بررسی گوشی A35 سامسونگ

گوشی A35 سامسونگ در فروردین ماه 1403 وارد بازار ایران و جهان شد و به خاطر شباهت‌هایی که به A54 داشت، خیلی مورد توجه قرار گرفت. بررسی A35 سامسونگ نشان میده که این گوشی میان رده از پردازنده Exynos 1380 پنج نانومتری و صفحه نمایش سوپر امولد استفاده کرده. سامسونگ که این اواخر به جز به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی مدت و طراحی مینیمال، کار جدیدی انجام نداده بود، در طراحی و کیفیت ساخت گوشی A35 سامسونگ تغییرات جالبی داده.

با بررسی گوشی A35 سامسونگ موبونیوز همراه باشید تا ببینیم که آیا این تغییرات ظاهری باعث اتفاق خاصی هم در عملکردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی شده؟ و آیا گوشی سامسونگ گلکسی a35 در مقایسه با رقبایی مثل A55 ارزش خرید داره یا نه؟

 

بررسی گوشی A35 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

به نظر می‌رسه سامسونگ تو بخش طراحی با کمبود نیرو مواجه شده، چون باز هم با همان طراحی همیشگی برگشته. طراحی A35 عین میان رده‌های دیگه سامسونگ مثل A34 و S24 است، فقط کیفیت ساخت و متریال بدنه این گوشی با بقیه اعضای خانواده‌اش فرق داره.

بررسی گوشی A35 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

اگه از اپل بازهای قدیمی باشید، سامسونگ a35 تو اولین تجربه تو دست گرفتن می‌تونه حس نوستالژی آیفون 5C که مداد رنگی‌های آیفون بودن رو براتون تداعی کنه. خبر خوش اینجاست که سامسونگ یه تجدید نظر خوب تو کیفیت ساخت بدنه این گوشی کرده و قاب پشتی این گوشی رو بالاخره از جنس شیشه ساخته. قاب پشتی این گوشی طراحی براق داره که با یه فریم مات ترکیب شده. تو قاب جلویی گوشی هم یه اتفاق خوبی رقم خورده که در موردش بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

رنگ‌بندی گوشی Samsung Galaxy A35

گوشی A35 سامسونگ در 4 رنگ جذاب وارد بازار شده:

  • Ice Blue (آبی یخی)
  • Lilac (یاسی)
  • Navy (سرمه‌ای)
  • Lemon (لیمویی)

رنگ سرمه‌ای این گوشی در واقع یه آبی خیلی تیره است که زیر نور جلوه جذابی داره و انتخابی مناسب برای کسانی به حساب میاد که به استایل کلاسیک علاقه دارند. رنگ لیمویی با فریم جذاب زرد رنگش سرشار از انرژی و حس خوب است و رنگ یاسی و آبی یخی هم تم رنگی ملایم و زیبایی دارند؛ اگه استایل روزمره ساده‌ای دارید، قطعا مجذوب این دو رنگ خواهید شد.

بررسی پنل پشتی گوشی گلکسی a35

یکی از پیشرفت‌های خوب سامسونگ در بخش طراحی، تو قاب پشتی این گوشی اتفاق افتاده. جایی که سامسونگ بالاخره از شیشه تو قاب پشتی A35 استفاده کرده تا جلوه پرمیوم و خوش‌ساخت‌تری رو به این گوشی ببخشه. قاب پشتی حالا به شدت اثر انگشت رو به خودش جذب می‌کنه ولی اگه رنگ‌های روشنش رو گرفته باشید، اثر انگشت‌ها زیاد به چشم نمیان.

استفاده از شیشه تو بدنه گوشی علاوه بر اینکه جلوه زیباتری به طراحی این گوشی بخشیده، باعث شده وزن این گوشی نسبت به A34 حدود 10 15 گرمی بیشتر بشه. گوشی a35 سامسونگ با وزن 209 گرمی چندان سبک وزن نیست ولی طراحی تخت گوشی و ابعاد مناسبش باعث میشه گوشی خوش‌دستی باشه.

استفاده از طراحی تخت برای بدنه گوشی، یکی از ویژگی‌های مشترک بین همه گوشی‌های میان رده سامسونگ تو سال گذشته بوده و به نظر می‌رسه سامسونگ همچنان قصد داره طراحی تخت رو تو گوشی‌هاش نگه داره.

پنل جلویی گوشی A35 سامسونگ

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که تو بخش طراحی گوشی a35 رقم خورده رو تو پنل جلویی این گوشی مشاهده می‌کنیم. پنل جلویی گوشی طراحی تخت داره و از نمایشگر، دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه میزبانی می‌کنه. تو نگاه اول به پنل جلویی، حاشیه‌های زیاد صفحه نمایش توجهتون رو به خودش جلب می‌کنه. نمایشگر این گوشی حدود 85 درصد از پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده که عدد نسبتا قابل قبولی است.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار، سامسونگ در طراحی a35 تصمیم گرفت که طراحی پنل جلویی سری A3x رو به‌روز کنه و با ناچ قطره‌ای خداحافظی کنه. دوربین سلفی تو یه پانچ هول (Punch Hole) بالای پنل جلویی قرار گرفته که باعث میشه حس کنید فضای بهینه‌تر و بهتری از پنل جلویی در دسترس قرار گرفته و نزدیک شدن به طراحی بروز نسل‌های جدیدتر قطعا حس کاربری بهتری رو می‌تونه القا کنه.

در نهایت بررسی A35 سامسونگ نشان میده که در طراحی پنل جلویی این گوشی از گوریلا گلس ویکتوس پلاس (Gorilla Glass Victus+) استفاده کرده که باعث میشه مقاومت خوبی در برابر خط و خش داشته باشه.

 

طراحی اطراف بدنه A35

فریم دور گوشی همچنان پلاستیکی است و باوجود تغییراتی که روی میان رده‌های امسال سامسونگ دیدیم، ممکنه به زودی پای فریم آلومینیومی به نسل‌های بعدی A3x هم باز بشه. به نظر می‌رسه ضخامت فریم این گوشی بیشتر از نسل قبل باشه و تو رنگ‌های روشن حس می‌کنید نمایشگر حاشیه بیشتری داره.

بررسی طراحی فریم های گوشی a35 سامسونگ

همان‌طور که انتظار داریم، دورتادور گوشی از فریم پلاستیکی استفاده شده. سمت راست گوشی یه بیرون زدگی جزیره مانند می‌بینیم که سامسونگ به نام Key Island یا جزیره کلیدها معرفیش کرده. این جزیره که از کلید پاور و کم و زیاد کردن صدا میزبانی می‌کنه، تونسته به خوش‌دستی گوشی و دسترسی بهتر به این دکمه‌های کاربردی هم کمک کنه. زیر گوشی درگاه تایپ سی، اسپیکر با طراحی خطی و میکروفون قرار گرفته. سمت چپ گوشی کویره و خبر خاصی نیست. بالای گوشی هم از درگاه سیم کارت و میکروفون دوم میزبانی می‌کنه.

 

طراحی دوربین های گلکسی a35

تو این بخش هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده و چینش همیشگی دوربین‌ها رو با همان طراحی همیشگی می‌بینیم. قاب پشتی این گوشی از سه تا دوربین میزبانی می‌کنه که به صورت خطی با کمی بیرون زدگی از قاب پشتی، زیر همدیگه قرار گرفتن. یه فلش هم بغلشون دیده میشه که مجموعه دوربین‌ها رو تو قاب پشتی تکمیل می‌کنه. دوربین سلفی هم تو یه پانچ هول تو قاب جلویی قرار داره.

 

بررسی استاندارد محافظتی A35

سامسونگ مدتی است که روی محافظت از گوشی‌های میان رده خودش، حساسیت خوبی به خرج میده و نتیجه این اتفاق رو میشه از رضایت کاربران سامسونگ به خوبی مشاهده کرد. گوشی a35 هم از این قاعده مستثنا نیست و تونسته گواهی استاندارد حفاظتی IP67 رو کسب کنه؛ یعنی میشه روی مقاومت خوب این گوشی در برابر پاشش آب و گرد و غبار حساب باز کرد. این گوشی می‌تونه به مدت 30 دقیقه تو عمق 1 متری آب دوام بیاره و اتفاق خاصی براش نیفته.

گوشی A35 از گواهی IP67 استفاده میکنه.

قاب پشتی لایه محافظتی خاصی نداره ولی قاب جلویی با گوریلا گلس Victus Plus محافظت میشه. با این حال همچنان توصیه می‌کنیم یه قاب و گلس محکم و مناسب برای A35 تهیه کنید. با توجه به اینکه سامسونگ از لایه محافظتی خاصی برای قاب پشتی A35 استفاده نکرده، حتما توصیه می‌کنیم یه قاب مناسب و مستحکم برای پشت گوشی هم تهیه کنید.
توجه داشته باشید که این تست‌ها تو محیط آزمایشگاهی و شرایط خاص انجام شده، پس پیشنهاد می‌کنیم تو واقعیت گوشی رو با خودتون به استخر نبرید و آزمایش نکنید.

 

جمع‌بندی کیفیت طراحی گوشی A35

تو بخش طراحی، شاهد اتفاقات و تغییرات خوبی در گوشی سامسونگ a35 هستیم. این گوشی یه گوشی خوش دست با وزن متناسب است که کیفیت ساخت خیلی بهتری از نسل قبلیش داره. از حذف شدن ناچ قطره‌ای و جایگزین شدنش با پانچ هول در قاب جلویی گرفته تا استفاده از شیشه در طراحی قاب پشتی که در مجموع، کیفیت ساخت و طراحی بهتری رو نسبت به نسل قبلی این گوشی یعنی گوشی A34 به نمایش می‌ذاره. حاشیه‌های نمایشگر این گوشی نسبتا زیاده ولی چیزی نیست که نشه باهاش سازگاری پیدا کرد.

سامسونگ A35 تو دسته میان رده‌های خوش ساخت سامسونگ قرار می‌گیره که میشه با صرف نظر از تکراری بودن طراحیش، روی مقاومت نسبتا خوبش حساب باز کرد. ولی اگه طراحی براتون اولویت داره، گزینه‌های جذاب‌تری تو سایر برندها منتظرن که بهشون سر بزنید.

 

بررسی A35 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

سامسونگ تو رقابت صفحه نمایش همیشه سربلند بیرون اومده و این اتفاق تو سامسونگ A35 هم تکرار شده. پنل جلویی این گوشی از یه نمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080P میزبانی می‌کنه و کیفیت نمایشگر همان‌طور که انتظار میره عالی است. عمق رنگ مشکی خیلی خوبه و کنتراست رنگی بسیار جذاب و متعادلی رو میشه ازش انتظار داشت. رفرش ریت 120 هرتزی، حالا آداپتیو هم شده و می‌تونه بر اساس نیاز شما و برنامه‌ای که اجرا میشه بین 60 و 120 هرتز سوئیچ کنه و نوید از یه تجربه کاربری روان و خوب در کنار مصرف بهینه‌تر باتری میده.

روشنایی صفحه نمایش هم می‌تونه به حداکثر 1000 نیت برسه که برای یه میان رده تو این بازه قیمتی واقعا خوب است؛ پس می‌تونید با خیال راحت تو محیط‌های روشن یا زیر نور آفتاب از کار کردن با گوشی لذت ببرید. برخلاف انتظار، حاشیه‌های نمایشگر نسبت به نسل قبلی هیچ تغییری نکرده، ولی سامسونگ از کشیدگی نمایشگر که تو A34 بیشتر به چشم میومد کم کرده. پس با صفحه نمایش پهن‌تری مواجهیم که حس بهتری از تماشای فیلم و بازی کردن به کاربران القا می‌کنه.
بررسی صفحه نمایش گوشی A35

خلاصه، سامسونگ تو بخش صفحه نمایش A35 یه سری به‌روزرسانی جزئی انجام داده که نتایج اثربخشی هم داشته. پس یه نمایشگر باکیفیت با روشنایی خیلی خوب داریم که مصرف باتری بهینه‌تری داره و تو هر محیطی میشه روی کیفیت و روشناییش حساب باز کرد.

 

بررسی گوشی A35 سامسونگ در بخش باتری و شارژدهی

تو بخش باتری باز هم وظیفه تامین انرژی سامسونگ A35 به یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی واگذار شده. باتری این گوشی با توجه به یه سری به‌روزرسانی ریز ولی خوبی که تو بخش نمایشگر و نرم‌افزار گوشی اتفاق افتاده، عملکرد خیلی بهتری رو از خودش نشان میده. باتری a35 تو استفاده معمولی رو به زیاد می‌تونه یه روز کامل شارژدهی داشته باشه و آخر روز به راحتی 20 تا 30 درصد هنوز شارژ داشته باشه که دقیقا با انتظاری که از یه میان رده سامسونگی داریم مطابقت داره و کار رو در میاره.

تو بخش شارژ شدن هم اتفاق جدیدی نیفتاده و A35 از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کنه. فول شارژ شدن باتری تقریبا یک ساعت و نیم زمان می‌بره. با توجه به اینکه دیگه امیدی برای بازگشت شارژر به داخل جعبه گوشی سامسونگ نداریم، این گوشی هم رنگ آداپتور رو به جعبه خودش نمی‌بینه و باید برای خریدن شارژر مناسب برای A35 هم یه هزینه جداگانه پرداخت بشه.

بررسی عملکرد باتری سامسونگ A35

سامسونگ A35 تو دسته گوشی‌های میان رده اقتصادی قرار می‌گیره؛ پس طبیعی است که خبری از قابلیت شارژ بی سیم روی این گوشی نباشه. ولی همچنان میشه از قابلیت شارژ معکوس با سیم برای شارژ کردن هندزفری بیسیم یا بقیه اکسسوری‌ها استفاده کرد. برای جمع بندی بررسی A35 سامسونگ در بخش باتری میشه گفت:

  • باتری این گوشی تو بخش شارژدهی عملکرد خوبی رو از خودش به نمایش می‌ذاره.
  • اما تو بخش سرعت شارژ ایده‌آل نیست و باید دو ساعتی ازش دل بکنید تا باتری گوشی پر بشه.

میشه گفت شارژدهی خوب باتری، این گوشی رو تبدیل به انتخابی خوبی برای استفاده روزمره می‌کنه.

 

عملکرد حسگر اثر انگشت A35

تو بخش امنیت، سامسونگ A35 به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده که مثل همیشه سرعتی قابل قبول و دقت خیلی خوبی داره؛ البته اگه از گلس و محافظ برای پنل جلویی گوشی استفاده کنید، ممکنه کمی تو سرعت عملکرد حسگر اثرگذار باشه. سنسور اثر انگشت اپتیکال به لبه پایینی گوشی نزدیک‌تر شده که باعث میشه دسترسی بهش برای کاربران ساده‌تر بشه.

سامسونگ گزینه‌های امنیتی دیگه مثل تشخیص چهره دو بعدی با استفاده از دوربین سلفی رو هم برای این گوشی در نظر گرفته که درسته چندان امنیت خفنی نداره، ولی سرعت عمل خوبی داره و می‌تونه گوشی رو سریع باز کنه.

 

بررسی دوربین گلکسی a35 سامسونگ

بخش دوربین، جایی است که شباهت بسیار زیاد a35 به میان رده سامسونگ A54 به چشم کاربران این گوشی میاد، چون که دقیقا همان مجموعه دوربین‌هایی که روی A54 دیدیم، روی این گوشی هم دیده میشن.

بررسی عملکرد دوربین گوشی سامسونگ A35

سامسونگ برای A35 از مجموعه 4 تا دوربین زیر استفاده کرده:

  • دوربین اصلی واید 50 مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی واید 13 مگاپیکسلی

سنسورهای دوربین استفاده شده روی A35 از سری ایزوسل همین برند هستند؛ این سری از سنسورها رو روی میان رده‌های مشابه مثل A34 و A55 هم می‌بینیم که عملکرد خوب و مناسبی از خودشون به نمایش گذاشتند.

 

عملکرد دوربین اصلی Galaxy A35

دوربین اصلی یه سنسور 50 مگاپیکسلی واید داره که تو نور مناسب عملکرد خیلی خوبی داره. عکس‌ها به طور پیش فرض رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی دارند و میشه تو بخش تنظیمات به گزینه‌های 25 و 50 مگاپیکسل سوئیچ کرد.

عکس‌های دوربین اصلی A35 کیفیت، جزئیات و داینامیک رنج خوبی دارو. خبری از اغراق رنگی عجیب و غریب نیست و رنگ‌ها تا حد امکان به واقعیت نزدیک هستند. فقط بعضی جاها تغییراتی که AI روی خروجی رنگ‌ها اعمال می‌کنه رو می‌تونیم حس کنیم و با رنگ‌هایی شاداب‌تر و چشم‌نوازتر روبرو می‌شیم.

دوربین اصلی تو نور کم هم تو بازه قیمتی خودش عملکرد قابل قبولی داره ولی بهترین نیست. عکس‌ها کمی به طور نرم‌افزاری دستکاری میشن که باعث میشه نویزها تا حد خوبی کاهش پیدا کنند، با اینکه شارپنس و جزئیات ایده آلی نداره، همچنان کار راه اندازه و میشه به خروجی‌های جذاب ازش امیدوار بود. البته تو این بازه قیمتی خیلی نمی‌تونیم به دوربین‌ها سختگیری کنیم و سامسونگ برای استفاده در روز دوربین خوبی رو برای a35 در نظر گرفته.

 

بررسی عملکرد دوربین اولترا واید سامسونگ A35

برخلاف روال رایج بین گوشی‌های میان رده، دوربین اولترا واید این گوشی کیفیتی خیلی خیلی نزدیکی به دوربین اصلی داره. دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی A35 سامسونگ تو شرایط نوری معمولی و مناسب، عملکرد خیلی خوبی داره.

نتیجه بررسی عملکرد دوربین اولترا واید گوشی A35

عکس‌هایی که با این دوربین ثبت میشن جزئیات، شارپنس و داینامیک رنج خوبی دارند و رنگ‌هایی طبیعی و گاهی با تناژ گرم‌تر از حالت عادی رو ازش انتظار داریم. متاسفانه خبری از فوکوس اتوماتیک روی این سنسور نیست و باید فوکوس رو به طور دستی تنظیم کنید. ولی ارزش وقتی که براش می‌ذارید رو داره و عکس‌های زیبایی رو تو بازه قیمتی خودش ثبت می‌کنه.

 

عملکرد دوربین ماکرو A35 سامسونگ

دوربین ماکرو A35 یه سنسور 5 مگاپیکسلی داره که عملکردی کاملا معمولی از خودش نشان میده.

عکس گرفته شده با دوربین ماکرو گوشی A35 سامسونگ

دوربین ماکرو فوکوس ثابت داره و اگه برای ثبت عکس‌های ماکرو زمان بذارید، می‌تونه جزئیات تقریبا خوبی رو ثبت کنه.

 

بررسی عملکرد دوربین سلفی A35

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی، عملکردی کاملا رضایت‌بخش و دوست داشتنی داره. عکس‌های پرتره کیفیت خیلی خوبی داره و رنگ و تناژ پوست رو به درستی می‌تونه تشخیص بده. البته خیلی روی حفظ کیفیت تو محیط‌های کم نور حساب باز کنید. ولی به طور کلی اگه خیلی اهل سلفی گرفتن هستید، a35 تو بازه قیمتی خودش می‌تونه دلتون رو به دست بیاره.

 

کیفیت فیلمبرداری دوربین گوشی A35

تو بخش فیلمبرداری گوشی A35 هم اتفاق جدید یا عجیبی رقم نمی‌خوره و دوربین اصلیاین گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه رو داره. ویدئوهای دوربین اصلی A35 کیفیت خوبی دارند ولی جزئیات ویدئوها می‌تونست یکم بهتر باشه. همچنین وجود لرزشگیر اپتیکال روی دوربین اصلی باعث میشه لرزش‌های ویدئو تا حد متعادل و خوبی کنترل بشن. اتفاق جالبی که موقع فیلمبرداری میفته اینجاست که وقتی ویدئو رو زوم می‌کنید، کیفیت ویدئو به 1080 کاهش پیدا می‌کنه و روی حالت زوم دیگه نمیشه 4K فیلمبرداری کرد.

دوربین اولترا واید می‌تونه 1080p با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه. ویدئوهای دوربین اولترا واید A35 کیفیتی قابل قبول داره و اونقدر چنگی به دل نمی‌زنه. سامسونگ تلاش کرده تا با اعمال اصلاحات نرم‌افزاری کیفیت تصاویر رو بالاتر ببره ولی به نظر می‌رسه اون خروجی که مدنظر بوده نرسیده.

دوربین سلفی هم قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه رو داره و ویدئوهای با کیفیتی رو میشه باهاش ثبت کرد.

 

نتیجه بررسی A35 سامسونگ در بخش دوربین

تو جمع‌بندی بخش دوربین می‌تونیم بگیم سامسونگ خیلی حرکت عجیبی نزده و همان همیشگی رو روی A35 هم پیاده کرده. تو یه جمع‌بندی باید گفت:

  • دوربین اصلی با کیفیت خیلی خوب و خروجی کاملا مطلوب هم توی عکاسی هم تو فیلمبرداری، می‌تونه یه همراه دوست داشتنی برای ثبت خاطرات روزمره و شاید کمی موبایل گرافی (عکاسی با موبایل) باشه، ولی در حد یه پرچمدار ازش انتظار نداشته باشید.
  • دوربین اولترا واید تو بخش عکاسی عملکرد خیلی خوبی داره ولی عملکرد فیلمبرداریش چندان قابل تعریف و تمجید نیست.
  • دوربین ماکرو هم از حالت تزئینی در اومده و می‌تونه یه سری جزئیات کاربردی و خوب رو براتون ثبت کنه.

دوربین سلفی A35 هم مثل دوربین اصلی عملکرد خیلی خوبی تو عکاسی و فیلمبرداری داره و برای طرفداران سلفی می‌تونه گزینه مناسبی باشه.سامسونگ a35 قطعا ایده‌آل‌ترین مجموعه دوربین رو در اختیارتون قرار نمیده، ولی تو بازه قیمتی خودش می‌تونه برای ثبت خاطرات و عکس‌های خانوادگی همراه خوبی براتون باشه. اگه دوربین براتون اولویت داره، این گوشی شاید مناسب‌ترین گزینه نباشه و بتونید انتخاب‌های بهتری تو سایر برندها داشته باشید.

 

بررسی سخت افزاری و نرم افزاری A35 سامسونگ

بعد از دو نسل استفاده از پردازنده‌های مدیاتک برای سری A3x، سامسونگ تو تصمیمی کاملا منطقی تصمیم گرفته پردازنده‌های اختصاصی خودش، یعنی اگزینوس‌ها رو به این سری از میان رده‌هاش برگردونه. وظیفه مدیریت امور پردازشی گوشی A35 سامسونگ به پردازنده اگزینوس 1380 سپرده شده و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 هم در این امر همراهیش می‌کنه.

تو بخش قابلیت‌های ارتباطی هم بلوتوث نسخه 5.3 و وای فای نسخه 6 دوال باند و NFC رو روی A35 می‌بینیم که امکان اتصال سریع و پایدار بین دستگاه‌های مختلف رو براتون فراهم کرده.

 

رم و حافظه Samsung Galaxy A35

سامسونگ a35 در سه نسخه با حافظه های زیر وارد بازار جهانی شده:

  • حافظه 128 گیگ رم 6 گیگ
  • حافظه 128 گیگ رم 8 گیگ
  • حافظه 256 گیگ رم 8 گیگ

محدود بودن حافظه داخلی این گوشی به حداکثر 256 گیگ یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی بود که بهش گرفته شد. البته سامسونگ تلاش کرده با اضافه کردن پشتیبانی از رم میکرو تا حداکثر 1 ترابایت برای ارتقای حافظه A35 این ضعف رو پوشش بده. اسلات سیم کارت این گوشی طراحی هیبریدی داره و میشه از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک رم میکرو به طور هم‌زمان استفاده کرد.

 

پایداری سخت‌افزاری A35

با عمیق شدن تو عملکرد پردازشی و سخت‌افزاری به نکات جالبی برخورد کردیم. جایی که Exynos 1380 که امتحانش رو روی A54 به خوبی پشت سر گذاشته بود، تونسته تو یه همکاری سازنده با پردازنده گرافیکی A35، عملکردی پایدار با کمترین لگ و باگ رو تو محیط کاربری ایجاد کنه. ولی احتمال بالا رفتن دمای گوشی وقتی یکم فعالیت سنگین باهاش انجام می‌دیم یا زیاد باهاش بازی می‌کنیم، وجود داره و کاش سامسونگ یکم بیشتر برای بحث مدیریت دما و حرارت گوشی وقت می‌ذاشت.

بررسی گوشی A35 سامسونگ از نظر پایداری حرارتی

اتفاق جالبی که در این گوشی میفته اینه که افزایش حرارت هیچ اثر محسوسی روی عملکرد پردازشی نمی‌ذاره و میشه با همان پایداری قبلی با گوشی کار کرد.

برای جمع‌بندی بررسی a35 سامسونگ تو بخش پردازنده میشه گفت:

  • پردازنده گوشی A35 توی محیط کاربری همه چی رو روان و بدون لگ و باگ خاصی اجرا می‌کنه و در کل عملکرد خوبی داره.
  • برای بازی کردن از پس اجرای بازی‌های نسبتا سنگین با گرافیک متوسط بر میاد ولی خبری از پشتیبانی گرافیکی بالا و سنگین نیست. به عنوان مثال، گرافیک کالاف دیوتی موبایل رو می‌تونید تا حداکثر مدیوم قرار بدید. ولی همچنان می‌تونید در کنار گرافیک متوسط، بالاترین فریم ریت رو انتخاب کنید.

خلاصه، اگه موبایل گیمر هستید، می‌تونید سراغ گزینه‌های بهتری برید ولی به طور کلی عملکرد پردازشی A35 خوب است و میشه به عنوان یه همراه مناسب برای استفاده معمولی و روزمره روش حساب باز کرد.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری گوشی A35

سامسونگ دو ساله که تمرکزش رو بیشتر به توسعه و پشتیبانی نرم‌افزاری دستگاه‌ها معطوف کرده و تونسته دل کسانی که خیلی حوصله گوشی عوض کردن ندارند رو به دست بیاره.

تو بخش نرم‌افزار، سامسونگ A35 با رابط کاربری One UI 6.1 که جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی خود سامسونگ است، وارد بازار شده. این نسخه از وان یو آی که بر پایه اندروید 14 طراحی و توسعه داده شده، قابلیت‌های شخصی‌سازی خیلی خوبی رو در اختیار کاربران قرار میده و شما می‌تونید تا نهایت جزئیات آیکون‌ها و حتی منوهای اصلی گوشی رو هم شخصی‌سازی کنید. محیط کاربری کاملا روان و مولتی تسکینگ با خیال آسوده رو براتون تضمین می‌کنه و یه تجربه کاربری جذاب رو براتون رقم می‌زنه.

سامسونگ مدتی است که خیلی روی بحث امنیت گوشی‌های سری A عمیق‌تر شده و یه سری بخش‌ها رو مثل قابلیت ردیابی آفلاین گوشی با دقت بالاتری برای سری میان رده خودش توسعه و بهبود داده.

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری گلکسی a35

ویژگی‌های خوب نرم‌افزاری این گوشی به همین جا محدود نمیشن و سامسونگ تو بخش پشتیبانی و به‌روزرسانی هم قرار است هوای کاربران این گوشی رو داشته باشه. گوشی A35 می‌تونه تا 5 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری رو دریافت کنه که این آپدیت‌ها شامل 4 سال آپدیت رابط کاربری و اندروید و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی هستند. پس با خیال راحت روی پشتیبانی نرم‌افزاری بلند مدت این گوشی حساب باز کنید.

 

نتیجه بررسی گوشی a35 سامسونگ در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

تو جمع‌بندی عملکرد پردازشی و نرم‌افزاری سامسونگ A35 می‌تونیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • پردازنده گوشی A35 سامسونگ قبلا تو A54 درس خودش رو پس داده و حالا با کمی بهینه‌سازی که تو مصرف انرژیش صورت گرفته، روی A35 هم عملکردی قابل قبول و نسبتا خوب از خودش نشان میده.
  • تو بخش نرم‌افزار، پشتیبانی و به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلند مدت 5 ساله در کنار یک رابط کاربری روان با قابلیت‌های شخصی‌سازی عالی، این گوشی رو تبدیل به یه گزینه خوب برای استفاده طولانی مدت می‌کنه.

4 و 5 سال به روز رسانی نرم افزاری و امنیتی a35 سامسونگ

پس اگه موبایل گیمر باشید ممکنه تجربه بازی کردن با این گوشی چندان براتون دلچسب نباشه ولی a35 با توجه به مدیریت خوب منابع سخت‌افزاری برای مولتی تسکینگ می‌تونه یه همراه خوب و کم دردسر برای استفاده روزمره باشه.

 

بررسی A35 در بخش اسپیکر

سامسونگ A35 از سیستم پخش صدای استریو استفاده می‌کنه و صدا به طور هم‌زمان از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه. بالانس صدایی بین اسپیکر مکالمه و اسپیکر زیر گوشی خیلی ایده‌آل نیست و اسپیکر زیر گوشی بلندی صدای بیشتری داره؛ اما کیفیت صدای اسپیکرهای a35 در حد یه گوشی میان رده است و در مجموع خیلی باکیفیت بوده و بلندی صدای خوبی هم داره.

طبق روال همیشه خبری از جک 3.5 میلی متری صدا نیست ولی می‌تونید خروجی صدای باکیفیتی رو از اتصال به هدفون یا اسپیکرها با بلوتوث نسخه 5.3 یا تبدیل تایپ سی به جک 3.5 دریافت کنید.

 

آیا گوشی A35 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

نتیجه بررسی گوشی A35 سامسونگ، این گوشی رو تو دسته گوشی‌های میان رده خوش ساختی قرار میده که تو بخش باتری، دوربین اصلی و پشتیبانی نرم‌افزاری عملکرد خیلی خوبی رو از خودشون نشان میدن. گوشی Samsung Galaxy A35 با قیمت 370 یورو برای نسخه پایه وارد بازار شده و به مبلغ 14 میلیون برای کانفیگ 125 گیگ و رم 8 قیمت گذاری شده.

قیمت انواع گوشی سامسونگ هم مثل اکثر برندها باید مدتی ازش بگذره تا به عدد واقعی برسه؛ پس فعلا باید منتظر بمونیم تا حباب قیمتیش بشکنه تا بشه ارزش خریدش رو دقیق مشخص کرد.

بعد از ورود این گوشی به بازار و بررسی A35 سامسونگ توسط کاربران، خیلی‌ها گفتن که این گوشی عملا یه نسخه کپی از سامسونگ A54 است، چون تو بیشتر بخش‌ها شباهت زیادی به این گوشی داره. از طرفی سامسونگ موقع معرفی گوشی A55 و A35 اعلام کرده بود که قرار نیست A55 به طور رسمی تو بازار آمریکا به فروش برسه. درنتیجه کاربران A35 و S23 FE رو به عنوان جایگزین‌های این گوشی می‌دونن؛ ولی اگه قرار باشه ارزش خرید A35 سامسونگ رو تو همین بازه قیمتی بسنجیم، باید بگیم که ارزش خرید این گوشی فعلا پایین است و باید منتظر بمونیم تا به ثبات قیمتی برسه.

نویسنده : النا نیک محمدی
تاریخ انتشار 3 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 17
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AmirAli.pmx

خواهش میکنم ویدئو بررسی این گوشی رو بزار
میخوام بخرم♥️🙏🙏🙏

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
AliNajafiJahani

اگه پردازنده بهتر بود خیلی خوب میشد

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Glvsid

سلام

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
arsalansh

قیمت کانفیگ ۸ / ۱۲۸ , A35 بیاد روی ۱۲ میلیون ارزش خرید داره در غیر اینصورت خیر !

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

سری ۵۰ فقط می‌تونه حرفی برای گفتن داشته باشه وگرنه باقی سری ها هر کدوم ی جاش میلنگه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
SinaSinoider

دوستان یه سوال لطفا کمک کنید
A55 و Poco x6 pro احتمالا تا چند وقت دیگه تو یه بازه قیمتی قرار میگیرن
Poco x6 pro تو تمام بخش ها از A55 یه مقدار یا خیلی بهتره. به جز دوربین
تازه نسخه 512 پوکو با 256 A55
ولی میخوام گوشیم تا چندسال برام کار کنه

ارزش داره امکانات خیلی بهتر شیائومی رو بذارم کنار و برم سراغ سامسونگ؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    ali.sh2004

    به نظرم اگه برای با گوشی زیاد گیم نمیزنی a55بهتره چون دوربینش اوکی تره، در ضمن توی بلند مدت معمولا سامسونگا از شیائومی ها پشتیبانی بهتری دارن.

    البته الان ارزش خرید a54بیشتره، اما اگه a55بشینه توی رنج ۱۶ اینا خیلی خوبه

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

یکم باید صبر کرد برای خرید…

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
12345!@#$%

عالی

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
12345!@#$%

عالی مثل همیشه

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Alioxv

فعلا که ارزش نداره

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

گوشی خیلی خوب با عملکرد رضایت بخش در تمامی بخش ها

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

عجب

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

A35بهتره یا نوت 13 پرو 5g کدوم

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

به نظرتون a55 برای کسی که میخاد چندین سال گوشی دستش باشه میتونه گوشی خوبی باشه یا بره سمت شیائومی ها(مثلا poco f6 pro وقتی که بیاد)
ی

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    SinaRe8596

    ساسمونگ

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳