مقایسه ایکس باکس سری ایکس با پلی استیشن 5

تقریبا ۴ سال از عرضه قدرتمند‌ترین کنسول‌های بازی می‌گذره و همچنان مقایسه این دو کنسول از مباحث داغ بین گیمرهاست. هر کدوم از این کنسول‌ها طرفدارهای خودشون رو دارن و با ارائه ویژگی‌های مختص خودشون راه رقابت رو باز گذاستن. کنسول‌های Xbox Series X و PS5 این بار سخت‌افزار نسبتا شبیه به هم دارن که باعث شده کیفیت و قدرتشون زیاد با هم متفاوت نباشه. با وجود این، عوامل دیگه‌ای وجود داره که ممکنه باعث برتری یکی از کنسول‌ها نسبت به دیگری بشه. بنابراین اگه قصد خرید کنسول بازی دارین و بین این دو مدل مردد هستین مقایسه ایکس باکس سری ایکس با پلی استیشن 5 موبونیوز رو از دست ندین. تو این مقاله برتری‌های هر کنسول رو نسبت به رقیبش می‌سنجیم تا ببینیم ارزش خرید کدوم بیشتره؟

 

بررسی کنسول Xbox Series X و PS5 در یک نگاه

ابتدا بهتره یه نمای کلی از تفاوت کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 ارائه بدیم و بعد به طور عمیق‌تر جزئیات این دو کنسول رو مقایسه کنیم. ویژگی‌های فنی و مهم هر کنسول از قرار زیره:

 

مشخصات ایکس باکس سری ایکس

با ایکس باکس سری ایکس می‌تونید به همه بازی‌های کنسول‌های ایکس باکس قدیمی تا بازی‌های جدید دسترسی داشته باشید و با نهایت جزئیات و خیلی روان بازی‌هاتون رو اجرا کنید. 

  • ابعاد: 15 × 15 × 30 سانتی‌متر
  • وزن: ۴.۴۵ کیلوگرم
  • پردازنده: ۸ هسته‌ای AMD Zen 2 با فرکانس پردازشی ۳.۸ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: AMD RDNA 2 با قدرت ۱۲.۰ ترافلاپ
  • رم: GDDR6 16 گیگابایتی
  • حافظه: ۱ ترابایتی از نوع NVMe SSD 
  • رزولوشن: تا 8K
  • فریم ریت: تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • درایو نوری: 4K UHD Blu-ray
  • امکان ارتقا حافظه با اتصال حافظه اینترنال و اکسترنال
  • دارای ۳ درگاه یو اس بی
  • دارای خروجی HDMI
  • دارای قابلیت Quick Resume
  • پشتیبانی از دالبی ویژن

متاسفانه کنسول مایکروسافت همچنان در زمینه بازی‌های انحصاری عملکرد ضعیفی داره، اما با اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد می‌شه به آینده بازی‌های این کنسول امید داشت. 

 

مشخصات پلی استیشن 5

کنسول سونی مثل همیشه بازی‌های انحصاری ویژه‌ای رو ارائه می‌ده و جایگاهشو توی قلب گیمرها بیشتر تثبیت می‌کنه. لود سریع‌ بازی‌ها، کنترلر منحصر به فرد دوال سنس و فناوری صدای سه بعدی از مزایای مختص به این کنسوله. 

  • ابعاد: 10 × 26 × 39 سانتی‌متر
  • وزن: ۴.۷۸ کیلوگرم
  • پردازنده: ۸ هسته‌ای AMD Zen 2 با فرکانس پردازشی ۳.۵ گیگاهرتز 
  • پردازنده گرافیکی: AMD RDNA 2 با قدرت ۱۰.۳ ترافلاپ
  • رم: GDDR6 ۱۶ گیگابایتی
  • حافظه: ۸۲۵ گیگابایتی از نوع NVMe SSD 
  • رزولوشن: تا 8K
  • فریم ریت: تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • درایو نوری: 4K UHD Blu-ray
  • امکان ارتقا حافظه با اتصال حافظه اینترنال و اکسترنال
  • دارای ۴ درگاه یو اس بی (شامل USB-C)
  • دارای خروجی HDMI
  • پشتیبانی از VR

البته نسخه اسلیم بدون درایو این کنسول هم وجود داره که تفاوت‌هایی با این مدل داره.

 

مقایسه ایکس باکس سری ایکس با پلی استیشن 5

کنسول‌های Xbox Series X و Playstation 5 هر دو در زمینه بازی پیشتاز هستن و در حال حاضر از بهترین‌ها محسوب می‌شن. بعد از عرضه این دو کنسول، جنگ بین غول‌های دنیای بازی به اوج خودش رسید و سؤال مهمی رو برای گیمرها به وجود آورد؛ کدوم یکی از کنسول‌ها ارزش خرید بیشتری داره؟ قراره با مقایسه این دو کنسول از جهات مختلف، بهتون کمک کنیم تا به پاسخ سؤالتون برسید.

 

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 از لحاظ طراحی ظاهری

تفاوت ظاهری کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵، جای بحث زیادی داره. سونی برای پلی استیشن ۵، طراحی‌های جعبه‌مانند قدیمی رو کنار گذاشته و طراحی خاصی رو تدارک دیده که می‌تونه نظر خیلی‌ها رو جلب کنه. امکان خرید و تغییر فیس پلیت یا همون پنل‌های پی اس ۵ هم وجود داره که باعث می‌شه بتونین ظاهرش رو تغییر بدید. در مقابل، ایکس باکس سری ایکس طراحی مرتب و متقارن یک مکعب مستطیل مات رو داره که ما رو یاد کیس کامپیوتر می‌اندازه.

مقایسه Xbox Series X و PS5 لحاظ طراحی ظاهری

چیزی که در این بخش بیشترین اهمیت رو داره، ابعاد این دو کنسول هست. کنسول Xbox Series X با ابعاد ۳۰ در ۱۵ در ۱۵ سانتی‌متر، حجیم‌تر از پلی استیشن ۵ ساخته شده. اما از طرفی پلی استیشن ۵ با اینکه کمی نازک‌تره، در حالت ایستاده نزدیک به ۱۰ سانتی‌متر بلندتر از ایکس باکسه و در نگاه اول سایز بزرگش نظرتونو جلب می‌کنه. این تفاوت در سایز، در حالیه که هر دو از سخت‌افزار نسبتا مشابهی استفاده می‌کنن. هر دو کنسول‌ها رو می‌تونید به صورت ایستاده و افقی قرار بدید، اما در هر صورت کنسول سونی جای بیشتری رو اشغال می‌کنه و برای کسانی که فضای محدودی دارن انتخاب خوبی نیست. البته فکر کنم همه‌مون حاضریم برای این کنسول درجه یک جا باز کنیم!

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ لحاظ طراحی ظاهری
پلی استیشن ۵ هم به صورت افقی قابل استفاده است و هم به صورت ایستاده.

پنل جلویی PS5 لک اثر انگشت رو به خودش می‌گیره که این مورد شاید نکته مهمی برای خیلی‌ها باشه. روی این پنل، درگاه USB-C و USB-A و یک سری کلید به چشم می‌خوره. در Xbox Series X متاسفانه پورت USB-C رو نداریم. با توجه به لوازم الکترونیکی که این روزا بیشتر از پورت USB-C استفاده می‌کنن، وجود این پورت برای کنسول سونی مزیت محسوب می‌شه.

 

مقایسه کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵

کنترلر یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه کنسول‌هاست که می‌تونه تعیین‌کننده انتخاب نهایی برای خیلی‌ها باشه. چرا؟ به خاطر اینکه موقع بازی کردن، این کنترلرها هستن که حس بازی رو توی دست ما ایجاد می‌کنن. پس مهمه که این بخش جدی گرفته بشه. 

مقایسه کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ 

اول می‌ریم سراغ کنترلر ایکس باکس سری ایکس. چیزی که درمورد این کنترلر نظرمونو جلب می‌کنه اینه که به نظر میاد اینه که مایکروسافت نمی‌خواسته ریسک کنه و تغییر زیادی توی کنترلرهای محبوبش بده. بنابراین، این کنترلر شباهت خیلی زیادی به کنترلر نسل پیشینش داره. البته این کنترلر کمی جمع‌وجورتره و یک سری تغییرات کوچیک باعث شده که خوش‌دست‌تر باشه. تغییر قابل توجه دسته ایکس باکس سری ایکس، دکمه Share هست که مشابهش رو توی دوال شاک ۴ دیده بودیم. با این دکمه می‌تونید به راحتی اسکرین ریکورد و اسکرین شات بگیرید. چیزی که ممکنه کمی تو ذوق بزنه اینه که این کنترلر همچنان از باتری قلمی AA استفاده می‌کنه که البته باتری اولیه طول عمر قابل‌توجهی داره. 

در مورد کنترلر PS5 یا همون دوال سنس (DualSense)‌، باید بگیم که تغییرات خیلی چشمگیری نسبت به دوال شاک‌ ۴ کرده و این تغییرات در جهت مثبت بوده. سونی برای این کنترلر، قابلیت‌هایی در نظر گرفته که تجربه بازی کردنتون رو چندین برابر بهتر می‌کنه و باعث می‌شه بیشتر توی بازی فرو برید. ترکیب قابلیت هپتیک‌ فیدبک و مقاومت تریگر‌ها باعث می‌شه تا موقع بازی کردن، تجربه نزدیک‌تری به واقعیت داشته باشید. مثلا بسته به بازی، می‌تونید بارش قطره‌های باران یا مقاومت تریگرها هماهنگ با ماشه اسلحه رو زیر انگشتاتون حس کنید. البته استفاده از این قابلیت، شدیدا به مهندسی بازی‌ها وابسته‌ست و خیلی از بازی‌ها ممکنه از این ویژگی‌ها استفاده نکنن. با وجود این، بیشتر بازی‌های انحصاری سونی و خیلی‌ از بازی‌های مشهور دیگه از این قابلیت‌ها استفاده می‌کنن.

مقایسه دسته‌ های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ 

این کنترلر همچنین مجهز به میکروفون و کلید مختص به خودشه و از همین جهت می‌تونید هر مدل هندزفری رو به کنترلر وصل کنید و موقع بازی با کلید mute صداتون رو قطع و وصل کنید. در نهایت وزن و ابعاد دوال سنس رو داریم که نسبت به دوال شاک ۴ بیشتر شده. اما از اونجایی که ساختار کلی شبیه به دوال شاکه، اگر قبلا به بازی با دوال شاک ۴ عادت داشتید با این کنترلر هم به مشکل برنمی‌خورید. 

البته خوبی کنترلر ایکس باکس اینه که با کنسول‌های نسل قبلیش هم سازگاره و برعکس. یعنی کنترلرهای ایکس باکس‌ وان رو هم می‌تونید برای ایکس باکس سری ایکس استفاده کنید. این مسئله درباره PS5 صادق نیست و شما نمی‌تونید دوال سنس رو برای PS4 یا دوال شاک ۴ رو برای PS5 استفاده کنید. 

روی هم رفته، بابت قابلیت‌هایی مثل هپتیک قوی، مقاومت تریگرها و میکروفون تعبیه‌شده در کنترلر، دوال سنس قطعا برنده این رقابته و تجربه خیلی جالب‌تری رو در اختیارتون می‌ذاره. 

 

مقایسه PS5 و Xbox Series X از لحاظ قدرت پردازش

اگه مشخصات ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ رو روی کاغذ بررسی کنیم، می‌بینیم که کنسول سونی در برابر ایکس باکس کم میاره. هر دو کنسول به پردازنده AMD Zen 2 هشت هسته‌ای مجهز شدن که البته فرکانس پردازشی Xbox Series X ۳.۸ گیگاهرتز و فرکانس پردازشی PS5 ۳.۵ گیگاهرتزه. همچنین برای ایکس باکس سری ایکس کارت گرافیکی ۱۲.۰ ترافلاپ و برای پلی استیشن ۵ کارت گرافیک ۱۰.۳ ترافلاپ رو داریم. با این تفاسیر انتظار می‌ره ایکس باکس عملکرد بهتری داشته باشه، اما باید ببینیم این برتری فقط در حد حرفه یا واقعا عملکرد بهتری داره. 

هر دوی این کنسول‌ها فریم ریت تا ۱۲۰ هرتز و کیفیت 4K رو پشتیبانی می‌کنن و برای بهره بردن از نهایت کیفیت گرافیکی این دو کنسول، تلویزیونتون هم باید با مشخصات مربوطه سازگار باشه. از نظر حافظه، هر دو کنسول از SSD استفاده می‌کنن، با این تفاوت که ایکس باکس سری ایکس ۱ ترابایت حافظه رو در مقابل حافظه ۸۲۵ گیگابایتی سونی بهتون ارائه می‌ده. البته امکان ارتقا حافظه با استفاده از حافظه SSD اینترنال و اکسترنال برای هر دو کنسول وجود داره. 

هر دو کنسول از فناوری ری تریسینگ یا رهگیری پرتو استفاده می‌کنن که باعث بهبود قابل توجه نورپردازی، بازتاب و سایه‌ها در بازی‌ها می‌شه. 

با وجود برتری‌های سخت‌افزاری ایکس باکس، سونی استفاده بهینه‌تری از سخت‌افزار کنسولش کرده، به طوری که سرعت لودینگ بعضی از بازی‌ها در PS5 کمی بیشتر از ایکس باکسه. البته این تفاوت زیاد به چشم نمیاد و مقایسه بازی‌های انحصاری هم کار ساده‌ای نیست چون هر کدوم از بازی‌های انحصاری عملکردی ویژه خود کنسول دارن و عالی و روان اجرا می‌شن. با وجود این، اگر بازی یکسانی رو روی هر دو کنسول اجرا کنید، تفاوت چندانی در کیفیت و سرعت نمی‌بینید. 

مقایسه PS5 و Xbox Series X از لحاظ قدرت پردازش
پی اس ۵ و ایکس باکس ایکس، عملکرد پردازشی نزدیکی دارند.

هر کدوم از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵، یک سری قابلیت منحصر به فرد دارن که ممکنه بنا به تمایل شخصی‌تون برنده باعث برتری یکی نسبت به دیگری بشه. در ادامه بعضی از این تفاوت‌ها و قابلیت‌های خاص رو با هم مرور می‌کنیم:

  • قابلیت Quick Resume کنسول ایکس باکس، یکی از برتری‌های این کنسول نسبت به PS5 هست که به شما اجازه می‌ده بدون تأخیر بین بازی‌ها جا به جا بشید و بازی رو از جایی که قبلا متوقف کردید، ادامه بدید. 
  • رابط کاربری PS5 طراحی جدید و متفاوتی داره، اما رابط کاربری ایکس باکس سری ایکس مشابه با نسل‌های پیشینه و نوآوری برجسته‌ای به چشم نمی‌خوره.
  • بازی Astro’s Playroom به طور پیش‌فرض روی پلی استیشن ۵ نصب شده و بیشتر برای نشون دادن قابلیت‌های جذاب دوال سنس هست. 
  • ایکس باکس سری ایکس از فناوری دالبی اتموس برای بازی، استریم و بلوری استفاده می‌کنه؛ این در حالیه که در کنسول سونی فقط روی بلوری پشتیبانی می‌شه.
  • شرکت سونی با عرضه هدست‌های VR و دوال سنس اج، امکان بازی‌های واقعیت مجازی رو فراهم کرده، اما برای این لوازم باید هزینه زیادی بپردازید.
  • پلی استیشن ۵ به فناوری صدای سه بعدی مجهزه که با اسپیکرهای تلویزیون و هدفون، تجربه فوق‌العاده رو در بازی‌ کردن فراهم می‌کنه.

برای جمع‌بندی بخش مقایسه سخت‌افزار PS5 و Xbox Series X، باید بگیم که هر دو کنسول به نوبه خودشون عملکردی فوق‌العاده و نسبتا مشابه دارن. حتی با در نظر گرفتن قابلیت‌های فرعی و منحصر به فرد این دو کنسول، نمی‌شه به طور قاطع برنده‌ای رو برای این بخش اعلام کرد.

 

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ از لحاظ بازی‌های انحصاری

بازی‌های تاپ زیادی مثل مورتال کمبات، اساسینز کرید و الدن رینگ برای هر دو پلتفرم ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ وجود داره، اما یک سری از بازی‌ها منحصرا برای یک کنسول‌ تولید می‌شن. بازی‌های انحصاری به راحتی می‌تونن برگ برنده‌ای برای کنسول سونی در رقابت بین PS5 و Xbox Series X باشن. برای ایکس باکس عناوین شگفت‌انگیزی مثل Forza Horizon 5 ، Starfield، Halo Infinite و سری Gears رو داریم که به نوبه خودشون کیفیت و البته محبوبیت بسیار بالایی دارن. با وجود این، بازی‌های انحصاری ایکس باکس بسیار محدودتر از انحصاری‌های پلی استیشن ۵ هستن.

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ از لحاظ بازی‌های انحصاری
پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس، بازی‌های انحصاری متنوع‌تری دارد.

عناوینی مثل Marvel’s Spider-Man 2، God of War: Ragnarok، Horizon: Forbidden West و البته Final Fantasy 16 تنها گوشه‌ای از بازی‌های انحصاری پلی استیشن هستن که در سال‌های اخیر منتشر شدن و دنیای بازی رو تکون دادن. علاوه بر این بازی‌ها، می‌تونید عناوین مشهور دیگه‌ای مثل Last of Us 2 و Days Gone هم که برای پلی استیشن ۴ منتشر شدن، بازی کنید.

روی هم رفته از نظر بازی‌های انحصاری کنسول، سونی قطعا برنده این بخش اعلام می‌شه. با وجود این، انتخاب نهایی به تمایل شخصی شما برمی‌گرده. بهتره که فهرست کامل بازی‌های هر دو کنسول رو بررسی کنید و ببینید بیشتر کدوم سبک بازی‌ها رو ترجیح می‌دید. مثلا اگر بازی‌های ماجراجویانه با داستان قوی رو ترجیح می‌دید، PS5 احتمالا انتخاب بهتری براتون باشه.

 

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ از لحاظ اجرای بازی‌های نسل پیشین

هرچقدر که PS5 در زمینه بازی‌های انحصاری خوب عمل کرده، ایکس باکس سری ایکس برگ برنده رو در این بخش می‌گیره. شما با Xbox Series X تقریبا می‌تونید به همه بازی‌های قدیمی، از ایکس باکس ۳۶۰ گرفته تا مدل‌های جدیدتر دسترسی داشته باشید و این مسئله برای کسایی که عاشق بازی‌های کلاسیک هستن، مزیت بزرگی به حساب میاد. البته PS5 زیاد هم در این بخش عقب نمونده و مجموعه بزرگی از عناوین مشهور پلی استیشن ۱، ۲ و ۳ رو در اختیارتون قرار می‌ده. همچنین شما می‌تونید تقریبا همه بازی‌های PS4 (بیش از ۴ هزار بازی) رو روی پلی استیشن ۵ داشته باشید.

در مجموع، اگر از دسته گیمرهایی هستید که دلشون برای بازی‌های نوستالژیک تنگ می‌شه و هر چند وقت یک بار نیاز دارن برن سراغ بازی‌های قدیمی و کلاسیکشون، ایکس باکس شاید انتخاب مناسب‌تری برای شما باشه.

مقایسه Game Pass و Playstation Plus

گیم پس و پلی استیشن پلاس، هر دو اشتراک‌های ماهانه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ هستن که به شما اجازه دسترسی به یک سری امکانات و سرویس‌ها رو می‌دن. اگر با این کنسول‌ها آشنا باشید، احتمالا می‌دونید که اشتراک گیم پس یکی از دلایل محبوبیت ایکس باکس وان بود. در واقع با این اشتراک، می‌تونید به بیش از صدها بازی دسترسی پیدا کنید. این در حالیه که برای یک سری از بازی‌های رایگان موجود در گیم پس مثل Payday 3، باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید تا بتونید روی PS5 بازی کنید. اشتراک پلی استیشن پلاس، دارای سه پلن اسنشال، اکسترا و پرمیوم هست که هر کدوم قیمت دارن و امکانات متفاوتی رو ارائه می‌دن. برای مثال، با پلن پرمیوم می‌تونید به کلود استریمینگ هم دسترسی داشته باشید که در پلن‌های دیگه موجود نیست. 

مقایسه Game Pass و Playstation Plus

گیم پس عادی و آلتیمیت هر دو نسبت به پلن‌های پلی استیشن پلاس برتری دارن، چون خیلی از بازی‌ها رو به واسطه بخش Day One از روز اول انتشار قرار می‌دن و همینطور دسترسی به دنیایی از بازی‌های ایکس باکس‌های نسل‌های قبلی رو فراهم می‌کنن. این در حالیه که با پلی استیشن پلاس دسترسی به بازی‌ها به خصوص بازی‌های کنسول‌های پیشین محدودتره. 

نکته مهم دیگه‌ای که باید در نظر بگیریم، اکتیویژن بلیزارد هست که توسط مایکروسافت خریداری شده و احتمالا بازی‌های محبوب این شرکت رو بیشتر روی اشتراک گیم پس ببینیم. 

به طور کلی، با اینکه پلی استیشن پلاس جدید قابلیت‌های بهتری رو فراهم کرده، باز هم به پای گیم پس مایکروسافت نمی‌رسه. 

 

کدوم کنسول ارزش خرید بیشتری داره؟

قیمت پلی استیشن ۵ در حال حاضر (فروردین ۱۴۰۳) حدود ۲۹ میلیون و قیمت ایکس باکس سری ایکس حدودا ۲۷ میلیونه. انتخاب برنده نهایی بین این دو کنسول، شدیدا به تمایل شخصی شما بستگی داره؛ با وجود این به طور خلاصه برتری‌های هر کنسول رو یاداوری می‌کنیم. با خرید Xbox Series X، سخت‌افزار قوی‌تر با حافظه بیشتر و همچنین دنیایی از بازی‌های قدیمی و جدید ایکس باکس رو با هزینه کمتری دریافت می‌کنید. در مقابل، دسته دوال سنس و تنوع بازی‌های انحصاری پلی استیشن رو نمی‌شه نادیده گرفت. اگر قابلیت‌های دوال سنس نظرتونو جلب نمی‌کنه و ترجیح می‌دید دسته جمع‌وجور و خوش‌دست‌تری داشته باشید و البته می‌تونید از بازی‌های انحصاری سونی بگذرید، کنسول قدرتمند مایکروسافت انتخاب بهتر و البته اقتصادی‌تری برای شماست. این کنسول در اجرای بازی‌ها به هیچ عنوان از سونی کم نمیاره و حتی در بعضی قسمت‌ها عملکرد بهتری داره. در غیر این صورت، اگر تجربه نزدیک‌تر به واقعیت در گیم‌ها براتون اولویت داره و نمی‌تونید قید بازی‌های انحصاری PS5 رو بزنید، بهتره برید سراغ پلی استیشن ۵.

شما از طرفداران ایکس باکس هستید یا پلی استیشن؟ از نظر شما کدوم کنسول در حال حاضر ارزش خرید بیشتری داره؟ 

نویسنده : سارا رمضانی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 8
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

مقایسه باحالی بود

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Amir 1789

سونی اگه بخواد رو دور رقابت بمونه باید بازی های انحصاری بیشتری به مشتری ارائه بده همینطور قیمت کمتر که رقابتی بشه و البته اینو فراموش نکنید پی اس 5 پرو تو راهه

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alioxv

نسخه جدید امسال وارد بازار میشه

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kia 12

اگر من بیام تو تیم باحال تر میشه😅

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

عجب

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Ali Tarmesh

من طرفدار پلی استیشن هستم
و Ps5 ارزش خرید داره

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

Ps5

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
MHH

فقط ps5

۳۰ فروردین ۱۴۰۳