مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

سامسونگ و شیائومی در سال‌های اخیر رقابت تنگاتنگی در بخش گوشی‌های میان‌رده بازار دارن و سعی میکنن با عرضه گوشی‌های قدرتمند توی این رده، سهم بیشتری از بازار رو به خودشون اختصاص بدن. سامسونگ اوایل سال 2024 از A55 به عنوان بهترین گوشی میان‌رده خودش و شیائومی هم در اواخر سال 2023 از Redmi Note 13 Pro 5G به عنوان یک میان‌رده جذاب رونمایی کرد. این دو گوشی که تقریبا در یک بازه زمانی معرفی و راهی بازار شدن حرف‌های زیادی برای گفتن دارن و رقیب سرسختی برای هم محسوب میشن. با موبونیوز همراه باشین تا با مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G ببینیم این دو گوشی چه امکانات و ویژگی‌هایی دارن و کدام گوشی ارزش خرید بالاتری داره.

 

مقایسه طراحی

سامسونگ توی سال‌های اخیر به زبان طراحی جذابی روی آورده که در اکثر گوشی‌هاش استفاده میکنه. هر چند این طراحی باعث شده که نشه مدل گوشی‌ها رو به راحتی تشخیص داد؛ اما خب همین زبان مشترک فاصله ظاهری بین مدل‌های میانرده و پرچمدار رو کمتر کرده. سامسونگ تو A55 هم از همین استایل استفاده کرده و طراحی این گوشی شباهت زیادی به پرچمدارهای 2024 این برند داره. گوشی A55 در چهار رنگ پاستلی زیبا و جذاب آبی یخی (Ice Blue)، یاسی (Lilac)، لیمویی (Lemon) و مشکی (Navy) به بازار عرضه شده.

در طرف مقابل گوشی Redmi Note 13 Pro 5G از شیائومی از نظر زبان طراحی با نسل قبلی خودش تفاوت زیادی نداره. ارگونومی این گوشی نسبت به نسل قبل بهتر شده که دلیل اون کاهش اندک طول و عرض این گوشیه. شیائومی این گوشی رو در سه رنگ یاسی، آبی و مشکی طراحی و عرضه کرد.

 

کیفیت بدنه

در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G باید گفت که A55 در مقایسه با نسل قبلی خود یک ارتقاء اساسی تجربه کرده و سامسونگ از فریم آلومینیومی و همچنین شیشه در طراحی پنل پشتی گوشی استفاده کرد. به همین دلیل A55 در بین رقبای میان‌رده‌ بازار طراحی جذابی داره. با توجه به استفاده از شیشه و آلومینیوم در طراحی گوشی، وزن اون از 200 گرم بالاتر رفته با 213 گرم وزن جزو گوشی‌های سنگین محسوب میشه. خبر جذاب دیگه در مورد A55 اینه که سامسونگ از گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای شیشه پشت گوشی استفاده کرده که مقاومت فوق‌العاده‌ای داره.

مقایسه کیفیت بدنه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

در مقابل شیائومی برای گوشی میان‌رده Note 13 Pro 5G طراحی تمام پلاستیکی رو در نظر گرفته. البته شیائومی از پلاستیک مات در فریم دستگاه استفاده کرده تا بتونه حس فلزی بودن فریم رو به کاربر القا کند. گوشی شیائومی در حدود 187 گرم وزن داره و کم‌تر شدن طول و عرض اون نسبت به نسل قبل باعث شده که خیلی خوش‌دست باشه. با همه این موارد، در خصوص کیفیت بدنه سامسونگ عملکرد بهتری داشته و برنده بی‌ چون و چرا در این قسمت محسوب میشه.

 

پنل جلویی

از زمانی که سامسونگ طراحی مینیمال رو برای گوشی‌هاش در نظر گرفته، یکی از تغییرات مهم مربوط به پنل جلوی گوشیه که طراحی تخت پیدا کرده و خبری از انحنا و خمیدگی در صفحه نمایش نیست. در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G باید گفت که در پنل جلوی A55 صفحه نمایش، دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه قرار داره. حسگر اثر انگشت گوشی هم در پنل جلو و زیر صفحه نمایش قرار گرفته. یکی از مواردی که توی طراحی گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در پنل جلویی دیده میشه حاشیه زیاد صفحه نمایشه که با نسل قبلی فرق چندانی نداره و صفحه نمایش فقط حدود 85 درصد از فضای پنل جلویی گوشی رو اشغال کرده.

مقایسه طراحی A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

در مورد طراحی پنل جلویی Redmi Note 13 Pro 5G باید گفت که شیائومی بیخیال انحنا و خمیدگی توی صفحه نمایش نشده و به روند خودش ادامه میده. حاشیه‌ها در گوشی شیائومی خیلی باریکه و صفحه نمایش این گوشی تونسته 90 درصد از فضای جلوی پنل رو به خودش اختصاص بده. دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه همراه با حسگر اثر انگشت در پنل جلویی قرار گرفتن. در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G باید گفت که هر دو گوشی از گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت پنل جلویی استفاده میکنن و از نظر طراحی با توجه به کمتر بودن حاشیه‌ها در میان‌رده شیائومی، میشه این گوشی رو برنده رقابت معرفی کرد.

 

طراحی اطراف بدنه

همانطور که تو بخش‌های بالا گفته شد، مهم‌ترین تغییر A55 نسبت به نسل قبلش استفاده از آلومینیوم در طراحی فریم دستگاهه. این فریم طراحی مات داره و همین طراحی باعث شده که گوشی جذاب و حس لوکس و بالارده بوده به کاربران القا کنه. کلیدهای پاور و تنظیم صدا در فریم سمت راست دیده میشن که بر روی قسمت برجسته موسوم به Key Island قرار گرفتن تا کاربر راحت‌تر بتونه جای کلیدها رو پیدا کنه. فریم سمت چپ خالیه اما توی فریم پایین میکروفن، درگاه شارژ و اسپیکر گوشی و روی فریم بالا هم خشاب هیبریدی سیم‌کارت و میکروفن‌ قرار گرفته.

مقایسه بدنه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G فریم پلاستیکی داره که شیائومی سعی کرده با طراحیش به صورت مات، کمی حس فلزی بودن رو به کاربران القا کنه. در لبه سمت راست فریم گوشی کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا قرار گرفته. فریم پایینی از درگاه سیم‌کارت، میکروفن، درگاه شارژ و اسپیکر اول میزبانی میکنه و لبه بالا هم میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسپیکر دوم گوشیه. فریم سمت چپ هم که خالیه و کلید یا درگاهی روی اون وجود نداره.

طراحی دوربین‌ها

سامسونگ با پیروی از زبان مینیمال در طراحی گوشی‌هاش، از چینش خطی برای لنزهای دوربین استفاده کرده؛ به طوری که سه لنز دوربین اون به صورت جزیره‌ای با کمی بیرون‌زدگی به شکل خطی زیر هم قرار گرفتن. دوربین سلفی گوشی‌ هم که به صورت پانچ هول روی صفحه نمایش گوشی و در قسمت بالا و وسط آن دیده میشه.

مقایسه طراحی دوربین‌های A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

در گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G سه لنز دوربین در یک قاب یا جزیره از جنس پلاستیک در بالای پنل پشتی گوشی قرار گرفتن. دو لنز با اندازه بزرگ‌تر به صورت خطی زیر هم و لنز سوم در کنار لنز بالایی با اندازه کوچکتر قرار گرفته که فلش هم زیر اون قرار داره. بیرون‌زدگی لنز دوربین‌ها از بدنه در مقایسه با نسل قبل بیشتر شده و دوربین سلفی هم به صورت پانچ هول در بالای صفحه نمایش قرار گرفته.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی

یکی از جنبه‌های مهم تو مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G به استانداردهای محافظتی مربوط میشه. A55 از گواهی IP67 بهره میبره اما در مقابل رقیبش گواهی IP54 داره. این موضوع نشون میده که روی کاغذ A55 در مقایسه Note 13 Pro 5G از وضعیت و مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب و گرد و غبار برخورداره. اگه تو فکر خرید گوشی هستین، حتما به استانداردهای حفاظتی گوشی‌ها دقت کنین. چون تو رنج میانرده، آسیب‌پذیری مدل‌ها بیشتره و گواهی‌هایی که کسب کردن می‌تونن خیالتون از بابت بعضی مشکلات راحت کنن.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G به حساب میاد چون که از لحاظ شدت روشنایی و خوانایی صفحه در فضای باز جزو بهترین‌های بازار در این رده به حساب میان. A55 در پنل جلوی خودش از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED میزبانی می‌کنه که رزولوشن 1080 در 2340 داره. سامسونگ برای این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتز داینامیک استفاده کرده و همچنین به لطف پشتیبانی از فناوری HDR10+ قابلیت نمایش 10 میلیارد رنگ رو داره. سامسونگ گفته که حداکثر روشنایی این صفحه به 1000 نیت میرسه، اما در تست‌های عملی این میزان به 1500 نیت و در حالت فعال بودن HDR به 1900 نیت هم میرسه که عدد فوق‌العاده‌ایه.

مقایسه صفحه نمایش A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

شیائومی برای گوشی میان‌رده خودش از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع OLED استفاده کرده که رزولوشن 1220 در 2712 داره. نرخ نوسازی در این صفحه نمایش 120 هرتزی بوده و به لطف پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن قابلیت نمایش 67 میلیارد رنگ رو داره. حداکثر شدت روشنایی این پنل به 1350 نیت میرسه که عدد خیلی خوبیه و کاربر میتونه به راحتی و بدون مشکل محتوای داخل گوشی رو در فضای باز و زیر نور خورشید تماشا کنه.

تو مقایسه a55 و redmi note 13 pro 5g شیائومی تو بخش نمایشگر، هر دو گوشی به صفحه نمایش با کیفیتی مجهز شده‌اند و انتخاب برنده این رقابت خیلی سخته. اما طبق بررسی‌های انجام شده، صفحه نمایش A55 در نمایش محتواهای مختلف مانند محتواهای ویدئویی، بازی، تصاویر و غیره عملکرد کمی بهتری نسبت به ردمی نوت 13 پرو 5G داره و امتیاز بالاتری کسب کرده.

 

باتری و شارژدهی

در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G از نظر باتری باید گفت که A55 یک باتری 5000 و ردمی نوت 13 5جی یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی داره. با اینکه شیائومی از باتری بزرگ‌تر با ظرفیت بالاتر برخورداره،‌ اما در نگهداری شارژ عملکرد خوبی نداره و توی بخش‌های مختلف مانند مکالمه، وب‌گردی، بازی، تماشای ویدئو و غیره دوام کمتری نسبت به A55 داره.

مقایسه باتری و شارژدهی A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

اما تو بحث شارژ شدن قضیه کاملا برعکسه و A55 حرفی برای گفتن نداره. A55 از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی میکنه، در حالی که Redmi Note 13 Pro 5G از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی میکنه و برعکس A55 یک آداپتور شاژر 67 واتی درون باکس گوشی وجود داره و کاربر نیازی نداره برای خرید شارژر جداگانه اقدام کنه. گوشی شیائومی در مدت زمان 30 دقیقه به 83 درصد شاژر میرسه، در حالی که A55 در این مدت به 50 درصد هم نرسیده.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌ها

توی این بخش از مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G نوبت به دوربین‌های میرسه. در A55 سه لنز دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی وجود داره. در مقابل شیائومی توی طراحی این گوشی با Leica همکاری نکرده و به سراغ سامسونگ رفته و از لنز‌های ساخت این کمپانی شامل دوربین اصلی واید 200 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده کرده.

 

دوربین‌ واید (اصلی)

دوربین اصلی A55 در شرایط نوری مناسب عکس‌های جذاب و با کیفیت ثبت میکنه که رنگ‌ها توی اون زنده و نزدیک به واقعیته و سوژه‌ها هم جزئیات و روشنایی بالایی دارن. در شرایط نوری مختلف هم عملکرد این لنز پیشرفت محسوسی داشته و به راحتی میشه این موضوع رو در مقایسه با نسل قبل حس کرد. با توجه به اینکه دوربین A55 پیکسل‌های بزرگ‌تری داره، در شرایط نوری کم و شب هم عملکرد قابل قبولی داره و میزان نویز توی عکس‌ها کم بوده و همچنین سوژه‌ها با جزئیات بیشتری ثبت میشن.

دوربین اصلی ردمی نوت 13 پرو 5G در نور روز و شرایط عادی عکس‌هایی با کیفیت بالا ثبت میکنه که میزان نمایش جزئیات و کنتراست در سطح بالایی قرار داره. سوژه‌ها در عکس‌ها با جزئیات دقیقی ثبت میشن و نویز قابل توجهی توی عکس‌های ثبت شده دیده نمیشه. در خصوص عکاسی در شب هم باید گفت که عملکرد دوربین شیائومی قابل قبوله و عکس‌های ثبت شده از نظر ثبت جزئیات دقیق هستن. با این حال در مقایسه با A55 باید گفت که عملکرد سامسونگ در عکاسی در شب بهتر از رقیبه.

مقایسه دوربین های A55 و Redmi Note 13 Pro

در مورد فیلمبرداری با دوربین اصلی باید گفت که هر دو گوشی از فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی میکنن و ویدئوهایی با کیفیت و رنج دینامیکی بالا ثبت میکنن. از نظر عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی تقریبا شرایط یکسانی دارن اما با اختلاف بسیار کم میشه گوشی شیائومی رو برنده این بخش اعلام کرد.

 

دوربین‌ اولترا واید

با توجه به میان‌رده بودن گوشی A55 و رنج قیمتی که داره، عکس‌هایی که دوربین اولتراواید ثبت میکنه کیفیتی بالایی داره. شارپنس، جزئیات و روشنایی عکس‌ها خیلی جذابه و رنگ‌ها تا حد زیادی نزدیک به حالت طبیعی هستن. با توجه به اینکه این لنز مجهز به لرزش‌گیر نیست، ممکنه که در کناره‌های عکس نویز مشاهده بشه. روی این لنز برای عکاسی در شب نمیشه حساب کرده و عکس‌های ثبت شده کیفیت قابل قبولی ندارن.

اما Redmi Note 13 Pro 5G در عکس‌هایی که با دوربین اولتراواید ثبت میکنه رقابت رو کاملا واگذار کرده. این عکس‌ها حتی در نور روز هم خوب نیستن و دوربین گوشی نمیتونه عکس‌هایی با جزئیات بالا ثبت کند. تو عکس‌های لنز اولتراواید، سوژه‌ها حالت نرمی به خودشون میگیرن و نویز زیادی دارن؛ به طوری که لبه‌های تصویر به صورت کامل از دست میره. اگر قصد دارین با لنز اولتراواید گوشی شیائومی در شب عکاسی کنید، حتما ناامید میشین چون عکس‌های ثبت شده کیفیت پایینی داشته و عکس‌ها از نظر جزئیات، رنگ‌ها و رنج دینامیکی در سطح پایینی قرار دارن. لنز اولتراواید A55 از فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی میکنه در حالی که در Redmi Note 13 Pro 5G از فیلمبرداری FHD پشتیبانی میشه و باعث برتری A55 در این بخش میشه.

 

دوربین‌ ماکرو

در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G باید گفت که هر دو از لنز ماکرو به جای تله‌فوتو در گوشی‌های میان‌رده استفاده میکنن! دوربین ماکرو A55 تا حدی میتونه کار رو دربیاره و عملکرد قابل قبولی داره. البته اگه میخواین عکس‌های ماکرو با کیفیت با این دوربین ثبت کنید باید کمی حوصله به خرج بدین و با استفاده از تنظیم دستی فوکوس یک عکس جذاب ثبت کنید.

مقایسه عملکرد دوربین A55 و Redmi Note 13 Pro

دوربین ماکرو Redmi Note 13 Pro 5G رو نمیشه یه دوربین کاربردی دونست چون به دلیل رزولوشن 2 مگاپیکسلی و همچنین مجهز نبوده به فوکوس خودکار نمیتونه سوژه‌ها رو با جزئیات خوب ثبت کنه. این شرایط نشون میده که دوربین ماکرو A55 کاربردی‌تر بوده و عملکرد بهتری داره.

 

دوربین‌ سلفی

A55 سامسونگ یک دوربین سلفی واید 32 مگاپیکسلی داره که عملکرد خیلی خوبی داره و عکس‌های با کیفیتی ثبت میکنه. عکس‌های دوربین سلفی جزئیات و شارپنس بالایی دارن و سطح روشنایی و نزدیک بودن رنگ‌ها به واقعیت در اون خوب به نظر میرسه. همچنین این دوربین میتونه با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه.

در جمع بندی مقایسه ردمی نوت 13 پرو 5 جی با a55 سامسونگ تو بخش دوربین، Redmi Note 13 Pro 5G یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی داره که عکس‌های قابل قبولی از نظر کیفیت ثبت میکنه. هر چند کیفیت عکس‌ها عالی نیست و با کمی زوم کردن میشه نویز رو توی عکس مشاهده کرد. عکس‌های دوربین سلفی رنج دینامیکی و شارپنس خوبی دارن اما کمی رنگ‌پریده به نظر میرسن. کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی شیائومی Full HD بوده و با این مشخصات دوربین سلفی A55 عملکرد بهتری داره.

 

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G از نظر سخت افزار و نرم افزار

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G مربوط به عملکرد آن‌ها از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاریه. سامسونگ در A55 وظیفه پردازش‌ها را به پردازنده میان‌رده جدید و اختصاصی خود یعنی Exynos 1480 سپرده که با پردازنده گرافیکی Xclipse 530 با معماری AMD RDNA 2 همراه شده. پردازنده A55 در استفاده روزمره عملکرد خوب و پایداری داره و به راحتی میتونه اجزای همزمان چندین برنامه رو مدیریت کنه. عملکرد این پردازنده در استفاده سنگین و بازی هم قابل قبوله و کاربران میتونن بازی‌های سنگین رو با فریم ریت بالا با کمترین لگ و باگ اجرا کنند؛ اما باید پس از چند ساعت انتظار گرم شدن گوشی رو هم داشته باشن.

شیائومی در طراحی میان‌رده جذاب خود سراع پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 رفته که معماری 4 نانومتری داره و با پردازنده گرافیکی Adreno 710 همراه شده. این تراشه به راحتی میتونه از پس کارهای مختلف بربیاد و بازی‌هایی دارای گرافیک متوسط و بالا را با فریم ریت مناسب و بدون مشکل اجرا کنه. یکی از ویژگی‌های مهم پردازنده این گوشی پایداری بالای اونه که در بازی با افت فریم مواجه نشده و دمای اون نیز زیاد بالا نمیره. هر چند مدیریت دمای پردازنده در A55 ضعیف‌تره اما این پردازنده در پردازش چند هسته‌ای و سنگین عملکرد بهتری نسبت به میان‌رده شیائومی داره.

مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G از نظر سخت افزار و نرم افزار

در مقایسه سخت افزار این دو گوشی باید گفت که A55 در سه نسخه با کانفیگ‌های 8/128، 8/256 و 12/256 به بازار عرضه شده در حالی که نوت ۱۳ پرو ۵جی در پنچ نسخه با کانفیگ‌های 8/128، 8/256، 12/256، 12/512 و 16/512 به بازار عرضه شده و فقط A55 از کارت حافظه برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کنه.

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

تو مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G از نظر نرم‌افزار باید گفت که A55 برنده بی چون و چرای این بخشه. A55 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 به بازار عرضه شده و بر اساس اعلام سامسونگ تا 4 سال آپدیت سیستم عامل و تا 5 سال هم آپدیت امنیتی دریافت میکنه. در مقابل Redmi Note 13 Pro 5G با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 عرضه شد که آپدیت اندروید 14 و HyperOS رو دریافت میکنه. این گوشی بر اساس ادعای شیائومی تا 3 سال آپدیت نرم‌افزار و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد.

مقایسه رابط کاربری A55 و Redmi Note 13 Pro 5G

از لحاظ نرم‌افزاری و رابط کاربری باید گفت که One UI سامسونگ در مقایسه با MIUI و Hyper OS شیائومی به مراتب عملکرد بهتری داره و به پختگی و بلوغ تقریبا کاملی رسیده. همه چیز در رابط کاربری سامسونگ روان و سریعه و این رابط عملکرد فوق‌العاد‌ه‌ای در زمینه شخصی‌سازی داره.

 

مقایسه گوشی‌ها در بخش اسپیکر

در مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G باید گفت که از نظر اسپیکر و کیفیت پخش صدا، میان‌رده شیائومی عملکرد به مراتب بهتری داره. هر دو گوشی به سیستم پخش صدای استریو مجهز شدن. با این تفاوت که اسپیکر دوم در A55 با اسپیکر مکالمه مشترکه؛ در حالی که اسپیکر دوم در Redmi Note 13 Pro 5G جدا بوده و در لبه بالایی گوشی قرار گرفته. هر دو اسپیکر از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی میکنن اما اسپیکر شیائومی از نظر بلندی و تفکیک صدا از عملکرد بهتری برخورداره.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

در حال حاضر (خرداد 1403) گوشی A55 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابات حافظه داخلی در بازار ایران حدود 18.8 میلیون قیمت داره، در حالی که Redmi Note 13 Pro 5G در مدلی با همین مشخصات چیزی حدود 15 میلیون به فروش می‌رسه. در این شرایط سوالی که مطرح میشه اینه که در مقایسه redmi note 13 pro 5g با a55 سامسونگ، با توجه به اختلاف چند میلیونی، کدوم گوشی ارزش خرید بالاتری داره؟

در جواب به این سوال باید گفت که سامسونگ توی طراحی میان‌رده جدید خودش سنگ تموم گذاشته و یک گوشی جذاب با بدنه فلزی و شیشه‌ای، گواهی ضدآب، محافظ صفحه مقاوم ویکتوس پلاس، دوربین‌ با عملکرد خوب و پردازنده قدرتمند به بازار عرضه کرده تا بتونه دل کاربران رو ببره. اما از اون طرف، شیائومی گوشی سبک‌تریه و کار کردن باهاش در درازمدت راحت‌تره. علاوه بر این، تو نوت ۱۳ پرو، شما آپشن رم 12 گیگ رو دارین که اکثر میانرده‌های سامسونگ این گزینه رو بهتون نمیدن. باتری ردمی هم فست شارژ بالاتری داره و تو مواقع ضروری میتونه در مدت کوتاهی شارژتون کنه. بنابراین اگه طرفدار سامسونگین، A55‌ تقریبا تموم چیزهایی که از یه میانرده نیاز دارین رو براتون فراهم می‌کنه. اما اگه رم بالا می‌خواین یا مصرف باتری‌تون زیاده و نیاز دارین تو نیم ساعت شارژ باتری‌ به یه حد خوب و قابل استفاده‌ای برسه، شیائومی کار رو براتون درمیاره.

مقایسه مشخصات A55 با redmi note 13 pro 5g

thumb مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G
Samsung Galaxy A55
thumb مقایسه A55 و Redmi Note 13 Pro 5G
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy, Lemon

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight213 g (7.51 oz)

Dimensions161.1 x 77.4 x 8.2 mm (6.34 x 3.05 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Blue

SIMDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~85.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, HDR10+, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, 100% in 44 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5100 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/3.06", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.74", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1480

CPUOcta-core (4x2.75 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPU

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz & 4x1.95 GHz)

GPUAdreno 710

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -25.7 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$425.87 / 469.00 / 439.00 / 39,999

SAR EU0.68 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-A556V, SM-A556U, SM-A556U1, SM-A556B, SM-A556B/DS, SM-A556E, SM-A556E/DS, SM-A5560

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 180 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 6
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Kosar1402

چه گوشی پشنهاد میکنید

۲۱ خرداد ۱۴۰۳
Kosar1402

با سلام خداقوت من کلی ویدئو سایت تون دیدم میخوام یک گوشی برای کار آنلاین شاپ استفاده کنم با کارهای روز میره ولی بیشتر بهتر ین گزینه شما سامسونگ هست ولی من میخوام شیائومی بخرم در بازه قیمتی ۱۲ تومن که نزدیک به ۱۲ شیائومی باشه کیفیت دوربینش

۲۱ خرداد ۱۴۰۳
Kosar1402

با سلام خداقوت من کلی ویدئو سایت تون دیدم حتی راهنمایی خرید چک کردم میخوام یک گوشی برای کار آنلاین شاپ استفاده کنم با کارهای روز میره ولی بیشتر بهتر ین گزینه شما سامسونگ هست ولی من میخوام شیائومی بخرم در بازه قیمتی ۱۲ تومن که نزدیک به ۱۲ شیائومی باشه کیفیت دوربینش

۲۱ خرداد ۱۴۰۳
ali.sh2004

بدون شک a55
بین a34و a35هم بازم a35

یعتی کلا آ۳۴ نخرید😂

۰۵ خرداد ۱۴۰۳
Mms 2099

این گوشی واقعا خفنه با پرچمدار شیائومی مقایسه کنید

۰۵ خرداد ۱۴۰۳
شهاب زمانی

بیا تکلیف موبوکوینا رو روشن کن 😠😠

۰۵ خرداد ۱۴۰۳