مقایسه A35 و A55 سامسونگ

گوشی‌های گلکسی A55 و A35 سامسونگ، اواخر اسفند 1402 و بعد از رونمایی گوشی پرچمدار S24 معرفی شدن. تو مقام مقایسه a35 با a55، این دو گوشی تو بخش ظاهری شباهت زیادی به هم دارن. اما از نظر سخت‌افزار، میزان حافظه داخلی و رم و جنس بدنه و فریم تفاوت‌های قابل توجهی بینشون هست. هرچند اگه به پشت بدنه‌شون نگاه کنین، به نظر میاد که یه گوشی‌ یکسانن؛ دلیلش هم طراحی مشابه سامسونگه که در حال حاضر همه میانرده‌ها و پرچم‌دارهاش رو شبیه بهم طراحی کرده. باید اشاره کنیم که گوشی A55 با رم و حافظه مشابه، توی بازار ایران، 3 میلیون تومان گرون‌تر از A35 فروخته میشه. دلیل این گرون‌تر بودن چیه؟ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟ با مقایسه A35 و A55 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا به این سوال پاسخ بدیم.

 

مقایسه A35 و A55 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت بدنه

بعد از معرفی گوشی پرچمدار S23، خیلی از گوشی‌های سری A سامسونگ هم با ظاهری مشابه این پرچمدار تولید شدن. وقتی به طراحی ظاهری گوشی A55 و A35‌ نگاه بندازید این موضوع رو متوجه میشید. چیدمان خطی دوربین‌ها روی قاب پشت و استفاده از فریم با لبه‌های نسبتاً تخت، ظاهری مدرن و جدید به هر دو گوشی داده. در واقع، وقتی این گوشی‌ها رو در دست می‌گیرید، متوجه میشید که از نظر اندازه، وزن و حتی برآمدگی‌های روی فریم کاملاً شبیه به هم هستن.

مقایسه A35 و A55 سامسونگ از نظر طراحی

در سمت راست بدنه هر دو گوشی کلیدهای ولوم و پاور روی بخش عضلانی فریم قرار داده شدن تا دسترسی راحت‌تری داشته باشن. سمت چپ صافه و هیچ پورت یا کلیدی وجود نداره. پایین گوشی، پورت شارژ، میکروفن و اسپیکر رو می‌تونید ببینید و در قسمت بالای هر دو گوشی، اسپیکر و شیار سیم کارت دیده میشه. بنابراین می‌بینید که از نظر چیدمان کلیدها و پورت‌ها هم خیلی شبیه به هم هستن.

در مقایسه A35 و A55 سامسونگ از نظر شکل ظاهری، احتمالاً تصور می‌کنید که این دو گوشی که اینقدر شبیه به هم هستن، از نظر رنگ‌بندی دیگه باید با هم فرق داشته باشن. اما تصورتون اشتباهه! سامسونگ هر دو گوشی رو با 4 رنگ کاملاً شبیه به هم تولید کرده و از این نظر هم فرفی با هم ندارن. رنگ‌های این دو گوشی در زیر نوشته شده:

  • آبی یخی (Iceblue)
  • یاسی (Lilac)
  • خاکستری (Navy)
  • زرد لیمویی (Lemon)

به طور کلی، وقتی این دو گوشی رو در کنار هم قرار میدید، از نظر ظاهری خیلی شبیه به هم هستن و نمیشه گفت که یکی بهتر از دیگریه. با یه دست میشه با هر دو گوشی کار کرد، خیلی سنگین نیستن و ضخامت زیادی هم ندارن.

 

مقایسه کیفیت بدنه

شاید مهم‌ترین چیزی که درباره طراحی ظاهری و کیفیت بدنه این دو گوشی بشه گفت، تفاوت در جنس فریم اونهاست. سامسونگ برای گوشی A55 از فریم آلومینیومی و بدنه شیشه‌ای استفاده کرده ولی فریم گوشی A35 از پلاستیکه و بدنه‌ش شیشه‌ایه. تفاوت در جنس فریم این دو گوشی می‌تونه یکی از دلایلی باشه که A55 کمی گرون‌تر از A35 فروخته میشه.

مقایسه کیفیت بدنه A35 و A55 سامسونگ

گوشی A55 با طول و عرض 161.1 در 77.4 و ضخامت 8.2 میلی‌متر ساخته شده و A32 طول و عرض 161.7 در 78 و ضخامت 8.2 میلی‌متری داره. همینطور که می‌بینید، از نظر ابعاد خیلی شبیه به هم هستن. وزن گوشی‌ها 209 و 213 گرمه و آ۵۵ کمی سنگین تره. با توجه به وزن بالای 200 گرم، این دو مدل در دسته گوشی‌های نسبتاً سنگین وزن قرار می‌گیرن، با این حال به خاطر ابعادی که دارن، با یه دست راحت میشه باهاشون کار کرد.

بنابراین، در زمینه کیفیت بدنه شاید بشه گفت که A55 بخاطر فریم آلومینیومی، کیفیت و مقاومت بیشتری نسبت به فریم پلاستیکی A35 داره و در این زمینه میشه برتری‌ای براش قائل شد.

مقایسه استانداردهای محافظتی

سامسونگ برای هر دو گوشی استاندارد محافظتی یکسانی دریافت کرده. این دو گوشی تونستن استاندارد IP67 رو دریافت کنن که یعنی تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام میارن. به زبان ساده‌تر بخوایم بگیم یعنی این گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، ضدآب هستن. البته این تموم ماجرا نیست و باید به گلس‌های محافظ روی گوشی‌ها هم اشاره کنیم. روی قاب پشت و نمایشگر جلوی گوشی A55 سامسونگ، محافظت گوریلا گلس قرار داده شده تا علاوه بر خط و خش، در مقابل ضربه هم از بدنه گوشی محافظت کنه. این در حالیه که برای گوشی A35، فقط در قسمت نمایشگر از محافظ گوریلا گلس استفاده شده و خبری از این محافظ روی قاب پشتی گوشی نیست.

بنابراین میشه گفت که گرچه هر دو گوشی تونستن استاندارد IP67‌ رو دریافت کنن، اما A55 بخاطر وجود محافظ گوریلا گلس، در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بیشتری داره.

 

مقایسه صفحه نمایش A35 با A55 سامسونگ

شرکت سامسونگ برای هر دو گوشی A55 و A35 از نمایشگر 6.6 اینچی استفاده کرده. پنل این نمایشگرها از نوع Super AMOLED و ساخت خود سامسونگه که در این زمینه برترین شرکت دنیاست. وقتی صفحه نمایش این دو گوشی رو از نظر امکانات، فناوری‌ها و کیفیت با هم مقایسه کردیم متوجه شدیم که در کلیات شبیه به هم هستن و فقط در موارد جزئی با هم فرق دارن.

مقایسه صفحه نمایش A35 و A55 سامسونگ

هر دو گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنن که برای اجرای روان‌تر تصاویر سریع مثل بازی‌های ماشینی و اکشن مناسبه. مورد مشابه دیگه، حداکثر روشنایی صفحه نمایش هر دو گوشیه که روی 1000 نیت تنظیم شده؛ بنابراین به راحتی می‌تونید زیر نور مستقیم خورشید گوشی رو در دست بگیرید و آیکون‌ها رو ببینید. وجود نمایشگر همیشه روشن (AOD) و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل از موضوعات دیگه‌ایه که روی هر دو گوشی وجود داره.

اما باید به یک مورد اختلاف نمایشگرهای این دو گوشی اشاره کرد که پشتیبانی از فناوری HDR‌ هست. نمایشگر گوشی A55 از فناوری HDR10+‌ پشتیبانی می‌کنه ولی A35 چنین قابلیتی نداره. بعضی از سرویس‌های استریم ویدیو ثل یوتیوب یا نتفلیکس وقتی گوشی به چنین فناوری‌ای مجهز باشه، کیفیت و رنگ‌های فیلمی که نمایش داده میشه رو بهبود میدن. ولی تفاوت رنگی خیلی زیادی بین صفحه نمایش A55 و A35 حس نمی‌کنید.

بنابراین، سامسونگ برای هر دو گوشی از صفحه نمایش یکسان استفاده کرده که تنها تفاوت بین اونها پشتیبانی از HDR و بهبود کیفیت رنگ‌هاست که البته شاید برای خیلی از کاربرها اصلاً مهم نباشه.

 

مقایسه باتری و شارژدهی

گوشی‌های A55 و A35‌ به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شدن که با یک بار شارژ، تا حداقل 24 ساعت نیازی به شارژ‌ کردن مجدد نداره. اما اگه از گوشی به طور دائم استفاده کنید، ماندگاریش تغییر می‌کنه. طبق ارزیابی وبسایت gsmarena، ماندگاری باتری گوشی A55 برای مکالمه 37 ساعت، برای وبگردی 11 ساعت، برای تماشای فیلم 19 ساعت و برای بازی 7 ساعته. این در حالیه که ماندگاری باتری A35 برای مکالمه 26 ساعت، برای وبگردی 10 ساعت، برای تماشای فیلم 13 ساعت و برای بازی 9 ساعته.

مقایسه باتری و شارژدهی A35 و A55 سامسونگ

سرعت شارژ باتری دو گوشی با هم فرق می‌کنه. وقتی از شارژر 25 واتی برای شارژ کردن این دو گوشی استفاده کنید، گوشی A55 در عرض 15 دقیقه 29 درصد و در عرض 30 دقیقه 55 درصد از شارژ باتری رو پر می‌کنه و برای شارژ کامل به 63 دقیقه نیاز داره که عدد خیلی خوبیه. در طرف مقابل، باتری گوشی A35 در عرض 15 دقیقه 26 درصد و در عرض 30 دقیقه 52 درصد از ظرفیت باتری رو شارژ می‌کنه و برای شارژ کامل به 86 دقیقه زمان نیاز داره.

همینطور که می‌بینید، گرچه ظرفیت باتری هر دو گوشی یکسانه، اما بخاطر سخت‌افزارهای که در اونها به کار رفته، باتری گوشی A55 هم ماندگاری بهتری داره و هم سریع‌تر شارژ‌ میشه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های A35 و A55 سامسونگ

یکی دیگه از تفاوت‌های بزرگی که در مقایسه A35 و A55 سامسونگ خودشو نشون میده، تفاوت کیفیت دوربین‌هاشونه. روی گوشی A55، دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)، 12 مگاپیکسلی (دوربین اولترا واید) و 5 مگاپیکسلی (دوربین ماکرو) قرار داده شده، ولی برای گوشی A35 از دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)، 8 مگاپیکسلی (دوربین اولترا واید) و 5 مگاپیکسلی (دوربین ماکرو) استفاده شده.

مقایسه عملکرد دوربین‌های A35 و A55 سامسونگ

در ادامه عملکرد این دوربین‌ها رو به شکل مستقل بررسی می‌کنیم تا ببینم تو عمل چه عکس‌هایی برامون می‌گیرن.

 

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی هر دو گوشی از لنز 50 مگاپیکسلی استفاده کرده و احتمالاً فکر می‌کنید که خب کیفیت عکس هر دو گوشی یه جوره دیگه. وقتی یه کم دقیق‌تر به دوربین‌ها نگاه کردیم دیدیم که برای دوربین اصلی A55 از لنز Sony IMX906 استفاده شده ولی دوربین اصلی A35 لنز Samsung ISOCELL (S5K)GN8 داره که ساخت خود سامسونگه. اگه بخوایم صادق باشیم باید بگیم که لنزهای سونی خیلی بهتر از لنزهای سامسونگه، مخصوصاً این دو مدل لنزی که روی این دو گوشی قرار داده شدن این موضوع رو کامل نشون میده.

نرم‌افزارهای مخصوص عکاسی و فیلمبرداری برای دوربین اصلی هر دو گوشی یکسانه و می‌تونید از حالت عکاسی در شب، عکاسی Pro، پانوراما یا حالت‌های فیلم‌برداری مثل تایم لپس یا اسلومشون در هر دو گوشی استفاده کنید. عکس‌هایی که با دوربین اصلی A55 در نور روز و شب می‌گیرید کیفیت رنگ، وضوح و دامنه دینامیکی خوبی دارن و نویز کمتری دیده شده. این موضوع در مورد دوربین A35 هم وجود داره با این تفاوت که عکاسی در شب با دوربین این گوشی، خیلی مناسب نیست.

مقایسه دوربین A35 و A55 سامسونگباید به این نکته هم اشاره کنیم که دوربین اصلی هر دو گوشی به فناوری‌های PDAF برای فوکوس خودکار و OIS برای کاهش تاثیر لرزش دست مجهز شدن و با هر دو گوشی می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید.

 

دوربین اولترا واید

لنزهای اولترا واید گوشی‌های A55 و A35 با هم فرق می‌کنه. سامسونگ از لنز سونی با کیفیت 12 مگاپیکسل برای گوشی A55 استفاده کرده و لنز سطح پایین GalaxyCore GC08A3 با کیفیت 8 مگاپیکسل به عنوان دوربین اولترا واید A35 در نظر گرفته شده. همین انتخاب لنز نشون میده که عکس و فیلم‌هایی که با دوربین اولترا واید A55 ثبت می‌کنید کیفیتی به مراتب بهتر از A35 داره.

 

دوربین ماکرو

لنز ماکرو هر دو گوشی 5 مگاپیکسلی و یکسانه و کیفیت مشابهی هم ارائه میده. بنابراین می‌تونید با دوربین ماکرو هر دو گوشی عکس‌های با کیفیتی از اجسام و سوژه‌ها از نزدیک ثبت کنید. دامنه رنگی و وضوح عکس‌هایی که با دوربین ماکرو هر دو گوشی می‌گیرید خیلی خوبه و برای کسایی که عاشق عکس گرفتن از غذاهای خوشمزه و چرب هستن مناسبه.

 

دوربین سلفی

سامسونگ در زمینه انتخاب لنز دوربین سلفی برای A55 و A35 تفاوت قائل شده. دوربین سلفی A55 لنز 32 مگاپیکسلی Sony IMX616 داره و دوربین سلفی A35 به لنز 13 مگاپیکسلی Samsung ISOCELL (S5K)3L6 مجهز شده. گرچه کیفیت عکس‌های سلفی و فیلم‌هایی که با دوربین A55 ثبت می‌کنید بهتر از A35‌ هست اما اگه خیلی جزئی‌نگر نباشید، خیلی هم تفاوت رو حس نمی‌کنید. با این حال، برای افرادی که کیفیت عکس و فیلم دوربین سلفی خیلی مهمه، پیشنهاد میشه که گوشی A55 رو انتخاب کنن.

مقایسه A35 و A55 سامسونگ از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

قلب تپنده گوشی A55 چیپست Exynos 1480 و قلب تپنده گوشی A35 چیپست Exynos 1380 هست. این دو پردازنده چقدر با هم فرق دارن و کدومشون بهتره؟ قبل از اینکه نتایج بنچمارک و امتیازات این دو پردازنده رو بخونید باید بگیم که پردازنده گوشی A55 با فرایند 4 نانومتری و پردازنده گوشی A35 با فرایند 5 نانومتری ساخته شده که همین موضوع خیلی از چیزها رو روشن میکنه. امتیازات چیپست‌ها رو ببینید:‌

عملکرد گیمینگ

  • چیپست Exynos 1480: امتیاز 44
  • چیپست Exynos 1380: امتیاز 34

عملکرد CPU

  • چیپست Exynos 1480: امتیاز 52
  • چیپست Exynos 1380: امتیاز 41

ماندگاری باتری

  • چیپست Exynos 1480: امتیاز 86
  • چیپست Exynos 1380: امتیاز 84

وبسایت AnTuTu

  • چیپست Exynos 1480: امتیاز 723950
  • چیپست Exynos 1380: امتیاز 593369

همینطور که از نتیجه ارزیابی‌ها مشاهده می‌کنید، عمکرد پردازنده گوشی A55 در همه زمینه‌ها بهتر از A35 بوده و امتیازهای بالاتری بدست آورده. باید به این نکته هم اشاره کرد که پردازنده گرافیکی گوشی A55 از نوع Xclipse 530 در نظر گرفته شده که محصول مشترک سامسونگ و AMD برای گوشی‌هاشه. این پردازنده کیفیت، سرعت و قدرت پردازش بالاتری به نسبت پردازنده گرافیکی A35‌ ارائه میده که برای اجرای بازی‌های سنگین روی گوشی مناسب‌تره.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر دو گوشی A55 و A35 در یه نسخه 6GB رم با حافظه 128GB، دو نسخه 8GB رم با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایت و یه نسخه 12GB رم با حافظه 256 گیگابایت تولید شدن. در واقع استراتژی تفاوت رم و حافظه، برای ایجاد تفاوت در قیمت گوشی به کار برده شده.

به طور کلی، گوشی A55 از نظر پردازنده در جایگاه بهتری قرار داره و برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مناسب‌تره.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری

سامسونگ از آخرین و جدیدترین رابط کاربری خود برای هر دو گوشی استفاده کرده. رابط کاربری One UI 6.1 یکی از جذاب‌ترین رابط‌های کاربری سامسونگ محسوب میشه که به طور ویژه‌ای روی استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی به صورت نرم‌افزاری تاکید کرده. این رابط که به اندروید 14 مجهزه، روان، ساده و پر از امکاناتیه که برای خیلی از کاربرها جذابیت داره. سامسونگ قول داده که تا 4 سال آپدیت نرم‌افزاری و تا 5 سل آپدیت امنیتی برای هر دو گوشی ارائه بده.

 

مقایسه اسپیکرها

سامسونگ از اسپیکرهای استریو برای هر دو گوشی استفاده کرده. اسپیکر اصلی در قسمت پایین گوشی‌ها قرار داده شده و دوربین دوم در بالای گوشیه که خیلی کوچیک‌تر و ضعیف‌تر عمل می‌کنه. اسپیکر هر دو گوشی کیفیت و حجم صدای خیلی خوبی دارن ولی با قرار دادن حجم صدا روی درجه آخر، مقداری از کیفیت صداها کم میشه. خبری از فناوری Dolby Atmos که به بهبود کیفیت و حجم صداها کمک می‌کنه در این دو گوشی نیست و همه‌چیز خیلی ساده در نظر گرفته شده.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

توی این مقاله به مقایسه A35 و A55 سامسونگ از جنبه‌های مختلف پرداختیم و حالا نوبت اینه که ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟ گوشی A35‌ با رم 8GB و حافظه داخلی 128GB توی بازار ایران با قیمت حدود 13.5 میلیون تومان به فروش میرسه و قیمت گوشی A55 با همین رم و حافظه داخلی حدود 16.6 میلیون تومانه (اردیبهشت 1403). این تفاوت 3 میلیون تومانی از تفاوت‌های ریز و درشتی میاد که سامسونگ تو گوشی a55 در نظر گرفته تا کمی از a35 حرفه‌‌ای‌تر باشه. استفاده از فریم‌ آلومینیومی، محافظ گوریلا گلس برای بدنه، دوربین‌های با کیفیت‌تر، پردازنده قدرتمندتر و باتری با سرعت شارژ‌ بالاتر، باعث شدن گوشی A55 ارزش خرید بالاتری از رقیبش داشته باشه. اما تو مقایسه ظاهری این دو گوشی تفاوت زیادی با هم ندارن و اگه فقط ظاهر گوشی براتون مهمه، نیازی نیست خیلی هزینه کنید و شاید همین A35 هم براتون مناسب باشه.

مقایسه مشخصات A55 با A35 سامسونگ

thumb مقایسه A35 و A55 سامسونگ
Samsung Galaxy A55
thumb مقایسه A35 و A55 سامسونگ
Samsung Galaxy A35
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy, Lemon

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight213 g (7.51 oz)

Dimensions161.1 x 77.4 x 8.2 mm (6.34 x 3.05 x 0.32 in)

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), plastic frame, glass back

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions161.7 x 78 x 8.2 mm (6.37 x 3.07 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~85.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, HDR10+, 1000 nits (HBM)

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/3.06", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.96", PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.74", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1480

CPUOcta-core (4x2.75 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPU

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 14, One UI 6.1

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -25.7 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.1 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 522829 (v9), 603441 (v10) GeekBench: 2740 (v5), 2931 (v6) 3DMark Wild life: 2751 (offscreen 1440p)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$425.87 / 469.00 / 439.00 / 39,999

SAR EU0.68 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-A556V, SM-A556U, SM-A556U1, SM-A556B, SM-A556B/DS, SM-A556E, SM-A556E/DS, SM-A5560

SAR0.81 W/kg (head)

رنگ بندی

Price$360.00 / 379.00 / 339.00 / 28,999

SAR EU0.44 W/kg (head) 0.92 W/kg (body)

ModelsSM-A356E, SM-A356E/DS, SM-A356B, SM-A356B/DS

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 6
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
♧ 𝕭𝖆𝖑𝖆𝖑𝖎

👌🏻

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون 🌹

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

مقاله ی بسیار خوبی بود(ساده و قابل درک برای عموم افراد در هر سنی)
، خب مشخصا در همه قسمتا ۵۵ بهتره.
فقط کاشکی نمونه عکسای هرکدومو هم میذاشتین که ملموس تر باشه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Nurse

    خیلی بهتر میشد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    abbassp

    نه کامل هم اینطوری نیست
    توی دوربین سلفی طبق تست هایی که انجام دادم A35 بهتر بود از ی طرف تفاوت دوربین های اصلی هم اونقدر زیاد نیست که بخوای براش ۳ یا ۴ تومن بیشتر هزینه کنی
    از طرفی در عمل تو شارژدهی هم زیاد تفاوت ندارن

    از نظر سخت افزارم اگزینوس 1480 اونقدری هم نسبت به اگزینوس 1380 قوی تر نیست و تقریبا تو ی لول هستن
    اگه فریم آلومینیومی براتون زیاد مهم نیست و اختلاف 10 الی 15 درصدی سخت افزار براتون مهم همچنین A35 HDR10+ گزینه بهتریه
    تمام این ها رو از روی تجربه دارم میگم و با هر دو گوشی کار کردم

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
      abbassp

      درضمن گوشی خودم هم A35 هستش

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۳