بررسی گوشی Samsung S24 Plus

گلکسی S24 پلاس پرچمدار جدید کره‌ای ها و مجهز به امکانات جالبی مثل قابلیت هوش مصنوعی Galaxy AI هست که برای اولین بار و به این وسعت توی گوشی‌های هوشمند بازار استفاده شده. این پرچم‌دار خوش‌دست و نه چندان ارزان، در مقایسه با نسل قبلی خودش تفاوت‌های زیادی توی بخش‌های مختلف داره که میتونه تاثیر قابل توجهی روی ارزش خرید این مدل نسبت به نسخه قبلی و هم‌چنین رقبای قدرتمندش داشته باشه. پس با مقاله نقد و بررسی S24 Plus Samsung همراه موبونیوز باشین تا بخش‌های مختلف این پرچمدار رو زیر ذره‌بین ببریم و ببینم این گوشی چه حرف‌های جدیدی برای گفتن داره.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی S24 پلاس

زمانی که هر دو گوشی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S24 پلاس رو توی دستتون بگیرین، اولین چیزی که به ذهنتون میرسه، شباهت فوق‌العاده زیاد این دو پرچمدار به همدیگه هست. این شباهت تا حدی زیاده که تصور می‌کنین انگار سامسونگ برای طراحی پرچمدار جدیدش هیچ زحمتی نکشیده و صرفا طرح قبلی رو با سخت‌افزار جدید ارائه کرده. ولی در واقع اینجوری نیست و این گوشی با تغییرات کم اما مهمی به بازار عرضه شده که بهش می‌پردازیم.

بخش پشتی و جلوی بدنه Galaxy S24 Plus مشابه نسل قبل و از جنس شیشه هستن و با گوریلا گلس ویکتوس ۲ پوشونده شدن. این پرچمدار یک فریم آلومینیومی داره و از این لحاظ هم مشابه با اس ۲۳ پلاس هست؛ اما سامسونگ توی پرچمدار جدیدش از نسخه تقویت‌شده‌ی Aluminum Armor یعنی Aluminum Armor 2 برای طراحی بخش فریم استفاده کرده که مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی داره. برخلاف اپل که برای تولید تمام نسخه‌های آیفون ۱۵ به سراغ بدنه تیتانیومی رفته بود، سامسونگ صرفا توی گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی استفاده کرده و دو پرچمدار دیگه همون جنس آلومینیومی نسل قبلی رو دارن.

طراحی گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ

استفاده از همون فرمول قبلی برای طراحی بدنه دستگاه و ایجاد یه سری تغییرات مثل طراحی تخت بخش فریم، تاثیر زیادی روی خوش دست کردن گلکسی اس 24 پلاس داشته و امکان سُر خوردن گوشی و افتادنش رو تا حد قابل توجهی کمتر می‌کنه. با این وجود، به نظرم بهتره که برای این گوشی حتما از قاب محافظ استفاده کنین و ریسک آسیب دیدن بخش شیشه‌ای پشت بدنه یا پنل نمایشگر رو به جون نخرین.

Samsung S24 Plus کاملا هم وزن با نسل قبلی هست و علیرغم تغییر نسل آلومینیوم فریم، سامسونگ تونسته وزن ۱۹۶ گرمی دستگاه رو ثابت نگه داره. البته برای ابعاد پرچمدار جدید خودش هم تقریبا همین وضعیت رو حفظ کرده و ابعاد اس ۲۴ پلاس نسبت به نسخه قبلی خودش، تغییری در حد ۰٫۱ میلیمتر توی بخش های عرض، ارتفاع و ضخامت دستگاه داشته.

طراحی فریم گلکسی S24+ سامسونگ

بخش پشتی دستگاه، ماژول‌های دوربین‌های سه‌گانه رو در خودش جا داده که چیدمان بدون جزیره و مشابه نسل قبلی رو دارن. توی بخش راست فریم گوشی، دکمه‌های تنظیم صدا و پاور و توی قسمت پایین بدنه، اسپیکر اصلی، درگاه ورود سیم کارت و درگاه USB Type-C 3.2 قرار گرفته. البته نسبت به گلکسی S23 پلاس یه ویژگی جدید هم به پورت تایپ سی اضافه شده و می‌تونه به عنوان درگاه DisplayPort 1.2 برای اتصال به مانیتورها و دستگاه‌هایی که از این ورودی پشتیبانی می‌کنن مورد استفاده قرار بگیره.

گلکسی S24 پلاس نسبت به نسل قبل خودش توی سری S23 تنوع رنگ بیشتری داره و توی رنگ‌های مشکلی، خاکستری، بنفش، زرد، سبز، نارنجی و ارغوانی به بازار عرضه شده. این گوشی مجهز به گواهی IP68 هست و در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق ۱٫۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه) مقاومت می‌کنه.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Samsung S24+

گلکسی اس ۲۴ پلاس از نمایشگر OLED (با نام تجاری Dynamic AMOLED 2X) استفاده می‌کنه. این نمایشگر ۶٫۷ اینچی، نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی داره و تصاویر رو با وضوح +QHD (رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل) نمایش میده. افزایش ۰٫۱ اینچی اندازه این نمایشگر و البته تغییرات جزئی ابعاد بدنه دستگاه، نسبت نمایشگر به بدنه رو توی گلکسی S24 پلاس به ۹۲٫۲ درصد رسونده که در مقایسه با گلکسی اس ۲۳ پلاس با ۸۸٫۹ درصد پیشرفت خیلی زیادیه.

نمایشگر گلکسی S24+ سامسونگ

فناوری LTPO نوعی تکنولوژی خاصه که امکان استفاده از نرخ نوسازی متغیر و ارائه تراکم پیکسل بالا در نمایشگرهای مجهز به این فناوری رو فراهم می‌کنه. استفاده از LTPO و حداکثر روشنایی خودکار ۲۶۰۰ نیتی نمایشگر Samsung S24 Plus، امکان کار کردن بی‌دردسر با این پرچمدار توی فضای باز رو فراهم می‌کنه و هیچ مشکلی برای دیدن جزئیات نمایشگر حتی در زیر نور مستقیم خورشید نداره.

نمایشگر گلکسی اس ۲۴ پلاس، طیف رنگی sRGB رو به خوبی دربرمی‌گیره. اما در طیف رنگی DCI P3، دقت کمتری داره و نواحی محدودتری رو پوشش میده. همین عامل تفاوت نسبتا قابل توجهی رو بین این پرچمدار و نسل قبلی توی نمایش طبیعی و سرزنده رنگ های تصاویر مختلف ایجاد می‌کنه.

 

مشخصات باتری گوشی گلکسی S24 پلاس

سامسونگ توی این پرچمدار جدید سری S24 از یه باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که نسبت به باتری نسل قبلی این گوشی، ظرفیت بیشتری داره. این باتری، امکان شارژ با دو آداپتور ۴۵ واتی سیمی و آداپتور بی سیم ۱۵ واتی رو داره که در حالت سیمی حدود ۶۵ درصد باتری در مدت ۳۰ دقیقه و ۱۰۰ درصد در مدت ۵۸ دقیقه انجام میشه. S24 پلاس مشابه نسل قبل از فناوری شارژ بیسیم Qi و PMA، فناوری Power Delivery 3 و امکان شارژ معکوس بی‌سیم با توان ۴٫۵ وات هم پشتیبانی می‌کنه.

باتری گلکسی S24 Plus سامسونگ

شارژدهی باتری Samsung S24 Plus علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری، خیلی بهتر از اس ۲۳ پلاس نیست. این باتری، امکان ۳۱ ساعت و ۱۴ دقیقه تماس مداوم، ۱۰ ساعت و ۴۵ دقیقه وبگردی، ۱۷ ساعت و ۵۰ دقیقه تماشای مداوم ویدیو و ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه بازی کردن با گوشی رو براتون فراهم می‌کنه که به غیر از بخش تماشای مداوم ویدیو، توی سایر قسمت‌ها عملکرد ضعیت‌تری نسبت به باتری ۴۷۰۰ میلی آمپرساعتی گلکسی S23 پلاس داره.

 

عملکرد دوربین گوشی Samsung S24 Plus

پرچمدار جدید سامسونگ نه فقط تو بخش طراحی، بلکه توی سخت‌افزار دوربین‌های پشتی و سلفی هم مشابه نسل قبل طراحی شده و سامسونگ چندان رغبتی به تغییر این ساختار و استفاده از دوربین‌های قوی‌تر نداشته. مجموعه دوربین های پشتی گلکسی S24 پلاس شامل سه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو میشه.

 

عملکرد مجموعه دوربین های پشتی گوشی S24+

دوربین اصلی این گوشی تصاویر رو با نویز پایین، محدوده دینامیکی بالا و جزئیات دقیق ثبت می‌کنه و کارایی نسبتا بهتری در مقایسه با دوربین اس ۲۳ پلاس داره. تصاویر ثبت شده با این دوربین، توی روز و حتی نور کم، کیفیت خوبی دارن که به لطف استفاده از دو فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزش گیر اپتیکال که توی دوربین اصلی نسل قبل هم داشتیم و همچنین، قابلیت‌های هوش مصنوعی برای بازسازی تصاویر، رنگ طبیعی‌تری دارن و به نظرم سامسونگ اگه سخت‌افزار دوربین رو توی این گوشی تغییر نداده حداقل از این طرف حسابی جبران کرده. این دوربین، توی حالت شب هم تصاویر با کیفیتی رو ثبت می‌کنه؛ اگرچه یه مقدار نویز توی این حالت داریم که چندان مهم نیست و میشه ازش چشم پوشی کرد. تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی توی حالت شب، جزئیات دقیقی دارن و تاثیر نور مصنوعی محیط روی کارایی دوربین اصلی در شب تقریبا ناچیزه.

توی بحث عکاسی پرتره، دوربین اصلی اس ۲۴ پلاس، چندان تفاوتی با نسل قبل نداره و شاید چشم‌گیرترین تفاوتش رو بتونیم ثبت طبیعی و با جزئیات بیشتر رنگ‌های محیط در نظر بگیریم. این ویژگی می‌تونه عکس‌های چهره رو به شکل طبیعی‌تر و دلچسب‌تری ثبت کنه.

دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی S24+ مثل دوربین اصلی هم در نور روز و هم در حالت شب تصاویر رو با کیفیت بالا، نویز پایین و با جزئیات دقیق ثبت می کنه. علاوه بر این، رنگ های محیط توسط این دوربین، به شکل طبیعی تری به خصوص در عکاسی شب ثبت میشه. به نظر میاد اون ته رنگ زرد توی تصاویر، به چشم‌نوازتر کردن عکس‌ها کمک زیادی کرده؛ موضوعی که سامسونگ توی گلکسی S23 پلاس اونجوری که انتظار داشتیم نتونست پیاده‌سازیش کنه و عکس‌ها اگرچه کیفیت خوبی داشتن اما طبیعی نبودن!

دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی S24 پلاس سامسونگ، مشابه دوربین‌های اصلی و اولترا واید این پرچمدار جدید تصاویر رو با جزئیات دقیق‌تر و البته رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کنه. از طرفی، نور محیط توی حالت عکاسی در نور کم یا شب، تاثیر کمتری روی دوربین داره و همین موضوع باعث میشه که جزئیات محیط تحت تاثیر این نور از بین نرن و با دقت بیشتری ثبت بشن.

مجموعه دوربین‌های پشتی اس 24 پلاس سامسونگ مشابه نسل قبلی، امکان فیلمبرداری با وضوح 8K و نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه، وضوح 4K و نرخ ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080p و نرخ ۳۰، ۶۰، ۲۴۰ و ۹۶۰ فریم بر ثانیه رو فراهم می‌کنه و به لطف حالت Super Steady توی دوربین اولترا واید، ویدیوها بدون لرزش ضبط می‌شن.

 

عملکرد دوربین سلفی گوشی S24 پلاس

دوربین سلفی این پرچمدار سری S24، کاملا مشابه نسل قبلیه. این دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی، قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز داره و تصاویر سلفی رو با کیفیت بالایی ثبت می‌کنه؛ اما رنگ چهره توی این دوربین حال و هوای طبیعی‌تری نسبت به دوربین سلفی اس ۲۳ پلاس داره. علاوه بر این، جزئیات صورت با دقت بیشتری ثبت میشه و این میزان دقت هم در عکاسی در نور روز و هم سلفی در شب یا نور کم به خوبی خودش رو نشون میده. این دوربین هم مثل دوربین اس ۲۳ پلاس، قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره.

 

بررسی سخت‌افزار و عملکرد پردازشی گوشی S24 پلاس

سال قبل، سامسونگ توی تمام نسخه‌های پرچمدارهای سری S23 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرد؛ تصمیمی که باعث شد مشکلات متعدد تراشه‌های اگزینوس، برای اولین بار گریبانگیر پرچمدارهای این برند نباشن. اما خوب، امسال سامسونگ دوباره به سر خونه اول برگشته و هر دو مدل S24 و S24 پلاس رو توی دو نسخه با تراشه‌های مختلف عرضه کرد!

گلکسی S24 پلاس توی نسخه ویژه بازار آمریکا، کانادا و چین با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه میشه. این پردازنده ۴ نانومتری، ۸ هسته شامل ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز و ۵ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex-A520 با فرکانس‌ ۲٫۲ گیگاهرتز داره و از پردازنده گرافیکی Adreno 750 استفاده می‌کنه.

نسخه مخصوص بازارهای جهانی گلکسی اس ۲۴ پلاس مجهز به پردازنده اگزینوس 2400 هست. این پردازنده ۴ نانومتری از ساختار ۱۰ هسته‌ای شامل ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز و ۲ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز و ۳ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A520 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز تشکیل شده و مجهز به پردازنده گرافیکی Xclipse 940 هست.

تست بازی گلکسی S24 Plus سامسونگ

از لحاظ کارایی و عملکرد پردازنده، هر دو نسخه گلکسی اس ۲۴ پلاس، عملکرد خوبی رو توی بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای حتی در مقابل رقبای قدرتمندی مثل آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس با پردازنده Apple A17 Pro دارن. پردازنده‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳، توی بنچمارک‌ها نتایج عالی توی بخش‌های مختلف دارن اما اگه از حق نگذریم هنوز هم تراشه‌های اگزینوس نتونستن مشکل گرم شدن دستگاه در حین اجرای برنامه‌های سنگین و البته کند شدن گوشی به دنبال این گرمای ایجاد شده رو مدیریت کنن. اگرچه این موارد چندان مهم نیست چون انتخابی به غیر از نسخه مجهز به اگزینوس ۲۴۰۰ برای کاربران خارج از سه بازار کانادا، آمریکا و چین وجود نداره!

S24 پلاس توی بخش اجرای بازی عملکرد قابل قبولی داره و اگه از هنگ کردن و لگ‌های گاه به گاهی که تقریبا ویژگی جدانشدنی تراشه‌های اگزینوسه چشم پوشی کنیم، نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ این گوشی، عملکرد خوبی توی زمان اجرای برنامه‌های سنگین داره. این پرچمدار سری S24 سامسونگ در نسخه دارای پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ می‌تونه بازی‌های نسبتا سنگین مثل Genshin Impact و Call of Duty Mobile رو به ترتیب با تنظیمات گرافیکی حداکثری و نرخ ۵۵ فریم بر ثانیه و تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنه. اما همچنان مشکل گرم شدن بدنه گوشی موردی هست که حداقل در بازی کردن با گلگسی اس 24 پلاس میتونه آزاردهنده باشه و نمی‌تونیم اونو نادیده بگیریم!

 

عملکرد نرم افزاری گوشی گلکسی S24 پلاس

گلکسی اس 24 پلاس با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه شده. به گفته سامسونگ، تمام پرچمدارهای ۲۰۲۴ این برند از جمله اس ۲۴ پلاس، ۷ سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی دریافت میکنن و این موضوع می‌تونه برتری خوبی نسبت به پرچمدارهای سری S23 باشه که بروزرسانی کوتاهتری دارن.

نرم افزار S24 Plus سامسونگ

تغییرات ظاهر و امکانات اندروید ۱۴ و نسخه جدید رابط کاربری One UI نسبت به نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل، قابل توجه هست و توی بخش‌های مختلف شاهد اضافه شدن قابلیت‌های زیادی هستیم که کار با پرچمدارهای جدید سامسونگ رو لذت بخش تر از نسل قبل می‌کنه.

 

قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی گلکسی S24 پلاس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فردی که سامسونگ توی پرچمدارهای جدید خودش اضافه کرده و سر و صدای زیادی توی بازار تولید گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده هوش مصنوعی Galaxy AI و قابلیت‌های جالبش بود. سامسونگ با این کار اونم توی زمانی که بازار استفاده از هوش مصنوعی به شدت داغ شده برگ برنده خیلی قوی رو برای اولین بار و با این وسعت توی گوشی‌های هوشمند رو کرد که وجه تمایز خیلی مهمی بین پرچمدارهای امسال این برند و سایر برندها مثل اپل، گوگل و شیائومی هست. هوش مصنوعی Galaxy AI قابلیت‌های مختلفی داره که در ادامه به برخی از اون‌ها اشاره می‌کنیم.

قابلیت Circle to Search توی هوش مصنوعی Galaxy AI از لحاظ کارایی، شبیه به گوگل لنز عمل می‌کنه؛ با این تفاوت که شما نیازی به آپلود عکس در هیچ برنامه‌ای ندارید و فقط کافیه که دور هر بخش از تصویری که می‌خواین اطلاعات بیشتری ازش بدونین، یه خط بکشین و گوشی توی گوگل در مورد اون موضوع جستجو می‌کنه. به همین راحتی!

قابلیت هوش مصنوعی Circle to Search

توی نسخه‌های جدید فتوشاپ، از هوش مصنوعی خاصی به نام فایرفلای استفاده شده که به کمک اون می‌تونین ویرایش‌های خیلی پیشرفته روی تصاویر دلخواه‌تون انجام بدین یا حتی یه بخش‌هایی از تصویر رو که کلا وجود نداره یا شکل و شمایل مطابق میل شما رو نداره، تغییر بدین. سامسونگ همین کار رو توی گلکسی S24 پلاس و به لطف استفاده از قابلیت Generative Edit امکان پذیر کرده و با این قابلیت به راحتی می‌تونین هر نوع ویرایش دلخواهی که مد نظرتون هست رو روی تصاویر انجام بدین.

دردسرهای ترجمه مدام متن‌ها اونم زمانی که با شخص غیر هم‌زبان خودتون تماس صوتی داشته باشین؛ واقعا زیاد هست و باعث میشه خیلی وقت‌ها اون تماس صوتی رو بیخیال بشین و سراغ چت متنی برین که دردسرش کمتر از تماس صوتی نیست. سامسونگ با استفاده از قابلیت Live Translate هوش مصنوعی Galaxy AI توی گلکسی اس ۲۴ پلاس، تا حد زیادی این مشکل رو حل کرده و شما می‌تونین بدون دردسر و نسبتا سریع، مکالمات‌تون با افراد غیر هم زبان رو ترجمه کنین و ارتباطات سریع‌تر و آسون‌تری داشته باشین. علاوه بر این قابلیت، ویژگی Chat Assist هم می‌تونه برای انجام مکالمات بهتر (تصحیح اشتباهات نگارشی یا گرامر) بهتون کمک کنه.

قابلیت هوش مصنوعی Chat Assist

علاوه بر این قابلیت‌ها، سامسونگ از ویژگی‌های هوش مصنوعی متنوع دیگه‌ای توی تمام مدل‌های سری گلکسی S24 استفاده کرده که می‌تونین با خوندن مقاله قابلیت های گلکسی AI در S24 Ultra سامسونگ با این ویژگی‌ها آشنا بشین.

 

عملکرد اسپیکر گوشی گلکسی S24 پلاس

سامسونگ توی گوشی Galaxy S24 Plus از همون طراحی دو اسپیکر استریو در بالا و پایین بدنه که توی نسل قبلی این پرچمدار به کار برده بود استفاده کرده. خروجی صدای این اسپیکرها در مقایسه با نسل قبل، قوی‌تر هست اگرچه که هنوز هم همون صدای ۳۲ بیتی رو داریم ولی تفاوت محسوسی بین کیفیت این صدا با صدای خروجی از اسپیکرهای اس ۲۳ پلاس وجود داره.

کانال اصلی و دوم اسپیکرهای استریو توی این پرچمدار، از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنن و صدای خروجی قدرتمند اما با بیس نه چندان قابل قبولی رو ارائه میدن که به نظرم در حد و اندازه یه پرچمدار نیست و می‌تونست خیلی بهتر از این باشه.

 

ارزش خرید سامسونگ S24 Plus چقدره؟

بررسی گوشی S24 پلاس نشون داده که طراحی این مدل نسبت به نسخه سال قبل چندان تفاوت خاصی نداره ولی به لطف استفاده از سخت‌افزار جدید از جمله دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ و اضافه شدن قابلیت‌های مختلف و بسیار کارآمد هوش مصنوعی، می‌تونه ارزش خرید خوبی در مقایسه با S23 Plus و بسیاری از هم‌رده‌های قیمتی خودش مثل Xiaomi 13 Ultra و iPhone 15 داشته باشه. این گوشی تو زمینه هوش مصنوعی، روشنایی صفحه و فیلم‌برداری 8K دو مدل دیگه رو می‌زنه اما تو بخش پردازنده نسخه جهانیش با تراشه اگزینوس به پای اپل نمی‌رسه و هم‌چنان در استفاده‌های سنگین مشکل داغ شدن رو داره. به طور کلی پرچم‌دار S24 Plus سامسونگ با وجود قیمت ۵۶ میلیونیش ارزش خرید داره ولی از اونجایی که مدل میانی از سری فلگ‌شیپ‌های اس ۲۴ محسوب میشه در نوع خودش با کم و کاستی‌های معدودی هم روبه‌رو شده.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 24
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

hanie8737

کاش میگفتید بین s24 plus و s23 ultra کدوم ارزش خریدداره؟

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
Daniel Samavatyan

بین اس ۲۳ اولترا و ای ۲۴ پلاس توی بازه ۶۰ تومن کدوم بهتره؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۳