مقایسه A55 و Poco X6 Pro

شرکت‌های سامسونگ و شیائومی با شروع سال 2024 میلادی، گوشی‌های میان رده نسل جدیدشونو معرفی کردن. دو مدل از گوشی‌هایی که حتی پیش از عرضه نظر خیلی ها رو به خودش جلب کرد، گوشی گلکسی A55 سامسونگ و Poco X6 Pro شیائومی بود که هر دو در ماه‌های اول سال جدید رونمایی شدن. تو مقام مقایسه a55 با پوکو ایکس 6 پرو، دو گوشی از نظر قیمت تقریباً در یه محدوده قرار می‌گیرن. ولی تفاوت‌هایی در زمینه پردازنده، دوربین، باتری و جنس بدنه دارن که باعث شده گوشی A55 کمی گرون‌تر بشه. با این حال، باید دید کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره. پس تو مقایسه A55 و Poco X6 Pro با موبونیوز همراه باشین تا نقاط قوت و ضعف دو میانرده خفن امسال رو با هم بررسی کنیم.

 

مقایسه طراحی و کیفیت بدنه

وقتی این دو گوشی رو در کنار هم قرار میدید متوجه میشید که کلاس طراحیشون از اساس با هم فرق داره! گوشی سامسونگ A55‌ طراحی کلاسیک داره و از تمام المان‌های ترند برای گوشی‌های سال 2023 و 2024 در طراحیش استفاده شده. مثلاً لبه‌های فریم این گوشی نسبتاً تخت طراحی شده که شبیه به گوشی‌های آیفون بشه و چیدمان دوربین‌هاش کاملاً شبیه پرچمدار سامسونگه. سادگی در طراحی و استفاده از بدنه شیشه‌ای، ظاهر خاص و کلاسیکی به این گوشی داده و کسایی که دنبال گوشی‌هایی با طراحی ساده و جدی هستن رو به خودش جذب می‌کنه.

مقایسه طراحی A55 و Poco X6 Pro

گوشی A55 سامسونگ در رنگ‌های آبی یخی (Iceblue)، نیلی (Lilac)، خاکستری (Navy) و زرد لیمویی (Lemon) تولید شده که حالتی گرادیانت و جذاب دارن.

اما در طرف مقابل، گوشی Poco X6 Pro قرار داره که جدیدترین عضو از خانواده گوشی‌های سری X پوکو محسوب میشه. گوشی‌های سری X طراحی منحصر به فردی دارن و دوربین‌هاشون روی جزیره‌ای مشکی رنگ روی بدنه قرار داده میشن. این طراحی، خاص گوشی‌های سری X و M پوکو هست و حالتی اسپرت و جوانانه به گوشی داده. با این حال، ممکنه خیلی ها هم از این نوع طراحی خوششون نیاد و به نظرشون قدیمی باشه.

مقایسه A55 و Poco X6 Pro از نظر طراحی

گوشی Poco X6 Pro در رنگ‌های مشکی، زرد (با روکش چرمی) و خاکستری تولید شده که نسخه زرد همونطور که نوشتیم دارای بدنه چرمه.

به طور کلی، طراحی A55 و Poco X6 Pro تفاوت زیادی با هم داره. افرادی که دنبال طراحی ساده و کلاسیک هستن به A55 علاقه پیدا می‌کنن و کسایی که دنبال گوشی‌های جدید و اسپرت با طراحی خاص هستن، Poco X6 Pro رو بیشتر دوست دارن.

 

کیفیت بدنه

نکته جالبی که درباره بدنه این دو گوشی میشه گفت اینه که بخاطر تفاوت در جنس بدنه و سخت‌افزارها، گوشی A55 که تقریباً هم‌اندازه Poco X6 Pro هست، وزنی بیشتر از این گوشی داره. گوشی سامسونگ 213 گرم وزن داره ولی گوشی پوکو حدود 186 گرمه که نشون میده تفاوت وزنی دو گوشی خیلی بالاست. با این حال، از نظر طول و عرض تقریباً یکسان هستن و ضخامتشون هم شبیه به همدیگه‌ست.

مقایسه کیفیت بدنه A55 و Poco X6 Pro

سامسونگ برای ساخت بدنه گوشی A55 از شیشه استفاده کرده و فریم آلومینیومی براش در نظر گرفته. اما کمپانی شیائومی فریم و بدنه Poco X6 Pro رو از پلاستیک ساخته که همین موضوع روی وزن گوشی‌ها تاثیرگذار بوده. از نظر کیفیت و مقاومت باید گفت که گوشی A55 سامسونگ بخاطر جنس خاص فریم و بدنه، قطعاً مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خط و خش داره. باید به نسخه مخصوص گوشی پوکو هم اشاره کنیم که با روکش چرم مصنوعی طراحی شده. نسخه زرد رنگ Poco X6 Pro روکش چرمی داره که از بدنه گوشی در برابر ضربه محافظت می‌کنه، جلوی لیز خوردن گوشی رو می‌گیره و البته زیباییش رو دو چندان کرده.

بنابراین، کیفیت و مقاومت گوشی A55 به دلیل فریم آلومینیومی و بدنه شیشه‌ای بیشتر از Poco X6 Pro هست و قطعاً کمتر دچار خط و خش و شکستگی میشه.

 

استانداردهای محافظتی

در زمینه استانداردهای محافظتی باید گفت که دو گوشی کاملاً متفاوت هستن. شرکت سامسونگ، گوشی A55 رو به گونه‌ای طراحی کرده که تونسته گواهینامه IP67 رو دریافت کنه. این گواهینامه یعنی گوشی A55 ضدآبه و تا نیم ساعت می‌تونه در عمق 1 متری آب دووم بیاره. اما در طرف مقابل، گوشی Poco X6 Pro تونسته گواهینامه IP54 رو دریافت کنه که یعنی ضدآب نیست؛ این گوشی فقط در برابر قطرات ریز بارون و خط و خش مقاومت داره و اگه از دستتون روی زمین بیوفته، احتمال اینکه خراب بشه وجود داره. بنابراین گوشی A55 از نظر استانداردهای مقاومتی یه سر و گردن بالاتر از Poco X6 Pro هست. البته این مسئله با توجه به اختلاف قیمت این دو گوشی کمی منطقیه. پس اگه قصد خرید گوشی دارین و ضد آب بودن براتون مهمه، حتما به این استانداردها توجه کنین.

مقایسه صفحه نمایش

شرکت سامسونگ برای گوشی A55 از صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل Super AMOLED استفاده کرده. این پنل که توسط خود کمپانی سامسونگ ساخته میشه، از فناوری HDR10+‌ پشتیبانی می‌کنه و به همین دلیل کیفیت و عمق رنگ‌هاش فوق‌العاده‌ست. شرکت شیائومی هم برای گوشی Poco X6 Pro از صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED استفاده کرده که اون هم از فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کنه. صفحه نمایش این دو گوشی از چند نظر با هم تفاوت دارن که در ادامه بررسی می‌کنیم.

مقایسه صفحه نمایش A55 و Poco X6 Pro

اولین و شاید مهمترین تفاوت نمایشگرهای این دو گوشی در میزان حداکثر روشنایی اونهاست. نمایشگر A55 نهایتاً می‌تونه تا 1000 نیت روشنایی در اختیار کاربرها قرار بده، اما گوشی پوکو ایکس 6 پرو حداکثر روشنایی 1800 نیتی داره که در نوع خودش فوق‌العاده‌ست. بنابراین افرادی که توی فضای باز و یا زیر نور مستقیم خوشید کار می‌کنن بهتره که گوشی پوکو رو انتخاب کنن چون آیکون‌هاش در روشنایی زیاد هم واضحه.

از طرف دیگه باید به وضوح، نسبت نمایشگر به بدنه و تراکم پیکسلی نمایشگرهای این دو گوشی هم اشاره کرد که در این زمینه‌ها هم گوشی Poco X6 Pro وضعیت بهتری داره. نمایشگر این گوشی وضوح 1220 در 2712 پیکسل با تراکم پیکسلی 446ppi ارائه میده و نسبت نمایشگر به بدنه 90 درصده که عدد فوق‌العاده‌ایه. در طرف مقابل اما نمایشگر گوشی A55 وضوح 1080 در 2340 پیکسل با تراکم 390ppi و نسبت نمایشگر به بدنه 85 درصدی داره. همینطور که می‌بینید وضعیت پوکو بهتره و حاشیه‌هاش کمتر!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که روی نمایشگر گوشی A55 محافظ گوریلا گلس Victus+ قرار داده شده و روی نمایشگر گوشی پوکو محافظ گوریلا گلس 5 دیده میشه. هر دو محافظ در برابر خط و خش و ضربه از نمایشگرها محافظت می‌کنن ولی گوریلا گلس ویکتوس پلاس جدیدتره و حفاظت بهتری برای گوشی فراهم می‌کنه.

به طور کلی پس تو مقایسه a55 با poco x6 pro در بخش عملکرد صفحه نمایش، نمایشگر گوشی Poco X6 Pro از نظر ابعاد، حداکثر روشنایی، تراکم پیکسلی و نسبت نمایشگر به بدنه امتیازات بالاتری نسبت به صفحه نمایش گوشی A55 دریافت می‌کنه.

 

مقایسه باتری و شارژدهی

این دو گوشی به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شدن، اما میزان ماندگاری این باتری‌ها به سخت‌افزار و پردازنده‌هاشون مربوط میشه. طبق ارزیابی‌هایی که سایت gsmarena انجام داده، ماندگاری باتری گوشی A55 برای مکالمه 13:27 ساعت، برای وب‌گردی 11:40 ساعت، برای تماشای فیلم 18:53 ساعت و برای بازی 7:18 ساعته. این در حالیه که ماندگاری باتری گوشی Poco X6 Pro برای مکالمه 11:46 ساعت، برای وب‌گردی 10:14 ساعت، برای تماشای فیلم 13:49 ساعت و برای بازی 7:23 ساعته. همینطور که می‌بینید ماندگاری باتری گوشی A55 بیشتر از گوشی شیائومیه.

مقایسه باتری و شارژدهی A55 و Poco X6 Pro

اما سرعت شارژ باتری موضوع دیگه‌ای که باید جداگانه بررسی بشه. اگه از شارژ 25 واتی سامسونگ برای شارژ کردن باتری A55 استفاده کنید، در عرض 15 دقیقه 29 درصد و در عرض 30 دقیقه 55 درصد از باتری رو شارژ‌ می‌کنه و برای شارژ کامل به 63 دقیقه زمان نیاز داره. در طرف مقابل، اگه از شارژر 67 واتی برای شارژ باتری گوشی پوکو استفاده کنید، در عرض 15 دقیقه 47 درصد و در عرض 30 دقیقه 83 درصد از باتری رو شارژ می‌کنه و برای شارژ 0 تا 100 درصد به 43 دقیقه زمان نیاز داره.

بنابراین اگه میزان ماندگاری باتری براتون مهمه، گوشی A55 رو انتخاب کنید ولی اگه دوست دارید گوشی‌ای بخرید که سریع‌تر شارژ‌ بشه، گوشی Poco X6 Pro با سرعت بالاتری شارژ میشه و انتخاب بهتریه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌ها

رقابت نزدیک و تنگاتنگی بین دوربین‌های این دو گوشی وجود داره! شرکت سامسونگ برای گوشی A55 از دوربین‌های 50+12+5 و لنز سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده کرده و شیائومی گوشی Poco X6 Pro رو به دوربین‌های 64+8+2 و لنز سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز کرده. کدوم دوربین عملکرد بهتری داره؟‌ در ادامه دوربین‌های این دو گوشی رو به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

مقایسه دوربین اصلی

شرکت سامسونگ از لنز 50 مگاپیکسلی Sony IMX906 به عنوان دوربین اصلی گوشی A55 استفاده کرده. این دوربین در حالت عادی، کیفیت 12 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار میده و برای رسیدن به کیفیت 50 باید از منوی تنظیمات گوشی، این کیفیت رو انتخاب کنید. کیفیت، کنتراست، درخشندگی و عمق رنگ‌های این دوربین خوبه و برای عکاسی در شب هم حالت مخصوصی داره که نویزها کاهش پیدا کنه. پشتیبانی از قابلیت OIS و PDAF از امتیازات دیگه‌ایه که برای این دوربین میشه برشمرد و کیفیت 4K رو هم برای فیلمبرداری در اختیار شما قرار میده. باید به کیفیت بالای عکس‌های پرتره این دوربین هم اشاره کنیم که پس‌زمینه سوژه رو به خوبی بوکه می‌کنه.

مقایسه دوربین‌ اصلی A55 و Poco X6 Pro

در طرف مقابل، شرکت شیائومی از لنز 64 مگاپیکسلی OmniVision به عنوان دوربین اصلی گوشی Poco X6 Pro استفاده کرده. این دوربین هم در حالت عادی کیفیتی معادل 16 مگاپیکسل در اختیار کاربرها قرار میده و کیفیتش بخاطر نوع لنز به کار رفته، به اندازه دوربین اصلی A55 نیست. با این حال، به لطف قابلیت‌های نرم‌افزاری، حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری و پشتیبانی از OIS و PDAF کیفیت قابل قبولی برای عکس و فیلم در اختیارتون قرار میده. با این دوربین هم می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنید.

به طور کلی، گرچه میزان مگاپیکسل دوربین گوشی پوکو بالاتر از سامسونگه اما بخاطر نوع لنزی که در این گوشی‌ها استفاده شده، کیفیت عکس‌هایی که با گوشی A55 سامسونگ می‌گیرید، بهتر از دوربین گوشی پوکو هست.

 

مقایسه دوربین اولترا واید

سامسونگ برای دوربین اولترا واید گوشی A55 از لنز 12 مگاپیکسلی Sony IMX258 استفاده کرده که این لنز هم جزو لنزهای کیفیت بالای دنیاست. در طرف مقابل، یه لنز 8 مگاپیکسلی از نوع OV08D10 برای گوشی پوکو در نظر گرفته شده که خب به هیچ وجه نمی‌تونه با لنز سونی رقابت کنه. عکس و فیلم‌هایی که با دوربین اولترا واید این گوشی‌ها می‌گیرید، از نظر کیفیت با هم متفاوته و کفه سنگین ترازو به سمت دوربین گوشی A55 سامسونگه.

 

مقایسه دوربین ماکرو

گرچه کمتر کسی پیدا میشه که از لنز دوربین ماکرو استفاده کنه، اما اگه اهلش هستید خوبه بدونید که یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی برای گوشی A55 و یک لنز 2 مگاپیکسلی برای گوشی پوکو در نظر گرفته شده که در نگاه کلی تفاوت چندانی بین عکس‌هاشون نمی‌تونید پیدا کنید.

 

مقایسه دوربین سلفی

اگه اهل سلفی گرفتن هستید و دوست دارید لنز جلوی گوشی حالت پرتره جذابی داشته باشه، باید بگیم که لنز سلفی گوشی A55 کیفیت 32 مگاپیکسلی داره و توسط شرکت سونی ساخته شده. این لنز حالت‌های مختلفی برای عکاسی پرتره داره و می‌تونه فیلم‌هایی با کیفیت 4K هم ضبط کنه. اما در طرف مقابل، کیفیت دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی Poco X6 Pro هم بدک نیست و می‌تونید رووش حساب کنید. فقط باید بدونید که این دوربین قابلیت فیلمبرداری 4K نداره.

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار

اگه سرعت پردازش و اجرای برنامه‌ها براتون مهمه این بخش رو از دست ندید! پردازنده‌های متفاوتی برای این دو گوشی در نظر گرفته شده که عملکرد و سرعت‌های مختلفی هم دارن. برای سامسونگ A55 از چیپست Exynos 1480 و برای گوشی پوکو X6 Pro از چیپست مدیاتک Dimensity 8300 Ultra استفاده شده که هر دو جزو پردازنده‌های خوب بازار هستن. در زیر، امتیازاتی که این دو چیپست دریافت کردن رو بررسی می‌کنیم:.

عملکرد گیمینگ:‌

  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 44
  • چیپست Dimensity 8300 Ultra: امتیاز 98

عملکرد CPU:‌

  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 52
  • چیپست Dimensity 8300 Ultra: امتیاز 68

ماندگاری باتری:‌

  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 86
  • چیپست Dimensity 8300 Ultra: امتیاز 91

سایت AnTuTu:‌

  • چیپست Exynos 1480:‌ امتیاز 723950
  • چیپست Dimensity 8300 Ultra: امتیاز 1373164

همینطور که می‌بینید، در کمال ناباوری، پردازنده گوشی Poco X6 Pro از تمام جهات، بهتر از پردازنده گوشی A55 سامسونگ عمل می‌کنه. چیپست هشت هسته‌ای مدیاتک مدل Dimensity 8300 Ultra اواخر سال 2023 میلادی و مخصوص گوشی‌های شیائومی و کاربران گیمر طراحی شد. از سوی دیگه، باید به رم و حافظه این دو گوشی هم اشاره کنیم که روی سرعت پردازش تاثیرگذاره. گوشی A55 سامسونگ در دو نسخه 6GB، دو نسخه 8GB و یه نسخه 12GB رم تولید شده که بین 128 تا 256 گیگابایت حافظه داخلی دارن. اما گوشی Poco X6 Pro یه نسخه 8GB و دو نسخه 12GB‌ رم داره و حافظه داخلیش هم بین 256 تا 512 گیگابایته.

بنابراین، گوشی Poco X6 Pro هم از نظر پردازنده و هم رم و حافظه داخلی، وضعیت بهتری نسبت به گوشی سامسونگ A55 داره و برای گیمرهای موبایلی که دنبال سرعت پردازش بالا هستن، گوشی پوکو انتخاب بهتریه. این نکته رو هم در نظر بگیرید که حافظه A55‌ رو می‌تونید با مموری کارت افزایش بدید ولی گوشی پوکو قابلیت ارتقای حافظه رو نداره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری

در زمینه رابط کاربری و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری، هر دو گوشی سنگ تمام گذاشته‌اند! سامسونگ از جدیدترین رابط کاربریش برای A55‌ استفاده کرده که در سال 2024 معرفی شده. رابط کاربری One UI 6.1 یکی از عجیب‌ترین رابط‌های سامسونگ در چند سال اخیره که با مجموعه‌ای از سیستم‌های هوش مصنوعی کار می‌کنه و امکانات زیادی در اختیار کاربرها قرار میده.

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری A55 و Poco X6 Pro

در طرف مقابل، شیائومی هم آخرین نسخه از سیستم عامل HyperOS رو برای گوشی Poco X6 Pro در نظر گرفته که روی اندروید 14 فعال شده. این رابط کاربری روی تمام محصولات شیائومی وجود داره و در چند سال آینده قراره رابطی بین تمام دستگاه‌های شیائومی باشه. با این اوصاف، نمیشه گفت رابط کاربری یکی از گوشی‌ها، بهتر از اون یکیه.

 

مقایسه اسپیکر

برای مقایسه a55 و poco x6 pro در بخش اسپیکر باید بگیم، هر دو گوشی به دو اسپیکر استریو مجهز شدن که در بالا و پایین بدنه قرار داده شده. امتیازی که اسپیکر گوشی A55 از تست جهانی gsmarena دریافت کرده عدد منفی 25.7 هست که برچسب «خیلی خوب» به اسپیکر این گوشی داده میشه. در طرف مقابل، اسپیکر گوشی پوکو تونسته امتیاز منفی 24.3 رو با برچست «خیلی خوب» دریافت کنه. طبق همین اعداد و ارقام مشخص میشه که اسپیکر گوشی پوکو چند درجه‌ای بهتر از اسپیکر گوشی سامسونگه. ولی به طور کلی هر دو اسپیکر از نظر حجم و کیفیت در یه اندازه هستن و باس نسبتاً خوبی پخش میکنن که برای گوشی دادن به موسیقی یا بازی کردن مناسبه.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

کدوم گوشی رو بخریم؟‌ در زمان نوشتن این متن (خرداد 1403) گوشی سامسونگ A55 با رم 8GB‌ و حافظه داخلی 256GB توی بازار ایران قیمتی حدود 21 میلیون تومان داره و گوشی Poco X6 Pro با رم 12GB و حافظه 512GB با قیمتی مشابه به فروش میرسه. این مسئله نشون میده که پوکو کمی ارزان‌تره و بخشی از این تفاوت هم از اعتبار بالاتر برند سامسونگ نشات می‌گیره. ولی جدای از اون، گوشی A55 ضدآبه، دوربین‌های بهتری داره و با بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی ساخته شده که همین موضوع روی قیمتش اثر گذار بوده. اما اگه دنبال گوشی‌ای هستید که سریع‌تر شارژ بشه، نمایشگر بزرگ‌تر با روشنایی بیشتری داشته باشه و به پردازنده قدرتمندتری هم مجهز باشه، گوشی Poco X6 Pro رو انتخاب کنید. این گوشی کاملا مناسب موبایل گیمینگه و طبق تست‌های انجام شده در بخش پردازش، 89 درصد بهتر از سامسونگ عمل می‌کنه. علاوه بر این سبک‌ترم هست و از شارژر 67 واتی پشتیبانی می کنه که برای افرادی که همش لنگ شارژ گوشی‌ هستن، خیلی مناسبه.

از اون طرف سامسونگ یکم شارژدهی بهتری داره و دوربین‌هاش از لنزهای بهتری بهره‌مند شدن. از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کنه و می تونین مدل‌های با حافظه کمتر رو بخرین و کمی صرفه‌جویی کنین. بنابراین این گوشی احتمالا برای تولید محتوا و وب گردی بهتره و می‌تونین عکس‌های باکیفیت‌تری باهاش بگیرین.

مقایسه مشخصات A55 با poco x6 pro

thumb مقایسه A55 و Poco X6 Pro
Samsung Galaxy A55
thumb مقایسه A55 و Poco X6 Pro
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy, Lemon

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight213 g (7.51 oz)

Dimensions161.1 x 77.4 x 8.2 mm (6.34 x 3.05 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~85.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, HDR10+, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/3.06", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.74", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1480

CPUOcta-core (4x2.75 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPU

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -25.7 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$425.87 / 469.00 / 439.00 / 39,999

SAR EU0.68 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-A556V, SM-A556U, SM-A556U1, SM-A556B, SM-A556B/DS, SM-A556E, SM-A556E/DS, SM-A5560

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 8
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

A55 اصلا ارزش خرید نداره، با سه چهار تومن بیشتر میشه S23 fe خرید از یک سر و گردن بالاتره (جز بخش باتری)

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
Alireza.jf

یه سوال دوستان
من گلگسی واچ دارم به خواطر همین میخوام سام بگیرم ولی عملکرد poco بری بازی بهتره و منم اهل بازیم
به نظرتون a55میتونه نیاز گیم متوسط رو بر طرف کنه؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
    داریوش زیارت‌زاده

    خب ساعت شیائومی بگیر

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
شهاب زمانی

فعلا پیگیر موبوکوین باش
رقابت واسه بعد

۰۹ خرداد ۱۴۰۳
    موبونیوز

    تو این مقاله درباره تکلیف موبوکوین توضیح داده شده:
    https://mobo.news/mobo-coin-temporary-shutdown/

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ali.sh2004

برای معمولی ۵۵ گیمر موکو

۰۹ خرداد ۱۴۰۳
SinaRe8596

پوکو

۰۸ خرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

عالی بود ❤

۰۸ خرداد ۱۴۰۳