بررسی ساعت mi Band 7 Pro شیائومی

سری Mi Band شیائومی با قیمت ارزان و عملکرد مناسب خودشون تونستن طی چند سال اخیر به یه گزینه مناسب برای افرادی که دنبال یه دستبند ورزشی کوچیک و ارزون قیمت با شارژدهی بالا هستن، تبدیل بشه. هر سال هم قابلیت های جدیدی به این سری اضافه شده و تنوع و دقت سنسورها بالاتر رفته. اما امسال علاوه بر نسخه معمولی که مثل هر ساله یه دستبند سلامتی بود، نسخه شیائومی Mi Band 7 Pro هم با قیمت حدودی 56 دلار عرضه شده که تفاوت ها و پیشرفت های بسیاری کرده و بیشتر شبیه به یه ساعت هوشمند به نظر میرسه تا یه دستبند سلامتی هوشمند. قراره در ادامه می بند 7 پرو، ساعت هوشمند جالب و جذاب شیائومی رو بررسی کنیم و ببینیم با وجود برندهای دیگه در بازه اقتصادی، چقدر ارزش خرید داره و آیا میتونه همزمان نظر کاربرهای معمولی و نیمچه ورزشکاران رو جذب کنه؟! با بررسی ساعت mi Band 7 Pro شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Mi Band 7 Pro

طراحی میشه گفت شباهت هایی به نسخه های قدیمی یا می بند 7 داره و همون حالت مستطیلی شکل دستبند ها حفظ شده اما اینبار عرض صفحه نمایش بزرگ شده و با یه ساعت هوشمند نسبتا بزرگ با صفحه نمایش عریض و تقریبا جدید طرفیم که خیلی نمونه مشابهی به جز برخی ساعت های هوشمند اقتصادی هواوی نداره. شاید بگید این اندازه بزرگ کمی روی دست ظاهر نسبتا زشتی پیدا میکنه، اما در واقعیت می بند 7 پرو روی اکثر دست ها به خوبی قرار میگیره و حتی روی دست با مچ نسبتا کوچیک هم ظاهر مناسب و نیمه اسپورتی داره.

بررسی طراحی Mi Band 7 Pro

به خاطر ساختار اقتصادی ساعت نباید انتظار بدنه فلزی یا آلومینیومی رو داشته باشید و بدنه از پلاستیک مات ساخته شده، اما همین موضوع باعث شده وزن ساعت نسبتا کم باشه (در حدود 20 گرم) و بتونید به راحتی و طولانی مدت بدون اینکه فشاری به مچ دست شما وارد بشه ازش استفاده کنید. در زمان خواب هم خیلی اذیت نمیکنه و میتونید از قابلیت های پایش خواب این ساعت هم استفاده کنید. البته فریم دور نمایشگر از روکش فلزی براق ساخته شده و علاوه بر زیباتر کردن ساعت تا حدودی در مقابل ضربه ها از ساعت محافظت میکنه.

مشخصات طراحی بدنه ساعت هوشمند شیائومی mi band 7 pro

هیچ دکمه فیزیکی برای ساعت می بند 7 پرو استفاده نشده و تماما باید از صفحه نمایش برای جابجایی در منوها استفاده کنید. خبری از اسپیکر روی بدنه نیست و فقط روی لبه راست یه میکروفون قرار گرفته. به دلیل نداشتن اسپیکر برای مکالمه یا پخش آهنگ یا هشدار و آلارم نمیتونید از ساعت استفاده کنید و این ساعت هشدارهای لازم رو از طریق بازخورد لمسی (ویبره) به شما اطلاع میده.

بند سیلیکونی جنس نرم و لطیفی داره و خیلی در زمان استفاده دست رو اذیت نمیکنه و در صورت کثیف شدن میشه به راحتی اون رو تمیز کرد. این بندها با یه گیره به بدنه متصل میشن تا به راحتی بتونید با تغییر این بندها یه تنوعی به ظاهر ساعت بدید.

مقاومت در مقابل رطوبت می بند 7 پرو

صفحه نمایش mi band 7 pro در گوشه ها به صورت خمیده به بدنه متصل میشه تا ظاهر ساعت زیباتر و شیک تر به نظر برسه و راحت تر هم بشه از این بخش استفاده کرد. یه محافظ پیش فرض معمولی هم روی صفحه نمایش قرار داره تا در مقابل خط و خش های جزئی از صفحه مراقبت کنه. برای اینکه با خیال راحت بتونید بعد از فعالیت های ورزشی یه آبی به سر و صورت خودتون بزنید، این ساعت با مقاومت مناسبی در مقابل نفوذ آب ساخته شده و تا عمق 5 متری در مقابل نفوذ مایعات مقاوم شده و به گفته شیائومی حتی میتونید باهش شنا کنید یا دوش بگیرید، ولی با توجه به قیمت دلار و کالاهای دیجیتال بهتر در حد پاشیدن آب و شستن دست این ساعت رو تست کنید!

 

مشخصات صفحه نمایش شیائومی می بند 7 پرو

صفحه نمایش 1.64 اینچی می بند 7 پرو از یه پنل امولد با رزولوشن 456 در 280 استفاده میکنه که تراکم پیکسلی 326PPI داره. به لطف صفحه نمایش امولد و تراکم پیکسلی مناسب جزئیات خوب با رنگ های زنده و شفافی به شما نمایش داده میشه و روشنایی بسیار مناسبی داره که در حالت روشنایی خودکار میتونه تا حدود 500 نیت افزایش پیدا کنه و به خوبی میتونید در محیط های پر نور هم از ساعت استفاده کنید.

مشخصات صفحه نمایش شیائومی می بند 7 پرو

یه قابلیت بسیار خوب دیگه داشتن صفحه نمایش روشن یا AOD هست و در صورت تمایل میتونید از این قابلیت برای استفاده راحت تر از گوشی بدون نیاز به تکون دادن دست برای دیدن صفحه نمایش استفاده کنید.

مشخصات صفحه همیشه روشن می بند 7 پرو شیائومی

تنظیمات مختلفی هم برای این بخش در نظر گرفته شده و میتونید فقط در زمان های مشخصی از روز این قابلیت رو به صورت خودکار روشن کنید تا مصرف باتری بهینه تری داشته باشید. البته سنسور تشخیص حرکت دست برای روشن شدن صفحه کمی باگ داره و بعضی اوقات به درستی حرکت دست رو تشخیص نمیده ولی ممکنه این مشکل در آپدیت های نرم افزاری برطرف بشه و خیلی نکته منفی به حساب نمیاد.

بررسی صفحه نمایش mi band 7 pro

در کل بخش صفحه نمایش یکی از نقاط قوت mi band 7 pro شیائومی به حساب میاد و با توجه به قیمت هر سلیقه ای رو راضی میکنه و جزئیات و ترکیب رنگ جذاب صفحه نمایش کاملا شما رو به وجد میاره.

 

مشخصات باتری Xiaomi Mi Band 7 Pro

با بزرگتر شدن ابعاد و استفاده از یه صفحه نمایش با جزئیات و پر مصرف باید از یه باتری با حجم بالا استفاده بشه که بتونه شارژدهی مناسبی به این ساعت بده، به همین خاطر شیائومی از یه باتری 235 میلی آمپر ساعتی برای ساعت می بند 7 پرو استفاده کرده که در حالت معمولی و استفاده سبک حدود 12 روز به شما شارژدهی میکنه. البته اگه از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن استفاده کنید این مقدار تا حدود 6 تا 7 روز کاهش پیدا میکنه.

استفاده مداوم از GPS و حسگرهای سلامتی باعث مصرف زیاد باتری میشه و اگه بخواید به صورت پیوسته از این قابلیت ها استفاده کنید و یه روز کامل به انجام فعالیت های ورزشی سنگین مشغول بشید، میتونید حدود 10 الی 9 ساعت از ساعت استفاده کنید و تمام فعالیت های ورزشی خودتون رو (که در بخش نرم افزار بیشتر در موردشون توضیح میدیم) با جزئیات خوب اندازه گیری کنید. برای شارژ ساعت یه کابل پوگو مگنتی در داخل جعبه قرار داره که به وسیله پورت USB به کلگی متصل میشه و با استفاده ازش میتونید ساعت رو در حدود 1 ساعت و نیم کاملا شارژ کنید.

 

بررسی حسگر های شیائومی mi band 7 Pro

حسگر های سنجش سطح اکسیژن خون، ضربان قلب، سطح استرس و گام شمار جزو مهمترین قابلیت های به کار رفته در mi band 7 pro به حساب میان. این حسگرها در اکثر مواقع دقت بسیار مناسب و قابل قبولی (با توجه به قیمت دستگاه) دارند ولی نباید انتظار دقت یه دستگاه سنجش سلامتی رو از این ساعت داشته باشید. سنجش ضربان قلب و اکسیژن علاوه بر اینکه میتونن در هر زمان با استفاده از برنامه روی ساعت مقدار ضربان قلب و سطح اکسیژن خون رو به شما اطلاع بدن، به صورت همزمان و 24 ساعته هم وضعیت شما رو بررسی میکنن و در صورت ایجاد تغییر ناگهانی با استفاده از ویبره به شما هشدار میدن. البته استفاده از این قابلیت ها باعث افزایش مصرف باتری میشه. اگه خیلی استرسی هستید این ساعت با کمک حسگر تشخیص ضربان قلب و برنامه مخصوص میتونه با تنظیم تنفس شما طبق زمانبندی برنامه تا حدودی به آرامش شما کمک کنه.

بررسی حسگر های شیائومی mi band 7 Pro

یکی از مهمترین قابلیت هایی که به می بند 7 پرو استفاده شده قرار گرفتن GPS روی خود ساعته که بدون نیاز به گوشی میتونه موقعیت مکانی شما رو پیدا کنه و در فعالیت های ورزشی محبوبی مثل دویدن، پیاده روی و یا دوچرخه سواری سرعت شما در مسیر، مقدار مسافت و همچنین مسیر طی شده رو به صورت نسبتا دقیقی ارزیابی کنه و به شما نمایش بده. همچنین این اطلاعات در برنامه Mi Fitness ذخیره میشه و میتونید در هر زمان به این اطلاعات دسترسی داشته باشید و برای فعالیت های بعدی خودتون برنامه ریزی کنید و پلن ورزشی خودتون رو با توجه به داده ها و همچنین مقدار کالری مصرف شده تنظیم کنید. علاوه بر این موارد ضربان قلب شما هم با دقت مناسبی در طول ورزش اندازه گیری و ثبت میشه و میتونید در این برنامه بهشون دسترسی داشته باشید.

مشخصات سنسور جی پی اس می بند 7 پرو

با دست کردن ساعت در موقع خواب می تونید از امکانات پایش خواب هم استفاده کنید تا به زمان خواب عمیق و سبک خودتون پی ببرید و اگه مشکلی در مقدار و کیفیت خواب شما وجود داره مطلع بشید و با کمک این اطلاعات و مشاوره دکتر، خواب راحت تری داشته باشید. همچنین میتونید از قابلیت سنجش 24 ساعته ضربان قلب هم در زمان خواب استفاده کنید.

بررسی حسگر دویدن mi band 7 pro شیائومی

117 حالت ورزشی برای ساعت هوشمند می بند 7 پرو در نظر گرفته شده که شامل ورزش های مثل یوگا، وزنه برداری، کشتی و یا ورزش های رزمی مثل کاراته و تکواندو میشه که در اکثر این ورزش ها بیشتر ضربان قلب و کالری اندازه گیری میشه و جزئیات خیلی زیادی به شما داده نمیشه اما بعضی ورزش های محبوب مثل دویدن و دوچرخه سواری اطلاعات بیشتری مثل سرعت حرکت و مقدار مسافت طی شده هم ثبت و اندازه گیری میشه و میتونید اطلاعات این ورزش ها رو در برنامه می فیتنس ببینید. 15 حالت ورزشی محبوب هم به صورت خودکار اندازه گیری میشن که به نسبت دقت مناسبی داره و در صورت تمایل میتونید این حالت رو در تنظیمات خاموش کنید.

 

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری Mi Band 7 Pro

اکثر ساعت های هوشمند شیائومی به خصوص مدل های ارزون قیمت از نرم افزار خاصی استفاده نمیکنن و فقط یک سری برنامه ها و امکانات پیش فرض براشون ا از قبل در نظر گرفته شده و امکان نصب برنامه های جدیدی وجود نداره و اگه ساعت های هوشمند گلکسی واچ یا اپل واچ رو دیده باشید نباید انتظار امکانات زیاد و جالب این ساعت ها رو داشته باشید. رابط کاربری می بند 7 پرو امکانات مناسب و متنوعی داره و میتونید هم روی خوب ساعت و یا به کمک گوشی و برنامه Mi Fitness (که هم برای گوشی های اندروید و هم آیفونی در دسترسه) تنظیمات مختلف ساعت رو شخصی سازی کنید. برنامه هایی که به شما اعلان نمایش میدن رو مشخص کنید، حالت صفحه نمایش همیشه روشن رو شخصی سازی کنید، آلارم تنظیم کنید و یا حالت Do Not Disturb رو در زمان مشخص فعال کنید و کلی امکانات دیگه. البته آلارم به خاطر نداشتن اسپیکر روی ساعت فقط از طریق ویبره شما رو مطلع میکنه.

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری Mi Band 7 Pro

البته به خاطر پردازنده معمولی و قیمت اقتصادی، کمی سرعت UI پایینه و ممکنه بعضی وقت موقع استفاده از ساعت کمی لگ و باگ بزنه که با توجه به قیمت طبیعیه و نمیشه ایراد خیلی خاصی بهش گرفت.

روی خود ساعت 5 واچ فیس قرار داره که میتونید با نگه داشتن روی صفحه بین این موارد سوییچ کنید و با کمک برنامه گوشی میتونید به بیش از 180 واچ فیس متنوع دیگه دسترسی داشته باشید و هر کدوم رو که مایل هستید روی ساعت دانلود و استفاده کنید.

پیام های دریافتی و یا تماس رو میتونید مشاهده کنید ولی نمیتونید روی ساعت هوشمند می بند 7 پرو به این موارد پاسخ بدید. یه نکته در این مورد عدم پشتیبانی ساعت از زبان فارسی در اعلان هاست که باید موقع خرید به این نکته هم توجه کنید. امکان نمایش آب و هوا، کنترل پخش موزیک روی گوشی، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت به وسیله پخش هشدار و همچنین استفاده از ساعت به عنوان شاتر دوربین هم جزو امکانات دیگه این ساعت به حساب میان. قابلیت NFC هم برای پرداخت بدون تماس در ساعت استفاده شده که متاسفانه در داخل ایران کاربردی نداره.

 

آیا Mi Band 7 pro ارزش خرید دارد؟

ساعت هوشمند می بند 7 پرو شیائومی در حال حاضر (فروردین 1401) حدود 3.2 میلیون تومان قیمت داره و نسبت به نسخه معمولی قیمت دو برابری داره. اما صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات، شارژدهی باتری بسیار خوب که در استفاده سنگین به راحتی یک هفته به شما شارژ میده، حسگرها و قابلیت های پایش سلامتی متنوع و دقیق در کنار ظاهر زیبا و خوشگل باعث میشه در مقابل رقبای دیگه حرف هایی برای گفتن داشته باشه و از همه مهمتر به کار رفتن قابلیت GPS اختصاصی باعث میشه فعالیت های ورزشی مثل دویدن و دوچرخه سواری به صورت دقیق تری با امکانات بیشتری اندازه گیری بشن و اگه بعد از هر فعالیت ورزشی برای سری بعدی برنامه ریزی میکنید و مسیر جدیدی رو میرید، میتونه با یه هزینه مناسب کاملا شما رو در مسیر زندگی سالم همراهی کنه! استفاده از برنامه Mi Fitness که برای همه گوشی های اندرویدی چه سامسونگ و شیائومی و آیفونی در دسترسه باعث میشه بتونید اطلاعات ورزشی و سلامتی خودتون رو با جزئیات زیادی بررسی کنید و ازشون ا اطلاع داشته باشید. اگه خیلی اهل ورزش هم نباشید اندازه مناسب و ظاهر زیبای ساعت در کنار قابلیت های متنوع و کاربردی و امکان شخصی سازی بند و ظاهر ساعت میتونه علاوه بر یه گجت کاربردی یه اکسسوری جالب باشه که بتونید با تیپ های مختلف اسپرت از mi band 7 pro استفاده کنید. اگه دنبال انتخاب های دیگه تو بازه قیمتی می بند 7 پرو هم هستید میتونید یه سر به راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند هر بازه قیمتی موبونیوز هم سر بزنید.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۲ فروردین, ۱۴۰۲
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 48
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hwman

👏👏

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mammadjr10

👌👌👌👍👍

۲۷ فروردین ۱۴۰۲
Mammadjr10

👌

۲۷ فروردین ۱۴۰۲
tahamousavi

به نظرم نسخه معمولیش ارزش خرید بیشتری داشته باشه…

۲۷ فروردین ۱۴۰۲