مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6

شیائومی اواخر سال گذشته میلادی (دی و بهمن ۱۴۰۲) دو تا از خفن ترین گوشی های خودش یعنی Redmi Note 13 4G و Poco X6 رو برای کاربری اقتصادی و گیمینگ معرفی کرد که توی اکثر بخش های سخت افزاری، دوربین، باتری و طراحی بدنه حرف های زیادی برای گفتن دارن. پس اگه طرفدار دو آتیشه شیائومی هستین و بودجه بین ۸ تا ۱۵ میلیون دارین، توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 همراه موبونیوز باشین تا مشخصات و ارزش خرید هر دو تا گوشی رو با هم بررسی کنیم.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

تقریبا بیشتر گوشی های شیائومی ظاهر متفاوت و عجیبی در مقایسه با سایر برندهای موبایل دارن که تقریبا هر کسی توی نظر اول متوجه تفاوتش میشه. روی این حساب اول مقاله رو به بررسی طراحی بدنه هر دو تا گوشی ردمی نوت ۱۳ و پوکو x6 اختصاص میدیم. توی بخش طراحی، میان رده ردمی از متریال پلاستیک استفاده کرده که درب پشتی و فریم گوشی با همین ترکیب ساخته شدن. درب پشتی ردمی از پلاستیک براق ساخته شده که ظاهر شیشه ای مانند داره و حس استفاده از یه گوشی گرون قیمت رو به کاربر میده.
ماژول های دوربین پشتی ردمی با چیدمان بدون جزیره و ظاهر کمی عجیب و غریب روی درب پشتی گذاشته شدن. از اون طرف فریم گوشی هم از پلاستیک ساخته شده و دور تا دورش میزبانی کلیدهای صدا، بلندگوها، پورت شارژ و جک صدا رو به عهده گرفته و غیر از این چیز عجیبی دیگه ای نداریم. جلوی گوشی از شیشه حرارت دیده ساخته شده و دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار گرفته، از اون طرف نمایشگر Redmi Note 13 4G توسط یه لایه گوریلا گلس ۳ محافظت میشه که مقاومت خوبی در برابر خط و خش داره ولی بازم برای راحتی کار یه گلس مناسب و گارد رو تهیه کنین.

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 از نظر طراحیدر مقابل میان رده Poco X6 ظاهر متفاوتی در مقابل رقیب داره که قراره در موردش صحبت کنیم. توی طراحی و ساخت درب پشتی پوکو از پلاستیک با کیفیت ساخته شده که توی رنگ سفید، ظاهر شبیه سنگ مرمر داره و به نظرم خیلی جذاب تر از قبل شده. ماژول های دوربین پشتی پوکو با چیدمان جزیره ای توی یه مستطیل مشکی رنگ جا شدن که تقریبا یک سوم فضای بالای گوشی رو به خودش اختصاص میده.
از اون طرف فریم گوشی هم از جنس پلاستیکه، ولی توی رنگ سفید ظاهر براق فلزی به خودش گرفته که مجموعه درب و فریم گوشی حس استفاده از یه گوشی لاکچری بهتون میده. جلوی گوشی از جنس شیشه با کیفیت ساخته شده که دوربین سلفی رو زیر نمایشگر جا داده. برای محافظت از نمایشگر پوکو از یه لایه گوریلا گلس ویکتوس (Victus) استفاده شده که مقاومت و کارایی بالایی در برابر ضربه و خط و خش بهتون میده. توصیه میکنم جدای از استانداردهای تعیین شده هر گوشی حتما گلس و گارد محافظ بخرین، چون شاید یه هزینه اضافه به نظر بیاد ولی در نهایت گوشیتون سالم میمونه.

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 4G از نظر طراحیهر دو تا گوشی از استاندارد محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب IP54 استفاده میکنن که تعریف خاصی نداره. روی این حساب باید اعلام کنم این دو تا گوشی ضد آب نیستن و اگه یه وقتی هوس کردین گوشی رو توی آب بندازین باید باهاش خداحافظی کنین، چون دیگه قابل استفاده نیست!

در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش طراحی و کیفیت ساخت، پوکو ایکس ۶ به خاطر داشتن بدنه قوی‌تر و وزن کمتر امتیاز این بخش رو از آن خودش می‌کنه.

 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 4G و Poco X6

توی مقایسه نمایشگر، میان رده ردمی نوت ۱۳ از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی آمولد با نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی استفاده میکنه. نمایشگر این گوشی بیشتر از 87 درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده و میتونه تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو برای کاربر نمایش بده. بر اساس تست های انجام شده، نمایشگر ردمی توانایی تولید روشنایی ۴۹۲ نیت در حالت دستی و بیشتر از ۱۳۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره. شیائومی اعلام کرده که نمایشگر ردمی در حالت پیک (حداکثری) تا ۱۸۰۰ نیت هم روشنایی تولید میکنه که روی این حساب، میتونین ردمی نوت ۱۳ رو توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم استفاده کنین.

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 4G و Poco X6در مقابل میان رده پوکو هم مثل رقیب، از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی OLED استفاده کرده که از نرخ بالای بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه و میتونه بیش از ۶۸ میلیارد رنگ رو نمایش بده. نمایشگر پوکو بیشتر از 89 درصد فضای جلوی گوشی رو در اختیار داره و میتونه تصاویر با کیفیت ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ رو به کاربر نشون بده. بر اساس تست های انجام شده، نمایشگر پوکو توانایی تولید روشنایی ۵۳۱ نیت در حالت دستی و بیشتر از ۱۳۴۰ نیت در حالت خودکار رو داره که روی این حساب بالاتر از داداش بزرگش Poco X6 Pro قرار میگیره.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 و Redmi Note 13 4Gسازندگان ادعا میکنن که پوکو ایکس ۶ مثل رقیب، توانایی تولید روشنایی ۱۸۰۰ نیت در حالت حداکثری رو داره که روی این حساب میتونین توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم از این گوشی استفاده کنین. نمایشگر پوکو ایکس ۶ برخلاف رقیب، به استانداردهای تصویر دالبی ویژن، +HDR10 و Widevine L1 DRM مجهز شده که روی این حساب میتونین محتوای استریم سایت های اینترنتی مثل نتفلیکس و آمازون پرایم رو با کیفیت بالا تماشا کنین.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش نمایشگر، نرخ بروز رسانی و روشنایی صفحه هر دو تا گوشی عملکرد یکسان و نزدیک به هم دارند. اما از اون طرف Poco X6، به دلیل داشتن حاشیه نمایشگر کمتر و پشتیبانی از استانداردهای تصویر مجموعه HDR امتیاز بخش نمایشگر رو به طور کامل دریافت میکنه.

مقایسه باتری Redmi Note 13 4G و Poco X6

توی بخش باتری، میان رده Redmi Note 13 4G از یه باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که با آداپتور ۳۳ واتی شیائومی شارژ میشه و عملکرد مناسبی توی استفاده های روزانه و ترکیبی بهتون میده. بر اساس تست های انجام شده، باتری ردمی بعد از هر بار شارژ کامل تا یک روز و نیم هم بهتون جواب میده. باتری این گوشی با آداپتور داخل جعبه توی کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۲۱ درصد شارژ میشه. از اون طرف اگه میخواین باتری به طور کامل شارژ بشه باید حدود ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه صبر کنین.

مقایسه باتری Redmi Note 13 4G و Poco X6در مقابل، شیائومی Poco X6 از یه باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که برخلاف ظرفیت عجیبش، شارژدهی بالایی توی استفاده های روزانه و ترکیبی در اختیارتون میذاره. باتری میان رده پوکو با آداپتور فست شارژ ۶۷ واتی داخل جعبه توی کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۷۸ درصد شارژ میشه. از اون طرف، برای فول شارژ شدن باتری تنها ۴۸ دقیقه صبر کنین و همه چی اوکی میشه. باتری پوکو به لطف داشتن آداپتور قوی تر، تا دو برابر سریع تر از ردمی نوت ۱۳ شارژ میشه و بالاتر از میانرده سامسونگ A54 و Google Pixel 6a قرار میگیره.
از نظر شارژدهی، باتری Redmi Note 13 4G با هر بار فول شارژ شدن تا ۲۴ ساعت برای زنگ زدن، ۱۱ ساعت برای وب گردی، ۱۴ ساعت برای تماشا ویدیو و ۷ ساعت برای گیم زدن کاربر رو همراهی میکنه. از اون طرف باتری میان رده Poco X6 پس از شارژ کامل تا ۲۸ ساعت برای زنگ زدن، ۹ ساعت برای وب گردی، ۱۲ ساعت برای فیلم دیدن و ۶ ساعت کامل برای بازی کردن دووم میاره.

مقایسه باتری Poco X6 و Redmi Note 13 4Gدر حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش باتری و عملکرد شارژدهی، پوکو ایکس ۶ با اداپتور 67 واتش سرعت شارژ بیشتری بهتونه میده اما تو تست‌های انجام شده می‌بینیم که شارژدهی ردمی موقع وب گردی و بازی بهتره و دووم بیشتری میاره.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش دوربین

اینجا میان رده ردمی نوت ۱۳ از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین واید اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه که با چیدمان بدون جزیره ای روی درب صاف و صیقلی پشت گوشی سوار شده و جذابیت خاصی به گوشی میده. از اون طرف جلوی گوشی هم به یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید مجهز شده که زیر نمایشگر قرار گرفته و به جز این مورد خاصی دیده نمیشه.
از اون طرف، میان رده گیمینگ Poco X6 هم مثل رقیب از ترکیب دوربین های سه گانه استفاده میکنه. مجموعه دوربین های پوکو شامل یه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۱۸ درجه و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستن که همگی به همراه فلش LED توی جزیره مربعی مشکی رنگ درب پشتی قرار گرفتن. این گوشی همچنین به یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که مثل ردمی زیر نمایشگر قرار داره.
دوربین های پشتی پوکو توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره؛ از اون طرف ردمی نوت ۱۳ به فیلمبرداری 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه قناعت کرده که از این نظر پایین تر از رقیب قرار میگیره. توی دوربین های سلفی، پوکو بازم از رقیب جلو میزنه و قابلیت فیلمبرداری 1080p و سرعت ۶۰ فریم رو به رخ میکشه. این در حالیه که ردمی نوت ۱۳ توی دوربین سلفی هم مثل دوربین اصلی عمل کرده و چیز قابل توجهی نداره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی Redmi Note 13 4G برخلاف ظاهرش، عکس های پیشفرض ۱۲ مگاپیکسلی رو ثبت میکنه. توی تمامی عکس های ثبت شده با دوربین اصلی ردمی، جزئیات محیط مثل چمن و شاخ و برگ درختان به طور کامل ثبت میشه و رنگ بندی مناسبی داره. در حالت کلی دوربین کنتراست تصویر پایینی داره که بخصوص توی فضاهای روز و زیر نور خورشید افت کیفیت محسوسی پیدا میکنه، ولی از اون طرف محدوده داینامیک مناسبی داره که میتونین روش حساب کنین.
توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری دوربین اصلی، عکس ها بسیار نرم تر میشن و گاهی جزئیات تصویر از دست میره که زیاد جالب نیست. توی حالت شب و نور کم، دوربین اصلی ردمی نوت ۱۳ افت کیفیت زیادی داره و تصاویر اکثر جزئیات کافی ندارن و نویز زیادی روی عکس های میفته. پس از فعال کردن حالت شب، عکس های با محدوده داینامیک و کنتراست مناسبی گرفته میشه که جزئیات بیشتری دارن، ولی نوردهی دوربین خیلی زیاده و عکس از حالت طبیعی خارج میشه.

مقایسه دوربین ردمی نوت 3 و پوکو ایکس 6از اون طرف دوربین اصلی پوکو برخلاف رقیب، عکس های با کیفیت پیشفرض ۱۶ مگاپیکسلی رو ثبت میکنه که جزئیات بالا، رنگ های طبیعی و نویز کمی دارن. دوربین فوق العاده پوکو حتی توی شرایط محیط باز و زیر نور خورشید هم عملکرد خودشو رو حفظ میکنه و عکس های با کیفیت و دارای نوردهی مناسبی رو بهتون تحویل میده. از اون طرف، توی هر دو تا حالت نور روز و فضای باز محدوده داینامیک و کنتراست تصویر در حد استاندارد رعایت میشه و هیچ نقطه تاریک و یا نویز رو توی تصویر مشاهده نخواهیم کرد.
توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری، دوربین اصلی پوکو عکس های فوق العاده جذاب با نوردهی مناسب و جزئیات کامل رو ثبت میکنه. تقریبا عکس های ثبت شده در این حالت محدوده داینامیک و کنتراست مناسبی دارن. دوربین اصلی پوکو حتی با نبود سنسور عمق، میتونه عکس های پرتره با کیفیتی رو ثبت کنه که جزئیات پوست صورت و دست سوژه ها و محیط به طور کامل ثبت میشه و رنگ بندی دقیق و کاملا طبیعی رو بهتون میده.
تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی پوکو توی حالت نور کم و عکسبرداری در شب، وضوح و کیفیت مناسبی بهتون میده ولی مطابق انتظارمون بیشتر جزئیات تصویر رو حذف میکنه که چندان جالب نیست. از اون طرف توی حالت شب، دوربین نوردهی کمی داره که باعث میشه عکس های با نقاط تاریک، کنتراست پایین و پر از نویز رو تحویلتون بده. اینجا دوربین پوکو علیرغم نقد های منفی وارد شده، عملکرد بالاتری توی عکاسی روز و شب در مقایسه با ردمی داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

تصاویر ثبت شده با دوربین اولترا واید Redmi Note 13 4G، نوردهی بالا و کیفیت مناسبی داره. دوربین اولترا واید ردمی عملکرد مشابه دوربین اصلی رو ایفا میکنه که اکثر اوقات عکس های با کیفیت بالا و محدوده داینامیک و کنتراست استاندارد رو در اختیار کاربر میذاره. از اون طرف این دوربین توی حالت نور کم هم عملکرد و کارایی خودش رو حفظ میکنه و میتونین تصاویر با کیفیتی رو با این دوربین ثبت کنین. از اون طرف توی عکاسی در حالت شب، کیفیت دوربین ردمی کمی افت میکنه و نویز زیاد و نقاط تاریکی رو روی عکس های میندازه که زیاد جالب نیست.

مقایسه دوربین اولترا واید پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 ۴جیدر مقابل، دوربین اولترا واید میان رده پوکو ایکس ۶ عکس های با کیفیت بالا، جزئیات مناسب و رنگ بندی کاملا طبیعی رو ثبت میکنه. از اون طرف تمامی عکس های دوربین اولترا واید گوشی، کنتراست مناسب و محدوده داینامیک بالایی دارن و معمولا بدون نویز ثبت میشن. توی نور کم هم کیفیت دوربین تا حد امکان حفظ میشه و عکس های با وضوح بالا ولی جزئیات محدود و همراه با نویز ثبت میکنه. توی حالت عکسبرداری در شب، معمولا دوربین با دلیل کنتراست پایین و عدم دریافت نور اکثر اوقات عکس های تار و بدون جزئیات رو ثبت میکنه. با این توضیحات بنظرم دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳ کیفیت بالاتری توی عکاسی در مقایسه با Poco X6 داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

تصاویر گرفته شده با دوربین ماکرو Redmi Note 13 4G و Poco X6 توی حالت عکسبرداری در روز و نور کم در حد خودش کارتون رو راه میندازه و توقع بیشتری ازش نداریم. در واقع به دلیل رزولوشن پایین دوربین ماکرو هر دو تا گوشی، معمولا تصاویر با وضوح پایین، بدون جزئیات و تاری رو ثبت میکنه که زیاد جالب نیست. اینجا به نظرم دوربین ماکرو هر دو تا گوشی آش دهن سوزی نیست که اصلا بخوایم راجع بهش حرف بزنیم و میتونین هر کدوم رو خواستین انتخاب کنین.

 

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی Poco X6 عکس های با کیفیت بالا و دارای وضوح و نوردهی مناسبی رو ثبت میکنه. از اون طرف محدوده داینامیک و کنتراست هم در حد استاندارد رعایت میشه که برای این گوشی خیلی هم خوبه و نیازمون رو برآورده میکنه. معمولا توی تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی پوکو، رنگ پوست صورت و دست ها به طور کاملا طبیعی ثبت میشه و حتی جزئیات محیط هم تا جای ممکن حفظ میشن. دوربین سلفی پوکو حتی توی محیط های باز و زیر نور شدید خورشید هم عملکرد و کارایی خودش رو حفظ میکنه که میتونین عکس های سلفی با کیفیتی رو ثبت کنین.
از اون طرف، میان رده Redmi Note 13 4G هم مثل رقیب از یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید استفاده میکنه که تصاویر با کیفیت و وضوح مناسبی رو ثبت میکنه و نویز زیادی نداره. دوربین سلفی ردمی توی عکاسی در محیط باز و زیر نور خورشید افت عملکرد زیادی پیدا میکنه و عکس های تاریک و با نویز زیاد رو بهتون میده که زیاد جالب نیست. اگه بخوایم خلاصه ای از دوربین سلفی ردمی رو بهتون بگیم، به نظرم دوربین سلفی این گوشی قدرت زیادی نداره و اکثر اوقات تصاویر با جزئیات نرم رو ثبت میکنه که واقعا در حد یه گوشی میان رده نیست.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش دوربین های پشتی و سلفی هر دو تا گوشی، میان رده پوکو ایکس ۶ توی عکسبرداری روز روشن، فضای اتاق، محیط کم نور و حتی عکسبرداری در شب کیفیت و عملکرد بالاتری در مقایسه با رقیب داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش پردازشی

توی بخش سخت افزاری، میان رده Redmi Note 13 4G از تراشه Snapdragon 685 استفاده میکنه که عملکرد مناسبی توی کاربری روزانه و ترکیبی بهتون میده. این تراشه قدیمی با معماری ۶ نانومتری ساخته شده که ۸ هسته قدرتمند داره که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 بخش پردازشی این گوشی رو تشکیل میدن. همونطور که انتظار داریم، این تراشه قبلا توی مدل ردمی نوت ۱۲ شیائومی هم استفاده شده و قراره موفقیت های خودش رو دوباره تکرار کنه.
در مقابل، غول گیمینگ Poco X6 از تراشه پر قدرت Snapdragon 7s Gen 2 استفاده میکنه که برخلاف رقیب معماری ۴ نانومتری داره که به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 710 توی پردازش های سنگین کارایی بهتری رو در اختیار کاربری میذاره. تراشه جدید کوالکام نسخه بهینه شده تراشه نسخه قبل خودشه که مشکلات فنی از جمله گرم شدن بیش از حد و پایدار نبودن رو از سر راه برداشته و حالا در کالبد پوکو عملکرد فوق العاده خودش رو به رخ همه میکشه.

تست بازی ردمی نوت 13 4Gبراساس تست های انجام شده تراشه هر دو تا گوشی، تراشه Snapdragon 7s Gen 2 توی تمامی بخش های تک هسته و چند هسته عملکرد بالای ۱۰۰ درصدی (۲ برابری) رو در مقایسه با تراشه قدیمی Snapdragon 685 از خودش نشون میده. اینجا هر دو تا تراشه کوالکام یه نبرد تمام عیار با هم دارن و کاربر باید بین قیمت کمتر و بازدهی معمولی و قیمت بالاتر و عملکرد کنسولی یکی رو انتخاب کنه.
توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین، تراشه ردمی نوت ۱۳ عملکرد معمولی رو در اختیار کاربر میذاره که روی این حساب میتونین بازی های روز دنیا مثلا کالاف و پابجی رو با کیفیت متوسط و فریم بالا اجرا کنین. از اون طرف تراشه Snapdragon 7s Gen 2 پوکو عملکرد خارق العاده و کهکشانی رو داره که از پس بازی های سنگین و چالشی مثل Genshin Impact هم برمیاد و میتونین این بازی رو با کیفیت حداکثری و تا ۶۰ فریم اجرا کنین.

تست بازی پوکو ایکس 6میان رده ردمی با ترکیب حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ و ۸ گیگابایت و همچنین ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت وارد بازار شده که از کارت حافظه جانبی تا ۱ ترابایت هم پشتیبانی میکنه. از اون طرف گوشی گیمینگ Poco X6 برخلاف رقیب، با ترکیب حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده که در کنار داشتن حافظه داخلی و رم بالاتر قدرت سخت افزاری قوی تری در مقایسه با ردمی بهتون میده.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش سخت افزاری، میان رده پوکو ایکس ۶ به دلیل داشتن تراشه گیمینگ اسنپدراگون و نسخه رم بالاتر عملکرد بسیار بالایی توی اجرای برنامه های سنگین و بازی های چالشی داره. روی این حساب امتیاز بخش پردازشی به میان رده پوکو میرسه.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 13 4G و Poco X6

توی بخش نرم افزاری، هر دو تا گوشی Redmi Note 13 4G و Poco X6 با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 به بازار عرضه شدن که برخلاف سال های گذشته محیط روان و بدون باگی رو در اختیار کاربر میذاره و دیگه مشکلات عجیب هنگی های مداوم و فریز شدن گوشی رو ندارین. براساس اعلام شیائومی، تمامی گوشی های تولید شده این کمپانی در سال ۲۰۲۴ و بعد از اون تا ۳ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۴ سال پچ بروز رسانی امنیتی رو دریافت خواهند کرد. روی این حساب، هر دو تا گوشی توی ایستگاه اول آپدیت اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS را دریافت خواهند کرد. رابط کاربری هایپر شیائومی شکل و شمایل اپل رو به خودش گرفته و به گفته سازندگان قراره به جای MIUI به گوشی های ردمی و پوکو بیاد.

مقایسه نرم افزار پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 4جیاین رابط کاربری توی بخش های اصلی ویجت و لاک اسکرین سفارشی ایده پردازی های جدیدی کرده که قطعا برای طرفداران شیائومی بسیار جذاب خواهد بود.

در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6 در بخش نرم افزار، هر دو تا گوشی محیط کاربری روون و بدون باگی دارن که از سامسونگ چیزی ازش کم نداره. از اون طرف بروزرسانی نرم افزاری ۳ ساله برای هر دو تا گوشی برقراره که روی این حساب، انتخاب برنده بخش نرم افزاری رو به عهده خودتون میذارم.

 

مقایسه اسپیکر Redmi Note 13 4G و Poco X6

توی بخش مقایسه اسپیکر، هر دو تا گوشی به اسپیکرهای استریو قدرتمند مجهز شدن که در بالای فریم گوشی و همچنین پایین فریم در کنار پورت شارژ و خشاب سیم کارت قرار داره. بلندگوی های Redmi Note 13 4G توی فرکانس های بالا خروجی صدای مناسبی دارن، اما از اون طرف بیس صداش چندان تعریفی نداره. بلندگوی های ردمی به لطف پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، صدای تند و تیز و بلندی رو تولید میکنن که برای این گوشی کاملا مناسبه و انتظار بالایی ازش نداریم.

مقایسه اسپیکر Redmi Note 13 4G و Poco X6در مقابل بلندگوی های Poco X6 کیفیت صدای معمولی داره که توی فرکانس های بالا خودش رو نشون میده و میشه بهش اعتماد کرد. مثلا اگه توی جمع نشستین و یه آهنگ با پوکو ایکس ۶ پلی میکنن صدای خروجی باحالی داره و بیس و کوبندگی خوبی هم بهتون میده. روی این حساب، پوکو توی شرایط تست واقعی هم وضعیت خیلی بهتری در مقایسه با ردمی نوت ۱۳ داره. هر دو تا گوشی از جک صدا پشتیبانی میکنن که در بالای فریم قرار گرفته و امکان استفاده از هندزفری های سیمی رو در اختیارتون میذاره.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco X6، بلندگوی های هر دو تا گوشی عملکرد مناسبی توی پخش آهنگ دارن و صدای بلند و تند و تیز رو در اختیار کاربر میذارن. اما از اون طرف پوکو به دلیل داشتن بیس کوبنده تر در مقایسه با رقیب امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی Redmi Note 13 4G با ترکیب حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت با قیمت ۸ میلیون (اسفند ماه ۱۴۰۲) توی بازار فروخته میشه. این در حالیه که میانرده Poco X6 با همون ترکیب رم و حافظه قیمتی نزدیک به 13 میلیون تومان داره. اینجا یه اختلاف قیمت 5 میلیون تومانی بین دو تا گوشی حس میشه که باید در موردش تصمیم گیری کنیم تا ارزش خرید هر دو تا گوشی دستمون بیاد.
قیمت گوشی شیائومی تو رده پوکو و ردمی با هم متفاوته و دلیلشم اینه که گوشی‌های پوکو معمولا سخت افزار بهتری دارن. تو این مورد هم می‌بینیم که پوکو تو پردازش‌های گیمینگ و معمولی بهتر از رقیب ردمی عمل می‌کنه و به پردازنده Snapdragon 7s نسل ۲ مجهز شده که نتایج بنچمارکش بالاتره. با اینکه اختلاف حافظه گوشی‌ها با یک کارت میکروی ۵۰۰ تومنی جبران میشه ولی تو مدل پوکو شما رم ۱۲ دارین که تو ردمی نیست و هیچکارش هم نمیشه کرد. بنابراین پیشنهاد ما اینه که بین ردمی و پوکو، پوکو ایکس 6 رو انتخاب کنین و حتی اگه بودجه‌تون به بالای 10 تومن میرسه و دوربین خوب می‌خواین سراغ A54 سامسونگ 13 میلیونی برین.

مقایسه مشخصات redmi note 13 4g با poco x6

Xiaomi Redmi Note 13 4G
Xiaomi Poco X6
تاریخ عرضه

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), plastic frame, plastic back

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 44 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5100 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz Cortex-A78 & 4x1.95 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 710

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, MIUI 14, planned upgrade to Android 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.5 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$299.50 / 295.02 / 25,999

SAR EU

Models23122PCD1G

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 8
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

alirezanikkhah

به نظر من X6 به اختلاف قیمتش میرزه

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

اووپس
مقایسه بیست

۰۳ فروردین ۱۴۰۳
AliNajafiJahani

مقایسه خوبی بود

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

این پوکو M6 4G بود؟؟!
فکر کنم نسخه فایو جی هم داره…..

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

مشخصا پوکو بهتره

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

هوس کنیم گوشیو بندازیم تو آب؟
منطقیه سید🫠😂

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه خوبی بود دم موبونیوز گرم.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

اولین کامنت

۲۶ اسفند ۱۴۰۲