مقایسه گوشی A73 و A54 سامسونگ

طبق شایعاتی که چند ماه قبل از عرضه نسل های جدید گوشی های میان رده سامسونگ سری AX4 شده بود، دیگه امسال خبری از گوشی A74 نیست و سامسونگ با این گوشی خداحافظی کرد و تمرکزش رو روی دو گوشی A54 و A34 گذاشت تا این دو گوشی پرفروش بیشتر بتونن خودی نشون بدن و سهم بازار بگیرن. امروز قصد داریم ببینیم بین دو گوشی A73 و A54 که در زمان نوشتن این مقاله (اردیبهشت 1402) تفاوت قیمتی حدود 3 4 میلیون تومان دارند، کدوم ارزش خرید بیشتری داره و a54 سامسونگ تونسته جایگزین مناسبی برای A73 باشه یا نه؟ با مقایسه گوشی A73 و A54 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی سامسونگ A73 با Samsung A54

گوشی A54 به خاطر جدید بودن زبان طراحی طبیعتا از لحاظ ظاهری تفاوت های بسیاری با گوشی A73 داره ولی تفاوت این دو گوشی فقط محدود به ظاهر نمیشه و سامسونگ امسال در ابعاد و اندازه گوشی های نسل جدیدش هم تغییراتی رو ایجاد کرده. اولا جزیره دوربین به طور کامل حذف شده و لنز های دوربین با بدنه ترکیب شدن و به همین خاطر قطر گوشی بیشتر شده و دیگه مثل گوشی A73 با نسبتا با قطر کم طرف نیستیم. این ترکیب شدن لنزها با بدنه باعث شده ظاهر گوشی شبیه سری S23 بشه و یه ظاهر جذاب و مدرن به گوشی A54 بده. استایل تخت قسمت پشتی گوشی A73 حفظ شده ولی در طراحی جدید این تخت بودن بیشتر به چشم میاد و گوشی شبیه به یه مکعب مستطیل بزرگ شده. در گوشی A73 جزیره برآمده پلاستیکی از لنزها در مقابل ضربات محافظت میکنه ولی با حذف شدن این بخش در گوشی A54 هم برای زیبایی بیشتر و هم محافظت از لنزها از فریم فلزی دور لنز استفاده شده. یه تفاوت دیگه در متریال استفاده شده در ساخت گوشی ها دیده میشه که سامسونگ بالاخره کوتاه اومده و از شیشه برای ساخت گوشی میان رده خودش استفاده کرده که باعث شده هم ظاهر گوشی زیباتر و هم حس بهتری موقع استفاده از گوشی به شما دست بده و دیگه برای یه گوشی 350 دلاری شاهد بدنه کاملا پلاستیکی مثل گوشی A73 نیستیم. البته این تغییر متریال باعث شده کمی وزن گوشی زیاد بشه و به 202 گرم در گوشی a54 برسه که حدود 21 گرم از a73 سنگین تره.

مشخصات بدنه گوشی a54 سامسونگ

بررسی ارزش خرید و قیمت a73 سامسونگ

در هر دو گوشی برای اینکه در استفاده طولانی اذیت کننده نباشن فریم به صورت خمیده ساخته شده. جنس این بخش در هر دو گوشی از پلاستیک براقی استفاده شده. یه تفاوت مهم دیگه بین دو گوشی ابعاد دو گوشیه که با توجه به سلیقه شما میتونه باعث برتری هر کدوم بشه. گوشی a54 حدود 0.3 اینچ صفحه نمایش کوچیک تری داره و به نسبت گوشی خوش دست تری به حساب میاد و کمی استفاده یکدستی از اون نسبت به سایز 6.7 اینچی گوشی a73 راحتتره. البته حاشیه صفحه نمایش گوشی a73 کمتره و فضای قابل دسترسی بیشتری موقع استفاده به شما میده، دوربین سلفی هم توی هر دو گوشی در یه پانچ هول وسط صفحه نمایش قرار گرفتن.

اگه رنگ بدنه گوشی براتون اهمیت داره گوشی a54 با اضافه کردن رنگ های بنفش و لیمویی با طراحی مات و جذاب میتونن نظر شما رو جلب کنن و به نسبت گوشی a73 تنوع بهتری از رنگ بندی در اختیار شما میزارن.

در مورد محافظت در مقابل آب و گرد و غبار هر دو گوشی از گواهی IP67 استفاده میکنن که مقاومت مناسبی در مقابل نفوذ گرد و غبار و آب به این دو گوشی میده. روی صفحه نمایش این گوشی ها از گوریلا گلس 5 استفاده شده تا در اینجام تفاوتی بینشون دیده نشه. البته گوشی a54 در قسمت پشتی هم از گوریلا گلس 5 برای محافظت در مقابل خط و خش استفاده میکنه.

برای جمع بندی گوشی a54 با استفاده از یه زبون طراحی جدید و حذف جزیره دوربین، گوشی خیلی جذاب و خوشگل تری به حساب میاد و اندازه 6.4 اینچی اون باعث میشه استفاده ازش به نسبت گوشی A73 (که گوشی خیلی بزرگیه)، راحت تر باشه. استفاده از شیشه در ساخت A54 هم باعث میشه کیفیت ساخت گوشی بالاتر بره و حس بهتری موقع استفاده به شما بده، ولی شاید افزایش وزن و قطر گوشی کمی اذیت کننده باشه اما در کل گوشی نسل جدید سامسونگ یعنی a54 به خوبی از رقابت در این بخش پیروز بیرون میاد و برای بیشتر افراد یه گزینه بهتر و جذاب تر حساب میشه.

برای مشاهده عکس های بیشتر و بررسی دقیق تر میتونید به مقاله بررسی جداگانه گوشی ها سر بزنید:

بررسی گوشی a73 سامسونگ

بررسی گوشی a54 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A73 با A54

هر دو گوشی از پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنن. جزئیات نمایش داده شده در هر دو گوشی بسیار خوبه. ترکیب رنگ به خصوص رنگ های مشکی خیلی عمیقه و کنتراست و دقت رنگ بالایی داره. حسگر اثر انگشت هم برای هر دو گوشی روی صفحه نمایش قرار داره و از یه سنسور اپتیکال با دقت و سرعت مناسب استفاده میکنه. تا اینجای کار تفاوت خیلی خاصی بین دو گوشی وجود نداره اما چند تا تفاوت جزئی بین اونها وجود داره. یکی اینکه اندازه نمایشگر گوشی a54 حدود 0.3 اینچ کوچیکتره و نمایشگر 6.4 اینچی اون به نسبت 6.7 اینچی گوشی a73 با اینکه فضای کمتری در اختیار شما میزاره و حاشیه بیشتری هم داره اما باعث میشه گوشی خوش دست تری باشه و در استفاده یه دستی خیلی اذیت نشید. البته برای تماشای فیلم یا بازی گوشی a73 با نمایشگر بزرگتر گزینه بهتری به حساب میاد.

دوم اینکه روشنایی صفحه نمایش در گوشی جدیدتر a54 افزایش پیدا کرده و میتونه در حالت خودکار تا 1000 نیت افزایش پیدا کنه و توی فضای بیرون از خونه خیلی راحت تر میتونید از گوشی استفاده کنید و به گوشی های پرچمدار تا حدودی نزدیک تر شده. یه مورد دیگه استفاده از +HDR10 در گوشی a54 که نسبت به گوشی a73 که از HDR10 استفاده میکنه یه مقداری پیشرفت کرده اما در استفاده معمولی خیلی تفاوت خاصی نمیکنه. آخرین تفاوت بین رفرش ریت دو گوشی وجود داره، گوشی A54 میتونه در حالت آداپتیو بین 60 و 120 هرتز به صورت هوشمند سوییچ کنه ولی در گوشی A73 این قابلیت وجود نداره و باید دستی این کار رو انجام بدید که باعث میشه یه مقداری مصرف باتری افزایش پیدا کنه ولی در نرخ یکسان تجربه استفاده هر دو گوشی روون و خوبه.

تفاوت این بخش بین دو گوشی زیاد نیست، اما به خاطر اندازه مناسب، روشنایی بیشتر و اضافه شدن قابلیت نرخ به روز رسانی هوشمند گوشی a54 باز از این رقابت سربلند بیرون میاد و بهبود های مناسبی در این بخش به خودش دیده.

 

مقایسه باتری گوشی سامسونگ A73 و Samsung A54

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای هر دو گوشی استفاده شده اما گوشی a54 به خاطر پردازنده با مصرف انرژی کمتر مقداری شارژدهی بهتری داره و میتونه در استفاده معمولی به راحتی حدود یک روز به شما شارژدهی کنه اما در گوشی A73 اگه یه مقداری از گوشی استفاده سنگینی داشته باشید شاید آخر روز نیاز به شارژ مجدد داشته باشه.

دیگه از آداپتور شارژ توی گوشی های سامسونگ خبری نیست و فقط یه کابل دو سر تایپ سی توی جعبه دیده میشه ولی هر دو از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن. با اینکه هر دو گوشی باتری با اندازه یکسانی دارن اما گوشی A54 سرعت شارژ بیشتری داره و فست شارژش توی نیم ساعت حدود 55 درصد باتری رو شارژ میکنه و توی حدود 1 ساعت کاملا شارژ میشه اما این زمان در گوشی a73 برای نیم ساعت حدود 45 درصده و شارژ کامل هم حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره.

در مجموع دو گوشی تفاوت خیلی زیادی ندارند اما گوشی a54 با شارژدهی بیشتر و سرعت شارژ بهتر در این بخش هم گزینه بهتری به حساب میاد و عملکرد بهتری از خودش نشون میده.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A73 با A54

گوشی A54 از سه تا سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه و به نسبت گوشی a73 سنسور تشخیص عمق حذف شده که خیلی تاثیر خاصی هم در عملکرد کلی گوشی نداره! سنسور اصلی با اینکه مگاپیکسل کمتری داره ولی نوع سنسور عوض شده و بهبود پیدا کرده و همون لنز گوشی های سری S23 سامسونگ اینجا استفاده شده که باعث میشه کیفیت عکس ها نه تنها پایین تر نباشه بلکه بهتر هم بشه. سنسورهای فرعی تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره و تقریبا عملکرد یکسانی در هر دو گوشی دارند. حتی در شرایط نوری نامناسب عکس ها کیفیت و دیتیل خوبی دارند و با جزئیات بالایی ثبت میشن. یه موردی که در دوربین اکثر گوشی های سامسونگ دیده میشه مشکل وایت بالانس و مصنوعی شدن عکس هاست که اینجا این مورد بهتر شده و دیگه اون ادیت نرم افزاری خاص سامسونگ زیاد دیده نمیشه و عکس ها در کنار جذاب و شارپ بودن، نزدیکتر به واقعیت ثبت میشن. عکس های دوربین اولترا واید نسبت به دوربین اصلی خیلی افت زیادی ندارند و جزئیات و دیتیل مناسبی در اونها دیده میشه. دوربین ماکرو عملکرد به نسبت خوبی داره و خیلی فانتزی و بدون مصرف نیست. عکس های پرتره با لنز اصلی ثبت میشن و خطای خیلی زیادی در جدا کردن سوژه نداره اما کمی محو کردن پس زمینه کمی حالت مصنوعی داره.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تقریبا تفاوت خاصی بین دو گوشی نداره و هر دو عکس های با جزئیات خیلی خوب و ترکیب رنگ واقعی میگیرن. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم در هر دو وجود داره و اگه اصل ولاگ گرفتن با کیفیت هستید میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. در حالت 4k دوربین اصلی لرزشگیر اپتیکال کار نمیکنه و باید سراغ حالت 1080 برید تا بتونید از این قابلیت استفاده کنید. کیفیت فیلم های لنز اصلی واقعا به نسبت گوشی های هم رده خوبه و کارگردان های نیمه حرفه ای رو میتونه کاملا راضی کنه!

چهار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دوتا 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمیق بخش دوربین سامسونگ A73 رو تشکیل میدن. عکس های دوربین اصلی  دیتیل و کنتراست مناسبی دارن و نویز کمی توی عکس ها دیده میشه اما مشکل وایت بالانس گوشی های سامسونگ اینجا دیده میشه و کمی عکس ها از واقعیت فاصله میگیرن. عکس های پرتره به کمک سنسور تشخیص عمق جداسازی مناسبی داره اما بعضی اوقات خطا داره اما در کل عملکرد مناسبی داره. سنسور اولترا واید به نسبت لنز اصلی عکس های با رنگ بهتر و نزدیک به واقعیت میگیره و خیلی افت کیفیت زیادی نسبت به لنز اصلی نداره. لنز ماکرو کمی بهتر از فانتزی عمل میکنه و به خاطر فوکوس ثابت برای گرفتن عکس های خوب باید کمی تلاش کنید.

با اینکه تفاوت خیلی زیادی بین دو گوشی در این بخش وجود نداره و هر دو به نسبت رقبای دیگه عملکرد مناسب تری دارند اما گوشی a54 به خاطر تغییر لنز اصلی و تا حدودی حذف ادیت نرم افزاری خاص سامسونگ، میتونه گزینه جذاب تری باشه.

 

مقایسه قدرت پردازشی گوشی سامسونگ A73 با A54

سامسونگ در گوشی a54 باز هم سراغ تراشه های ساخت خودش رفته و از نسخه به روز اگزینوس 1380 استفاده کرده که عملکرد پردازشی مناسبی داره و مصرف باتری هم بهینه تر از گوشی A73 شده و میتونه شارژدهی بهتری داشته باشه. اما مشکلی که در پردازنده های اگزینوس وجود داره اینه که به خاطر عرضه گوشی های کمتر با این تراشه در بعضی بازی ها خیلی پشتیبانی خوبی ازش نمیشه و خیلی جزئیات بالایی در اختیار شما قرار نداره و باید به جزئیات و فریم پایین تر در بازی راضی باشید، البته عملکرد در بازی ها خیلی بد نیست و برای چند دست راضی کننده است. در استفاده روزمره و عادی هر دو گوشی عملکرد خوب و روونی دارند و به لطف رفرش ریت 120 هرتزی یه تجربه روون و خوب رو میتونید با گوشی داشته باشید. گوشی a73 از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده میکنه که میتونه به راحتی بازی کالاف رو با جزئیات بالا و فریم خوب بدون لگ و باگ خاصی اجرا کنه اما مشکل داغ شدن داره که هم در طولانی مدت باعث ایجاد لگ در بازی میشه و هم شارژدهی رو کم میکنه که این مشکل خیلی در گوشی a54 دیده نمیشه.

هر دو گوشی در بنچمارک های معتبر مثل antutu و Geekbench تقریبا نمره نزدیک و یکسانی کسب کردن و بیشتر تفاوت اونها در همین محدود بودن جزئیات در بازی ها خلاصه میشه و گوشی a54 خیلی عملکرد بهتر و خفن تری نداره.

هر دو گوشی در سه نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشن ولی اینجا یه تفاوت کوچیک بین دو گوشی وجود داره، گوشی a54 از حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 استفاده میکنه و تا حدودی در بازی ها و برنامه ها سرعت بارگذاری بهتری داره. هر دو از کارت حافظه جانبی مشترک با سیم کارت دوم پشتیبانی میکنن و میتونید به راحتی فضای ذخیره سازی رو ارتقا بدید.

در مجموع توی این بخش خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره اما با اینکه گوشی a54 از لحاظ دلاری قیمت پایین تری داره به خوبی در حد برادر بزرگتر خودش ظاهر شده و به خوبی از پس اکثر کارها برمیاد، البته به جز بازی کردن حرفه ای که هر دو گوشی برای این کار مناسب نیستن.

 

مقایسه رابط کاربری گوشی سامسونگ a54 و a73

گوشی a73 سامسونگ به صورت پیش فرض از رابط کاربری One Ui 4.1 و اندروید 12 استفاده میکنه ولی گوشی a54 به خاطر جدید بودن به صورت پیش فرض روی اون اندروید 13 و One Ui 5.1 قرار گرفته. پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ در این چند ساله خیلی بهتر شده و حتی گوشی های میان رده این شرکت حدود 4 سال آپدیت های جدید اندروید و 5 سال آپدیت های امنیتی جدید رو دریافت میکنن و به خاطر گرون شدن گوشی ها میتونید با خیال راحتتر سراغ این برند برید و تجربه به روزتری داشته باشید. امکانات شخصی سازی مختلف مثل تغییر پالت رنگی رابط کاربری تا نوع و رنگ آیکون ها و اعلان ها در رابط کاربری سامسونگ دیده میشه و دستتون برای شخصی سازی گوشی بسیار بازه. چون هر دو گوشی از برند سامسونگ هستند تفاوت خیلی خاصی بین اونها در این بخش وجود نداره و فقط گوشی a54 به خاطر جدیدتر بودن مدت زمان بیشتری آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه.

 

مقایسه اسپیکر سامسونگ a73 و سامسونگ a54

هر دو گوشی از اسپیکر استریو با بلندی صدای خوب استفاده میکنن. کیفیت و تفکیک صدا بسیار خوبه و صدا به صورت بالانس و مناسب از هر دو اسپیکر بالا و پایین پخش میشه. مثل میان رده های دیگه خبری از جک 3.5 میلیمتری صدا نیست اما سامسونگ A54 از بلوتوث ورژن 5.3 استفاده میکنه و در صورتی که هندزفری بلوتوث شما از این نسخه پشتیبانی  کنه، میتوند اتصال پایدارتر و با مصرف انرژی کمتری داشته باشید و تنها برتری کوچیک این گوشی نسبت به A73 به حساب میاد.

 

بین A73 و A54 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید داره؟

گوشی a54 از لحاظ قیمت دلاری در رده قیمتی پایین تری از گوشی A73 قرار میگیره ولی از لحاظ قیمت ریالی در بازار ایران چند میلیون گرون تره! اگه بحث قیمت رو بذاریم کنار، a54 به خوبی در همه بخش ها نه تنها پا به پای گوشی a73 عمل میکنه بلکه در بعضی بخش ها مثل طراحی، صفحه نمایش، باتری و دوربین حتی عملکرد بهتری هم از خودش نشون میده. گوشی خوشگل تر شده و از متریال بهتری توی ساخت استفاده میکنه و به خاطر ابعاد کوچیک تر گوشی خوش دست تری به حساب میاد. صفحه نمایش با اینکه خیلی فرق نداره اما مقداری روشنایی بیشتری داره و راحت تر میتونید در محیط بیرون از خونه ازش استفاده کنید. تراشه اگزینوس گوشی a54 با اینکه در بازی ها خیلی عملکرد خوبی نداره اما از لحاظ قدرت چیزی از گوشی a73 کم نداره و به خاطر مصرف بهینه تر باتری شارژدهی گوشی بیشتر شده. در بخش دوربین خیلی تفاوتی ایجاد نشده اما حذف ادیت نرم افزاری خاص سامسونگ باعث واقعی تر شدن عکس ها شده و میتونه گزینه جذاب تری باشه. با توجه به اختلاف قیمت حدود 3 4 میلیون تومانی این دو گوشی و تمام مواردی که گفته شده و اینکه گوشی A54 گوشی جدیدتر و به روزتریه و در آینده هم آپدیت های نرم افزاری بیشتری دریافت میکنه، میتونه گزینه مناسب تری برای خرید یه گوشی میان رده سامسونگ باشه و تقریبا در تمامی بخش ها میتونه مخاطب ها و طرفداران سامسونگ رو راضی کنه. البته با توجه به اختلاف قیمت موجود، خرید a73 هم میتونه کاملا منطقی باشه اما اگه قیمت ها تقریبا یکسان باشن، a54 گوشی بهتریه.

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a73 سامسونگ

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a54 سامسونگ

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 12 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 75
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Masiha mobo

هر دو گوشی واقعا نسبت به قیمت خوب هستن ولی به نظر من فرق خاصی دیده نمیشه و در بعضی از بخش ها a54 واقعا خیلی بهتره
ولی اگر گیمر هستید و زیاد با گوشی بازی میکنید a73 انتخاب بهتری هست چون پردازنده بهتری دارد ولی خب در عوض هم سریع داغ میکنه هم شارژ تموم میکنه در کار های سنگین
a54 هم هیچ چیزی در پردازنده کم ندارد من خودم ۲ ساعت پشت سر هم کلاف بازی کردم و هیچ لگی در a54 ندیدم دما آن هم خیلی بالا نرفت و شارژ زیادی مصرف نکرد

۰۵ شهریور ۱۴۰۲
Parsazzz

صفحه نمایش A54 اشباع ترین رنگ هارو داره و A73 دقیق ترین رنگ ها

کلا به نظرم صفحه نمایش a73 حس بهتری داره چون هم بزرگ تره و حاشیه خیلی کمتری داره

۲۴ مرداد ۱۴۰۲
Parsazzz

به صورت کلی در صفحه نمایش و پردازنده a73 بهتره در باتری و طراحی a54 بهتره و در دوربین و اسپیکر هم مثل هم هستن و یه نکته مثبت a54 آپدیت نرم افزاری بیشتره

۲۰ مرداد ۱۴۰۲
CSARzuko

به نظرم a73 بهتره چون
1_حاشیه کمتری داره 2_پردازندش اسنپ دراگونه و بهتر از اگزینوس تو بازی ها جواب میده 3_دوربینش خیلی بهتر از a54 هست از لحاظ نرم افزاری هم مشکلی نداره و تا اندروید 16 جواب میده ولی از اون طرف a54 تا اندروید 17 ساپورت میکنه.

۰۱ مرداد ۱۴۰۲
mehdi games for android

رقابت سختی هستش

۳۱ تیر ۱۴۰۲
    mehdi games for android

    نه

    ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
Hossein haz

کدوم برای گیم بهتر؟

۱۴ تیر ۱۴۰۲
    mehdi games for android

    ببین داداش گلم از بین a54و a73. a73 برای گیم بهتره ولی ارزش نداره چون تو همین s20 feوs21 feو poco f4 gtو pocof5 هست و تو قیمت poco x5 pro a54و یکم بالا تر poco f4 معمولی هست هالا خود دانی من که خودم poco x5 pro دارم و خوبه

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      mehdi games for android

      یه چند تا صوتی دادم

      ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
Radin.

در کل اگر بخوایم در نهایت نظر بدیم کدوم بهتره برای خرید؟

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
    Masiha mobo

    A54 واقعا انتخاب بهتری هست

    ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
tava4koli

هر دو گوشی های خیلی خوبی هستن ولی طبق تجربه کاری که باهاشون داشتم
به نظر خودم به شخصه A54 میتونه گزینه بهتری باشه
البته باید در نظر داشت هیچ کدوم از این گوشیا نسبت به قیمتشون ارزش خرید ندارن
(متاسفانه تو ایران اینجوریه)

و یه نکته دیگه هم که مهمه اینه که نباید این دو رو با هم مقایسه کنیم همیشه تفاوت های مشخصی بین سری A7x و A5x وجود داشته و داره.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    09

    مگه تو a73 گرفتی دستت من a73 دارم و مال مامانم a54 هست
    A73 هراز برابر بهتر اگه یک بار a73 رو ببینی دیگه هیچوقت طرف هیچ گوشی جز s24 اولترا نمیری

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲