بررسی مشخصات گوشی A23 5G سامسونگ

یکی از بدترین بدنه هایی که توی بررسی گوشی های موبونیوز باهاش روبرو شدیم متعلق به گوشی A23 سامسونگ بود که از دور داد میزد کیفیت ساخت من پایینه! تازه عملکرد پردازشی a23 هم چنگی به دل نمیزد و دیگه از سر ناچاری کسایی که یه گوشی سامسونگ کمی بهتر از a13 میخواستن میومدن سراغ خرید a23. اما سامسونگ تو این چند وقت نشون داده که بعد از این که بفهمه تو ساخت یه مدل گوشی خرابکاری کرده، سریع یه گوشی جدید تقریبا با همون طراحی و بدون مشکلات قبلی به بازار میده تا دل طرفداراش رو بدست بیاره. گوشی a23 5g هم ورژن ارتقا یافته نسخه 4g محسوب میشه که با برطرف کردن باگ های نسخه پایه میتونه یه گوشی با ارزش خرید بالا تو رنج گوشی های میان رده اقتصادی باشه. البته این گوشی بدون نقص هم نیست که تو ادامه درباره اش صحبت میکنیم. با بررسی گوشی A23 5G سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی سامسونگ A23 5G

سامسونگ توی طراحی این گوشی هم از زبان مشترک گوشی های دیگه سری A استفاده کرده و شاهد خلاقیت خاصی نیستیم و طراحی به خصوص توی صفحه نمایش نسبت به گوشی های رقیب، کمی قدیمی به نظر میرسه. گوشی از بدنه یکپارچه پلاستیکی ساخته شده که قسمت پشتی بجای حالت براق a23 نسخه 4g، از یه پلاستیک مات استفاده کرده که باعث میشه خیلی حس ارزون بودن و کیفیت پایین بدنه به شما دست نده و اثر انگشت و لکه هم خیلی روش باقی نمونه. چهار دوربین اصلی به همراه یه فلش توی یه برآمدگی نسبتا کم، گوشه بالا سمت چپ قرار گرفتن و مثل گوشی های دیگه سری A با قسمت پشتی ترکیب شدن و بخش جدایی رو تشکیل ندادن. لوگوی SAMSUNG هم پایین این قسمت قرار گرفته.

بررسی طراحی سامسونگ A23 5G

لبه راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره که با حسگر اثر انگشت یکی شده و دقت و سرعت خوبی داره. سمت چپ درگاه سیم کارت کار شده که همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه و خیالتون از بابت ارتقا حافظه گوشی هم راحته. پایین گوشی تک اسپیکر، درگاه تایپ سی، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. بالای گوشی هم میکروفون دوم قرار داره و خبر دیگه ای نیست.

پنل جلویی گوشی Samsung A23 5g از یه نمایشگر تخت با حاشیه زیاد و طراحی قدیمی استفاده میکنه که نسبت به گوشی های رقیب به خصوص شیائومی طراحی جالبی نداره. دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای بزرگ قرار داره و اسپیکر مکالمه هم کمی بالاتر جا خوش کرده.

طراحی گوشی میان رده اقتصادی سامسونگ ای 23 نسخه 5جی

کیفیت ساخت و طراحی بخشیه که سامسونگ توی گوشی های اقتصادی و بعضا گوشی های میان رده، خیلی خلاقیت خاصی توش به خرج نمیده. برای a23 5g هم با یه گوشی نسبتا سنگین با وزن 197 گرم طرفیم که خیلی موقع استفاده حس خوبی بهتون نمیده. مثل اکثر گوشی های اقتصادی سامسونگ از گواهی IP هم روی این گوشی استفاده نشده.

بررسی مشخصات نمایشگر Samsung A23 5G

برای گوشی سامسونگ A23 5G از یه نمایشگر 6.6 اینچی PLS LCD ساخت خود سامسونگ با رزولوشن 1080 استفاده شده. مهمترین پیشرفت این بخش استفاده از نرخ به روز رسانی 120 هرتزیه که تجربه استفاده روزمره این بخش رو خیلی بهبود داده و باعث شده تجربه روون تری خصوصا توی بازی داشته باشید. صفحه نمایش روشن و پر رنگه اما کنتراست رنگی خیلی بالایی نداره و توی محیط بیرون از خونه ممکنه کمی روشنایی صفحه اذیتتون کنه. جزئیات صفحه نمایش خوبه و مثل بقیه گوشی های اقتصادی اذیت کننده نیست.

بررسی مشخصات نمایشگر Samsung A23 5G

 

بررسی عملکرد باتری سامسونگ A23 5G

سامسونگ از یه باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی a23 5g استفاده کرده که شارژدهی خوبی داره و در استفاده روزمره و سبک حدود یک روز و نیم بهتون شارژ میده. گوشی های سامسونگ توی زمینه شارژ شدن در مقابل رقباشون حرف خاصی برای گفتن ندارن و این نسخه هم فقط از شارژ 25 واتی پشتیبانی میکنه. از صفر تا 50 درصد گوشی حدودا توی 40 دقیقه شارژ میشه و شارژ کامل گوشی هم تقریبا یک ساعت و بیست دقیقه زمان میبره.

بررسی عملکرد باتری سامسونگ A23 5G

به تازگی محیط زیست و حفظ اون برای شرکت ها خیلی خیلی مهم شده و شرکت ها سعی دارن با کوچیک کردن جعبه گوشی ها محیط زیست رو حفظ کنن! و این موضوع باعث شده از آداپتور شارژ توی گوشی خبری نباشه و شما برای یه گوشی اقتصادی سامسونگ هم باید یه هزینه جدا برای خرید شارژر در نظر بگیرید. البته اگه آداپتور گوشی های قدیمیتون رو داشته باشید می تونید این گوشی رو شارژ کنید ولی سرعت شارژ پایین تری بهتون میده.

بررسی دوربین سامسونگ A23 5G

توی بخش دوربین اتفاق خاصی نیفتاده و سامسونگ برای گوشی A23 5g از چینش و تعداد دوربین نسخه 4g برای این گوشی هم استفاده کرده و عملکردش هم پیشرفت خاصی نکرده. چهار دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق مجموعه دوربین گوشی ای 23 5جی رو تشکیل میدن.

بررسی دوربین سامسونگ A23 5G

تقریبا عملکرد دوربین اصلی معمولیه و خیلی تعریف خاصی نداره. توی نور خوب عکس ها جزئیات و شارپنس خوبی دارن ولی کمی توی پردازش رنگ ها دستکاری نرم افزاری انجام میشه و کمی غیرطبیعی میشن و روشن تر از حالت عادی ثبت میشن. سرعت شاتر کمه و خیلی برای سوژه های در حال حرکت مناسب نیست.

عکس های پرتره به خوبی ثبت میشه و سوژه رو خیلی خوب تشخیص میدن. اما بعضی وقت ها جداسازی سوژه به خوبی کار نمیکنه و به مشکل میخوره. دوربین ماکرو خیلی کیفیت خاصی نداره و بیشتر جنبه فانتزی داره و به خاطر نداشتن اتوفوکوس برای گرفتن عکس هم خیلی باید تلاش کنید تا عکس نسبتا خوبی در بیاد.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عملکرد نسبتا خوبی داره و توی بازه قیمتی خودش عکس های با کیفیت و رنگ مناسبی میگیره، اما توی نور کم نویز زیاد میشه و بهتره توی نور مناسب بیشتر ازش استفاده کنید.

دوربین اصلی امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 تا 30 فریم رو داره که کیفیت نسبتا خوبی داره. لرزشگیر اپتیکال هم برای این سنسور استفاده شده که برای این بازه قیمتی خیلی مناسبه و عملکرد خوبی هم داره. دوربین سلفی هم با رزولوشن 1080 و تا 30 فریم امکان فیلمبرداری داره و کیفیت صدا و تصویرش برای تماس تصویری خوبه ولی خیلی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. در کل توی بخش دوربین خیلی نباید از گوشی A23 5g سامسونگ انتظار زیادی داشته باشید و عملکردش در حد کار رو براتون درمیاره اس و اگه دوربین خیلی براتون مهمه بهترین انتخاب نیست.

بررسی عملکرد پردازشی Samsung A23 5G

استفاده از تراشه اسنپدراگون 695 در کنار 4/6/8 گیگ رم و 64/128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 باعث شده توی استفاده عادی و روزمره از گوشی دیگه مشکل خاصی نباشه و شاهد کند شدن و لگ های اذیت کننده نباشید. a23 5g بازی هایی مثل کالاف و Pubg رو با جزئیات مناسب و فریم نسبتا روونی اجرا میکنه و دما هم موقع بازی خیلی بالا نمیره. اما با بالا بردن گرافیک یا توی بازی های سنگین تر گوشی لگ میزنه و بهتره که روی تنظیمات پیشنهادی بازی رو اجرا کنید.

بررسی عملکرد پردازشی Samsung A23 5G

استفاده از این پردازنده امکان پشتیبانی از شبکه 5G رو هم به A23 5G اضافه کرده. البته با توجه به شرایط اینترنت کشور و کمبود پشتیبانی از این قابلیت فعلا خیلی کاربرد خاصی توی ایران نداره و عملا بود یا نبودش شاید خیلی نکته مثبتی به حساب نیاد. نسخه بلوتوث هم ارتقا پیدا کرده و بلوتوث 5.1 برای این گوشی استفاده شده و اگه از هندزفری یا هدست های بلوتوثی خیلی استفاده میکنید، باعث میشه دیرکرد و دیلی کمتری داشته باشه و مصرف باتری هم کمی بهبود پیدا کنه. تغییراتی که توی این گوشی نسبت به نسخه 4g ایجاد شده باعث شده عملکرد گوشی خیلی بهتر بشه و تازه a23 5g تبدیل به یه گوشی میان رده اقتصادی قابل قبول شده!

بررسی رابط کاربری سامسونگ ای 23 5 جی

سامسونگ A23 5g از رابط کاربری اختصاصی One UI 4.1 خودش که بر پایه اندروید 12 ساخته شده استفاده میکنه. امکانات شخصی سازی و قابلیت های جانبی مثل بقیه گوشی های سامسونگه و توی این بخش یه تجربه خوب و بدون دردسر و ساده رو بهتون میده. به خاطر استفاده از تراشه قوی تر تجربه استفاده از این گوشی هم بهبود پیدا کرده و تقریبا مشکل و کندی خاصی توی اجرا برنامه ها نداره. سامسونگ قول 3 سال آپدیت نرم افزاری و 4 سال آپدیت امنیتی رو برای این گوشی داده و اگه گوشی رو برای مدت خیلی طولانی استفاده می کنید، این پشتیبانی نرم افزاری طولانی خبر خیلی خوبی براتون به حساب میاد و خیالتون رو از طول عمر بیشتر این گوشی راحت میکنه.

بررسی عملکرد اسپیکر A23 5G

اسپیکر استریو خیلی توی گوشی های اقتصادی سامسونگ رایج نیست و گوشی a23 5g سامسونگ هم مثل بقیه گوشی ها از یه اسپیکر مونو استفاده میکنه. بلندی صدا خوبه اما کیفیت خیلی بالایی نداره. قابلیت دالبی اتموس هم برای این گوشی در نظر گرفته شده ولی فقط روی اسپیکر ها و هدست هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنن فعال میشه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز صدمه خاصی به محیط زیست نمیزنه و فعلا حذف نشده!

آیا A23 5G سامسونگ ارزش خرید داره؟

قیمت گوشی سامسونگ A23 5g

در حال حاضر (آذر 1401) توی بازار ایران حدود 6.2 تا 7 میلیون تومنه. البته هنوز موجودیش نسبتا کمه و توی خیلی از فروشگاه های معتبر پیداش نمی کنید. توی بازه قیمتی خودش صفحه نمایش با جزئیات خوبی داره و نرخ به روز رسانی 120 هرتزیش باعث شده حرف برای گفتن داشته باشه. توی اکثر بخش ها نسبت به نسخه 4g پیشرفت داشته به خصوص بخش سخت افزاری که باعث شده تجربه روون و مناسبی بهتون بده و مثل بقیه گوشی های اقتصادی سامسونگ توی استفاده عادی از گوشی هم اذیت نشید. کیفیت ساخت هم بهبود پیدا کرده و خیلی حس ارزون بودن بهتون نمیده و نسبت به قیمتش کیفیت مناسبی داره. پس اگه لگ و باگ و کیفیت بدنه a23 رو مختون رفته و قیمت a33 هم براتون بالاست میتونید بیاید سراغ a23 5g که شکاف قیمتی بین این دو گوشی تو لیست قیمت گوشی سامسونگ رو به خوبی پر کرده و میتونه یه گوشی میان رده اقتصادی با ارزش خرید بالا باشه. اما یادتون نره باید به قیمت گوشی هزینه خرید آداپتور شارژ رو هم اضافه کنید.

 

 

مقایسه A23 5G و شیائومی Redmi Note 11s 5G

صفحه نمایش سامسونگ A23 5g به خاطر استفاده از نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تجربه روون تری بهتون میده اما توی طراحی کمی قدیمی تره و حاشیه زیادی داره. با اینکه هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شدن اما گوشی شیائومی حس بهتری توی استفاده بهتون میده و گواهی IP53 هم توی ساختش استفاده شده. قدرت پردازشی این دو گوشی خیلی تفاوت خاصی با هم نداره و هر دو تجربه خیلی نزدیک به همی بهتون میدن. عملکرد شارژدهی هم خیلی نزدیکه اما شیائومی ردمی نوت 11 اس به خاطر آداپتور شارژ 33 واتی سریعتر گوشی رو شارژ میکنه و توی این بخش عملکرد بهتری از خودش نشون میده. اگه دوربین براتون مهمه بهتره سراغ a23 5g برید چون هم کیفیت عکس های سنسور اصلی بهتره و هم پکیج دوربینش کامل تره و لرزشگیر اپتیکال هم براش استفاده شده. بر خلاف اسپیکر مونو گوشی سامسونگ، اسپیکر استریو گوشی Redmi Note 11s 5g رو مزین کرده و کیفیت صدا و بلندی خوبی بهش داده. با توجه به این که این دو گوشی برای نسخه 6/128 قیمت حدودی 7 میلیون دارند( قیمت گوشی سامسونگ a23 5g به همراه هزینه خرید آداپتور) بهتره سراغ a23 5g سامسونگ برید که هم گوشی جدیدتریه و آپدیت های نرم افزاری بیشتری دریافت میکنه و هم دوربین و صفحه نمایش بهتری داره.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۶ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 53
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Tahas

واقعا چرا شارژر نمیزاره؟
یعنی باید قاب و کلی و شارژر رو بخرید و یه ۴۰۰،۵۰۰ تومان باید بدیم.

۱۷ فروردین ۱۴۰۲
Nurse

چقدر اختلاف قیمت با نسخه 4g داره؟؟

۱۷ بهمن ۱۴۰۱
javad82brg

بازم دم شیا گرم لاقل شارژر تو جعبش هست. همینجوری پیش بره سامسونگیه نایلون قطعه میده‍ دستمون میگه خؤ دتون سر همش کنین 🤣

۰۵ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

دمتون گرم با این بررسی های خفن ❤️❤️

۰۳ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۲۳ آذر ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۲۳ آذر ۱۴۰۱
Nafax

اگر آداپتور شارژر بود تو جعبه‌ش میشد ازش دفاع کرد ولی اینجوری واقعا قابل دفاع نیست.

۱۶ آذر ۱۴۰۱
Ahmad1243

۴ جی گوشی خوبی بود والان بهتر هم شده

۱۶ آذر ۱۴۰۱
Eh$@n

همچه چیزش معمولیه بجز پردازندش ک یکم ضعیفه

۱۵ آذر ۱۴۰۱
tahamousavi

بعد از مدت ها یه گوشی سامسونگ دیدم و میخواستم ازش تعریف کنم که…
فهمیدم شارژر تو جعبه ش نیست!!!
یعنی خاک بر سر گدات کنن سامسونگ…

۱۲ آذر ۱۴۰۱