مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro

رد مجیک ۹ پرو و راگ فون ۸ پرو دو مدل از خفن ترین گوشی های گیمینگ بازار هستن که به فاصله نزدیک یک ماه به ترتیب در نوامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) و ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) رونمایی شدند. این دو گوشی علاوه بر طراحی و ظاهر فوق العاده جذاب، سخت افزار نسل ۳ کوالکام رو دارن که اگه اهل گیمینگ حرفه ای باشین، انتخاب بین این دو گوشی میتونه براتون به یه چالش تبدیل بشه. به همین دلیل، ما توی این مقاله از موبونیوز با مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro از جهات مختلف سعی می کنیم بهتون توی انتخاب بهترین مدل کمک کنیم.

 

مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro از نظر طراحی و کیفیت بدنه

طراحی Red Magic 9 Pro در مقایسه با نسل قبلی خودش، تغییرات زیادی داشته که مهمترین اونها، جابجا شدن جایگاه جزیره دوربین از بخش میانی پشت بدنه به سمت چپ بدنه گوشی هست. ماژول های دوربین در این گوشی، چیدمان عمودی دارن و تا حدی شما رو یاد مدل های جدید گوشی سامسونگ میندازن. جنس بخش پشت و جلویی این گوشی ۲۲۹ گرمی از شیشه هست که بخش جلوی بدنه با گوریلا گلس ۵ پوشیده شده و هر دو بخش در کنار فریم آلومینیومی، ساختار کلی بدنه رو تشکیل میدن. در سمت راست فریم رد مجیک ۹ پرو، محرک های حساس به فشار و لمس در کنار دکمه مربوط به تنظیمات بازی (سوییچ Game Space)، دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا و در سمت چپ فریم هم خروجی سیستم خنک کننده داخلی (Cooling Fan) قرار گرفتن. همچنین، بخش پایین بدنه میزبان درگاه USB-C به همراه اسپیکر و بخش بالایی فریم میزبان اسپیکر دوم، جک ۳٫۵ میلیمتری و حسگر مادون قرمز هستند.

طراحی Red magic 9 pro

دوربین ها در گوشی Rog phone 8 pro ایسوس، در جزیره ای ذوزنقه ای شکل قرار گرفتن که ظاهر جمع و جورتر و البته متفاوت تری در مقایسه با راگ فون ۷ پرو به خودش گرفته. بخش پشتی و جلویی این گوشی هر دو از شیشه ساخته شدن و بخش جلویی، با پوششی از گوریلا گلس ویکتوس ۲ (Victus 2) محافظت میشه. در قسمت پشتی بدنه این گوشی، ۳۴۱ چراغ مینی LED قابل برنامه ریزی وجود دارن که در کنار قابلیت های RGB سیستم خنک کننده این گوشی، تاثیر مثبت و البته هیجان انگیزی روی تجربه بازی کردن شما میذارن. این گوشی ایسوس برخلاف نسل قبلی خودش، گواهی IP68 داره و علاوه بر مقاومت در برابر گرد و غبار، میتونه بدون مشکل در عمق حداکثر ۱٫۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه کار کنه.

طراحی بدنه Rog phone 8 pro

توی مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro از نظر طراحی، هر دو گوشی یک اختلاف وزنی و ابعادی خیلی جزئی دارن که میشه ازش چشم پوشی کرد. از طرفی، راگ فون ۸ پرو مجهز به سیستم خنک کننده داخلی هست ولی این سیستم در قالب AeroActiv Cooler X و به صورت یکی از لوازم جانبی این گوشی عرضه میشه که باید قیمتش رو مجزا از هزینه گوشی پرداخت کنین؛ البته ناگفته نمونه که کیفیت خنک کنندگی این سیستم از چیزی که زد تی ای برای رد مجیک ۹ پرو طراحی کرده بهتره.

از لحاظ زیبایی، طراحی ظاهری و مقاومت بدنه هم نمیشه برنده خاصی رو توی مقایسه Red magic 9 pro و Rog phone 8 pro انتخاب کرد؛ چون هم هر دو گوشی، طراحی جذاب و گیمرپسندی دارن و هم بدنه هر دو از جنس مقاومی ساخته شده. اما اگه بخوایم یه کم ریزبینانه نگاه کنیم میتونیم با در نظر گرفتن گواهی IP68 و مجهز بودن به Gaming Trigger های بدنه امتیاز بیشتر رو به راگ فون ۸ پرو بدیم.

مقایسه نمایشگر nubia Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro

گوشی Red Magic 9 Pro مجهز به یه نمایشگر ۶٫۸ اینچی از نوع OLED (با نام تجاری AMOLED) با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، وضوح ۲۴۸۰ × ۱۱۱۶ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت هست که حدود ۸۹٫۱ درصد از بخش جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده. روشنایی مناسب این نمایشگر، امکان کار کردن با گوشی رو در زیر نور زیاد و فضای باز به خوبی براتون فراهم میکنه و به راحتی میتونین در هر جایی که خواستین بدون نگرانی از بابت ندیدن جزئیات نمایشگر، با گوشی بازی کنین یا به تماشای ویدیوهای دلخواهتون مشغول بشین.

بررسی نمایشگر Red magic 9 pro

ایسوس برای راگ فون ۸ پرو از یک نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی LTPO AMOLED استفاده کرده. این نمایشگر، دارای نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیت هست و تصاویر رو با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل نمایش میده؛ همچنین، از فناوری HDR10+ پشتیبانی می کنه و میتونین ویدیوهای با کیفیتی رو که بر مبنای این فناوری تولید میشن با این گوشی گیمینگ ایسوس به راحتی تماشا کنین. نمایشگر گوشی Rog phone 8 pro فضای رنگی DCI-P3 و sRGB و NTSC رو به ترتیب به میزان ۱۰۷، ۱۴۶ و ۱۰۳ درصد پوشش میده و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ رو داره.

بررسی نمایشگر Rog phone 8 pro

توی مقایسه Rog phone 8 pro و Red magic 9 pro از نظر نمایشگر، راگ فون ۸ پرو به خاطر داشتن صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، دقت رنگ بیشتر و پشتیبانی از فناوری HDR10+، امتیاز بیشتری رو نسبت به رد مجیک ۹ پرو میگیره. اگرچه اگه جانب انصاف رو رعایت کنیم، صفحه نمایش رد مجیک ۹ پرو هم برای اجرای بازی های مختلف و تصاویر با کیفیت، قدرت بالایی داره؛ اما در مقایسه با نماینده ایسوس، یکی دو پله عقب تره.

 

مقایسه باتری Red Magic 9 Pro و Asus Rog Phone 8 Pro

گوشی رد مجیک ۹ پرو از یک باتری ۶۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می کنه که امکان شارژ شدن با آداپتور سیمی ۸۰ واتی رو داره و از فناوری شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی نمیکنه. این باتری با این آداپتورش توی مدت زمان ۳۰ دقیقه از صفر تا ۸۴ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل از صفر تا صد درصد به حدود ۴۲ دقیقه زمان نیاز داره. یعنی اگه تو موقعیت اضطراری باشین با یه ربع شارژ‌ می‌تونین گوشی رو برای مدت زیادی روشن نگه دارین.

از لحاظ مدت شارژدهی، شما می تونین با باتری فول شارژ این گوشی به مدت ۳۸ ساعت و ۸ دقیقه تماس بگیرین یا ۱۲ ساعت و ۴۲ دقیقه وبگردی داشته باشین یا ۲۵ ساعت و ۵ دقیقه ویدیو تماشا کنین یا ۱۲ ساعت و ۳۶ دقیقه بازی کنین.

عملکرد باتری Red magic 9 pro

ظرفیت باتری گوشی راگ فون ۸ پرو، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت هست و امکان شارژ با آداپتور سیم دار ۶۵ واتی و آداپتور بی سیم ۱۵ واتی رو داره و از فناوری شارژ معکوس با توان خروجی ۱۰ وات هم پشتیبانی می کنه. این باتری، در مدت ۳۰ دقیقه نزدیک به ۸۰ درصد شارژ میشه و چرخه شارژ کامل رو توی حدود ۴۲ دقیقه طی میکنه.

باتری راگ فون ۸ پرو در حالت فول شارژ امکان تماشای ویدیو به مدت ۱۸ ساعت و ۹ دقیقه، بازی کردن به مدت ۹ ساعت و ۵۸ دقیقه، وبگردی به مدت ۱۲ ساعت و ۲ دقیقه و تماس مداوم به مدت ۲۸ ساعت و ۲۶ دقیقه رو براتون فراهم میکنه.

عملکرد باتری Rog phone 8 pro

توی مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro از سرعت شارژ شدن، هر دو گوشی امتیاز مشابهی میگیرن. با این وجود باتری رد مجیک ۹ پرو از فناوری شارژ بی سیم و شارژ معکوس که ایسوس برای راگ فون ۸ پرو در نظر گرفته، پشتیبانی نمیکنه و نمیتونیم صرفا به خاطر داشتن آداپتور قوی تر و باتری با ظرفیت بالاتر، امتیاز این بخش رو بهش بدیم. از طرفی، باتری رد مجیک ۹ پرو هم به خاطر داشتن همین دو ویژگی، میتونه کارایی بهتری رو توی بازی کردن داشته باشه و بتونین مدت زمان بیشتری با گوشی بازی کنین. به همین خاطر، توی این بخش نتیجه مقایسه Red magic 9 pro و Rog phone 8 pro انتخاب رو به عهده خودتون میذارم تا بر مبنای اینکه کدوم از این موارد اهمیت بیشتری براتون داره، مدل دلخواهتون رو انتخاب کنین.

 

مقایسه عملکرد دوربین رد مجیک ۹ پرو و راگ فون ۸ پرو

دوربین های پشتی رد مجیک ۹ پرو شامل سه دوربین اصلی واید ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستن که در کنار دوربین سلفی ۱۶ مگایپکسلی، مجموعه دوربین های این گوشی گیمینگ برند زد تی ای رو تشکیل میدن. در مقابل، گوشی رد مجیک ۸ پرو مجهز به سه دوربین واید اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۳ مگایپکسلی و تله فوتوی ۳۲ مگاپیکسلی در بخش پشتی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هست.

لنزهای دوربین Rog phone 8 pro

مقایسه عملکرد دوربین اصلی Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro

عملکرد دوربین اصلی رد مجیک ۹ پرو توی نور روز در سطح بسیار خوبی قرار داره. تصاویر گرفته شده با این دوربین، رنگ بندی تیز و تند و محدوده دینامیکی بالایی دارن و جزئیات به شکل کاملا دقیق و ظریف در اونها ثبت شده. با افزایش بزرگنمایی این دوربین به ۲ و ۱۰ برابر، تصاویر بهتر ثبت میشن اما از طرفی، دوربین توی این حالت توانایی خوبی برای سنجش نور محیط نداره و بعضی از جزئیات رو به راحتی نادیده می گیره.

در حالت شب، وضوح و کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی تا حد قابل توجهی افت میکنه به طوری که تصاویری کم نور و فاقد جزئیات داریم که برای برطرف کردن این مشکلات، چاره ای جز فعال کردن حالت شب نخواهیم داشت. در این حالت، عکس ها با محدوده دینامیکی بالاتر و جزئیات دقیق تری ثبت میشن و وضوح بهتری دارن. البته عملکرد دوربین اصلی رد مجیک با فعال کردن حالت Night mode از وضعیت عکاسی طبیعی فاصله میگیره و جوری تصاویر رو ثبت میکنه که انگار توی نور روز هستین و این موضوع به نظرم برای عکاسی در شب، اصلا چیز جالبی نیست.

دوربین اصلی راگ فون ۸ پرو به صورت پیشفرض تصاویر ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ثبت میکنه که توی نظر اول، با جزئیات دقیق و کنتراست مناسب به نظر میرسن اما در عمل اینطور نیست و این دوربین، گاهی اونقدر توی پردازش تصاویر زیاده روی میکنه که عکس ها از حالت طبیعی خارج میشن. همین مشکل توی عکاسی با وضوح کامل ۵۰ مگاپیکسلی این دوربین هم وجود داره و اگرچه تصاویر واضح هستند و به نسبت حالت ۱۲٫۵ مگاپیکسلی جزئیات بیشتر و دقیق تری دارن اما همچنان شاهد کنتراست پایینی توی تصاویر هستیم.

در نور کم، عملکرد دوربین اصلی Rog phone 8 pro واقعا خوبه و میتونه رنگ هارو به شکل طبیعی ثبت کنه و روی منابع نور و کنترل خیلی خوبی داره و از ایجاد نواحی تاریک توی تصاویر جلوگیری میکنه؛ البته نویز تصاویر گرفته شده با این دوربین توی نور کم، همچنان وجود داره و اندازه اش هم اونقدر کم نیست که بشه به راحتی ازش چشم پوشی کنیم. این مشکلات بعد از فعال کردن حالت شب، تا حد قابل توجهی از بین میرن و این دوربین تصاویر بسیار بهتر و دلنشین تری رو ثبت میکنه که همین موضوع توی مقایسه Red magic 9 pro و Rog phone 8 pro یکی از اصلی ترین تفاوت های کارایی دوربین اصلی این دو گوشی هست.

نتیجه عکاسی با دوربین اولتراواید رد مجیک ۹ پرو چندان در حد یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نیست و اگرچه تصاویر با وضوح خیلی خوبی ثبت میشن؛ اما توی بسیاری از موارد شاهد کاهش نور، تیره شدن بخش هایی از تصویر و حذف جزئیات هستیم که در کنار محدوده دینامیکی نسبتا پایین این دوربین، نتیجه نهایی رو در حد انتظار ما از همچین دوربینی تحویل نمیده. عملکرد این دوربین در نور کم هم، دست کمی از عملکرد دوربین اصلی نداره و با تصاویری با جزئیات حذف شده، وضوح پایین و سایه های نسبتا قابل توجه روبرو هستیم و باید به سراغ فعال کردن حالت شب بریم تا بتونیم تصاویر رو با نور قابل قبول و وضوح مناسب ثبت کنیم.

برخلاف Red magic 9 pro، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی راگ فون ۸ پرو در عکاسی روز تصاویر بسیار خوب و با جزئیات دقیق به همراه رنگ بندی دقیق ثبت میکنه. در نور کم و حالت شب هم، عملکرد این دوربین در حد خوب و مناسبی هست و اگرچه گاهی با حذف جزئیات یا مشکلاتی مثل نویز زیاد و مناطق تاریک توی تصاویر روبرو میشیم؛ اما در نهایت، نتیجه عکاسی با این دوربین توی شب، چیزی بیشتر از انتظاراتمون از یه لنز ۱۳ مگاپیکسلی هست.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی رد مجیک ۹ پرو، کارایی نسبتا خوب و در حد همون انتظاراتی که از دوربینی با این وضوح داریم ارائه میده. از اون طرف، راگ فون ۸ پرو از یه دوربین تله فوتوی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می کنه که در مقایسه با دوربین اصلی این گوشی، تصاویر رو با نوردهی متعادل تر و کنتراست و محدوده دینامیکی بهتر ثبت میکنه. اگرچه، رنگ های تصاویر گرفته شده با این دوربین، به زردی متمایل هستن و حال و هوای گرمی دارن که عکس رو از حالت طبیعی خارج میکنه. توی بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری، عملکرد این دوربین در حد قابل قبولی قرار داره اما با افزایش بزرگنمایی و رسوندن اون به حالت ۳۰ برابر، جزئیات تصاویر تا حد زیادی از دست میره و دوربین گوشی برای جایگزین کردن جزئیات حذف شده، عملا عکس ها رو نقاشی میکنه!

مجموعه دوربین های پشتی Red magic 9 pro قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه و وضوح 8K با نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن. توی مقایسه Red magic 9 pro و Rog phone 8 pro از نظر عملکرد مجموعه دوربین های پشتی، راگ فون ۸ پرو با اختلاف قابل توجهی رقیبش رو کنار میزنه.

 

مقایسه عملکرد دوربین سلفی Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro

دوربین سلفی رد مجیک ۹ پرو در مقایسه با دوربین نسل قبلی، پیشرفت نسبتا خوبی داشته. تصاویر گرفته شده با این دوربین، وضوح قابل قبولی دارن و با رنگ بندی گرم و شارپ کمتری ثبت میشن؛ از طرفی، توانایی این دوربین برای ثبت جزئیات و رنگ صورت هم، انتظاراتتون از یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی رو برآورده میکنه ولی خوب، بازم خارق العاده نیست و عملکرد کاملا معمولی داره. در مقابل، عملکرد دوربین سلفی راگ فون ۸ پرو نسبتا خوبه و میتونه رنگ صورت رو به شکل طبیعی ثبت کنه و از اون طرف، توی بحث عکاسی سلفی با جزئیات دقیق هم، نتیجه قابل قبولی رو بهتون تحویل بده.

با توجه به عملکرد مجموعه دوربین های پشتی و سلفی رد مجیک ۹ پرو و راگ فون ۸ پرو توی وضعیت های مختلف نوردهی در نور روز، نور کم و حالت شب، نتیجه مقایسه به نفع راگ فون ۸ پرو هست و این گوشی نشون داده که در کنار گیمینگ بودن، دوربین های خوبی هم برای عکاسی داره.

مقایسه قدرت پردازشی و نرم افزار Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro

هدایت بخش پردازشی هر دو گوشی رد مجیک ۹ پرو و راگ فون ۸ پرو بر عهده پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هست. این پردازنده ۴ نانومتری، از ۸ هسته شامل یک هسته پرقدرت Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز به همراه سه هسته Cortex-720 با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز تشکیل شده و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 750 عملیات های مختلف گرافیکی و پردازشی گوشی رو انجام میده.

گوشی راگ فون ۸ پرو در دو نسخه با فضای ذخیره سازی (حافظه داخلی) ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت و رم های ۱۶ و ۲۴ گیگابایت عرضه میشه. در مقابل، گوشی رد مجیک ۹ پرو تنوع رم بیشتری داره و در نسخه های دارای حافظه ۲۵۶ گیگابایت با دو رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و در نسخه ها ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت به فروش میرسه.

تست بازی Red magic 9 pro

برند زد تی ای برای رد مجیک ۹ پرو از پردازنده پرچمدار کوالکام استفاده کرد که طبیعتا ازش انتظارات خیلی زیادی رو توی بخش های مختلف به خصوص اجرای بازی داریم ولی متاسفانه این گوشی نمیتونه از پتانسیل کامل این پردازنده به خوبی استفاده کنه و با گذشت مدت بسیار کوتاهی پس از اجرای برنامه ها و بازی های سنگین، بدنه گوشی خیلی گرم میشه. رد مجیک ۹ پرو بسیاری از بازی های سنگین مثل Genshin Impact و PUBG Mobile رو با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میکنه و از این میزان بالاتر نمیره که برای یک گوشی گیمینگ با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی جای تاسف داره. البته توی بعضی از بازی ها مثل Call of Duty تا نرخ ۹۰ هرتز هم میرسه و برای بعضی از عناوین دیگه، میتونین نرخ ۱۲۰ هرتزی رو هم داشته باشین ولی در حالت کلی، همون نرخ ۶۰ هرتز رو دارین. ترکیب دو موضوع «گرم شدن گوشی» و «محدود شدن نرخ اجرای بسیاری از بازی ها به ۶۰ فریم در ثانیه» نکات خوبی توی مقایسه این دو گوشی توی بخش عملکرد پردازشی محسوب نمیشه.

تست بازی Rog phone 8 pro

علاوه بر موارد گفته شده، با اجرای برنامه 3Dmark (یکی از برنامه های مخصوص تست عملکرد گوشی) روی هر دو گوشی، رد مجیک ۹ پرو از پس تست های گرافیکی و پردازشی برنیومد در حالی که راگ فون ۸ پرو بدون استفاده از خنک کننده AeroActive Cooler X تونست یکی از بهترین و بالاترین نتیجه ها رو توی معیارهای مختلف تست این برنامه کسب کنه که همین موضوع، معیار خوبی برای سنجش عملکرد بهتر توی بحث مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro هست. البته ناگفته نمونه که بدنه راگ فون ۸ پرو هم بدون استفاده از خنک کننده AeroActive Cooler X با گذشت مدت کوتاهی از اجرای برنامه ها و بازی های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ اجرای بین ۶۰ تا ۹۰ فریم، گرمای زیادی رو تولید میکنه که با در نظر گرفتن بسته بودن طراحی گوشی و عدم وجود خروجی هوا در بدنه (به دلیل داشتن گواهی IP68) این گرما رو میشه توجیه کنیم و از همین خنک کننده برای کاهش گرمای داخلی بدنه استفاده کنیم.

سیستم خنک کننده Rog phone 8 pro

با در نظر گرفتن کارایی هر دو گوشی توی بخش عملکرد پردازشی و سخت افزاری، باز هم امتیاز به نفع نماینده ایسوس داده میشه چون هم سیستم خنک کنندگی بهتری داره و هم به خاطر داشتن نسخه رم بالاتر، بازی ها و برنامه های سنگین رو به بهترین شکل و روان ترین حالت اجرا میکنه و استفاده بهینه ای از نمایشگر ۱۶۵ هرتزی خودش برای اجرای بازی ها با نرخ بالاتر داره.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری راگ فون ۸ پرو و رد مجیک ۹ پرو

رد مجیک ۹ پرو به صورت پیشفرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری Redmagic OS 9 عرضه میشه که امکانات جالب توجهی رو در اختیار کاربر قرار میذاره. یکی از این امکانات، قابلیت X Gravity 2.0 هست امکان اتصال لوازم جانبی گیمینگ مثل کنترلر، کیبورد یا ماوس به گوشی رو به راحتی فراهم میکنه.

نرم افزار Rog phone 8 pro

از اون طرف، راگ فون ۸ پرو هم مجهز به اندروید ۱۴ و رابط کاربری اختصاصی ایسوس یعنی ROG UI هست که این رابط کاربری هم مثل Redmagic OS 9 علاوه بر حال و هوای جذاب، امکانات زیادی رو برای ارائه تجربه بهتر توی بازی در اختیارتون قرار میده.

در نهایت توی مقایسه Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro در بخش نرم افزار و رابط کاربری، نمیشه یکی از این دو گوشی گیمینگ رو به دیگری برتری بدیم چون به هر حال هر کدوم امکانات خاصی رو در اختیار کاربر میذارن ولی اگه صرفا ظاهر رابط کاربری و تجربه جذاب تر رو ملاک انتخاب قرار بدیم، من رای رو به راگ فون ۸ پرو میدم.

 

مقایسه اسپیکر Red Magic 9 Pro و Rog Phone 8 Pro

اسپیکرهای استریو دوگانه رد مجیک ۹ پرو، عملکرد بسیار خوب و حتی در حد عالی دارن. خروجی صدای این گوشی نه تنها بلند و واضح هست بلکه بیس قدرتمندی هم داره و در یک کلام همون چیزی هست که شما از یه گوشی گیمینگ انتظار دارین.

در مقابل، راگ فون ۸ پرو هم با طراحی بهتر نسبت به نسل قبل و برخورداری از Dolby Atmos، فرمت aptX Adaptive و صدای Hi-Res در حد انتظارات ما ظاهر میشه. نکته مثبت هر دو مدل اینه که از جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنن تا بتونین بازی‌ها رو با هندزفری‌های سیمی تجربه کنین و درگیر تاخیر هندزفری‌های بلوتوث نشین.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

همونطور که مشخصه این دو تا گوشی جزو خفن‌های گیمینگ برند خودشون هستن و در هر صورت ارزش خرید دارن. اما اگه بین‌شون موندین و می‌خواین ببینین بهترین انتخاب براتون کدومه باید یکم عمیق‌تر و از لحاظ قیمت گوشی بررسی‌شون کنیم. قیمت Red Magic 9 Pro با رم ۱۶ و حافظه ۵۱۲ چیزی حدود ۷۰ میلیون (اسفند ۱۴۰۲) هستش در حالی Asus Rog Phone 8 Pro با همین میزان حافظه ۹۰ میلیون قیمت‌گذاری شده. همونطور هم که دیدم تو بیشتر بخش‌ها مثل دوربین حرفه‌ای، نرخ نوسازی صفحه، روشنایی و شارژ وایرلس، از نوبیا بهتر عمل کرده اما فن داخلی نداره. از طرفی رد میجک ۹ پرو تقریبا قابلیت‌های مهم گیمینگ رقیبش رو با ۲۰ میلیون تومان کمتر داره و تازه مجهز به خنک‌کننده داخلیه و نیازی به هزینه اضافی برای خرید کولر موبایل ندارین. پس اگه دنبال یه گوشی گیمینگ خفن هستین می‌تونین با زد تی ای هم به خواسته‌تون برسین، اما اگه می‌خواین گوشی‌تون از همه لحاظ بی‌نقص باشه و براش هزینه کنین، ایسوس هیچ نکته‌ای رو تو راگ فون پرچم دارش جا ننداخته!

مقایسه مشخصات red magic 9 pro با rog phone 8 pro

ZTE nubia Red Magic 9 Pro
Asus ROG Phone 8 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, November 23

StatusAvailable. Released 2023, November 23

Announced2024, January 08

StatusAvailable. Released 2024, January 18

مشخصات بدنه

رنگ بندیSleet (Black), Snowfall (Silver), Cyclone (Transparent Black)

SIMPressure sensitive zones (520Hz touch-sensing) Built-in cooling fan Aviation aluminum middle frame

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), aluminum frame, glass back

Weight229 g (8.08 oz)

Dimensions164 x 76.4 x 8.9 mm (6.46 x 3.01 x 0.35 in)

رنگ بندیPhantom Black

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min) 341 Mini-LED programmable matrix (on the back) Pressure sensitive zones (Gaming triggers)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus 2), glass back (Gorilla Glass), aluminum frame

Weight225 g (7.94 oz)

Dimensions163.8 x 76.8 x 8.9 mm (6.45 x 3.02 x 0.35 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1116 x 2480 pixels, 20:9 ratio (~400 ppi density)

Size6.8 inches, 111.6 cm2 (~89.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors (China only), 120Hz, 1600 nits (peak)

ProtectionAlways-On display

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~388 ppi density)

Size6.78 inches, 111.0 cm2 (~88.2% screen-to-body ratio)

نوعLTPO AMOLED, 1B colors, 165Hz, HDR10, 1600 nits (HBM), 2500 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging80W wired, PD3.0, 100% in 35 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع6500 mAh, non-removable

Charging65W wired, PD3.0, PPS, QC5, 100% in 39 min - International 30W wired, PD3.0, PPS - India 15W wireless (Qi) 10W reverse wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5500 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, (wide), 1/1.57", 1.0m, PDAF, OIS 50 MP, f/2.2, (ultrawide), 1/2.76", 0.64m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو8K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.9, 24mm (wide), 1/1.56", 1.0m, PDAF, gimbal OIS 32 MP, f/2.4, (telephoto), 1/3.2", 0.7m, PDAF, OIS, 3x optical zoom 13 MP, f/2.2, 13mm, 120 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@480fps; gyro-EIS, HDR10+

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.0, (wide), 1.12m, under display

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاPanorama, HDR

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.5, 22mm (wide), 1/3.2", 0.7m

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.3 GHz Cortex-X4 & 5x3.2 GHz Cortex-A720 & 2x2.3 GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750

InternalUFS 4.0 NTFS support for external storage

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3 (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.3 GHz Cortex-X4 & 5x3.2 GHz Cortex-A720 & 2x2.3 GHz Cortex-A520)

GPUAdreno 750

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, Redmagic OS 9

OSAndroid 14

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 32-bit/384kHz Hi-Res audio Snapdragon Sound

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 32-bit/384kHz Hi-Res & Hi-Res wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800 / 1900

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 18, 20, 25, 26, 29, 38, 40, 41, 48, 66, 71, 77, 78, 79 SA/NSA/Sub6 - USA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 - USA

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 48, 66, 71 - USA

SpeedHSPA, LTE-A (Up to 7CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1+L5), GLONASS, BDS, GALILEO

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE, aptX HD, aptX Adaptive, aptX Lossless

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 3.2 Gen 2, OTG, accessory connector, DisplayPort

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, tri-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1+L5), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC (L5), GLONASS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE, aptX HD, aptX Adaptive, aptX Lossless

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C (side), DisplayPort 1.4; USB Type-C (bottom), OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, tri-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -24.8 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1629523 (v9), 2119007 (v10) GeekBench: 6558 (v5), 7175 (v6) GFXBench: 60fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو -26.3 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1639368 (v9), 2167612 (v10) GeekBench: 6542 (v5), 7178 (v6) GFXBench: 163fps (offscreen 1080p)

سایر

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 650 EUR

SAR EU

ModelsNX769J

SAR

رنگ بندی

Price$1,350.00 / 1,199.99

SAR EU

ModelsAI2401, AI2401_A

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 15
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقایسه خفنیه، ولی متاسفانه زور جیبمون به جفتش نمی‌رسه…

۱۶ فروردین ۱۴۰۳
!Just trust me

مجیک بهاره

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

بنظر من خرج اضافی نکنی بهتر برین poco x6 pro بخرین کار تون راه بندازی

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

بنظر من خرج اضافی نکنی بهتر برین poco x6 pro بحرین کار تون راه بندازین

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Alireza100000

عملکرد گوشی در بازی بهتر از s24 ultra است ؟

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
    الهام بهمن پور

    طبیعتا بله چون برای گیم زدن فقط پردازنده گوشی مطرح نیست و سیستم خنک کنندگی دستگاه و کنترل حرارت هم معیار برتری محسوب میشه که حتی گوشی های پرچمدار هم توی اغلب مواقع به پای گیمینگ ها نمیرسن.

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

کسی که فقط بخواد بازی کنه به نظرم می ارزه کمتر هزینه کنه و رد مجیک بگیره بقیه پولشو میتونه لوازم جانبی بگیره

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

اگه فقط برای گیم میخاید طبیعتا ارزش خرید رد مجیک بیشتره، اما اگه دوربین و.. هم مهمه و فقط برای گیم نمیخاید rog بهتره

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
alirezanikkhah

وقتی تا اینجا میخوای هزینه کنی میری سراغ نسخه بهتر

۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

بیخیال 90میلیون ….

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
Hossein713

دو تا گوشی خوب و معرکه

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

با اختلاف زیاد ایسوسه بهتره ولی با 20 تومن اختلاف قیمت نا قابل!

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

دوتا گوشی فوق العاده و خوراک گیمر ها!(میشه با قیمت ایسوسه،یه ps5،یه شیائومی 13t خرید و یه سیستم خوب بست!)

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

رد مجیک خیلی خوشگل تره

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

دو تا گوشی فوق خفن و شاهکار
خسته نباشید بابت مقایسه ممنون

۰۹ اسفند ۱۴۰۲