بهترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ

اگه با گوشی A14 به دنیای میان رده های جذاب سامسونگ وارد شده باشین، شاید تجربه‌تون ازش چندان جالب نباشه که البته بخشی از اون، به پردازنده نسبتا ضعیف و اعصاب خردکن اگزینوس برمیگرده. خبر خوب اینکه، سخت افزار گلکسی A15 پیشرفت زیادی نسبت به برادر بزرگترش داره و اون تجربه ناخوشایند رو توی ذهنتون کمرنگ میکنه. پس اگه شما هم این گوشی میان رده ارزون قیمت سامسونگ رو خریدین و به لوازم جانبیش نیاز دارین، ما توی این مقاله موبونیوز لیستی از بهترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ رو بهتون معرفی می کنیم.

 

مشخصات فنی گوشی A15 سامسونگ

گوشی A15 در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۰ آذر ۱۴۰۲) و همزمان با سامسونگ A25 معرفی شد. تو نگاه اول، شباهتش به A14 کاملا واضحه که به نظرم چیز بدی نیست و ظاهر این گوشی رو شبیه پرچمدارهای سری S22 و S23 کرده. چیدمان ماژول های دوربین توی گوشی A15، به همون شکل عمودی در کنار فلش LED قرار داره و تغییری نکرده اما بخش فریم، به جز در اطراف دکمه های تنظیم صدا و پاور، به شکل کاملا تخت طراحی شده. سامسونگ این سبک طراحی موسوم به Key Island رو برای اولین بار توی A15 به همراه سه میان رده جدید دیگه ۲۰۲۳ خودش به کار برد که ظاهر این گوشی ها رو جذاب تر کرده.

جنس بخش پشت و فریم گوشی A15 سامسونگ از پلاستیک و جنس روکش روی بخش جلویی گوشی از شیشه مقاوم هست و از این لحاظ، هیچ تفاوتی با نسل قبلی نداره و البته مثل A14 از هیچ گواهی حفاظتی چه در مقابل گرد و خاک و چه در برابر آب، پشتیبانی نمی کنه.

نمایشگر گوشی A15 سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی خودش، پیشرفت خوبی داشته و سامسونگ به جای استفاده از نمایشگر PLS LCD، سراغ نمایشگرهای OLED رفته. گوشی A15 مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی از نوع OLED (با نام تجاری Super AMOLED) هست. این نمایشگر ۹۰ هرتزی، قابلیت نمایش تصاویر با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل رو داره و در حالت خودکار میتونه به حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت برسه.

مشخصات فنی گوشی A15 سامسونگ

گوشی A15 برخلاف A14 که با دو پردازنده مدیاتک هلیو G80 و اگزینوس ۸۵۰ به بازار عرضه شد؛ صرفا مجهز به یک نوع پردازنده هست. پردازنده مدیاتک هلیو G99 بر اساس معماری ۶ نانومتری ساخته شده و ۸ هسته شامل ۲ هسته قدرتمند Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز داره. اجرای بخش های گرافیکی بازی ها و برنامه های مختلف توی این تراشه بر عهده پردازنده گرافیکی Mali-G57 هست. گوشی A15 در چهار پیکربندی شامل نسخه های دارای فضای ذخیره سازی (حافظه) ۱۲۸ گیگابایت با رم های ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت و نسخه ی ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت به فروش میرسه و توی تمامی این مدل ها هم از کارت حافظه پشتیبانی می کنه.

گوشی A15 از سه دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی به عنوان مجموعه دوربین های پشتی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی استفاده می کنه. هر دو مجموعه دوربین های پشتی و سلفی این گوشی قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر وضوح 1080P و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن.

ظرفیت باتری گوشی A15 در مقایسه با A14 تغییر نکرده و این گوشی هم کماکان از همون باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کنه؛ اما باتری A15 امکان شارژ شدن با آداپتور ۲۵ واتی سیمی رو داره که در مقایسه با باتری A14، از آداپتوری با توان خروجی بالاتر پشتیبانی می کنه. این گوشی مثل نسل گذشته، مجهز به حسگر اثر انگشت در کنار بدنه هست و در رنگ بندی های متنوع مشکی، زرد، آبی روشن و سرمه ای تیره به فروش میرسه.

معرفی ۳ مدل بهترین شارژر گوشی A15 سامسونگ

سیاست جدید سامسونگ بر مبنای این هست که گوشی های خودش رو توی همه مدل های گرون قیمت و ارزون از پرچمدارو میان رده ها گرفته تا مدل های اقتصادی، بدون آداپتور شارژ داخل جعبه بفروشه و همین موضوع، آداپتور شارژ رو به یکی از ضروری ترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ تبدیل می کنه. باتری گوشی A15 مثل خیلی از مدل های دیگه گوشی های هوشمند جدید، توسط کاربر قابل تعویض نیست و باید خیلی حواستون باشه که این باتری رو با آداپتورهای استاندارد، اصلی و دارای ولتاژ، توان خروجی و شدت جریان مناسب شارژ کنین. پیدا کردن همچین آداپتورهایی توی بازار ایران با این همه جنس تقلبی، چینی و بی کیفیت، کار چندان آسونی نیست؛ با این وجود، ما سعی کردیم سه مدل از بهترین آداپتورهای مناسب باتری گوشی A15 سامسونگ رو انتخاب کنیم و توی این بخش، بهتون معرفی کنیم تا بتونین یک محصول باکیفیت رو تهیه کنین و از بابت حفظ سلامت باتری گوشی، خیالتون کاملا راحت باشه.

 

۱. شارژر دیواری ۲۵ وات سامسونگ مدل EP-TA800 سه پین

این آداپتور ۲۵ واتی، آداپتور اصلی تولید شده توسط سامسونگ هست که توی مدل سه پین به فروش میرسه و برای استفاده از اون نیاز به تبدیل ۳ به ۲ دارین. درگاه خروجی این آداپتور از نوع USB Type-C هست که با استفاده از کابل های دو سر تایپ C میتونین گوشیتون رو شارژ کنین؛ البته در نظر داشته باشین که این شارژر سامسونگ بدون کابل به فروش میرسه و کابل رو باید به شکل جداگانه خریداری کنین. آداپتور ۲۵ وات سامسونگ مدل EP-TA800 از دو فناوری شارژ ایمن (MultiProtect) و USB PD پشتیبانی می کنه. قیمت این آداپتور در فروشگاه های معتبر در هر دو رنگ بندی سفید و مشکی، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۳) هست.

Samsung EP-TA800 3 Pin Charger 25 Watt

۲. شارژر دیواری ۲۰ وات انکر مدل A2347L21

این آداپتور ۲۰ واتی انکر، ابعاد کویچک و جمع و جوری داره و میتونین به راحتی هر جایی که دوست داشتین این شارژر رو همراه خودتون ببرین. این آداپتور مجهز به یک درگاه خروجی USB Type-C هست و امکان شارژر کردن گوشی های اندرویدی با استفاده از کابل دو سر تایپ سی رو فراهم می کنه. البته شما میتونین گوشی های اپل سری آیفون ۱۴ یا قبل از اون رو هم با اتصال کابل تبدیل تایپ سی به لایتنینگ به این آداپتور شارژ کنین. شارژر دیواری ۲۰ وات انکر مدل A2347L21 از فناوری های شارژ Power Delivery و Quick Charge 3.0 پشتیبانی میکنه. این شارژر باکیفیت برند انکر با قیمت حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۳) در فروشگاه های معتبر عرضه میشه.

شارژر دیواری ۲۰ وات انکر مدل A2347L21

۳. شارژر دیواری ۳۰ وات باسئوس مدل Super Si Pro

این آداپتور با استفاده از دو درگاه USB 2.0 و USB Type-C، علاوه بر باتری گوشی A15 سامسونگ امکان شارژ کردن گوشی ها و تبلت هایی رو که از حداکثر توان خروجی ۳۰ وات و جریان های ۱٫۵، ۲ و ۳ آمپر پشتیبانی میکنن، فراهم میکنه. مجهز بودن این آداپتور به استانداردهای دو فناوری Power Delivery و Quick Charge 3.0 باعث ایمن بودن شارژ دستگاه و افزایش سرعت فرایند شارژ شدن گوشی یا تبلت شما میشه. علاوه بر این دو فناوری، شارژر دیواری ۳۰ وات باسئوس مدل Super Si Pro از فناوری Super Si هم پشتیبانی میکنه و در مقایسه با آداپتورهای مشابه، ابعاد کوچیکتری داره. این آداپتور با قیمت بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومن (فروردین ۱۴۰۳) در فروشگاه های معتبر به فروش میرسه.

شارژر دیواری باسئوس مدل Super Si Pro 30W

معرفی ۳ مدل بهترین قاب گوشی A15 سامسونگ

پلاستیکی بودن بدنه گوشی A15 مثل خیلی از هم رده های ارزون قیمت خودش، آسیب پذیری این گوشی رو در مقابل ضربه یا سقوط از ارتفاع بالا میبره و در نتیجه، شما رو درگیر تعویض درب پشتی، فریم یا حتی تعمیرات سنگین به خاطر ناتوانی بدنه برای حفاظت از قطعات داخلی گوشی میکنه. مشکلاتی که به نظر من با این گرونی و قیمت دلار، خیلی جدی هستن و اصلا ارزش این ریسک رو نداره که این گوشی رو بدون قاب محافظ دستتون بگیرین. شاید بپرسین چه قابی برای این گوشی بخریم که به خوبی از همه بخش هاش محافظت کنه؟ در ادامه، به طور کامل ویژگی های یه قاب خوب و مناسب رو به عنوان یکی از مهمترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ توضیح میدم.

مدل قاب، طراحیش، رنگ و سایر مشخصات ظاهریش، همگی جزو مواردی هستن که اگرچه به عنوان بخشی از سلیقه شما اهمیت زیادی دارن؛ اما نباید اولین معیارتون برای خرید قاب گوشی رو به این چیزها اختصاص بدین. قابی که شما انتخاب میکنین، قبل از چیزی باید بتونه به خوبی از بخش های مختلف بدنه شامل فریم، دکمه ها، نمایشگر، پورت ها و مهمتر از همه چیز، از ماژول های دوربین محافظت کنه. اگر قاب مورد نظرتون همچین ویژگی رو نداره، فاقد ارزش خرید هست و بهتره از گزینه هاتون حذفش کنین.

دومین نکته بسیار مهم، جنس بدنه قاب محافظ هست. قاب هایی که توسط برندهای معتبر تولید شدن، جنس مرغوبی دارن که علاوه بر دوام بالا، توانایی دفع گرما از اطراف گوشی رو دارن و جنس اون ها شامل ترکیباتی نمیشه که در اثر حرارت ایجاد شده توسط گوشی، تجزیه بشن و به خود گوشیتون آسیب برسونن. از اونجایی که ما امکان آزمایش کردن جنس سازنده قاب های موبایل رو نداریم، توصیه میکنم که از همون اول، مدل های دلخواهتون رو بین قاب ها و کاورهای تولید شده توسط برندهای معتبر پیدا کنین نه محصولاتی که معلوم نیست کجا، با چه موادی و در چه شرایطی تولید میشن.

سومین موضوعی که باید برای خرید انواع قاب و کاور گوشی A15 سامسونگ یادتون باشه، ابعاد مناسب این محصول هست. یه سری از قاب ها توی بازار هستند که برش های مناسبی توی بخش دکمه ها، ماژول های دوربین و اطراف درگاه شارژ، میکروفون، اسپیکر و… ندارن یا اینکه با اختلاف چند میلی متر، کوچکتر یا بزرگتر از ابعاد گوشی شما هستن. استفاده از این قاب ها روی گوشیتون میتونه باعث آسیب دیدن گوشی بشه؛ چرا اینو میگم؟ چون قاب کوچکتر یا بزرگتر از ابعاد بدنه گوشی، باعث میشه که گوشی یا از قاب بیفته بیرون یا قاب به بدنه فشار بیاره. جدا از این موضوع، زمانی که برش های قاب در اطراف بخش هایی مثل درگاه شارژ، مناسب نباشه، اجازه نمیده که آداپتور به طور صحیح درون درگاه قرار بگیره و یا گوشی شارژ نمیشه یا بد شارژ میشه یا اینکه پین های داخل درگاه شارژ به مرور زمان و به خاطر فشار سرِ کابل شارژ کج میشن. در ادامه، سه مدل قاب خوش دست با سبک های طراحی متنوع رو برای گوشی A15 معرفی کردیم تا اگه دنبال یه قاب خوب برای این گوشی میگردین، بتونین سریع تر به محصول دلخواهتون برسین.

۱. کاور نیلکین مدل CamShield

بخش مهمی از وظیفه قاب های محافظ، جلوگیری از آسیب دیدن دوربین های گوشی هست. این وظیفه توی قاب های معمولی هم در حد قابل قبولی انجام میشه؛ اما اگه دوست دارین امکان آسیب رسیدن به لنزهای دوربین خیلی کم بشه، بهتره که سراغ قاب هایی برید که با همین هدف طراحی شدن. بخش لبه های قاب و محافظ دوربین این مدل قاب نیلیکین از جنس نوعی پلیمر نرم و انعطاف پذیر به نام TPU (پلی‌اورتان ترموپلاستیک) ساخته شده که مقاومتش در مقابل ضربه زیاد هست و مانع از شکستن لنزها در اثر سقوط گوشی میشه. بخش پشت این قاب هم از جنس پلی کربنات هست که هم مقاومت بالایی داره و هم اینکه اثر انگشت و چربی خیلی کمی رو جذب میکنه. به لطف طراحی خاص با خطوط برجسته روی بخش پشتی این قاب، احتمال اینکه موقع کار کردن با گوشی مشکلی پیدا کنین و گوشی از دستتون سُر بخوره، خیلی کم هست. این قاب در رنگ بندی های مختلف و متنوع با قیمت بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۳) در فروشگاه های معتبر به فروش میرسه.

کاور نیلکین مدل CamShield

۲. کاور اپیکوی مدل Puffy Puffer

این مدل قاب برند اپیکوی برای افرادی که دنبال یه قاب متفاوت با طراحی جذاب و رنگ بندی شاد هستن؛ گزینه خیلی مناسبیه. جنس بخش پشتی این قاب اپیکوی از مخلوط پلاستیک نرم، پلی استر و نوعی پلیمر انعطاف‌پذیر به نام TPU (پلی‌اورتان ترموپلاستیک) تولید شده. بخش های پف کرده پشت این قاب علاوه بر اینکه ظاهر جذابی به این کاور دادن، توی خوش دستیش هم تاثیر زیادی دارن. در کنار این دو مزیت، طراحی پف دار بخش پشتی این مدل قاب اپیکوی باعث افزایش مقاومت قاب در مقابل ضربه میشه. این قاب از بخش های دوربین، دکمه های تنظیم صدا و پاور، درگاه ها و میکروفون و لبه های نمایشگر گوشی A15 به خوبی محافظت میکنه و جنسش هم جوری نیست که گرمای گوشی رو داخل قاب نگه داره و باعث آسیب دیدن باتری گوشی بشه. قیمت این قاب جذاب برند اپیکوی توی رنگ بندی های مختلف بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۳) هست.

کاور اپیکوی مدل Puffy Puffer

۳. کاور اپیکوی مدل Xundd Beatle

اگه طرفدار قاب های شفاف اما با جنس و مقاومت خیلی خوب هستین، این مدل قاب اپیکوی مناسب شماست. کاور اپیکوی مدل Xundd Beatle از ترکیب دو جنس PC شفاف و TPU (پلی‌اورتان ترموپلاستیک) ساخته شده و با وجود مقاومت بالا در مقابل ضربه و سقوط از ارتفاع، انعطاف پذیری خیلی بالایی داره و میتونین به راحتی با دست این قاب رو خم کنین و البته، دوباره به حالت اولیه خودش برمیگرده. برش های این قاب در اطراف میکروفون، اسپیکر و درگاه ها به شکل خیلی دقیقی انجام شده. علاوه بر این، در چهار گوشه قاب برجستگی های وجود داره که مقاومت قاب در برابر سقوط از ارتفاع رو تا حد زیادی افزایش میده. در اطراف بخش دوربین هم، قاب کمی برجسته میشه تا از لنزها به خوبی محافظت کنه. این مدل قاب جذاب و خوش دست برند اپیکوی با قیمت حدود ۵۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان (فروردین ۱۴۰۳) در فروشگاه های معتبر عرضه میشه.

کاور اپیکوی مدل Xundd Beatle

انتخاب بهترین گلس برای گوشی A15 سامسونگ

بخش جلویی بدنه گوشی A15 با شیشه مقاوم پوشونده شده اما جنس این شیشه به کیفیت پوشش های شیشه ای توی گوشی های میان رده گران قیمت نیست و احتمالا در مقابل خط و خش یا آسیب های ناشی از سقوط یا ضربه های شدید به گوشی، مقاومت چندان زیادی نداره. از طرفی، آسیب دیدن این شیشه، گاهی ممکنه باعث آسیب دیدگی نمایشگر هم بشه و خوب توی این اوضاع بازار، صرف هزینه ۱ یا ۲ میلیونی برای تعویض نمایشگر این گوشی، واقعا منطقی نیست. شما میتونین به راحتی و با استفاده از یک گلس محافظ معمولی اما باکیفیت روی نمایشگر این گوشی، از صرف این هزینه جلوگیری کنین.

از بین گلس های گوشی A15 موجود توی بازار، گلس های شیشه ای در مقایسه با گلس های سرامیکی و گلس های مایع، مقاومت بهتری دارن و البته، ارزون تر هستند. گلس های شیشه ای استانداردهایی رو دارن که با تکیه بر اون ها، نه تنها در مقابل خط و خش مقاومت بالایی دارند بلکه میتونن ضربه وارد شده به نمایشگر گوشی رو هم به خوبی جذب کنن و از منتقل شدن اثر این ضربه به نمایشگر گوشی و شکستن اون جلوگیری کنن.

گلس های سرامیکی، به ادعای تولیدکنندگانشون مقاومت بالایی در مقابل ضربه و خط و خش دارن؛ اما در واقعیت، چندان به صرفه نیستن چون شما با قیمت یک گلس سرامیکی میتونن چند تا گلس خیلی خوب شیشه ای بخرید. از طرفی، گلس های سرامیکی برای نمایشگرهایی که کاملا تخت نیستن، خیلی سخت نصب میشن و احتمال جدا شدنشون از سطح نمایشگر زیاده.

بهترین گلس برای گوشی A15 سامسونگ

علاوه بر این دو مدل گلس محافظ نمایشگر، یه سری از گلس های دیگه به اسم گلس نانو یا گلس های مایع هم برای گوشی A15 عرضه میشه. این گلس ها همونجوری که از اسمشون مشخصه، به شکل مایع هستن و پس از پخش شدن روی نمایشگر گوشی، سخت میشن. گلس های مایع سه تا عیب بزرگ دارن؛ قیمت بالا، احتمال ورود به سخت افزار داخل گوشی و جدا کردن خیلی سخت از نمایشگر. هر کدوم از این سه تا عیب به تنهایی برای اینکه شما توی تصمیم تون برای خرید این گلس ها تجدیدنظر کنین، کافیه و نیازی به توضیح بیشتر نیست.

 

بهترین هندزفری برای گوشی A15 سامسونگ

گوشی A15 جزو مدل های میان رده نسبتا ارزون سامسونگ به حساب میاد و به رسم بقیه مدل های مشابه خودش، همراه با جک ۳٫۵ میلی متری عرضه میشه. این قابلیت، امکان اتصال هندزفری ها و هدفون های سیم دار رو به این گوشی فراهم میکنه ولی بازم تعداد زیادی از افراد هستند که به خاطر خراب شدن سریع این هندزفری ها، از این مدل استفاده نمیکنن و سراغ مدل های بی سیم یا بلوتوثی میرن و روی همین حساب، من ترجیح دادم که هندزفری های بلوتوثی رو هم به عنوان یکی از لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ بهتون معرفی کنم.

هندزفری های بلوتوثی، به خاطر قابلیت اتصال بی سیم به شما اجازه میدن که تا ۸ یا ۱۰ متر (بر اساس نسخه بلوتوث گوشی و هدفون) یا حتی بیشتر از این فاصله، صدا رو با کیفیت مناسبی از گوشی دریافت کنین و به این نیاز نداشته باشین که مثل هندزفری های سیم دار، گوشی دائما کنارتون باشه. اگه تصمیم به خرید یک هندزفری بی سیم برای گوشی A15 خودتون دارید، این چند تا نکته رو فراموش نکنین.

بهترین هندزفری برای گوشی A15 سامسونگ

نکته اول و مهمترین نکته اینه که شما باید هدفتون از خرید هندزفری بی سیم برای این گوشی رو مشخص کنین؛ چرا اینو میگم؟ چون ما هم هندزفری هایی با کاربری معمولی داریم، هم مدل هایی برای کاربران حرفه ای و هم مدل های گیمینگ و خوب. هر کدوم از این مدل ها، قیمت های مختلفی دارن و امکانات متفاوتی رو در اختیارتون قرار میدن.

اگه جزو افرادی هستین که در طور روز، استفاده چندان زیادی از هندزفری ندارین و شاید کل مدت زمان استفاده اتون به ۲ تا ۳ ساعت برسه و بیشتر هم شامل تماشای فیلم، گوش دادن به موزیک یا مکالمه کوتاه میشه، دنبال مدل های چندان گرون قیمت نباشین. به عبارت دیگه، اگه جزو این دسته افراد باشین، یه هندزفری بلوتوثی معمولی و مجهز به یک باتری که ۴ تا ۵ ساعت دوام داشته باشه، واستون کافیه. در مقابل، اگه ساعت های بیشتری با گوشی کار میکنین و بخشی از اون هم به بازی کردن اختصاص داره، مدل های گیمینگ بخرید چون این هندزفری ها در وهله اول، باتری قوی تری نسبت به هندزفری های معمولی دارند.

در کنار این مورد، به نوع طراحی هندزفری هم دقت کنین. بخش سرِ هندزفری، توی دو مدل سخت و ژله ای طراحی میشه که به تناسب سلیقه خودتون میتونین دنبال هندزفری هایی باشین که با نوع سری اون ها و طراحی بدنه این محصول راحت تر هستین. علاوه بر این موضوع، برند و قیمت هندزفری بلوتوثی هم جزو مواردی ان که باید در زمان خرید این لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ در نظر داشته باشین. ما توی مقاله راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی، تعداد زیادی از هندزفری های بلوتوثی از برندهای معتبر و با قیمت های متنوع رو معرفی کردیم که میتونین برای پیدا کردن مدل دلخواهتون، یه سری به این مقاله بزنین.

 

بهترین پاوربانک گوشی A15 سامسونگ

تعداد زیادی از افراد تصور میکنن که خرید یک پاوربانک باکیفیت و با ظرفیت مناسب، یه هزینه اضافه اس و اگه گوشیشون یه باتری با ظرفیت بالا داشته باشه، نیازی به این محصول ندارن؛ ولی این تصور کاملا اشتباهه.

درسته که باتری های گوشی های هوشمند امروزی، توی استفاده های معمولی شما رو حداقل تا ۱ روز همراهی میکنن ولی این واقعیت که همه افراد از گوشیشون به یک شکل استفاده نمی کنن و از طرف دیگه، همیشه و همه جا دسترسی به آداپتور شارژ یا پریز برق نداریم، چیزی نیست که بتونیم نادیده بگیریم. به همین خاطر بهتره که در کنار خرید گوشی، یک پاوربانک مناسب هم تهیه کنیم تا توی مواقع مورد نیاز، بدون دردسر گوشیمون رو شارژ کنیم.

گوشی A15 سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر استفاده می کنه که امکان شارژ سریع با آداپتورهای فست شارژ ۲۵ وات یا با توان کمتر (بین ۱۵ تا ۲۰ وات) رو داره. این باتری توی استفاده های معمولی، میتونه حدود ۲ روز کارایی داشته باشه؛ اما اگه برنامه های متعدد رو روی این گوشی اجرا کنین و اسکرین تایم گوشیتون بالا باشه، خیلی زودتر از این زمان باتری گوشی نیاز به شارژ پیدا میکنه. با این حساب، پاوربانک یکی از ضروری ترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ محسوب می شه و بهتره خرید این محصول رو هم در کنار گوشیتون در نظر داشته باشین.

بهترین پاوربانک گوشی A15 سامسونگ

همونطور که توی خرید آداپتور شارژ حساسیت به خرج میدین، باید توی خرید پاور بانک برای گوشی A15 هم همونقدر و حتی خیلی بیشتر حساس باشین. اولین موضوعی که توی خرید هر مدل پاوربانک برای این گوشی باید در نظر داشته باشین، ظرفیت مناسب پاوربانک دلخواهتون هست. باتری گوشی A15 ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داره. به همین دلیل، خرید یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعت برای این گوشی چندان مناسب نیست چون با این پاوربانک، در هر بار صرفا میتونین یک مرتبه باتری این گوشی رو به طور کامل شارژ کنین و برای دفعات بعدی، باید خود پاوربانک مجددا شارژ بشه.
از طرفی، قیمت پاوربانک های ۱۰ هزار میلی آمپرساعت با مدل های دارای ظرفیت بیشتر (مثلا ۲۰ هزار میلی آمپرساعتی) تفاوت چندان زیادی نداره و منطقی نیست که شما بابت خرید یک پاور بانک با این ظرفیت، مبلغی رو پرداخت کنین که میتونین با یه مقدار بیشتر از اون، پاوربانکی با ظرفیت دو برابر رو بخرین.

در کنار ظرفیت مناسب پاوربانک به عنوان یکی از لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ، توجه به نکات دیگه ای مثل داشتن استانداردهای ایمنی شامل شارژ ایمن با ولتاژ و جریان مناسب، فناوری های کنترل ولتاژ و جریان ورودی و خروجی از پاوربانک، فناوری کنترل گرمای دستگاه در حین فرآیند شارژ شدن، انتخاب مدل پاوربانک از بین برندهای شناخته شده و معتبر و مواردی از این قبیل پیش از انتخاب هر پاوربانک مورد نظر شما، بسیار ضروریه و میتونه از صرف هزینه برای خرید محصول نامناسب یا آسیب دیدن باتری گوشی شما جلوگیری کنه.

از اونجایی که ممکنه پیدا کردن مدل با کیفیت از بین ده ها پاوربانک مناسب برای گوشی A15 سامسونگ کمی زمان بر باشه، ما توی مقاله راهنمای خرید بهترین پاوربانک چندین مدل مختلف از پاوربانک هایی با ظرفیت های گوناگون رو از برندهای معتبر معرفی کردیم که میتونین با مراجعه به این مقاله، مدل دلخواهتون رو پیدا کنین.

 

بهترین ساعت هوشمند برای گوشی A15 سامسونگ

خرید یک ساعت یا دستبند هوشمند، اکسسوری لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ رو تکمیل میکنه. البته شاید یه سری از افراد تصور کنن که این محصول، خرید چندان ضروری به نظر نمیرسه و خرید ساعت هوشمند صرفا برای گوشی های پرچمدار یا میان رده های گرون قیمت مناسب هست ولی اصلا اینطور نیست.

ساعت ها و مچ بندهای هوشمند، امکانات خیلی بیشتری رو نسبت به یک ساعت معمولی در اختیارتون قرار میدن. شما با خرید یک ساعت یا دستبند هوشمند، به امکاناتی مثل دریافت نوتیفیکیشن های تماس و پیام، ارسال SMS، ده ها برنامه ورزشی متنوع، حسگرهای سلامتی (تنفس، ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون و…) و امکان نصب برنامه های مختلف (فقط در ساعت های هوشمند) و موارد متنوع و جذاب دیگه دسترسی دارین. در واقع، اگه کنار گوشی A15 خودتون یک ساعت یا مچ بند هوشمند داشته باشین، با یک تیر چند تا نشون زدین و با صرف یه هزینه نسبتا مناسب (اغلب بین ۱ تا ۲ میلیون تومان) میتونین ده ها قابلیت مختلف رو صرفا توی یک محصول داشته باشین.

ساعت هوشمند برای گوشی A15 سامسونگ

برای خرید ساعت هوشمند یا مچ بندهای سلامتی باید چند تا نکته رو در نظر داشته باشین. نکته اول اینه که هدف خودتون رو بدونین: اگه دوست دارین که این محصول، یه ساعت با باتری قوی باشه؛ برنامه های ورزشی متنوعی رو در اختیارتون بذاره؛ حسگرهای سلامتی داشته باشه و مجهز به گواهی های مربوط به ضد آب بودن باشه، خرید یک مچ بند هوشمند یا همون مچ بندهای سلامتی بیشتر به کارتون میاد. از اون طرف، اگه دوست دارین برنامه های دلخواهتون رو روی این محصول نصب کنین؛ سیم کارت بخوره، بتونین باهاش تماس بگیرین یا موزیک گوش بدین و از طرف دیگه،مجهز به برنامه های ورزشی خوب و متعدد و حسگرهای سلامتی باشه و البته مهمتر از همه، شما هم هیچ محدودیت بودجه ای برای خرید این محصول ندارین، یک ساعت هوشمند تمام این امکاناتی که مد نظرتون هست رو در اختیارتون قرار میده.
اگه دوست دارین خیلی سریع، ساعت هوشمند دلخواهتون رو از بین ده ها مدل متنوع از برندهای مختلف پیدا کنین، پیشنهاد میکنم یه سری به مقاله راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند و اسمارت واچ بزنین. ما توی این مقاله، تعداد زیادی از مدل های مختلف ساعت هوشمند از زیر ۱ میلیون تومان تا مدل های پرچمدار چند میلیونی رو معرفی کردیم که مطمئنم میتونین مدلی که دوست دارین رو از بین اونها پیدا کنین.

 

بهترین حافظه برای گوشی A15 سامسونگ

گوشی A15 توی نسخه هایی با فضای ذخیره سازی (حافظه داخلی) ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه میشه و توی همه مدل ها هم از کارت حافظه پشتیبانی می کنه. اگه جزو اون دسته از کاربرایی هستین که با گوشی بازی میکنین، زیاد عکس میگیرین، فیلم تماشا میکنین و کلا اکثر کارهای روزمره اتون رو با گوشی پیش میبرین، این میزان حافظه شاید کم باشه و لازمه که در کنار حافظه خود دستگاه، یک کارت حافظه رو هم به عنوان یکی از ضروری ترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ تهیه کنین؛ اما چه کارتی بخریم که برای این گوشی مناسب باشه؟
اغلب مدل های میان رده سامسونگ که قابلیت استفاده از کارت حافظه رو دارن، میتونن از مموری کارت هایی با حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت پشتیبانی کنن؛ اما من توصیه میکنم که شما این موضوع رو نادیده بگیرین و سراغ کارت هایی با ظرفیت بین ۱۲۸ تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت برید. اگه میپرسید چرا، باید بگم که این توصیه من به دو دلیل هست. اولا یک کارت حافظه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت، قیمت نسبتا گرونی داره و پرداخت این قیمت برای افراد زیادی، توجیح اقتصادی نداره. دلیل دوم هم اینه که سخت افزار گوشی A15 برای پشتیبانی از کارت حافظه هایی با حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت شاید مناسب باشه اما اجرای مداوم فایل ها و برنامه ها از روی این کارت حافظه، فشار زیادی به سخت افزار این گوشی میاره و باعث کند شدن دستگاه میشه که قطعا اتفاق جالبی نیست و روی تجربه کاربری شما با این گوشی اثر منفی میذاره.

خرید بهترین کارت حافظه برای گوشی A15 سامسونگ

در کنار توجه به ظرفیت مناسب کارت حافظه، بهتره که سراغ مدل هایی برید که کلاس بالاتری دارن. اغلب مدل های کارت حافظه با کلاس ۱۰، سرعت خوبی توی خواندن و نوشتن اطلاعات دارن و فشاری هم به گوشی A15 شما نمیارن.
مورد دیگه ای که باید در هنگام خرید این لوازم جانبی گوشی A15 مدنظر داشته باشین، معتبر بودن برند تولیدکننده مموری کارت هست. برندهای معتبر و شناخته شده، اغلب کارت های حافظه رو با تکنولوژی های پیشرفته و با رعایت تمام استانداردهای تولید این محصولات می سازن و همین موارد باعث میشه که مموری کارت های این برندها، نه تنها محصولات قابل اعتمادی باشن، بلکه طول عمرشون مناسب باشه و در صورت بروز مشکل هم، با پشتیبانی از خدمات گارانتی، شما رو توی دردسر خرید مجدد این محصول نندازن. از بین برندهای تولید کننده انواع مموری کارت، محصولات برندهای سیلیکون پاور (Silicon Power)، ای دیتا (ADATA)، سامسونگ (Samsung) و سن دیسک (Sandisk) در مقایسه با برندهای دیگه، مدل های متنوعی از مموری کارت رو با ظرفیت ها و بازه های قیمتی مختلف به بازار عرضه می کنن.

 

سایر لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ

گوشی A15 سامسونگ، یک میان رده تقریبا ارزون این برند به حساب میاد و مثل پرچمدارهای این برند یا میان رده های گرون قیمت، لوازم جانبی پیشرفته مثل دسته بازی، پایه های گیمینگ یا حتی کیبورد رو نیاز نداره. با این وجود، لوازم جانبی دیگه ای از جمله انواع آویز، پایه نگهدارنده، مونوپاد، کابل های اضافی برای آداپتور شارژ، هندزفری، کابل های AUX و محصولات دیگه ای مثل این موارد جزو لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ هستن که اگرچه خریدنشون ضروری نیست؛ اما میتونین در صورت تمایل و به عنوان اکسسوری تکمیل کننده گوشی، اونا رو خریداری کنین.

 

جمع بندی

با توجه به قیمت گوشی سامسونگ تو مدل‌های میانرده رو به اقتصادی، بدنه گوشی نسبت به پرچم‌دارها ضعیف‌تره و نیاز به محافظت بیشتری داره. اما یادتون باشه که خرید یک محصول متفرقه، نامناسب و غیر استاندارد، نه تنها نیاز شما رو رفع نمی کنه؛ بلکه میتونه باعث آسیب دیدن گوشیتون بشه و هزینه هنگفتی رو بابت تعمیر یا تعویض گوشی به شما تحمیل کنه.
به همین خاطر، ما سعی کردیم تا توی این مقاله راهنمای خرید، بهترین و ضروری ترین لوازم جانبی گوشی A15 سامسونگ رو معرفی کنیم تا بتونین با اطمینان خاطر، محصول مورد نظر خودتون رو از بین مدل های با کیفیت و تولید شده توسط برندهای معتبر انتخاب کنین. امیدواریم این مقاله براتون مفید باشه و خوشحال میشیم که نظرتون رو برامون بنویسین و بگین که دوست دارین راهنمای خرید لوازم جانبی برای چه گوشی های دیگه ای رو تهیه کنیم.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 3
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

عالی

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

گوشی خوبیه

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

تقریبا کاربردی

۲۱ فروردین ۱۴۰۳