مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

خرید گوشی میان رده توی بازار ایران طرفداران زیادی داره و با وجود تنوع مدل های مختلف تو این دسته بندی و اختلاف قیمت جزئی، گاهی وقتا واقعا بین دو راهی میمونیم که الان کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟ سامسونگ و شیائومی امسال دو نماینده از گوشی های میان رده خودشون یعنی گوشی A34 سامسونگ و شیائومی Redmi Note 12 4G رو به بازار عرضه کردند که در مقایسه با قیمتشون، امکانات جذابی به همراه دارند؛ به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه بین این دو تا مدل واقعا کار سختی هست! اگه از طرفدارای گوشی های خوش قیمت میان رده هستین و از هر دو تا مدل خوشتون اومده ولی نمیدونین کدوم میتونه برای شما گزینه بهتری باشه؛ همراه موبونیوز باشین تا یه مقایسه دقیق و جذاب بین دو گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G و A34 سامسونگ داشته باشیم.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

اولین چیزی که موقع خریدن گوشی های میان رده توجه هر کسی رو به خودش جلب میکنه ظاهر و طراحی بدنه هست؛ برای همین، اول سراغ مقایسه طراحی و کیفیت ساخت هر دو مدل رفتیم. زمانی که گوشی A34 سامسونگ رو تو دستتون نگه میدارین واقعا حس خوبی بهتون میده و با این که تماما پلاستیکه ولی جذابیت خاصی داره؛ شیائومی هم برای طراحی بدنه Redmi Note 12 4G هم توی بخش فریم و هم بخش قاب پشتی از پلاستیک استفاده کرده و میشه گفت که از این نظر دو تا گوشی شبیه هم هستند ولی به نظرم، سامسونگ یه کم خوش دست تر هست.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

طراحی گوشی A34 سامسونگ شباهت زیادی با پرچمدارهای سری S23 و S23 پلاس داره؛ این شباهت به خصوص توی چیدمان ماژول های دوربین پشتی دیده میشه که به صورت عمودی با روکش فلزی دور هر لنز طراحی شدن و هیچ خبری از جزیره دوربین توی بخش پشتی این گوشی نیست. از اون طرف، توی شیائومی Redmi Note 12 4G، ماژول های دوربین پشتی مثل تمامی مدل های ردمی، توی یک جزیره مستطیلی قرار گرفتن که بخش قابل توجهی از قسمت بالایی گوشی رو اشغال کرده. اینکه کدوم چیدمان دوربین رو دوست دارین؛ بر اساس سلیقه خودتون هست و نمیتونیم بگیم که از این لحاظ، کدوم بهتر هستن.
توی سمت راست فریم هر دو مدل، دکمه های تنظیم صدا و پاور قرار گرفتن. خشاب سیم کارت گلکسی A34 سامسونگ توی قسمت بالای بدنه قرار گرفته که توی Redmi Note 12 4G شیائومی این خشاب در سمت چپ بدنه طراحی شده. شیائومی یه سنسور مادون قرمز (IR Blaster) داره که توی گوشی های ردمی و پوکو هم این سنسور رو داریم؛ اما توی معدود گوشی های میان رده سامسونگ شاهد استفاده از این سنسور هستیم و توی A34 هم به تبعیت از این تصمیم سامسونگ، خبری از این سنسور نیست.
شیائومی ردمی نوت ۱۲ همچنان از جک ۳.۵ میلیمتری صدا استفاده میکنه در حالی که توی A34 سامسونگ این بخش وجود نداره و ناچار به استفاده از هندزفری و هدفون های بلوتوثی توی این میان رده کره ای ها هستین.

مقایسه طراحی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

حسگر اثر انگشت Redmi Note 12 4G شیائومی روی کلید پاور قرار گرفته و سرعت و دقت بالایی داره؛ از اون طرف، سنسور اثر انگشت سامسونگ A34 زیر صفحه نمایشگر قرار داره و عملکرد سریع و خوبی داره. نماینده شیائومی توی گوشی های میان رده بازار، حاشیه نمایشگر کمتری در مقابل گلکسی A34 سامسونگ داره و اگه تو این مورد خیلی حساس هستین؛ میشه اینو به عنوان یه امتیاز برای Redmi Note 12 4G شیائومی در نظر گرفت. برای محافظت از نمایشگر گوشی، توی هر دو مدل از گوریلا گلس استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر خط و خش و ضربه داره.
هر دو مدل این گوشی ها گواهی محافظت در برابر گرد و غبار رو دارن، اما سامسونگ به خاطر داشتن گواهی IP67، تا نیم ساعت در عمق ۱ متری هم کارایی خودش رو داره ولی اگه Redmi Note 12 4G توی آب بیفته، دیگه قابل استفاده نیست! از نظر مقایسه وزن بین دو تا گوشی، شیائومی حدود ۲۰ گرم سبک تره از سامسونگه ولی با این حال بازم سامسونگ زیاد تو استفاده های طولانی دست رو خسته نمیکنه. در کل اگر بخوایم توی بخش طراحی یکی رو انتخاب کنیم، گلکسی A34 سامسونگ طراحی بدنه بهتر و جذابی داره و خوش دست تر هم هست.

 

مقایسه صفحه نمایش A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G از یه نمایشگر AMOLED با اندازه ۶/۶۷ اینچی و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل داره استفاده میکنه؛ در مقابل، گلکسی A34 سامسونگ یه پنل ۶/۶ اینچی Super AMOLED با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی داره که تصاویر رو با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل براتون نمایش میده.

مقایسه صفحه نمایش A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

نمایشگر گوشی A34 سامسونگ، روشنایی بیشتری نسبت به مدل سال قبل داره که توی حالت خودکار تا ۱۰۰۰ نیت هم زیاد میشه؛ از اون طرف نماینده شیائومی توی روشنایی صفحه روی کاغذ برگ برنده رو داره و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیتی رو بهتون میده، اما در استفاده معمولی و در تست های انجام شده گوشی سامسونگ در حالت روشنایی خودکار به راحتی میتونه به این عدد دست پیدا کنه و حدود 30 تا 35 درصد روشنایی بیشینه بیشتری داره و گزینه ایده آلی برای استفاده توی محیط های باز و پرنور هست. در کل اگه بخوایم توی صفحه نمایش بین این دو مدل یکی رو انتخاب کنیم، سامسونگ برتری نسبتا بیشتری داره که این برتری رو مدیون نمایشگر پرنور و با کیفیت خودش هست.

 

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

ردمی نوت ۱۲ شیائومی از تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ استفاده می کنه؛ این تراشه معماری ۶ نانومتری داره که از ۸ هسته پردازشی شامل ۴ هسته ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۴ هسته ۱/۹ گیگاهرتزی Cortex-A53 تشکیل شده و برای بخش پردازش گرافیکی از پردازنده Adreno 610 پشتیبانی میکنه. در مقابل، گلکسی A34 سامسونگ مجهز به تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 هست که از ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته قدرتمند ۲/۶ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بخش پردازشی این گوشی رو تشکیل میدن. توی پنجمارک های مختلف، عملکرد تراشه گوشی A34 خیلی از رقیب شیائومی بهتره که با توجه به قیمت بالاتر گوشی خیلی جای تعجب نداره؛ اما توی بحث اجرای بازی ها و برنامه سنگین و نیمه سنگین؛ تراشه Redmi Note 12 4G عملکرد مناسبی با توجه به قیمت در مقابل گلکسی A34 سامسونگ از خودش نشون میده و به نظرم گزینه مناسب برای اجرای بازی ها هست و میتونین بازی های جدید رو با تنظیمات و نرخ فریم متوسط و حتی بالا روی این گوشی اجرا کنین.

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

در استفاده های معمولی و روزمره هر دو گوشی کار رو براتون درمیارن ولی بازم همونطور که گفتیم برای بحث بازی کردن، میان رده سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در اجرا بازی ها داره و میتونه بازی ها رو با فریم بیشتر و همچنین دمای نسبتا مناسب تری اجرا کنه ولی اگه خیلی عملکرد گوشی در بازی ها برای شما اهمیت داره و نمیخواید هزینه زیادی هم بکنید؛ گوشی Redmi Note 12 4G با توجه به قیمت و عملکردش، گزینه مناسبی برای موبایل گیمرا حساب میشه!
ردمی نوت ۱۲ شیائومی با سه رم متفاوت ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و توی ترکیب با حافظه های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار ارائه میشه؛ در حالی که گلکسی A34 سامسونگ صرفا با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم های ۶ و ۸ گیگابایت تولید شده.

 

مقایسه عملکرد باتری گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

هر دو نماینده سامسونگ و شیائومی از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده میکنن. باتری ردمی نوت ۱۲، میتونه تا ۳۶ ساعت برای مکالمه، ۱۳ ساعت برای وب گردی و نزدیک به ۳۰ ساعت برای تماشای ویدیو بهتون جواب بده؛ در مقابل، با باتری گلکسی A34 سامسونگ میتونین تا ۳۱ ساعت تماس داشته باشین؛ حدود ۱۹ ساعت از اینترنت استفاده کنین یا حدود ۲۱ ساعت ویدیو تماشا کنین که از نظر شارژدهی و کارایی کلی عملکرد بالاتری رو نسبت به گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی داره.

مقایسه عملکرد باتری گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

باتری گوشی A34 سامسونگ با یه آداپتور ۲۵ واتی، توی ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۱ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل دستگاه به حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارین؛ از اون طرف، آداپتور ۳۳ واتی ردمی نوت ۱۲، باتری گوشی رو توی نیم ساعت تا ۵۵ درصد شارژ میکنه و در عرض ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه باتری به طور کامل شارژ میشه که از این نظر تفاوت خیلی زیادی با گوشی سامسونگ نداره.
هر دو گوشی از فناوری فست شارژ پشتیبانی میکنن که تو استفاده معمولی و روزانه تا یه روز کامل هم بهتون جواب میدن. سامسونگ به تقلید از اپل و توجیه خودش برای محافظت از محیط زیست شارژ ۲۵ واتی رو از جعبه دستگاه حذف کرده و مجبورین این شارژر رو جدا بخرین؛ اما در مقابل شیائومی هنوز هم به مشتری های خودش احترام میذاره و شارژر ۳۳ واتی هنوز هم در جعبه گوشی وجود داره.
با این حساب اگه سراغ گوشی A34 سامسونگ رفتین، باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومن بیشتر برای خرید شارژر هزینه کنین که توی قیمت نهایی گوشی تاثیر داره و اینجا میان رده شیائومی به صرفه تره؛ از طرفی، از نظر شارژدهی هم ردمی نوت ۱۲ شیائومی خیلی عملکرد ضعیف تری به نسبت گوشی رقیب نداره و نهایتا در استفاده های معمولی شاید یک ساعت کمتر به شما شارژ بده و با سرعت شارژی که یه مقداری بهتره و داشتن آداپتور شارژ داخل جعبه در این بخش میتونه انتخاب مناسب تر و کامل تری باشه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

از نظر مقایسه نرم افزاری، گلکسی A34 سامسونگ با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، برتری نسبتا بیشتری در مقایسه با Redmi Note 12 4G داره؛ این موضوع رو، زمانی که گوشی رو تو دستتون میگیرین میشه فهمید که هیچ لگ و باگی نداره و واقعا روون تر از شیائومی هست. البته نمیشه بگیم که شیائومی Redmi Note 12 4G توی بخش نرم افزاری، مشکل خاصی داره و این گوشی هم رابط کاربری روون و به نسبت خوبی داره و شاید درست تر اینه که بگیم این یه موضوع سلیقه ای هست و شاید شما، با رابط کاربری شیائومی راحت تر باشین. موضوع اذیت کننده ای که نمیشه در مورد گوشی های شیائومی از جمله ردمی نوت ۱۲، ازش چشم پوشی کرد؛ بحث شلختگی شیائومی توی بحث آپدیت نرم افزاری محصولاتش هست.

مقایسه عملکرد نرم افزاری A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

موضوعی که حداقل سامسونگ در موردش خیلی سخت گیرتر و منظم تر هست و میتونین در مورد گلکسی A34 سامسونگ، خیالتون از بابت آپدیت های نرم افزاری و امنیتش راحت باشه چون به تازگی هم اعلام کرده که برای گوشی هایی که توی سال ۲۰۲۳ عرضه کرده، تا ۴ سال بروز رسانی نرم افزاری و ۶ سال آپدیت امنیتی رو ارائه میکنه اما در مورد شیائومی کلا پیگیر آپدیت منظم و این حرفا نباشین؛ چون کلا معلوم نیست توی این شرکت چه خبره! به طور کلی، توی بخش نرم افزاری و آپدیت ها، گوشی A34 سامسونگ گزینه بهتر و مناسب تری هست؛ چون نمیتونین از بحث آپدیت نرم افزاری و امنیتی راحت رد بشین و اگه اینکار رو انجام ندین؛ و بخواید بیشتر از 2 سال از گوشی استفاده کنید، ممکنه پشیمون بشید!

 

مقایسه عملکرد دوربین A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

مجموعه دوربین های سه تایی پشت گوشی گلکسی A34 سامسونگ شامل یه لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، یه لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی هست که امکان فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. در مقابل، ردمی نوت ۱۲ از یه سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای لنز اصلی دوربین استفاده میکنه که در کنار یه لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی به عنوان مجموعه دوربین های پشتی گوشی در نظر گرفته میشن. دوربین های شیائومی نوت ۱۲ برخلاف سامسونگ توانایی فیلمبرداری 4K رو ندارن و صرفا میتونین با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه باهاشون ویدیو ضبط کنین که به نظرم زیاد جالب نیست.

مقایسه عملکرد دوربین A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

کیفیت عکسبرداری با لنز اصلی ردمی نوت ۱۲ کیفیت و نوردهی مناسبی داره، ولی اگه زیاد روی عکس ها زوم کنین ممکنه یه کم نویز ببینین؛ این مشکل وقتی جدی میشه که تو محیط باز باشین چون زیاد روی ثبت جزئیات دقت کافی نداره. در مقابلش، دوربین گلکسی A34 سامسونگ تصاویر با کیفیت تری رو ثبت میکنه و رنگ های طبیعی تری داره؛ اما از اون طرف، توی محیط های باز کیفیت دوربین چندان جالب نیست و بعضی وقتا روی عکس ها نویز میفته! البته اگه بخوایم در کل حساب کنیم، سامسونگ جزئیات تصویر رو با دقت بیشتری نسبت به رقیبش ثبت میکنه.
دوربین سلفی گلکسی A34 سامسونگ یه لنز ۱۳ مگاپیکسلی هست که قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره؛ از اون طرف، برای دوربین سلفی ردمی نوت ۱۲ از یه لنز ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده که میتونه با کیفیت کیفیت 1080P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه براتون فیلمبرداری کنه. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی هر دو گوشی، کیفیت مناسبی دارن و تصاویر با تعادل رنگ خوب، محدوده داینامیک و کنتراست بسیار خوب و با کمترین مقدار نویز ثبت میشن و توی بازه قیمتی خودشون نمیشه ایرادی زیادی از دوربین های این دو تا گوشی گرفت.

مقایسه دوربین A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

در کل، توی بخش عملکرد دوربین و فیلمبرداری تفاوت زیاد و خیلی قابل توجهی بین دو گوشی نیست و اینکه شما سراغ کدوم مدل برید میتونه تا حدودی سلیقه ای باشه. به نظرم اگه دنبال عکس های با رنگ های طبیعی تر هستین و میخواین با گوشی فیلمبرداری 4K داشته باشین، بهتره به سراغ خرید گلکسی A34 سامسونگ برین؛ اما اگه دوست دارین عکس های خوش و رنگ و لعاب ثبت کنین و فیلمبرداری 1080P هم کارتون رو راه میندازه؛ چه بهتر که سراغ Redmi Note 12 4G برین و هزینه کمتری پرداخت کنین.

 

مقایسه عملکرد اسپیکر A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

هر دو تا گوشی، یه اسپیکر دارند که توی بخش پایین بدنه قرار گرفته، اما گوشی A34 به کمک اسپیکر مکالمه صدای استریو پخش میکنه که میتونه جذاب تر باشه اما عملکرد اسپیکر هر دو گوشی، در سطح خوبی قرار داره و صدایی با بلندی خوب و با کیفیتی دارند و نمیتونیم بگیم که یکیشون خیلی بهتر از اون یکی هست. البته گوشی A34 صدا رو به صورت کاملا بالانس پخش نمیکنه اما میتونه تا حدودی تجربه صدای استریو رو به شما بده.

مقایسه عملکرد اسپیکر A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی

ردمی نوت ۱۲ به دلیل داشتن جک ۳/۵ میلیمتری، هنوز هم قابلیت استفاده از هدفون و هندزفری های سیم رو داره که متاسفانه این قابلیت توی گلکسی A34 سامسونگ وجود نداره. پس شما ۲ تا راه بیشتر ندارین؛ یا با تبدیل تایپ سی به AUX از هندزفری سیمی رو استفاده کنین، یا کلا برین سمت هندزفری های بلوتوثی و قضیه رو فیصله بدین بره. در کل تو این بخش با اینکه گوشی A34 از اسپیکر استریو استفاده میکنه اما گوشی ردمی هم عملکرد مناسبی داره و با داشتن جک 3.5 میلیمتری میتونه گزینه جذابی باشه و تا حدودی انتخاب بین دو گوشی بستگی به نیاز شما داره.

 

جمع بندی؛ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی A34 سامسونگ، توی بخش طراحی (کیفیت ساخت بدنه و زیبایی ظاهری)، دوربین (عملکرد دوربین های پشتی و سلفی در عکاسی در محیط باز و کیفیت فیلمبرداری)، عملکرد تراشه و پردازنده و پشتیبانی نرم افزاری (دریافت منظم بروز رسانی نرم افزاری و امنیتی)، عملکرد بهتری رو در مقابل شیائومی داره؛ اما از اون طرف، ردمی نوت ۱۲ شیائومی توی قسمت باتری (سرعت شارژ و میزان شارژدهی) و عملکرد سخت افزاری (اجرای بازی های سنگین با کیفیت و فریم بالا و کمتر داغ شدن تراشه و بدنه گوشی در حین کار) با توجه به قیمت عملکرد بسیار خو و مناسبی داره.
در بخش های نمایشگر و اسپیکر، به نظرم بر اساس سلیقه میتونین انتخاب کنین که کدوم مدل براتون بهتره؛ چون واقعا توی این بخش ها، هر دو گوشی تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند. گوشی A34 سامسونگ در آذر 1402 برای نسخه با رم و حافظه 8/128 گیگی حدود 9.8 میلیون تومان قیمت داره که به این عدد حدود 500 هزار تومان بابت خرید شارژر اضافه میشه اما گوشی ردمی نوت 12 4 جی برای نسخه مشابه حدود 6.8 میلیون تومان قیمت داره که حدود 3.5 میلیون تومان ارزونتره و اگه طراحی بدنه، کیفیت دوربین و پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی براتون مهمتره؛ میتونین با پرداخت این هزینه بیشتر به سراغ گوشی A34 سامسونگ برین؛ اما اگه سرعت شارژ و شارژدهی مناسب و همچنین عملکرد مناسب گوشی تو بازی براتون مهمتره، ردمی نوت ۱۲ شیائومی رو بخرید که هم ارزون تر هست و هم لازم نیست پول اضافی برای خرید شارژر بدین. به نظرتون سامسونگ A34 با توجه به قیمتش و امکاناتی که داره ارزش خرید بیشتری داره یا ردمی نوت ۱۲ شیائومی پرفروش و محبوب؟

مقایسه مشخصات a34 با redmi note 12 4g

thumb مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی
Samsung Galaxy A34
thumb مقایسه گوشی A34 سامسونگ و Redmi Note 12 4G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 12 4G
تاریخ عرضه

Announced2023, March 14

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2023, March 23

StatusAvailable. Released 2023, March 30

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, Silver

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight199 g (7.02 oz)

Dimensions161.3 x 78.1 x 8.2 mm (6.35 x 3.07 x 0.32 in)

رنگ بندیOnyx Gray, Mint Green, Ice Blue

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight183.5 g (6.49 oz)

Dimensions165.7 x 76 x 7.9 mm (6.52 x 2.99 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~85.3% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 450 nits (typ), 700 nits (HBM), 1200 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging33W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0", 0.8m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/2.76", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.1", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide), 1/3.0"

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek MT6877V Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO

Infrared portYes

Bluetooth5.0, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -27.9 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 117h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 319219 (v9) GeekBench: 1797 (v5.1), 1341 (v6) GFXBench: 7.5fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$315.00 / 389.00 / 353.00 / 30,999

SAR EU0.55 W/kg (head) 1.49 W/kg (body)

ModelsSM-A346E, SM-A346B, SM-A346B/DS, SM-A346B/DSN, SM-A346E/DS, SM-A346E/DSN, SM-A346M, SM-A346M/N, SM-A346M/DSN, SM-A3460

SAR

رنگ بندی

Price$181.00 / 219.00 / 200.73

SAR EU

Models

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
تعداد نظرات : 45
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

با اینکه می‌دونم شیائومی باتوجه به قیمتش از سامسونگ بهتره، ولی بازم سامسونگ رو ایندفعه انتخاب میکنم چون حس میکنم سامسونگ به این سری گوشی هاش بیشتر از بقیه نسل ها اهمیت داده…

۳۰ دی ۱۴۰۲
Vahid1358

فقط شیایومی

۲۳ دی ۱۴۰۲