مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگ

توی این گرونی بازار پیدا کردن یه گوشی کار راه بنداز با امکانات و قیمت مناسب کار خیلی سخت و چالش برانگیزیه. دو تا میان رده Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ با اختلاف زمانی ۹ ماه از هم دیگه توی مارس و ژانویه (فروردین و دی ماه ۱۴۰۲) به بازار جهانی عرضه شدن که توی قسمت های مهم و کلیدی سخت افزاری، دوربین و باتری با هم رقابت میکنن. پس اگه دنبال یه میان رده جدید با امکانات بالا و برچسب قیمتی مناسب هستین، توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ با موبونیوز همراه باشین تا ارزش خرید هر دو تا گوشی رو با هم بسنجیم.

 

مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

توی بخش طراحی و کیفیت ساخت، میان رده A34 سامسونگ برخلاف مدل سال گذشته از طراحی جدید پرچمدارهای سری S23 استفاده کرده که توی چیدمان ماژول های دوربین پشتی خودش رو نشون میده. درب پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت ساخته شده که دوربین های پشتی با چیدمان بدون جزیره روش قرار گرفتن. از اون طرف فریم گوشی هم از پلاستیک براق ساخته شده و یه انحنای جزئی دور تا دورش وجود داره که به نظرم اینجا، ترکیب درب پشتی تخت و فریم منحنی حس استفاده یه گوشی با کیفیت رو بهتون منقل میکنه. برای جلوی گوشی از شیشه حرارت دیده استفاده شده که توسط یه لایه مقاوم گوریلا گلس ۵ محافظت میشه.

مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگ از نظر طراحیدر مقابل، میان رده Redmi note 13 5G برخلاف رقیب، همچنان از فرمول قدیمی شیائومی توی طراحی بدنه و ماژول های دوربین استفاده میکنه. توی ردمی نوت ۱۳ هر سه تا دوربین پشتی و فلش LED داخل یه جزیره مربعی قرار گرفتن که روی درب پشتی سوار شده و جذابیت خاصی بهش میده. درب پشتی گوشی از پلاستیک براق با کیفیت ساخته شده که به راحتی لک و کثیفی رو به خودش جذب میکنه و بهتره برای راحتی کار یه قاب محافظ بخرین. فریم گوشی رو مثل اکثر میان رده های بازار، از جنس پلاستیک ساختن که استحکام بدی از خودش نشون نمیده. از اون طرف جلوی گوشی هم از شیشه استفاده شده که توسط یه لایه گوریلا گلس ۵ محافظت میشه و مقاومت بالای در برابر ضربه و خش داره.

مقایسه طراحی ردمی نوت 13 و A34از نظر ابعاد و وزن هر دو تا گوشی، میان رده سامسونگ حدود ۰/۶ میلیمتر قطر بیشتر و تا ۲۵ گرم وزن بالاتری (۱۹۹ در برابر ۱۷۴ گرم شیائومی) در مقایسه با ردمی نوت ۱۳ داره که ممکنه یکم اذیت کننده باشه. سامسونگ برای حل مشکل وزن بالای گوشی ایده های نابی داره که تقریبا اکثر اوقات به بهترین شکل جواب میده. توی طراحی، میان رده سامسونگ به دلیل تخت شدن درب گوشی و انحنای هوشمندانه فریم، ارگونومی مناسبی داره که راحت توی دست جا میشه و توی استفاده های طولانی فشار کمتری به مچ و انگشتاتون میاد.
میان رده ردمی نوت ۱۳ از گواهی محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب IP54 استفاده میکنه که در حد خودش بهتون جواب میده و کارتون رو راه میندازه. در مقابل سامسونگ A34 به رسم سال های گذشته از گواهی ضد آب IP67 استفاده کرده که میتونین گوشی رو تا عمق ۱ متری آب تا ۳۰ دقیقه بذارین و مشکلی ایجاد نمیشه. اما همون طور که انتظار داریم اگه Redmi note 13 5G به هر دلیلی توی آب بیفته دیگه قابل استفاده نیست.

در حالت کلی توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ در بخش طراحی بدنه، میان رده سامسونگ به دلیل طراحی بروز پرچمدارهای این برند، استفاده از گواهی IP67 و رنگ بندی جذاب تر در مقایسه با رقیب، امتیاز بخش طراحی رو کسب میکنه.

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 5G و A34

توی مقایسه نمایشگر، سامسونگ A34 از یه نمایشگر ۶/۶ اینچی سوپر امولد استفاده کرده که از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی با قابلیت تنطیم بین دو حالت ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه. نمایشگر این گوشی نزدیک به ۸۵ درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده که میتونه تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل رو براتون نمایش بده. بر اساس تست های انجام شده، نمایشگر میان رده سامسونگ میتونه روشنایی ۴۷۶ نیت در حالت دستی و تا ۱۰۰۰ نیت رو در حالت خودکار رو تولید کنه. روی این حساب، نمایشگر A34 گزینه مناسبی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه و میتونین با خیال راحت فیلم ببینین و یا بازی کنین.

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 5G و A34از اون طرف، میان رده Redmi note 13 5G از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی OLED با وضوح تصویر بالای ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده میکنه. این نمایشگر از نرخ بالای بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی و عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی میکنه که از این نظر، میتونین محتوای استریم رو با کیفیت بالا ببینین. نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۴۰۰ نیت در حالت عادی و تا ۹۹۱ نیت در حالت خودکار رو داره که به ادعای چینی ها تا ۱۰۰۰ نیت در حالت خودکار هم میرسه. روی این حساب میتونین میان رده جدید شیائومی توی محیط های باز هم استفاده کنین.

مقایسه نمایشگر Redmi Note 13 5G و A34سنسور اثر انگشت توی میان رده سامسونگ به زیر نمایشگر منتقل شده که کارایی و سرعت بالایی در اختیار کاربر میذاره. از اون طرف، حسگر اثر انگشت ردمی نوت ۱۳ با کلید پاور ادغام شده که به سرعت صفحه گوشی رو باز میکنه و میشه روش حساب کرد.

در حالت کلی توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ در بخش نمایشگر، میزان روشنایی صفحه و نرخ بروز رسانی هر دو تا گوشی عملکرد یکسانی دارن اما ردمی حاشیه صفحه کمتری داره و از ناچ حفره‌ای استفاده کرده که ظاهر پریمیوم‌تری به گوشی میده.

 

مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 از نظر عملکرد باتری و شارژدهی

توی بخش باتری، میان رده A34 سامسونگ از یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که تقریبا توی اکثر میان رده ها این استاندارد رعایت میشه. باتری A34 سامسونگ با آداپتور ۲۵ وات، توی ۳۰ دقیقه تا ۵۱ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن باتری باید ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه صبر کنین. در مقابل ردمی نوت ۱۳ هم مثل رقیب از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که عملکرد و شارژدهی بالایی توی کاربری روزانه و ترکیبی در اختیار کاربر میذاره. باتری Redmi note 13 5G با آداپتور ۳۳ واتی داخل جعبه، توی کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ باتری به ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه زمان نیاز دارین.

مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ از نظر باتریاز نظر شارژدهی سامسونگ A34 با هر بار شارژ کامل تا ۳۱ ساعت برای زنگ زدن، ۱۹ ساعت برای وب گردی و ۲۱ ساعت برای فیلم دیدن دووم میاره. در مقابل، باتری ردمی نوت پس از فول شارژ کامل تا ۳۴ ساعت برای تماس تلفنی، ۹ ساعت برای گشت و گذار در اینترنت، ۱۰ ساعت برای تماشای ویدیو و بیشتر از ۶ ساعت برای بازی کردن کاربر رو همراهی میکنه. اینجا باتری ردمی علیرغم سرعت شارژ بالاتر، عملکرد شارژدهی پایینی در بخش های تماشا ویدئو و وب گردی داره که به نظرم چندان جالب نیست.

مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ از نظر شارژدهیدر حالت کلی توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ در بخش باتری، میان رده ردمی نوت ۱۳ به دلیل پشتیبانی از آداپتور ۳۳ واتی سرعت شارژش از رقیب بیشتره، اما از اون طرف شارژدهی کمتری بهتون میده. سامسونگ توی اکثر میان رده های جدید خودش آداپتور شارژ رو از جعبه گوشی حذف کرده که دردسر اضافی برای کاربر درست میکنه، اما همونطور که انتظار داشتیم شیائومی هنوزم آداپتور رو توی جعبه گوشی هاش میذاره که از این نظر لازم نیست هزینه اضافه بدین.

 

مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 در بخش دوربین

توی بخش دوربین، میان رده Redmi note 13 5G از ترکیب دوربین های سه تایی زیر استفاده کرده:

  • دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

دوربین های پشتی به همراه فلش LED توی یه جزیره مربعی شکل روی درب پشتی گوشی قرار گرفتن و با دوربین سلفی مجموعه دوربین های میان رده جذاب شیائومی رو تشکیل میدن.
از اون طرف میان رده قدیمی A34 سامسونگ هم با حفظ ترکیب پرچمدارهای اخیر این برند، از ترکیب دوربین های سه گانه زیر استفاده می‌کنه:

  • دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید
  • دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی واید

مجموعه دوربین های پشتی این گوشی با چیدمان بدون جزیره روی درب پشتی قرار گرفته که در کنار رنگ بندی شیک و جذاب درب و فریم گوشی، حس استفاده از یه گوشی گرون قیمت و با کلاس رو به کاربر منتقل میکنه.

مجموعه دوربین های اصلی و سلفی میان رده A34 سامسونگ توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیار کاربر میذاره. از اون طرف توی ردمی نوت ۱۳ حتی با وجود دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، تنها توانایی فیلمبرداری 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که توی فیلمبرداری با دوربین سلفی هم شرایط همینطور پیش میره. در واقع بخش اعظم مشکل دوربین ردمی به چیپست ضعیف این گوشی برمیگرده که تنها اینترنت نسل پنجم رو آورده و غیر از اون نکته مثبتی نداریم.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی Redmi note 13 5G و A34

توی میان رده ردمی نوت ۱۳ تصاویر با جزئیات و نوردهی مناسب و محدوده داینامیک و کنتراست خوب ثبت میشن. توی دوربین اصلی ردمی مطابق انتظارمون، رنگ بندی تصاویر کمی اغراق آمیز ثبت میشن و عکس های معمولا رو به رنگ های تند و گرم میرن و یا کلا بی رنگ و روح هستن که زیاد جالب نیست. توی زوم ۲ و ۴ برابری دوربین ردمی، همچنان دقت بالایي توی ثبت تصویر داره ولی رنگ بندی عکس های زیاد جالب نیست و بیشتر با حالت آبرنگی نشون میده.
توی حالت نور کم و عکسبرداری در شب، دوربین اصلی عملکرد مناسبی داره ولی جزئیات عکس تا حد زیادی از بین میرن. دوربین این گوشی توی حالت شب، نورسنجی مناسبی نداره و بیشتر عکس های گرفته شده نویز محدودی داره و سایه های محیط بیشتر از اونی که هست ثبت میشه. توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری در نور کم و شب، دوربین اصلی افت کیفیت زیادی نداره و جزئیات تصویر تا حد امکان حفظ میشن.

مقایسه دوربین های اصلی Redmi note 13 5G و A34در مقابل، دوربین اصلی A34 توی عکسبرداری در نور روز و محیط های باز عملکرد فوق العاده ای داره و تصاویر با کیفیت بالا، نوردهی مناسب و نویز محدود ثبت میکنه. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، وضوح بسیار بالا، رنگ بندی کاملا طبیعی و جزئیات خوبی دارن که در کنار همه اینها کنتراست تصویر و محدوده داینامیک به طور کامل رعایت میشه. در حالت عکاسی با زوم ۲ و ۴ برابری به دلیل عدم تشخیص نوردهی دوربین، کیفیت عکس های گرفته شده کمی افت میکنه ولی اونقدر زیاد نیست و جزئیات محیط به طور کامل حفظ میشه.
دوربین واید A34 سامسونگ توی نور کم و یا حالت شب جزئیات محیط و سوژه ها رو به دقت ثبت میکنه و وضوح بالایی داره. از اون طرف، کنتراست تصویر و محدوده داینامیک هم افت زیادی نمیکنه و رنگ بندی سوژه ها و محیط به طور طبیعی ثبت میشه. توی حالت زوم ۲ برابری دوربین در نور کم و شب، جزئیات تصویر تا حد زیادی حذف میشه و کنتراست خیلی پایین تر از حد انتظار هست. با این تفاسیر اینجا به نظرم دوربین میان رده سامسونگ کیفیت تصویر بالاتری رو در مقابل ردمی داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

تصاویر ثبت شده با دوربین اولترا واید A34 سامسونگ توی نور محیط وضوح و رنگ بندی مناسبی داره و محدوده داینامیک و کنتراست به طور کامل رعایت میشه. دوربین میان رده سامسونگ توی نور کم هنوزم عملکرد خوبی داره و تصاویر با جزئیات مناسب و محدوده داینامیک استاندارد ثبت میکنه. اما از اون طرف توی حالت عکاسی در شب، کیفیت تصاویر کمی افت میکنه و نویز محدود و نقاط تاریکی رو عکس میفته که چندان جالب نیست. به نظرم عملکرد دوربین اولترا این گوشی کمی بالاتر از مدل سال گذشته یعنی سامسونگ A24 قرار داره و تا حد امکان کیفیت خوبی داره ولی نباید انتظار بالایی ازش داشته باشیم.
در مقابل، دوربین اولترا واید ردمی نوت 13 توی نور روز عملکرد مناسبی داره و تصاویر با کیفیت و نوردهی مناسبی رو ثبت میکنه و فقط توی رنگ بندی کمی مشکل داره که میتونیم ازش چشم پوشی کنیم. دوربین اولترا واید این گوشی عملکرد مناسب و نزدیک به دوربین اصلی گوشی رو بهتون میده که اکثر جزئیات محیط رو بدون دستکاری ثبت میکنه و محدوده داینامیک و کنتراست در حد استاندارد رعایت میشه.

اما از اون طرف توی عکسبرداری در شب، دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳ افت کیفیت بالایی داره که معمولا تصاویر با نویز کم و نقاط تاریک رو ثبت میکنه.

 

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی میان رده سامسونگ توی عکاسی در روز، حالت کم نور و شب، عکس های با وضوح بالا ولی فاقد جزئیات رو ثبت میکنه که در حد خودش خوبه و انتظار زیادی ازش نداریم. در مقابل، دوربین عمق سنج Redmi note 13 5G بیشتر نمایشیه که حتی نبودش هم تاثیری توی مقایسه ما نخواهد داشت. عکس های گرفته شده با دوربین ردمی به دلیل رزولوشن پایین تصویر، جزئیات محیط و سوژه ها رو تا حد زیادی حذف میکنه که در نهایت عکس های تار و پر از نویز رو تحویلتون میده.

در حالت کلی دوربین ماکرو سامسونگ توی عکاسی در همه شرایط نور محیط، ردمی نوت ۱۳ رو کنار میزنه و عملکرد بهتری در به نمایش میذاره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

توی دوربین سلفی، سامسونگ A34 از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی واید استفاده میکنه. این دوربین تصاویر با کیفیت و دارای وضوح بالا و کنتراست و محدوده داینامیک استاندارد رو ثبت میکنه که در حد خودش مناسبه و توقعی ازش نداریم. توی عکس های گرفته شده با دوربین سلفی سامسونگ، رنگ صورت و پوست به صورت کاملا طبیعی ثبت میشه و هیچ نقطه تاریکی در عکس وجود نداریم. دوربین سلفی این گوشی حتی توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم عملکرد مناسبی داره و عکس های با کیفیت و دارای جزئیات مناسب رو ثبت میکنه.

دوربین ردمی نوت 13 5Gدر مقابل، میان رده ردمی به یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که تصاویر با کیفیت و دارای نوردهی مناسبی ثبت میکنه و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه. دوربین سلفی این گوشی توی عکاسی در محیط های باز و زیر نور خورشید، عملکردش به شدت افت میکنه و نویز زیادی رو عکساتون میندازه که زیاد جالب نیست. به طور خلاصه کیفیت دوربین سلفی ردمی خیلی از سامسونگ پایین تره و بیشتر جنبه فانتزی داره.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ از نظر عملکرد مجموعه های دوربین پشتی و سلفی، دوربین های A34 در تمامی حالت های روز، نور کم و شب کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بالاتری در مقایسه با میان رده ردمی نوت ۱۳ داره که روی این حساب امتیاز بخش دوربین به سامسونگ میرسه.

مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگ در بخش سخت افزار و رابط کاربری

توی بخش مقایسه سخت افزاری، میان رده A34 سامسونگ به تراشه مدیاتک Dimensity 1080 مجهز شده که معماری ۶ نانومتری داره و توی بخش گرافیکی از پردازنده Mali-G68 MC4 استفاده میکنه که در مجموع عملکرد پردازشی مناسبی توی کاربری روزانه در اختیارتون میذاره. از اون طرف Redmi note 13 5G از پردازنده جدید Mediatek Dimensity 6080 استفاده کرده که عملکرد گرافیکی و پردازشی بالایی رو بهتون میده. این تراشه جدید مثل رقیب خودش معماری ۶ نانومتری داره که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بخش پردازشی میان رده Redmi note 13 5G رو هدایت میکنه.

مقایسه سخت افزار Redmi note 13 5G و A34 سامسونگبر اساس تست های انجام شده، تراشه مدیاتک Dimensity 1080 میان رده سامسونگ توی بخش تک هسته و چند هسته ای تا ۲۵ درصد عملکرد و بازدهی بالاتری در مقابل تراشه Dimensity 6080 داره که چیز فراتر از عدد و رقمه و توی پردازش نهایی برتری سامسونگ رو نشون میده. توی اجرای برنامه ها و بازی های نیمه سنگین، پردازنده A34 توانایی اجرای بازی های پابجی و فورتنایت با تنظیمات حداکثری و فریم بالا رو در اختیارتون میذاره. تراشه مدیاتک دایمنستی ۱۰۸۰ برخلاف تراشه های اگزینوس دمای کمتری تولید میکنه و پایداری ۹۹ درصدی توی اجرای بازی داره که اینو میتونیم به عنوان یک امتیاز مثبت برای سامسونگ در نظر بگیریم.
از اون طرف عملکرد تراشه Dimensity 6080 توی بازی های سنگین در حد معمولیه و بیشتر بازی های موبایلی جدید رو میتونین با تنظیمات متوسط و پایین اجرا کنین. واقعیت اینه که تراشه جدید ردمی برخلاف رقیب، توی گیم زدن طولانی دمای زیادی تولید میکنه که باعث افت فریم باعث و لگ زدن مداوم میشه. شاید نسخه ۱۲ گیگابایتی ردمی بتونه وضعیت رو کمی بهتر کنه، ولی بازم این گوشی زیاد مناسب گیم زدن نیست.

مقایسه Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگ در بخش سخت افزارمیان رده سامسونگ A34 توی دو نسخه حافظه ۱۲۸ با رم ۴ تا ۸ گیگابایت و ۲۵۶ با رم ۶ و ۸ گیگابایت به بازار عرضه شده که میتونین بر اساس نیازتون یه نسخه رو انتخاب کنین. در مقابل Redmi note 13 5G هم مثل رقیب، توی نسخه ۱۲۸ و صرفا با رم ۸ گیگابایت و نسخه ۲۵۶ و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت توی بازار موبایل کشور وجود داره که انتخاب های منطقی تری در مقایسه با سامسونگ محسوب میشه. هر دو تا گوشی از کارت حافظه پشتیبانی میکنن که در صورت نیاز به فضای اضافه، میتونین یک مموری تا ظرفیت ۱ ترابایت رو هم به گوشیتون اضافه کنین.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ در بخش سخت افزار، تراشه میان رده سامسونگ A34 زیر فشارهای سنگین پردازشی هم دووم میاره و پایداری و کنترل دمای بیشتری در مقایسه با رقیب داره که گزینه بهتری برای موبایل گیمرا به حساب میاد. روی این حساب امتیاز بخش پردازشی با اختلاف زیاد به میان رده سامسونگ میرسه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگ

توی بخش بررسی نرم افزاری، میان رده جذاب A34 سامسونگ با اندروید ۱۳ با قابلیت ارتقا به اندروید ۱۴ و پوسته شخصی 5.1 One UI به بازار عرضه شده که در کنار رفع مشکلات نرم افزاری گذشته محیط کاربری روون و بدون باگ بهتون میده. سامسونگ توی سال های اخیر آپدیت مختلفی از پوسته جدید خودش رو منتشر کرده و در حال حاضر One UI بهترین رابط کاربری در بین گوشی های اندرویدی میانرده محسوب میشه.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 13 5G و A34 سامسونگاز اون طرف Redmi note 13 5G هم مثل رقیب با اندروید ۱۳ (قابل ارتقا به اندروید ۱۴) به بازار عرضه شده که هنوزم از محیط کاربری MIUI 14 استفاده میکنه. این گوشی جدید شاید اول کار با اندروید ۱۳ تولید شده، ولی توی چند ماه آینده احتمالا به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS بروز رسانی میشه که در این صورت قطعا تجربه دلچسبی برای طرفداران شیائومی خواهد داشت.
بر اساس تایید شرکت سامسونگ تمامی گوشی میان رده و اقتصادی تولید شده در سال ۲۰۲۳ و بعد از اون، تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۵ سال آپدیت نرم افزاری رو دریافت میکنن که با این حساب بالاترین پشتیبانی رو در مقایسه با سایر گوشی های اندرویدی داره. از اون طرف شیائومی هم آپدیت نرم افزاری ۳ ساله و پچ امنیتی ۴ ساله رو برای گوشی های خودش در نظر گرفته که میان رده Redmi note 13 5G هم در بین کاندیداهای آپدیت قرار میگیره.

مقایسه رابط کاربری A34 و Redmi Note 13 5Gدر حالت کلی توی مقایسه Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ، هر دو تا گوشی عملکرد نرم افزاری مناسب و محیط کاربری روون دارن که انتخاب بهترین مدل کمی سخت میشه. اگه بخوایم کمی واقع بینانه تر به قضیه نگاه کنیم، میان رده A34 حتی با وجود عرضه ۹ ماه زودتر از رقیب تا ۱ سال آپدیت نرم افزاری و امنیتی بیشتری رو دریافت میکنه که قطعا ارزش خریدش رو بالا میبره. پس با یه سبک و سنگین درست و حسابی امتیاز بخش نرم افزاری به میان رده سامسونگ میرسه.

 

مقایسه اسپیکر Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ

توی بخش اسپیکر، میان رده A34 به یه بلندگوی استریو مجهز شده که در بخش پایین فریم و کنار پورت شارژ قرار داره. اسپیکر سامسونگ صدای خروجی با کیفیتی بهتون میده ولی قدرت بیسش زیاد تعریفی نداره که به نظرم نباید انتظار زیادی ازش داشته باشیم. از اون طرف، ردمی هم به تقلید از رقیب از یه اسپیکر استریو استفاده میکنه. بلندگوی های Redmi note 13 5G به دلیل پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، صدای خروجی با کیفیت و بیس کوبنده داره که قطعا طرفدارهای این گوشی رو راضی خواهد کرد.

مقایسه اسپیکر ردمی نوت 13 و ای 34

سامسونگ A34 مثل اکثر گوشی های این برند جک صدا رو حذف کرده که مجبورین سمت هندزفری های بلوتوثی برین. از اون طرف ردمی هنوزم جک صدا رو داره که روی این حساب، امکان استفاده از هندزفری های سیمی قدیمی رو بهتون میده.

در حالت کلی توی اسپیکر Redmi note 13 5G و A34 سامسونگ، میان رده ردمی نوت ۱۳ به دلیل داشتن صدای خروجی بالا و بیس قدرتمند و همچنین پشتیبانی از جک صدا برتری خودش رو در مقابل رقیب نشون میده که روی این حساب امتیاز بخش اسپیکر رو دریافت میکنه.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

قیمت A34 سامسونگ با ترکیب حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت (اسفند ماه ۱۴۰۲) معادل 12 میلیون تومانه. این در حالیه که گوشی Redmi note 13 5G با همین ترکیب حافظه و رم فقط 8 میلیون قیمت گذاری شده. اینجا یه اختلاف قیمت 4 میلیونی وجود داره که قصد داریم در موردش صحبت کنیم.
با توجه به قیمت گوشی و بررسی‌هایی که انجام دادیم، میبینیم که میان رده سامسونگ با شارژدهی بهتر باتری، دوربین‌های باکیفیت‌تر و پردازنده سریع‌تر تونسته تو بخش‌های اصلی ردمی شیائومی رو شکست بده. علاوه بر این با وجود قدیمی‌تر بودن از رقیبش، پشتیبانی نر‌م‌افزاری بیشتری داره و از استاندارد ضد آب هم بهره‌مند شده. ردمی نوت ۱۳ ولی فقط ظاهر پریمیوم‌تری داره و با نمایشگر کم حاشیه و ناچ حفره‌ای از جلو طراحی باکیفیت‌تری داره ولی تو پردازنده خیلی چنگی به دل نمیزنه. بنابراین پیشنهاد ما اینه که اگه بین این دو تا گوشی موندین سراغ برند سامسونگ برین تا هم از نظر نرم افزار و هم سخت افزار تامین باشین.

حالا که تا آخر مقاله با ما همراه بودین کدوم یکی از دو تا میان رده شیائومی و سامسونگ چشمتون رو گرفته؟ نظرات خودتون رو با ما توی کامنتا به اشتراک بزارین.

مقایسه مشخصات a34 با redmi note 13 5g

Samsung Galaxy A34
Xiaomi Redmi Note 13 5G
تاریخ عرضه

Announced2023, March 14

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, Silver

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight199 g (7.02 oz)

Dimensions161.3 x 78.1 x 8.2 mm (6.35 x 3.07 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight173.5 g (6.14 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 7.6 mm (6.34 x 2.95 x 0.30 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 1000 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging33W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0", 0.8m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینDual : 100 MP, f/1.7, (wide), 0.64m, PDAF 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.1", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek MT6877V Dimensity 1080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MC4

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 6080 (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.4 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 5, 8, 28, 41, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1), GALILEO (E1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCNo

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$315.00 / 389.00 / 353.00 / 30,999

SAR EU0.55 W/kg (head) 1.49 W/kg (body)

ModelsSM-A346E, SM-A346B, SM-A346B/DS, SM-A346B/DSN, SM-A346E/DS, SM-A346E/DSN, SM-A346M, SM-A346M/N, SM-A346M/DSN, SM-A3460

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 140 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

به نظرم مقایسه منصفانه ای نبود. باید a34 با ردمی نوت ۱۳ پرو مقایسه میشد…

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
alisha0099

به گفته ی اکثر سایت های معتبر انگلیسی زبان a34 بعد از شیاومی ۱۳تی(۱۳ تی خالی ن پرو ) بهترین کیفیت اسپیکر و بیس رو داره تو رو خدا نزن این حرفو

۱۸ فروردین ۱۴۰۳
Reza.Asghari

گلکسی A34 واقعا عالی و بی رقیبه🔥

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
Eliya kohandani

A34 واقعا بی رقیبه واقعا عالیه بعد از یک سال رقبیش که جدید تره رو شکست داده سامسونگ هنوز هم پا بر جا و عالی هست

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Eliya kohandani

A34 واقعا بی رقیبه واقعا عالیه بعد از یک سال رقبیش که جدید تره رو شکست داده سامسونگ و a34 هنوز هم پا بر جا

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Mohammad m537

مقایسه ناعادلانه ای بود

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Parsa_gamer_88

زیادی ناهماهنگ نیست؟
A34 و نوت 13🫤

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

قیمت در نظر نگیریم سامسونگه بهتره

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    Reza.Asghari

    قیمت هم در نظر بگیریم بازم گلکسی بهتره و ارزش اینو داره که برای 4 تومن بیشتر بدیم

    ۰۱ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

توی گوشی های اقتصادی ، چهار تومن اختلاف زیادی ست

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Xum12

احساس نمیکنید اطلاعات دوربین و پردازنده با گوشی نوت 13 همخوانی نداره؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

A34 بهتره توی عملورد کلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

قطعا a34 اون اختلاف قیمتی بی دلیل نیست😅

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
Nima8691

سامسونگ همچنان پابرجا

۲۳ اسفند ۱۴۰۲