بررسی مشخصات Redmi Note 11S 5G شیائومی

این روزها نام گوشی‌های سری ردمی Note 11 و دیگر محصولات ردمی را زیاد می‌شنویم البته این بار گوشی رو معرفی کرده که نسخه مشابهش توی سری گوشی های پوکو موجوده. گوشی redmi note 11s 5g چهار ماه پیش با رنگ های مشکی، آبی و آبی روشن معرفی شد و در حال حاضر توی بازار ایران موجوده که در ادامه به بررسی این گوشی می پردازیم.

گوشی ردمی نوت 11 اس 5 جی از نظر طراحی شبیه بقیه گوشی های سری ردمی نوت 11 شیائومیه و از نظر مشخصات، نسخه یه ذره بروز شده گوشی Poco m4 pro 5G محسوب میشه. جنس بدنه و قاب گوشی از پلاستیکه و رنگ مشکی این گوشی یه حالت مات براقی داره که وقتی زیر نور قرارش میدین انعکاس نور جذابی داره.

قسمت جلوی گوشی دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی تو یه ناچ قطره ای و توی لبه بالایی میکروفون و اسپیکر قرار داره. سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و حسگر اثر انگشت رو میبینیم که با دکمه پاور ادغام شده و سرعت خوبی داره. فریم سمت چپ میزبان خشاب سیم کارت هیبریدی است که از دو سیم کارت همزمان یا یک سیم کارت و رم میکرو پشتیبانی میکنه. لبه پایین گوشی redmi note 11s 5g پورت تایپ سی، اسپیکر دوم، جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون دوم وجود داره.

قسمت چپه قاب پشتی دارای سه دوربین 2/8/50 مگاپیکسلی و فوکوس لیزری به همراه یک فلش توی قاب مستطیلی شکل قرار داده که بیرون زدگی دوربین ها بیش از حد نیست و معقوله.

نمایشگر ردمی نوت 11 اس 5 جی مجهز به یک صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن 1080 و نرخ تازه سازی 90 هرتزه که رنگ ها رو به وضوح و با کیفیت نشون میده اما رنگ مشکی رو عمیق نشون نمیده و در کل کیفیت خوب و قابل قبولی رو ارائه میده.

دوربین اصلی redmi note 11s نسخه 5G مجهز به یک سنسور 50 مگاپیکسلیه که کیفیت تصویربرداری خوبی داره، در مقایسه با گوشی های رقیب و هم رده خودش شارپنس و داینامیک رنج خوبی نداره. عکاسی پرتره اما عکس های خوبی رو ثبت میکنه و سوژه رو به درستی از بک گراند تشخیص میده. عکاسی در حالت شب با دوربین اصلی مناسبه، مقدار کمی نویز، تصویر رو میگیره اما در کل قابل قبوله. سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی افت کیفیت محسوسی رو نشون میده. عکس ها شارپنس خوبی ندارن و تصاویر واضحی رو ثبت نمیکنه. سنسور ماکرو هم معمولیه و اونم شارپنس خوبی نداره.

شیائومی در بخش دوربین سلفی ردمی نوت 11 اس 5 جی واقعا خوب عمل کرده. دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 13 مگاپیکسلیه که نسبت به تمامی رقیبای خودش بهتر عمل میکنه و واقعا کیفیت خوبی داره. در بررسی دقیق تر به این نتیجه میرسیم که تصاویر ثبت شده شارپنس خیلی خوب و داینامیک رنج معمولی دارن و شاید در تشخیص نور مقداری ضعیف عمل میکنه.

قابلیت فیلم برداری 1080 و 30 فریم بر ثانیه رو داره که عملکرد معمولی و قابل قبولی داره. در کل شیائومی در بخش ردمی نوت 11 اس نسخه 5G ضعیف عمل کرده و به دوربین این گوشی زیاد بها نداده. از لحاظ دوربین اصلی نسبت به سایر رقبا ضعیف تر و از لحاظ دوربین سلفی قوی تر عمل کرده.

باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر و شارژدهی بالا که در استفاده معمولی حدود 1 روز و با توجه به نوع استفاده میتونه تا 2 روز هم شارژدهی داشته باشه، نقطه قوت این گوشی میان رده حساب میشه. همراه گوشی آداپتور فست شارژ 33 واتیه که شارژ شدن باتری از صفر تا 50 درصد تقریبا 30 دقیقه طول میکشه.

Xiaomi redmi note 11s 5G مجهز به پردازنده مدیاتک Dimensity 810 5G شش نانومتریه که عملکرد پردازشی قابل قبولی داره. از نظر پردازشی اتفاق خاصی نیفتاده و مشابه رقبای خودشه و کارهای روزمره رو بدون مشکل انجام میده و مدیریت حرارتی (سیستم خنک کنندگی) خوبی داره.

توی بخش رابط کاربری مجهز به سیستم عامل Android 11 و MIUI 13 که این رابط کاربری شخصی سازی های زیادی رو در اختیار شما قرار میده.

در بخش بررسی اسپیکر با توجه به اینکه گوشی مجهز به یک اسپیکر استریو و موزیک از هر دو اسپیکر پخش میشه، بلندی صدای خوبی داره و صدا با کیفیته و توی بخش اسپیکر نمره خوبی میگیره.

گوشی میان رده Redmi note 11s 5g شیائومی توی بیشتر بخش ها مشابه رقبای هم قیمتشه و خیلی اتفاق هیجان انگیزی توی این نسخه از گوشی های شیائومی نیفتاده، دوربین سلفی با کیفیت و شارژدهی بالا از نقاط قوت این گوشی محسوب میشه.

 

مقایسه redmi note 11s 5G با POCO M4 Pro 5G

هر دو گوشی توی اکثر بخش ها مشابه هم هستن اما گوشی ردمی نوت 11 اس 5 جی چند ماهی جدیدتره و اسپیکر با کیفیت و باتری با شارژدهی بالاتری نسبت به پوکو ام 4 پرو 5 جی داره. redmi note 11s 5G بر خلاف POCO M4 Pro 5G یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم توی پکیج دوربینش قرار داره که البته خیلی هم عکس های ماکرو کیفیت بالایی ندارند.

مقایسه گوشی redmi note 11s 5G با redmi note 11s 4G

گوشی redmi note 11s 4Gدوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی، نمایشگر امولد و وزن کمتری بخاطر صفحه نمایش کوچیکترش نسبت به redmi note 11s 5G با دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و نمایشگر IPS LCD داره. از طرفی گوشی redmi note 11s 5G باتری با شارژدهی بالاتری نسبت به ردمی نوت 11 اس داره و البته قیمت بالاتری هم داره.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 65
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Kach

خیلی گوشی خوبیه ، ممنون از Mobo news ، دمت گرم ، پیشنهاد می کنم

۱۴ تیر ۱۴۰۲