بررسی مشخصات گوشی F22 سامسونگ

سری F سامسونگ کمتر توی ایران دیده میشه و خرید و فروش میشه اما بعضا گوشی های جالبی تو این سری از گوشی های سامسونگ میشه پیدا کرد. یکی از این گوشی ها، F22 سامسونگه که برادر هندی M22 محسوب میشه! می خوایم ببینیم که چه مشخصاتی برای Samsung Galaxy F22 در نظر گرفته شده و آیا نسبت به سری A و M مشخصات متفاوت تری داره که کاربر رو برای خرید ترغیب کنه یا نه؟ در آخر، قراره مقایسه ی این گوشی با F23 و همینطور M23 سامسونگ رو هم داشته باشیم. پس برای بررسی بیشتر اف 22 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

طراحی گوشی F22

توی بخش طراحی، این گوشی شبیه M22 سامسونگه و تفاوت زیادی با اون نداره. همون بدنه ی پلاستیکی توی این گوشی دیده میشه و لنزها توی قاب مربعی شکل بالا سمت چپ قاب پشتی قرار دارن. یه تکسچر باحال پشت گوشی وجود داره که باعث میشه بدنه ی گوشی کمتر کثیف بشه. قاب پشتی F22 یه حالت مات مانند داره که باعث شکیل تر شدن گوشی شده. دور تا دور این گوشی هم از پلاستیکه.

بررسی طراحی گوشی f22 سامسونگ

یکی از ویژگی های خوب طراحی اف 22 اینه که از دو سیم کارت و یه میکرو اس دی به صورت همزمان پشتیبانی می کنه. سامسونگ برای F22 رنگ های زیادی ارائه نداده و دست کاربراش رو برای انتخاب رنگ بسته. این گوشی توی دو رنگ مشکی و آبی عرضه شده.

نمایشگر سامسونگ F22

توی گوشی F22 سامسونگ با یه نمایشگر سوپر امولد با رفرش ریت 90 هرتزی رو به روییم که حداکثر روشنایی 600 نیتی داره. به لطف سوپر امولد بودن نمایشگر، کیفیت صفحه نمایش خوبه. زوایای دید و میزان روشنایی صفحه نمایش هم مناسبه. با توجه به قیمت این گوشی رزولوشن 720 قابل قبوله اما سامسونگ می تونست از نمایشگر 1080 هم استفاده کنه؛ ولی اینجوری قطعا قیمت این گوشی متفاوت تر میشد.

باتری گوشی اف 22 سامسونگ

یکی از مهم ترین بخش هایی که سامسونگ توی این گوشی خوب عمل کرده، باتری 6000 میلی آمپر ساعتیه که توی یه کلمه عالیه. اف 22 سامسونگ با یه آداپتور فست شارژ 15 واتی ارائه شده. البته که الان با وجود فست شارژهای 33 واتی شیائومی تو این رنج قیمتی، این میزان سرعت شارژ به چشم نمیاد.

این که ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعته باعث میشه که مدت طولانی تری نیاز به شارژ مجدد گوشی نداشته باشید. به نسبت نسخه ی مشابه خودش یعنی M22 که از شارژر 25 واتی پشتیبانی می کنه دیرتر شارژ میشه و نقطه ضعفه این گوشیه. اگه زود شارژ شدن براتون مهم باشه این مسئله می تونه آزار دهنده باشه.

دوربین گوشی F22

برای F22 سامسونگ چهارتا لنز در نظر گرفته شده که به ترتیب 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمقه. عملکرد لنز اصلی توی شرایط نوری مناسب می تونه راضی کننده باشه ولی باید بگم که سنسور اولترا واید عکس های فوق العاده ای نمی گیره.

سنسور ماکرو برای این رنج قیمتی عملکرد مناسبی داره و حتی توی بعضی اوقات اگه حوصله به خرج بدید، عکس های خوبی هم میشه ثبت کرد. در نهایت درباره ی سنسور تشخیص عمق اف 22 می تونم بگم که عملکرد معمولی داره. در مجموع عملکرد دوربین توی این بازه قیمتی کیفیت مناسبی داره.

اف 22 دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی داره که این لنز توی ناچ قطره ای قرار گرفته. برای فیلمبرداری سلفی و دوربین اصلی از کیفیت 1080 با فریم ریت 30 استفاده می کنه.

سخت افزار گوشی F22

اف 22 سامسونگ از پردازنده ی هلیو G80 مدیاتک استفاده می کنه که برای کاربری عادی و انجام بازی های سبک خوبه ولی برای انجام کارهای سنگین مناسب نیست. اگه می خواید با گوشی بازی کنید یا کارهای پردازشی سنگین انجام بدید، زیاد نمی تونید روی پردازنده این گوشی حساب کنید.

نرم افزار گوشی F22

وقتی گوشی اف 22 سامسونگ به دستتون برسه، اندروید 11 روی گوشی نصبه ولی با آپدیت به اندروید 12 و One UI core 4.1 ارتقا پیدا می کنه.

 

جمع بندی

گوشی اف 22 به صورت خیلی محدود تو بازار ایران وجود داره و خیلی خوش فروش نیست شاید تنها دلیلی که بخواین سمت خرید این گوشی برید، ظرفیت باتری بالای این گوشی باشه که با توجه به سرعت شارژش خیلی هم نقطه قوت محسوب نمیشه و شاید سراغ گوشی های هم رده از برند سامسونگ یا شیائومی برید، بهتر باشه تا ریسک خرید یه گوشی ناشناخته از سری اف سامسونگ رو بخواین قبول کنید.

مقایسه F22 با F23 سامسونگ

گوشی F22 سامسونگ تقریبا توی تمام بخش ها با F23 که نسل بعدی خودش به حساب میاد، رقابت پایاپایی داره ولی یه کم با هم متفاوتن. مثلا از نظر پردازشی عملکرد اف 23 به خاطر داشتن اسنپدراگون 750G از این گوشی بهتره. یکی دیگه از تفاوت های این دو گوشی بخش باتری که اف 23 ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داره و از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می کنه ولی F22 یه باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از آداپتور 15 واتی داره. مورد دیگه ای که میشه بهش اشاره کرد صفحه نمایش TFT LCD با رفرش ریت 120 هرتزی F23 نسبت به نمایشگر Super AMOLED با رفرش ریت 90 هرتزی این گوشیه.

مقایسه اف 22 با M23 سامسونگ

گوشی بعدی که میشه اف 22 رو باهاش مقایسه کرد M23 سامسونگه که اندازه نمایشگرش 6.6 اینچه و از این گوشی که 6.4 اینچه یه کم بزرگتره. ام 23 سامسونگ توی بخش صفحه نمایش نرخ نوسازی 120 هرتزی داره و پردازنده ای که براش در نظر گرفته شده اسنپدراگون که از تراشه مدیاتک این گوشی عملکرد بهتری داره.

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۱۰ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 46
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahayd24

جالب نیست

۰۱ آبان ۱۴۰۱
mohammad756

great

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
King_Behrad

سامسونگ هم خودش رو مسخره کرده هم مارو👎😬

۱۷ شهریور ۱۴۰۱
aliah

هر مدلی باز از m بهتره

۲۶ مرداد ۱۴۰۱
Mrprofessor

A فوق باحال
M بد نبود
F بسم‌الله 🤦‍♂️

۱۷ مرداد ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم !

۱۷ مرداد ۱۴۰۱