بررسی مشخصات گوشی Mix Fold 3 شیائومی

امسال سال گوشی های تاشو بود و برندهای مختلف تلاش کردند که گوشی های تاشو عرضه شده رو در زمینه های مختلفی مثل صفحه نمایش، طراحی، ضخامت، سخت افزار و به خصوص دوربین بهبود بدن. ترند امسال کاهش شکاف در هنگام تا شدن و بهبود لولاهای استفاده شده بود و اکثر گوشی های تاشو که توی سال 2023 عرضه شدن از یه لولای تقویت شده و طراحی تخت استفاده کردند که باعث زیباتر شدن و بهبود طول عمر گوشی ها شده. البته هنوز با داشتن قیمت های بالای 1200 دلاری خرید این گوشی های برای اکثر افراد، توجیه اقتصادی نداره. شیائومی هم مثل باقی برندها گوشی تاشو Mix Fold رو بهبود داده و با عرضه نسل جدید Mix Fold 3 سعی کرده تا جای ممکن یه گوشی تاشو با مشخصات سخت افزاری و پردازشی خیلی خفن تولید کنه که در بخشی مشکل و نقطه ضعف خاصی نداشته باشه. البته گوشی mix fold 3 فعلا برای بازار چین عرضه شده و فعلا زمان عرضه این گوشی به بازار جهانی مشخص نیست. با موبونیوز با نقد و بررسی گوشی شیائومی Mix Fold 3 همراه باشید تا ببینم شیائومی در مقایسه با باقی برندها چه مواردی رو تونسته به دنیای گوشی های تاشو اضافه کنه و به نسبت گوشی های تاشو دیگه حرفی برای گفتن داره یا نه؟

 

بررسی طراحی شیائومی Mix Fold 3

از لحاظ طراحی خیلی مورد خاصی دیده نمیشه و با یه گوشی تاشو با بدنه نسبتا تخت و مستطیلی شکل طرف هستیم. گوشی موقع بسته شدن کاملا تخت میشه و حفره و یا فاصله خاصی بین لولا و صفحه نمایش وجود نداره. بدنه کیفیت ساخت بسیار خوبی داره و قطر کم حدود 10.9 میلیمتری گوشی باعث میشه خیلی از یه گوشی پرچمدار معمولی چاق تر و بزرگ تر نباشه. در حالت باز شده هم حدود 5.3 میلی متر قطر داره و مثل یه تبلت کوچیک و جمع و جوره. قسمت پشتی در رنگ های مختلف از چند نوع متریال استفاده میکنه، توی رنگ طلایی گوشی از شیشه ساخته شده که حدود 255 گرم وزن داره و یه بدنه براق و نسبتا لغزنده رو به شما میده. دو تا رنگ مشکی داره که یکی با پنل پشتی ساخته شده از جنس چرم مصنوعی عرضه میشه که در لبه ها به فریم فلزی گوشی متصل شده و حدود 259 گرم وزن داره. رنگ مشکی دیگه از فیبر کربن ساخته شده که هم ظاهر خاصی به گوشی میده و هم حس خوبی موقع استفاده کردن منتقل میکنه.

بررسی طراحی شیائومی Mix Fold 3

بخش دوربین های نسبتا بزرگی داره، 4 تا لنز گوشی در یک بخش مستطیلی شکل روی پنل پشتی قرار گرفتن و به نسبت برآمدگی خیلی بیشتری در مقایسه با بخش های دیگه گوشی داره. این چهار لنز به صورت مربعی در گوشه جزیره دوربین قرار گرفتن و سمت راست این بخش لوگو Leica و یه فلش LED دیده میشه. پایین قاب پشتی لوگو Xiaomi قرار داره و دیگه خبر خاصی توی این بخش نیست. وزن مناسب و قطر کم گوشی باعث میشه در حالت بسته هم گوشی خوش دست و مناسبی باشه و بتونید بدون مشکل خاصی ساعت ها از گوشی استفاده کنید. شیائومی یه قاب ساخته شده از پلاستیک و چرم مصنوعی استند دار داخل باکس محصول قرار داده که علاوه بر محافظت از بدنه و جلوگیری از لکه شدن و خط و خش افتادن داخل جعبه قرار گرفته.

مشخصات بدنه گوشی تاشو میکس فولد 3 شیائومی

فریم آلومینیوم براق یه طراحی تختی داره که یه مقداری در لبه ها خمیدگی داره تا بهتر توی دست قرار بگیره. در حالت بسته روی پایین گوشی پورت تایپ سی، درگاه اسپیکر و یه میکروفون قرار گرفته. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره که حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و هم برای باز کردن گوشی در حالت بسته و هم باز استفاده میشه. بالای گوشی اسپیکر دوم، فرستنده مادون قرمز، یه میکروفون دیگه و درگاه سیم کارت قرار داره که به صورت همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی میکنه. با اینکه دور درگاه سیم کارت پلاستیک ضد نفوذ آب قرار گرفته ولی خبری از گواهی IP برای گوشی نیست و این ضعف رو به نسبت گوشی های تاشو سامسونگی داره.

مشخصات لولا گوشی میکس فولد 3 شیائومی

لولای جدید از 198 تکه ساخته شده که حدودا 17 درصد فضای کمتری رو در داخل گوشی اشغال میکنه و موقع بسته شدن گوشی کاملا به حالت تخت در میاد و یه حس جالبی مثل زد فولد 5 داره. به گفته شیائومی این لولا تا حدود 500,000 بار در مقابل تاشدن مقاومه، یعنی اگه شما روزی 140 بار گوشی رو باز و بسته کنید حدود 10 سال میتونه کار کنه و از این بابت مشکل و ضعف خاصی نداره. از زاویه 45 درجه تا 135 درجه میتونه توقف کنه و با قرار گرفتن توی حالت 90 درجه میشه به عنوان یه لپ تاپ ازش استفاده کرد. مشکل بزرگش خط تا شدن در محل لولاست که هنوز گوشی های تاشو نتونستن این مشکل رو برطرف کنن.

مشخصات بدنه گوشی mix fold3

صفحه نمایش بیرونی یه طراحی با حاشیه بسیار کم داره و در لبه راست خمیده ساخت شده که باعث جالب شدن طراحی این بخش شده. دوربین سلفی وسط نمایشگر و توی یه پانچ هول قرار گرفته. برای محفاظ از این بخش از گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده شده که محافظت مناسبی در مقابل خط و خش و خورد شدن داره. نمایشگر داخلی هم به نسبت حاشیه کمی داره و فقط یه روکش پلاستیکی دور تا دور این بخش رو فراگرفته و موقع بسته شدن از نمایشگر محافظت میکنه. دوربین سلفی هم در گوشه سمت چپ توی یه پانچ هول قرار گرفته. محافظت خاصی نداره و فقط یه روکش پلاستیکی برای این بخش استفاده شده.

مشخصات ابعاد گوشی mi mix fold 3

در مجموع توی بخش طراحی به جز نداشتن گواهی IP هیچ نقطه ضعف دیگه ای نداره و با استفاده از بدنه با کیفیت ساخت بالا، طراحی خوش ساخت و جذاب، قطر و وزن مناسب یه گوشی پرچمدار به تمام معنا به حساب میاد که به نسبت اندازه و سایز گوشی خوش دستی هم هست و شیائومی تونسته یه گوشی تاشو خوش ساخت و جذاب رو به مخاطبانش عرضه کنه.

طراحی دوربین ها در گوشی شیائومی mix fold3

 

مشخصات نمایشگر Xiaomi Mix Fold 3

بریم سراغ بخش نمایشگر، جایی که دو تا نمایشگر جذاب و با کیفیت رو میبینم. نمایشگر بیرونی 8.03 اینچی با پنل اولد پلاس Eco2 داره که انعکاس نور بسیار خوب و مصرف انرژی پایینی داره. رزولوشن +WQHD باعث میشه جزئیات تصویر خیلی خوب باشه و میتونه 1 میلیارد رنگ رو به نمایش بزاره. قابلیت LTPO داره و رفرش ریت میتونه بین 1 تا 120 هرتز جابجا بشه. حدود 89.4 درصد از این بخش رو نمایشگر به خودش اختصاص داده و یه تصویر بدون مزاحمت خاصی به شما نمایش میده. از قابلیت های +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی میکنه. روشنایی بیشینه 1300 نیتی استفاده شده باعث میشه در محیط بیرون از خونه مشکلی موقع کار کردن با گوشی نداشته باشید. نسبت تصویر حدود 1 به 1 داره که یه استایل مربعی شکل به شما میده و برای کارهای مولتی تسک و تماشای ویدیو کیفیت بسیار خوب و جذابی داره.

مشخصات نمایشگر Xiaomi Mix Fold 3

نمایشگر بیرونی 6.56 اینچی با پنل امولد رزولوشن 1080 (+FHD) یه تصویر با نسبت 21 به 9 به شما میده که تقریبا شبیه به گوشی های پرچمدار دیگه شیائومی مثل شیائومی 13 پرو هست و میتونید مثل یه گوشی عادی با این بخش کار کنید. +HDR10 و دالبی ویژن رو پشتیبانی میکنه و جزئیات و کیفیت مناسبی داره. رفرش ریت 120 هرتزی داره که مثل نمایشگر داخلی LTPO نیست و میتونه بین 30 تا 120 تغییر کنه. روشنایی بیشینه 2600 نیتی داره که در حد و اندازه گوشی شیائومی 13 اولترا است و باعث میشه استفاده از گوشی حتی توی نور زیاد و مستقیم هم بدون دردسر باشه. در مجموع شیائومی از دوتا پنل با کیفیت و جذاب استفاده کرده که هم در حالت باز شده و هم در حالت بسته کیفیت بسیار خوب و نسبت تصویر مناسبی رو به شما میده و هیچی کم از باقی گوشی های پرچمدار دیگه نداره.

 

بررسی عملکرد باتری شیائومی میکس فولد 3

شیائومی از یه باتری دوگانه 4800 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که واقعا به نسبت باقی گوشی های تاشو چه جدید و چه قدیمی عملکرد خوبی از خودش نشون میده و در استفاده معمولی و روزمره به راحتی یک روز بهتون شارژ میده که نکته مثبتی برای یه گوشی تاشو به حساب میاد. موقع وب گردی و تماشای ویدیو شارژدهی خوبی داره و در حالت استندبای هم شارژ نسبتا کمی مصرف میکنه و به راحتی در این بخش از رقبای دیگه به خصوص Z Fold 5 سامسونگ رد میشه.

شیائومی یه آداپتور 67 واتی برای گوشی استفاده کرده که مثل سایر پرچمدارهای این برنده و نیازی به تهیه جداگانه این آداپتور نیست و داخل پک محصول قرار گرفته. توی نیم ساعت حدود 70 درصد باتری رو شارژ میکنه و شارژ کاملش تقریبا 50 دقیقه زمان میبره، خیلی زمان سریعی نیست اما به نسبت گوشی های زد فولد سامسونگ عملکرد بسیار خوبی داره. شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس بیسیم داره که میتونه دستتون توی شارژ کردن رو باز بزاره و به گفته شیائومی با کمک شارژ بیسیم گوشی توی حدود 55 دقیقه کاملا شارژ میشه.

در مجموع این بخش با توجه به بهبودهایی که شیائومی ایجاد کرده و استفاده از سیستم خنک کننده مناسب و سخت افزار با مصرف بهینه، شارژدهی خوب و مناسبی رو به گوشی داده که میتونه به خوبی با گوشی های تاشو دیگه رقابت کنه و یه عملکرد خوب رو چه در بخش شارژدهی و چه سرعت شارژ نشون بده.

 

بررسی عملکرد دوربین Xiaomi Mix Fold 3

شیائومی برای گوشی تاشو جدیدش از یه دوربین چهارگانه استفاده کرده و تغییرات مثبتی رو در این گوشی ایجاد کرده که باعث میشه بین گوشی های تاشو بهترین عملکرد دوربین رو داشته باشه و بتونه خودش رو یه سر و گردن بالاتر ببره و به گوشی های پرچمدار معمولی دیگه شیائومی مثل شیائومی 13 اولترا نزدیک تر بشه. عکس های لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در حالت پیش فرض با تنظیمات مود Leica Vibrant گرفته میشن ولی میتونید از حالت Leica Authentic هم استفاده کنید که باعث میشه یه مقداری عکس ها با دستکاری کمتر و رنگ های واقعی تر گرفته بشن. البته عکس های حالت Vibrant یه مقداری رنگ های تو چشم تر و جذاب تری دارند، وایت بالانس و دینامیک رنج به خوبی عمل میکنه و عکس های با جزئیات بالا، رنگ های مناسب و جذابی به شما میده.

بررسی عملکرد دوربین Xiaomi Mix Fold 3

دوتا لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم های 3.2 و 5 برابری اپتیکال عکس های بسیار جذابی میگیرند. جزئیات مناسبه و شارپنس و کنتراست خوبی دارند، نویز در حالت 3.2 برابری تقریبا دیده نمیشه و فقط در حالت زوم 5 برابری نویز مشخص میشه. لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید عکس هایی که میگیره شباهت زیادی به عکس های لنز اصلی داره و خیلی افت زیادی به خصوص در پردازش رنگ ها نداره. دینامیک رنج، جزئیات و کنتراست بسیار خوبی داره اما به خاطر فیکس بودن فوکوس سوژه های نزدیک یه مقداری محو میشن. عکس های پرتره با زوم 3.2 برابری گرفته میشن که در اکثر مواقع تشخیص سوژه رو به درستی انجام میدن و یه مقداری محو کردن پس زمینه مصنوعیه اما کیفیت و جزئیات و ترکیب رنگ صورت بسیار خوبی داره.

مشخصات لنز دوربین گوشی mix fold3 شیائومی

دوتا لنز 20 مگاپیکسلی سلفی داره که خیلی عکس های نسبتا مناسبی با رنگ و دینامیک رنج قابل قبول میگیرند ولی بیشتر به درد شرکت در کنفرانس و یا جلسه میخورند. اما داستان به همینجا ختم نمیشه و بهترین عکس های سلفی رو میتونید در حالت باز شده و با دوربین های پشتی به خصوص لنز اصلی بگیرید. عکس های سلفی در این حالت جزئیات زیاد، رنگ های طبیعی به خصوص در صورت و دینامیک رنج بسیار خوبی دارند. با لنز اولترا واید هم میتونید عکس های عریض و دسته جمعی خوب و با کیفیتی ثبت کنید. میتونید ویدیوهایی با کیفیت 8K با 24 فریم و 4K با 60 فریم ثبت کنید که در کل کیفیتی شبیه به بخش عکاسی داره و با توجه به قابلیت های تاشو میتونید ویدیوهای خلاقانه، جذاب و با کیفیتی با این گوشی بگیرید.

 

مشخصات پردازشی و نرم افزاری شیائومی Mix Fold3

شیائومی از اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گوشی میکس فولد 3 استفاده کرده که یه مقداری هسته های مرکزی اورکلاک شده و تا حدودی به سرعت و قدرت تراشه های استفاده شده برای گوشی های سامسونگ امسال رسیده. mix fold 3 در سه نسخه با 256/512/1024 گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 4.0 و 12/16 گیگ رم LPDDR5X عرضه شده. در استفاده معمولی و روزمره یه عملکرد خیلی خوب و روون رو مثل باقی گوشی های پرچمداری که از تراشه به روز اسنپدراگون استفاده میکنن به شما میده و هیچ مشکلی در این بخش نداره. در بنچمارک های مختلف عملکرد بسیار نزدیک و پایاپایی با گوشی Z Fold 5 داره و از لحاظ قدرت پردازشی هیج کمبودی نداره، میتونه به راحتی بازی های روز رو مثل کالاف دیوتی و Pubg اجرا کنه و در استفاده بلند مدت خیلی داغ نمیشه و دچار افت فریم وحشتناکی نمیشه. توی بعضی برنامه ها اگه گوشی در حالت باز باشه و گوشی رو ببندید میتونید بازی رو در صفحه نمایش بیرونی بدون افت فریم و یا لگ خاصی ادامه بدید که شاید یه نکته مثبت در این بخش باشه.

شیائومی میکس فولد 3 از رابط کاربری MIUI 14.1.5 بهینه شده برای گوشی های تاشو و بر پایه اندروید 13 ساخته شده. فقط رام چین داره و فعلا خبری از نسخه جهانی و رام گلوبال نیست. رام چین از خدمات گوگل پشتیبانی میکنه اما باید اکثر این برنامه ها رو خودتون نصب کنید. یک سری برنامه اختصاصی برای چین هم داره که خوشبختانه میتونید به راحتی این برنامه ها رو حذف کنید. با اینکه از لحاظ کاربردی تفاوت خاصی با نسخه جهانی پیدا نمیشه اما از لحاظ ظاهری توی بعضی برنامه ها مثل ساعت و فایل منیجر تفاوت های کوچیک ظاهری بین دو رام وجود داره که اوایل استفاده کمی عجیبه.

از گوگل دیسکاور در سمت چپ صفحه Home خبری نیست و این بخش برای ویجت های مختلف در نظر گرفته شده. از لحاظ ظاهری و امکانات شخصی سازی تفاوت خاص دیگه ای بین این گوشی و باقی گوشی های شیائومی وجود نداره. در حالت تبلت مود داک پایینی مثل حالت بسته وجود داره فقط در سمت چپ سه تا آیکون جدید اضافه میشه که برنامه های اخیرا باز شده شما رو نمایش میده. از لحاظ امکانات مولتی تسکینگ بد نیست اما به گوشی های سری زد فولد سامسونگ نمیرسه.

پنجره های شناور وجود داره و میتونید در کنار برنامه های دیگه از یه برنامه دیگه مثل نوت پد استفاده کنید. میتونید تا دو برنامه رو به صورت شناور داشته باشید و دو برنامه رو هم به صورت Split استفاده کنید و همزمان 4 برنامه باز داشته باشید، البته اینکه این مورد به کار میاد و اصلا کسی همزمان از 4 برنامه استفاده میکنه خودش جای سوال داره، اما میتونید یه تجربه مولتی تسک مناسب داشته باشید. بخش Split دو برنامه مثل گوشی های سامسونگ نیست و شما نمی تونید سایز و اندازه دو برنامه رو تغییر بدید و همیشه نصف صفحه رو هر برنامه درگیر میکنه و فقط برنامه ها رو در حالت عمودی نشون میده. اگه از گوشی با زاویه 90 درجه استفاده کنید، خود به خود برنامه به دو بخش تقسیم میشه و میتونید از صفحه پایینی برای یه سری کارها مثل دیدن توضیحات و یا کامنت ها در برنامه یوتیوب استفاده کنید.

 

مشخصات اسپیکر گوشی شیائومی Mix Fold 3

صدا به صورت بالانس از دو اسپیکر قرار گرفته روی لبه ها پخش میشه که صدایی با بلندی بسیار خوبی داره و در رده باقی پرچمدار ها و گوشی های تاشو قرار میگیره. البته در حالت بسته به خاطر وجود اسپیکر مکالمه صدای بلندتری پخش میشه. کیفیت صدای بسیار خوبی هم داره و میتونه صداهای زیر، صدای خواننده و بیس مناسبی رو پخش کنه.

 

آیا گوشی Mix Fold 3 شیائومی ارزش خرید دارد؟

گوشی شیائومی mix fold 3 از یه طراحی مناسب، خوش دست و با کیفیت ساخت بالا استفاده میکنه که موقع استفاده چه در حالت بسته و چه در حالت باز حس خوبی رو منتقل میکنه. البته نداشتن گواهی IP به نسبت گوشی های سامسونگ شاید به عنوان یه نقطه ضعف در این بخش به حساب بیاد. نمایشگر با کیفیت داخلی نسبت تصویر مناسب و نرخ به روزرسانی LTPO داره و تصاویر جذاب و با ترکیب رنگ مناسبی رو نمایش میده. نمایشگر بیرونی هم یه نسبت تصویر مثل گوشی های پرچمدار دیگه داره و با اینکه به خفنی نمایشگر داخلی نیست اما کیفیت بسیار خوبی داره. شارژدهی بسیار خوب گوشی و همچنین سرعت شارژ مناسب و قابلیت شارژ بیسیم گوشی بخش باتری رو به نسبت گوشی های تاشو دیگه جذاب تر میکنه و دیگه خیلی نقطه ضعف به حساب نمیاد. دوربین خفن و جذاب این گوشی که عملکردی شبیه به گوشی شیائومی 13 اولترا داره باعث میشه، گوشی میکس فولد 3 یکی از بهترین دوربین ها بین گوشی های تاشو رو داشته باشه. سخت افزار بسیار خوب و پر قدرت عملکرد بسیار خوبی داره و در کنار رابط کاربری مناسب شیائومی میتونه عملکرد خوبی رو به نمایش بزاره البته امکانات و قابلیت های شخصی سازی و مولتی تسکینگ به رابط کاربری One Ui سامسونگ نمیرسه و هنوز در این بخش یه مقداری کمبود داره.

در مجموع گوشی Xiaomi Mix Fold 3 با قیمت حدودا 1300 دلاری یه گوشی تاشو بسیار جذاب و خفنه که در اکثر بخش ها پابه پای گوشی های تاشو دیگه مثل Z Fold 5 حرکت میکنه و در بخش هایی که این گوشی نسبتا ضعف داره، مثل دوربین و بخش باتری عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون میده اما یه مقدار رابط کاربری نسبتا محدودتری داره. به خاطر اینکه این گوشی فعلا فقط در بازار چین عرضه شده و واردات بسیار کمی توی بازار ایران داره، قیمت بالای حدود 110 میلیون تومانی داره که به نسبت گزینه های سامسونگی بازار حدود 1.5 برابر گرونتره و شما هر چقدر عاشق گوشی های تاشو باشید، با این قیمت خرید این گوشی خیلی توجیه نداره و اگه دنبال یه گوشی تاشو پر قدرت و جدید با رابط کاربری مناسب میگردید، سامسونگ زد فولد 5 گزینه اقتصادی تر و مناسب تری به حساب میاد، البته اگه قصد خرید یه گوشی تاشو خاص و با مشکلات رو دارید!

 

 

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 8 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 40
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

afsheen

مدل فیلیپ گوشیای تاشو رو بیشار از فولد می پسندم

۰۷ مهر ۱۴۰۲
thisabasi

خاص و البته گرون 🤦‍♂️

۰۷ مهر ۱۴۰۲
tahamousavi

از همکاری لایکا با شیائومی استقبال میکنم ولی بهتره که توی بقیه پرچمدارای شیائومی هم این همکاری رو ببینیم…

۰۴ مهر ۱۴۰۲
mehdi gheysari

عشق یعنی شیائومی

۳۰ شهریور ۱۴۰۲
godrati

ب خوبی سامسونگ نمیشه

۳۰ شهریور ۱۴۰۲
a.m110

خوب بود ولی نه بهتر از سامسونگ

۲۷ شهریور ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

به سامسونگ نمی‌رسه

۲۷ شهریور ۱۴۰۲
Mohamed albedo

جای بیشرفت زیاد داره.بنظرمن که تااینجاش خوب بیشرفت کرده ولی نه به اندازه سامسونگ.اگه قیمت پایین تر بود ارزش خریدن بیشتر می شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۲
aliqadiri

خیلی عالیه

۲۶ شهریور ۱۴۰۲
shahab-021

خیلی خفنه که

۲۶ شهریور ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون لطفا لایک کنید ممنون ممنونم لطفا لایک کنید ممنون ممنونم لطفا لایک کنید ممنون ممنونم لطفا لایک کنید ممنون ممنونم لطفا لایک کنید ممنون ممنونم لطفا لایک کنید

۲۵ شهریور ۱۴۰۲
mms2099

گوشی تاشو ی هوآوی با سویچ باز و بسته کردن خیلی بهتره

۲۳ شهریور ۱۴۰۲
M.B.a

باز هم سامسونگ حرف اول رو می زنه

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
Madi11

کسی سراغش نمیره

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
mohammad.hasannejad

.

۲۱ شهریور ۱۴۰۲