مقایسه A04 و A04s سامسونگ

گوشی های اقتصادی حداقل مشخصات و عملکرد رو برای برقراری تماس، چت کردن و چک کردن اخبار با یه قیمت منطقی فراهم میکنن. رقابت های گوشی های اقتصادی آن چنان هیجان انگیز و چالشی نیست اما بازه قیمتی حدود 3.5 تا 4 میلیون تومن فروش بالایی تو بازار ایران داره. خیلی از افراد همون اول تکلیفشون رو مشخص میکنن میگن بین گوشی های samsung کدوم گوشی اقتصادی رو بخرم؟! اگه شک دارید که a04 با قیمت ارزون تر کار رو در میاره یا ارزش تر بیشتر هزینه کنید تا برید سراغ a04s با مقایسه A04 و A04s سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی سامسونگ A04 با Samsung A04s

این دو گوشی با الهام از بقیه گوشی های سری A امسال سامسونگ، تغییرات ظاهری زیادی داشتن و ظاهر مدرن تر و در عین حال ساده تری پیدا کردن. هر دو از بدنه یکپارچه کاملا پلاستیکی که کیفیت ساخت خیلی خوبی نداره، استفاده میکنن. قسمت پشتی هم یک حالت دون دون مانندی داره که به صورت خمیده به قسمت جلوی گوشی متصل میشه و تا حدودی قرار گرفتن توی دست رو بهتر میکنه. محل قرار گرفتن دوربین و نوع برآمدگی دو گوشی یکیه و در هر دو لنزهای دوربین توی بدنه به صورت عمودی قرار دارند و بخش جدایی رو تشکیل نمیدن. فقط گوشی A04 یک لنز کمتر داره. اندازه و وزن هم تقریبا یکسانه فقط گوشی A04 در حدود چند دهم میلیمتر کوتاه تر و 3 گرم سبک تره که خیلی توی استفاده مشخص نیست. یه تفاوت مهم بین این دو گوشی قرار گرفتن حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور برای گوشی A04s سامسونگه که یکی از عوامل اختلاف قیمت بین این دو گوشی شده و دقت خوبی هم داره اما به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف این گوشی خیلی سرعت بالایی نداره.

بررسی طراحی سامسونگ A04

قیمت گوشی سامسونگ a04s؛ بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان
هر دو گوشی از یه صفحه نمایش تخت با حاشیه نسبتا زیاد به خصوص در پایین گوشی استفاده میکنن که دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای بالای صفحه قرار داره و طراحی جدید و مدرن تر گوشی به این بخش هنوز نرسیده و از یه طراحی نسبتا قدیمی استفاده شده. در برابر پاشیدن ذرات آب هم مقاوم نیستن که توی یه گوشی اقتصادی انتظار این موضوع رو هم نباید داشت.
چون این دو گوشی از یک خانواده هستن و عملا فقط گوشی A04s سعی کرده سخت افزار بهتری نسبت به A04 بده توی طراحی و ظاهر این دو گوشی هیچ تفاوتی نیست و عملا تجربه کار باهاشون یکسان و هر دو نسبتا خوش دست اما با کیفیت ساخت پایینن اما گوشی A04s به خاطر استفاده از حسگر اثر انگشت برتری رو توی این بخش به دست میاره.
برای دیدن مشخصات و بررسی کامل هر گوشی میتونید به مقاله بررسی گوشی ها که قبلا تو سایت قرار گرفته، مراجعه کنید:

بررسی مشخصات گوشی A04 سامسونگ

بررسی مشخصات گوشی A04s سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A04 با A04s

هر دو گوشی از یه صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS LCD ساخت خود سامسونگ که نسخه ارتقا یافته صفحه TFT به حساب میاد استفاده میکنن. به خاطر LCD بودن خیلی روشنایی زیادی ندارن و نهایتا در نور زیاد و حالت خودکار روشنایی به حدود 390 نیت میرسه که در زیر آفتاب مستقیم اذیت کننده است و در کنار زاویه دید محدودشون خیلی نمی تونید ازشون توی محیط بیرون از منزل استفاده کنید. به خاطر رزولوشن 720 پیکسلی در هر دو گوشی، خیلی جزئیات زیادی نمی تونید توی صفحه نمایش ببینید و اگه خیلی دقیق بشید ممکنه کمی پیکسل های برنامه ها رو بتونید تشخیص بدید. رنگ های خیلی دقیق و خوبی هم بهتون نشون نمیدن ولی با تغییر تنظیمات بخش رنگ های گوشی تا حدودی می تونید رنگ های قابل قبول تری ازشون بگیرید. یه تفاوت مهم این دو گوشی هم اینجا مشخص میشه و اون نرخ به روز رسانی 90 هرتزی گوشی A04s سامسونگه که تجربه استفاده از گوشی رو نسبتا بهتر و روون تر میکنه.
از محافظ پیش فرض رو صفحه هم خبری نیست و بهتره برای جلوگیری از افتادن خط و خش رو صفحه، از گلس محافظ براشون استفاده کنید. در مجموع از لحاظ جزئیات و دقت رنگ بین این دو گوشی تفاوت خاصی نیست و فقط رفرش ریت 90 هرتزی گوشی A04s رو تو جایگاه بالاتری از گوشی A04 تو بخش صفحه نمایش قرار میده و باعث میشه یه تجربه نسبتا روون تر از استفاده گوشی رو داشته باشید.

 

مقایسه باتری گوشی سامسونگ A04 با Samsung A04s

هر دو گوشی از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنن که شارژدهی خوبی داره و تو استفاده معمولی و نیمه سبک یک روز تا یک روز و نیم بهتون شارژ میده و اگه به صورت مستمر ازشون استفاده سنگین بکنید حدود 6 تا 8 ساعت بهتون شارژدهی میکنه. گوشی A04s به خاطر پردازنده اگزینوس کمی مصرف باتری کمتری توی برنامه ها و استفاده روزمره داره و حدودا 10 درصد شارژ بیشتری بهتون میده.
سرعت شارژ هر دو گوشی پایینه و با استفاده از آداپتور شارژ 15 واتی قرار گرفته توی جعبه حدود دو ساعت و نیم زمان میبرن و باید صبرتون زیاد باشه! توی این بخش هم تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو عملکرد شارژدهی خوب و سرعت شارژ معمولی دارند فقط گوشی A04s با یه اختلاف خیلی کوچیک به خاطر شارژدهی بیشتر امتیاز این بخش رو به دست میاره.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A04 با A04s

سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین گوشی A04s رو تشکیل میدن. با لنز اصلی توی نور خوب می تونید روشنایی و جزئیات تقریبا خوبی داره ولی ترکیب و وضوح رنگ های خیلی خوب نیست. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی نمیشه بهش اتکا کرد و جزئیات کمی داره و به خاطر نداشتن قابلیت اتوفوکوس باید برای گرفتن یه عکس مناسب خیلی تلاش کنید. عکس های پرتره به کمک لنز تشخیص عمق تقریبا جداسازی سوژه مناسبی دارند ولی خطا توش زیاده. عکسبرداری توی نور کم خیلی عملکرد خوبی نداره و به خاطر نداشتن قابلیت نایت مود عکس های با جزئیات کم و نویز زیاد بهتون میده. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی نداره و عکس های نویز زیادی دارن و ترکیب رنگ خیلی واقعی نیست. می تونید فیلم های با رزولوشن 1080 و 30 فریم در ثانیه با هر دو دوربین سلفی و اصلی بگیرید که جزئیات معمولیه و به خاطر نداشتن لرزشگیر دیجیتال باید از یه پایه یا مونوپاد یا پایه برای کیفیت بهترش استفاده کنید.

دوربین گوشی سامسونگ a04s
گوشی A04 یه لنز ماکرو نسبت به A04s سامسونگ کمتر داره و تقریبا در بقیه بخش ها و از لحاظ کیفیت فرق دیگه ای بینشون نیست و فقط در بعضی عکس ها ممکنه یه مقدار جزئیات بیشتری بهتون بده که خیلی اختلافشون فاحش نیست و هر دو گوشی عملکرد دوربین معمولی دارند.

بررسی عملکرد دوربین Samsung A04

در مجموع گوشی A04s به خاطر داشتن لنز ماکرو و یه مقدار جزئیات بیشتر امتیاز این بخش رو به دست میاره اما به اون صورت نیست که خیلی برتری زیادی نسبت به ای 04 داشته باشه.

 

مقایسه قدرت پردازشی گوشی سامسونگ A04 با A04s

گوشی A04 از پردازنده مدیاتک هلیو P35 برای نسخه آسیا و تراشه Unisoc SC9863A برای نسخه جهانیش استفاده میکنه که عملکرد پردازنده هلیو تا حدودی بهتر و لگ و باگ کمتری توی رابط کاربری و استفاده معمولی دیده میشه. گوشی A04s از پردازنده اگزینوس 850 خود سامسونگ استفاده میکنه که در حدود 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسخه Unisoc داره ولی هنوز توی استفاده از گوشی شاهد لگ و کندی هستیم که تقریبا توی گوشی های با این قیمت مورد عادی به حساب میاد. هر دو گوشی از 3/4 گیگ رم و 32/64/128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده میکنن که میشه با اضافه کردن کارت حافظه جانبی مجزا (در کنار دو سیم کارت) ارتقاش داد و فقط گوشی A04 نسخه های 6/8 گیگ رم هم داره. سمت بازی کردن با این گوشی ها هم تقریبا نمیشه رفت و فقط یک سری بازی سبک رو میشه باهاشون اجرا کرد. در مجموع عملکرد سخت افزاری هر دو گوشی ضعیفه اما نسبت به قیمت انتظار بالاتری نمیشه داشت و باید با توجه به کاربرد این گوشی ها که بیشتر برای تماس و چت و تا حدودی مرور اخبار و چرخیدن توی فضای دیجیتاله ازشون انتظار داشت که تجربه خیلی بدی توی این بخش های ندارن و گوشی A04s در این بخش هم نسبتا بهبود داشته و از یه پردازنده یه مقدار قوی تری استفاده کرده.

 

مقایسه رابط کاربری گوشی سامسونگ A04 با ای 04 اس

هر دو گوشی از رابط کاربری One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده استفاده میکنن که نسخه سبک تر رابط کاربری اختصاصی سامسونگه که برای پردازنده ضعیف تر این گوشی ها بهینه تر شده تا بتونن با مشکل کمتری توی اجرای برنامه ها مواجه بشن. امکانات شخصی سازی خوبی دارند و به راحتی می تونید گوشی رو با توجه به نیاز و کاربری خودتون شخص سازی کنید. در مورد آپدیت نرم افزاری اکثر گوشی های اقتصادی یک سال رو دریافت میکنن ولی اینکه تا چه زمانی این پشتیبانی ادامه داره، دقیقا مشخص نیست و نمیشه به صورت قطع در موردش نظر داد و تقریبا تفاوتی در اینجا بین دو گوشی نیست.

 

مقایسه اسپیکر سامسونگ ای 04 با ای 04 اس

در این بخش پیشرفت و تغییری در گوشی A04 ایجاد نشده و از همون اسپیکر مونو با بلندی و کیفیت صدای متوسط و بیس کم استفاده شده که فقط میشه گفت کار راه بندازه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم توی هر دو گوشی وجود داره. قابلیت دالبی اتموس هم روی هر دو گوشی قرار گرفته ولی فقط برای اسپیکر ها و هدست هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنن میشه استفاده کرد.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

هر دو گوشی از یه بدنه با طراحی و کیفیت ساخت تقریبا یکسان استفاده میکنن و فقط قرار گرفتن حسگر اثر انگشت روی گوشی A04s بهش برتری میده. تو بخش صفحه نمایش هم عملا تفاوتی بینشون نیست و فقط رفرش ریت 90 هرتزی گوشی A04s باعث میشه کمی تجربه روون تری داشته باشه. پردازنده اگزینوس 850 سامسونگ A04s باعث شده لگ و باگ کمتری نسبت به a04 داشته باشه ولی هنوز توش کندی دیده میشه و خیلی نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. دوربین هم عملکرد یکسانی داره و فقط اضافه شدن لنز ماکرو در a04s و بهبود جزئی کیفیت عکس ها باعث میشه کمی بشه بینشون تفاوت قائل شد. در بخش های دیگه مثل رابط کاربری، اسپیکر، امکانات ارتباطی و باتری عملا تفاوت محسوسی بین این دو گوشی وجود نداره و هیچ پیشرفت و ارتقایی رو توی گوشی a04s در این زمینه ها نمی بینیم.
تفاوت این دو گوشی با توجه به اختلاف قیمت 400 هزار تومانیشون خیلی زیاد نیست و سامسونگ فقط به افزایش قدرت سخت افزاری در کنار قرار دادن حسگر اثر انگشت، لنز ماکرو و رفرش ریت 90 هرتزی روی گوشی A04s بسنده کرده اما همین موارد باعث شده گوشی سامسونگ A04s ارزش خرید بیشتری پیدا کنه و اگه دنبال یه گوشی اقتصادی با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول توی همه بخش ها (به جز قدرت پردازشی میگردید) گوشی a04s انتخاب بهتری به حساب میاد و اختلاف قیمت خرید با a04 رو توجیه میکنه.

 

مشاهده قیمت روز خرید گوشی A04 سامسونگ

مشاهده قیمت روز خرید گوشی A04s سامسونگ

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۴ دی, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 44
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mohammad Amin 3627

سلام دوربین A21s که 48 مگاپیکسلی بود یعنی از این دوربین این گوشی ضعیف تره؟

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Nima2010

خدایی اختلاف قیمتشونو رو نگاه کن

۰۶ شهریور ۱۴۰۲
Mahdi2005

برو درسته 👌🔥

۰۲ بهمن ۱۴۰۱
Nurse

خدا قوت ✋

۰۱ بهمن ۱۴۰۱
AmirHossein Ali Mohammadi

منتظر ویدیو مقایسه هستیم .

۱۵ دی ۱۴۰۱
AmirHossein Ali Mohammadi

منتظر ویدیو مقایسه هستیم

۱۵ دی ۱۴۰۱
hashemaqa

گوشی سامسونگ A04s ارزش خرید بیشتری داره برای کسی که دنبال گوشی اقتصادی میگرده

۱۵ دی ۱۴۰۱
tahamousavi

هیچ کدوم ارزش خرید ندارن…

۱۳ دی ۱۴۰۱
    Mohamad 1616

    چرا ندارن ۳ تومن پول میدی دوربین ۵ یا ۶ میلیونی
    میگیری
    لطفا چرت و پرت نگید

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
      tahamousavi

      وقتی یه گوشی با مشخصات بهتر و هزینه کمتر وجود داره، چرا باید گوشی ای گرفت که قیمتش بالاتر باشه ولی همون مشخصات رو ارائه بده؟
      از همین سامسونگ، خدا شاهده a13 ش باوجود اينكه خيلي اختلاف قيمت ندارن اما به مراتب در همه زمینه ها ارزشش بیشتره؛ پس چرت‌و‌پرت نگفتم بلکه دارم به همه جنبه های گوشی نگاه میکنم…

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    Mohamad 1616

    بابا از نگاه گوشی باز نگاه نکن یک فرد ۳ تومن پول داده و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گرفته که کنتراستش از ردمی ۱۰ سی ۵ میلیونی هم بهتره
    به خاطر ترند بودن لنزش حتی رو m33 هم همین لنز استفاده شده
    پس ارزش خرید بالاست.
    منم میدونم تو a13 طراحی زیباتر گوریلا گلس 5
    صفحه نمایش FHD
    پردازنده هلیو g80
    دوربین سلفی بهتر دوربین اصلی با جزییات بیشتر
    داریم + التراواید و ماکرو
    ولی میگم فرق ها اینقدر نیست.

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
shahab-021

اون گوشی هایی که به درد نمیخوره
به اسم اقتصادی براشون پست میزنی
خدا بخیر کنه

۱۰ دی ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

جفتشون خوبن 👌🏻

۱۰ دی ۱۴۰۱
ALI ZAREI

دقیقا مثل دنا و دنا پلاس🤣🤣

۰۹ دی ۱۴۰۱
A.L.I

اینا زیاد فرقی ندارن فقط ی s اضافه داره

۰۹ دی ۱۴۰۱
رنگین کمانی ها

تو ایران نمیاد

۰۸ دی ۱۴۰۱
afsheen

عین پراید ۱۴۱ و ۱۴۲ می مونن

۰۸ دی ۱۴۰۱
EminEm 19

زیاد فرقی بینشون نیست

۰۷ دی ۱۴۰۱
thisabasi

یکی از یکی سامسونگترن

۰۷ دی ۱۴۰۱
tehrani

سلام لطفا گوشی های جدید میان رده برند های مختلف دارای رادیو ( درصورت امکان رادیو rds داشته باشد ) و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل و صفحه نمایش PLS یا AMOLED را معرفی نماید. سپاس

۰۶ دی ۱۴۰۱
matin.b.1385

فرقی نداره خیلی

۰۵ دی ۱۴۰۱
Madi11

همون s

۰۵ دی ۱۴۰۱
mms2099

قطعا جوشی حسگر دار بهترع

۰۵ دی ۱۴۰۱