بررسی مشخصات گوشی A04s سامسونگ

رقابت و تنوع تو بازار گوشی های اقتصادی هر روز داره بیشتر میشه، این تنوع باعث شده انتخاب از بین گزینه های موجود هر روز سخت تر بشه. سامسونگ هم چون نخواسته بازار گوشی های اقتصادی یا Budget phone رو به شیائومی ببازه هر روز گزینه های بیشتری رو برای خرید در اختیار مشتری هاش میزاره. سامسونگ A04s جدیدترین گوشی عرضه شده تو بازار گوشی های ارزون قیمته که اواخر سال 2022 (مهر 1401) به بازار عرضه شده و نسبت به نسل قبلی خودش یعنی A03s یه سری ارتقا و بهبود عملکردی داشته. با بررسی مشخصات گوشی A04s سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

طراحی سامسونگ A04s

بدنه کاملا پلاستیکی دیگه جز جدانشدنی گوشی های اقتصادی شده و این داستان در مورد سامسونگ a04s هم صدق میکنه و با یه بدنه کاملا پلاستیکی روبرو هستیم، اما بدنه نسبت به نسل قبلی طراحی ساده تر و شیک تری رو انتخاب کرده که ظاهر گوشی رو نزدیک به گوشی A13 کرده. قسمت پشتی حالت مات داره و اثر انگشت و خط و خش زیاد روش میمونه پس بهتره که از یه قاب براش استفاده کنید. برآمدگی دوربین هم مانند A13 کار شده و سه دوربین به صورت مجزا و با برآمدگی کم در کنار هم قرار گرفتن که جلوه خوبی به بخش پشتی گوشی میدن.

قاب پشتی دور تا دور گوشی رو در بر گرفته و عملا فریم میانی رو تشکیل داده. سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته. این دکمه پاور تو این نسل به عنوان حسگر اثر انگشت هم استفاده میشه که دقت نسبتا خوبی داره، ممکنه در بعضی موارد بار اول انگشت شما رو تشخیص نده ولی در مجموع در استفاده روزمره زیاد مشکلی براتون پیش نمیاره. زیر گوشی اسپیکر، میکروفون، درگاه Type-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا دیده میشن. سمت چپ گوشی درگاه سیم کارت رو تو خودش جا داده که از دو سیم کارت و یه رم میکرو به طور همزمان پشتیبانی میکنه. بالای گوشی هم میکروفون دوم قرار داره.

طراحی سامسونگ A04s

سازنده ها انگار تو این رنج خلاقیت خودشون رو از دست دادن و بدنه یه گوشی قدیمی رو برمیدارن و با یه سری تغییرات کوچیک یه گوشی اقتصادی جدید به بازار معرفی میکنن که اینجا میشه به وضوح این کمبود خلاقیت رو دید! ولی اگه بخوایم منصفانه نظر بدیم برای این رنج در کل طراحیش خوبه و موقع استفاده حس بدی بهتون نمیده.

صفحه نمایش Samsung A04s

اما برسیم به پنل جلویی، جایی که سامسونگ از یه نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با رزولوشن 720 استفاده کرده. نمایشگرهای PLS LCD یه نسخه بهبود یافته از نمایشگر TFT به حساب میان که توسط خود سامسونگ بهینه شدن. دوربین سلفی هم تو یه ناچ قطره‌ای و اسپیکر مکالمه کمی بالاتر از اون، بالای نمایشگر دیده میشه.

مورد قابل توجه قابلیت رفرش ریت ۹۰ هرتزی اضافه شده به این مدله که باعث شده موقع استفاده حس بهتری داشته باشید و نسبت به رقباش تو این رنج مزیت داشته باشه. روشنایی صفحه نمایش هم همچنان مثل بقیه رقباش نسبتا پایینه و در فضای باز ممکنه اذیتتون کنه ولی بازم میشه گفت تو این رنج قیمتی مناسبه.

عملکرد دوربین Samsung A04s

سامسونگ برای A04s دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو در نظر گرفته. رنگهای طبیعی و روشنایی و شارپنس مناسب در عکس هایی که با گوشی سامسونگ A04s ثبت می‌کنین، دیده میشه. با سنسور ماکرو هم می تونید عکس های نسبتا با کیفیتی از سوژه های نزدیک بگیرید ولی انتظار جزئیات خیلی بالارو نداشته باشید. سنسور تشخیص عمق هم چندان حکم تزئینی نداره و عکس های پرتره هم به خوبی ثبت میشه ولی خب توقع خطا تو تشخیص سوژه رو باید ازش داشته باشین. دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه هم داره که کار راه اندازه.

دوربین گوشی سامسونگ a04s

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم عملکرد قابل قبولی داره. این دوربین میتونه ویدئوهایی با کیفیت 1080 با 30 فریم بر ثانیه ثبت کنه.

در مجموع با گوشی سامسونگ آ ۰۴ اس می تونید عکس های خوبی بگیرید و تو این رنج قیمتی کارتون رو راه میندازه.

عملکرد پردازشی گوشی Samsung A04s

پردازنده اختصاصی اگزینوس 850 سامسونگ وظیفه امور پردازشی این گوشی رو به عهده داره و خیلی انتظار بازدهی بالایی رو نباید داشته باشید. سامسونگ A04s تو چهار نسخه با 3/4 گیگ رم و 32/64/128 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 به کار رفته باعث شده تجربه به روزی و با قابلیت شخصی سازی خوبی رو با این گوشی داشته باشید ولی چون این گوشی پردازنده خیلی قدرتمندی نداره ممکنه در استفاده روزانه شاهد لگ و باگ باشید که خیلی زیاد نیست ولی میتونه شما رو اذیت کنه. تو بازی ها هم با کیفیت پایین می تونید بازی کنید ولی انتظار جزئیات بالا و فریم ریت با ثبات و بازی کردن بدون لگ و باگ رو نداشته باشید، البته تو رنج اقتصادی انتظار خیلی بالایی هم نباید داشته باشید!

عملکرد باتری سامسونگ A04s

سامسونگ یه باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت روی A04s قرار داده. عملکرد شارژدهی کاملا رضایت بخشه. تو استفاده معمولی میتونه یک روز و نیم همراهیتون کنه. تو جعبه هم یک شارژر 15 واتی قرار گرفته که سرعت شارژ خوبی نداره و برای شارژ کامل باید صبر زیادی داشته باشید. در کل پکیج باتری از لحاظ شارژدهی خوب و از نظر سرعت شارژ خوب نیست.

عملکرد اسپیکر Samsung A04s

همونطور که از یه گوشی اقتصادی انتظار داریم، خبری از اسپیکر استریو نیست. سامسونگ A04s اسپیکر مونو داره و صدا فقط از اسپیکر پایین گوشی پخش میشه و بلندی و کیفیت صدا قابل قبول و خوبه. جک 3.5 میلی‌متری صدا هم هست تا خیالتون رو بابت استفاده از هندزفری و هدفون ها راحت کنه.

آیا Samsung A04s ارزش خرید دارد؟

قیمت سامسونگ A04s

 فعلا که تازه وارد بازار شده (مهر 1401) تو بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومنه که باید قیمتش پایین تر بیاد. نسبت به بازه قیمتی فعلیش امکانات نسبتا متوسط و خوبی داره و کار رو در میاره. تغییرات لحاظ شده نسبت به نسل قبلیش این گوشی رو تبدیل به یه گزینه مناسب تو این رنج قیمتی کرده که میتونه کار رو براتون در بیاره. سامسونگ تمامی مواردی که تو این رنج از یه گوشی انتظار دارید رو تو یه گوشی جمع آوری کرده و از اکثر لحاظ ها میتونه نیازتون رو برآورده کنه فقط اگه یه تجربه خیلی روون از رابط کاربری و تا حدودی بازی میکنید شاید نیازتون رو برآورده نکنه.

 

مقایسه سامسونگ A04s با Samsung A03

اولین مورد جدیدتر بودن گوشی A04s نسبت به A03 در حدود 9 ماهه که هم نسخه جدیدتری از اندروید رو در اختیارتون میزاره و هم از لحاظ آپدیت های آینده خیالتون راحت تره. در بخش صفحه نمایش تقریبا عملکرد نزدیکی دارن و فقط گوشی A04s رفرش ریت 90 هرتزی داره که تجربه روون تری داره. وجود پورت تایپ سی و حسگر اثر انگشت هم در گوشی A04s برتری رو به این گوشی داده. در بخش سخت افزاری عملکرد نزدیک دارن و فقط کمی پردازنده سامسونگ a04s مصرف باتری بهینه تری داره و تو بخش باتری با وجود این مورد و پورت تایپ سی برای شارژ سریع تر در مجموع عملکرد بهتری از خودش نشون میده. در بخش دوربین هم عملکرد خیلی نزدیکی دارن و وجود یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در A04s برتری نسبی رو به اون میده. در مجموع گوشی A04s نسبت به A03 قطعا گوشی بهتریه. البته اینم در نظر داشته باشید قیمت گوشی A03 بین 3 تا 4 میلیونه و A04S حدودا یک میلیون فعلا گرون تره که یک میلیون تو گوشی های اقتصادی اختلاف قیمتی قابل توجهی محسوب میشه.

مقایسه Samsung A04s و سامسونگ A13

گوشی A04s حدود 6 ماه از گوشی A13 جدیدتره ولی هر دو رابط کاربری و نسخه اندروید یکی یعنی اندروید ۱۲ و One Ui 4.1 توشون به کار رفته. از لحاظ ظاهری هم این دو گوشی خیلی شبیه به هم هستن و تو این بخش هیچکدوم برتری خاصی نسبت به هم دیگه ندارن. تو بخش صفحه نمایش گوشی a13 به خاطر رزولوشن و تراکم پیکسلی حدودا 1.5 برابریش کیفیت بیشتری داره ولی گوشی a04s به خاطر رفرش ریت 90 هرتزی نسبت به 60 هرتزی تجربه روون تری رو داره. ولی به دلیل پردازنده یکسان به کار رفته در این دو گوشی یعنی پردازنده اگزینوس 850، اون روون بودنی که باید رو نمیده و در بعضی کاربری های روزانه کمی لگ میزنه و اذیت میکنه. هر دو گوشی هم واسه بازی حرفی واسه گفتن ندارن. تو بخش باتری هم خیلی عملکرد نزدیکی دارن و تقریبا یکی هستن. وجود سنسور 5 مگاپیکسلی واید در گوشی a13 برتری رو به اون میده و از لحاظ عملکرد کلی دوربین یکی هستن و فرق خاصی بینشون دیده نمیشه.

این دو گوشی شباهت های ظاهری بسیاری به هم دارن ولی قیمت A13 یه مقدار گرون تره و میشه گفت a04s نسخه اقتصادی تر A13 سامسونگه ولی هنوز توصیه میشه که سراغ a13 برید که هم صفحه نمایش بهتری داره و هم عملکرد دوربینش نسبتا بهتره و ارزش هزینه بیشتر برای خرید رو داره.

مقایسه Samsung A04s و شیائومی ردمی 10c

سامسونگ a04s حدود 5 ماه بعد ردمی 10c معرفی و عرضه شده و نسخه اندروید 12 در اون استفاده میشه. تو بخش صفحه نمایش رفرش ریت 90 هرتزی گوشی سامسونگ برتری رو به a04s میده و تو بقیه موارد برتری خاصی نسبت به هم ندارن. تو بخش طراحی ردمی 10 سی طراحی زیباتری داره ولی استفاده از حسگر تو قسمت پشتی خیلی جذاب و کاربردی نیست. تو بخش پردازنده طبق معمول شیائومی عملکرد بهتری نسبت به رقبای سامسونگش داره و باید ببینیم این برتری در طولانی مدت هم حفظ میشه یا نه! تو بخش باتری هر دو گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپرساعتی هستن ولی با توجه به پردازنده، سامسونگ A04s مصرف باتری بهینه تری داره ولی شیائومی Redmi 10c فست شارژ بهتری داره و سریع تر باتریش رو شارژ میکنه. استفاده یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو در سامسونگ a04s برتری رو تو این بخش نسبت به ردمی 10 سی تا حدودی بهش میده ولی سنسور های اصلی و سلفی شون هم تقریبا عملکرد یکسانی داشتن.

با توجه به توضحیات داده شده اگه براتون روون بودن و سخت افزار قوی تر مهمه سراغ ردمی 10c برید ولی a04s هم پکیج خوبی از امکانات رو ارائه میده که تو رقابت پا پس نمیکشه! البته قیمت redmi 10c فعلا ارزون تره و این مقایسه با فرض کاهش قیمت و منطقی تر شدن قیمت A04s انجام شده.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۵ مهر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 86
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amir ali namaei

دست شما پر برکت

۲۳ بهمن ۱۴۰۲