مقایسه Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

تو فکر خرید یک گوشی با ژن پرچمدار هستین، اما قیمت های نجومی بازار براتون قابل هضم نیست. به نظرم اصلا نگران نباشین چون شیائومی امسال دو تا گوشی قاتل پرچمدار خودش یعنی شیائومی ۱۳ تی پرو و پوکو F5 پرو رو روانه بازار کرده که مشخصات سخت افزاری مناسب و قیمت پایین تری در مقایسه با مدل های پایه پرچمدار برند هایی مثل سامسونگ و اپل دارن. پس اگه بودجه ۲۵ تا ۳۵ میلیون دارین و یه گوشی قوی برای فیلمبرداری و یا گیم زدن میخواین، با مقایسه Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro همراه موبونیوز باشین تا یه مقایسه جذاب بین دو تا نماینده قاتل پرچمدار شیائومی انجام بدیم.

 

مقایسه طراحی Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

شیائومی گوشی Xiaomi 13T Pro رو توی دو مدل مختلف با درب پشتی شیشه ای و درب سیلیکون پلیمری ساخته که ظاهر جذابی به گوشی داده. از اون طرف دوربین های پشتی گوشی در یک جزیره شیک و مستطیلی با یه برآمدگی کوچیک روی درب پشتی سوار شدن که جذابیت خاصی دارن. فریم گوشی از پلاستیک با کیفیت و جلوی گوشی از شیشه ساخته شده که برای محافظت از نمایشگر گوشی از یه لایه گوریلا گلس ۵ (Gorilla Glass 5) استفاده شده که مقاومت مناسبی در برابر ضربه و خط و خش داره.

مقایسه طراحی Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

در مقابل توی طراحی و ساخت درب پشتی Poco F5 Pro از شیشه با کیفیت استفاده شده که مقاومت خوبی در برابر ضربه داره ولی از اون طرف لک و کثیفی رو به راحتی جذب میکنه. دوربین های پشتی نماینده پوکو طبق سنت گوشی های شیائومی همگی توی یه جزیره دوربین مستطیل با یه برآمدگی نسبتا کم روی درب پشتی گوشی قرار گرفتن. فریم این گوشی از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده. برای محافظت از شیشه جلوی گوشی از یه لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که در برابر خط و خش تا حدودی مقاومه ولی به نظرم برای اطمینان بیشتر از گلس روی گوشی استفاده کنید.

مقایسه طراحی Xiaomi 13T Pro و پوکو f5 پرو

اسکنر اثر انگشت توی هر دو تا گوشی زیر نمایشگر قرار داره که سرعت و کارایی بالایی رو در اختیارتون میذارن. توی هر دو تا قاتل پرچمدار شیائومی از گواهی حفاظتی نفوذ در برابر گرد و غبار و پاشش آب استفاده شده، ولی شیائومی 13T Pro به گواهی IP68 هم مجهز شده و میتونین گوشی رو تا عمق ۱/۵ متری زیر آب فرو ببرین. در حالت کلی اگه دو تا گوشی رو توی بخش طراحی با همدیگه مقایسه کنیم، به نظرم قاتل پرچمدار Poco F5 Pro طراحی جذاب و به روز تری در مقایسه با رقیب داره و اگه ضد آب بودن رو فاکتور بگیریم امتیاز این بخش به نماینده پرچمدار پوکو میرسه.

 

مقایسه صفحه نمایش شیائومی 13T Pro و Poco F5 Pro

توی بخش نمایشگر قاتل پرچمدار 13T Pro شیائومی از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی امولد استفاده کرده که رزولوشن تصویر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل رو داره و بیش از ۶۸ میلیارد رنگ رو میتونه نمایش بده. این نمایشگر برخلاف بیشتر گوشی های پرچمدار نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی رو داره که میتونین بین دو حالت عادی ۶۰ هرتزی و حداکثری ۱۴۴ هرتزی یکی رو انتخاب کنین. از اون طرف از استاندارد های تصویر دالبی ویژن، +HDR10، عمق رنگ ۱۲ بیت و نرخ بازخورد لمسی تا ۴۸۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که باعث میشه این گوشی گزینه مناسبی برای موبایل گیمرا باشه.
نمایشگر Xiaomi 13T Pro بیشتر از ۸۸ درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده و در مقایسه با مدل های سال گذشته حاشیه نمایشگر کمتری دارد. این نمایشگر توانایی تولید روشنایی ۴۹۳ نیت رو داره که در حالت خودکار تا ۱۰۰۰ نیت هم میرسه. بر اساس ادعای چینی های نمایشگرش میتونه تو حالت حداکثری روشنایی بالای ۲۶۰۰ نیت رو هم تولید کنه.

مقایسه صفحه نمایش شیائومی 13T Pro و Poco F5 Pro

در نقطه مقابل قاتل پرچمدار Poco F5 Pro هم به یه نمایشگر اولد ۶/۶۷ اینچی مجهز شده که رزولوشن بالای تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل رو براتون نمایش میده. این گوشی از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی و استانداردهای تصویر دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی میکنه.
نمایشگر گوشی پوکو بیش از ۸۷ درصد گوشی رو در اختیار داره و مابقی رو حاشیه مشکی پوشونده که از این نظر دو تا گوشی تفاوت خاصی با هم ندارن. بر اساس تست های انجام شده نمایشگر قاتل پرچمدار Poco F5 Pro توانایی تولید روشنایی تا ۵۰۰ نیت در حالت عادی و ۱۰۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره؛ این میزان روشنایی بر اساس ادعای سازندگان در حالت حداکثری تا ۱۴۰۰ نیت هم زیاد میشه.

مقایسه صفحه نمایش xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

در حالت کلی نمایشگر 13T Pro به دلیل پشتیبانی از نرخ بروزرسانی بالای ۱۴۴ هرتزی و بازخورد لمسی ۴۸۰ هرتزی و همچنین روشنایی بالای ۲۶۰۰ نیت برتری بیشتری رو در مقایسه با Poco F5 Pro از خودش نشون میده. حتی با وجود رزولوشن بالاتر تصویر پوکو بازم اونطوری که باید انتظارات رو برآورده نمیکنه و به نظرم امتیاز بخش نمایشگر به پرچمدار 13T Pro میرسه.

 

مقایسه باتری Xiaomi 13T Pro و پوکو F5 پرو

توی بخش باتری Xiaomi 13T Pro از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که شارژدهی بالایی توی استفاده های روزانه و ترکیبی بهتون میده. این باتری در حالت استندبای تا ۱۰۲ ساعت هم دووم میاره که از این نظر؛ با هر بار شارژ کامل باتری میتونین تا ۲۸ ساعت برای تماس، ۱۰ ساعت وب گردی، بیش از ۱۳ ساعت تماشای ویدیو و ۸ ساعت بازی کردن روش حساب باز کنین.

مقایسه باتری Xiaomi 13T Pro و پوکو F5 پرو
از اون طرف Poco F5 Pro یه باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری داره که عملکرد و شارژدهی خوبی تو استفاده های روزانه در اختیارتون میذاره. این باتری در حالت استندبای تا ۹۹ ساعت هم دوام میاره که در مقایسه با رقبا خوبه و میتونین تا ۳۰ ساعت برای تماس، ۱۳ ساعت وبگردی و ۲۰ ساعت پخش ویدیو از گوشی استفاده کنین.

مقایسه باتری Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

باتری 13T Pro با آداپتور ۱۲۰ واتی داخل جعبه توی مدت کمتر از ۱۵ دقیقه تا ۶۸ درصد شارژ میشه و توی کمتر از ۲۶ دقیقه باتری به طور کامل شارژ میشه. در مقابل باتری نماینده پوکو با آداپتور ۶۷ واتی خودش تو مدت نیم ساعت تا ۸۶ درصد شارژ میشه که شارژ کامل باتری ۴۸ دقیقه زمان میبره. در حالت کلی Poco F5 Pro شارژدهی بهتری رو در مقایسه با رقیب از خودش نشون میده، ولی از اون طرف 13T Pro با آداپتور ۱۲۰ واتی خودش تا دو برابر سریع تر از پوکو شارژ میشه و به نظرم امتیاز بخش باتری رو در مجموع دریافت میکنه.

 

مقایسه دوربین Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

شیائومی امسال یه همکاری جدی رو با برند آلمانی لایکا شروع کرد که نتیجه اون منجر به تولد شیائومی ۱۳ و ۱۳ اولترا شد؛ پس از ادامه این موفقیت حالا توی قاتل پرچمدار Xiaomi 13T Pro یه بار دیگه قراره عکاسی رو با طعم شیائومی و لایکا تجربه کنیم. در این گوشی از ترکیب سه تایی دوربین های پشتی شامل یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.9 و سنسور 24 میلی متری، یه دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال دو برابری و یه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده شده. دوربین اصلی 13T Pro توانایی فیلم برداری با وضوح تصویر 8K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره.

مقایسه دوربین Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

در مقابل نماینده قاتل پرچمدار Poco F5 Pro از دوربین های سه گانه شامل یه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه که کیفیت عکسبرداری خوبی رو بهتون میدن. دوربین اصلی این گوشی مثل رقیب خودش توانایی فیلم برداری با وضوح بالای 8K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه رو داره که از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارن.

قاتل پرچمدار 13T Pro یه دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی لایکا با زوم ۲ برابری اپتیکال داره که خوراک عکاسی پرتره هستش. در مقابل توی قاتل پرچمدار پوکو خبری از دوربین تله فوتو نیست و در نهایت نا امیدی از یه دوربین ماکرو نمایشی استفاده شده که واقعا کاربردی نداره و عکس های گرفته شده با این دوربین خیلی به درد نمیخوره.

 

مقایسه دوربین اصلی Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

وقتی حرف لایکا پیش میاد واقعا انتظار یه شاهکار مثل ۱۳ اولترا رو داریم که قراره بازم توی قاتل پرچمدار شیائومی تکرار بشه. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی پرچمدار 13T Pro کیفیت و نوردهی بالایی دارن و جزئیات به طور کامل ثبت میشه. از اون طرف رنگ های محیط کاملا طبیعی و بدون شلوغ کاری و فیلترهای زیبا سازی گرفته میشه و محدوده داینامیک و کنتراست تصویر به طور کامل رعایت شده. در اینجا دوربین اصلی به طور غیر قابل باوری بالاتر از سطح انتظارمون هستش و نتیجه بسیار رضایت بخشه.
در مقابل عکاسی با دوربین اصلی پرچمدار Poco F5 Pro کیفیت و وضوح بالایی رو بهتون میده و جزئیات محیط و سوژه ها به طور کامل قابل تشخیصه. این دوربین تو حالت زوم دو برابری یه نویز کمی روی عکس هاتون میندازه ولی اونقدر زیاد نیست که کلا توی ذوق بزنه. از اون طرف وقتی توی محیط های باز و زیر نور خورشید میرین عکس ها افت کیفیت دارن و نویز زیادی روشون میفته. اینجا دوربین اصلی پوکو بدک نیست ولی نمیشه انتظار شاهکار رو ازش داشته باشیم.

 

مقایسه دوربین اولترا واید 13T Pro و پوکو F5 Pro

عکس های گرفته شده با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید 13T Pro توی شرایط نور مناسب کیفیت خوبی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست و رنگ محیط و سوژه ها بدون هیچ دستکاری ثبت میشن. از اون طرف اگه توی محیط باز باشین کیفیت عکس ها گرفته شده اونجور که انتظار داریم خوب نیست و معمولا چند تا نویز روی اونها میفته. در مقابل کیفیت تصاویر لنز اولترا واید پوکو در حد معمولیه و حتی توی شرایط نوری خوب هم تعریف چندانی نداره؛ نویز بالا، افت کیفیت و نداشتن جزئیات مناسب توی بیشتر عکس های این دوربین دیده میشه.

مقایسه دوربین سلفی Xiaomi 13T Pro و پوکو F5 پرو

نماینده شیائومی از یه دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده میکنه که قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده. عکس های ثبت شده با دوربین سلفی کیفیت متوسطی دارن و جزئیات به طور کامل ثبت نمیشن؛ اما از اون طرف نور دهی خوبی دارن و محدوده داینامیک در حد تعادل رعایت میشه و نویز زیادی روی عکس ها نمیفته.
در مقابل قاتل پرچمدار Poco F5 Pro مثل برادر کوچکتر خودش به یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 مجهز شده که توانایی فیلم برداری با وضوح تصویر 1080p و ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو داره. عکس های ثبت شده با دوربین سلفی پوکو کیفیت و نوردهی مناسبی دارن و جزئیات بدون تغییر و یا آبرنگی شدن ثبت میشن که به نظرم خیلی عالیه!

مقایسه دوربین سلفی Xiaomi 13T Pro و پوکو F5 پرو

عکاسی و فیلم برداری با دوربین های اصلی قاتل پرچمدار Xiaomi 13T Pro توی روز و شب کیفیت خوبی رو در مقایسه با نماینده پوکو بهتون میده. از اون طرف دوربین های سلفی هر دو تا گوشی توی فیلمبرداری و عکسبرداری در شب عملکرد جالبی رو ندارن و حتی با وجود افکت های زیبا سازی شیائومی در نهایت عکس هایی پر از نویز دارن که اصلا به دل نمیشینه. در حالت کلی اگر بخوایم حساب کنیم فارغ از دوربین های سلفی هر دو گوشی، 13T Pro شیائومی دوربین های با کیفیت بیشتر و بهتری رو در مقایسه با پوکو در اختیارتون میذاره و امتیاز بخش دوربین به این گوشی میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

رسیدیم به بخش سخت افزار؛ جایی که قاتل پرچمدار Xiaomi 13T Pro به تراشه جدید قدرتمند مدیاتک Dimensity 9200 Plus با معماری ۴ نانومتری مجهز شده که توانایی گرافیکی و پردازشی بالایی رو در مقایسه با رقبا از خودش نشون میده. در مقابل توی گوشی Poco F5 Pro از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 با معماری ۴ نانومتری استفاده شده که در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهینه تر شده و توی فشارهای سنگین پردازشی پایداری بیشتری داره.

مقایسه قدرت پردازشی Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

بر اساس تست های انجام شده در بنچمارک های معتبر تراشه Dimensity 9200 Plus توی بخش تک هسته ای تا ۱۱ درصد و در بخش چند هسته ای تا ۳ درصد عملکرد بالاتری رو در مقایسه با تراشه مدعی کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1 از خودش نشون میده که با توجه به اختلاف قیمت بالای 13T Pro در مقابل پوکو زیادم تعجب برانگیز نیست.
توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین تراشه Dimensity 9200 Plus در طولانی مدت پایداری مناسبی رو نداره و داغ میکنه. از اون طرف همونطور که انتظار داشتیم تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قاتل پرچمدار پوکو پایداری بیشتری رو داره و گرمای کمتری رو توی استفاده های طولانی تولید میکنه که قطعا تجربه گیمینگ بهتری رو در اختیارتون میذاره.

مقایسه قدرت پردازشی شیائومی 13T Pro و Poco F5 Pro

در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو با هم مقایسه کنیم حتی با وجود اینکه اعداد و ارقام به نفع تراشه مدیاتک هست؛ ولی معمولا اکثر بازی های موبایلی با معماری تراشه های کوالکام سازگاری بیشتری دارن و اینجا قاتل پرچمدار پوکو مدیریت رم بالاتری رو تو اجرای برنامه های سنگین در مقایسه با Xiaomi 13T Pro داره و به همین دلیل امتیاز بخش پردازشی به Poco F5 Pro میرسه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

گوشی 13T Pro با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 شیائومی وارد بازار جهانی شده که به ادعای چینی های محیط کاربری روون و بدون باگی رو در اختیار کاربر میذاره. Poco F5 Pro هم با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی MIUI 14 ویژه گوشی های پوکو به بازار عرضه شده که تجربه خالص استفاده از این پرچمدار رو در اختیارتون میذاره.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro

توی بحث بروز رسانی نرم افزاری شیائومی آپدیت رابط کاربری HyperOS رو برای قاتل پرچمدار Xiaomi 13T Pro منتشر کرده که قابلیت های نرم افزاری جدیدی از جمله لاک اسکرین سفارشی و بهبود های مدیریت رم و مصرف باتری رو بهتون میده. در نقطه مقابل نماینده پرچمدار پوکو به همون اندروید پیشفرض خودش بسنده کرده و هنوز خبری از آپدیت هایپر OS روی این گوشی نیست.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Xiaomi 13T Pro و پوکو F5 Pro

با این حساب در حال حاضر قاتل پرچمدار 13T Pro به دلیل داشتن رابط کاربری روون و همچنین امکان ارتقا به نسخه اندروید به روزتر در مقایسه با پوکو امتیاز بخش عملکرد نرم افزاری رو دریافت میکنه.

 

مقایسه اسپیکر شیائومی 13T Pro و Poco F5 Pro

قاتل پرچمدار Xiaomi 13T Pro به دو تا بلندگوی استریو در بالا و پایین گوشی مجهز شده که با لطف پشتیبانی از قابلیت دالبی اتموس صدای خروجی با کیفیتی رو در اختیارتون میذارن. در مقابل Poco F5 Pro هم از ترکیب دو تا بلندگوی استریو در بالا و پایین فریم گوشی استفاده کرده که کیفیت صدای خروجی و بالانس مناسبی داره.

مقایسه اسپیکر شیائومی 13T Pro و Poco F5 Pro
توی هر دو تا نماینده شیائومی و پوکو جک صدا رو نداریم و به همین دلیل امکان استفاده از هندزفری های سیمی وجود نداره. به طور کلی اگر بخوایم دو تا گوشی رو با هم مقایسه کنیم نماینده قاتل پرچمدار Poco F5 Pro اسپیکر های قوی و صدای بیس بیشتری رو در مقایسه با رقیب خودش بهتون میده و به نظرم امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی قاتل پرچمدار Xiaomi 13T Pro توی نسخه با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ با قیمت ۳۰ تا ۳۲ میلیون تومان در بازار به فروش میرسه؛ این در حالیه که Poco F5 Pro با همین ترکیب حافظه قیمت حدودا ۲۴ میلیون تومانی داره (بهمن ۱۴۰۲) و اینجا یه اختلاف قیمت ۶ تا ۸ میلیون تومانی بین دو تا گوشی داریم و احتمالا با نوسان قیمت ها تو بازار بیشتر هم خواهد شد. پس الان باید برتری های دو گوشی رو در کنار هم بذاریم تا ارزش خریدشون دستمون بیاد.
پرچمدار شیائومی 13T Pro با داشتن نمایشگر با کیفیت ۱۴۴ هرتزی، پکیج دوربین قدرتمند لایکا، محیط کاربری روون و بدون باگ و ارتقای نرم افزاری بیشتر و سرعت شارژ بالاتر برتری خودش در مقایسه با رقیب رو نشون میده. در مقابل پرچمدار Poco F5 Pro با قیمت بسیار کمتر از رقیب با داشتن طراحی و کیفیت ساخت خوب، اسپیکر های قوی تر و تراشه بهتر و پایدارتر توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین و بازی های روز دنیا عملکرد بهتری رو در مقایسه با پرچمدار شیائومی 13T Pro از خودش نشون میده.
با تمامی این توضیحات اگه به عکاسی حرفه ای علاقه دارین و به دنبال یه گوشی با دوربین با کیفیت از برند لایکا، سرعت شارژ بالا، محیط کاربری روون و آپدیت نرم افزاری بیشتر و به روزتر و نمایشگر پرنور و با کیفیت هستین بدون معطلی قاتل پرچمدار 13T Pro رو خریداری کنین. در مقابل اگه موبایل گیمر هستین و یه گوشی با تراشه قوی، شارژدهی بالا، طراحی جذاب و بلندگوی های با کیفیت میخواین بهتره سراغ نماینده پوکو برین که با قیمت ۶ تا ۸ میلیون کمتر تجربه بازی کردن روون و بدون لگ رو در اختیارتون میذاره. به نظرتون کدوم یکی از قاتل های پرچمدار شیائومی ارزش خرید بالاتری داره؟

مقایسه مشخصات 13t pro با poco f5 pro

thumb مقایسه Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro
Xiaomi 13T Pro
thumb مقایسه Xiaomi 13T Pro و Poco F5 Pro
Xiaomi Poco F5 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, September 26

StatusAvailable. Released 2023, September 26

Announced2023, May 09

StatusAvailable. Released 2023, May

مشخصات بدنه

رنگ بندیAlpine Blue, Meadow Green, Black

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back or silicone polymer back, plastic frame

Weight200 g or 206 g (7.05 oz)

Dimensions162.2 x 75.7 x 8.5 mm (6.39 x 2.98 x 0.33 in)

رنگ بندیBlack, White

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back, plastic frame

Weight204 g (7.20 oz)

Dimensions162.8 x 75.4 x 8.6 mm (6.41 x 2.97 x 0.34 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 144Hz, Dolby Vision, HDR10+, 1200 nits (HBM), 2600 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1440 x 3200 pixels, 20:9 ratio (~526 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 1000 nits (HBM), 1400 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging120W wired, PD3.0, QC4, 100% in 19 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, QC3+, 50% in 15 min (advertised) 30W wireless, 50% in 32 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5160 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.9, 24mm (wide), 1/1.28", 1.22m, PDAF, OIS 50 MP, f/1.9, 50mm (telephoto), 1/2.88", 0.61m, PDAF, 2x optical zoom 12 MP, f/2.2, 15mm (ultrawide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو8K@24fps, 4K@24/30/60fps, 4K/1080p@30fps HDR10+, 1080p@30/60/120/240fps; 10-bit LOG, gyro-EIS

ویژگیLeica lens, LED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, (wide), 1/2", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, gyro-EIS

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 20 MP, f/2.2, (wide), 0.8m

ویدئو1080p@30fps, HDR10+

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 9200+ (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.35 GHz Cortex-X3 & 3x3.0 GHz Cortex-A715 & 4x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUImmortalis-G715 MC11

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.0 GHz Cortex-X2 & 3x2.5 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 730

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, MIUI 14 for POCO

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass, color spectrum

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 75, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1+L5), GLONASS (G1), GALILEO (E1+E5a), NavIC (L5), BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, tri-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

تست ها

بلندگو -26.7 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 102h

Camera Photo / Video

Display

Performance

بلندگو -26.2 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 99h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1057977 (v9) GeekBench: 4001 (v5.1), 4009 (v6) GFXBench: 50fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price886.01 / 699.00

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$427.96 / 529.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 11
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

باتوجه به این اختلاف قیمتی، مقایسه این دو تا چندان جایگاه خاصی ندارد ولی درکل ارزش خرید گوشی پوکو ظاهراً بیشتره…

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

پوکو جالبتر به نظر میرسه

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

قطعا 13T pro

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

دو گوشی عالی رو مقایسه کردید…

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود.

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

عکسای پوکو چطوری اند؟

چون توی بخش پردازنده و باتری و اسپیکر پوکو بهتره، فقط میمونه دوربین.
‌من یه دوربین معمولی روبه خوب میخام( اولویتم دوربین نیست، اما خب نمیخام دوربین خیلی مزخرفی هم داشته باشه) بیشتر اسپیکر و باتری برام مهمه و اینکه گوشی هنگ نکنه و زیاد داغ نشه.


‌میخام عکسای خوبی بتونم باهاش بگیرم(نه در حد یه پرچمدار)
نظرتون؟؟؟

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    من 13t پیشنهاد میکنم

    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
    Nurse

    پردازنده هر دو قوی و برابر هست؛ ولی دوربین پوکو نسبت به رقیب خیلی ضعیف تره.
    برای گیم گزینه های ارزونتر هم راحت میشه پیدا کرد، لازم نیست اینقدر هزینه بشه.

    ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
    tahamousavi

    هرچقدر پول بدی همون قدر آش میخوری. گوشی گرون تر، دوربین بهتر. گوشی ارزون تر دوربین معمولی تر.
    به جیبت نگاه کن…

    ۰۶ فروردین ۱۴۰۳
Limb0onTop

جفتشون خیلی خوبن

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

۱۳tpro رو انتخاب میکنم

۰۱ اسفند ۱۴۰۲