مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی

گوشی های میان رده چند سالیه توی بازار ایران محبوب شدن و به دلیل تنوع بالا و اختلاف قیمت بسیار جزئی، بعضی وقتا سخت میشه بفهمیم کدوم گوشی بهتره و ارزش خرید بالاتری داره. سامسونگ و شیائومی امسال دو نماینده میان رده خودشون یعنی شیائومی Redmi Note Pro 12 4G و گلکسی A34 سامسونگ رو به بازار عرضه کردن که علاوه بر قیمت تقریبا مناسب و نزدیک، امکانات قابل قبولی هم دارند؛ به همین دلیل هم انتخاب گزینه بهتر بین این دو تا مدل یکم سخته! پس اگه قصد خرید یه گوشی میان رده مناسب رو دارین و بین خرید یکی از این دو تا مدل مردد هستین، همراه موبونیوز باشین تا یه بررسی جذاب بین گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی انجام بدیم.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

یکی از چیزهایی که تو نگاه اول توجه شما رو به خودش جلب میکنه، ظاهر و طراحی بدنه گوشی های میان رده و اقتصادی هست؛ به همین دلیل هم لازمه همون اول طراحی و کیفیت این دو تا مدل میان رده رو با هم بررسی کنیم. وقتی گوشی گلکسی A34 سامسونگ رو برای اولین بار توی دستتون نگه میدارین اصلا متوجه نمیشین که این یه گوشی نسبتا ارزونه و با اینکه فریم و پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده، حس بی کیفیت بودن رو بهتون نمیده؛ شیائومی هم برای گوشی Redmi Note Pro 12 4G از همین فرمول استفاده کرده و فریم و قاب پشتی تماما از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شدن که از این نظر دو تا گوشی تفاوتی با هم ندارند. اما در کل سامسونگ به دلیل اینکه لبه های گوشی کمی انحنا دارند و کاملا تخت نیستند، میشه گفت تو دست گرفتنش راحت تر از شیائومی هست.

طراحی گوشی A34 سامسونگ

سامسونگ برای تمامی گوشی های تولید شده در سال ۲۰۲۳ چه از اقتصادی گرفته تا میان رده و پرچمدار، از طراحی یکسان استفاده کرده که گوشی A34 سامسونگ هم به پیروی از این قانون؛ از نظر طراحی ظاهری و بدنه شباهت زیادی به پرچمدارهای سری S23 و S23 پلاس داره. داستان جایی جالب تر میشه که چیدمان ماژول های دوربین پشتی به شکل عمودی با روکش فلزی طراحی شدن و دیگه مثل مدل های سال قبل جزیره دوربین نداریم. در مقابل، توی گوشی شیائومی Redmi Note Pro 12 4G ماژول های دوربین پشتی در یک جزیره مستطیلی با حالت عمودی در سمت چپ بالای گوشی قرار گرفتن. در کل میشه گفت از لحاظ ظاهری هر دو گوشی زیبا و جذابی هستند و انتخاب بین این دو تا حدودی بستگی به سلیقه و نظر شما برمیگرده.
در قسمت سمت راست فریم هر دو تا گوشی، به ترتیب دکمه های تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفتن. خشاب سیم کارت تو گوشی گلکسی A34 سامسونگ در قسمت بالایی گوشی قرار داره که برای گوشی شیائومی Redmi Note Pro 12 4G این خشاب در قسمت پایین گوشی و کنار پورت شارژ گذاشته شده. شیائومی برای گوشی میان رده خودش از یه سنسور مادون قرمز (IR Blaster) استفاده کرده که تقریبا توی اکثر گوشی های ردمی و پوکو میتونیم این قابلیت رو ببینیم؛ اما تقریبا تعداد کمی از گوشی های میان رده سامسونگ از این سنسور استفاده میکنند که برای گوشی گلکسی A34 هم متاسفانه این سنسور وجود نداره.

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4g

شیائومی ردمی نوت ۱۲ مانند مدل های سال قبل همچنان جک ۳.۵ میلیمتری هندزفری رو برای گوشی میان رده خودش استفاده کرده؛ اما در مقابل، سامسونگ یکی دو ساله به تقلید از اپل جک صدا رو از گوشی های میان رده و پرچمدار خودش حذف کرده، پس اگه به سراغ گلکسی A34 سامسونگ میرین بهتره بیخیال هندزفری سیمی بشین و به جاش از هندزفری و هدفون های بلوتوثی استفاده کنین.
حسگر اثر انگشت برای گوشی گلکسی A34 سامسونگ زیر نمایشگر قرار داره و عملکرد سریع و خوبی ارائه میده، از اون طرف این حسگر برای شیائومی Redmi Note Pro 12 4G در فریم سمت راست گوشی قرار داره و میهمان کلید پاور شده که از سرعت و دقت بالای برخوردار هست. ردمی نوت 12 پرو حاشیه نمایشگر کمتری نسبت به گلکسی A34 سامسونگ داره و اگه این مورد خیلی براتون اهمیت داره؛ میتونیم اینجا یه امتیاز برای شیائومی در نظر بگیریم. برای محافظت از گلکسی A34 سامسونگ از گوریلا گلس استفاده شده که توی ردمی نوت 12 پرو، خبری ازش نیست و به نظرم بهتره یه گلس خوب برای گوشی تهیه کنین.
هر دو تا مدل گواهی محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش مایعات رو دارند، ولی در گوشی گلکسی A34 سامسونگ به خاطر داشتن گواهی IP67، میتونین تا نیم ساعت هم گوشی رو توی آب بندازین و چیزیش نمیشه؛ اما در مورد شیائومی Redmi Note Pro 12 4G اگه گوشی اتفاقی تو آب بیفته دیگه قابل استفاده نیست. از نظر مقایسه وزن بین دو تا مدل، گلکسی A34 حدود 2 گرم سبک تره که اصلا به چشم نمیاد؛ از طرفی سامسونگ توی استفاده طولانی مدت اصلا دست رو خسته نمیکنه و به نظرم گلکسی A34 سامسونگ تو بخش طراحی بدنه و ارگونومی بهتر از نوت 12 پرو شیائومی عمل میکنه.

 

مقایسه صفحه نمایش A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

میان رده شیائومی از یه نمایشگر امولد 6.67 اینچی با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده میکنه؛ اما در مقابلش، گوشی A34 سامسونگ یه پنل 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی داره که تصاویر رو با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل به کاربر نشون میده.

صفحه نمایش گوشی A34 سامسونگ

نمایشگر A34 سامسونگ، میزان روشنایی بالاتری به نسبت مدل سال قبل داره که توی حالت خودکار روشنایی صفحه تا ۱۰۰۰ نیت هم زیاد میشه؛ از اون طرف گوشی شیائومی Redmi Note Pro 12 4G روشنایی حداکثری ۱۱۰۰ نیتی رو بهتون میده که برای استفاده توی محیط های باز بیرون از خونه و زیر خورشید گزینه مناسب تری به نظر میاد. البته این عدد در محتوای HDR به دست میاد و در حالت عادی روشنایی حداکثری 700 نیتی و کمتری به نسبت گوشی رقیب داره. جزئیات و دقت رنگی هر دو گوشی خوبه و میتونن تجربه جذاب، لذت بخش و روونی رو به شما بدن. در حالت کلی اگه بخوایم بین دو تا نمایشگر یکی رو انتخاب کنیم، گوشی سامسونگ عملکرد کلی بهتر و مناسب تری داره ولی اگه حاشیه نسبتا زیاد اذیتتون میکنه، گوشی ردمی میتونه برنده این مقایسه باشه.

 

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی از تراشه اسنپدراگون 732G استفاده میکنه که عمر دو سال و خورده ای داره و قبلا توی ردمی نوت ۱۰ پرو هم قرار گرفته بوده و به نظرم برای یه گوشی 2023 دیگه مقداری قدیمی شده. این تراشه معماری ۸ نانومتری داره که از هشت هسته پردازشی شامل دو هسته ۲/۲ گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و شش هسته ۱/۸ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver تشکیل شده و برای بخش گرافیکی گوشی از پردازنده Adreno 618 استفاده میکنه. از اون طرف، میان رده سامسونگ از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 استفاده کرده که ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اصلی ۲/۶ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بخش پردازشی این گوشی رو بر عهده دارند. توی بنچمارک های مختلف تراشه سامسونگ در بخش تک هسته ای تا ۲۹ درصد و همچنین بخش چند هسته ای تا 30 درصد بهتر از Snapdragon 732G عمل کرده و حتی مصرف باتری کمتری هم داره.

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

معمولا اکثر بازی های موبایلی با تراشه های کوالکام سازگاری بیشتری دارند؛ اما توی این مقایسه، اینجا تراشه مدیاتک Dimensity 1080 از نظر کیفیت گرافیکی و اجرای بازی با فریم بالا، برتری بیشتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 732G داره و گزینه مناسبی برای موبایل گیمر ها محسوب میشه. البته نباید تراشه Snapdragon 732G رو هم دست کم بگیریم و میشه گفت؛ اگه دوست دارین با نوت ۱۲ پرو بازی های نیمه سنگین و سنگین رو اجرا کنین بهتره سراغ تنظیمات متوسط و پایین برین که کمتر به گوشی فشار بیاد. پس اگه یک گوشی گیمینگ با کمتر میخواین؛ شیائومی Redmi Note Pro 12 4G کار رو براتون درمیاره و لازم نیست برای یه کم گرافیک بالاتر زحمت خرید A34 سامسونگ نسبتا گرون تر رو به خودتون بدین.
ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی با سه ترکیب حافظه ۱۲۸ گیگابایت و ۶ یا ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم به بازار عرضه شده که از این نظر، سامسونگ هم همین ترکیب حافظه و رم رو به کاربر ارائه میده. هر دو تا مدل امکان استفاده از کارت حافظه جانبی رو دارند که میتونین در صورت نیاز یک کارت حافظه مجزا تا 1 ترابایت رو هم اضافه کنین و فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار داشته باشین.

 

مقایسه عملکرد باتری A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

هر دو نماینده میان رده سامسونگ و شیائومی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده میکنن. باتری شیائومی Redmi Note Pro 12 4G میتونه تا ۲۵ ساعت مکالمه، ۱۴ ساعت وب گردی و نزدیک به ۱۸ ساعت برای تماشای ویدیو در رزولوشن Full HD بهتون جواب بده؛ از اون طرف، با باتری گلکسی A34 سامسونگ میتونین تا ۳۱ ساعت تماس و ۱۹ ساعت وب گردی داشته باشین یا تا ۲۱ ساعت ویدیو تماشا کنین که از نظر عملکرد شارژدهی کارایی بالاتر و بهتری رو نسبت به ردمی نوت ۱۲ پرو بهتون ارائه میده.

مقایسه عملکرد باتری A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

باتری گلکسی A34 سامسونگ با آداپتور ۲۵ واتی خودش میتونه توی کمتر از ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ بشه و برای فول شارژ باتری باید ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه صبر کنین؛ در مقابل، با آداپتور ۶۷ واتی موجود در جعبه شیائومی Redmi Note Pro 12 4G میتونین باتری رو توی نیم ساعت تا ۷۸ درصد شارژ کنین و در عرض کمتر از ۵۰ دقیقه گوشی رو به طور کامل شارژ میکنه که از این نظر شیائومی سرعت شارژ بالاتری در مقایسه با Galaxy A34 داره.
هر دو گوشی در استفاده های روزانه و ترکیبی تا یک روز کامل هم براتون جوابگو هستن و نهایتش شب قبل خواب میتونین سریع گوشی رو دوباره شارژ کنین. سامسونگ یکی دو ساله شارژر رو از توی گوشی های میان رده خودش حذف کرده که یه چالش جدید برای کاربرا به وجود آورده؛ اما از اون طرف شیائومی هنوزم شارژر گوشی رو توی جعبه میذاره که هزینه خرید شارژ رو دستتون نمیذاره.

مقایسه عملکرد باتری A34 سامسونگ با Redmi Note Pro 12 4G

پس اگر سراغ سامسونگ برین، برای تهیه شارژ 25 واتی باید 500 تا 600 هزار تومان پول بیشتری بدین که قیمت نهایی گوشی بالاتر میره و از این نظر میان رده شیائومی توجیه اقتصادی بیشتری داره؛ از طرف دیگه با اینکه گلکسی A34 سامسونگ از نظر شارژدهی عملکرد بهتری نسبت به میان رده شیائومی Redmi Note Pro 12 4G داره، ولی شیائومی سریع تر شارژ میشه و اگه این نکته براتون خیلی مهمه پس قطعا سراغ خریدن شیائومی برید.

مقایسه عملکرد نرم افزاری A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

در بخش نرم افزاری گلکسی A34 سامسونگ با رابط کاربری اختصاصی One UI 5.0، برتری قابل ملاحظه ای نسبت به شیائومی Redmi Note Pro 12 4G داره؛ در واقع زمانی که گوشی میان رده سامسونگ رو دستتون بگیرین راحت میشه فهمید که هیچ لگ و باگی نداره و به مراتب روون تر از رابط کاربری شیائومی MIUI 13 هست. البته نمیشه کلا شیائومی رو بی رحمانه نادیده بگیریم و میشه گفت شیائومی هم در جای خودش رابط کاربری مناسبی داره، اما این موضوع سلیقه ای هست و اگه با شیائومی راحت تر اوکی میشین پس حرفی نیست!

مقایسه عملکرد نرم افزاری A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

یکی از مشکلاتی که نمیشه از خیرش گذشت اینه که که ردمی نوت ۱۲ پرو به عنوان یک گوشی میان رده توی سال ۲۰۲۳ با اندروید ۱۱ به صورت پیش فرض عرضه شده؛ سالی که اکثر گوشی های میان رده و حتی اقتصادی هم اندروید ۱۳ رو به طور پیش فرض دارند. به گفته شیائومی این گوشی تا دو سال آپدیت اندروید دریافت میکنه که در این صورت، بازم در سال ۲۰۲۵ که اکثر گوشی ها اندروید ۱۵ رو دریافت کردن این گوشی تازه به ایستگاه اندروید ۱۳ میرسه که به نظرم واقعا ناجوره!
اما در نقطه مقابل این مقایسه، گلکسی A34 سامسونگ با اندروید پیش فرض ۱۳ اومده که با ۴ سال آپدیت نرم افزاری و ۶ سال آپدیت امنیتی، تا اندروید ۱۷ رو دریافت میکنه و از این نظر ارزش خرید بیشتری و جذابیت بالاتری رو نسبت به شیائومی داره. در کل اگه بخواین دو تا گوشی رو از نظر نرم افزاری توی دو کفه ترازو قرار بدیم، طرف سامسونگ واقعا سنگین تر میشه و چه از نظر رابط کاربری و اندروید بروزتر و هم توی بحث آپدیت منظم نرم افزاری و امنیتی، برتری قابل ملاحظه ای نسبت به حریف چینی داره.

مقایسه نرم افزار A34 سامسونگ و شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

 

مقایسه عملکرد دوربین A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

دوربین های پشتی گوشی گلکسی A34 سامسونگ شامل یه لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، یه لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی هستن که قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارند. در اون طرف، ردمی نوت ۱۲ پرو 4 جی از یه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی واید برای دوربین اصلی خودش استفاده میکنه که در کنار یه سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یه سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، مجموعه دوربین ها پشتی این میان رده چینی رو تشکیل میدن. دوربین های پشتی شیائومی نوت ۱۲ پرو هم امکان فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن.

مقایسه عملکرد دوربین A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

کیفیت عکس برداری با دوربین اصلی شیائومی Redmi Note Pro 12 4G جزئیات و محدود داینامیک مناسب و نویز کمی داره که به نسبت قیمتش تقریبا مناسب هست؛ اما کیفیت نوردهی تصاویر توی محیط های باز زیاد چنگی به دل نمیزنه و میشه گفت توی ثبت جزئیات دقت کافی نداره و نویز زیادی تو عکس ها میندازه. در مقابل، گلکسی A34 سامسونگ تصاویر رو با کیفیت بهتری ثبت میکنه و رنگ ها طبیعی و زنده تر هستند؛ اما از اون طرف، کیفیت دوربین میان رده کره ای ها توی محیط های باز یکم ناجور میشه و اگه نور زیادی روی سوژه باشه ممکنه تو ثبت تصاویر نهایی کمی نویز هم به عنوان چاشنی تحولیتون بده! به نظرم در کل اگه بخوایم یکی رو انتخاب کنیم، میشه گفت سامسونگ تصاویر رو با کیفیت و جزئیات بیشتری نسبت به شیائومی Redmi Note Pro 12 4G براتون ثبت میکنه.
دوربین سلفی میان رده گلکسی A34 سامسونگ به لنز ۱۳ مگاپیکسلی هست که قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده؛ در مقابل، شیائومی برای دوربین سلفی ردمی نوت ۱۲ پرو از یه لنز ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده که قابلیت فیلم برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره. تصاویر سلفی گرفته با دوربین هر دو مدل گوشی، کیفیت مناسب و تعادل رنگ خوبی دارن، محدوده داینامیک و کنتراست به خوبی رعایت میشه و تصاویر با کمترین مقدار نویز ثبت میشن که با توجه به قیمت هر دو مدل نمیشه ایراد زیادی ازشون گرفت.

مقایسه عملکرد دوربین و فیلمبرداری A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

به طور کلی توی بخش دوربین و فیلمبرداری دو تا گوشی یه مقدار تفاوت جزئی با هم دارند و انتخاب هر کدوم به سلیقه خودتون بستگی داره. پس اگه دوست دارین عکس های شما رنگ های طبیعی تر داشته باشه و میخواین با گوشیتون فیلم برداری 4K انجام بدین، خرید گلکسی A34 سامسونگ رو بهتون پیشنهاد میکنیم؛ از اون طرف اگه دنبال عکس های خوش رنگ و لعاب هستین و دوست دارین فیلترهای مختلف رو امتحان کنین شیائومی Redmi Note Pro 12 4G هم کارتون رو به بهترین شکل راه میندازه.

 

مقایسه عملکرد اسپیکر A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

برای بحث اسپیکر هر دو تا گوشی، تو بخش پایینی بدنه یه اسپیکر استریو قرار گرفته. کیفیت و عملکرد اسپیکر توی هر دو میان رده شیائومی و سامسونگ کیفیت مناسبی داره و صدای استریو رو به بهترین شکل پخش میشه و واقعا نمیشه بگی کدوم مدل از اون یکی بهتر هست!

مقایسه عملکرد اسپیکر A34 سامسونگ با شیائومی Redmi Note Pro 12 4G

گوشی شیائومی Redmi Note Pro 12 4G مثل اکثر میان رده ها سری ردمی و پوکو، به دلیل داشتن جک ۳/۵ میلیمتری صدا هنوز هم امکان استفاده از هدفون و هندزفری های سیم رو داره که این قابلیت توی گلکسی A34 سامسونگ به کل حذف شده و دیگه وجود نداره. به همین دلیلم من دو تا راه بهتون پیشنهاد میدم؛ یا با تبدیل های تایپ سی به AUX از هندزفری سیمی استفاده کنین، یا اگه امکانش رو دارین از هندزفری های بلوتوثی استفاده کنین که اتفاقا کیفیت صدای خوبی هم دارن و جمع و جورن. اگه بخوایم توی بخش اسپیکر برتری بین این دو مدل قائل بشیم، قطعا شیائومی با داشتن جک صدا برتری کوچیکی نسبت به Galaxy A34 داره اما خیلی نمیتونه وزنه رو به نسبت این گوشی سنگین تر کنه.

 

جمع بندی؛ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی A34 سامسونگ، در بخش های طراحی (طراحی بدنه و کیفیت ساخت بهتر و خوش دست بودن)، دوربین (دوربین های پشتی و سلفی در فیلمبرداری و عکاسی)، عملکرد سخت افزاری (تراشه جدیدتر با قدرت بیشتر برای اجرای برنامه های نیمه سنگین و سنگین) و پشتیبانی نرم افزاری (داشتن سیستم عامل بروزتر و دریافت آپدیت های منظم نرم افزاری) واقعا برگ برنده رو در مقابل شیائومی داره؛ اما در مقابل، شیائومی Redmi Note Pro 12 4G برخلاف اسم دهن پرکنی که براش گذاشتن تنها توی قسمت باتری اونم فقط سرعت شارژ بالاتر، حاشیه نمایشگر کمتر، داشتن جک هندزفری میتونه حرف هایی برای گفتن داشته باشه.
در بخش نمایشگر و اسپیکر این دو تا مدل چندان تفاوت زیادی با هم ندارن و شما میتونین بر اساس سلیقه خودتون یکی از این دو مدل رو انتخاب کنین. در کل اگه طراحی جدید و بروزتر، کیفیت دوربین بالاتر، تراشه قوی تر و با کیفیت و پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی براتون اولویت بیشتری داره؛ میتونین با پرداخت 1.2 میلیون تومان (در کنار هزینه خرید شارژر) بیشتر، گوشی A34 سامسونگ رو در نسخه با رم و حافظه یکسان 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی خریداری کنین؛ اما اگه سرعت شارژدهی براتون مهمه و هیچ اهمیتی به تراشه قدیمی (با عملکرد متوسط و خوب فقط توی بحث بازی) و دریافت آپدیت های نرم افزاری در زمانی نامعلوم نمیدین، با توجه به این قیمت و در مقام مقایسه با گوشی سامسونگ خیلی گزینه جذاب و با ارزش خرید بالایی نیست. به نظرتون کدوم یکی از گوشی های شیائومی Redmi Note Pro 12 4G و A34 سامسونگ ارزش خرید بیشتری داره؟

مقایسه مشخصات a34 با redmi note 12 pro 4g

thumb مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی
Samsung Galaxy A34
thumb مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 Pro 4G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G
تاریخ عرضه

Announced2023, March 14

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2023, March 03

StatusAvailable. Released 2023, April 11

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, Silver

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight199 g (7.02 oz)

Dimensions161.3 x 78.1 x 8.2 mm (6.35 x 3.07 x 0.32 in)

رنگ بندیStar Blue, Graphite Gray, Polar White, Ice blue

SIMHybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight201.8 g (7.13 oz)

Dimensions164.2 x 76.1 x 8.1 mm (6.46 x 3.00 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz

Protection

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~86.0% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, Dolby Vision, 700 nits (HBM), 1100 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0", 0.8m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینQuad : 108 MP, f/1.9, (wide), 1/1.52", 0.7m, PDAF 8 MP, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro) 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.1", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek MT6877V Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM7150 Snapdragon 732G (8 nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver)

GPUAdreno 618

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 11, MIUI 13

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.0, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$315.00 / 389.00 / 353.00 / 30,999

SAR EU0.55 W/kg (head) 1.49 W/kg (body)

ModelsSM-A346E, SM-A346B, SM-A346B/DS, SM-A346B/DSN, SM-A346E/DS, SM-A346E/DSN, SM-A346M, SM-A346M/N, SM-A346M/DSN, SM-A3460

SAR

رنگ بندی

Price$240.00 / 284.90

SAR EU

Models2209116AG

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
تعداد نظرات : 43
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

سامسونگ حقیقتا امسال گوشی های خوبی بیرون داده؛ ولی متاسفانه سامسونگ اپل نیست که مشتریاش پول شارژر رو هم داشته باشن؛ به همین دلیل، هروقت میخوام گوشی های سامسونگ رو بررسی کنم، اول باید (حداقل) نیم میلیون تومن بکشم رو قیمتش بعد نظر بدم و این بده…

۰۴ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

من این گوشی دارم کاملا ازش راضیم عملکرد دوربینش واقعا در شب بی نظیره و فقط یه خورد شارژ زود خالی میکنه ولی خوشبختانه با شارژ 67 واتی این مشکل رو حل کرده و در ضمن اراجیفی این دوست عزیز گفتن رو اصلا باور نکنید و توی همه بخش ها عملکردش عالیه ، مشکلش تو بخش باتری است که اونم با شارژر 67 واتی حله

۳۰ دی ۱۴۰۲
Ali.zarei

دوستان توروخدا شائومی نخرین
من اشتباه کردم وخریدم
پولمو توی جوب ریختم
باتریش افتضاح ضعیفه حتی اگه از گوشی هم استفاده نکنی خیلی سریع شارژ خالی میکنه و روزی حداقل باید ۳ بار گوشی رو صد درصد شارژ کنی
گیرنده اینترنت و وای فای خیلی ضعیفی هم داره(گیرنده وای فایش که افتضاحه)
رابط کاربریش هم آشغاله برای باز کردن یه تلگرام باید ۴ بار برنامه رو باز و بسته کنی😡

۲۱ دی ۱۴۰۲
    Vahid1358

    دوست محترم نمی دونم چه دشمنی با شیایومی داری این جور نظر میدی ، درسته که شارژ بعضی مواقع زود تموم میشه ولی بدونی تو شارژ شدن خیلی قویتر از سامسونگ و سامسونگ رو له میکنه عرض کمتر از یک ساعت گوشی رو شارژ میکنه و اصلا خرید گوشی سامسونگ بدون داشتن آپداتور شارژ اصلا عقلانی نیست

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    Vahid1358

    من این گوشی دارم کاملا ازش راضیم عملکرد دوربینش واقعا در شب بی نظیره و فقط یه خورد شارژ زود خالی میکنه ولی خوشبختانه با شارژ 67 واتی این مشکل رو حل کرده و در ضمن اراجیفی این دوست عزیز گفتن رو اصلا باور نکنید و توی همه بخش ها عملکردش عالیه ، مشکلش تو بخش باتری است که اونم با شارژر 67 واتی حله

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
Vahid1358

قطعا شیایومی بخاطر عکاسی بهتر و سرعت شارژ بهتر ،صفحه نمایش بهتر و ثبت عکس های با کیفیت در نور شب و همچنین حاشیه کمتر و داشتن آپداتور شارژ

۲۰ دی ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

دو گوشی پر طرفدار💯💫

۱۹ دی ۱۴۰۲
Amir..1388

خوب بود

۱۶ دی ۱۴۰۲
Iaryyaan

شیائومیه بهتره

۱۵ دی ۱۴۰۲
hossein0013

بنظر خودمم آ34 ارزش خریدش خیلی بالاتره

۱۳ دی ۱۴۰۲
mohsen.dj

من همیشه طرفداره برند سامسونگ بودم

۱۳ دی ۱۴۰۲
Amir4505

A34 باشارژش سه میلیون ازقیمتش از ردمی نوت
بیشتره! تازه اگرم شارژر ۲۵ وات بخری توی یک ساعت
۵۰ دقیقه فول شارژ میشه!
شیایومی توی باکسش یه شارژ ۶۷ وات گزاشته که توی ۴۰ دقیقه فول شارژ میشه!

۱۰ دی ۱۴۰۲
AMIRALI SAEEDIMEHR

بچه ها به نظرتون a34 بخرم یا منتظر a35 بمونم؟

۱۰ دی ۱۴۰۲
AMIRALI SAEEDIMEHR

بچه ها به نظرتون الان وقته خریدن گوشی a34 هست؟
آخه شنیدم قراره که تا اسفند گوشی های a15. A25.a55 معرفی بشه و اینکه ممکنه a35 هم به همراه این سه تا گوشی معرفی شه به نظرتون a34 بخرم یا منتظر a35 بمونم؟

۱۰ دی ۱۴۰۲
asa mo

معمولا گوشی های سامسونگ عمر بالاتری دارن نصب به شیائومی ولی شیائومی قابلیت های بیشتر نصبت به قیمت

۰۹ دی ۱۴۰۲
mohammad2006

به نظر من a34 بهتره فقط تنها مشکل نداشتن آداپتوره

۰۹ دی ۱۴۰۲
moos

داخل دسته بندی گوشی های اقتصادی (زیر ده میلیون) از نظر من شیائومی ها برتری دارند نسبت به بقیه برند ها چون در جعبه آن ها شارژر موجود هست

۰۷ دی ۱۴۰۲
1388Mojtaba

قطعا این گوشی شیائومی بهتره من خودم هم اینو خریدم . اگه دوربین و روشنایی و گیمری شیائومی رو بخر چون جک هدفون هم داره و پردازنده اش برده گیم میخوره اگر هم سامسونگ بازی a34رو بخر . این حرف من نیست برو از مغازه های گوشی فروشی بپرس

۰۷ دی ۱۴۰۲
    mohammad2006

    شیائومی فقظ از لحاظ صفحه نمایش برتری دار تو بخش های دیگه سامسونگ برتری داره از هر لحاظ پردازش و دوربین و.. سامسونگ برتره
    راستی اون دوربین 108 فقط بازی با عدد رقم
    میتونی مقایسه رو تو سایت ببینی .
    https://nanoreview.net/en/phone-compare/xiaomi-redmi-note-12-pro-4g-vs-samsung-galaxy-a34-5g

    ۰۹ دی ۱۴۰۲
.Sajad

شیاومی بهتر دوربین ۱۰۸ روشنای سفحه نمایش بیشتره

۰۷ دی ۱۴۰۲
.Sajad

قطعا شیاومی بهتر دوربین قوی تر و روشنایی بیشتر نمایش گر

۰۷ دی ۱۴۰۲