای باز کردن قفل گوشی می‌تونید از این قسمت استفاده کنید.

بررسی حاشیه نمایشگر گوشی Poco F6 Pro شیائومی

 

طراحی اطراف بدنه Poco F6 Pro شیائومی

همونطور که گفتیم، گوشی Poco F6 Pro با فریم آلومینیومی ساخته شده که دور تا دور بدنه دیده میشه. خبری از طراحی عضلانی فریم نیست و همه‌چیز خیلی ساده طراحی شده. در سمت راست گوشی می‌تونید کلیدهای ولوم و پاور رو ببینید، در سمت چپ چیزی وجود نداره، پایین گوشی پورت شارژ، میکروفن، اسپیکر و شیار سیم کارت رو داریم و در بالای گوشی هم سنسور مادون قرمز با اسپیکر دوم گوشی دیده میشه.

طراحی فریم Poco F6 Pro شیائومی

بنابراین طراحی اطراف بدنه جدای از طراحی آیفونیش، پیچیدگی خاصی نداره و همه‌چیز خیلی ساده و با استاندارد گوشی‌های دیگه چیده شده.

 

طراحی دوربین‌های Poco F6 Pro شیائومی

برخلاف گوشی Poco F6 که با چیدمان خاص دوربین‌ها و به شکل کلاسیک طراحی شده، چیدمان دوربین‌های Poco F6 Pro بیشتر شبیه گوشی‌های سری X و M پوکو هست. شباهتی از نظر چیدمان دوربین در بین این دو عضو خانواده پوکو دیده نمیشه و دوربین‌های سه‌گانه پوکو F6 Pro داخل یه جزیره مستطیلی شکل و به شکل مربعی چیده شدن. وجود فلاش در کنار دوربین سه‌گانه این حس رو به وجود میاره که گوشی چهار دوربینه‌ست اما خب اینطور نیست.

طراحی دوربین‌های Poco F6 Pro شیائومی

به نظر میرسه کمپانی شیائومی قصد داشته شباهت این گوشی به سری محبوب X رو هم حفظ کنه و به همین خاطر چیدمانی شبیه به Poco X6 Pro رو تو این گوشی شاهد هستیم.

 

استانداردهای محافظتی Poco F6 Pro شیائومی

گوشی Poco F6 Pro ضدآب نیست؛ پس از همین اول انتظار بالایی ازش نداشته باشید. شرکت شیائومی تونسته نسخه استاندارد محافظتی این گوشی رو نسبت به نسل قبلی یه شماره ارتقاء بده و از گواهینامه IP53 برای Poco F5 Pro به گواهینامه IP54 برای Poco F6 Pro رسیده. این دو تا استاندارد چه فرقی با هم دارن؟‌ راستش خیلی با هم فرقی ندارن؛ هر دوی این استانداردها، از گوشی در برابر قطرات آب و گرد و غبار محافظت می‌کنن، با این تفاوت که IP53 جلوی گرد و غبارهای بیشتر از 2.5 میلی‌متر رو می‌گیره ولی IP54 جلوی گرد و غبارهای بیشتز از 1 میلی‌متر رو می‌گیره که یعنی نمیذاره غبار ریز وارد گوشی بشه.

نداشتن استاندارد IP بالا رو میشه یکی از فاحش‌ترین ایرادات پوکو اف 6 پرو به حساب آورد که قطعا باعث ناامیدی خیلی از طرفدارا میشه. بنابراین خیلی به استاندارد محافظتی گوشی تکیه نکنید و به هیچ وجه زیر بارون یا مکان‌های مرطوب مثل استخر و حموم ازش استفاده نکنین. با این حال این گوشی از گوریلا گلس 5 برای محافظت از نمایشگر استفاده کرده که اگه قصد خرید گوشی پوکو رو دارین یه ویژگی خوب به حساب میاد.

 

بررسی صفحه نمایش پوکو اف 6 پرو شیائومی

نمایشگر 6.67 اینچی با پنل AMOLED رو میشه یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی Poco F6 Pro به حساب آورد. این نمایشگر از فناوری HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنه و می‌تونه تصاویر رو با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نمایش بده. بنابراین گیمرها هم می‌تونن برای اجرای روان و سریع بازی‌های سنگین موبایلی، روی این گوشی حساب کنن.

بررسی صفحه نمایش گوشی Poco F6 Pro شیائومی

صفحه نمایش Poco F6 Pro رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی داره که در نوع خودش بی‌نظیره. این رزولوشن زمانی جذاب‌تر میشه که بدونید تراکم پیکسل‌های نمایشگر 526ppi در نظر گرفته شده تا برای تولید تصاویر از پیکسل‌های بیشتری استفاده بشه. همین موضوع باعث شده کیفیت تصاویر و ویدیوهای که نمایشگر گوشی نشون میده به طور چشمگیری خوب باشه. همچنین باید اشاره کنیم که روی نمایشگر این گوشی، محافظ گوریلا گلس 5 کشیده شده تا در صورت زمین خوردن نشکنه یا خط و خش بر نداره.

باید به حداکثر روشنایی 4000 نیتی هم اشاره کنیم که البته در حالت عادی مقدار 700 نیت رو در اختیار شما قرار میده، اما در صورت نیاز می‌تونید اون رو افزایش بدید. تست‌های انجام شده روی روشنایی این گوشی نشون میده که عدد 4000 نیت روشنایی بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و گوشی به چنین عددی نمی‌رسه! نکته جالب دیگه درباره نمایشگر این گوشی، قابلیت Wet Touch هست که حتی وقتی دستتون خیس باشه هم می‌تونید از نمایشگر استفاده کنید و کار می‌کنه.

در نتیجه، با بررسی گوشی Poco F6 Pro از نظر نمایشگر، میشه گفت که این گوشی به لطف پنل بزرگ، پشتیبانی از رفرش ریت 120Hz و فناوری‌های مختلف، امتیازات بالایی در این زمینه دریافت می‌کنه.

 

بررسی باتری و شارژدهی گوشی Poco F6 Pro

برای گوشی Poco F6 Pro مثل خیلی از گوشی‌های نسل قبل پوکو از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده. این ظرفیت برای کاربر معمولی و گیمرها مناسبه؛ البته به شرطی که ماندگاری باتری تضمین بشه و سرعت شارژ‌ش بالا باشه که شیائومی در هر دو زمینه خوب عمل کرده. با یه بار شارژ کردن باتری این گوشی می‌تونید تا 11 ساعت و نیم با گوشی مکالمه داشته باشید، تا 8 ساعت و 40 دقیقه ساعت وب‌گردی کنید، تا 11 ساعت و ربع فیلم ببینید و تا 7 ساعت بازی کنید.

بررسی باتری و شارژدهی گوشی Poco F6 Pro شیائومی

نکته مهم‌تر، وجود شارژر 120 واتی در کنار این گوشیه که عملکرد فوق‌العاده عجیبی داره. اگه از همین شارژر برای گوشی Poco F6 Pro استفاده کنید در عرض 15 دقیقه 64 درصد از باتری شارژ میشه و در عرض 27 دقیقه 0 تا 100 باتری پر میشه که عدد خیلی خوبیه. البته خود پوکو این عدد رو 20 دقیقه اعلام کرده ولی تست‌ها نشون داد که کمی بیشتر طول میکشه.

بنابراین، گوشی Poco F6 Pro هم از نظر ظرفیت باتری، هم ماندگاری و هم سرعت شارژ در موقعیت خیلی خوبی قرار داره و میشه گفت جزو گوشی‌ها سطح بالای بازار محسوب میشه.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های Poco F6 Pro شیائومی

شیائومی برای گوشی Poco F6 Pro مثل نسل‌های قبلی از سه دوربین واید، اولترا واید و ماکرو به همراه دوربین سلفی استفاده کرده. کیفیت دوربین‌های این گوشی عبارته از:

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور OmniVision OVX8000
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX 355
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با سنسور GalaxyCore GC02M1
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با سنسور Omnivision OV16A1Q

در ادامه کیفیت عکس و فیلم هرکدوم از این دوربین‌ها رو بررسی می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌ واید (اصلی)

شرکت شیائومی در یه برگشت به عقب، از لنز 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی گوشی Poco F6 Pro استفاده کرده و این در حالیه که گوشی نسل قبلی (Poco F5 Pro) دوربین 64 مگاپیکسلی داشت. اگه جزئی‌تر به تفاوت این دو دوربین نگاه کنید، متوجه میشید که دوربین گوشی جدید از نظر اندازه سنسور و اندازه دریچه دیافراگم وضعیت بهتری نسبت به دوربین گوشی Poco F5 Pro داره و به همین خاطر عکس‌هایی شفاف‌تر، روشن‌تر و با کیفیت بالاتر ثبت می‌کنه. در زیر نمونه‌ای از عکس با دوربین اصلی گوشی رو ببینید:

نمونه عکس دوربین اصلی Poco F6 Proعکس‌هایی که با دوربین اصلی Poco F6 Pro می‌گیرید از نظر جزئیات عالی هستن، نوردهی خودکار به خوبی عمل می‌کنه و محدوده دینامیکی گسترده‌ای دارن. ولی میزان اشباع رنگ‌ها کمی بالاست و به نظر میرسه رنگ‌ها با حالت اغراق‌آمیز ثبت میشن. نکته مهم درباره این دوربین وجود فناوری‌های OIS‌ برای حذف لرزش‌ها و PDAF‌ برای فوکوس خودکار روی سوژه‌ست. نرم‌افزار دوربین این گوشی حالت‌های مختلفی مثل عکاسی پانوراما، تایم لپس، پرتره، Pro، پرتره و حالت عکاسی در شب در اختیار شما قرار میده که در نسل‌های قبلی هم وجود داشت.

 

عکاسی در شب

در نور کم، دوربین اصلی گوشی عکس‌های نسبتاً خوبی می‌گیره. دوربین به طور خودکار بعضی از تنظیمات رو برای حالت عکاسی در شب تغییر میده تا بهترین عکس‌ها با جزئیات زیاد، سایه‌های باکیفیت و رنگ‌های واقعی ثبت بشه. اگه از حالت عکاسی در شب اختصاصی خود دوربین استفاده کنید کیفیت عکس‌ها بیشتر هم میشه. به طور کلی کیفیت عکس‌های شب این دوربین خیلی خوبه. نمونه‌شو در زیر می‌تونید ببینید:

نمونه عکاسی در شب با poco f6 pro

 

عکاسی پرتره

کیفیت عکس‌های پرتره این دوربین هم در حد مطلوبیه. میزان بوکه شدن پس‌زمینه در حد قابل قبولی قرار داره و به هیچ وجه سوژه‌ای که در جلو قرار می‌گیره، حالت مصنوعی به خودش نمی‌گیره.

 

کیفیت فیلمبرداری

با این دوربین می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 8K ثبت کنید، اما خب نرخش خیلی پایینه و نهایتاً 24 فریم بر ثانیه در اختیار شما قرار میده. از طرفی، به نظر میرسه کیفیت 4K با 60 فریم بر ثانیه کیفیت بهتری در اختیار شما قرار میده. همچنین باید اشاره کنیم که به لطف وجود gyro-EIS برای این دوربین، می‌تونید در حین قدم زدن فیلم بگیرید و نگران لرزش دوربین نباشید. علاوه بر این، باید به کیفیت بالای فیلم‌های اسلوموشن این دوربین هم اشاره کنیم که می‌تونن کیفیت 1080p با نرخ 960 فریم بر ثانیه در اختیار شما قرار بدن.

به طور کلی، کیفیت و امکانات فیلم‌برداری Poco F6 Pro در سطح بالایی قرار داره و نمیشه عیب و ایرادی بهش گرفت.

 

عملکرد دوربین اولتراواید

دوربین فوق عریض یا اولترا واید این گوشی لنز 8 مگاپیکسلی سونی داره. این لنز با فوکوس ثابت طراحی شده و به همین دلیل برای عکاسی از سوژه‌های خیلی نزدیک مناسب نیست. اما عکاسی از منظره یا در محیط‌های باز با این دوربین لذت‌بخشه، محدوده دینامیکی خوبی ارائه میده، تعادل رنگ سفید در عکس‌ها خوبه و رنگ‌ها به شکل دلپذیری زنده و واقعی هستن. در زیر نمونه‌ای از عکس‌های این دوربین رو ببینید:

نمونه عکس دوربین اولترا واید پوکو اف ۶ پرو

 

عملکرد دوربین‌ ماکرو

دوربین 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین ماکرو Poco F6 Pro در نظر گرفته شده که خیلی کیفیت بالایی نداره. به نظر می‌رسه این دوربین صرفاً با اهداف تبلیغاتی روی گوشی قرار داده شده و توجه خاصی به کیفیت این دوربین نشده. از این دوربین برای عکاسی از سوژه‌ها کوچیک و کلوزآپ می‌تونید استفاده کنید، اما پیشنهاد ما اینه که برای عکاسی کلوزآپ از دوربین اصلی با حالت زوم 2x استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید. نمونه عکس دوربین ماکرو رو در زیر ببینید:

نمونه عکاسی با دوربین سلفی poco f6 pro

 

عملکرد دوربین سلفی

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی Poco F6 Pro‌ عملکرد نسبتاً خوبی داره، ولی قطعاً در هیچ مسابقه‌ای برنده نمیشه! با این سنسور می‌تونید عکس‌های سلفی خوبی از خودتون بگیرید، اما اگه به جزئیات عکس‌ها دقت کنید نشونه‌هایی از نویز روی تصویر دیده میشه. به طور کلی این دوربین برای عکاسی سلفی کیفیت خوبی در اختیارتون قرار میده و می‌تونید باهاش فیلم‌هایی با کیفیت 1080p ضبط کنید. همچنین به لطف پشتیبانی از gyro-EIS لرزش فیلم‌های دوربین سلفی به حداقل رسیده.

 

بررسی گوشی Poco F6 Pro شیائومی از نظر سخت افزار و نرم افزار

کمپانی شیائومی برای پردازنده گوشی Poco F6 Pro از چیپست پرچمدار سال گذشته استفاده کرده. چیپست کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 در سال 2023 به عنوان پردازنده گوشی‌های پرچمداری مثل سامسونگ گلکسی S23، شیائومی 13 و وان پلاس 11 استفاده شده و به همین دلیل، وقتی این پردازنده روی گوشی Poco F6 Pro قرار می‌گیره، نظر خیلی‌ها بهش جلب میشه. با وجود سرعت بالای پردازش، کارایی ویژه در زمینه هوش مصنوعی و عملکرد خوب در زمینه گیمینگ، این چیپست نقص‌هایی در زمینه گرم شدن گوشی و مصرف زیاد باتری هم داره که با این وجود باز هم جزو چیپست‌های خوب موبایلی در دنیاست.

بررسی قدرت پردازش Poco F6 Pro شیائومی

در کنار چیپست کوالکام، از پردازنده گرافیکی Adreno 740 برای این گوشی استفاده شده که هماهنگی بالایی با هم دارن. این پردازنده گرافیکی برای اجرای بازی‌های سنگین روی موبایل، عملکرد خوبی داره و در زمینه مدیریت مصرف باتری گوشی، به طور کامل با پردازنده مرکزی هماهنگه. این گوشی از استاندارد Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6/7 سه بانده به همراه وای فای دایرکت بهره‌مند شده که ورژن وای فای ( 6 یا 7) ممکنه با توجه به ریجن متفاوت باشه.

به دلیل نداشتن شیار کارت حافظه، شما نمی‌تونید حافظه گوشی Poco F6 Pro رو ارتقاء بدید و از همون اول باید نسخه‌ای رو انتخاب کنید که با نیازهاتون سازگار باشه. کمپانی شیائومی این گوشی رو در نسخه‌های زیر تولید و روانه بازار کرده:

  • حافظه 256GB و رم 12GB
  • حافظه 512GB و رم 12GB
  • حافظه 1TB و رم 16GB

همینطور که می‌بینید این گوشی از نظر رم و حافظه داخلی چیزی کم نداره و اصلاً نیازی هم به اضافه کردن حافظه جانبی به گوشی نیست. به طور کلی، پردازنده، رم و حافظه گوشی Poco F6 Pro جزو نقاط قوت این گوشی محسوب میشه. اجرای بازی و برنامه‌های سنگین در سریع‌ترین زمان ممکن، مدیریت مصرف باتری و پشتیبانی از هوش مصنوعی از ویژگی‌های مثبت پردازشی این گوشی محسوب میشه.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

گوشی Poco F6 Pro با سیستم عامل HyperOS شیائومی عرضه شده. این سیستم عامل انسان محور که برای اکوسیستم هوشمند دستگاه‌های شیائومی طراحی شده، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی محسوب میشه و قراره تمام دستگاه‌های شیائومی رو به هم متصل کنه. سیستم عامل این گوشی روی اندروید 14 ساخته شده و به همین دلیل آخرین تغییرات ظاهری محیط کار در این گوشی هم وجود داره. شیائومی وعده داده که تا 3 سال برای این گوشی آپدیت نرم‌افزاری و تا 4 سال آپدیت امنیتی ارائه بده.

بررسی رابط کاربری Poco F6 Pro شیائومی

سیستم عامل این گوشی به مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی هم مجهز شده که در زیر چند نمونه‌شو میگیم:‌

  • قابلیت Ai Portraits: از هوش مصنوعی برای بهبود عکس‌های پرتره‌ای که با دوربین می‌گیرید استفاده میشه.
  • قابلیت Ai Expansion: برای ویرایش عکس‌ها و گسترش اطرافشون استفاده میشه.
  • قابلیت Ai Magic Erase Pro:‌ برای حذف سوژه‌های اضافی در عکس‌ها کاربرد داره.
  • قابلیت Ai Album Search: با این قابلیت، جستجو در گالری عکس‌های گوشی راحت‌تر انجام میشه.
  • قابلیت Ai Subtitles: با هوش مصنوعی، به صورت لحظه‌ای، زیر فیلم‌ها زیرنویس قرار میده. (زیرنویس فارسی نداره)

به طور کلی، سیستم عامل و قابلیت‌های نرم‌افزاری Poco F6 Pro در سطح قابل قبولیه و امکانات نرم‌افزاری خوبی در اختیار کاربرها قرار میده.

 

اسپیکر گوشی Poco F6 Pro شیائومی

اسپیکرهای گوشی Poco F6 Pro صدای استریو تولید می‌کنن که توسط پردازنده گوشی تقویت میشه. در تست‌هایی که روی صدای اسپیکر این گوشی انجام شده، مشخص شد که حجم و کیفیت صدا نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده. صداهای میانه تمیز و واضح هستن و بیس صدا هم به خوبی قابل شنیدنه. وقتی ولوم صدا روی حالت حداکثر قرار می‌گیره، خیلی شاهد افت کیفیت نیستیم. شرکت شیائومی از قابلیت Dolby Atmos برای بهبود کیفیت و حجم صدای اسپیکرهای این گوشی هم استفاده کرده. لازم به ذکره که خبری از جک 3.5 میلی‌متری نیست و باید از هندزفری‌های بی‌سیم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

به طور کلی میشه گفت که کیفیت، وضوح و حجم صدای اسپیکرهای Poco F6 Pro در سطح قابل قبولیه.

 

آیا گوشی Poco F6 Pro شیائومی ارزش خرید دارد؟

بخریم یا نخریم؟‌ حالا که با بخش‌های مختلف گوشی Poco F6 Pro‌ آشنا شدید، نوبت پاسخ دادن به این سوال رسیده که اصلاً این گوشی ارزش خرید داره یا نه؟ این گوشی هنوز تو بازار ایران موجود نشده، اما با رم و حافظه متفاوت در حدود قیمت 500 تا 600 یورو قرار داره. به همین دلیل باید صبر کنیم و بینیم بعد از موجود شدن با چه عددی مواجه میشیم! هرچند، با توجه به قیمت نسل قبلی این گوشی و اختلاف 100 یورویی که بینشونه، انتظار میره قیمت پوکو اف 6 پرو بالای 30 و نزدیک به 40 میلیون باشه. اما رقبای این گوشی تو بازار ایران چیا هستن؟

یکی از رقبای سامسونگی پوکو تو این رنج قیمتی، گوشی Samsung S23 FE هستش که تازگی‌ها در بازار جهانی با کاهش قیمت قابل توجهی روبه‌رو شده و حالا می‌تونه برای این گوشی تازه نفس شاخ و شونه بکشه. از بین مدل‌های شیائومی هم گزینه‌هایی مثل Xiaomi 13T Pro رو داریم که می‌تونه یکی دیگه از رقبای Poco F6 Pro باشه. به طور کلی، اگه طرفدار برند Poco هستید و دنبال گوشی پرچمدار ارزون قیمت میگردید، پوکو F6 Pro با مجموعه‌ای از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قطعاً دل شما رو بدست میاره.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 15
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Araz Mohammadi

آقا لطفا هرچه زود تر این ویدیوشو بزارید

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
AmirHossen 17

به نظر من این گوشی بدی نیست و مشکل من با این گوشی رابط کاربری هست و اگر بهتر بود میگرفتمش الان که این گوشی وارد نشده به نظر وان پلاس نورد ۴ بهترین گزینه تا ۲۵ تومان هست اگر بدونید این گوشه قویترین میان رده هست دوربین خوب سخت افراز مناسب داشتن قاب شارژر داخل جعبه

۲۳ تیر ۱۴۰۳
AmirHossen 17

به نظر من این گوشی بدی نیست و مشکل من با این گوشی رابط کاربری هست و اگر بهتر بود میگرفتمش الان که این گوشی وارد نشده به نظر وان پلاس نورد ۴ بهترین گزینه تا ۲۵ تومان هست اگر بدونید این گوشه قویترین میان رده هست

۲۳ تیر ۱۴۰۳
Hossein.pk

منتظر ویدیوش هستیم🔥

۱۶ خرداد ۱۴۰۳
Mohamd Bahram poor

کاش موبونیوز این مطالب رو از gsm کپی برداری نمی‌کرد

۱۵ خرداد ۱۴۰۳
kargozar73

تو قسمت مقایسه اصلا اعداد اون 5 ضلعی رو نشون نمیده برای اینکه بتونیم با گوشی هایی که میخوایم مقایسه کنیم

۱۴ خرداد ۱۴۰۳
Sina1750

لطفا با ردمیk70 پرو هم مقایسه کنید

۱۴ خرداد ۱۴۰۳
    mhj59641mhj

    توی گوگل بزن پوکو F6 PRO بعدش برو توی زومیت اونجا برو پایین نزدیک آخراش بخش مقایسه با گوشی های دیگه یه بخش داره بالاش اونجا میتونی با هر گوشی که می خوای مقایسه کنی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
Nurse

با پوکو f6 هم مقایسه داشته باشید

۱۴ خرداد ۱۴۰۳
Mms 2099

ظاهرش اصلا ب قاتل پرچمدار نمیخوره

۱۴ خرداد ۱۴۰۳
هومن افراسیابی

با وجود قیمت های پیش بینی شده درباره این گوشی
بین poco f6 یا poco x6 pro کدوم؟

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
هومن افراسیابی

با وجود قیمت های پیش بینی شده درباره این گوشی
poco f6 یا poco x6 pro؟

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
هومن افراسیابی

با وجود قیمت های پیش بینی شده درباره این گوشی poco f6 یا poco x6 pro؟

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
Mohammad 498

باید بیاد در عمل چجوریه ممکنه پوکو اف شیش بهتر باشه متاسفانه شیائومی این حوریه ممکنه یکی از گوشیاش بد در بیاد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

واقعا خوبه❤👌🏻

۱۳ خرداد ۱۴۰۳