بررسی مشخصات گوشی Realme C55

ریلمی که تقریبا ۴ ۵ سالی میشه وارد بازی گوشی های هوشمند شده و در این زمان محدود تا حدودی موفق شده گوشی هایی با قیمت و امکانات مناسب و یه طراحی زیبا تولید کنه که برای قشر جوان و نوجوان جذاب تر از گزینه های دیگه بازار باشه (مخصوصا در سری C که ترکیب مناسبی از امکانات خوب و نسبتا میان رده رو با یه قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان خودش قرار داده). گوشی Realme C55 جدیدترین گوشی اقتصادی برند ریلمی که به تازگی با قیمت حدودی ۸ میلیون تومان در بازار ایران موجود شده و امروز قصد داریم ببینیم این گوشی به نسبت برند های پر طرفدار بازار حرفی برای گفتن داره یا مثل نسخه های قبلی خیلی ارزش خرید بالایی نداره؟ با بررسی گوشی Realme C55 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی ریلمی C55

گوشی ریلمی سی ۵۵ مثل باقی گوشی های اقتصادی سری C از این برند یه طراحی جذاب و خوشگل و نسبتا میان رده رو با متریال مناسب و نسبتا خوش ساخت ترکیب کرده و باعث شده گوشی به نسبت قیمت خیلی جذاب تر به نظر بیاد. بعد از معرفی گوشی آيفون ۱۲ طراحی تخت با لبه های تیز به گوشی های اندرویدی هم راه پیدا کرده و ریلمی سعی کرده با این نوع طراحی گوشی رو نسبت به چیزی که هست گرون قیمت تر به نظر برسونه. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و هم لبه ها و هم قاب پشتی کاملا تخت و بدون خمیدگی خاصی ساخته شده. قاب پشتی در رنگ مشکی متریال ماتی داره که خیلی راحت کثیف نمیشه. یه سری خطوط راه راه مانندی هم روی این قسمت کار شده که یه حس جالبی موقع استفاده میده. با اینکه گوشی نسبتا بزرگیه اما به نسبت باقی گوشی های اقتصادی خیلی قطر و وزن زیادی نداره (۷.۹ میلیمتر و ۱۸۹.۵ گرم) و در استفاده طولانی خیلی اذیت نمیکنه. البته به خاطر طراحی تیز و تخت لبه ها ممکنه در استفاده یک دستی کمی دستتون رو اذیت کنه، البته اگه با قاب از گوشی استفاده کنید این مورد تا حدودی رفع میشه.

بررسی طراحی ریلمی C55

جزیره دوربین یه طراحی تو چشم و پر زرق و برقی داره. یه بخش مربعی که بر خلاف پنل پشتی از متریال براق و روشنی استفاده میکنه که دو تا لنز اصلی که به صورت دو دایره بزرگ و نسبتا برآمده هستن رو توی خودش جا داده. دور این لنزها هم برای محافظت یه فریم فلزی قرار گرفته. فلش LED و نوشته 64MP AI Camera در کنار لنز های اصلی دیده میشن. در قسمت پایین پنل پشتی هم لوگو Realme دیده میشه.

فریم به صورت نسبتا براق و کاملا تخت ساخته شده و روی لبه راست طبق معمول دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور دیده میشه. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و سرعت و دقت مناسبی داره. برای اینکه لمس اشتباهی پیش نیاد میتونید در تنظیمات ست کنید که فقط با فشار دادن این حسگر فعال بشه. سمت چپ گوشی درگاه سیم کارت قرار گرفته که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. پایین گوشی تک اسپیکر، پورت تایپ سی، میکروفون و جک ۳.۵ میلیمتری صدا قرار گرفته. بالای گوشی هم هیچ خبری نیست.

مشخصات بدنه گوشی ریلمی c55

صفحه نمایش به نسبت باقی گوشی های اقتصادی حاشیه کمتری داره و باعث میشه هرچه بیشتر این گوشی شبیه به میان رده ها به نظر برسه. دوربین سلفی توی یه پانچ هول نسبتا کوچیک وسط صفحه نمایش قرار گرفته، یه نکته جالب در این بخش اضافه شدن قابلیت دینامیک آیلند به ناچ سلفی با نام Mini Capsule توی این گوشیه که گوشی ریلمی c55 رو به اولین گوشی اندرویدی که از این قابلیت استفاده میکنه تبدیل کرده. البته هنوز کاربردهای خیلی زیادی نداره و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره، فقط در زمان شارژ به صورت یه پاپ آپ مقدار شارژ و درصد باتری رو به شما نمایش میده و اگه برای مصرف دیتا اینترنت محدودیت گذاشته باشید توی این بخش به شما در صورت تموم شدن این حد یه هشدار میده و شاید در آینده قابلیت های جدید دیگه ای با آپدیت های جدید اضافه بشه. محافظ صفحه نمایش و یا گواهی ضد آب خاصی نداره و بهتره برای آسیب ندیدن گوشی یه مقداری بیشتر مراقب باشید.

در مجموع در این بخش ریلمی با یه طراحی زیبا و نسبتا ساده و یه بدنه با کیفیت ساخت مناسب تونسته یه گوشی خوشگل و نسبتا خوش دست تولید کنه که ضعف و مشکل خاصی به نسبت باقی گوشی های هم رده خودش نداره و فقط شاید نداشتن گواهی IP که خیلی در این بازه شایع نیست جزو کاستی های v55 به حساب بیاد.

 

مشخصات صفحه نمایش Realme C55

صفحه نمایش مشخصات خیلی خفن و پر زرق و برقی نداره، یه نمایشگر ۶.۷۲ اینچی با پنل IPS و رزولوشن ۱۰۸۰ که جزئیات و ترکیب و دقت رنگ مناسبی داره اما به خاطر اولد نبودن یه مقداری کنتراست رنگ ها پایینه و زاویه دید نسبتا محدودی داره. روشنایی ۵۵۰ نیتی در حالت دستی و ۶۵۰ نیتی در حالت خودکار یه تجربه مناسب و بدون مشکل زیاد رو در نور زیاد به شما میده و تقریبا توی محیط روشن بدون مشکل خاصی می تونید از گوشی استفاده کنید. رفرش ریت ۹۰ هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون میکنه و میتونه با توجه به استفاده شما از گوشی تا ۶۰ هرتز کاهش پیدا کنه. در مجموع این بخش هم رده گوشی های دیگه این بازه عمل میکنه و برتری یا نقطه ضعف خاصی نداره.

مشخصات صفحه نمایش Realme C55

 

بررسی عملکرد باتری ریلمی سی 55

پردازنده و نمایشگر با مصرف نسبتا کم و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باعث شده گوشی c55 شارژدهی مناسبی داشته باشه و بتونه به راحتی و بدون مشکل خاصی یک روز کامل رو به شما شارژدهی کنه و اگه مصرف خیلی کمی از گوشی داشته باشید و بیشتر در حالت استندبای باشه میتونه تا یک روز و نیم هم شما رو همراهی کنه.

بررسی عملکرد باتری ریلمی سی 55

یه آداپتور ۳۳ واتی با قابلیت VOOC داخل باکس گوشی قرار داره و باعث میشه سرعت شارژ به گوشی های شیائومی و چینی دیگه نزدیک باشه. ۵۰ درصد باتری توی حدود نیم ساعت شارژ میشه و شارژ کامل گوشی حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان میبره که برای یه گوشی با این قیمت و امکانات بسیار مناسبه. در کل پکیج باتری این گوشی یه عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ مناسب رو به شما میده و به عنوان یه گوشی برای استفاده معمولی و روزمره عالی به حساب میاد.

مشخصات شارژ گوشی ریلمی سی 55

 

بررسی دوربین سی 55 Realme

گوشی ریلمی C55 از دوربین دوگانه با دو سنسور ۶۴ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده میکنه که در کل یه عملکرد متوسط و مناسب با توجه به قیمت میده اما امکانات جانبی و ویژه ای نداره ولی میتونه کارتون رو راه بندازه. عکس های لنز اصلی به صورت پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی ثبت میشن که با توجه به رده قیمتی گوشی جزئیات مناسبی دارند، نویز نسبتا کمه و کنتراست و دینامیک رنج عکس ها مناسبه. رنگ ها یه مقداری اغراق شده و به دور از واقعیت هستند ولی به نسبت پردازش مناسبی دارند. عکاسی توی شب همراه با نویز نسبتا زیادی هست ولی دینامیک رنج و کنتراست رنگ ها مناسبه و جزئیات خوبی رو توی عکس ها ثبت میکنه. با روشن کردن حالت نایت مود پردازش عکس ها یه چند ثانیه طول میکشه و اکسپوژر، دینامیک رنج و ترکیب رنگ ها بهتر میشه ولی جزئیات تغییر خاصی نمی کنه.

 

بررسی دوربین سی 55 Realme

عکس های پرتره با اینکه لنز اختصاصی دارند جداسازی مناسب و بدون مشکلی ندارند و تقریبا توی بیشتر مواقع جداسازی به مشکل برمیخوره. نور، جزئیات و رنگ مناسب و قابل قبوله.

عکس های دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خوبه و جزئیات مناسب و شارپنس خوبی توی عکس ها دیده میشه. کنتراست و رنگ خوبی هم توی عکس ها دیده میشه.

لنز اصلی با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم میتونه فیلمبرداری کنه که توی دوربین سلفی محدود به ۳۰ فریم میشه. کیفیت و جزئیات و کنتراست فیلم ها خوبه اما کیفیت صدا اصلا مناسب نیست و لرزشگیر خاصی هم برای دوربین به کار نرفته.

 

مشخصات پردازشی Realme C55

ریلمی برای گوشی C55 از تراشه مدیاتک هلیو G88 استفاده کرده که تراشه خفن و جذابی نیست اما میتونه از پس اکثر کارهای روزمره به خوبی و بدون مشکل خاصی بربیاد اما ممکنه گاهی اوقات در اجرای برنامه های سنگین کمی لگ بزنه و یا در بازی ها به خاطر حافظه ذخیره سازی قدیمی کمی زمان بارگذاری بالاتری داشته باشید. البته به خاطر رفرش ریت ۹۰ هرتزی تجربه استفاده از گوشی به کل نسبتا روون و بدون مشکل خاصی هست.

مشخصات پردازشی Realme C55

به خاطر پردازنده ضعیف گرافیکی تجربه بازی با این گوشی خیلی روون و خوب نیست و در بازی های سبک تجربه مناسبی به شما میده ولی در بازی های سنگین تر مثل کالاف دیوتی و یا Pubg باید با جزئیات پایین تر بازی کنید تا فریم قابل قبولی بهتون بده و به خاطر حافظه ذخیره سازی eMMC زمان لود بازی زیاده و ممکنه موقع بارگذاری نقشه کمی لگ و باگ داشته باشید. گوشی سی ۵۵ ریلمی با ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع eMMC 5.1 و ۴/۶/۸ گیگ رم LPDDR4X عرضه میشه.

 

مشخصات رابط کاربری realme c55

اینجا از رابط کاربری مخصوص خود ریلمی به نام Realme UI 4.0 و اندروید ۱۳ استفاده شده که باعث میشه تجربه نرم افزاری گوشی به روز باشه. آیکون ها و ظاهر رابط کاربری کمی شبیه به اندروید خام ساخته شده و امکانات شخصی سازی نسبتا مناسبی داره. بیشتر برنامه های از قبل نصب شده مخصوص خود ریلمی اینجا دیده میشه ولی خیلی اذیت کننده نیست و می‌تونید اکثر این برنامه ها رو حذف کنید. گوشی های اقتصادی نسبت به گوشی های میان رده آپدیت های نرم افزاری کمتری میگیرن و برندهای تازه کار به خاطر فروش کمتر گوشی‌هاشون ممکنه در آینده پشتیبانی نرم افزاری زیادی نکنند، به خاطر همین موضوع نمیشه دقیقا گفت که آپدیت های جدید اندروید چه زمانی و تا چند سال برای این گوشی عرضه میشه.

مشخصات رابط کاربری realme c55

 

عملکرد اسپیکر ریلمی سی 55

اسپیکر مونو برای یه گوشی اقتصادی هم عادی به حساب میاد و هم غیر عادی. بیشتر گوشی های اقتصادی امسال به سمت استفاده از اسپیکر مونو به جای استریو رفتن و در این مورد نمیشه ایراد خاصی به این گوشی گرفت ولی در هر صورت اسپیکر بلندی خیلی کم و پایینی داره ولی کیفیت به نسبت مناسب و متوسطه و بیشتر تمرکز اسپیکر ها روی صداهای میانه است. البته اگه دنبال کیفیت صدای بهتری هستید میتونید با استفاده از جک ۳.۵ میلیمتری از هندزفری یا هدست با‌سیم خودتون استفاده کنید.

بررسی مشخصات گوشی Realme C55

 

آیا Realme C55 ارزش خرید داره؟

گوشی های ریلمی یه طراحی جذاب و نسبتا خاص استفاده میکنن که به نسبت قیمت گرون‌تر به نظر میرسن و در اینجا هم گوشی C55 به خوبی تونسته یه ظاهر جذاب و زیبا رو با کیفیت ساخت مناسب ترکیب کنه و یه گوشی خوش دست و خوشگل رو به مخاطب های خودش عرضه کنه. صفحه نمایش هم از لحاظ طراحی و ظاهر و هم از لحاظ کیفیت و جزئیات عملکرد بسیار خوبی داره اما خفن و خاص نیست و Mini Capsule یا شبه دینامیک آیلند با اینکه ابتکار جالبی به نظر میرسه فعلا کاربرد خاصی به جز چند مورد خاص و ترفند مانند خیلی کاربردی نداره و نمیشه به عنوان نکته مثبت این بخش ازش یاد کرد. سخت افزار با اینکه قدرت پردازشی خاصی نداره ولی به خوبی از پس کارهای روزمره برمیاد و در برای تجربه بازی های سبک و معمولی مناسبه. نرم افزار این گوشی با اینکه به روزه و ریلمی در حال رفع مشکلات رابط کاربری هست ولی هنوز بعضی امکانات و قابلیت های شخصی سازی رو نداره و معمول نیست دقیقا آپدیت های جدید رو چه زمانی دریافت میکنه و اگه خیلی به روز بودن گوشی و داشتن امکانات شخصی سازی خاص و پشتیبانی نرم افزاری براتون مهمه این گوشی نمیتونه شما رو راضی نگه داره. شارژدهی مناسب و خوب باتری در کنار سرعت شارژ خوب و سریع و داشتن آداپتور شارژ داخل جعبه باعث میشه در استفاده روزمره و عادی با مشکل زود تموم شدن شارژ مواجه نشید و این گوشی بتونه به خوبی شما رو در طی روز همراهی کنه. کیفیت بخش دوربین هم به نسبت قیمت مناسب و کار راه بندازه ولی خیلی امکانات جانبی و کیفیت خاصی نداره. در مجموع گوشی Realme C55 با داشتن قیمت حدودی ۸ میلیون تومان برای نسخه ۸/۲۵۶ در کنار گوشی های مثل A24 سامسونگ و شیائومی Redmi Note 12 4G قرار میگیره که به نسبت این گوشی عملکرد کلی بهتر در اکثر بخش ها دارند و توی بازار واردات بیشتری دارند و به راحتی میتونید لوازم جانبی این گوشی ها رو تهیه کنید ولی برای گوشی ریلمی c55 در این مورد کمی مشکل پیدا می‌کنید و با این قیمت نمیشه خرید این گوشی رو به نسبت رقبا توصیه کرد اما اگر در آینده نسخه های با حافظه و رم کمتر موجود بشه یا قیمتش در حدود ۲۰ ۳۰ درصد پایین تر از رقبا باشه میشه خرید این گوشی زیبا و اقتصادی رو در نظر گرفت.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 64
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mohammad_rcss

C55 بهتره یا a31؟(از نظر گرافیک ، دوربین ، نگهداری شارژ و … که خودتون میدونید)

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
S.A.S

مشکی خوبه

۲۴ شهریور ۱۴۰۲
Soroush14

گوشی خوبیه،🥰

۱۷ شهریور ۱۴۰۲
Aboli 00

چرا با این حافظه و رم قیمتش پایینه؟

۰۵ شهریور ۱۴۰۲
Aboli 00

ریلمیc55 بهتره یا huawei y9a لطفا جواب بده

۲۹ مرداد ۱۴۰۲
godrati

خوبه

۳۱ تیر ۱۴۰۲
hasan1388

آقا مهدی لطفا گوشی وان پلاس ایس ریسینگ رو هم بررسی کن

۳۰ تیر ۱۴۰۲
tahamousavi

الحق که طراحی همه ریلمی ها خوبن؛ ولی هیچ طراحی ای از گوشی های ریلمی به Realme GT Master نمیرسه…

۳۰ تیر ۱۴۰۲
Hwman

گوشی خوبی نیست بدم نیست قابل قبوله

۳۰ تیر ۱۴۰۲
Emran.B1388

👍🏻

۳۰ تیر ۱۴۰۲
zenith

👎🏻👎🏻👎🏻

۳۰ تیر ۱۴۰۲
shahab-021

چندتا مدل پشت سر هم اینجوری زده
خیلی معمولی و یکدست و یکنواخت
چرا عاخه؟

۲۸ تیر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

به نظر من اصلا ارزش خرید نداره 👎🏻

۲۸ تیر ۱۴۰۲
afsheen

بدک نیست

۲۵ تیر ۱۴۰۲
abbas2142

سلام
گوشی های اینفینیکس رو هم بررسی کنید و بیارید
ممنون

۲۵ تیر ۱۴۰۲
Ali Aughy

عالی

۲۵ تیر ۱۴۰۲
    Amlr110

    برو بابا
    همین چولو میدی ردمی نوت ۱۲ میگیری
    ممنون کا لایک میکنی❤😊👍

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
Parsa1111

Realme یه تازه وارده باید در طول زمان خودشو نشون بده تا خریدار مثل سامسونگ بهش اعتماد کنه

۲۵ تیر ۱۴۰۲
Amir.khan.87

گوشی خیلی خوبیه

۲۵ تیر ۱۴۰۲
qazal

خریدن این گوشیا عشق میخواد ؛)

۲۵ تیر ۱۴۰۲