مقایسه Redmi Note 13 4G و A15 سامسونگ

دو مدل از جدیدترین گوشی‌های بازار، سامسونگ A15 و ردمی نوت 13 4G هستن که در فاصله زمانی یک ماه از هم معرفی شدن. شرکت سامسونگ در آذر 1402 از گوشی A15 رونمایی کرد و یک ماه بعد، شیائومی گوشی ردمی نوت 13 رو در دی ماه معرفی کرد. این دو گوشی از نظر قیمت در یه محدوده قرار می‌گیرن و به همین دلیل مقایسه امکاناتشون می‌تونه مفید باشه. نکته عجیبی که خوبه همین اول درباره این دو گوشی بدونید اینه که گوشی ردمی نوت 13 با وجود دوربین 108 مگاپیکسلی، رم و حافظه داخلی بالاتر نسبت به A15‌ سامسونگ، توی بازار با قیمت ارزون‌تری به فروش میرسه که در ادامه دلیل این تفاوت قیمت‌ها رو بهتون میگیم. پس با مقایسه Redmi Note 13 4G و A15 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و A15 سامسونگ از نظر ظاهر و ساختار بدنه

وقتی طراحی ظاهری دو گوشی از دو برند مختلف رو بررسی می‌کنیم، نشونه‌های زیادی از تفاوت نگاه طراحان گوشی به چشم می‌خوره؛ این موضوع در مورد ساختار بدنه گوشی‌های A15 سامسونگ و ردمی نوت 14 هم وجود داره. بدنه و فریم هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده با این تفاوت که قاب پشت گوشی A15 از پلاستیک براق‌تری استفاده کرده تا شباهت بیشتری به شیشه داشته باشه. این دو گوشی رنگ‌بندی متفاوتی هم دارن که در ادامه رنگ‌هاشونو می‌بینید.

مقایسه رنگ بندی ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

رنگ‌بندی A15 سامسونگ به شرح زیره:

  • مشکی (Brave Black)
  • آبی (Optimistic Blue)
  • آبی (Magical Blue)
  • زرد (Personality Yellow)

در حالی که رنگ‌بندی ردمی نوت 13 تو موارد زیر خلاصه میشه:

  • مشکی (Midnight Black)
  • سبز (Mint Green)
  • آبی (Ice Blue)
  • سفید غروب اقیانوس (Ocean Sunset)

در قاب پشتی A15‌ سامسونگ سه دوربین رو می‌بینید که به صورت خطی زیر هم قرار گرفتن. طراحی این گوشی با الگوبرداری از گوشی پرچمدار سال 2023 سامسونگ یعنی Samsung S23 انجام شده و شباهت زیادی به اون داره. در طرف مقابل، روی قاب پشت گوشی ردمی نوت 13 سه دوربین و فلش به شکل مربعی چیده شدن تا حال و هوای گوشی‌های ردمی در این گوشی هم وجود داشته باشه.

در قسمت جلو، دوربین سلفی این دو گوشی به دو شکل مختلف روی نمایشگر قرار داده شده. دوربین سلفی A15 به شکل ناچ، بالای نمایشگر دیده میشه ولی همین دوربین در ردمی نوت 13 زیر نمایشگر قرار داده شده و از فریم گوشی فاصله داره. طراحی بدنه و انحنای گوشه‌های ردمی نوت 13 4G شدیداً شما رو یاد گوشی‌های آیفون میندازه و به نظر میرسه طراحان این گوشی از عمد، از این شکل ظاهری که در چند سال گذشته ترند هم شده برای ساختار بدنه محصولشون استفاده کردن.

مقایسه طراحی ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

سمت راست هر دو گوشی، کلیدهای ولوم و پاور وجود دارن. سمت چپ A15 شیار سیم کارت قرار داده شده ولی ردمی نوت 13 چیزی نداره. قسمت پایین A15 می‌تونید جک 3.5 میلی‌متری، پورت شارژ، میکروفن و اسپیکر رو ببینید ولی قسمت پایین ردمی نوت 13 در کنار پورت شارژ، میکروفن و اسپیکر، شیار سیم کارت قرار داده شده. در بالای A15 اسپیکر کوچیکی به شکل یه سوراخ قرار داده شده ولی بالای ردمی نوت 13 می‌تونید جک 3.5 میلی‌متر، اسپیکر و سنسور مادون قرمز رو ببینید.

اگه بخوایم اشاره‌ای به اندازه و وزن این دو گوشی هم بکنیم باید بگیم که A15 سنگین‌تر از ردمی نوت 13 طراحی شده (200 در مقابل 188.5 گرم) و این در حالیه که از نظر طول و عرض کوچک‌تر ولی از نظر ضخامت حدود 0.4 میلی‌متر بزرگ‌تره (8.4 در مقابل 8 میلی‌متر). خوبه همینجا به این نکته هم اشاره کنیم که ردمی نوت 13 شیائومی تونسته گواهینامه IP54 رو دریافت کنه که یعنی در مقابل گرد و خاک و قطرات آب، تا حدودی مقاومت داره.

به طور کلی، طراحی هر دو گوشی با الگوبرداری از جدیدترین ترندهای طراحی موبایل انجام شده و می‌تونید نشونه‌هایی از اون رو در هر دو گوشی ببینید. نمیشه هیچکدوم از این گوشی‌ها رو زیباتر از گوشی دیگه به حساب آورد و هرکدوم جذابیت‌های ظاهری خاص خودشون رو دارن. با این وجود، ناچ قطره‌ای سامسونگ، ضخامت بیشتر بدنه و وزن بالاترش باعث شده امتیاز این بخش رو به ردمی واگذار کنه.

مقایسه A15 سامسونگ و ردمی نوت 13 از نظر صفحه نمایش

در گام دوم، نمایشگر این دو گوشی رو مورد بررسی قرار میدیم. سامسونگ برای A15 از نمایشگر Super AMOLED استفاده کرده ولی صفحه نمایش ردمی نوت 13 از نوع AMOLED انتخاب شده. این دو چه تفاوتی دارن؟‌ از نظر تکنولوژی این دو پنل یکسان هستن ولی نمایشگرهای Super AMOLED نسخه پیشرفته‌تری هستن که حسگرهای لمسی و صفحه نمایش واقعیشون در یه لایه ادغام شده. به زبان ساده‌تر، Super AMOLED سنسورهای لمسی رو در خود نمایشگر قرار میده ولی تو AMOLED معمولی سنسورهای لمسی زیر نمایشگر قرار می گیرن.

مقایسه نمایشگر ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

از بحث‌های فنی که بگذریم، نمایشگر نوت 13 ردمی 6.67 اینچ و نمایشگر A15 سامسونگ 6.5 اینچه. از نظر رزولوشن (وضوح) نمایشگر هر دو گوشی تقریباً یه شکل عمل می‌کنن و رزولوشنی در حد 1080 در 2400 پیکسل ارائه میدن. همچنین تراکم پیکسل نمایشگرهای هر دو گوشی هم تقریباً یکسان و در حدود 396ppi ارزیابی شده. اما تفاوت‌های اصلی نمایشگرهای A15 و نوت 13 از اینجا به بعد تازه شروع میشه.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نمایشگر این دو گوشی، نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) اونهاست. نرخ تازه‌سازی نمایشگر 6.5 اینچی A15 معادل 90Hz و همین پارامتر برای نوت 13 ردمی معادل 120Hz هست. کاربرهای حرفه‌ای و افرادی که از موبایل برای انجام بازی‌های سنگین، سرعتی و اکشن استفاده می‌کنن خوب می‌دونن که هرچقدر نرخ تازه‌سازی گوشی بالاتر باشه، احتمال به وجود اومدن کندی در پردازش تصویر یا تاخیر هم کمتر میشه. ردمی نوت 13 در این زمینه بهتر عمل کرده.

از سوی دیگه باید به حداکثر روشنایی نمایشگرها اشاره کرد که در این بخش هم ردمی نوت 13 عملکرد بهتری داره. نمایشگر این گوشی می‌تونه تا 1800 نیت روشنایی در اختیار شما قرار بده. این در حالیه که نمایشگر A15 سامسونگ کمتر از نصف اون یعنی 800 نیت روشنایی داره. روشنایی بیشتر صفحه نمایش برای کاربرهایی که زیر نور مستقیم خورشید یا در محیط های پرنور کار می‌کنن کاربرد داره.

به طور کلی، صفحه نمایش ردمی نوت 13 از نظر اندازه، نرخ تازه‌سازی و حداکثر روشنایی، امتیاز بالاتری نسیت به نمایشگر گوشی A15 سامسونگ کسب می‌کنه. در ضمن، محافظ گوریلا گلس 3 هم به طور پیش‌فرض روی نمایشگر ردمی نوت 13 کشیده شده که در برابر خط و خش و ضربه ازش محافظت کنه. A15 چنین قابلیتی نداره.

 

مقایسه ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ از نظر باتری

برای هر دو گوشی از باتری غیرقابل تعویض 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده، با این تفاوت که باتری ردی نوت 13 با شارژر 33 واتی شارژ میشه ولی A15 سامسونگ با شارژر 25 واتی. این شارژرها سرعت و زمان شارژ شدن دو گوشی رو متفاوت کردن. به عنوان مثال گوشی A15 سامسونگ در 15 دقیقه 25٪، در 30 دقیقه 47٪ و در 81 دقیقه 100٪ از ظرفیت باتری گوشی رو شارژ میکنه. ولی شارژر 33 واتی ردمی نوت 13، باتری این گوشی رو در عرض 29 دقیقه 50 درصد شارژ میکنه و برای شارژ 100 درصدی به 70 دقیقه زمان نیاز داره.

اما تو مصرف باتری، سامسونگ A15 نشون داده که با باتری لیتیوم یونیش می‌تونه تایم بیشتری روشن بمونه و موقع بازی کردن بهتون 11 ساعت (در برابر 6 ساعت ردمی) شارژ بده.

مقایسه باتری ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

به طور کلی، ظرفیت و سرعت شارژ شدن این دو گوشی تفاوت خیلی زیادی با هم نداره و میشه گفت در این زمینه در یک سطح قرار می‌گیرن با این تفاوت که ردمی نوت 13 در حد چند دقیقه زودتر از A15‌ شارژ میشه. اما تو بخش شارژدهی، عملکرد نهایی سامسونگ بهتره و ساعت‌های بیشتری روشن می‌مونه.

 

مقایسه ردمی نوت 13 و سامسونگ A15 از نظر دوربین

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مقاله رسیدیم. کیفیت و امکانات دوربین گوشی نقش تعیین کننده‌ای در تصمیم مشتری‌ها در زمان خرید داره و کمپانی ردمی از این موضوع بهتر استفاده کرده. در ادامه متوجه میشید به چه شکل! هر دو گوشی در قاب پشتی سه دوربین به همراه یه فلاش دارن. در کنار دوربین اصلی هر دو گوشی، یه لنز اولترا واید و یه لنز ماکرو قرار داده شده که تا اینجای که همه‌چیز برابره و تفاوت‌ها در ادامه رخ میده.

مقایسه دوربین ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

مجموعه دوربین های پشتی و سلفی A15 سامسونگ شامل موارد زیرن:

  • لنز 50 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)
  • لنز 5 مگاپیکسلی (دوربین اولترا واید)
  • لنز 2 مگاپیکسلی (دوربین ماکرو)
  • لنز 13 مگاپیکسلی (دوربین سلفی)

در حالی که دوربین‌های ردمی نوت 13 شیائومی با ویژگی‌های زیر عرضه شدن:

  • لنز 108 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)
  • لنز 8 مگاپیکسلی (دوربین اولترا واید)
  • لنز 2 مگاپیکسلی (دوربین ماکرو)
  • لنز 16 مگاپیکسلی (دوربین سلفی)

دوربین اصلی A15 لنز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و دوربین اصلی ردمی نوت 13 لنز 108 مگاپیکسلی با همون دیافراگم داره. اما بهتره ویژگی‌های این دو دوربین اصلی رو به شکل مجزا بررسی کنیم.

 

عملکرد دوربین‌های واید A15 و Note 13 4G

دوربین اصلی A15 سامسونگ برای عکاسی در روز عمکرد خوبی داره، به تکنولوژی AF‌ مجهز شده که باعث میشه اگه دستتون در حین عکس گرفتن لرزید، عکستون تار نشه و حالت‌های مختلف برای عکاسی و فیلم‌برداری مثل حالت شب، پرتره، پانوراما، حرفه‌ای، عکاسی غذا، عکاسی ماکرو، اسلوموشن و تایم لپس داره. می‌تونید با دوربین اصلی این گوشی فیلم‌هایی با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

مقایسه دوربین ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

اما دوربین 108 مگاپیکسلی ردمی نوت 13 یکی از عجیب‌ترین لنزهای دوربین برای گوشی‌های میانرده توی سال 2024 محسوب میشه. وقتی لنز 108 مگاپیکسلی که روی ردمی نوت 13 هست رو دقیق‌تر بررسی کردیم متوجه شدیم کیفیت عکس‌های این دوربین خیلی هم شگفت‌انگیز نیست. بخاطر عدم وجود لرزشگیر، عکس‌ها ممکنه تار بشن و حداکثر زومی که در اختیارتون قرار میده 3x هستش. با این وجود، حالت‌های مختلفی مثل فیلم‌برداری اسلوموشن و تایم لپس، حالت ساخت فیلم کوتاه، حالت پرتره، حالت عکاسی Pro و حالت شب هم در اختیارتون قرار میده که می‌تونه سرگرمتون کنه. کیفیت فیلمبرداری با دوربین این گوشی 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ست و عجیبه که خبری از کیفیت 4K نیست!

 

عملکرد دوربین‌های اولترا واید و ماکرو

دوربین دوم A15 سامسونگ 5 مگاپیکسل کیفیت داره و دوربین دوم نوت 13 ردمی 8 مگاپیکسل. این دوربین‌ها برای گرفتن عکس‌های فوق عریض در نظر گرفته شدن و کیفیتی در حد متوسط در اختیارتون قرار میدن. خیلی نمی‌تونید از هیچکدوم از این لنزها انتظار عکس‌های خیلی با کیفیت داشته باشید. دوربین سوم هر دو گوشی 2 مگاپیکسلی و برای عکاسی ماکرو از نزدیک انتخاب شده و تفاوت چندانی با هم ندارن.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

اما دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی برای A15 سامسونگ و 16 مگاپیکسلی برای ردمی نوت 13 قرار داده شده که کیفیت عکس‌هاشون خیلی شبیه به هم و یکسانه. عکاسی پرتره با دوربین سلفی هر دو گوشی حس خوبی داره و با بوکه کردن پس‌زمینه کیفیت عکس‌ها رو بیشتر میکنه. با دوربین سلفی هر دو گوشی می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم ثانیه ضبط کنید که خب برای گوشی میانرده طبیعیه.

به طور کلی، برخلاف تبلیغات زیادی که برای دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت 13 انجام شده بود، دوربین این گوشی امکانات و کیفیت خارق‌العاده‌ای در اختیارتون قرار نمیده و بخاطر عدم وجود لرزشگیر، حتی ممکنه ساده‌ترین عکس‌ها رو هم به شکل تار ثبت کنه. بنابراین خیلی روی کیفیت دوربین 108 مگاپیکسلی ردمی نوت 13 حساب نکنید. اما سلفی گوشی ردمی او کیفیت و وضوح بیشتری برخوردار شده که می‌تونه امتیاز این بخش رو به نوت ۱۳ بده.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و A15 سامسونگ از نظر قدرت پردازشی

برای هر دو گوشی A15 و ردمی نوت 13 از پردازنده‌های میانرده استفاده شده. گوشی A15 سامسونگ چیپست مدیاتک Helio G99 داره و ردمی نوت 13 به چیپست کوالکام Snapdragon 685 مجهز شده. هر دو پردازنده از نوع هشت هسته‌ای بوده و فرایند تولید هر دو 6 نانومتریه. اما در عملکردهای پردازشی امتیازهای متفاوتی کسب کردن که در زیر بعضی از این امتیازها رو آوردیم.

Helio G99 Snapdragon 685
عملکرد گیمینگ 21 14
عملکرد CPU 29 23
عمر باتری 87 88
عملکرد GPU 1322 377
وبسایت AnTuTu 10 418049 347596

همونطور که در بررسی پردازنده‌های دو گوشی می‌بینید، امتیازات چیپست گوشی A15 در بیشتر موارد بالاتر از چیپست ردمی نوت 13 شده و این یعنی قدرت پردازش A15 در خیلی از زمینه‌ها بهتر از ردمی نوت 13 هست.

مقایسه ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ از نظر عملکرد پردازشی

در کنار پردازنده باید به رم و حافظه داخلی گوشی‌ها هم اشاره کنیم. گوشی A15 در چهار مدل و گوشی ردمی نوت 13 در سه مدل مختلف تولید شدن که در زیر می‌بینید.

نسخه‌های مختلف A15 سامسونگ:

  • مدل 4GB رم و حافظه داخلی 128GB
  • مدل 6GB رم و حافظه داخلی 128GB
  • مدل 8GB رم و حافظه داخلی 128GB
  • مدل 8GB رم و حافظه داخلی 256GB

نسخه‌های مختلف نوت 13 ۴جی:

  • مدل 6GB رم و حافظه داخلی 128GB
  • مدل 8GB رم و حافظه داخلی 128GB
  • مدل 8GB رم و حافظه داخلی 256GB

در نتیجه، پردازنده گوشی A15 سامسونگ در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین عملکرد بهتری ارائه میده. همچنین حافظه هر دو گوشی رو میشه با اضافه کردن مموری افزایش داد. مدل‌های ارائه شده از دو گوشی خیلی شبیه به هم هستن با این تفاوت که A15 یه مدل ارزون با رم 4GB هم تولید کرده که افراد با بودجه کمتر هم بتونن این گوشی رو خریداری کنن.

 

مقایسه عملکرد نرم‌افزاری ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

سامسونگ A15 با پوسته جدید One UI 6 رونمایی شده که جدیدترین رابط کاربری سامسونگ در ابتدای سال 2024 محسوب میشه. این پوسته روی اندروید 14 ساخته شده و این یعنی بعد از خرید گوشی A15 نیازی نیست سیستم عامل رو آپدیت کنید. در طرف مقابل پوسته MIUI 14 روی گوشی ردمی نوت 13 شیائومی قرار داده شده که به اندروید 13 مجهزه. عجیب اینجاست که ردمی نوت 13 جدیدتر از A15 محسوب میشه ولی اندروید قدیمی‌تر براش در نظر گرفته شده.

با این وجود،‌ عملکرد نرم‌افزاری دو گوشی تقریباً در یه سطح قرار داره و فقط میشه به وجود بعضی از اپلیکیشن‌های خاص که شرکت سامسونگ یا شیائومی روی گوشی‌هاشون نصب می‌کنن اشاره کرد که اونها رو از هم متمایز کرده. اما در نهایت به خاطر جدیدتر بودن سیستم ‌عامل و استفاده از رابط کاربری روان One UI سامسونگ تو بخش نرم افزار برنده مقایسه ما اعلام میشه.

 

مقایسه اسپیکر گوشی ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

سامسونگ A15‌ فقط به یه اسپیکر مجهز شده و بدیهیه که می‌تونه موسیقی و صداها رو به شکل مونو تولید کنه. اما ردمی نوت 13 به دو اسپیکر در بالا و پایین گوشی مجهز شده و قابلیت تولید صدای استریو رو داره. بنابراین اگه حجم، کیفیت و استریو بودن صداهای گوشی براتون مهمه، باید ردمی نوت 13 رو انتخاب کنید. هر دو گوشی جک 3.5 میلی‌متر هم دارن که برای اتصال هندزفری سیمی کاربرد داره.

مقایسه خرید ردمی نوت 13 و A15 سامسونگ

کیفیت اسپیکر ای ۱۵ به نسبت قیمتش خوبه، صداها در حد متوسطن، اما باس خیلی قوی‌ای نداریم. فرکانس‌های بالا خیلی تعریفی ندارن اما نویز شدیدی هم ندارن که بگیم بده. از اون طرف ردمی تو فرکانس‌های بالا خوب عمل می‌کنه و با وجود اینکه خیلی شدت صداش زیاد نیست اما کیفیت خوبی ارائه میده. با این حال وضوح صدا عالی نیست و تقریبا هیچ باسی نداریم.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

در بررسی قیمت گوشی سامسونگ A15 و قیمت ردمی نوت 13 4G می‌بینیم که این گوشی‌ها تقریبا یکسان ارزش گذاری شدن و فرق قابل توجهی ندارن. ردمی نوت 13 با رم 8 و حافظه 256 گیگابایت توی بازار ایران با قیمت حدودی 8.3 میلیون (فروردین 1403) فروخته میشه و همین نسخه سامسونگ نزدیک به 8.5 میلیون تومان قیمت داره. بنابراین با توجه به قیمت گوشی و اطلاعات فنی‌ای که بالا بهتون گفتیم به جرات میشه گفت که سامسونگ انتخاب بهتری براتونه. این میانرده نه تنها شارژدهی بهتری نسبت به رقیبش داره، بلکه از رابط کاربری و سیستم عامل جدید‌تری بهره‌مند شده و بروزرسانی نرم‌افزاری طولانی‌تری براش میاد. با این حال ردمی یه سری قابلیت‌های پریمیوم داره که تو سامسونگ نیست و باعث میشه ظاهر گوشی جذاب‌تر از A15 به نظر برسه. مثلا ناچ حفره‌ای، وزن و ضخامت پایین، حاشیه نمایشگر کم و بدنه محکم و ضد پاشش آب، این گوشی رو برای تو دست گرفتن جذاب‌تر و راحت‌تر می‌کنه.

مقایسه مشخصات a15 با redmi note 13 4g

Samsung Galaxy A15 4G
Xiaomi Redmi Note 13 4G
تاریخ عرضه

Announced2023, December 11

StatusAvailable. Released 2023, December 16

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیBrave Black, Optimistic Blue, Magical Blue, Personality Yellow

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

BuildGlass front, plastic back, plastic frame

Weight200 g (7.05 oz)

Dimensions160.1 x 76.8 x 8.4 mm (6.30 x 3.02 x 0.33 in)

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~84.3% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 90Hz, 800 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), AF 5 MP, f/2.2, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.0, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek Helio G99 (6nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual sim model only)

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$170.00

SAR EU0.42 W/kg (head) 1.29 W/kg (body)

ModelsSM-A155F, SM-A155F/DSN, SM-A155M, SM-A155M/DS, SM-A155P, SM-A155R

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 9
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amir Ali

بدنه ۱۳ جذاب و خاص پسنده

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Bhzad1389

A15عالی

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
tahamousavi

هیچ کدومش بدرد نمیخوره…

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

بجز ظاهر ، A15 از هر نظر سر تره؛ متاسفانه شیایومی پیشترفت چشمگیری بکار نبرده.

۱۰ فروردین ۱۴۰۳
AliNajafiJahani

A15 بهتره به‌نظرم

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
Høsein Mirzaei23

بررسی و نظرات مهدی شجاری با مقاله ها تاحدودی یکی نیست

۰۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

باید نوت 13 فورجی رو با a25 مقایسه میکردید.

۰۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

جالب بود.

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

a15 بهتره چون اون قسمت مقاومت ابی شیا اونقدرام نقطه ی مثبت بزرگی نیست که بگیم تفاوت ایجاد میکنه….
کسی که سراغ گوشی ای توی این رنج قیمت میاد از گوشیش بیشتر مراقبت میکنه😥

۰۵ فروردین ۱۴۰۳