کالبد شکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro شیائومی

قبل از اینکه بخواهیم کالبد شکافی Poco F5 Pro رو شروع کنیم باید بگیم که این گوشی جایگزین نسل قبلی خودش شده و با قیمت کم‌تر و البته امکانات محدودتری، خرداد 1402 به بازار عرضه شده. شیائومی که از گذشته هدفش از عرضه گوشی‌های پوکو، ارائه تجربه‌ای نزدیک به گوشی‌های پرچمدار اما با قیمت پایین‌تر بود، در گوشی Poco F5 Pro از پردازنده اسنپ‌دراگون +8 نسل یک استفاده کرد. باتری این گوشی 5160 میلی‌آمپر ظرفیت داره و از سیستم‌عامل اندروید 13 استفاده کرده، همچنین به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی هم مجهز شده. با کالبد شکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro شیائومی، همراه موبونیوز باشید تا ببینیم که تعمیرپذیری پوکو F5 پرو در مقایسه با رقیبش، یعنی گوشی S23 FE سامسونگ چه جایگاهی رو به دست میاره؟

 

کالبد شکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro شیائومی

برای خرید گوشی پوکو f5 پرو، بهتره که از معماری داخلی و قابلیت تعمیرپذیری اون شناخت داشته باشیم؛ پس برای کالبد شکافی اون، اول از همه درگاه سیم‌کارت رو جدا می‌کنیم و با حرارت دادن به قاب پشتی صبر می‌کنیم تا عایق‌بندی اون شل بشه. بعدش با استفاده از یه اهرم پلاستیکی اون رو باز می‌کنیم. بعد از اون 17 تا پیچ دیگه هم هست که باید باز بشه. خطوط خاکستری روی پنل پشتی گیرنده‌های آنتن هستند و در کنارشون یه لایه گرافیتی هم جهت انتقال راحت‌تر گرما تعبیه شده.

برای کالبد شکافی Poco F5 Pro، 17 پیچ پشتی آن باید باز شوند.

پنل NFC، فلش LED، حسگرهای میزان روشنایی و پد شارژ وایرلس (بی‌سیم) همگی روی پنل پشتی این دستگاه قرار گرفتن. گوشی پوکو F5 پرو از شارژ بی‌سیم با توانایی 50 وات پشتیبانی می‌کنه و به گفته کارشناسان شیائومی، فقط تو 32 دقیقه با شارژ بی‌سیم تا ظرفیت 50 درصد شارژ میشه. از طرف دیگه با استفاده از کابل و شارژر 67 واتی خودش، میشه در عرض یک ربع این گوشی رو 50 درصد شارژ کرد که نسبت به S23 FE سامسونگ، برتری محسوسی به شمار میاد.

کالبد شکافی بخش های مختلف پنل پشتی گوشی Poco F5 Pro

برای درآوردن باتری باید تمامی کابل‌های اتصال رو جدا کنیم، دو تا کابل هم‌محور هم در کناره‌ها وجود داره که باید باز بشن. دوربین جلو این دستگاه از کیفیت 16 مگاپیکسلی برخوردار شده. بعد از جدا کردن برد اصلی می‌تونیم دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو که همشون کنار هم قرار گرفتن رو ببینیم.

بررسی تعمیرپذیری دوربین پوکو F5 پرو

مثل بیشتر انواع گوشی پوکو تو این رده، فقط دوربین اصلی به قابلیت لرزش‌گیری مجهز شده و حسگر مادون قرمز هم کنارش قرار گرفته. نوار مسی و لایه گرافیتی روی برد اصلی جهت انتقال گرما تعبیه شده.

بررسی تعمیرپذیری اسپیکر پوکو F5 پرو

نکته حائز اهمیت در این گوشی استفاده از فوم‌های توپ مانند در ماژول اسپیکر (بلندگو) اون هست که باعث بلندتر شدن صدای خروجی میشه. روی درگاه اسپیکر، فیلتر مشبک شده قرار گرفته که جزئی از عایق‌بندی اون حساب میشه.

تعویض صفحه نمایش Poco F5 Pro شیائومی چگونه است؟

برای تعویض صفحه‌نمایش Poco F5 Pro باید مراحل زیر رو طی کنید:

  • در ابتدا باید پیچ‌های پایین ماژول اسپیکر و خود اون رو دربیارید.
  • بعدش می‌تونید به کابل اتصال صفحه‌نمایش دسترسی داشته‌ باشید.
  • در مرحله بعدی باید کابل‌های اتصال دیگه و پیچ نگهدارنده رو از برد جانبی جدا کنید.
  • بعدش خود برد جانبی رو دربیارید و از جلو به صفحه‌نمایش حرارت بدید.
  • با استفاده از اهرم پلاستیکی اون رو جدا کنید
  • صفحه‌نمایش جدید رو جا بزنید، دوباره عایق‌بندی کنید و حتما کابل اتصال صفحه‌نمایش به برد جانبی رو وصل کنید.

بعد از انجام تمامی این مراحل با خیال راحت می‌تونید گوشی رو سرهم و ازش استفاده کنید.

تعویض باتری گوشی پوکو F5 پرو شیائومی چگونه است؟

مثل همیشه برای درآوردن باتری از برچسب مخصوص جداسازی اون استفاده می‌کنیم. ظرفیت باتری گوشی Poco F5 Pro حدود 5160 میلی‌آمپر هست که نسبت به گوشی S23 FE سامسونگ از برتری قابل توجهی برخوردار شده.

کالبد شکافی Poco F5 Pro در بخش سیستم خنک کننده محفظه بخار

با درآوردن باتری و کابل اتصال برد اصلی به برد جانبی می‌تونیم vapor chamber یا همون سیستم خنک‌کننده محفظه بخار رو مشاهده کنیم که زیر باتری و مادربورد تعبیه شده.

 

امتیاز نهایی تعمیرپذیری پوکو F5 پرو

کارشناس کانال PBK reviews به تعمیرپذیری پوکو F5 پرو امتیاز 7.5 از ده رو داده. آسانی مراحل تعویض باتری از نقاط قوت این گوشی به حساب میاد. شیائومی امتیاز معماری داخل گوشی رو از دست داد و توی این قسمت مغلوب گوشی S23 FE سامسونگ شد. کانال PBK reviews امتیاز 8.5 از ده رو به گوشی هم‌رده سامسونگ داده بود.

کالبد شکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro شیائومی، امتیاز 7.5 از 10 را گرفته است.

نظر شما چیه؟ با توجه به امتیاز 7.5 در کالبد شکافی و تعمیرپذیری گوشی Poco F5 Pro شیائومی، این گوشی ارزش خرید کمتری به نسبت رقیب سامسونگی پیدا می‌کنه؟
با در نظر گرفتن بودجه یکسان و نمرات کالبد شکافی این گوشی و گوشی S23 FE سامسونگ، انتخاب شما کدوم خواهد بود؟ آیا تعمیرپذیری راحت گوشی جزو نکات مهم برای شما در هنگام خرید به حساب میاد؟

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش
تعداد نظرات : 12
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
ali.sh2004

جالب بود

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
tahamousavi

خوشم اومد. ظاهراً از این به بعد باید قابلیت تعمیرپذیری رو هم به مواردی که هنگام خرید در نظر بگیریم اضافه کنیم…

۰۱ آذر ۱۴۰۲
godrati

عالی هستی

۲۱ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

che bahal

۱۸ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

مقاله جالب و متفاوتی بود

۱۷ آبان ۱۴۰۲
matin 777777

a03 میخرم خرابش نمیکنم😁😂

۱۷ آبان ۱۴۰۲
specter8585

بالاخره شیشه پشتش واگعیه یا کیکه؟!

۱۷ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

همه میگن شیشه ایهه😐

۱۷ آبان ۱۴۰۲
mms2099

از این سبک بیشتر بذارید

۱۷ آبان ۱۴۰۲
Abmz124

اگه پلاستیک بود شارژ وارلس نداش ک🤦🤦🤦🤦

۱۷ آبان ۱۴۰۲
TAHA2009

اینم واسه اونایی که می گفتم پشتش پلاستیک نیست

۱۶ آبان ۱۴۰۲
Nurse

عجب !

۱۶ آبان ۱۴۰۲