بررسی گوشی Rog Phone 8 Pro ایسوس

ایسوس چند سالی میشه که گوشی‌های مختلفی رو تولید و عرضه کرده و تا مدت‌ها فقط با زنفون می‌شناختیمش ولی سال ۲۰۱۸ با یک گوشی جدید که چندان موفق هم نبود بازار موبایل رو برای سال‌های بعد تحت تاثیر خودش قرار داد. طراحی خشن و شلوغ، مشخصات فنی قوی‌تر از بهترین‌ها، صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا و کلی امکانات جالب نرم‌افزاری. اسم این گوشی ROG Phone بود. گیمر‌های PC و لپتاپ با اسم ROG آشنا بودن و می‌دونستن که هر دستگاه و گجتی شایسته به دوش کشیدن این اسم نیست؛ ولی برای بازار موبایل این اسم جدید بود. ROG مخفف Repulic of Gamers هستش که ترجمش میشه «جمهوری گیمرها». الان در سال ۲۰۲۴ جدیدترین گوشی Asus Rog Phone 8 Pro معرفی و عرضه شده که هنوز المان‌های اصلی یک گوشی ROG رو همراه خودش داره ولی با یکم چاشنی متفاوت و خاص. با بررسی گوشی Rog Phone 8 Pro ایسوس همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی گیمینگ خاص چه چیز جدید و خفنی برای عرضه داره؟

 

بررسی طراحی گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

همیشه گوشی‌های ROG ایسوس ظاهری متفاوت از بقیه گوشی‌ها داشتن چون که گوشی گیمینگ هستن و برای گیمرها ساخته شدن. نورپردازی RGB، صفحه نمایش با حاشیه‌های نسبتا زیاد، ابعاد بزرگ، وزن زیاد، باتری حجیم، دوربین با تکنولوژی قدیمی و … همه این‌ها برای یک گیمر قابل قبول هستن ولی اگه یه آدم عادی از تکنولوژی و سخت‌افزار این گوشی‌ها خوشش بیاد چی؟! این سوال شاید مشکل بزرگی بنظر نرسه ولی همین مورد باعث میشد تا خیلیا مجبور بشن گوشی‌هایی که سخت‌افزار ضعیف‌تر و امکانات معمولی‌تری داشتن رو بخرن. ایسوس هم برای نسل هشتم گوشی‌های ROG از طراحی استفاده کرده که به مذاق افراد بیشتری خوش بیاد و همچنان المان‌های گیمینگ رو تو خودش داشته باشه.

بررسی طراحی گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

طراحی این گوشی به نسبت نسل قبلی خودش خیلی ساده‌تر شده و فقط با رنگ مشکی مات عرضه میشه و این طراحی طبق ترند روز انجام شده؛ لبه‌های تخت و حاشیه‌های کم صفحه نمایش باعث میشن تا اگه گوشی توی قاب باشه خیلیا متوجه نشن که این گوشی یک گوشی گیمینگه و چه قابلیت‌های خفنی داره، حتی ضخامت این گوشی هم نسبت به نسل قبلی کمتر شده و مثل بقیه گوشی‌ها شده. شاید تنها ایراد این طراحی وزن و ابعاد باشه، سایز ۶.۷۸ اینچی صفحه نمایش و وزن ۲۲۵ گرمی کار کردن با این گوشی رو برای خیلیا سخت می‌کنه و گوشی بزرگی به حساب میاد.

بررسی طراحی گوشی ROG Phone 8 Pro

لبه سمت راست گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا قرار داده شده و همین سمت بالا و پایین هم دو تا تریگر قرار داده شده که از نوع Air Trigger هستن و جلوتر عملکرد این تریگرها رو به همراه بقیه قابلیت‌های خاص این گوشی رو بهتون توضیح میدم. لبه پایینی گوشی محل قرار گرفتن پورت تایپ سی، خشاب سیمکارت و اسپیکره که در کنارش شاهد پورت ۳.۵ میلیمتری صدا (جک هدفون) هم هستیم، پورتی که توی سال ۲۰۲۴ دیگه تقریبا از تمام گوشی‌ها حذف شده ولی اینجا روی یه گوشی ۱۲۰۰ دلاری این پورت تعبیه شده. لبه سمت چپی هم دوباره شاهد یه پورت اضافه هستیم که از نوع USB-Cهست و وقتی بخوایم با گوشی بازی کنیم و همزمان شارژش هم بکنیم این پورت به کمکمون میاد و دیگه کابلی از وست انگشتای دست راست رد نمیشه که بخواد اذیت بکنه. این پورت از خروجی تصویر با استاندارد DisplayPort 1.4 هم پشتیبانی می‌کنه.

بررسی طراحی پورت کنار گوشی ROG Phone 8 Pro

قسمت پشتی این گوشی یه طراحی مات داره که با یک خط براق مورب به دو قسمت تقسیم شده. قسمت بالایی محل قرار گیری دوربین‌هاست که روی یک جزیره قرار گرفتن و برامدگی نسبتا زیادی هم داره و گوشی سمت راست پایین این جزیره یک بریدگی داره که نوشته ROG روش حک شده. قسمت پایینی گوشی با نگاه اول مثل همه گوشی‌ها سادست ولی یک صفحه نمایش توی این قسمت مخفی شده که ایسوس بهش میگه Anime Vision و امکان شخصی‌سازی محتوای این صفحه نمایش وجود داره، به غیر از شخصی‌سازی امکانات اضافه مثل نمایش دادن درصد شارژ گوشی موقعی گوشی در حال شارژ شدنه هم وجود داره.
یکی دیگه از نکاتی که توی این گوشی رعایت شده و توی کمتر گوشی دیگه‌ای میشه بهش دست یافت، کاملا متعادل بودن وزن گوشیه یعنی مرکز ثقل این گوشی وسطه و مثل بقیه گوشی‌ها نیست که بالاشون سنگین‌تره و یا پایینشون. این مورد باعث میشه تا گوشی توی دست حس بی‌نظیری بده و متعادل بودن وزن گوشی هم توی بازی خیلی کمک می‌کنه. روی گلس قسمت پشتی گوریلا گلس معمولی برای مراقبت در مقابل خط و خش و روی نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس 2 برای جلوگیری خوب در مقابل خط و خش و ضربه قرار گرفته. گواهی IP68 هم طبیعتا توی این گوشی برای جلوگیری از نفود آب و گرد و غبار به کار رفته. در کل با یک گوشی بزرگ با بدنه فلزی طرف هستیم که توی دست حس حال خیلی خوبی منتقل می‌کنه و از گوشی‌های عادی کمی گیمری‌تر شده.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

یکی از قابلیت‌های گوشی‌های گیمینگ داشتن صفحه نمایش بزرگ با نرخ به روز رسانی تصویر بالاست. این گوشی یه صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی با رزولوشن FHD+ داره یعنی ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل. این صفحه نمایش از پنل‌های جدید سامسونگ استفاده می‌کنه که اسم تجاری Samsung Flexible AMOLED داره. این پنل کیفیت رنگش بی‌نظیره و روشنایی ۲۵۰۰ نیت هم داره، یعنی هرجا که باشیم و نور محیط هرچقدر هم که زیاد باشه، این پنل کاملا خواناست و مشکلی توی این زمینه نداره، از HDR10 هم پشتیبانی می‌کنه. توی تنظیمات گوشی هم کلی پروفایل مختلف برای رنگ‌های صفحه نمایش وجود داره و میشه صفحه نمایش این گوشی رو کمی شخصی‌سازی کرد. (میزان غلظت رنگ‌ها، سردی و گرمی صفحه نمایش و …)

بررسی صفحه نمایش گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

اما نرخ تازه سازی یا همون رفرش ریت (Refresh Rate)؛ این پنل LTPO هست یعنی می‌تونه خودش رو با محتوای درحال نمایش تطبیق بده که باعث مصرف کمتر باتری میشه. دامنه رفرش ریت این گوشی هم از ۱ هرتز تا ۱۶۵ هرتز هستش (گوشی‌هایی مثل گوشی iPhone 15 Pro Max و گوشی S24 Ultra سامسونگ تا ۱۲۰ هرتز رو پشتیبانی می‌کنن) ولی یک ایراد کوچیک میشه ازش گرفت، باید بین قابلیت LTPO و نرخ ۱۶۵ هرتز یکیش رو انتخاب کنیم، توی حالت ۱۶۵ هرتز گوشی روی این عدد قفل میشه ولی توی حالت Auto دیگه از ۱۲۰ هرتز بالاتر نمی‌ره ولی این مورد تنها ایراد این پنله که باز هم عملکردش از خیلی از گوشی‌های پرچمدار برندهای دیگه بهتره و ظرافت و دقت ایسوس به جزئیات اینجا مشخص میشه. سیستم Auto هم عملکرد خیلی خوبی داره و تقریبا توی هیچ بازی و برنامه‌ای، رفتار عجیب و غریب که باعث کاهش نرخ بروزرسانی صفحه نمایش بشه رو نداریم. صفحه نمایش این گوشی توی این بازه قیمتی از رقبا رزولوشن کمتری داره ولی روشناییش و نرخ بروزرسانیش از خیلی از گوشی‌ها بیشتره و دقت رنگ و کیفیت پنلش در حد بقیه رقباست.

 

بررسی سخت‌افزار گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

بزرگترین برتری گوشی‌های گیمینگ نسبت به بقیه گوشی‌ها، بخش سخت‌افزاره که باید از همه گوشی‌ها قوی‌تر باشن تا سنگین‌ترین و بروزترین بازی‌ها رو بتونن با کیفیت بالا بصورت پایدار اجرا کنن. این گوشی به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مجهز که توی گوشی S24 Ultra هم میشه پیداش کرد ولی برای اینکه این گوشی قوی‌تر از بقیه گوشی‌های مجهز به این پردازنده باشه، ایسوس یکسری تغییرات توی بورد، شاسی و خود سخت‌افزار این گوشی اعمال کرده که یکی یکی بهشون می‌پردازیم.
اولین مورد اینه که این پردازنده توی این گوشی فرکانس بالاتری نسبت به بقیه گوشی‌ها می‌تونه داشته باشه و برای همین عملکردش بهتر از بقیه گوشی‌هاست. دومین مورد هم سیستم خنک‌کننده این گوشی هستش که در نوع خودش بی‌نظیر بحساب میاد. بورد این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که پردازنده دقیقا وسط گوشی قرار گرفته و از مکانیسم قدرتمندی برای خنک شدن این گوشی استفاده شده. این مکانیسم به پردازنده کمک می‌کنه تا بیشترین زمان ممکن بتونه با حداکثر فرکانس کار بکنه و عملکردی که از گوشی انتظار داریم رو ارائه بده. همه این‌ها بدون داغ شدن غیر طبیعی بدنه اتفاق میوفته و این گوشی در حد بقیه گوشی‌های پرچمدار مثل iPhone 15 Pro و S24 Ultra داغ میشه. تفاوت دیگه این گوشی با بقیه گوشی‌ها استفاده از رم با حافظه و سرعت بالاست.
این گوشی با دو کانفیگ حافظه ۵۱۲ گیگ با رم ۱۶ گیگ و حافظه ۱ ترابایت با رم ۲۴ گیگ عرضه میشه. ۲۴ گیگ حافظه رم!!! ۲۴ گیگ رم برای این گوشی این امکان رو فراهم می‌کنه تا همه بازی‌های سنگین مثل Genshin Impact روی تنظیمات گرافیکی High رو بتونه اجرا بکنه و فریم ریت ثابتی رو هم ارائه بده (افت فریم ریت خیلی کمی داره). حافظه این گوشی هم از نوع UFS 4 هستش که سرعتش بی‌نظیره و اجرای برنامه‌ها و لود بازی‌ها خیلی سریع انجام میشه.
در کل با گوشی طرف هستیم که قوی‌ترین پردازنده اسنپدراگون در سال ۲۰۲۴ رو داره که از حالت عادی کمی قوی‌تر شده، در کنار حافظه رم زیاد و حافظه ذخیره‌سازی پر سرعت که هیچ جا کم نمیاره و از هر چالشی می‌تونه به راحتی سربلند بیرون بیاد.

 

بررسی نرم‌افزار و قابلیت‌های خاص گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

گوشی‌های زنفون ایسوس توی زمینه UI همیشه یکم از بقیه رقبا عقب‌تر بودن ولی درباره گوشی‌های ROG اوضاع همیشه کمی بهتر بود و امکانات نرم‌افزاری خیلی خوبی با این گوشی‌ها ارائه می‌شد. حالا بریم ببینیم که گوشی ROG Phone 8 Pro توی این زمینه چه مزایا و معایبی داره.
اول از تنها ایراد این گوشی توی این زمینه شروع می‌کنم (نمیشه ایراد حسابش کرد ولی چیزیه که هست)، در حالت استاندارد تم این گوشی خیلی گیمری هستش و شاید مورد پسند همه نباشه که البته خوشبختانه از داخل تنظیمات میشه تم استوک اندروید خام و یا تم‌های دیگه رو هم انتخاب کرد. کلا UI این گوشی به اندروید خام خیلی نزدیکه و خیلی هم سبکه و هیچ لگ و باگ خاصی نداره که بخواد اذیت بکنه. این UI هرچند که خیلی شبیه به UI گوشی‌هایی مثل گوشی ROG Phone 7 ایسوس و ROG Phone 6 هستش ولی بهبودهای خیلی زیادی داشته و برای پردازنده و سیستم عامل جدید اندروید ۱۴ خیلی بهینه شده. این گوشی یک حالت X Mode هم داره که با فعال شدنش UI برای ارائه ماکسیمم قدرت پردازنده بهینه میشه و روی صفحه نمایش پشته گوشی (Anime Vision) هم یک انیمیشن نمایش داده میشه. یکی از ترندهای سال ۲۰۲۴ هم Ai هستش که توی این گوشی هم راه خودش رو پیدا کرده و گوشی به کمک Ai می‌تونه عملکرد خیلی بهینه داشته باشه و مصرف باتری به حداقل خودش برسه بدون اینکه ضعفی رو توی عملکرد شاهد باشیم. خود UI هم در کلی امکانات خیلی خوب بروزی رو ارائه میده.

بررسی نرم‌افزار و قابلیت‌های خاص گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

داخل UI این گوشی دو تا برنامه میشه پیدا کرد که نشون دهنده میزان تمرکز ایسوس روی قابلیت‌های گیمینگ برای این گوشی هستن. اولیش Game Genie هستش که داخل بازی‌ها به کاربر امکانات و تنظیمات خوبی رو ارائه میده و امکان نمایش وضعیت CPU و GPU رو بصورت زنده فراهم می‌کنه. قابلیت‌های اصلی این برنامه می‌تونه مربوط به Air Trigger ها باشه که از داخل این برنامه میشه قابلیت‌های دو تا تریگر گوشی رو شخصی سازی کرد. عملکردش هم به این صورت هست که هر کدوم از تریگرها نقش تاچ روی یک نقطه خاص رو میتونه ایفا کنه و با فشار دادن تریگر دستور تاچ اون نقطه به بازی صادر میشه و امکان تنظیم کردن تاچ هر جای گوشی وجود داره.

بررسی قابلیت‌های خاص گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

برنامه بعدی Armoury Crate هست که یک قابلیتش خیلی جالب و کارامده. این برنامه مثل یک پورتال میمونه و از طریقش میشه بازی‌ها رو اجرا کرد و قابلیت جالبش هم اینه که میشه تنظیم کرد با اجرای هر بازی یا برنامه چه تغییراتی توی تنظیمات گوشی اعمال بشه.

بررسی قابلیت‌های خاص گوشی ROG Phone 8 Pro

 

بررسی باتری گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

ظرفیت باتری این گوشی برای کاهش ضخامت، کمتر شده و از ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت در گوشی ROG Phone 7 به ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده و باید انتظار کاهش شارژدهی را داشته باشیم، ولی اصلا اینطور نیست! همونطور که گفتم Ai توی این گوشی خیلی به مصرف بهینه باتری کمک می‌کنه و همین باعث میشه تا عملکرد باتری این گوشی اصلا ضعیف‌تر از نسل قبلی خودش نباشه. گوشی راگ فون 8 پرو ایسوس تونسته در تست های مختلف در استفاده ترکیبی روزانه حدود 14 ساعت، تماس تلفنی حدود 28 ساعت، وب گردی حدود 12 ساعت، تماشای فیلم حدود 18 ساعت و بازی حدود 10 ساعت شارژدهی کنه که تقریبا همون شارژردهی نسل قبلی با ظرفیت بیشتر باتری و با گوشی های پرچمدار سامسونگ و اپل تقریبا تفاوت خیلی زیادی نداره که واقعا میشه به ایسوس در این مورد آفرین گفت.

بررسی باتری گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

ایسوس برای شارژ کردن این گوشی از آداپتور فست شارژ نسل قبلی (HyperCharge) استفاده می‌کنه که توان ۶۵ وات داره و میتونه توی ۱۵ دقیقه گوشی رو ۴۶ درصد شارژ بکنه و شارژ کامل گوشی فقط ۴۲ دقیقه زمان می‌بره، هر دو پورت USB-C این گوشی از شارژ ۶۵ وات پشتیبانی می‌کنن. یه نکته مثبت دیگه این گوشی هم اینه که شارژر درون جعبه قرار داده شده و نیازی به هزینه اضافی نیست. داخل جعبه این گوشی یه قاب شفاف هم قرار داده شده.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس

دوربین از قسمت‌هایی هستش که همیشه توی گوشی‌های گیمینگ توجه کمی بهش میشه و همین یکی از دلایل اصلی برای نخریدن این گوشی‌ها برای افراد غیر گیمر بود، چون برای ثبت خاطرات نمیشد روی این گوشی‌ها حساب باز کرد. ولی ROG Phone 8 Pro و ROG Phone 8 استثناهای بازار گوشی‌های گیمینگ هستن و از سنسور جدید سونی استفاده می‌کنن و تصاویر و فیلم‌های خوبی می‌تونن ثبت بکنن. پشت این گوشی برای اولین بار بین گوشی‌های ROG شاهد حضور لنز تله فوتو (زوم اپتیکال) هستیم که در کنار لنز اصلی و لنز الترا واید قرار گرفتن. لنز اصلی رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.9 داره و مجهز به لرزشگیر هم هستش. لنز تله زوم ۳ برابر اپتیکال رو ارائه میده و رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی و f/2.4 داره که به لرزشگیر هم مجهز شده و در اخر لنز الترا واید هم رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی داره با دریچه دیافراگم f/2.2. همه این لنز ها تصاویر خیلی خوبی رو می‌تونن ثبت بکنن و جزئیات رو به خوبی نشون میدن و امکانات خاص مثل حالت پرتره و حالت شب هم عملکرد خیلی خوبی دارن ولی فقط یک ایراد داره که امکان رفع شدنش با آپدیت وجود داره. تصاویر کمی زیادی شارپ هستند و کنتراست هم کمی پایینه، به غیر از این دو مورد دیگه نمیتونم از تصاویر ثبت شده با این دوربین‌ها ایرادی بگیرم. برای فیلمبرداری هم با یک دوربین مجهز و خفن روبرو هستیم که از فیلمبرداری 8K/24fps و 4K/60FPS هم پشتیبانی می‌کنه.

بررسی عملکرد دوربین گوشی ROG Phone 8 Pro ایسوس
دوربین سلفی این گوشی رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی داره و عملکردش خیلی شبیه به دوربین‌های پشت گوشی هستش با این تفاوت که شاید توی شب کمی عملکردش از حد انتظار پایین‌تر باشه، به غیر از این فقط از فیلمبرداری 1080P/30fps پشتیبانی می‌کنه و خبری از 4K یا حالت ۶۰ فریم نیست.

 

عمکلرد اسپیکر گوشی راگ فون 8 پرو ایسوس

اسپیکرهای گوشی نسبت به نسل قبلی کمی ضعیف‌تر شده. گوشی ROG Phone 7 اسپیکرهای فوق‌العاده خوب داشت و به جرئت می‌تونم بگم که از خیلی از لپتاپ‌ها هم بهتر بود ولی امسال با اینکه همچنان با یکی از اسپیکرهای خوب در بین موبایل‌های هوشمند طرف هستیم اما قدرت اسپیکرها کمی کمتر شده تا حاشیه صفحه نمایش کمتر بشه.

عمکلرد اسپیکر گوشی راگ فون 8 پرو ایسوس

 

جمع‌بندی

گوشی راگ فون 8 پرو در نسخه پایه با 512 گیگ حافظه و 16 گیگ رم حدود 1350 دلار قیمت داره و حتی از گوشی های پرچمدار سامسونگ و اپل هم گرونتره. البته برای یک گیمر که انتظار عملکرد عالی سخت افزاری با کلی امکانات شخصی سازی خفن نرم افزاری و یه طراحی خاص با RGB جذاب رو داره، این عدد خیلی بالایی نیست! گوشی راگ فون 8 پرو که یکی از خفن ترین و بهترین گوشی های گیمینگ بازاره و ایسوس موفق شده با حفظ ژن گیمینگ نسل  های قبلی یه گوشی مناسب برای استفاده معمولی و روزمره هم ایجاد کنه. البته با توجه به اینکه این گوشی خیلی واردات زیادی در داخل ایران نداره و با توجه به قیمت دلار هم به احتمال زیاد این گوشی قیمت خیلی خیلی بالایی پیدا میکنه و شاید خرید این گوشی برای اکثر افراد یه خیلی منطقی و حتی ممکن نباشه. ولی اگه دنبال یه گوشی قدرتمند در همه بخش ها هستید و بین 80 تا 100 میلیون تومان پول بیکار هم دارید! گوشی Rog Phone 8 Pro گزینه بسیار مناسب و جذابی به حساب میاد.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 39
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

گوشی ای بسیار فوق العاده برای مرفهین بسیار بی درد!!!
با هشتاد وخورده ای میلیون میشه یه لپ تاپ گیمینگ خوب از خود همین ایسوس گرفت…

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
Ali6678

خییییلی گروووووون و در عین حال کیفت دوربین ضعیف اگه کسی قراره بخره بنظر من یه پرچمدار بگیره بهتره مثل s24پلاس یا الترا

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

قیمت خیلی بالاست

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
Mohammadmartin

ویدیو دیدن تو سایت هنوز مشکل داره اذیت می کنه مشکل حل کنید چند ماه هست😑

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Mohammadmartin

ویدیو دیدن تو سایت هنوز مشکل داره اذیت می کنه مشکل حل کنید چند ماه هست

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Mohammadmartin

۱۸ دقیقه ویدیو بررسی نمیشد یک دقیقه اول ویدیو آنباکس می‌کردید یک تیر دو نشون .
به نظرم پرچم‌دار گیمینگ ZTE بهتره ارزان ترم هست

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

اگه پول اضافی دارید و نمیدونید چجوری خرجش کنید میتونید بخرید

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
kianshah

بد نبود

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Ahmaddosti

بیرون زدگی دوربین آنقدر زیاد، و کیفیت دوربین افتضاح با این قیمت ، فقط با فن گوشی داغ نمیکنه ، شکست بزرگی خواهد بود براش امسال

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Alioxv

ایسوس حرف نداره

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
NOKIA1100

آیفون و سامسونگ و رد مجیک و شیائومی..‌‌. تا کمر خم شدن واسه قیمت این گوشی🙁 خوبه که این قابلیت ها رو داره ولی نه دیگه ۱۱۱ ملیون.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

۱۱۱ میلیون..؟
این قطعا برا ما نیست….

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Mirsajjad1386

همون صفحه رو باز کردم ۱۱۱ میلیون خورد تو ذوقم

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
walkovere

پول به سیستم میدم

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
MHH

خیلی گرونه!

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Emran.B1388

به به خوراک گیم👌🏻

۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

۱۱۱ میل؟؟

‌حیف پول…
رد مجیک+s23 ultra میخرم

۲۳ بهمن ۱۴۰۲