بررسی گوشی A55 سامسونگ

رقابت تو بازار میان رده ها با ورود برندهای جدید و تازه نفس و ارائه قابلیت های به شدت رقابتی تو دو سال اخیر به اوج خودش رسیده. سامسونگ هم هر سال با معرفی اعضای جدید سری A تلاش میکنه جایگاه خودش رو تو این بازار حفظ کنه. این برند زمستان سال 2024 رو یه کم متفاوت شروع کرده و گوشی سامسونگ A55 5G به عنوان چهارمین میان رده سامسونگی این سال با کیفیت ساخت در حد پرچمدار و باطن میان رده وارد بازار جهانی شده.

سامسونگ خبر از یه تغییر جالب تو پردازنده گرافیکی این گوشی داده که قراره به پردازش تصویر و عملکرد گوشی تو اجرای بازی ها کمک کنه. ولی باید ببینیم آیا این پردازنده گرافیکی جدید میتونه پا به پای پردازنده میان رده این گوشی کار کنه و عملکرد خوبی ازش ببینیم؟ با بررسی گوشی A55 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا نگاهی به طراحی، عملکرد سخت افزاری و نرم‌افزار، باتری و دوربین‌های گوشی Samsung A55 بندازیم و ببینیم نسبت به رقباش تو بازار چند چنده.

 

بررسی گوشی Samsung A55 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ تو بخش طراحی یه زبان طراحی مینیمال و مشترکی رو برای گوشی هاش از سال 1401 به این طرف انتخاب کرده و وقتی گوشی های این برند رو از فاصله دور دست کسی میبینید، اصلا نمیشه تشخیص داد که مدل گوشی چیه! ولی وجه تمایز این گوشی ها تو بخش کیفیت ساخت به چشم میاد که سامسونگ از متریال متفاوت برای گوشی هاش استفاده میکنه. 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A55 تو اولین نگاه و اولین لمس دلتون رو به دست میاره. سامسونگ تصمیم گرفته با پلاستیک تو بدنه به کلی خداحافظی و شیشه و آلومینیوم رو جایگزین کنه. قاب پشتی گوشی طراحی براق داره و سامسونگ A55 تو چهار رنگ پاستلی و زیبا وارد بازار شده:

  • Ice blue (آبی یخی)
  • Lilac (یاسی)
  • Lemon (لیمویی)
  • Navy (مشکی)

رنگ های پاستلی خیلی جلوه جذابی به بدنه و قاب گوشی دادن و به دست گرفتن گوشی رو خیلی لذت بخش می کنن. رنگ مشکی هم یه ته رنگ آبی خیلی تیره داخل خودش داره که جلوه رسمی تری به گوشی میده و این گوشی رو به انتخاب خوبی برای کسایی که به استایل کلاسیک علاقه دارن تبدیل می کنه.

 

کیفیت بدنه A55

سامسونگ A55 5G یه ارتقای اساسی نسبت به نسل قبلیش یعنی A54 داشته و حالا به جز استفاده از شیشه تو پنل پشتی، از فریم آلومینیومی هم تو طراحی بدنه استفاده کرده. کیفیت ساخت A55 بین میان رده های سامسونگی موجود در بازار میتونه شما رو به وجد بیاره. فریم آلومینیومی به زیبایی کار اضافه کرده ولی خیلی روی وزن گوشی اثر نداشته.

کیفیت بدنه A55

سامسونگ A55 با وزن 213 گرم تو دسته گوشی های سبک وزن قرار نمیگیره، ولی وزن متناسب در کنار ابعاد متوسط این گوشی رو خوش دست میکنه. قاب پشتی و جلویی با گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت میشه که خبر از مقاومت خیلی خوب گوشی نسبت به خط و خش داره، ولی بازم توصیه میکنیم قاب مناسب و گلس مستحکم برای این گوشی تهیه کنید.

 

پنل جلویی گوشی A55 5G

پنل جلویی گوشی طراحی تخت داره و از نمایشگر، دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه میزبانی می کنه. سامسونگ برای این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده که بخش پایینی پنل جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده. حاشیه های نمایشگر A55 فرق چندانی با نسل قبلیش نکرده و تقریبا 85 درصد از پنل جلویی نمایشگره. بنابراین میشه گفت که نسبت به میانرده‌های 2024 پوکو ایکس 6 پرو و ردمی نوت 13 پرو 4جی حاشیه‌های زیادی داره و خیلی جالب نیست.

 

طراحی اطراف بدنه A55

همونطور که قبلا اشاره کردیم، سامسونگ آ 55 طراحی تخت داره. ولی برای جبران وزن بالای 200 گرمی و ابعاد نسبتا بزرگش، به لبه های کناری قاب پشتی کمی انحنا بخشیده تا این گوشی رو به یه گزینه خوش دست تبدیل کنه. 

بزرگترین تغییری که از نظر ظاهری تو طراحی سامسونگ A55 اتفاق افتاده رو تو طراحی فریم دور گوشی میبینیم. جایی که فریم پلاستیکی نسل های قبلی جای خودش رو به فریم آلومینیومی مات و جذاب داده و حس یه گوشی پرمیوم و بالارده رو به کاربرانش القا میکنه.

کیفیت ساخت گوشی samsung a55

سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاور رو می‌بینیم که تو یه برجستگی به نام Key Island قرار گرفته. سمت چپ گوشی هیچ خبر خاصی نیست، بالای گوشی هم یه میکروفون و خشاب سیم کارت با طراحی هیبریدی قرار گرفته. زیر گوشی هم از اسپیکر، دو میکروفون و درگاه تایپ سی میزبانی میکنه.

 

طراحی دوربین های A55

سامسونگ یه زبان طراحی مینیمال برای گوشی های سری A امسالش در نظر گرفته که تو مدل‌هایی مثل A15 و A25 چشمه ای ازش دیدیم. چیدمان دوربین ها در قاب پشتی سامسونگ A55 هم از این قاعده و زبان طراحی مستثنی نشده و همون چینش خطی اعضای خانواده رو روی این گوشی میبینیم. سه تا سنسور دوربین با کمی بیرون زدگی از قاب پشتی در کنار هم قرار گرفته و یه فلش هم در کنارشون دیده میشه. 

دوربین سلفی هم تو یه پانچ هول نسبتا کوچیک بالای نمایشگر قرار گرفته.

 

استاندارد محافظتی A55

سامسونگ به استانداردهای بالای خودش برای محافظت از گوشی های میان رده و قاتل پرچمدار پایبند مونده و میتونیم نتایج خوبی رو تو این بخش ببینیم. گوشی A55 تونسته بعد از گذروندن تست های مختلف استاندارد IP67 رو کسب کنه. استاندارد IP67 خبر از مقاومت خوب این گوشی در برابر آب و گرد و غبار داره و میتونه به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری در آب شناور باشه و اتفاقی براش پیش نمیاد. با خیال راحت با این گوشی زیر بارون قدم بزنین و از کار کردن باهاش لذت ببرین.

سامسونگ A55 تو بخش طراحی و کیفیت ساخت پیشرفت خیلی خوبی نسبت به نسل قبلی خودش یعنی A54 داشته و تو دست گرفتن این گوشی بهتون حس استفاده از یه گوشی بالارده رو القا میکنه. اگه تکراری بودن طراحی رو کنار بذاریم، استفاده از فریم آلومینیومی، اضافه شدن انحنای جزئی به قاب پشتی که به خوش دست شدن گوشی کمک میکنه و گوریلا گلس Victus Plus که مقاومت بالاتری در برابر خط و خش به قاب پشتی و جلوی گوشی بخشیده، این گوشی رو به یه انتخاب قابل تامل برای سامسونگ بازهایی که قصد دارن از دو یا سه نسل قبل تر ارتقا به یه نسخه جدیدتر انجام بدن، تبدیل میکنه.

 

بررسی صفحه نمایش سامسونگ A55

سامسونگ A55 به نمایشگر بزرگتری نسبت به نسل قبلیش (A54) مجهز شده و پنل جلویی این گوشی از یه نمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2340 میزبانی میکنه. صفحه نمایش A55 رفرش ریت 120 هرتزی داره که در کنار پشتیبانی از HDR10+ و قابلیت نمایش 10 میلیارد رنگ کیفیت بالا و چشم نواز تصاویر در کنار تجربه کاربری روان رو برای کاربرانش به همراه داره. روشنایی نمایشگر هم بیشتر شده و حالا میتونیم انتظار حداکثر روشنایی 1000 نیت رو از این نمایشگر داشته باشیم. عمق رنگ مشکی عالیه و رنگ های سر زنده و جذابی رو تو نمایشگر مشاهده میکنیم.

کیفیت نمایشگر Samsung A55

سامسونگ A55 تونسته گواهی SGS رو هم کسب کنه. تست های مرتبط با این گواهی میزان Blue Light (نور آبی آسیب زا) در نمایشگر رو میسنجه. A55 موفق شده امتیاز عالی تو این تست کسب کنه و با کمتر از 6.5 درصد میزان نور آبی مضر یکی از کم آسیب ترین نمایشگرها رو داشته باشه.

برای جمع بندی تو این بخش میتونیم بگیم سامسونگ تو بخش صفحه نمایش هیچی کم نذاشته و مثل همیشه یه نمایشگر با کیفیت و جذاب رو میبینیم. پس به کیفیت بالا و به نور خورشید سلام کنید (عینک آفتابی فراموش نشه) و از کار کردن با گوشی تو محیط های خیلی روشن و زیر نور آفتاب و کلا هر محیطی لذت ببرید.

 

بررسی عملکرد باتری و شارژدهی باتری سامسونگ A55

یکی از بخش هایی که سامسونگ موقع معرفی این گوشی خیلی روش مانور داد، عملکرد شارژدهی باتری بود. وظیفه تامین انرژی گوشی سامسونگ A55 به یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت سپرده شده که مصرف انرژی رو به خوبی مدیریت میکنه.

باتری A55 میتونه تو استفاده معمولی با چاشنی کمی ویدئو گرفتن و عکاسی یک روز کامل شارژدهی کنه. میشه تقریبا روی 12 ساعت اسکرین تایم حساب باز کرد و شاید آخر روز 20-30 درصد هم از شارژش باقی مونده باشه. البته با توجه به اینکه این گوشی به تازگی وارد بازار شده، نمیشه خیلی دقیق نظر داد و نیاز به گذروندن زمان بیشتری با این گوشی داریم تا ببینیم باتری تا کجا باهامون راه میاد. 

بررسی باتری Samsung galaxy A55

تو بخش سرعت شارژ هم شاهد رویه متعادل و تغییر ناپذیر سامسونگ هستیم و باتری این گوشی مثل بقیه اعضای خانواده اش از فست شارژ 25 وات پشتیبانی میکنه. فول شارژ شدن باتری A55 تقریبا 1 ساعت و نیم زمان نیاز داره که بین گوشی های سامسونگ قابل قبول به حساب میاد. برای شارژ شدن باتری به یه آداپتور 25 واتی نیاز داریم که همونطور که انتظار میرفت، تو جعبه خبری ازش نیست و باید یه هزینه ای رو برای خرید شارژر مناسب برای A55 اختصاص بدید.

با توجه به اینکه با یه گوشی میان رده طرفیم، خبری از شارژ وایرلس (بی سیم) نیست ولی قابلیت شارژ معکوس با سیم وجود داره و میتونید روی این گوشی به عنوان یه پاور بانک در مواقع ضروری حساب باز کنید.

سامسونگ A55 تو بخش عملکرد باتری امتیاز قابل قبولی رو کسب میکنه. این گوشی با توجه به شارژدهی خوبی که داره، میتونه یه انتخاب قابل اعتماد برای استفاده روزمره باشه. سرعت شارژ شدن باتری حجیم این گوشی هم قابل قبوله و اگه یه آداپتور مناسب براش تهیه کنید، میشه باهاش کنار اومد. ولی اگه سرعت شارژ بالا براتون مهمه، میتونین انتخاب های بهتری تو برندهای دیگه مثل شیائومی داشته باشید.

 

عملکرد حسگر اثر انگشت A55

سامسونگ سنت دیرینه حسگر اثر انگشت اپتیکال رو برای سری A5x حفظ کرده و به نظر میرسه حالا حالاها خبری از سنسور اولتراسونیک تو گوشی های میان رده نمی شنویم. تو بخش امنیت سامسونگ A55 هم از حسگر اثر انگشت اپتیکال استفاده کرده. این حسگر تو موقعیت خوبی تو قسمت پایین نمایشگر قرار گرفته و دسترسی خوبی در کنار سرعت و دقت بالاش داره؛ البته اگه از گلس روی نمایشگر استفاده کنین ممکنه کمی سرعت عملش بیاد پایین. گزینه های امنیتی دیگه مثل تشخیص چهره دو بعدی با استفاده از دوربین سلفی هم وجود داره که سرعت خوبی داره ولی بهترین گزینه از لحاظ امنیت به حساب نمیاد. 

 

بررسی دوربین گوشی سامسونگ A55

تو بخش دوربین، سامسونگ برای A55 مجموعه 4 تا دوربین زیر رو در نظر گرفته:

  • دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی واید 32 مگاپیکسلی

بعد از معرفی Galaxy AI در گوشی های پرچمدار سامسونگ، خیلی ها انتظار داشتن که قابلیت های AI در بخش دوربین خیلی سریع راهش رو به گوشی های میان رده این برند هم باز کنه. سامسونگ هم اعلام کرد که این اتفاق به زودی قرار بیفته. ولی بعد از معرفی A55 مشخص شد که باید منتظر معرفی نسخه های بعدی گوشی های میان رده سامسونگ باشیم که از قابلیت های هوش مصنوعی بهره ببرن.

بررسی دوربین گوشی Samsung a55 5g

همچنین وجود دوربین ماکرو تو مجموعه دوربین های این گوشی نشون میده سامسونگ فعلا برنامه ای برای اضافه کردن دوربین تله فوتو به گوشی های میان رده خودش نداره، ولی داره روی کیفیت و خروجی تصویر دوربین ماکرو کارایی انجام میده که نتیجه رضایت بخش و قابل قبولی داره.

 

عملکرد دوربین اصلی A55

دوربین اصلی به یه سنسور 50 مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال OIS مجهز شده که میتونه عکس های جذاب و سر زنده ای رو تو شرایط نوری مناسب براتون ثبت کنه. عکس هایی که با دوربین اصلی A55 گرفته میشه رنگ های زنده و نزدیک به واقعیت در کنار جزئیات خیلی خوب و روشنایی خوب دارن.


کنتراست رنگی خوب که در کنار پردازش تصویری هوشمند خوب این گوشی در رنگ ها ایجاد میشه یه جاهایی واقعا شما رو به وجد میاره، یه جاهایی ممکنه اغراق در رنگ ها رو حس کنین که در اکثر مواقع نتیجه دلچسب تری به کاربر القا میکنه.

وجود پیکسل های بزرگتر در دوربین اصلی هم باعث میشه تجربه عکاسی در نور کم با A55 به عنوان یه میان رده رضایت بخش باشه. عکس هایی که تو محیط های کم نور مثلا شب در خیابان گرفته میشه نویز کنترل شده تری دارن و جزئیات خوبی رو توی عکس ها میتونید ببینید.

 

عملکرد دوربین اولترا واید A55

دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی یه افت کیفیت محسوس نسبت به دوربین اصلی داره. اما این موضوع هیچ اثری تو خروجی نهایی که از عکس های دوربین اولترا واید این گوشی داریم نمیذاره.

بررسی دوربین اولترا A55

عکس هایی که با دوربین اولترا واید A55 گرفته میشه، تو این بازه قیمتی کیفیت خیلی خوبی داره. عکس ها شارپنس، جزئیات و روشنایی خیلی خوبی دارن و رنگ ها تا حد امکان حالت طبیعی خودشون رو حفظ میکنن. با توجه به اینکه خبری از لرزش گیر روی دوربین اولترا واید این گوشی نیست، ممکنه گاهی کناره های عکس های اولترا واید حالت نویزی پیدا کنه. 

 

عملکرد دوربین ماکرو A55

دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی هم عملکرد قابل قبولی داره، قابلیت فوکوس خودکار روی دوربین ماکرو کارش رو تا حدودی به خوبی میتونه انجام بده ولی اگه عکس های با کیفیت تری نیاز دارین، نیاز به صرف کمی زمان بیشتر با تنظیم دستی فوکوس دارید. اما این زمان و انرژی ارزشش رو داره و میشه جزئیات خوبی رو تو عکس های ماکرو ثبت و مشاهده کرد.

 

عملکرد دوربین سلفی A55

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم عملکرد خیلی خوبی از خودش به نمایش میذاره و اگه خیلی اهل سلفی گرفتن باشین دلتون رو به راحتی نرم میکنه. عکس های دوربین سلفی از لحاظ کیفیت به دوربین اصلی میرسه و خروجی ها کیفیت خیلی خوب، جزئیات و شارپنس بالا، رنگ های طبیعی و روشنایی کافی دارن.

 

کیفیت فیلمبرداری دوربین A55

تو بخش فیلمبرداری، دوربین اصلی A55 میتونه حداکثر با کیفیت 4K با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه. خروجی ویدئوهایی که با دوربین A55 ثبت میکنین، خوبه. لرزشگیر اپتیکال در کنار موتور پردازش تصویر سامسونگ کارشون رو تو کاهش نویز و لرزش در ویدئوها به خوبی انجام میدن و یه خروجی معقول و خوب از ویدئوها خواهید داشت. قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن (Slow-motion) با کیفیت 740 با 480 فریم بر ثانیه هم وجود داره که بیشتر حالت فانتزی داره و ازش توقع چندانی نداشته باشید.

دوربین اولترا واید میتونه حداکثر 1080 با 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که عملکرد قابل قبولی داره ولی تو محیط های کم نور یا تاریک بهتره سراغ یه گوشی دیگه برید. دوربین سلفی هم میتونه 4K با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه و کیفیت ویدئوهاش خیلی خوبه.

مجموعه دوربین های پشتی و سلفی گوشی سامسونگ A55 تو بخش عکاسی عملکرد خیلی خوبی از خودشون به نمایش میذارن. عکس های پرتره و منظره با کیفیت، رنگ های جذاب و زنده و ویدئوهای پایدار با لرزش کم از نتایج حاصل از کار کردن با این گوشی بود.

تو بخش فیلمبرداری هم این گوشی میتونه خروجی کار راه انداز در حد ثبت خاطرات یا ولاگ های روزمره در اختیارتون قرار بده. ولی تو بازه قیمتی خودش بهترین انتخاب نیست و رقبایی مثل Poco F5 Pro علاوه بر 4K با 60 فریم بر ثانیه، قابلیت فیلمبرداری 8K رو هم فراهم کردن. این در حالیه که این گوشی میان رده نهایتا میتونه تا 4K با 30 فریم بر ثانیه براتون فیلمبرداری کنه.

خلاصه اگه خیلی به کار کردن با دوربین به طور حرفه ای فکر نمیکنید ولی به عکاسی با موبایل (موبایل گرافی) تا حدودی علاقه دارید و خیلی در بند ایده آل بودن نیستید، این گوشی میتونه دوست خوب شما باشه.

 

بررسی سخت افزاری و نرم افزاری سامسونگ A55

وظیفه مدیریت امور پردازشی A55 به پردازنده میان رده جدید سامسونگ Exynos 1480 واگذار شده. بروزرسانی تو بخش پردازشی به پردازنده جدید محدود نشده و سامسونگ تصمیم گرفته از یه پردازنده گرافیکی متفاوتی از نسل قبلی روی این گوشی استفاده کنه. پردازنده گرافیکی میان رده AMD Xclipse 530 که معماری AMD RDNA 2 داره در کنار پردازنده مرکزی این گوشی قرار گرفته که امتیازات خوبی رو هم بدست آورده. 

بررسی پردازنده گوشی سامسونگ A55

تو بخش قابلیت های ارتباطی هم بلوتوث نسخه 5.3 و وای فای نسخه 6 دو بانده و NFC روی A55 میبینیم که امکان اتصال سریع و پایدار بین دستگاه های مختلف رو براتون فراهم میکنه.
سامسونگ A55 با سه نسخه با حافظه های زیر وارد بازار شده:

  • حافظه 128 گیگ رم 8 گیگ
  • حافظه 256 گیگ رم 8 گیگ
  • حافظه 256 گیگ رم 12 گیگ

خبر خوب اینجاست که A55 از رم میکرو برای ارتقای حافظه پشتیبانی می کنه و اسلات سیم کارت این گوشی طراحی هیبریدی داره. میتونید از دو سیم کارت به طور همزمان یا یک سیم کارت و رم میکرو استفاده کنین. اگه نیاز به حافظه بیشتر داشته باشین، میتونین با یک رم تا 1 ترابایت حافظه گوشی رو افزایش بدین. 

 

پایداری سخت افزاری A55

برسیم به بررسی دقیق تر پایداری و قدرت پردازشی A55، جایی که پردازنده میان رده اگزینوس 1480 برای استفاده روزمره عملکرد خوبی از خودش نشون میده. این چیپست اجرای همزمان چند برنامه رو میتونه مدیریت کنه و محیط کاربریش روان و با کمترین لگ و باگه، ولی انتظار گرم شدن گوشی تو استفاده سنگین رو باید داشته باشیم. 

یه نکته که تو بخش عملکرد پردازنده به چشم میاد، باگ کیفیت گرافیکیه که روی بعضی از بازی ها ایجاد میشه. تو بعضی از بازی هایی که تست گرفته شده (مثل کالاف موبایل و پابجی)، تو بخش تنظیمات تصویر و گرافیک، حداکثر گرافیک پشتیبانی شده و فریم ریت رو تا حد متوسط نشون میده. در همون حال میتونید بازی Genshin Impact رو با بهترین گرافیک اجرا کنید. در حالی که نتایج تست های پردازشی نشون از پشتیبانی خوب پردازنده اصلی و گرافیکی این گوشی از گرافیک بالاتر داره.

امیدواریم این موضوع با توجه به اینکه از پردازنده اصلی و گرافیکی جدیدی رو این گوشی استفاده شده، فقط یه باگ باشه و سامسونگ با یه بروزرسانی بهترین خودش رو تو بخش پردازشی ارائه بده. به طور کلی این گوشی برای استفاده روزمره به راحتی از پس کارهایی که بهش سپرده میشه برمیاد.

 

بررسی گوشی A55 سامسونگ از نظر رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

رابط کاربری سامسونگ همیشه قابلیت های شخصی سازی خوبی داشته و با توسعه هوش مصنوعی این برند نهایت تلاشش رو برای ساختن یه تلفیق خوب و کاربردی از هر دو به کار گرفته. سامسونگ A55 با رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه اندروید 14 وارد بازار شده. One UI 6.1 جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی سامسونگه که بیشتر روی شخصی سازی جزئیات محیط کاربری و یه سری قابلیت AI تو بخش جستجو و ادیت عکس متمرکز شده. A55 یه محیط کاربری روان با قابلیت های شخصی سازی زیاد در اختیارتون قرار داده که هر روز میتونید یه تغییر جدید ایجاد کنید و ازش لذت ببرید.

بررسی رابط کاربری samsung a55

وضعیت بازار الان جوری شده که دیگه طراحی و ظاهر گوشی ها داره جذابیتشو از دست میده و برندها سراغ تقویت محصولات خودشون تو بخش های دیگه مثل خدمات و پشتیبانی نرم افزاری رفتند.

تو بخش پشتیبانی نرم افزاری هم سامسونگ امسال تیر خلاص رو زد و اعلام کرد A55 قراره تا 5 سال بروزرسانی دریافت کنه. بروزرسانی های A55 شامل 4 سال بروزرسانی اندروید و رابط کاربری و 5 سال آپدیت امنیتی میشه. 

تو جمع بندی عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری گوشی A55 میتونیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • عملکرد پردازشی A55 تو استفاده روزمره خوبه و کار رو درمیاره. امیدواریم سامسونگ زودتر یه بروزرسانی برای پشتیبانی نرم افزاری کامل بازی ها برای گرافیک ارائه بده تا موبایل گیمرهای طرفدار سامسونگ هم با خیال راحت تر سراغ این گوشی برن.
  • رابط کاربری این گوشی در کنار قابلیت های شخصی سازی خوب، محیط کاربری روان و پشتیبانی و بروزرسانی بلندمدت 5 ساله، یه تجربه کاربری روزمره خوب رو براتون رقم میزنه.

در کل این گوشی تو اکثر بخشا کارتون رو راه میندازه و تو نتایج بنچ مارک از برادر خودش یعنی A54 عملکرد بهتری رو ارائه داده.

 

بررسی کیفیت صدای اسپیکر A55

گوشی سامسونگ A55 از سیستم پخش صدای استریو استفاده میکنه و صدا به طور همزمان از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه. اسپیکر این گوشی در حد یه میان رده کیفیت صدا و بلندی خوبی داره و پشتیبانی از صدای دالبی هم تجربه شنیداری عمیق تری رو براتون به همراه خواهد داشت. 

طبق روال همیشه خبری از جک 3.5 میلی متری صدا نیست ولی میتونید خروجی صدای با کیفیتی رو از اتصال به هدفون یا اسپیکر ها با بلوتوث نسخه 5.3 یا تبدیل تایپ سی به جک 3.5 دریافت کنید.

 

آیا گوشی A55 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

سامسونگ A55 یه میان رده با کیفیته که تو بخش طراحی، صفحه نمایش، باتری و پشتیبانی نرم افزاری میتونه یه همراه خوب برای جیبتون باشه. این گوشی با قیمت پایه 480 یورو وارد بازار ایران شده و حدود 22 میلیون قیمت گذاری شده. البته باید یکم منتظر بمونیم تا فروشگاه‌ها موجودش کنن و حباب قیمتیش بشکنه تا به قیمت نهایی برسه.

استفاده از فریم آلومینیومی و گوریلا گلس ویکتوس پلاس به عنوان لایه محافظتی، نوید از یه گوشی خوش ساخت و باکیفیت میده که در کنار شارژدهی یه روزه باتری این گوشی رو تبدیل به یه انتخاب خیلی مناسب برای استفاده روزمره میکنه. عملکرد پردازشی هم قابل قبول و کار راه اندازه و در کنار پشتیبانی نرم افزاری و بروزرسانی 5 ساله ای که سامسونگ داره، باعث میشه این گوشی انتخاب خوبی برای کسایی که دوست ندارن زود به زود گوشی عوض کنن باشه.

در مجموع سامسونگ تمامی امکانات پایه ای رو که از یه گوشی میان رده انتظار داریم کنار هم جمع کرده و یه کیفیت ساخت عالی و نمایشگر با کیفیت رو هم چاشنیش کرده تا A55 رو به یه گوشی میان رده خواستنی برای طرفداران سامسونگ تبدیل کنه. ولی اگه قرار باشه ارزش خریدش رو تو همین رنج قیمت گوشی سامسونگ و کمتر بسنجیم باید بگیم که به دلیل تغییرات کم نسبت به نسل قبل، A54 سامسونگ همچنان ارزش خریدش رو حفظ کرده و تازه می‌تونین با قیمت کمتر خریداریش کنین. 

نویسنده : النا نیک محمدی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 27
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

[email protected]

لطفا ویدیو بررسی این گوشی رو توی سایت خودتون یا اپارات بذارین هیچ فیلتر شکنی اینستاگرام و یوتیوب رو بالا نمیاره که ببینیم

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alireza.1402

طراحی شیشه. آلومینیوم صفحه نمایش ۶.۶ اینچ سوپر امولد.۱۰۸۰.+hdr10ساپورت میکنه .۱۲۰ هرتز آداپتیو.۱۴ درصد حاشیه . باتری فوق‌العاده دوربین که نگم بینظیره
پردازنده عالی اگه قیمتش همین طور بیاد پایین بهتری گزینست

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Armin0441782401

بنظرم اصلا سمت شیائومی نرید چون آشغالن
سامسونگ خودشو نشون داده
مثل خیلی از گوشی‌اش من خودم چندین سال بود a3 2016 داشتم آخ نمی‌گفت
A32 خریدم اون هم عالیه
از بین a55 و پوکو x6 pro
قطعا a55

۲۷ فروردین ۱۴۰۳