مقایسه S23 Ultra و S24 Ultra سامسونگ

اگر دنبال خرید یه گوشی پرچمدار اندرویدی به روز باشید، شاید براتون سوال باشه که خرید S23 Ultra سامسونگ با توجه به عرضه گوشی Samsung S24 Ultra هنوز منطقی هست و ارزش خرید داره یا نه؟ اصلا ارزش داره 17 میلیون تومان هزینه اضافی برای بدنه تیتانیومی و قابلیت های هوش مصنوعی (Galaxy AI) بکنید یا همون گوشی اس 23 اولترا سامسونگ به خوبی میتونه نیازهای شما از دوربین، سخت افزار و صفحه نمایش پرچمدار رو برطرف کنه؟ پس اگه دنبال خرید یه پرچمدار اندرویدی قدرتمند هستید تا انتهای مقایسه S23 Ultra و S24 Ultra سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدوم پرچمدار اندرویدی سامسونگ ارزش خرید بیشتری داره.

 

مقایسه طراحی S23 Ultra و S24 Ultra سامسونگ

یکی از تفاوت های مهم بین این دو گوشی توی بخش طراحی دیده میشه و این تفاوت هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ تجربه استفاده روزمره کاملا مشخصه. از لحاظ ابعاد گوشی S24 Ultra حدود 0.3 میلی متر قطر کمتری داره و از لحاظ وزن هم حدود 1 گرم سبک تره (233 گرم به نسبت 234 گرم نسل قبلی) اما به دلیل استفاده گوشی S24 Ultra از فریم تیتانیومی و همچنین نوع پخش وزن، موقع استفاده این تفاوت وزنی بیشتر حس میشه و با یه گوشی خوش دست تر و راحت تر طرف هستیم.
تفاوت دیگه در ظاهر و طراحی بدنه دیده میشه، سامسونگ دیگه بی خیال طراحی خمیده نمایشگر شده و توی گوشی S24 Ultra از یه نمایشگر تخت و با حاشیه بسیار کمی استفاده کرده که هم چسبوندن گلس رو آسون تر میکنه و هم موقع کار از تاچ ها و لمس های اشتباهی خبری نیست. این تخت شدن به فریم و پنل پشتی هم تعمیم پیدا کرده و با یه گوشی تقریبا تخت و شبیه به گوشی آیفون طرف هستیم. دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا مقداری پهن تر شدن تا دسترسی و استفاده از این دکمه ها راحت تر باشه. از لحاظ ظاهری و طراحی تقریبا تغییر خاصی دیگه ای ایجاد نشده و همون نوع چینش دوربین های بدون جزیره توی این نسل هم استفاده شده.

مقایسه طراحی S23 Ultra و S24 Ultra سامسونگ
علاوه بر تخت شدن فریم، دکمه های پاور و صدای گوشی اس 24 اولترا مقداری پهن و درازتر شدن.

 

گواهی IP68 با مقاومت 30 دقیقه ای در برابر نفوذ آب در ارتفاع 1.5 متری به قوت خودش باقیه و میتونید با خیال راحت از گوشی توی شرایط مختلف استفاده کنید. سامسونگ از Corning Gorilla Armor به جای گوریلا گلس ویکتوس 2 برای محافظت از پنل های شیشه ای پشت و جلو استفاده کرده که به گفته خودش مقاومت خیلی زیادی در برابر خط و خش و ضربه داره، البته صحت این مورد رو بهتره با این شرایط قیمت ها تست نکنید و حتما از یه قاب و گلس برای گوشی گرون قیمتتون استفاده کنید. بدنه تیتانیومی استفاده شده با اینکه روی کاغذ جذابه اما باعث شده بدنه به راحتی خط و خش بیفته و با استفاده معمولی از گوشی، بدنه پر از نقطه و خش های کوچیک و بزرگ بشه، به همین دلیل اگه خیلی روی تمیز بودن و سالم موندن گوشی حساس هستید، حتما یه قاب خوب و محکم برای گوشی تهیه کنید.
رنگبندی استفاده شده برای گوشی S24 Ultra سامسونگ به نسبت نسل قبلی مقداری مات تر شده و توی 7 رنگ با پسوند تیتانیوم عرضه شده. رنگ اختصاصی امسال برخلاف رنگ سبز اختصاصی گوشی S23 Ultra یه جلوه خاص و جذاب تری به این گوشی 1300 دلاری میده. قلم لمسی هم از نظر محل قرارگیری و هم طراحی و قابلیت ها تغییر خاصی نکرده و توی لبه پایینی گوشی هر دو گوشی جای گرفته.

در کل طراحی پرچمدار جدید سامسونگ به نسب قبل خیلی تغییرات گسترده و بزرگی نداشته و سامسونگ با کمی تغییرات ظاهری کوچیک و همچنین بهبود کیفیت ساخت سعی کرده که استفاده از S24 Ultra حس بهتری به مخاطب بده و گوشی پرچمدار جدیدش یکی از با کیفیت ترین گوشی های بازار باشه، که تا حدودی در این زمینه هم موفق شده. به طور خلاصه تفاوت این دو گوشی رو میشه توی موارد زیر خلاصه کرد:

  • استفاده از تیتانیوم توی ساخت بدنه که تاثیر چندانی توی وزن نداشته اما گوشی رو خش پذیرتر کرده.
  • تخت شدن نمایشگر که باعث استفاده راحت تر از گوشی و مدرن تر شدن ظاهر گوشی شده.
  • کاهش قطر بدنه و تخت شدن نسبی فریم و پنل پشتی که باعث خوش دست تر شدن گوشی شده.

 

مقایسه نمایشگر گوشی S23 اولترا و S24 اولترا سامسونگ

هر دو گوشی از یه نمایشگر 6.8 اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده میکنن که رزولوشن فوق العاده بالایی داره (+QHD) و از قابلیت +HDR10 هم پشتیبانی میکنه. نرخ رفرش ریت 120 هرتزی از قابلیت LTPO پشتیبانی میکنه که با توجه به استفاده شما میتونه از 24 تا 120 هرتز در بخش های مختلف تغییر پیدا کنه تا در عین سریع و روون بودن، مصرف باتری مناسبی هم داشته باشید. رزولوشن صفحه نمایش رو هم میتونید با توجه به نیاز و همچنین مصرف انرژی بین حالت های مختلف (+FHD یا +QHD) تغییر بدید.
شباهت های دو گوشی تقریبا در همینجا تموم میشه و میرسیم به تفاوت ها. اولین بهبود گوشی S24 Ultra سامسونگ افزایش روشنایی نمایشگره که از 1750 نیت نسل قبلی به 2600 نیت رسیده و در زمان تماشای محتوا در زیر نور مستقیم آفتاب هم مشکلی نخواهید داشت. تغییر دوم که خیلی تغییر بزرگ و مهمی هست و باعث خاص شدن این گوشی حتی به نسبت نمونه های اپلی شده، استفاده از یه روکش رفله و Anti Glare هست که باعث شده انعکاس نور و بازتاب از روی نمایشگر به کمترین حد خودش برسه و اگه این دو گوشی رو کنار هم بزارید، این قابلیت جدید گوشی اس 24 اولترا کاملا خودش رو نشون میده و باعث میشه استفاده از گوشی در پرنورترین مکان ها هم به راحتی امکان پذیر باشه.

مقایسه نمایشگر گوشی S23 اولترا و S24 اولترا سامسونگ
نمایشگر گوشی اس 24 اولترا با حفظ کیفیت، روشنایی بیشتر و روکش آنتی رفله دارد که باعث عملکرد بهتر این گوشی شده.

 

حسگر اثر انگشت اولترا سونیک به کار رفته در گوشی اس 24 اولترا عملکرد به مراتب سریع تری نشون میده و بهبود مناسبی پیدا کرده. در کل با اینکه تغییرات بخش نمایشگر روی کاغذ خیلی کوچیکه اما همین دو قابلیت مهم در کنار تخت شدن نمایشگر باعث شده استفاده روزمره از گوشی S24 اولترا خیلی لذت بخش تر و جذاب تر باشه.

 

مقایسه عملکرد باتری اس 23 اولترا و اس 24 اولترا

در بخش باتری روی کاغذ تغییر و تحول خاصی رو نمی بینیم. گوشی S24 Ultra از همون باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نسل قبلی استفاده میکنه و برای شارژ شدن از یه آداپتور 45 واتی باسیم یا 15 واتی بیسیم پشتیبانی میکنه و هنوز آداپتور شارژ توی جعبه قرار نداره. با توجه به تغییر پردازنده شارژدهی کمی بهبود پیدا کرده اما این بهبود شاید خیلی به چشم نیاد و در حد 20 30 دقیقه به صورت کلی با افزایش شارژدهی طرف هستیم، البته این بهبودها با توجه به افزایش قدرت واقعا عملکرد مناسبی به شمار میره.
با توجه به تست های انجام شده هر دو گوشی میتونن در استفاده های ترکیبی حدود یک روز و نیم شما رو همراهی کنن. البته شارژدهی کلی گوشی S24 Ultra در زمان مکامله حدود 2 3 ساعتی کاهش داشته که با توجه به بهبود در شارژدهی بخش های دیگه مثلا در زمان بازی یا تماشای ویدیو این مورد خیلی نکته منفی به شمار نمیره. در زمینه شارژ شدن گوشی نه تنها بهبودی رو شاهد نیستیم بلکه برای شارژ کامل گوشی باید زمان بیشتری منتظر بمونید، توی نیم ساعت هر دو گوشی تقریبا از صفر حدود 69 درصد شارژ میشن اما شارژ کامل گوشی اس 24 اولترا مقداری زمان بیشتری میبره و توی یک ساعت و 7 دقیقه کاملا شارژ میشه اما گوشی اس 23 اولترا زیر یک ساعت کاملا شارژ میشه و اون 20 30 درصد آخر شارژ گوشی s24 ultra حدود 7 8 دقیقه زمان بیشتری برای شارژ نیاز داره. به طور کلی عملکرد بخش باتری بهبود مناسبی پیدا کرده و میشه تفاوت های این دو گوشی رو توی موارد زیر خلاصه کرد:

  • بهبود شارژدهی گوشی S24 Ultra در استفاده های ترکیبی و روزمره با بهینه سازی های نرم افزاری (در حدود 30 دقیقه شارژدهی بیشتر)
  • نیاز به زمان بیشتر برای فول شارژ شدن گوشی s24 ultra سامسونگ (در حدود 8 دقیقه)

 

مقایسه عملکرد دوربین S23 Ultra و S24 اولترا سامسونگ

در بخش دوربین مقداری ترکیب دوربین ها عوض شده، به جای لنز پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری، سامسونگ از یه لنز 50 مگاپیکسلی با کیفیت با f/3.4 و زوم 5 برابری اپتیکال برای گوشی نسل جدید استفاده کرده ولی بقیه سنسورهای به کار رفته با همون اندازه و مگاپیکسل توی گوشی S24 Ultra هم استفاده شدن که شامل سنسورهای زیر هستن:

  • لنز اصلی: سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی واید با f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  • لنز اولترا واید: سنسور 12 مگاپیکسلی با f/2.2 و قابلیت Super Steady برای ضبط ویدیو
  • لنز تله فوتو: سنسور 10 مگاپیکسلی با f/2.4 و زوم 3 برابری
  • دوربین سلفی: سنسور 12 مگاپیکسلی با f/2.2
مقایسه عملکرد دوربین S23 Ultra و S24 اولترا سامسونگ
لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسلی دوربین اس 24 اولترا عملکرد بسیار بهتری از نسل قبلی داره.

 

نکته ای که لازمه قبل مقایسه بهش اشاره کنیم بهبودهای ایجاد شده توی اپلیکشن دوربین هست که بهینه تر شده. فوکوس خودکار بسیار بهتر شده و با شاتر لگ یا ثبت شدن کند عکس ها طرف نیستیم. اگه دوست دارید عکس هایی که می گیرید، واقعی و با دستکاری کم نرم افزاری باشن، باید بگم که گوشی S24 Ultra تا حدودی شما رو ناامید میکنه و هنوز عکس های مثل نسل قبلی با ادیت های نرم افزاری زیاد، اکسپوژر و کنتراست بالا ثبت میکنه.

مقایسه عملکرد دوربین های پشتی

دوربین اصلی گوشی S24 Ultra عکس هایی با جزئیات بالا، دینامیک رنج خیلی خوب، رنگ های نسبتا اغراق شده و زنده و کنتراست مناسبی ثبت میکنه و تمامی چیزهایی که از یه گوشی پرچمدار انتظار دارید رو بهتون میده. البته با توجه به اینکه به نسبت نسل قبلی تغییر توی اندازه و نوع سنسور ایجاد نشده تغییر عجیب و غریبی رو شاهد نیستیم و تقریبا عکس های ثبت شده توی یه لول قرار میگیرن.
سنسور اولترا واید هر دو گوشی عملکرد خوبی توی ثبت تصاویر دارن ولی مقداری به هم ریختگی توی گوشه های تصویر هنوز دیده میشه که توی گوشی S24 ultra این بخش مقداری بهبود پیدا کرده و جزئیات بهتر و با کنتراست بیشتری ثبت میشن. البته هنوز توی نور زیاد و محیط های باز عملکرد آنچنان تعریفی نداره.

مقایسه عملکرد دوربین های پشتی
دوربین اولترا واید هر دو گوشی عملکردی تقریبا یکسان و با کیفیت مناسبی دارد.

 

با تغییر سنسور تله فوتو و بهتر شدن لنز، عکس های تله فوتو 5 برابری خیلی خیلی بهتر ثبت میشن و توی زوم های مشابه و حتی با کراپ شدن عکس ها جزئیات، دینامیک رنج و روشنایی بهتری توی عکس ها دیده میشه و سامسونگ با تغییر این لنز بهبود و پیشرفت بسیار خوبی به پکیج دوربین گوشی s24 ultra داده. عکسبرداری توی شب گوشی S24 ultra با بهبود منابع نوری، کیفیت بسیار خوبی داره و عکس هایی روشنتر از گوشی S23 ultra تحویل شما میده. البته این مورد باعث میشه بعضی وقت ها آسمون شب بیش از حد روشن بشه و دیگه آسمون شب نباشه!
قابلیت های هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی s24 ultra در این بخش به کمک دوربین میان و به صورت خودکار نویزها و مشکلات عکس های ثبت شده رو برطرف میکنن که باعث میشه عکس های گرفته شده در حالت کلی با کیفیت تر و زیباتر به نظر برسن. عملکرد استابلایزرها در گوشی S24 Ultra بهبود پیدا کرده، موقع ثبت ویدیوهای در حال حرکت و با سرعت بالا نویز و لرزش تصویر به حداقل میرسه و اگه خیلی اهل ثبت ویدیوهای پرهیجان و سریع هستید، گوشی S24 Ultra خیلی گزینه بهتری از نسل قبلی خودش به شمار میره.

مقایسه عملکرد دوربین سلفی

هر دو گوشی از یک لنز یکسان برای دوربین سلفی استفاده میکنن و میشه گفت تفاوت خیلی زیادی در عکس های گرفته شده دیده نمیشه اما بعضی اوقات عکس های ثبت شده با دوربین S24 ultra سامسونگ ترکیب رنگ و جزئیات کمتر و همچنین نویز بیشتری به نسبت دوربین سلفی گوشی s23 ultra سامسونگ دارند و میشه گفت توی این بخش بهبود و پیشرفت خاصی نمی بینیم و بیشترین تمرکز سامسونگ روی پکیج دوربین های پشتی بوده.

در مجموع میشه گفت عملکرد دوربین گوشی S24 Ultra به نسبت نسل قبلی بهبود داشته و پکیج کامل تری رو در اختیار شما قرار میده. به طور کلی میشه تغییرات و تفاوت های دوربین این دو گوشی رو توی موارد زیر خلاصه کرد:

  • استفاده از لنز 50 مگاپیکسلی برای لنز پریسکوپی تله فوتو باعث بالارفتن کیفیت عکس ها و ثبت عکس هایی با زوم چند برابری بهتر در گوشی s24 ultra شده.
  • عملکرد لرزشگیر برای ثبت ویدیوهای در حال حرکت گوشی s24 ultra بهبود دو برابری داشته و نویز کمتری توی فیلم ها دیده میشه.
  • بهبود فوکوس خودکار و بهینه تر شدن اپلیکیشن دوربین اس 24 اولترا باعث کاهش شاتر لگ و ثبت راحت تر عکس ها شده.
  • گلکسی AI به کار رفته در s24 ultra باعث شده نویزها و مشکلات عکس ها بهبود پیدا کنن و عکس های زیباتری ثبت بشه.
  • عملکرد لنز سلفی نسل جدید به نسبت گوشی s24 اولترا سامسونگ خیلی بهتر نشده و تا حدودی با مشکلات بیشتر در این لنز طرف هستیم.

 

مقایسه قدرت پردازشی S23 اولترا و S24 Ultra سامسونگ

طبیعتا یکی از بخش هایی که شاهد تغییر هست و هر سال با رشد تکنولوژی و فناوری این بخش هم شاهد تغییرات زیادی میشه همین بخش سخت افزاره. گوشی اس 23 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهینه شده برای گلکسی استفاده میکرد که در تمامی سری s23 یکسان بود، اما امسال گوشی s24 ultra از تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 استفاده میکنه که نسل جدید تراشه های کوالکوام با قدرت پردازشی بسیار بالا و کلی قابلیت هوش مصنوعی به شمار میره. هر دو تراشه هشت هسته ای هستند اما هسته های به کار رفته در تراشه گوشی اس 24 اولترا سرعت پایه بیشتری دارند که همین باعث میشه قدرت پردازشی گوشی در استفاده های معمولی، مولتی تسک و استفاده از برنامه های سنگین تر بهبود پیدا کنه.
پردازنده گرافیکی از Adreno 740 به Adreno 750 در نسل جدید ارتقا پیدا کرده که هم سرعت پایه بیشتری داره و هم میتونه جزئیات گرافیکی بسیار بیشتری رو پردازش کنه و از امکاناتی مثل رهگیری پرتو (Ray Tracing) به خوبی پشتیبانی میکنه. این پردازنده جدید در کنار تغییرات نرم افزاری ایجاد شده در نسل جدید One Ui باعث شده که حس خیلی خوبی موقع کار با گوشی S24 Ultra سامسونگ داشته باشید. در کل با توجه به نتایج بنچمارک های مختلف گوشی S24 Ultra در مقایسه با گوشی S23 Ultra حدود 23 درصد نتایج بهتری کسب کرده که تا حدودی این قدرت بیشتر در استفاده روزمره مشخص نیست ولی میتونید بگید که گوشی شما جزو خفنترین گوشی های اندروید هست! نسخه وای فای از 6e در گوشی s23 ultra به نسخه 7 ارتقا پیدا کرده که در شرایط استاندارد عملکرد بسیار پایدارتر و با سرعت بیشتری رو در اختیار شما میزاره. البته این تفاوت رو بیشتر در زمان بازی یا دانلود کردن ممکنه متوجه بشید.
مقدار حافظه ذخیره سازی گوشی S24 ultra مثل نسل قبلی 256، 512 گیگابایت و 1 ترابایت هست ولی مقدار رم در نظر گرفته برای نسخه پایه از 8 به 12 گیگ رسیده که در کنار حافظه ذخیره سازی سریع باعث میشه کلا گوشی روون تر باشه و باز کردن برنامه ها و بازی ها توی گوشی اس 24 اولترا سریع تر انجام بشه. عملکرد هر دو گوشی توی استفاده های سنگین و زیر بار خوبه ولی گوشی اس 24 اولترا به خاطر اینکه سیستم خنک کننده بزرگ تری داره مقداری در این بخش بهتر عمل میکنه و دیگه مثل گوشی اس 23 اولترا موقع بازی داغ نمیشه و دستتون رو نمی سوزونه. البته هنوز عملکرد بلند مدت (بیشتر از یک ساعت) آنچنان خوب نیست و با افت فریم و مقداری کند شدن پردازنده روی هر دو گوشی طرف هستیم.

به طور کلی عملکرد بخش سخت افزاری گوشی s24 ultra به طور نسبتا چشمگیر بهتر شده و میشه بهبودهای ایجاد شده رو توی موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش مقدار رم نسخه پایه S24 ultra به 12 گیگ و عملکرد روان و سریع در اجرای اکثر برنامه ها و بازی ها
  • استفاده از تراشه جدید کوالکام در گوشی s24 اولترا با قدرت پردازشی و گرافیکی بیشتر و عملکرد مناسب در بازی ها و نرم افزارهای سنگین
  • عملکرد بهتر سیستم خنک کننده گوشی s24 ultra باعث افزایش پایداری گوشی و داغ شدن دیرتر نسل جدید شده

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری S23 Ultra و اس 23 اولترا سامسونگ

گوشی S23 Ultra با اندروید 13 و One Ui 5.1 عرضه شده که به اندروید 14 و One Ui 6.1، همون رابط کاربری که برای گوشی s24 ultra استفاده شده ارتقا پیدا میکنه. گوشی پرچمدار سری s23 ultra چهار سال آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه اما به گفته سامسونگ برای گوشی S24 Ultra تا 7 سال آپدیت های نرم افزاری و امنیتی عرضه میشه که واقعا پشتیبانی نرم افزاری خوبیه و این پرچمدار رو به گوشی های اپلی نزدیک تر میکنه و میشه گفت یکی از برتری های نسل جدید برای کسانی که میخوان مدت های طولانی از گوشی استفاده کنن همین باشه.
یه سری تغییرات ظاهری توی بخش رابط کاربری مثل ظاهر لاک اسکرین، ویجت هایی که میتونید استفاده کنید و همچنین تصاویر پس زمینه متحرک ایجاد شده و به رابط کاربری گوشی اس 24 اولترا اضافه شده که تا حدودی تقلید از گوشی های آیفون جدیده. قابلیت های Galaxy AI که در موردشون توی مقاله قابلیت های گلکسی AI در S24 Ultra سامسونگ صحبت کردیم، یکی دیگه از ویژگی هایی هستن که باعث جذابیت گوشی نسل جدید میشن مثل قابلیت هایی مثل Circle to Search یا ساخت تصاویر پس زمینه و ادیت های نرم افزاری روی عکس ها که هنوز برای گوشی نسل قبل عرضه نشدن و فقط تا سال 2025 رایگان هستن و بعد از اون به صورت پولی برای باقی پرچمدارهای سامسونگی هم عرضه میشن. اگه خیلی خوره تکنولوژی هستید و به قابلیت های نرم افزاری و هوش مصنوعی علاقه مندید، گوشی S24 Ultra میتونه تا یکسانی به خوبی نیازتون رو برطرف کنه و با توجه به پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت، در کنار بخش سخت افزار یکی از دلایل هزینه کردن بیشتر برای خرید این پرچمدار جدید به شمار میره.

 

مقایسه اسپیکر S23 Ultra و S24 Ultra سامسونگ

هر دو گوشی از اسپیکر استریو استفاده میکنن که بلندی صدایی بسیار خوب و با کیفیت بالا داره. البته هنوز بیس هر دو گوشی مقداری ضعیفه و به پرچمدارهای اپل نمیرسه اما با توجه به گوشی های پرچمدار دیگه از گوگل و شیائومی عملکرد بسیار خوبی داره.

مقایسه اسپیکر S23 Ultra و S24 Ultra سامسونگ
اسپیکرهای گوشی s24 ultra صدایی بلند و با کیفیت اما با بیس معمولی پخش میکنن.

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

حالا که به آخر این مقایسه رسیدیم باید ببینیم که گوشی S24 Ultra سامسونگ ارزش خرید بیشتری داره یا اینکه بهتره تفاوت قیمت این دو گوشی رو بزارید جیبتون و سراغ نسخه سال قبل برید. همونطور که اول مقایسه گفتیم، یه اختلاف قیمت حدودی 17 میلیون تومانی برای نسخه مشابه با رم و حافظه 12/256 دو گوشی وجود داره. بهبودهای توی گوشی S24 Ultra سامسونگ ایجاد شده که تا حدودی میتونه این اختلاف قیمت رو برای خرید ایجاد کنه، مثلا در بخش طراحی تخت شدن نمایشگر و بدنه در حدی هستن که باعث خوش دست شدن و استفاده بهتر در طولانی مدت بشن. یا استفاده از گلس آنتی رفله تجربه خیلی بهتری رو موقع استفاده روزمره از گوشی میده. بهبودهای ایجاد شده در بخش دوربین، به خصوص دوربین پریسکوپی و دوربین اصلی و بخش فیلمبرداری هم باعث میشن گوشی نسل جدید گزینه بهتری برای عکاسی و فیلمبرداری باشه. قدرت پردازشی بیشتر و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت 7 ساله هم میتونن به عنوان دلایلی برای هزینه بیشتر به شمار برن. البته اگه به خاطر قابلیت های هوش مصنوعی میخواید سمت این گوشی برید، این قابلیت های آنچنان کاربردی نیستن و شاید نتونن در استفاده روزمره شما تاثیر به سزایی بزارن. پس اگه امکان و بودجه اش رو دارید بهتره سراغ خرید گوشی S24 Ultra برید که در مجموع گوشی پرچمدار بهتری به حساب میاد ولی اگه بودجه محدودی دارید و حتما میخواید توی بهمن یا اسفند 1402 سراغ خرید یه گوشی پرچمدار برید، خرید s23 Ultra سامسونگ خیلی غیر منطقی نیست و امکاناتی مشابه اما بدون زرق و برق رو در اختیار شما میزاره، ولی توی چند ماه آینده و با احتمال کاهش موجودی این گوشی قدیمی خیلی خریدش دیگه منطقی نخواهد بود.

مقایسه مشخصات s23 ultra با s24 ultra

Samsung Galaxy S23 Ultra
Samsung Galaxy S24 Ultra
تاریخ عرضه

Announced2023, February 01

StatusComing soon. Exp. release 2023, February 17

Announced2024, January 17

StatusAvailable. Released 2024, January 24

مشخصات بدنه

رنگ بندیPhantom Black, Green, Cream, Lavender, Graphite, Sky Blue, Lime, Red

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 mins) Armor aluminum frame with tougher drop and scratch resistance (advertised) Stylus (Bluetooth integration, accelerometer, gyro)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass Victus 2), aluminum frame

Weight234 g (8.25 oz)

Dimensions163.4 x 78.1 x 8.9 mm (6.43 x 3.07 x 0.35 in)

رنگ بندیTitanium Black, Titanium Gray, Titanium Violet, Titanium Yellow, Titanium Blue, Titanium Green, Titanium Orange

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min) Stylus (Bluetooth integration, accelerometer, gyro)

BuildGlass front (Gorilla Glass Armor), glass back (Gorilla Glass), titanium frame

Weight232 g or 233 g (8.18 oz)

Dimensions162.3 x 79 x 8.6 mm (6.39 x 3.11 x 0.34 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1440 x 3088 pixels (~501 ppi density)

Size6.8 inches, 114.3 cm2 (~89.5% screen-to-body ratio)

نوعDynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1750 nits (peak)

ProtectionAlways-on display

Resolution1440 x 3120 pixels, 19.5:9 ratio (~505 ppi density)

Size6.8 inches, 113.5 cm2 (~88.5% screen-to-body ratio)

نوعDynamic LTPO AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 2600 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging45W wired, PD3.0, 65% in 30 min (advertised) Wireless (Qi/PMA) 4.5W reverse wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 5000 mAh, non-removable

Charging45W wired, PD3.0, 65% in 30 min (advertised) 15W wireless (Qi/PMA) 4.5W reverse wireless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینQuad : 200 MP, f/1.7, 24mm (wide), 1/1.3", 0.6m, multi-directional PDAF, Laser AF, OIS 10 MP, f/4.9, 230mm (periscope telephoto), 1/3.52", 1.12m, Dual Pixel PDAF, OIS, 10x optical zoom 10 MP, f/2.4, 70mm (telephoto), 1/3.52", 1.12m, Dual Pixel PDAF, OIS, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 13mm, 120 (ultrawide), 1/2.55", 1.4m, Dual Pixel PDAF, Super Steady video

ویدئو8K@24/30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+, stereo sound rec., gyro-EIS

ویژگیLED flash, auto-HDR, panorama

نوع دوربینQuad : 200 MP, f/1.7, 24mm (wide), 1/1.3", 0.6m, multi-directional PDAF, Laser AF, OIS 50 MP, f/3.4, 111mm (periscope telephoto), PDAF, OIS, 5x optical zoom 10 MP, f/2.4, 67mm (telephoto), 1/3.52", 1.12m, Dual Pixel PDAF, OIS, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 13mm, 120 (ultrawide), 1/2.55", 1.4m, Dual Pixel PDAF, Super Steady video

ویدئو8K@24/30fps, 4K@30/60/120fps, 1080p@30/60/240fps, 1080p@960fps, HDR10+, stereo sound rec., gyro-EIS

ویژگیLED flash, auto-HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاDual video call, Auto-HDR, HDR10+

نوع دوربینSingle : 12 MP, f/2.2, 26mm (wide), Dual Pixel PDAF

ویدئو4K@30/60fps, 1080p@30fps

ویژگی هاDual video call, Auto-HDR, HDR10+

نوع دوربینSingle : 12 MP, f/2.2, 26mm (wide), Dual Pixel PDAF

ویدئو4K@30/60fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.36 GHz Cortex-X3 & 2x2.8 GHz Cortex-A715 & 2x2.8 GHz Cortex-A710 & 3x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 740

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm)

CPU8-core (1x3.39GHz Cortex-X4 & 3x3.1GHz Cortex-A720 & 2x2.9GHz Cortex-A720 & 2x2.2GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750 (1 GHz)

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 14, One UI 6.1

ویژگی ها

SensorsSamsung DeX, Samsung Wireless DeX (desktop experience support) Bixby natural language commands and dictation Samsung Pay (Visa, MasterCard certified) Ultra Wideband (UWB) support

SensorsSamsung DeX, Samsung Wireless DeX (desktop experience support) Ultra Wideband (UWB) support

مشخصات صدا

3.5mm jack 32-bit/384kHz audio Tuned by AKG

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 32-bit/384kHz audio Tuned by AKG

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands SA/NSA/Sub6/mmWave - USA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800 / 1900 & TD-SCDMA

4G bands LTE

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands SA/NSA/Sub6/mmWave - USA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800 / 1900 & TD-SCDMA

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (up to 7CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, BDS, GALILEO

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, tri-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, tri-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$1,199.99 / 1,399.00 / 1,249.00 / 124,999 / C$1,649.98

SAR EU

ModelsSM-S918B, SM-S918B/DS, SM-S918U, SM-S918U1, SM-S918W, SM-S918N, SM-S9180, SM-S918E, SM-S918E/DS

SAR1.26 W/kg (head) 0.62 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$1,299.97 / 1,449.00 / 1,249.00 / 129,999

SAR EU1.06 W/kg (head) 1.30 W/kg (body)

ModelsSM-S928B, SM-S928B/DS, SM-S928U, SM-S928U1, SM-S928W, SM-S928N, SM-S9280, SM-S928E, SM-S928E/DS

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 32
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

هر دو خوبن اما دو تا نکته:
۱- اونی که اینقدر پول داشته باشه و نره سیستم ببندی یا خرج کارای دیگه کنه، مرفه بی دردیه که مشکل مالی نمی‌فهمه چیه پس قطعا اگر سامسونگ بخواد، همون جدیده رو میخوره بدون توجه به امکاناتش چون فقط به روز بودن براش مهمه.
۲- اونی که اینقدر پول داشته باشه و گوشی بخواد، فقط آخرین مدل آیفون رو خواهد گرفت. بله، این قشر اینجوریه…

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Abolfazl Nahidi

بزرگترین تفاوتشون صفحه نمایششون هست

۱۷ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

چه جالب

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
Mobo like

شیائومی 14 Ultra از s24 Ultra بهتره و 13 Ultra از s23 Ultra بهتره

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
Mobo like

من باشم به جای s23 Ultra تو ۵۰ میلیون شیائومی 13 Ultra رو میگیرم لطفا s23 Ultra رو با شیائومی 13 Ultra مقایسه کنید

۱۴ اسفند ۱۴۰۲
reza dadashi 1376

سلام واقعا عالی بود دمتون گرم👏👏👏👏👏🙏🙏🙏🙏🙏

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

مسعله مالی نباشه 24 بهتره

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
walkovere

24 ولی گرونه ‌….. کاش بیاد رو ۵۰ تمن

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
walkovere

24 ولی گرونه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
EminEm 19

پیشرفتش عالی بودع

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

پیشرفت خوبی داشت

۱۲ اسفند ۱۴۰۲