خبرهای عرضه گوشی Poco F6 Pro (آپدیت فروردین 1403)

کمپانی پوکو تو می ماه سال گذشته از F5 Pro رونمایی کرد که نسخه قدیمی این گوشی بود. پس طبیعیه که به زودی منتظر جانشینش یعنی Poco F6 Pro باشیم. البته هنوز خبر رسمی عرضه پوکو اف ۶ پرو جایی منتشر نشده؛ ولی خبر دریافت گواهی NBTC نشون میده که این برند داره برای عرضه Poco F6 Pro دورخیز می‌کنه. طبق شایعات این گوشی مدل ری‌برند شده‌‌ی Redmi K70 شیائومیه و باید منتطر بمونیم ببینم چه فرقایی با هم دارن. پس تو ادامه این مقاله با ما باشین تا بهتون میگیم تا الان دقیقا چه مشخصاتی از گوشی فاش شده؟

 

پوکو F6 Pro با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گواهی FCC می‌گیرد

خط تولید پوکو که به «قاتل پرچم‌دارها» معروف است در حال آپدیت است و امروز نام پوکو F6 Pro در پایگاه داده FCC، یکی از سازمان‌های آمریکایی که پوکو به گواهی آن نیاز دارد دیده شده. به این ترتیب معلوم شده که Poco F6 Pro با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی (محتمل‌ترین ظرفیت تبلیغاتی برای ظرفیت ۴۸۸۰ میلی‌آمپرساعتی که گواهی گرفته) ارائه می‌گردد.
از آنجا که انتظار می‌رود نسخه غیر پروی پوکو F6 یک برندسازی مجدد ردمی Turbo 3 باشد، مقایسه نهایی این دو نسخه جالب می‌شود؛ چرا که نسخه غیر پرو دارای تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ خواهد بود.
به هر ترتیب حالا به گوشی Poco F6 Pro برگردیم. این گوشی قرار است با یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچ با رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز از نوع OLED با حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیتز، ۱۲ تا ۱۶ گیگ رم، حافظه ۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایت، دوربین اصلی سه گانه (واید ۵۰ مگاپیکسل، اولتراواید ۸ مگاپیکسل، ماکرو ۲ مگاپیکسل)، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر ارائه شود و از شارژ سریع ۱۲۰ وات با سیم پشتیبانی کند. سیستم عامل آن هم اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS 1.0 خواهد بود.

 

شایعات مربوط به طراحی و ساخت گوشی Poco F6 Pro

شیائومی یه سری از گوشی‌هاش رو با اسم متفاوت برای بازار چین و جهان عرضه می‌کنه. گوشی‌های چینی معمولا با اسم Redmi K عرضه میشن و یه نمونه جهانی دارن. طبق خبرها به نظر می‌رسه که Poco F6 Pro نسخه ری پک شده‌ی Redmi K70 هستش که اواخر دسامبر 2023 عرضه شده.پس بریم و ببینیم شایعات این گوشی جدید پوکو چی در موردش میگن؟

 

صفحه نمایش گوشی پوکو F6 پرو

اگر حدس و گمان‌ها درست باشن، Poco F6 Pro احتمالا دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED، با رزولوشن 2K و فریم ریت 120 هرتز هستش. نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی، روشنایی فوق‌العاده‌ 4000 نیت داره و از تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی میکنه. حسگر اثر انگشت هم مثل نسل قبلی زیر صفحه نمایشه و این یعنی احتمالا عملکرد خوبی داره. خبرهای دیگه هم میگن که این گوشی قراره رنگ‌بندی متنوعی داشته باشه. پس شاید جز رنگ سیاه و سفید مدل‌های دیگه‌ای هم برای این گوشی عرضه بشه.

اگر این مشخصات درست باشن، Poco F6 Pro تو بخش صفحه‌نمایش به یه گوشی بالارده تبدیل میشه و حتی می‌تونه با گوشی‌های قدرتمندی مثل Samsung S23 Ultra و iPhone 15 رقابت کنه.

 

دوربین گوشی Poco F6 Pro

طبق شایعات Poco F6 Pro فقط یه گوشی نیست، بلکه یه شاهکار عکاسیه که تو جیبت جا می‌شه! با دوربین‌های قدرتمند این گوشی می‌تونین عکس‌ها و فیلم‌هایی بگیرین که انگار یه عکاس حرفه‌ای گرفته!

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی دارای حسگر 1/1.55 اینچی Light Fusion 800 با دیافراگم f/1.6، لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی (OIS و EIS) و فلش LED هستش. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، مشخصات دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 120 درجه داره و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی Poco F6 Pro هم از دیافراگم f/2.4 پشتیبانی می‌کنه.

مشخصات دوربین Poco F6 Pro

طبق خبرها دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسله و از کیفیت خیلی خوبی برخورداره. میگن Poco F6 Pro قراره از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده کنه.

 

پورت‌ های گوشی پوکو اف ۶ پرو

میگن این گوشی فضای جایگذاری دو سیم کارت نانو رو داره. یعنی می‌تونین از دو سیم کارت به طور همزمان استفاده کنین. همینطور یه پورت USB Type-C برای شارژ گوشی، انتقال اطلاعات و اتصال به لوازم جانبی مثل هندزفری و فلش مموری داره. یه جک 3.5 میلی‌متری صدا هم روی پوکو اف ۶ پرو هست که برای اتصال هندزفری و هدفونه و مثل اینکه قرار نیست حذف شه. یه سری اسپیکرهای استریو هم برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم با صدای باکیفیت برای این گوشی گذاشته شدن.

Poco F6 Pro از جدیدترین نسل شبکه موبایل پشتیبانی می‌کنه و می‌تونین با سرعت خیلی بالا به اینترنت وصل بشین. همینطور دارای جدیدترین نسل Wi-Fi یعنی Wi-Fi 7 هست. یه بلوتوث 5.4 برای اتصال به لوازم جانبی مثل هندزفری، ساعت هوشمند و اسپیکر بلوتوثی هم برای این گوشی تعبیه شده.

 

باتری و شارژدهی گوشی Poco F6 Pro

به نظر میاد Poco F6 Pro از نظر ظرفیت باتری و شارژدهی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشه. این گوشی مجهز به یک باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتیه که خیال شما رو برای کل روز راحت می‌کنه. دیگه لازم نیست نگران تموم شدن شارژ باتری وسط کار باشید. اینم بگم که رم‌هایی که تو این گوشی استفاده شده، کم‌مصرف‌تر هستن و از شارژ باتری گوشی بهینه‌تر استفاده میکنن.

علاوه بر ظرفیت بالا، Poco F6 Pro از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کنه. این یعنی با یه شارژ کوتاه مدت می‌تونید تا مدت زیادی از گوشی استفاده کنین. تصور کنین که توی نیم ساعت باتری گوشی از صفر تا صد شارژ بشه! این ترکیب از باتری قدرتمند و شارژ سریع، Poco F6 Pro رو به یه گوشی ایده‌آل برای گیمرها و کسایی که زیاد از گوشی‌شون استفاده می‌کنن تبدیل می‌کنه.

 

شایعات سخت افزار گوشی Poco F6 Pro

پردازنده این گوشی Snapdragon 8 Gen 2 هستش. پردازنده نسل ۲ اسنپ دراگون شاید جدیدترین پردازنده کوالکام برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نباشه، اما عملکرد خوبی داره و کار راه اندازه. تراشه Poco F6 Pro با استفاده از فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC تولید میشه و از هسته‌های پردازشی جدید و قدرتمندی بهره برده.

این گوشی طبیعتا باید از پردازنده گرافیکی Adreno 740 هم استفاده کنه که 30% سریعتر از نسل قبلیه. اگر مشخصات این بخش درست باشن و فقط در حد شایعه نباشن، این دستگاه به راحتی میتونه بازی‌هایی مثل کالاف و پابجی رو با بالاترین کیفیت و بدون لگ اجرا کنه.

مشخصات سخت افزاری Poco F6 Pro

گفته میشه Poco F6 Pro از 16 گیگابایت رم نوع LPDDR5x برخوردار شده. این رم نسبت به رم LPDDR5 که قبلاً استفاده می‌شد 30 تا 40 درصد سریع‌تره. این یعنی برنامه‌ها سریع‌تر باز می‌شن، بازی‌ها بدون لگ اجرا می‌شن و مولتی‌تسکینگ خیلی روان‌تر انجام می‌شه.

شایعات و گزارش‌های زیادی وجود داره که می‌گه Poco F6 Pro با حافظه یک ترابایتی هم عرضه میشه. یعنی جدا از حافظه 256 گیگی و 512 گیگی، یه نسخه دیگه هم هست که 1000 گیگ حافظه داخلی داره! این خبر برای طرفداران گوشی‌های Poco و کسایی که به دنبال یه گوشی با فضای ذخیره‌سازی بالا هستن خیلی هیجان‌انگیزه.

 

زمان عرضه گوشی Poco F6 Pro

تاییدیه NBTC برای پوکو اف ۶ پرو نشون از این داره که چیزی به عرضه این گوشی نمونده. طبق روال گذشته و مثل عرضه‌ گوشی Poco F5 در ماه می، انتظار میره که بازه‌ی زمانی مشابهی برای عرضه گوشی Poco F6 Pro اعلام بشه. طبق آمار، دستگاه‌هایی که تاییدیه NBTC رو می‌گیرن معمولا طی 1 تا 2 ماه بعد تو بازار پیدا میشن.

مثلا Poco X6 Pro و X6 تو ماه‌های نوامبر و دسامبر گواهی NBTC رو گرفتن و تو ژانویه رسما معرفی شدن. با توجه به این روند، منطقیه که انتظار داشته باشیم Poco F6 Pro تو ماه‌های آوریل یا می 2024 (فروردین یا اردیبهشت 1403) عرضه بشه.

تأییدیه تایلند مشخصات پوکو F6 پرو رو نشون نمیده ولی مدلش رو تایید کرده که 23113RKC6G هست. این مدل یعنی این گوشی احتمالا یه نسخه تغییر نام یافته از گوشی ردمی K70 چینیه. چون کد مدل K70 هم 23113RKC6C بود.

با وجود همه این خبرها باید ببینیم که تا یک یا دو ماه دیگه، این گوشی قراره چطوری عمل کنه. نظر شما در مورد این گوشی چیه؟ آیا Poco F6 Pro به اندازه خبراش خفن میشه؟

نویسنده : عرفان شفیعی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 24
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

اف 6 پس چی؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

Poco F6Pro احتمال زیاد ری برند شده K70 Pro با Dimensity 9300 باشه

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

دوربینش با پوکو F6 یکی هست یا نه؟؟!

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

گوشی خیلی خوبی میتونه باشه

۲۸ فروردین ۱۴۰۳