مقایسه S24 Plus و OnePlus 12

اس ۲۴ پلاس پرچم‌ دار سال ۲۰۲۴ سامسونگه و جا داره با یکی از پرچمدارهای سال قبل یعنی OnePlus 12 مقایسه بشه. این دو تا گوشی تقریبا رنج قیمتی یکسانی دارن اما تو بعضی از ویژگی‌ها مثل قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI، توان شارژ و پردازنده، کم و بیش از هم جلو می‌زنن. اگه تعصب خاصی روی برند سامسونگ ندارین و صرفا دنبال یه گوشی با بهترین قابلیت‌ها برای خودتون می‌گردین، دونستن تفاوت این دو تا گوشی می‌تونه تو تصمیم‌گیری کمکتون کنه. پس بهتره بریم و مقایسه S24 Plus و OnePlus 12 رو با هم جلو ببریم و ببینیم کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

 

مقایسه طراحی و کیفیت OnePlus 12 و Samsung S24+

اول با کیفیت ساخت شروع میکنم که در دو گوشی تقریبا مثل هم دیگه هستن و فقط یه سری تفاوت جزئی دارن. هر دو مدل‌ها در قسمت جلو محافظ Gorilla Glass Victus 2 دارن، فریمشون هم آلومینیومیه و پشت هر دو گوشی هم از جنس شیشه Gorilla Glass هستش که در مدل سامسونگ باز هم از ویکتوس ۲ استفاده شده. تفاوت این گوشی‌ها اینجاست که نماینده سامسونگ توی زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار کمی عملکردش بهتر از وان پلاس هستش. گوشی Samsung S24 Plus موفق شده تا گواهی IP68 رو دریافت بکنه و گوشی OnePlus 12 هم گواهی IP65 رو بدست آورده. سامسونگ می‌تونه تا ۳۰ دقیقه توی عمق یک و نیم متری زیر آب دووم بیاره ولی برای گوشی وان پلاس اعداد و ارقامی ارائه نشده.

مقایسه طراحی سامسونگ S24 پلاس و Oneplus 12
استاندراد ضد آب IP68 گوشی سامسونگ اس ۲۴ پلاس را چند پله ارزشمندتر از وان‌پلاس ۱۲ می‌کند

توی بخش طراحی قسمت جلویی گوشی‌ها تقریبا یکسان هستن، گوشی سامسونگ ۶.۷ اینچ و گوشی وان پلاس هم ۶.۸۲ اینچ هستش، هر دو حاشیه صفحه نمایش خیلی کمی دارن و ناچ حفره‌ای (Notch) در وسط صفحه نمایش رو دارن ولی وان پلاس گوشه‌های خمیده داره که باعث شده تا عرض گوشی‌ها تقریبا برابر باشه (سامسونگ: ۷۵.۹ میلی‌متر و وان‌پلاس: ۷۵.۸ میلی‌متر).

گوشی‌ها وقتی که توی دست گرفته بشن تازه اختلاف وزنشون مشخص میشه؛ OnePlus 12 وزنش ۲۲۰ گرمه و S24+ هم وزنش ۱۹۶ گرمه. این ۲۴ گرم وزن بیشتر می‌تونه بخاطر بیشتر بودن ضخامت و ارتفاع و باتری گوشی باشه که جلوتر به طور کامل بهش میپردازیم.

الان خیلیا از طراحی تکراری گوشی‌های سامسونگ توی این چند سال اخیر خسته شدن و ترجیح میدن که گوشی با طراحی متفاوتی دستشون باشه. طراحی اس ۲۴ پلاس دقیقا مثل اس ۲۴ هستش و فقط کمی بزرگتر شده؛ یه طراحی ساده و مینیمال که دوربین‌ها به صورت تکی برامده هستن و یک فلش هم خیلی ساده در کنارشون قرار گرفته. قاب پشت گوشی مات هستش که مقاومت خوبی در برابر جذب اثر انگشت داره و فریم دور بدنه هم مثل آیفون‌ها تخت شده که توی دست حس خیلی خوبی میده. رنگ‌بندی گوشی S24 Plus هم تنوع بالایی داره که شامل موردهای زیر میشه:

  • Onyx Black (مشکی اونیکس)
  • Marble Grey (خاکستری مرمری)
  • Cobalt Violet (بنفش کبالتی)
  • Amber Yellow (زرد امبر)
  • Jade Green (سبز جیدی)
  • Sandstone Orange (نارنجی شنی)
  • Sapphire Blue (آبی سفایر)

وان‌پلاس هم درسته که طراحیش با نسل قبلی خودش یعنی OnePlus 11 تفاوتی نکرده ولی بازهم طراحی متفاوت و زیبایی داره که در بین موبایل‌های دیگه یونیکه. دوربین‌ها توی یک جزیره دایره‌ای بزرگ قرار گرفتن و که از بقیه بدنه جدا شدن. این جزیره به صورتی ساخته شده که انگار ادامه‌ی فریم دور گوشی هستش و حس یکپارچه بودن رو القا می‌کنه. برخلاف سامسونگ این گوشی فریم دورش براقه و مات نیست و رنگ‌بندیش هم به ۳ گزینه زیر محدود میشه:

  • Flowy Emerald (سبز زمردی)
  • Silky Black (مشکی)
  • Silver (نقره‌ای)

به طور کلی مقایسه S24 Plus و OnePlus 12 در بخش طراحی نشون میده که هر دو مدل از کیفیت خوبی برخوردار شدن اما سامسونگ با داشتن استاندارد ضدآب IP68 و بدنه پشتی مقاوم‌تر با اختلاف کم برنده این بخش میشه.

مقایسه دوربین اس ۲۴ پلاس و وان پلاس ۱۲

هر دوی این گوشی‌ها از ترکیب ۳ دوربین در پشت گوشی بهره می‌برن و دوربین اصلی هر دو گوشی هم ۵۰ مگاپیکسلی هستش. اما این مدل‌ها توی دوربین‌های اولترا واید و تله فوتو باهم فرق دارن که یکی یکی مقایسشون می‌کنیم.

مقایسه دوربین اس ۲۴ پلاس و وانپلاس ۱۲

 

دوربین اصلی (واید)

وقتی تصاویر ثبت شده با لنز اصلی این دو تا گوشی رو نگاه کنیم، می‌بینیم که هر دو گوشی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلیشون تصاویر خیلی خوب و نزدیکه به واقعیت ثبت می‌کنن و هیچ مشکلی توی زمینه غلظت رنگ و گرمی و سردی عکس ندارن. تنها تفاوتشون توی نحوه پردازش قسمت‌های تاریک عکس‌ها هستش که بعضی وقتا S24+ جزئیات بهتری رو از سایه‌ها ثبت می‌کنه و بعضی وقتا هم OnePlus 12. اما هنگام زوم کردن متوجه می‌شیم که دوربین اس ۲۴ پلاس عملکرد بهتری داره و تصاویر نویز کمتری دارن و شارپ‌ترن. در کل برای عکاسی در شب سامسونگ یک سر و گردن جلوتر از وان پلاسه.

 

دوربین اولترا واید

اول که مشخصات فنی دوربین‌های این دو گوشی رو می‌خونیم، مشخصات دوربین‌های تله هر دو گوشی نظر رو جلب می‌کنه. سامسونگ نسبت به سال‌های پیش که گوشی‌هاش همیشه رنگ‌ها رو کمی کارتونی نشون می‌دادن تغییر کرده و تصاویر واقعی‌تری ثبت می‌کنه. وان پلاس از پریسکوپ تله فوتو استفاده کرده و مثل سامسونگ از OIS و PDAF بهره‌مند شده تا در حرکت هم بتونین عکس‌های خوبی بگیرین. تنها ایرادی که داره اینه که کنتراست تصاویر کمی بالاتر از حد نرماله؛ به طوری که انگار می‌خواد با این کنتراست بالا کیفیت متوسطش رو مخفی کنه.

 

فیلم برداری و سلفی

وان پلاس ۱۲ و اس ۲۴ پلاس هر دو امکان ضبط 8K رو دارن ولی سامسونگ ‌میتونه ۳۰ فریم هم ضبط بکنه که از ۲۴ فریم وان پلاس بهتره. توی فیلمبرداری 4K/60 هر دو گوشی عملکرد خیلی خوبی دارن، رنگ‌ها دقیق هستن، جزئیات توی نقاط روشن و تاریک حفظ شده و لرزشگیر هم کمک می‌کنه به روون‌تر شدن ویدئوها. ولی همه این مواردی که گفتم توی سامسونگ کمی بهتر هستن؛ مثلا رنگ‌ها کمی طبیعی‌ترن، جزئیات بیشتری ثبت شده، لرزشگیر هم عملکردش یکم بهتره و همه این‌ها در کنار هم باعث میشن تا این گوشی در کل فیلمبرداری بهتری داشته باشه. همین روند برای فیلمبرداری 1080 و حتی با لنزهای دیگه هم تکرار میشه و سامسونگ به طور کلی پردازش ویدئوی خیلی بهتری داره.

تو بخش لنز سلفی هم دوباره هر دو گوشی عملکرد خوبی رو از خودشون نشون دادن ولی به طور کلی گوشی S24+ با لنز ۱۲ مگاپیکسلش تصاویر بهتری رو از نظر جزئیات و طیف داینامیک ثبت می‌کنه و نسبت به لنز ۴۸ مگاپیکسلی وان پلاس عکس‌های طبیعی‌تری رو ارائه میده.

تو یه جمع بندی کلی میشه گفت که برای عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای‌تر، مخصوصا در محیط‌های کم نور و شب، سامسونگ رضایت بیشتری براتون فراهم می‌کنه.

 

مقایسه صفحه نمایش OnePlus 12 و S24+

گوشی Samsung S24 Plus مثل هرسال یه صفحه نمایش بی‌نظیر داره که سامسونگ بهش میگه Dynamic LTPO AMOLED 2X. رزولوشن این گوشی برابر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ هستش که از QHD بیشتره و تراکم پیکسلی ۵۱۳ رو ارائه میده که از ۵۱۰ وان پلاس یکم بهتره. نرخ بروزرسانی صفحه نمایش اس ۲۴ پلاس ۱۲۰ هرتزه که باعث روون و سریع نشون دادن محتوا میشه و روشنایی این پنل هم می‌تونه با ۲۶۰۰ نیت برسه که با برادر بزرگترش یعنی S24 Ultra برابره. این گوشی نسبت به نسل قبلی هم حاشیه‌های خیلی کمتری داره که زیباییش رو چند برابر می‌کنه.

گوشی وان پلاس روی کاغذ خیلی شبیه به گوشی سامسونگه ولی چنتا ویژگی بیشتر داره که یکی یکی باهم بررسیشون می‌کنیم. اولین مورد روشنایی عجیب و غریب این گوشی هستش که می‌تونه به عدد ۴۵۰۰ نیت هم برسه! البته این روشنایی زیاد فقط در شرایط خاص موقع پخش محتوای HDR بدست میاد و در حالت عادی روشنایی این گوشی نزدیک ۱۶۰۰ نیت هست. در عمل هر دو گوشی به قدری روشن هستن که به راحتی می‌تونن زیر نور مستقیم آفتاب کاربری خودشون رو حفظ بکنن. مورد بعدی هم مربوط میشه به Dimming این گوشی؛ پنل‌های اولد به این صورت کار می‌کنن که یه پنل پشت پیکسل‌ها قرار داره و نور رو تامین میکنه. خود این پنل هم نرخ بروزرسانی داره و مدام در حال خاموش و روشن شدنه که بهش میگن فلیکر (flicker). توی وان پلاس ۱۲ این نرخ بروزرسانی به عدد ۲۱۶۰ رسیده که تقریبا ۲.۵ برابر iPhone 15 Pro Max و ۳ برابر Galaxy S24 Ultra هستش. مزیت این تکنولوژی هم اینه که موقع کار کردن با گوشی چشم‌ها خیلی کمتر خسته میشن و احتمال سردرد رو به شدت پایین میاره و همچنین باعث بهتر نمایش دادن محتوای HDR میشه.

به طور کلی مقایسه S24 Plus و OnePlus 12 تو بخش نمایشگر نشون میده که هر دو گوشی از صفحه نمایش روشن و واضحی برخوردار شدن و سرعت و کیفیت خوبی رو در اختیارتون قرار میدن.

 

مقایسه قدرت پردازشی OnePlus 12 و S24 Plus Samsung

مقایسه سخت افزار Oneplus 12 و S24+
وانپلاس در نسخه جهانی از اسنپ دراگون نسل ۳ با رم ۲۴ گیگابابت بهره‌مند شده در حالی که اس ۲۴ پلاس مجهز به تراشه اگزینوس و رم ۱۲ است

گوشی‌های وان پلاس همیشه سخت‌افزار گوشی پرچمدار رو داشتن ولی توی زمینه‌های دیگه کمی ضعیف‌تر بودن. امسال هم می‌بینیم که وان پلاس برای این گوشی از جدیدترین سخت‌افزار کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 3 که توی گوشی Galaxy S24 Ultra هم پیدا میشه استفاده کرد. گوشی S24+ توی آمریکا و کانادا و چین با همین پردازنده عرضه میشه ولی بقیه جهان با خرید گوشی S24+، پردازنده اگزینوس مدل Exynos 2400 دریافت می‌کنن. این پردازنده عملکردی بین Snapdragon 8+ Gen 3 و Snapdragon 8+ Gen 2 داره. پس به راحتی می‌تونیم بگیم که پرچمدار وان پلاس با پردازنده قوی‌تر و تنوع رم ۱۲ / ۱۶ / ۲۴ گیگابایت عملکرد بهتری داره.

به عنوان جمع‌بندی باید گفت که هر دو گوشی‌ها عملکرد فوق‌العاده خوبی چه توی زمینه بازی و چه برنامه‌های سنگین و عادی دارن. اما تراشه نسل آخر اسنپ دراگون وان پلاس ۱۲ کمتر داغ می‌کنه و در کنار پردازنده گرافیکی Aderno 750 تجربه موبایل گیمینگ بهتری در اختیارتون می‌ذاره.

 

مقایسه باتری سامسونگ S24 پلاس و وان پلاس 12

یکی ایراداتی که همه از پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ میگیرن مصرف زیاد باتریه و همونطور که عقب‌تر گفتیم، وان پلاس ظرفیت باتری بیشتری داره و برای همین وزنش بیشتره. هر کس این دو تا رو بشنوه با خودش میگه که S24+ شانسی دربرابر OnePlus 12 توی زمینه باتری نداره، بریم ببینیم که اینطوری هست یا نه.

مقایسه باتری وانپلاس ۱۲ و اس ۲۴ پلاس سامسونگ

ظرفیت باتری سامسونگ اس ۲۴ پلاس ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعت هستش که نسبت به نسل قبلی خودش یعنی اس ۲۳ پلاس، ۲۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته. از اون طرف،‌ وان پلاس ظرفیت باتریش معادل ۵۴۰۰ میلی آمپره و تقریبا نسبت به همه رقبای خودش ظرفیت باتری بیشتری داره. با الگوی مصرف ترکیبی هر دو گوشی یکروز کامل رو دوام میارن. اما اگه با عدد بخوایم بگیم S24+ حدودا ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه مصرف ترکیبی داره و OnePlus 12 هم حدودا ۱۴ ساعت و ۱۱ دقیقه میتونه کاربر رو همراهی کنه.

از لحاظ شارژ شدن هم وان پلاس وضعیت بهتری داره و از تکنولوژی شارژ ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کنه که می‌تونه توی ۲۶ دقیقه از ۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسه. این گوشی شارژ وایرلس ۵۰ وات داره و توی ۵۵ دقیقه به طور کامل شارژ میشه. این اعداد برای سامسونگ خیلی رویایی بنظر می‌رسن به طوری که گوشی S24+ از تکنولوژی ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنه که توی زمان مورد نیاز برای شارژ کامل OnePlus 12 میتونه فقط ۶۵ درصد شارژ بشه.

بنابراین به طور کلی میشه گفت که وضعیت شارژدهی و سرعت شارژ وانپلاس از رقیب سامسونگیش بهتره.

 

مقایسه رابط کاربری Oneplus 12 و Galaxy S24+

بحث رابط کاربری تا حدی به سلیقه شخصی بستگی داره و هم سامسونگ و هم وان پلاس طی سال‌های اخیر تونستن رابط کاربری خودشون رو خیلی بهبود ببخشن. سامسونگ از زمان رونمایی One UI تونسته یک رابط کاربری جذاب و یکپارچه برای گوشی‌های خودش عرضه کنه. گوشی S24+ با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه شده که سامسونگ توی نسخه جدید امکانات هوش مصنوعی Galaxy AI رو براش معرفی کرده. OnePlus 12 هم با اندروید ۱۴ و رابط کاربری OxygenOS 14 عرضه میشه که یه رابط کاربری با طراحی ساده ولی جذاب هستش و خیلیا طرفدارش هستن.

مقایسه نرم افزار S24+ و OnePlus 2

این گوشی‌ها هر دو از نظر موندگاری و دریافت آپدیت عملکرد خوبی دارن ولی سامسونگ توی این قضیه پیشنهاد خیلی جذاب‌تری به حساب میاد. سامسونگ برای خانواده S24 تا 7 سال پشتیبانی نرم افزاری رو انجام میده (آپدیت اندروید) و این یعنی که گوشی S24+ تا سال ۲۰۳۱ آپدیت‌های بروز دریافت می‌کنه. وان پلاس ۱۲ ولی فقط ۴ سال آپدیت‌های بروز نرم‌افزاری رو دریافت می‌کنه که عدد خیلی خوبی برای یک گوشی اندرویدی به حساب میاد ولی به پای ۷ سال سامسونگ نمی‌رسه.

 

مقایسه اسپیکر Oneplus 12 و S24+

آخرین بخش این مقایسه هم مربوط میشه به اسپیکر این گوشی‌ها. هر دو گوشی اسپیکرهای استریو دارن که یکیش بالای صفحه نمایشه و یکی دیگش هم پایین گوشیه. اسپیکر این نسل از گوشی‌های سامسونگ عملکرد بی‌نظیری دارن و از نظر بلندی و تفکیک صدا بی‌رقیبن ولی تنها نقطه ضعفشون صدای بیس و زیر هست که به خوبی بقیه صداها نیست.

مقایسه اسپیکر S24 Plus و OnePlus 2

اسپیکر وان پلاس تا حدی نزدیک به S24+ هستش ولی امتیاز این بخش متعلق به صدای ۳۲ بیت AKG سامسونگه.

 

ارزش خرید کدوم گوشی بیشتره؟

هر دو این گوشی‌ها واقعا بی‌نظیرن و انتخاب بینشون سخته. به همین دلیل اینجا با هم یکبار دیگه مرور می‌کنیم که هر کدوم از این گوشی‌ها چه برتری‌هایی داره و اختلاف قیمتشون چقدره تا تصمیم گیری و انتخاب بینشون راحت‌تر بشه.

سامسونگ S24 پلاس تو نسخه‌ جهانیش دارای پردازنده اگزینوسه در حالی که رقیب وان پلاسیش از آخرین نسل اسنپ دراگون برخوردار شده و رم ۲۴ گیگابایت داره. بنابراین با توجه به قیمت کمتر وان پلاس، اگه پردازش‌های سنگین دارین و برند براتون خیلی مطرح نیست OnePlus 12 با قیمت ۵۴ میلیون تومانیش (اسفند ۱۴۰۲) براتون بهتره. اما از اون طرف دوربین‌های باکیفیت سامسونگ و قابلیت‌های هوش مصنوعیش تو وانپلاس پیدا نمیشه؛ بنابراین اگه می‌خواین کاملا بروز باشین، عکسای فوق‌العاده بگیرین و یه گوشی AI خفن برند سامسونگ دست‌تون باشه، بهتره به سراغ Samsung S24+ برین.

مقایسه مشخصات s24+ با oneplus 12

Samsung Galaxy S24 Plus
OnePlus 12
تاریخ عرضه

Announced2024, January 17

StatusAvailable. Released 2024, January 24

Announced2023, December 05

StatusAvailable. Released 2023, December 11

مشخصات بدنه

رنگ بندیOnyx Black, Marble Grey, Cobalt Violet, Amber Yellow, Jade Green, Sandstone Orange, Sapphire Blue

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min) Armor aluminum 2 frame with tougher drop and scratch resistance (advertised)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass Victus 2), aluminum frame

Weight196 g or 197 g (6.91 oz)

Dimensions158.5 x 75.9 x 7.7 mm (6.24 x 2.99 x 0.30 in)

رنگ بندیFlowy Emerald, Silky Black, Silver

SIMIP65, waterproof and dustproof

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight220 g (7.76 oz)

Dimensions164.3 x 75.8 x 9.2 mm (6.47 x 2.98 x 0.36 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1440 x 3120 pixels, 19.5:9 ratio (~513 ppi density)

Size6.7 inches, 110.2 cm2 (~91.6% screen-to-body ratio)

نوعDynamic LTPO AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 2600 nits (peak)

ProtectionAlways-on display

Resolution1440 x 3168 pixels (~510 ppi density)

Size6.82 inches, 113.0 cm2 (~90.8% screen-to-body ratio)

نوعLTPO AMOLED, 1B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 600 nits (typ), 1600 nits (HBM), 4500 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging45W wired, PD3.0, 65% in 30 min (advertised) 15W wireless (Qi/PMA) 4.5W reverse wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4900 mAh, non-removable

Charging100W wired, PD, QC, 1-100% in 26 min (International) 80W wired, PD, QC, 1-100% in 30 min (USA) 50W wireless, 1-100% in 55 min (advertised) 10W reverse wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5400 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.56", 1.0m, Dual Pixel PDAF, OIS 10 MP, f/2.4, 67mm (telephoto), 1/3.94", 1.0m, PDAF, OIS, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 13mm, 120 (ultrawide), 1/2.55" 1.4m, Super Steady video

ویدئو8K@24/30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 1080p@960fps, HDR10+, stereo sound rec., gyro-EIS

ویژگیLED flash, auto-HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.6, 23mm (wide), 1/1.43", 1.12m, multi-directional PDAF, OIS 64 MP, f/2.6, 70mm (periscope telephoto), 1/2.0", 0.7m, PDAF, OIS, 3x optical zoom 48 MP, f/2.2, 14mm, 114 (ultrawide), 1/2.0", 0.8m, PDAF

ویدئو8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240/480fps, Auto HDR, gyro-EIS, Dolby Vision

ویژگیHasselblad Color Calibration, Dual-LED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاDual video call, Auto-HDR, HDR10+

نوع دوربینSingle : 12 MP, f/2.2, 26mm (wide), Dual Pixel PDAF

ویدئو4K@30/60fps, 1080p@30fps

ویژگی هاAuto-HDR, panorama

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.4, 21mm (wide), 1/2.74", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm) - USA/Canada/ChinaExynos 2400 (4 nm) - International

CPU8-core (1x3.39GHz Cortex-X4 & 3x3.1GHz Cortex-A720 & 2x2.9GHz Cortex-A720 & 2x2.2GHz Cortex-A520)10-core (1x3.2GHz Cortex-X4 & 2x2.9GHz Cortex-A720 & 3x2.6GHz Cortex-A720 & 4x1.95GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750 (1 GHz) - USA/Canada/ChinaXclipse 940 - International

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.3 GHz Cortex-X4 & 5x3.2 GHz Cortex-A720 & 2x2.3 GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 14, OxygenOS 14 (International), ColorOS 14 (China)

ویژگی ها

SensorsSamsung DeX, Samsung Wireless DeX (desktop experience support) Ultra Wideband (UWB) support

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass, color spectrum

مشخصات صدا

3.5mm jack 32-bit/384kHz audio Tuned by AKG

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands SA/NSA/Sub6/mmWave - USA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800 / 1900 & TD-SCDMA

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (up to 7CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA - India, China

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41, 66 - India, China

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, tri-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1+L5), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE, aptX HD, LHDC

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes, eSE, HCE

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, tri-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.3 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1821801 (v10) GeekBench: 5124 (v6) GFXBench ES 3.1: 157fps (offscreen 1080p)

سایر

SAR1.16 W/kg (head) 0.84 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$999.99 / 1,149.00 / 999.00 / 109,999

SAR EU0.74 W/kg (head) 1.25 W/kg (body)

ModelsSM-S926B, SM-S926B/DS, SM-S926U, SM-S926U1, SM-S926W, SM-S926N, SM-S9260, SM-S926E, SM-S926E/DS

SAR1.18 W/kg (head) 0.68 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$799.99 / 949.00 / 849.00 / 64,999

SAR EU

ModelsPJD110

نویسنده : کورش نجفیان
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 6
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

وانپلاس بهتره هرچند باید با وانپلاس ۱۳ مقایسه بشه…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

عالی

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

من S24 plus رو ترجیح می دهم . در زمینه دوربین و صفحه نمایش نماینده سامسونگ بهتره و در کل لوازم جانبی سامسونگ هم فراوان تره .

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

عقلانی بخواییم فکر کنیم وان پلاس اینجا بهتره

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

به نظرم با توجه بر برتری وانپلاس توی پردازنده و باتری وانپلاس بهتره.
البته اگه سامسونگ رو بخرید هم اینحوری نیست که بگی ضرر کردید چون جفتشون گوشیای خفنی اند

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

مقایسه خوبی بود
ولی با اختلاف وان پلاس و انتخاب میکنم
پردازنده و رمش برای کارای سنگین و بخصوص بازی محشره
تفاوت دوربین هم به قدری نیست که بخواییم بخاطرش بریم سمت سامسونگ
اگه عکاس باشه کسی دوربین میخره با این پول

۰۸ اسفند ۱۴۰۲