مقایسه A15 و A25 سامسونگ

سامسونگ در 20 آذر 1402 (11 دسامبر 2023) از دو گوشی میان‌رده A15 و A25‌ رونمایی کرد. این دو گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارن ولی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای به کار رفته در اونها باعث شده A25 گرون‌تر از A15‌ به فروش برسه. با این حال، گلکسی A15 جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ محسوب میشه که این روزها وارد بازار شده و به‌روزترین امکانات سامسونگ مثل اندروید 14 در این گوشی وجود داره. این موضوع رو در نظر داشته باشید که در گذشته برای گوشی‌های سطح پایین، هیچوقت از این سخت‌افزارها استفاده نمیشد. پس بریم سراغ مقایسه A15 و A25 سامسونگ و ببینیم کدومشون ارزش خرید بالاتری داره.

 

مقایسه A15 و A25 سامسونگ از نظر ظاهری و ساختار بدنه

شباهت بیداد می‌کند! در مقایسه طراحی A15 و A25‌ اولین چیزی که نظر شما رو به خودش جلب می‌کنه، شباهت بسیار زیاد این دو گوشیه. طول و عرض هر دو گوشی تقریباً به یک اندازه‌ست و حتی ضخامتشون هم خیلی نزدیک به همه. از نظر وزن، گوشی A15 وزنی معادل 200 گرم داره و A25 وزنش 197 گرمه که باز هم نمیشه تفاوت چشمگیری در این زمینه مشاهده کرد.

مقایسه A15 و A25 از نظر ظاهری و ساختار بدنه

بریم سراغ جنس قاب و بدنه؛‌ قاب پشت و فریم هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و قسمت جلوی گوشی‌ها از شیشه‌ست. همونطور که می‌بینید تا اینجای کار همه‌چیز شبیه به هم طراحی شده. تنها نکته‌ای که در طراحی بدنه این دو گوشی با هم تفاوت داره، جنس و طرح‌هاییه که روی قاب پشت گوشی‌ها وجود داره. اگه با دقت به قاب پشت گوشی A15‌ نگاه کنید، می‌بینید که طراحی قاب پشت به گونه‌ای انجام شده که با حرکت دادن گوشی، انعکاس نور روی قاب قابل مشاهده‌ست. این موضوع در مورد A25 وجود نداره ولی A25 از طرح چهارخونه برای قاب پشت استفاده کرده. چهارخونه‌های ریز و کم‌رنگی رو می‌تونید روی قاب پشت این گوشی ببینید.

در قسمت راست هر دو گوشی، دکمه‌های ولوم و پاور (سنسور اثر انگشت) دیده میشه، قسمت چپ، محل قرار دادن سیم کارت و کارت حافظه‌ست، پایین گوشی، پورت USB-C، میکروفن، اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری قرار داره و بالای گوشی فقط یه سوراخ ریز برای خارج شدن صدا در هنگام تماس دیده میشه. باید به این نکته هم اشاره کرد که دوربین‌های سه‌گانه هر دو گوشی به شکل خطی طراحی شدن و کمی از بدنه گوشی بیرون زدن.

اما مهم‌ترین تفاوتی که کمپانی سامسونگ می‌تونست برای این دو گوشی در نظر بگیره انتخاب رنگ‌های دو گوشی بود. گرچه رنگ‌های دو گوشی شباهت زیادی به هم دارن اما به دلیل انعکاس و عدم انعکاس نور در قاب‌های پشتی گوشی، شباهت رنگ‌ها خیلی به چشم نمیاد.

رنگ‌بندی گوشی A15 به ترتیب زیره:

  • مشکی آبی (Brave Black)
  • آبی روشن (Optimistic Blue)
  • آبی جادویی – متمایل به سفید (Magical Blue)
  • زرد خاص (Personality Yellow)

رنگ‌بندی گوشی A25 به ترتیب زیره:

  • مشکی آبی (Brave Black)
  • زرد خاص (Personality Yellow)
  • آبی فانتزی (Fantasy Blue)
  • آبی روشن (Optimistic Blue)

به طور کلی، این دو گوشی از نظر شکل ظاهری، اندازه، وزن، رنگ و چینش کلیدها و دوربین‌ها شباهت بالای 90 درصد به هم دارن. بنابراین اینکه کدومو انتخاب می‌کنید صرفاً به سلیقه شما در زمینه رنگ‌های مختلف بستگی داره. اگه دنبال گوشی با بدنه منعکس کننده نور هستید، A15‌ این کار رو براتون انجام میده. اما اگه در نهایت یه قاب سیلیکونی رنگی به گوشی میندازید که قاب پشت به طور کامل پوشونده میشه، پس A15 و A25‌ تفاوتی براتون نباید داشته باشه.

 

مقایسه A15 و A25 از نظر صفحه نمایش

جدیدا سامسونگ حتی برای گوشی‌های اقتصادی و پایین رده هم از صفحه نمایش‌های کیفیت بالا استفاده می‌کنه. بنابراین A15 و A25 با نمایشگر Super AMOLED تولید شدن تا در رقابت با پنل‌های IPS LCD که روی خیلی از گوشی‌های اقتصادی قرار داره، دست بالاتر رو داشته باشن. اندازه این نمایشگر برای هر دو گوشی 6.5 اینچ در نظر گرفته شده و اگه بخوایم ساده‌تر بگیم، 103.7سانتی‌متر مربعه.

مقایسه A15 و A25 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش هر دو گوشی می‌تونه وضوحی معادل 1080 در 2340 پیکسل ارائه بده و نسبت تصویر نمایشگر هم 19.5:9 هست که در مقایسه با نمایشگرهای 21:9 نسبت کمتری داره. دلیل اصلی این موضوع هم 6.5 اینچی بودن نمایشگره. از طرف دیگه باید به نسبت نمایشگر به فریم این دو گوشی اشاره کرد که هر دو، با نسبت 84.2 درصد شانه به شانه هم پیش میرن و هیچکدوم نسبت به دیگری برتری نداره. تراکم پیکسلی هر دو نمایشگر هم 396ppi‌ هست و از این نظر هم تفاوتی ندارن.

تفاوت‌ها اینجاست! نمایشگر گوشی A15 سامسونگ، نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) 90 هرتزی داره و این در حالیه که نمایشگر A25 با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی تولید شده. این تفاوت معنادار یعنی اگه دنبال گوشی‌ای هستید که بازی‌های اکشن و سریع انجام بدید و نگران افت کیفیت یا تاری تصویر نباشید، نمایشگر A25 بهتر از A15 عمل می‌کنه. البته می‌تونید به صورت دستی هم این تنظیمات رو تغییر بدید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی بشه.

از سوی دیگه باید به حداکثر روشنایی نمایشگرهای دو گوشی هم اشاره کرد. در حالی که نمایشگر A15 حداکثر می‌تونه 800 نیت روشنایی تولید کنه، نمایشگر A25 تا 1000 نیت هم روشنایی تولید می‌کنه. بنابراین اگه در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید کار می‌کنید و به گوشی‌ای نیاز دارید که به راحتی آیکون‌هاش دیده بشه، گوشی A25‌ بهتر از A15‌ عمل می‌کنه.

در یه نتیجه‌گیری کلی، نمایشگر دو گوشی از خیلی از جهات مثل اندازه، نوع پنل، رزولوشن و نسبت تصویر به هم شبیه هستن اما حداکثر روشنایی و رفرش ریت گوشی A25 بهتر از A15 در نظر گرفته شده و انتخاب بهتری محسوب میشه.

 

مقایسه A15 و A25 از نظر باتری

برای هر دو گوشی از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده شده. سامسونگ ادعا کرده که با یه بار شارژ کردن کامل باتری این گوشی‌ها، می‌تونید تا دو روز ازشون استفاده کنید. البته می‌دونیم که موضوع زمانی اتفاق میوفته که کار چندانی با گوشی انجام ندید یا اینستاگرام‌گردی رو کمتر کنید. به طور کلی باتری‌های 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی در صورتی که دائم از گوشی استفاده کنید حداکثر یه روز براتون دوام میارن و آخر شب باید بذارید که دوباره شارژ بشن.

مقایسه A15 و A25 از نظر باتری

همراه این گوشی‌ها، شارژر عرضه نشده و باید شارژر 25 واتی رو به صورتی جداگانه خریداری کنید. اگه از این شارژر استفاده کنید می‌تونید به قابلیت شارژ سریع هم دسترسی داشته باشید. سامسونگ هیچ تخمینی درباره مدت زمان شارژ شدن گوشی نزده و به نظر می‌رسه که زیر یک ساعت باید به طور کامل شارژ بشه. به طور کلی، باتری هر دو گوشی در یه سطح قرار داره و نمیشه برتری‌ای برای هیچکدوم از گوشی‌ها از نظر باتری قائل شد.

 

مقایسه A15 و A25 سامسونگ از نظر دوربین

جایی که انتخابتون رو می‌کنید! مقایسه دوربین‌های دو گوشی جاییه که احتمالاً انتخاب نهایی رو انجام میدید. این دو گوشی از نظر دوربین تفاوت‌هایی با هم دارن که همین موضوع روی قیمت نهایی دو گوشی تاثیر گذاشته. A25 از نظر کیفیت و امکانات دوربین، وضعیت بهتری نسبت به A15 داره. در زیر مشخصات دوربین هر دو گوشی آورده شده.

مقایسه A15 و A25 سامسونگ از نظر دوربین

دوربین‌های گوشی A15 شامل لنزهای زیرن:

  • لنز 50 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)
  • لنز 5 مگاپیکسلی (دوربین فوق عریض)
  • لنز 2 مگاپیکسلی ( دوربین ماکرو)
  • لنز 13 مگاپیکسلی (دوربین سلفی)

دوربین‌های گوشی A25 شامل لنزهای زیرن:

  • لنز 50 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)
  • لنز 8 مگاپیکسلی (دوربین فوق عریض)
  • لنز 2 مگاپیکسلی ( دوربین ماکرو)
  • لنز 13 مگاپیکسلی (دوربین سلفی)

روی کاغذ، فقط دوربین فوق عریض گوشی A25 بهتر از A15 هست اما در عمل اینطور نیست! لازمه کمی دقیق‌تر به بررسی دوربین‌ها بپردازیم. دوربین اصلی هر دو گوشی لنز 50 مگاپیکسلی داره ولی تفاوت در امکانات این لنزها نهفته‌ست. دوربین اصلی A25‌ به قابلیت PDAF برای فوکوس خودکار روی سوژه مجهز شده که کیفیت عکاسی رو بهتر می‌کنه. علاوه بر این، قابلیت OIS هم برای این دوربین در نظر گرفته شده که از تصاویر در برابر لرزش دست محافظت می‌کنه. بنابراین حتی اگه دستتون خیلی هم بلرزه بازم عکسی که با A25 ثبت می‌کنید، شفاف و باکیفیته. در حالی که A15 این دو قابلیت رو نداره.

تفاوت دیگه‌ای که دوربین اصلی دو گوشی رقم زده، کیفیت فیلم‌برداریه. دوربین گوشی A15‌ فقط می‌تونه فیلم‌هایی با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنه و این در حالیه که دوربین A25 قابلیت فیلم‌برداری 4K داره. علاوه‌بر این باید به کاهش لرزش‌ها در حین فیلم‌برداری هم اشاره کنیم. فیلم‌هایی که با دوربین A25‌ ضبط می‌کنید، لرزش کمتری داره چون قابلیت مخصوصی برای کاهش این لرزش‌ها برای دوربین در نظر گرفته شده.

دوربین فوق عرض A15 لنز 5 مگاپیکسلی و A25‌ لنز 8 مگاپیکسلی داره. گرچه کیفیت عکاسی با این دوربین هر دو گوشی تقریبا شبیه به هم هست اما خب روی کاغذ به نظر میاد که A25 کیفیت بالاتری باید ارائه بده. دوربین سوم هر دو گوشی لنز 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو هست و جزو دوربین‌هاییه که خیلی کم استفاده میشه و به نظر میاد همون 2 مگاپیکسل هم براش زیاد باشه.

دوربین سلفی هر دو گوشی سنسور 13 مگاپیکسلی داره و کیفیت عکاسی و فیلمبرداریشون کاملاً شبیه به همدیگه‌ست. بنابراین در این زمینه نمیشه هیچگونه‌ برتری‌ای به یکی از گوشی‌ها داد. به طور کلی، اگه دستتون در حین عکاسی یا فیلم‌برداری زیاد نمی‌لرزه و می‌تونید خودتونو کنترل کنید، گوشی A15 هم براتون کافیه. اما اگه دوست دارید در حین قدم زدن فیلم و عکس بگیرید یا فیلم‌برداری 4K براتون خیلی مهمه، A25‌ انتخاب بهتریه.

 

مقایسه A15 و A25 سامسونگ از نظر قدرت پردازشی

یکی دیگه از بخش‌هایی که روی انتخاب شما بین A15 و A25‌ تاثیر می‌ذاره همین بخش مقایسه قدرت پردازش گوشی‌هاست. سامسونگ برای گوشی ارزون‌تر یعنی A15 از چیپست 6 نانومتری مدیاتک Helio G99 استفاده کرده. این پردازنده هشت هسته‌ای برای گوشی‌های میانرده و 4G طراحی شده و قابلیت مهمی که داره پشتیبانی از حالت گیمینگ طولانی مدته. اصلاً در معرفی این پردازنده در سال 2022 اون رو به نام «gaming all day» یا حالت بازی کردن 24 ساعته معرفی کردن. با این حال باید بدونید که یه پردازنده میانرده محسوب میشه و نمی‌تونید خیلی بهش فشار بیارید.

مقایسه قدرت پردازشی A15 و A25

در طرف مقابل، پردازنده 5 نانومتری Exynos 1280 برای گوشی A25 قرار داده شده. این پردازنده هشت هسته‌ای در بیشتر پارامترها از جمله عملکرد گیمینگ، سرعت پردازش و رتبه‌هایی که در سایت‌ها به دست آورده، کیفیت بهتری نسبت به Helio G99 داره. در مقایسه این دوتا پردازنده، میشه گفت که Exynos 1280 نسبت به Helio G99 تا 9 درصد سرعت CPU clock بیشتری داره و سرعت دانلود بالاتری رو هم ارائه میده. با این حال، باید گفت که هر دو پردازنده مخصوص گوشی‌های میانرده ساخته شدن.

اما نکته مهم‌تر در مورد حافظه و رم این دو گوشیه. کمپانی سامسونگ حافظه و رم‌های متفاوتی برای این دو گوشی در نظر گرفته که در زیر به اونها اشاره می‌کنیم.

مدل‌های گوشی A15 به شرح زیرن:

  • رم 4GB و حافظه 128GB
  • رم 6GB و حافظه 128GB
  • رم 8GB و حافظه 128GB
  • رم 8GB و حافظه 256GB

مدل‌های گوشی A25 به شرح زیرن:

  • رم 6GB و حافظه 128GB
  • رم 6GB و حافظه 256GB
  • رم 8GB و حافظه 128GB
  • رم 8GB و حافظه 256GB

همونطور که می‌بینید گوشی A15 یه نسخه با رم 4 گیگابایتی داره اما A25 فقط با رم‌های 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده. به طور کلی، A25 رو از نظر پردازنده و سخت‌افزار به کار رفته در اون میشه بهتر از A15 به حساب آورد. لازم به ذکره که هر دو گوشی قابلیت ارتقاء حافظه رو دارن می‌تونید از اسلات سیم کارت، حافظه microSDXC به گوشی اضافه کنید.

 

مقایسه عملکرد نرم‌افزاری A15 و A25

هر دو گوشی با توجه به اینکه در یک تاریخ معرفی و عرضه شدن، سیستم عامل و رابط کاربری یکسانی دارن. برای هردو گوشی از اندروید ۱۴ استفاده شده و سامسونگ رابط کاربری مخصوص خودش یعنی One UI 6 رو برای این گوشی‌ها در نظر گرفته تا حال و هوای این شرکت کره‌ای روی آیکون‌ها و نرم‌افزارها بیشتر حس بشه.

 

مقایسه اسپیکر گوشی A15 و A25

هر دو گوشی به اسپیکر استریو مجهز شدن که می‌تونه صدای چپ و راست رو به تفکیک و با کیفیت بالا تولید کنه.

مقایسه اسپیکر گوشی A15 و A25

نکته جالبی که سامسونگ در صفحه رسمی این گوشی‌ها بهش اشاره کرده وجود قابلیتی به نام Dolby Atmos هست که کیفیت و حجم صدای تولیدی اسپیکرها رو بیشتر می‌کنه. البته برای استفاده از این قابلیت باید وارد تنظیمات گوشی بشید و به صورت دستی فعالش کنید. لازم به ذکره که هر دو گوشی به جک ۳.۵ میلی‌متری مجهز شدن و به همین دلیل قابلیت اتصال هندزفری رو هم دارن.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

قیمت گوشی A15 در بازار ایران حدود 6 تا 8 میلیون تومانه و گوشی A25 هم با حدود قیمت 8.5 تا 11 میلیون (اسفند 1402) در دسترسه. بدون نیاز به بررسی عمیق‌تر کاملا مشخصه که A25 نسبت به رقیب اقتصادیش گوشی بهتریه و چه تو بخش نمایشگر و چه دوربین و پردازنده، از سخت‌افزار قوی‌تری استفاده کرده. نتایج بنچمارک‌ها هم نشون میده که پردازش این گوشی حدود ۱۴ درصد بالاتر از A15 برآورد شده. اما این گوشی‌ها تو تمام زمینه‌های دیگه عین همن و حتی ظاهرشون هم تفاوت قابل مشاهده‌ای نداره. بنابراین با توجه به قیمت گوشی سامسونگ، اگه یه گوشی می‌خواین که در طول روز از پس همه کارا بربیاد برین سراغ A15 اما اگه می‌خواین آخر روز گوشیتون رو بردارین و یکم بازی کنین و عکسای باکیفیت‌تر بگیرین بهتره انتخابتون A25 باشه.

مقایسه مشخصات a25 با a15

Samsung Galaxy A25
Samsung Galaxy A15 4G
تاریخ عرضه

Announced2023, December 11

StatusAvailable. Released 2023, December 16

Announced2023, December 11

StatusAvailable. Released 2023, December 16

مشخصات بدنه

رنگ بندیBrave Black, Personality Yellow, Fantasy Blue, Optimistic Blue

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight197 g (6.95 oz)

Dimensions161 x 76.5 x 8.3 mm (6.34 x 3.01 x 0.33 in)

رنگ بندیBrave Black, Optimistic Blue, Magical Blue, Personality Yellow

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

BuildGlass front, plastic back, plastic frame

Weight200 g (7.05 oz)

Dimensions160.1 x 76.8 x 8.4 mm (6.30 x 3.02 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~84.2% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~84.3% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 90Hz, 800 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), AF 5 MP, f/2.2, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.0, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1280 (5 nm)

CPUOcta-core (2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68

Internal128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek Helio G99 (6nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6

OSAndroid 14, One UI 6

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual sim model only)

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$239.50 / 319.00 / 26,990

SAR EU0.46 W/kg (head) 1.19 W/kg (body)

Models

SAR

رنگ بندی

Price$170.00

SAR EU0.42 W/kg (head) 1.29 W/kg (body)

ModelsSM-A155F, SM-A155F/DSN, SM-A155M, SM-A155M/DS, SM-A155P, SM-A155R

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 20
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقایسه لازم نداشت. معلوم بود a25 بهتره…

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
pooria_021

عالی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
majid_kh

a25 بهتره خب

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

👌🏻

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Mohammad m537

سلطان a25

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

این 5g بودنشم مهمه

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

این 5 جی هم هست بد نیس بگید

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Alioxv

a15 گوشیه پر فروشی میشه

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه جالبی بود

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

با اختلاف a25 بهتره

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Ali6678

حاشیه زیاده

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

آ25 ارزش هزینه داره بنظرم بین این دوتا

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

چرا در هیچ جای متن به 5G بودن A25 اشاره نکردید!
در این رنج قیمت 5G بودن گوشی سامسونگ خیلی مهمه به نظرم دست و دل‌بازی کرده سامی . به نظر من مهم ترین فرق این دو تا گوشی بعد از قابلیت 4k و لرزش‌گیر اپتیکال A25 ، همین 5G بودن هست .
( به نظر من خرید A25 توجیه منطقی بیشتری داره )

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    mohamadbijan

    فایوجی گوشی های سامسونگ داخل ایران هنوز کار نمیکنه. آیفون و شیاومی و سایر چینی ها فایوجیشون کار میکنه.

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

خیلی شبیه و نزدیک به هم هستن، از همه نظر

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

خب قطعا a25 بهتره، ابن دو گوشی یه جورایی خیلی مقایسه شون درست نیست چون توی یک سطح نیستن.

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
alirezanikkhah

عالی 👍👍

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
MHH

A25 بهتره

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

مقایسه های عجیبی میزارین ولی اوکی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
alirza.amiry

ba ehteram hichkodoom

۲۳ اسفند ۱۴۰۲