نقد و بررسی مشخصات Mi Band 7 شیائومی

می بند 7 شیائومی، نسل جدیدی از پرفروش ترین و محبوب ترین بند های تاریخ جهانه که میخوایم مشخصات و ارزش خریدش رو بررسی کنیم. تعریفی که کردم قطعا این جوری نیست ولی می بند شیائومی همیشه جزو پرفروش ترین گجت های هوشمند بوده که الان نسل 7 بند شیائومی وارد بازار شده و یه سری تغییرات جزئی به نسبت نسل قبل خودش داشته. mi band 7 حدود قیمتش 1.5 میلیون تومنه که باید ببینیم چه تغییراتی کرده و آیا ارزش خرید داره یا نه. پس اگه قصد خرید Smart Band یا مچ بند هوشمند شیائومی رو دارید همراه موبونیوز باشید.

طراحی Mi Band 7، جمع و جور و اسپرت!

می بند 7 تفاوت خیلی جزئی به نسبت نسل قبلی خودش یعنی Mi Band 6 کرده. چرا؟ چون صفحه نمایش این بند یه مقداری پهن تر شده و اندازه اش بزرگ تره. تفاوت اصلی این دوتا همین پهن تر شدن نمایشگر نسل جدیده. طراحی بقیه ی چیزا مثل سری قبل خودشه. Mi Band 7 بندهای مختلف با رنگ های متفاوتی داره که می تونید بندش رو جا به جا و عوض کنید. جنس این بند از سیلیکونه که خیلی شیک و جذاب دور دستتون بسته میشه و چیز خیلی پیچیده ای نداره.

باید بگم که باز و بسته کردنش راحته و وقتی روی دست بسته میشه سبک و جذابه. قطر می بند 7 مثل می بند ۶ طراحی شده. نکته ای که وجود داره اینه که بندهای می بند ۶ به نسل ۷ میخوره ولی به خاطر پهنای بیشتری که مچ بند جدید داره شاید یه مقداری تنگ باشه. اتفاق خاص دیگه ای توی طراحیش نمیفته. پشت می بند هم دو سه تا سنسور و درگاه شارژه که به صورت برآمده میاد بیرون. این از کل پکیج طراحیش که یه چیز ساده، روون، جذاب، با نمک و فسقلیه!

صفحه نمایش Mi Band 7، امولد جذاب

یه صفحه نمایش امولد می بینیم که اندازه اش ۱.۶۲ اینچه. 326 PPI هم تراکم پیکسلشه. صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت و جذابیه. رنگ، نور و عمق رنگ مشکیش واقعا عالیه و روشنایی فوق العاده خوبی داره. بدی نمایشگر اینه که خیلی باریک و کوچیکه. به نسبت نسل قبلی Always On Display اضافه شده که کل پکیج می بند 7 رو جذاب تر کرده و میشه گفتش که یه صفحه نمایش باکیفیت می بینید. فقط سایز Mi Band 7 کوچیکه و اگه به من باشه هواوی بند نسل قبلی رو به این ترجیح میدم چون یه ذره پهن تره و دیتای بیشتری میشه دید.

ارتباطات می بند 7 شیائومی

با توجه به ورژن بلوتوث 5 که این گجت داره به راحتی می تونید از طریق اپلیکیشن Mi Fitness به دستگاه های اندروید و iOS وصل بشید. خیلی خوب و روون این اتفاق میفته و ما توی Sync کردن این گجت با دستگاه های مختلف به مشکلی بر نخوردیم. یه سری شایعات موقع رونمایی این دستگاه بود که میگفتن GPS داره که باید بگم نداره. از نظر ارتباطی قابلیت مکالمه هم نداره.

رابط کاربری Mi Band 7 شیائومی

می بند 7 شیائومی یه سری تغییرات جزئی نسبت به نسل 6 داشته که احتمالا هم با آپدیت درست بشن. اول از همه Always On Display رو می بینیم که این قابلیت خیلی جذابش میکنه. موقعی که وارد صفحه ی Home می شید چند جهت رو می تونید انتخاب کنید تا قابلیت های مختلفی رو نشونتون بده. از بالا بکشید به سمت پایین نوتیفیکشن ها رو نمایش داده میشه که به نسبت نسل قبلی دسته بندیش باحال تره. یعنی این که لوگوی هر اپلیکیشنی که براتون نوتیفیکشنش اومده، کنارش میاد و این جوری قشنگ زیر همدیگه مرتب نمایش داده میشن. شما هم اسکرول می کنید و می تونید نوتیفیکشن ها رو اونجا ببینید.

وقتی روی نوتیفیکشن بزنید دیگه مثل نسل قبل نیست که تا نوتیفیکشن ها رو تا یه جایی نشون بده. اون ها رو کامل نشون میده و می تونید هر چه قدر که میخواید اسکرول کنید. توجه کنید که چون صفحه نمایش باریکه باید متن زیادی رو اسکرول کنید. باید بگم توی بخش نوتیفیکشن ها به صورت پیش فرض زبان فارسی رو پشتیبانی نمیکنه و باید یه سری از ترفندها رو پیاده کنید که اگه دوست داشتید توی شورت ویدیو بهتون یاد میدم. زبان انگلیسی و ایموجی ها رو هم پشتیبانی میکنه. ولی نوشته های فارسی برعکسه و چیزی خونده نمیشه.

اگه نمایشگر رو از پایین به سمت بالا لمس کنید چه اتفاقی میفته؟ میره توی منوی اپلیکیشن ها که به همه ی برنامه ها و قابلیت هایی که داره دسترسی پیدا می کنید. توی Mi Band 7، هفت تا ویجت می تونید روی صفحه نمایش اضافه کنید. ویجت های ساعت، آب و هوا و ویجت های دیگه ای مثل ضربان قلب، SPO2، استرس، خواب و موزیک رو هم میتونید انتخاب کنید که نمایش داده بشه. اگه به چپ و راست اسکرول کنید میتونید بین منوها سوییچ کنید.

نکته ی باحالش اینه که اگه روی هر کدوم از ویجت ها یدونه ضربه بزنید دیتیل بیشتری رو بهتون نشون میده. مثلا وقتی که ضربان قلبتون رو می گیرید اگه روش ضربه بزنید جزئیات رو نشون میده که با اسکرول کردن میتونید مثلا Activity زمان دویدنتون رو ببینید. دوباره با یه ضربه روی اون میتونید اسکرول کنید و جزئیات بیشتری مشاهده کنید. این کل پکیج نرم افزارشه.

اپلیکیشن های Mi Band 7؛ گسترده

حالا میخوام یکم راجع به اپلیکیشن هاش صحبت کنیم و ببینیم چه قابلیت هایی داره. توی قسمت اپلیکیشن هاش که برید Activity رو بهتون نشون میده. اگه ورزشکار هستید می تونید هدف بذارید که Tracking کنه. ضربان قلبتون رو میتونید توی این مچ بند هوشمند ببینید که میشه گفت نتایجش نسبتا با اپل واچ یکیه. سنسور تشخیص اکسیژن خون هم داره که میتونه اکسیژن خونتون رو بسنجه.

دوتا نکته داره اول اینه که موقع گرفتن اکسیژن خون خیلی اذیت میکنه. باید بدونید که کلا موقع کار کردن حسگرهاش خیلی اذیت کننده اس و سه چهار بار باید ضربه بزنید تا اون چیزی که میخواید رو بگیره. نکته ی دوم توی سنسور تشخیص غلظت اکسیژن خون اتفاقی که میفته و میشه گفت تقریبا برابر اپل واچه. یعنی طبق چند باری که تستش کردم هرچیزی که اپل واچ میگیره این مچ بند هم میگیره. توی این اپلیکیشن ها Workout مختلف داریم که شیائومی ادعا کرده که تعدادشون بیش از 100 نوعه. وقتی وارد ورک اوت ها بشید حالات ورزشی پایه رو بهتون میده. چیزهای مثل تردمیل، دویدن، دوچرخه سواری، راه رفتن و شنا رو داریم. وقتی که اسکرول کنید برید پایین و All Workout رو بیارید، دیگه همه ی حالات ورزشی مثل صخره نوردی، شنای پروانه، دو مانع و همه ی این چیزها رو کامل داره که واقعا خیلی زیاده. خوبیش اینه که این ورک اوت ها رو دسته بندی کرده و همه توی یه سری از دسته بندیه که می تونید وارد دسته ی مورد نظر بشید و اون چیزی که دنبالش میگردید رو گم نکنید. اگه 120 تا حالت ورزشی رو میخواستید اسکرول کنید سه روز طول می کشید.

از Workout ها که بیرون بیاید تاریخچه ی هر کدوم رو می تونید ببینید. هرچه قدر که دویده باشید آمار و دیتاش رو توی مکان ها و روزهای مختلف بهتون نشون میده که واقعا این قضیه جذابش میکنه. از نکات دیگه اش اینه که صفحه نمایشش زود خاموش می شه. میزان استرستون اینجا مشخص میشه و خوابتون رو میتونه اینجا Tracking کنه. آب و هوا، موزیک، آلارمی که ویبره و موتور ویبره ی باحالی داره از قابلیت هاشه که تو قسمت تنظیماتش می تونید هر بلایی می خواید سرش در بیارید.

یه سری از اتفاقات و دیتاها هم توی اپلیکیشنش وجود داره. یعنی برای یه سری از تنظیمات مثل این که واچ فیس های مختلف رو Setup کنید باید از طریق اپلیکیشنی که به موبایل باهاش وصلید انتخاب کنید. واچ فیس های زیاد و جذابی هم داره که Always On Display کمک کرده که جذاب تر هم بشه. پس از سنسورهایی که داره هم گفتم. توی یک نگاه سنسور ضربان قلب داره، میزان استرستون رو میتونه بسنجه، خوابتون رو Track میکنه و تشخیص اکسیژن خون هم داره.

حتی توی Workout ها قابلیت اندازه گیری چربی خون رو هم داره! یعنی به شما دیتایی که داره رو نشون میده و دیتا رو به صورت کامل توی اپلیکیشن موبایلتون آنالیز میکنه که از طریق اونجا بهش دسترسی دارید. میشه گفت که اگه ورزشکار باشید یه گجت کاربردیه. اگه که اهل ترک کردن ورزشتون هستید می بند 7 همه ی سنسورها رو تقریبا داره. کامل میتونید همه ی بخش های مربوط به سلامتیتون رو Track کنید. از استرس و خواب گرفته تا اتفاقاتی که توی خوابتون داره میفته، قدم هایی که می شمارید و هر چیز دیگه ای رو می تونید رهگیری کنید.

باتری Mi Band 7، مناسب

شیائومی ادعا کرده که باتری Mi Band 7 خیلی خفن شده و می تونید تا دو هفته یا 15 روز ازش استفاده کنید. نکته ای که وجود داره اینه که اگه هدفتون استفاده از قابلیت هاش باشه (یعنی ورزشکارید و میخواید ورزشتون رو روزانه Track کنید، از سنسورهاش استفاده می کنید، صبح ها با آلارمش که ویبره میزنه بیدار می شید، نوتیفیکشن ها رو همه فعال می کنید) باید بگم که شاید دو روز و نصفی تا نهایت سه روز می تونید ازش استفاده کنید. اگه با این میزان استفاده پیش برید هر روز تقریبا 30 تا 35 درصد شارژش کم میشه و نمی تونید به عددهای 5 تا 10 روز برسید.

اگه قابلیت های Track سنسور هاش رو غیر فعال کنید، ویبره خیلی نزنه و نوتیفیکشن هم زیاد نیاد، شاید تا ده روز بتونه شارژدهی کنه. این در صورتیه که همه چیز به اضافه ی Always On Display غیر فعال باشه. اگه بخواید کامل از همه ی قابلیت هاش استفاده کنید تقریبا دو روز نصفی تا سه روز طول می کشه که شارژش تموم بشه. آداپتور که نداره یدونه دانگل شارژ داره که دقیقا شبیه به می بند 6 شارژ می شه. حدود دو ساعت طول می کشه که فول شارژ بشه.

یه نکته ای که توی طراحی باید می گفتم اینه که کاملا ضد آبه. تا عمق 50 متر! توی این عمق برای خودتون اتفاقی میفته ولی اگه این می بند توی این عمق بیفته چیزیش نمیشه. پس Mi Band 7 ضد آبه و میتونید باهاش دوش بگیرید، استخر برید و یا هر بلایی که میخواید سرش در بیارید. نکته ای که وجود داره اینه که گواهی IP نداره. گواهی که داره 5ATM که تا فشار 5 اتمسفر رو میتونه تحمل کنه ولی گواهی ضد گرد و غبار نداره. پس اگه جاهایی مثل کویر و این ها می بند 7 رو دستتون انداختید باید حواستون باشه که خاک واردش نشه. چون گواهی IP نداره و خاک میتونه باعث خراب شدنش بشه.

می بند 7 ارزش خرید داره یا نداره؟

طراحی Mi Band 7 شبیه به همون نسل قبلیه و تقریبا مشابه می بند 6 ساخته شده ولی چون که از نظر صفحه نمایش عرضش بیشتر شده، یه مقداری بهتر شده. از لحاظ رابط کاربری واقعا خوبه. سنسورهاش هم تقریبا مشابه نسل قبلیه ولی به نظر من عملکردشون یه مقداری بهتر شده. از نظر باتری هم برای یدونه Band این ظرفیت جواب میده.

مثلا الان که سلامت باتری اپل واچ من 90 شده دیگه نمیتونه بیشتر از یه روز شارژدهی کنه. فکر میکنم که توی بلند مدت اگه که بخواید از همه ی قابلیت هاش استفاده کنید بتونید سه روز کامل استفاده کنید تا دوباره بزنید به شارژ. از نظر وصل شدن به گجت ها و دستگاه های مختلف واقعا خوب و راحته ولی کاش GPS داشت. چون جی پی اس نداره باید همیشه گوشیتون کنارتون باشه که بتونید Track دقیق تری داشته باشید. کاش قابلیت مکالمه داشت اما اگه قابلیت مکالمه داشت ساعت هوشمند میشد و دیگه بند هوشمند نبود. ایراد جدی و اساسی دیگه ای نمیتونم بگیرم. قیمتش حدود یک میلیون و پونصده که چون تازه وارد بازار شده شاید یه مقداری هم افت قیمت کنه.

می بند 7 نسل جدید Mi Band 6 ولی همچنان میتونید از سری قبلی هم استفاده کنید. مقایسه ی می بند 6 با Huawei Band هم قبلا گفتم که خیلی میتونه برای انتخاب کمکتون کنه. به نظر من هواوی بند به خاطر عرض بیشترش میتونه بهتر باشه ولی باید بدونید که می بند امکانات بیشتری رو در اختیارتون قرار میده و کار کردن باهاش روون تر و ساده تره. حالا شما بگید که می بند 7 ارزش خرید داره یا نداره؟

می بند 7 یه نسخه پرو هم داره که طراحی و مشخصاتش به ساعت هوشمند نزدیک تر شده و میتونید تو بررسی مشخصات mi band 7 pro شیائومی بیشتر باهش آشنا بشید.
سوالات متداول
(2 سوال)
نقاط قوت Mi Band 7 چیست؟ چرا باید اون رو بخریم؟

می بند های شیائومی همیشه جز پر فروش ترین دستبندهای سلامتی بازار بودن. تو mi band 7 هم شاهد بهبود عملکرد سنسورها، بزرگتر شدن صفحه نمایش، اضافه شدن حالت های ورزشی بیشتر و بهبودهای جزئی دیگه هستیم که ارزش خریدش رو بالاتر برده.

نقاط ضعف می بند 7 چیست؟ چرا نباید اون رو بخریم؟

نمیشه ایراد جدی و اساسی به Mi Band 7 گرفت. توی طراحی تغییر زیادی به نسبت نسل قبلی خودش نداشته. چون جی پی اس نداره باید همیشه گوشیتون کنارتون باشه که بتونید Track دقیق تری داشته باشید. در حالت کلی اگه دنبال یه Band خوبید که ویجت های مختلفی داشته باشه و طراحی اون هم جمع و جور باشه می تونید می بند 7 شیائومی رو تهیه کنید.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۵ تیر, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 721
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

amirgh1358

سلام
درود بر تیم حرفه ای موبونیوز
لطفاً راهنمایی بفرمایید که چطوری پیام‌های فارسی رو در miband 7 فعال کنم
ممنون

۲۷ آبان ۱۴۰۲
Hossein_d88

چجوری قسمت اهنگشو فعال کنم؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۲
AMIRREZACODM

به نظرتون اینو بفروشم ۸ بخرم

۰۴ شهریور ۱۴۰۲
    Nikan Ahmadi

    نه صبر کن می بند 9 بیاد بعد اونو بگیر چون 8 تغییر های زیادی نکرده نسبت به می بند 7

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
Amin.2007

سلام می بند ۸ رو هم برسی کنید از سیر تا پیاز
اون هم نسخه ی گلوبال

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
Nurse

جالب نیود

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
sam77

سلام من می بند ۶ خریدم رفتم استخر دیگه روشن نشد الان ۷ گرفتم جرات نمیکنم ببرم استخر آیا تنظیمات خاصی داره برای شنا یا خیر

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
sam77

سلام من۶ خریدم رفتم استخر دیگه روشن نشد الان ۷ گرفتم جرات نمیکنم ببرماستخر آیا تنظیمات خاصی داره برای شنا یا خیر

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
1234za

ویدیو برسی می بند7پرو رو هم درست کنید

۱۱ اسفند ۱۴۰۱
    Mohammad matin1387

    من دارم واقعا عالی بهتون پیشنهاد خرید میدم

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
hamidcipher

جدیدا گام شمارش کم میشماره . . . .!

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
abolfazlawm

سلام من ۲ ماهه که می بند ۷ خریدم ولی یک مدته که روشن نمیشه شارژ هم داره مشکل چیه؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۱
hamed70

شما گفتین جی پی آس نداره اما وقتی گوشیم همراهم نیس قدم شمارش کار می‌کنه میشه بگین چطوره؟؟؟ممنون بابت سایت‌خوبتون

۰۷ بهمن ۱۴۰۱
    tehrani85

    جی پی اس ربطی به قدم شمار نداره
    جی پی اس برای مسافتی که طی کردی و
    راه رفتی رو میگه

    ۰۴ فروردین ۱۴۰۲
hamed70

شما گفتین جی پی آس نداره اما وقتی گوشیم همراهم نیس قدم شمارش کار می‌کنه میشه بگین چطوره؟؟؟

۰۷ بهمن ۱۴۰۱
Aminreza.NNT

می بند خوبه باهاش حال میکنم.

۲۶ دی ۱۴۰۱
anti.gen

خیلی با می بند حال نمیکنم

۱۶ دی ۱۴۰۱