مقایسه Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

چند سال پیش که هنوز خبری از شرکتی به اسم شیائومی نبود، سامسونگ موفق شده بود که برندهای دیگه مثل الجی و اچ‌تی‌سی رو کنار بذاره و یکه تاز بازار گوشی‌های اندرویدی بشه. اما الان در بهار ۱۴۰۳ اوضاع بازار به طور کلی متحول شده و انتخاب اصلی مردم توی گوشی‌های میان‌رده معمولا بین سامسونگ و شیائومی انجام میشه. در واقع این برند چینی به رقیب خیلی قدرتمندی تبدیل شده که خیلی از مردم موقع خرید گوشی میان‌رده گزینه‌هاشون به چند مدل شیائومی و پوکو محدود میشه. پس تا آخر این مقاله هم با مقایسه Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G همراه موبونیوز باشین تا ببینیم کدومشون توی بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون انتخاب‌های مناسب‌تری هستن.

 

مقایسه Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G از نظر طراحی و کیفیت

توی بخش طراحی و کیفیت ساخت چند سالیه که گوشی‌های میانرده از یک فرمول کلی پیروی می‌کنن و این گوشی‌ها شباهت‌های کمی ندارن، همه گوشی‌ها بدنه پلاستیکی دارن با صفحه نمایش بدون حاشیه و توی قاب پشتی هم شاهد بریدگی‌های متعدد برای دوربین هستیم. این دو گوشی هم شاید در نگاه اول از همین موضوع دنباله‌ روی کرده باشن ولی اگه نگاه دقیق‌تری بندازیم متوجه نقاط تمایز این گوشی‌ها به نسبت بقیه مدل‌ها موجود میشیم. که همه این موارد رو باهم بررسی می‌کنیم.

مقایسه Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G از نظر طراحی

هر دو این گوشی‌ها، گوشی‌های بزرگی به شمار میان و ابعادشون از بیشتر مدل‌های بازار بزرگ‌تره. با این حال با اینکه هر دو این گوشی‌ها از صفحه نمایش با سایز برابر استفاده می‌کنن ولی ابعاد Redmi Note 13 Pro 4G به نسبت Poco X6 Pro چند دهم میلی‌متر بزرگتره و حاشیه صفحه نمایشش هم به مقدار جزئی بیشتره. جنس بدنه هر دو این گوشی‌ها پلاستیکه اما نه پلاستیک عادی که توی بقیه گوشی‌ها وجود داره. گوشی Poco X6 Pro از قاب پشتی با یک جنس چرم مانند استفاده می‌کنه که به قول کمپانی از جنس eco leather هستش که همچنان پلاستیکه ولی موقعی که گوشی رو توی دست بگیریم حس و حال جالبی رو منتقل می‌کنه که نکته مثبتیه. متاسفانه این جنس بدنه خاص فقط برای رنگ زرد در نظر گرفته شده و بقیه رنگ‌های این گوشی، یعنی مشکی و خاکستری، پنل پشتی پلاستیکی عادی دارن.

مقایسه طراحی Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی Redmi Note 13 Pro 4G هم بدنه از جنس پلاستیک داره و قاب پشتی گوشی براقه ولی توی قسمت بالایی قاب پشتی می‌بینیم که از ترکیب چند رنگ مختلف استفاده شده که زیبایی خاصی رو به گوشی داده و باعث شده تا این گوشی از سادگی مرسوم بین گوشی‌های میان رده خارجی بشه. تنوع رنگی این گوشی هم خیلی به نسبت خوبه و با ۳ رنگ Midnight Black, Lavender Purple, Forest Green (سیاه نیمه شب، بنفش اسطوخودسی، سبز جنگلی) تولید و عرضه میشه. البته رنگ مشکی این گوشی هم قاب پشتی کاملا ساده داره. همه این موارد در کنار لبه‌های کناری تخت باعث میشه تا با یک گوشی زیبا و خوش دست روبرو باشیم.

مقاومت این گوشی‌ها در برابر ضربه در حد انتظاره و چیزی فراتر از برچسب قیمتیشون نیست. گوشی پوکو ایکس۶ پرو و ردمی نوت 13 پرو 4G هر دو توی پنل جلویی به لایه محافظتی Corning Gorilla Glass 5 مجهز شدن که مقاومت به نسبت خوبی رو می‌تونه در برابر خط و خش و ضربه داشته باشه ولی باز هم پیشنهاد می‌کنیم که برای محافظت بیشتر از محافظ های موجود در بازار استفاده کنید. هر دو این گوشی‌ها هم برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار موفق شدن گواهی IP54 رو بدست بیارن که از رقبایی مثل A55 و A35 کمتره. گواهی IP54 به این معنی هستش که این گوشی‌ها فقط در برابر پاشش آب مقاوم هستن و نباید این گوشی‌ها رو به زیر آب برد.

مقایسه رنگبندی پوکو ایکس ۶ پرو و ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

همونطور که اشاره شد، اندازه حاشیه صفحه نمایش این دو گوشی متفاوته و اگه بخوایم عدد دقیق رو بگیم، گوشی پوکو ایکس ۶ پرو نسبت نمایشگر به بدنه ۹۰.۱ درصدی داره و برای گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو این عدد به ۸۸.۹ درصد کاهش پیدا می‌کنه. اختلاف ناچیزیه شاید خیلیا تا دو تا گوشی رو کنار هم قرار ندن، متوجش نشن ولی اگه توی این خرید این مورد برای شما مهمه حتما بهش دقت کنید.

توی قاب پشتی هر دو این گوشی‌ها شاهد بریدگی‌های بزرگ و متعدد دوربین هستیم که این سایز بزرگشون فیک و ساختگیه و شرکت سازنده سعی کرده تا با اینکار سعی کنه تا دوربین‌های این گوشی‌ها رو قوی‌تر نشون بده. ولی در کل نمیشه ایراد زیادی هم از این طراحی گرفت، چون هم باعث شده تا گوشی جلوه بهتری داشته باشه و هم از فضای پشت گوشی استفاده بهتری بشه.

به طور کلی هر دو این گوشی‌ها طراحی خوبی دارن و شرکت سازنده سعی کرده تا با ایجاد یکسری تمایزها این گوشی‌ها رو از بقیه گوشی‌های بازار متفاوت جلوه بده ولی همچنان توی بخش کیفیت ساخت از رقبای سامسونگی خودشون عقب‌تر هستن.

مقایسه نمایشگر Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

به بخشی از مقایسه گوشی‌ها میرسیم که می‌تونه به تنهایی فروش خوب یا بد رو برای یک گوشی رقم بزنه. سال‌های گذشته شاهد گوشی‌هایی بودیم که فقط بخاطر صفحه نمایش ضعیفشون فروش بدی رو تجربه کردن و برعکس این رو هم شاهد بودیم. هر دو این گوشی‌ها از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد استفاده می‌کنن که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی رو پشتیبانی می‌کنه که می‌تونه تا ۶۰ هرتز هم کاهش پیدا بکنه. هر دو این صفحه نمایش‌ها با Gorilla Glass 5 محافظت میشن. این موارد تنها شباهت‌های این دو گوشی هستن و ردمی نوت ۱۳ پرو 4G برای رقابت با پوکو ایکس ۶ پرو کار آسونی رو در پیش نداره.

مقایسه نمایشگر Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی پوکو ایکس ۶ پرو از یک پنل اوملد استفاده می‌کنه که می‌تونه ۶۸ میلیارد رنگ مختلف رو تولید بکنه که یک عدد خیره کننده به حساب میاد. رزولوشن این گوشی برابر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل هستش که تراکم پیکسلی 446PPi رو رقم می‌زنه. این عدد برای گوشی‌های اپل هم در همین حدوده مثلا گوشی iPhone 15 Pro Max دارای تراکم پیکسلی 460PPi هستش. تراکم پیکسلی هرچی بیشتر باشه، وضوح و کیفیت تصویری که روی نمایشگر گوشی به نمایش در میاد بیشتره. این گوشی جدا از دقت رنگ و وضوح خوبی که داره، توی زمینه روشنایی هم عملکرد بی‌نظیری رو ارائه میده. روشنایی پنل این گوشی می‌تونه توی حالت ماکسیمم به ۱۸۰۰ نیت برسه که در مقایسه با A55 هم بیشتره و باعث میشه تا زیر نور مستقیم آفتاب تابستان هم بتونیم با این گوشی به راحتی کار کنیم. پنل این گوشی از HDR10+ و Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کنه و می‌تونه تماشای فیلم رو برای کاربر لذت بخش‌تر بکنه.

مقایسه نمایشگر Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی ردمی نوت 13 پرو 4G چون توی بازه قیمتی پایین‌تری قرار داره انتظار نداریم که بتونه گوشی پوکو ایکس ۶ پرو شکست بده. این گوشی از یک پنل اولد استفاده می‌کنه که می‌تونه ۱ میلیارد رنگ مختلف رو نشون بده که برای کاملا استاندارده و نمیشه از این گوشی بابت این عدد ایرادی گرفت. رزولوشن این گوشی هم ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ هستش و روشناییش هم توی حالت ماکسیمم می‌تونه ۱۳۰۰ نیت برسه همه این اعدادی که گفته شد برای یک گوشی با این برچسب قیمتی خیلی خوب هستن به طور مثال گوشی Galaxy A25 سامسونگ که قیمتی نزدیک به این گوشی داره، توی همه زمینه‌ها مثل رزولوشن، حاشیه نمایشگر و محافظ نمایشگر عملکرد پایین‌تری داره.

در کل باید گفت که گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو نمایشگر خیلی خوبی داره ولی نمایشگر پوکو ایکس ۶ پرو از نظر رنگ، وضوح و روشنایی توی یک لول دیگست.

 

مقایسه باتری Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

به مشخصات فنی این گوشی‌ها که نگاه کنیم می‌بینیم که هر دو این گوشی‌ها توی زمینه باتری خیلی شبیه به هم هستن و عملا تفاوتی با هم ندارن. این گوشی‌ها به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شدن که با توجه به سایز گوشی حجم باتری مناسبی به حساب میاد و نوید عمر باتری خوب رو میده. این گوشی‌ها از شارژ ۶۷ واتی هم پشتیبانی می‌کنن و هر دو این گوشی‌ها کمتر از ۵۰ دقیقه برای فول شارژ شدن نیاز دارن. به طور دقیق گوشی پوکو ایکس ۶ پرو به ۴۳ دقیقه زمان نیاز داره و ردمی نوت ۱۳ پرو 4G هم به ۴۹ دقیقه زمان.

شارژر پوکو ایکس ۶ پرو

شارژدهی این گوشی‌ها ممکنه به خاطر استفاده از پردازنده‌های مختلف که جلوتر بررسی‌شون می‌کنیم متفاوت باشه، اما این تفاوت شارژدهی خیلی ناچیزه و گوشی پوکو ایکس ۶ پرو می‌تونه با مصرف ترکیبی ۱۱ ساعت و ۴۶ دقیقه شارژدهی داشته باشه و گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G توی تست مشابه شارژدهی ۱۱ ساعت و ۳۶ دقیقه رو ارائه کرده. این میزان شارژدهی به نسب رقبای هم قیمت این گوشی‌ها بیشتره ولی به پای گوشی‌های پرچمدار که با ابعاد کوچک‌تر بیشتر از ۱۲ ساعت شارژدهی دارن نمی‌رسه. اما برتری این گوشی‌ها نسبت به یه گوشی مثل S24 اینه که داخل جعبشون شارژر ۶۷ واتی قرار داده شده و جالب‌تر اینکه این شارژر از کانکشن USB-A استفاده می‌کنه.

به طور کلی هر دو این گوشی‌ها باتری خوب و قابل قبولی دارن و میشه گفت که تفاوت خاصی از نظر شارژدهی و سرعت شارژ شدن بین باتری این گوشی‌ها وجود نداره.

 

مقایسه عملکرد دوربین Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

دوربین گوشی ردمی نوت 13 پرو 4G با وجود قیمت کمتر، حدود ۳ برابر رزولوشن بیشتری داره که به طور دقیق میشه ۲۰۰ مگاپیکسل در برابر ۶۴ مگاپیکسل. شاید با مقایسه دوربین این گوشی‌ها هم به این نتیجه برسیم که دوربین فقط رزولوشن نیست! بریم ببینیم که عملکرد هر کدوم از این گوشی‌ها توی زمینه عکاسی و فیلمبرداری به چه صورته.

 

مقایسه عملکرد دوربین اصلی Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

ردمی نوت ۱۳ پرو از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی‌متری و f/1.7 بهره می‌بره که همین اعداد به تنهایی می‌تونن انتظار ما رو از این گوشی توی زمینه عکاسی شب بالا ببرن. گوشی پوکو ایکس ۶ پرو هم از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۵ میلیمتری و f/1.7 استفاده می‌کنه که کادرش به مقدار خیلی ناچیزی بسته‌تر از ردمی نوت ۱۳ پرو 4G باید باشه (۲۵ میلیمتر در برابر ۲۳ میلیمتر) ولی در کل انتظار نمیره که دوربین بدی داشته باشه.

دوربین پوکو ایکس ۶ پرو

تصاویری که با گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G ثبت میشن به طور استاندارد به ۱۲.۵ مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کنن و هر ۱۶ پیکسل به عنوان یک پیکسل در کنار پردازش و ثبت جزئیات رو انجام میدن. این روش که توی خیلی از گوشی‌ها استفاده می‌شه باعث میشه تا هم تصاویر با سرعت بیشتری ثبت بشن و هم عملکرد دوربین گوشی توی شرایط نوری مختلف می‌تونه خوب باشه. تصاویری هم که با این گوشی ثبت میشن تصاویر خوبی هستن و تنها ایرادی که میشه که ازشون گرفت اینه که داینامیک رنج چندان بالایی ندارن، داینامیک رنج هر چی بیشتر باشه باعث میشه تا جزئیات توی نقاط تاریک و روشن تصویر به طور همزمان به خوبی ثبت بشن، مثلا توی عکس پایین می‌تونیم عملکرد دوربین این گوشی رو ببینیم که جزئیات توی سایه ساختمون‌ها به خوبی ثبت نشده و به طور مثال گوشی Poco M6 Pro که قیمت مشابه داره، توی این زمینه با وجود داشتن دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، عملکرد بهتری داره. ولی نقطه قوت این گوشی تکنولوژی خوبش برای فوکوس هست که باعث میشه تا فوکوس سریع و دقیق انجام بشه و تصاویر شارپ ثبت بشن.

مقایسه عملکرد دوربین اصلی Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی Poco X6 Pro با وجود داشتن دوربین با رزولوشن کمتر، تصاویر با رزولوشن بیشتری رو توی حالت عادی ثبت میکنه و هر ۴ پیکسل سنسور دوربین این گوشی در کنار هم به عنوان یک پیکسل شروع به ثبت جزئیات می‌کنن تا تصویری با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل ثبت بشه. تصاویری که با دوربین اصلی این گوشی ثبت می‌شن به مقدار خیلی کمی بهتر از ردمی نوت ۱۳ پرو 4G هستن و مشکل داینامیک رنج هم دیگه اینجا وجود نداره و به طور کلی شاهد تصاویر خیلی خوبی هستیم و همه چیز همونطوی هست که باید باشه و پردازش تصاویر هم به خوبی انجام میشه و مشکل خاصی رو توی تصاویر ثبت شده شاهد نیستیم.

مقایسه دوربین اصلی Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

این دو گوشی توی قاب پشتی خوشون دو تا دوربین دیگه هم دارن؛ ماکرو و اولترا واید. دوربین الترا واید این گوشی‌ها ۸ مگاپیکسلیه با f/2.2 که تصاویر بدی رو ثبت نمیکنن ولی در مقایسه با دوربین اصلی جزئیاتشون کمتره و دقت رنگشون هم پایین‌تره و از گوشی‌های میان رده هم انتظار نداریم که بقیه دوربین‌هاشون هم مثل دوربین اصلیشون باشه و طبیعتا برای کم کردن هزینه تولید این تصمیم گرفته میشه و نمیشه ایرادی هم از این دو گوشی گرفت تا وقتی که استاندارد گوشی‌های میان رده همین مورده.

مقایسه دوربین الترا واید پوکو ایکس ۶ پرو و نوت ۱۳ پرو

دوربین ماکرو این دو گوشی هم رزولوشن ۲ مگاپیکسلی داره و اگه به این سبک عکاسی علاقه دارید می‌تونید از دوربین این گوشی‌ها استفاده کنید. دوربین ماکرو به شما اجازه می‌ده تا با فاصله خیلی کم از یک سوژه عکس بگیرید.

دوربین ماکرو ردمی نوت ۱۳ پرو ۴جی

در تصویر بالا می‌توانید عملکرد دوربین ماکرو ردمی نوت ۱۳ پرو رو ببینید. در تصویر پایین نیز عملکرد همین لنز در ایکس ۶ پرو بررسی شده.

دوربین ماکرو پوکو ایکس ۶ پرو

توی بخش فیلمبرداری پوکو ایکس ۶ پرو برنده بی چون و چرای این رقابته؛ چون از رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ و ۲۴ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنه ولی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G فقط می‌تونه تصاویری با رزولوشن ۱۰۸۰ رو ثبت بکنه که هر دوی این گوشی‌ها از 1080P/60FPS پشتیبانی می‌کنن. به غیر از اینکه پوکو ایکس ۶ پرو به لطف پردازنده قدرتمندترش می‌تونه تصاویر رو با رزولوشن بیشتر ثبت بکنه، این امکان هم براش فراهم شده تا توی رزولوشن برابر با ردمی نوت ۱۳ پرو 4G بتونه جزئیات رو خیلی بهتر ثبت بکنه و کلا توی زمینه فیلمبرداری، عملکرد پوکو ایکس ۶ پرو خیلی بهتر از ردمی نوت ۱۳ پرو 4G هستش.

 

مقایسه عملکرد دوربین سلفی Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

دوربین سلفی این دو گوشی روی کاغذ کاملا یکسانه و تفاوتی رو شاهد نیستیم به غیر از یک مورد کوچیک اونم امکان ثبت تصاویر HDR هستش که چون نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنه، نبودش چندان هم حس نمیشه.

دوربین سلفی این گوشی‌ها رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی با f/2.2 داره و درون یک ناچ حفره‌ای در بالا وسط نمایشگر قرار گرفته. تصاویری هم که با دوربین سلفی این گوشی‌ها ثبت میشه شامل جزئیات خوبی هستش. شاید بعضی گوشی‌ها با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بتونن تصاویر بهتری رو ثبت بکنن ولی به طور کلی عملکرد خوب و ثابتی رو شاهد هستیم و برای ثبت خاطرات میشه روی دوربین سلفی این گوشی‌ها حساب باز کرد. رنگ پوست به درستی ثبت میشه، داینامینک رنج خوبی رو شاهد هستیم و شاید فقط وایت بالانس (میزان سردی و گرمی تصویر) می‌تونست بهتر باشه. یه تفاوت کوچیک دیگه دوربین سلفی این گوشی‌ها هم اینه که کادر ردمی نوت ۱۳ پرو 4G به نسبت پوکو ایکس ۶ پرو بسته‌تره و برای گرفتن سلفی باید دستمون رو بیشتر باز کنیم.

توی زمینه دوربین هم هر چقدر که عملکرد ردمی نوت ۱۳ پرو 4G خوب باشه، هم چنان با پوکو ایکس ۶ پرو فاصله داره، مخصوصا توی زمینه فیلمبرداری.

مقایسه قدرت پردازشی و نرم افزار Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

تا اینجای این مقاله شاید خیلی‌ها با خودشون بگن که درسته که پوکو ایکس ۶ پرو گوشی بهتریه ولی تفاوتش با ردمی نوت ۱۳ پرو خیلی کمتر از اختلاف قیمتشه و ارزش خرید ردمی نوت ۱۳ پرو 4G می‌تونه بیشتر باشه. این باور درسته ولی بدون در نظر گرفتن اختلاف این دو گوشی توی زمینه سخت افزار و نرم‌افزار! گوشی Poco X6 pro از پردازنده Dimensity 8300 Ultra استفاده می‌کنه که با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و پردازنده خیلی بروزی بحساب میاد که قدرت زیادش می‌تونه برای این گوشی امکانات زیادی رو فراهم بکنه. در کنار این CPU گرافیک Mali G615-MC6 هم قرار گرفته که ترکیب این دو با هم دیگه می‌تونه همه بازی‌ها رو با کیفیت خوبی میشه با فریم ریت پایدار اجرا کرد. این گوشی توی تسط Antutu 10 موفق شده امتیاز 1396547 رو بدست بیاره که از گوشی‌هایی مثل Pixel 7A هم بیشتره و امتیاز خیلی خوبی بحساب میاد.

مقایسه قدرت پردازشی و نرم افزار Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G از پردازنده Helio G99 Ultra استفاده می‌کنه که درست مثل پوکو ایکس ۶ پرو ساخته شرکت مدیاتک هستش. این پردازنده از لیتوگرافی ۶ نانومتری استفاده می‌کنه و به نسبت پوکو ایکس ۶ پرو از تکنولوژی قدیمی‌تری بهره میبره. قدرت پردازشی این گوشی هم به نسبت پوکو ایکس ۶ پرو خیلی کمتره و به طور مثال توی تسط Antutu 10 این گوشی امتیاز 428545 رو بدست آورده که نشون میده قدرت پردازشی پوکو ایکس ۶ پرو حدودا ۳ برابر این گوشی هستش. علمکرد سخت افزاری این گوشی با Galaxy A24 سامسونگ برابر هستش و تجربه‌ای که ارائه میده هم مثل همون گوشی هستش. توی رابط کاربری مشکل خاصی حس نمیشه و گوشی روون هستش ولی توی پردازش‌های سنگین، ضعف قدرت این گوشی کاملا حس میشه. نکته مثبت این گوشی اینه که گوشی اصلا داغ نمیشه و بخاطر همین مورد می‌تونه عملکرد خودش رو به طور کامل حفظ کنه و بعد از کمی استفاده گوشی کند نمیشه. این مورد توی Poco X6 Pro به مقدار کمی وجود داره و می‌تونه تا ۲۰ درصد از عملکرد خودش رو بعد از داغ شدن از دست بده.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری پوکو ایکس ۶ پرو و ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

بغیر از سخت افزار شاهد اختلاف نرم افزاری این گوشی‌ها هم هستیم. گوشی پوکو ایکس ۶ پرو با HyperOS که روی اندروید ۱۴ توسعه پیدا کرده عرضه میشه و می‌تونید تفاوت‌های این سیستم عامل رو به طور کامل توی مقاله بررسی HyperOS شیائومی مطالعه کنید. ولی بطور خلاصه این پوسته از اندروید توی همه زمینه‌ها نسبت به MIUI پیشرفت و بهبود داشته. از امکانات شخصی سازی گرفته تا کلی ویژگی امنیتی و امکانات هوش مصنوعی. همه این موارد هم باعث میشن تا توی بخش نرم افزار و رابط کاربری، Poco X6 Pro به نسبت Remi Note 13 Pro 4G گوشی خیلی بهتری باشه. گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 به بازار عرضه شده و تا زمان نوشتن این مقاله هنوز اندروید ۱۴ برای این گوشی عرضه نشده.

مقایسه عملکرد نرم افزاری پوکو ایکس ۶ پرو و ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

هر دو این گوشی‌ها با حافظه‌های مختلف تولید و عرضه شدن و میشه گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G و پوکو ایکس ۶ پرو رو با کانفیگ خوب 512GB / 12GB RAM خریداری کردم. حافظه Poco X6 Pro از نوع UFS4 هستش که به نسبت UFS2.2 گوشی ردمی خیلی سریع‌تره و همین اختلاف هم باعث بهتر بودن تجربه کاربری این گوشی میشه. یه تفاوت دیگه این دو گوشی هم مربوط میشه به پشیبانی از حافظه MicroSD که گوشی پوکو ایکس ۶ پرو از این امکان محرومه ولی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G این امکان رو برای کاربر خوش فراهم می‌کنه تا در صورت نیاز بتونه حافظه گوشی خودش رو افزایش بده.

توی بخش قدرت پردازشی و رابط کاربری بیشترین تفاوت رو بین این گوشی‌ها شاهد هستیم و گوشی پوکو ایکس ۶ پرو توی این زمینه عملکرد خیلی بهتری رو ارائه میده.

 

مقایسه اسپیکر Poco X6 Pro و Redmi Note 13 Pro 4G

اسپیکر هر دوی این گوشی‌ها دو گانه هستش و یک اسپیکر در بالای گوشی دارن و یک اسپیکر هم در لبه پایینی گوشی. بلندی این اسپیکر قابل قبول هستش و نمیشه که خیلی خوب و زیاده یا خیلی کمه. کاملا معمولی هستن هر دو این گوشی‌ها. تفاوت اسپیکر این گوشی‌ها مربوط میشه به کیفیت و تفکیک صدا. با حداکثر بلندی، گوشی پوکو ایکس ۶ پرو هم کیفیت بیشتری داره و هم تفکیک صدای بهتری رو ارائه می‌ده و همین دو مورد باعث میشه تا اسپیکرهای این گوشی برنده این رقابت باشن هرچند با اختلاف کم. هر دو گوشی‌ها به خوبی می‌تونن انواع صدا رو پخش بکنن و از لحاظ بیس هم عملکرد بدی ندارن. برتری ردمی نوت ۱۳ پرو 4G مربوط میشه به جک هدفونی که داره و باعث میشه تا بتونیم از هدفون‌های سیمی هم در کنار این گوشی بتونیم استفاده بکنیم.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی Redmi Note 13 Pro 4G با قیمت 13.7 میلیون (فروردین 1403) و گوشی Poco X6 Pro با قیمت 18 میلیون برای کانفیگ رم 12 و حافظه 512 گیگ در بازار وجود داره. هر دو گوشی توی بازه قیمتی که قرار دارن دارای مشخصات فنی خیلی خوبی هستن و می‌تونن رقیب جدی برای رقبای دیگه مثل A54 سامسونگ باشن. باتری دهی هر دو این گوشی‌ها خیلی خوبه و توی جعبشون شارژر هم دارن که باعث میشه تا هزینه پایانی ما برای گوشی جدید کمتر بشه. دوربین این گوشی‌ها هم می‌تونه عکس‌های خوبی رو ثبت بکنه ولی عملکرد پوکو بدون شک بهتره. نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو هم به نسبت قیمت گوشی شیائومی باکیفیته ولی به پای پوکو نمی‌رسه. تفاوت اصلی این گوشی‌ها مربوط میشه به سخت افزار و رابط کاربری و همچنین فیلمبرداری. پس اگه نیازی به پردازش سنگین و فیلمبرداری زیاد ندارید، گوشی Redmi Note 13 Pro 4G می‌تونه انتخاب مناسبی باشه ولی اگه فکر می‌کنید که بدون رابط کاربری بروز و موبایل گیمینگ نمی‌تونید سر کنید، گوشی Poco X6 Pro انتخاب مناسب‌تری برای شماست.

مقایسه مشخصات redmi note 13 pro 4g با poco x6 pro

Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیMidnight Black, Lavender Purple, Forest Green

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight188 g (6.63 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 8 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (HBM), 1300 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 50% in 16 min, 100% in 46 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, 23mm (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC

ChipsetMediatek Helio G99 Ultra

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -26.4 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 382881 (v9), 428545 (v10) GeekBench: 1844 (v5), 1942 (v6) GFXBench ES 3.1: 15fps (offscreen 1080p)

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$226.99 / 301.65

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : کورش نجفیان
تاریخ انتشار 3 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 18
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Glvsid

سلام ممنون

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقایسه خوبی نیست

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

هردو گوشی ارزش خرید بالایی دارن

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

ردمیه چیز خوبیه ولی پوکو چیز دیگس

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله خوبی بود

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
majid_kh

عالی

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

اگه میشه توی مقایسه هاتون به قیمت گوشیا هم توجه کنید، وقتی مقایسه ارزش داره که مثلا توی یک رنج قیمت باشن، وگرنه خب اینکه s24 ultra رو با a15 مقایسه کنیم و در نهایت بگیم s24 بهتره خب زیاد مفید نیست چون همه اینو میدونیم…

این دو تا گوشی هم اصلا توی یه لیگای دیگه ای هستن، ۱۳ میل کجا ۱۸ میل کجا، خب طبیعیه که وقتی ۵ میل بیشتر خرج کنی باید انتظار گوشی بهتریو داشته باشی

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقایسه بدی بود

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

تازگی ها خیلی مقایسه ها بی ربط شدن

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
AMIRALI SAEEDIMEHR

معلومه پوکو از همه جهتی بهتره
اصلا این دوتا گوشی غیر قابل مقایسه است

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Abcd 5892

a34 از نوت خیلی بهتره با قیمت کمتر فقط تو حاشیه و شارژر کم میاره
نوت خیلی گرونه حقیقتش باید قیمتش بیاد پایین وگرنه خیلی جلوی رقباش حرفی برای گفتن نداره

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

مقایسه جالبی نیست این دو گوشی اختلاف قیمتی زیادی دارن

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

منتظر پوکو F6 هستیم ….

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
Mobin.sn

بچه ها x6 pro یا k70E کدوم انتخاب میکنید؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
the.mehdi

pocox6pro غوله حقیقتا

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

بدیهیه ک پوکو بهتر اینجا عمل کرده

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
alirza.amiry

ئثقز شظ ظشائشفثفخخد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳
Hossein713

هر دو خوبن اما قطعا poco x6 pro بهتر

۲۵ فروردین ۱۴۰۳