مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ

گوشی های میان رده توی سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی توی سخت افزار و دوربین ارائه دادن و حتی توی برخی موارد در حد مدل‌های بالارده ارزش خرید دارن. دو تا میان رده Poco X6 Pro و A54 سامسونگ با اختلاف زمانی ۹ ماه از هم دیگه تو ماه‌های مارس و ژانویه (فروردین و دی ۱۴۰۲) وارد بازار جهانی شدن و توی بخش های سخت افزاری، دوربین و باتری همدیگه رو به چالش کشیدن. پس اگه یه گوشی میان رده قوی با برچسب قیمتی مناسب میخواین، توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ با ما همراه باشین تا هر دو تا گوشی رو توی بخش های مختلف با هم مقایسه کنیم و ارزش خریدشون رو بسنجیم.

 

مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت ساخت

میان رده A54 سامسونگ در مقایسه با مدل سال گذشته، طراحی بهتر و جدیدی تری توی بخش چیدمان دوربین بکار گرفته که از نظر ظاهری شباهت زیادی به پرچمدار های اخیر سری S23 داره. درب گوشی از جنس شیشه با کیفیت ساخته شده که لول این گوشی رو کمی بالاتر از میان رده های بازار قرار میده. از اون طرف فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده که بازم جذابه. برای جلوی گوشی از شیشه استفاده شده که توسط یه لایه گوریلا گلس ۵ محافظت میشه و مقاومت بالای در برابر ضربه و خط و خش داره. تخت شدن درب پشتی و فریم منحنی A54 سامسونگ تاثیر مثبتی توی ارگونومی و توی دست گرفتن گوشی داره که در مدت طولانی فشار کمتری به مچ دست میاره.

مقایسه طراحی A54 و poco x6 proدر مقابل، میان رده تازه نفس Poco X6 Pro برخلاف رقیب، از طراحی عجیبی رو توی ساخت بدنه و ماژول های دوربین استفاده میکنه. توی میان رده پوکو تمامی دوربین های پشتی و فلش LED داخل یه جزیره مستطیلی روی درب پشتی قرار دارن. درب پشتی گوشی تو 2 مدل مختلف پلاستیک و چرم مصنوعی (سیلیکون پلیمری) ساخته شده که جذابیت خاصی داره. فریم گوشی از جنس پلاستیک محکم و جلوی گوشی از شیشه باکیفیت ساخته شده که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت میشه. از نظر ابعاد و وزن، پوکو ۰/۱ میلیمتر قطر بیشتر ولی حدود ۲۵ گرم وزن کمتری داره که قطعا تو خوش دست شدن گوشی تاثیر زیادی داره.

مقایسه طراحی پوکو X6 پرو و A54میان رده پوکو به گواهی IP54 محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب مجهز شده که در حد خودش قابل قبوله و انتظار زیادی نداریم. از اون طرف A54 سامسونگ پا رو کمی فراتر گذاشته و از استاندارد جدید ضد آب IP67 استفاده میکنه که میتونین گوشی رو توی عمق ۱ متری تا ۳۰ دقیقه زیر آب بذارین و مشکلی براش پیش نمیاد. اما اگه گوشی پوکو از دستتون توی آب بیفته کاملا داغون میشه و دیگه قابل استفاده نیست.
در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ در بخش طراحی، هر دو تا گوشی بدنه مقاوم، ابعاد تقریبا یکسان و اختلاف وزنی جزئی دارن. اما اگه بخوایم طراحی و ظاهر رو به عنوان اولویت قرار بدیم، میان رده سامسونگ به دلیل استفاده از درب شیشه ای و ظاهر پرچمدارهای جدید سامسونگ و استفاده از گواهی IP67 با اختلاف از سد پوکو رد میشه. واقعیت ماجرا اینه که میان رده پوکو علیرغم مشخصات سخت افزاری جذاب ظاهر خوبی نداره و حتی استفاده از درب چرمی هم دردی از این مشکل دوا نمیکنه و ماژول های دوربین ظاهر آزار دهنده ای دارن.

مقایسه صفحه نمایش پوکو X6 پرو و A54 سامسونگ

توی بخش نمایشگر، سامسونگ A54 به یه نمایشگر ۶/۴ اینچی سوپر امولد مجهز شده که از نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی و استاندارد تصویر +HDR10 پشتیبانی میکنه. نمایشگر گوشی بیشتر از 82 درصد فضای جلویی گوشی رو در اختیار داره که میتونه تصاویر با رزولوشن بالای ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل رو نمایش بده. این نمایشگر توانایی تولید روشنایی ۴۵۷ نیت در حالت دستی و تا ۹۸۰ نیت در حالت حداکثری رو داره که به ادعای سازندگان تا ۱۰۰۰ نیت در حالت حداکثری میرسه. روی این حساب میتونین A54 رو توی محیط های باز و حتی زیر نور خورشید هم استفاده کنین.

مقایسه نمایشگر A54 و poco x6 proدر مقابل میان رده تازه نفس پوکو X6 پرو از یه پنل ۶/۶۷ اینچی اولد با وضوح تصویر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل استفاده کرده که از نرخ بالای بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه. نمایشگر پوکو بیشتر از ۹۰ درصد فضای جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده و مابقی رو حاشیه های مشکی گرفته که از نظر، حاشیه نمایشگر کمتری در مقایسه با رقیب و مدل سال گذشته داره. نمایشگر پوکو از استانداردهای تصویر دالبی ویژن، HDR10+ پشتیبانی میکنه که روی این حساب میتونین ویدیو های استریم رو با کیفیت بالا تماشا کنین. از اون طرف نمایشگر گوشی توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت دستی و ۱۲۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره.

مقایسه نمایشگر پوکو X6 پرو

بر اساس ادعای شیائومی نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۱۸۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره و از نرخ بازخورد لمسی ۲۱۶۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که روی این حساب، گزینه مناسبی برای موبایل گیمرا به حساب میاد.
در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ در بخش نمایشگر، میزان روشنایی صفحه و عمق رنگ هر دو تا گوشی عملکرد برابری دارن، اما از طرف دیگه پوکو X6 پرو به دلیل پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن، HDR10+ حاشیه کمتر و روشنایی بیشتر، گزینه مناسبی برای تماشا فیلم و گیم زدن محسوب میشه. روی این حساب نمایشگر پوکو برتری خودش رو در برابر سامسونگ ثابت میکنه و امتیاز این بخش بهش میرسه.

 

مقایسه عملکرد باتری Poco X6 Pro و A54

توی بخش باتری میان رده A54 به یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده که با آداپتور ۲۵ واتی مورد تایید سامسونگ شارژ میشه. باتری این گوشی توی مدت زمان 30 دقیقه تا ۵۳ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن باتری به ۱ ساعت و ۳ دقیقه زمان نیاز دارین. اون طرف Poco X6 Pro هم مثل رقیب، از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که توی استفاده های روزانه و ترکیبی عملکرد و شارژ دهی مناسبی داره. باتری پوکو با آداپتور فست ۶۷ واتی داخل جعبه توی یه ربع تا ۴۷ درصد و توی کمتر از نیم ساعت تا ۸۳ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل باتری باید ۴۳ دقیقه صبر کنین.

مقایسه باتری A54 و poco x6 proاز نظر شارژدهی، سامسونگ A54 با هر بار فول شارژ شدن تا ۲۶ ساعت برای زنگ زدن، ۹ ساعت برای وب گردی، ۱۳ ساعت برای فیلم دیدن و ۷ ساعت برای بازی کردن شما رو همراهی میکنه. از اون طرف باتری پوکو، امکان استفاده تا ۲۹ ساعت برای تماس، ۹ ساعت برای گشت و گذار در اینترنت، ۱۳ ساعت برای تماشا فیلم های مورد علاقتون و ۷ ساعت برای بازی دووم میاره که در مقایسه با سال قبل پیشرفت زیادی توی بخش باتری داریم. برای اینکه تفاوت این دو نسل رو بیشتر درک کنین، می‌تونین مقایسه Poco X6 Pro و Poco X5 Pro رو تو سایت موبونیوز بخونین.

مقایسه باتری پوکو X6 پرودر حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ در بخش باتری، میان رده پوکو به لطف پشتیبانی از آداپتور شارژ ۶۷ واتی سرعت شارژ تا دو برابر بیشتر از رقیب داره. از اون طرف باتری گوشی توی اکثر بخش های کاربری روزانه، شارژدهی ۲ تا ۳ ساعت بیشتر در مقایسه با میان رده سامسونگ داره که از این نظر امتیاز بخش باتری رو دریافت میکنه. تقریبا تمامی گوشی های میان رده و پرچمدار سامسونگ در دو سه سال اخیر آداپتور شارژ سر جعبه رو برداشتن که یه هزینه اضافه رو به کاربر تحمیل میکنه؛ اما مطابق انتظارمون پوکو با هوشمندی تمام حقوق کاربر رو حفظ کرده و دردسر خرید آداپتور شارژ وجود نداره که از این لحاظ هم برتری کامل خودش رو به اثبات میرسونه.

 

مقایسه دوربین پوکو X6 پرو و A54 سامسونگ

توی بخش دوربین، میان رده مدعی Poco X6 Pro از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه که با چیدمان جزیره ای مربع شکل روی درب پشتی قرار گرفته و مجموعه دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن.
در مقابل سامسونگ A54 هم مثل رقیب، از ترکیب دوربین های سه تایی شامل 50 مگاپیکسلی واید، یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده کرده که به تقلید از پرچمدارهای سری S23 با چیدمان بدون جزیره ای روی درب پشتی قرار گرفته که جذابیت خاصی داره و حس استفاده از یه گوشی گرون قیمت رو به کاربر منتقل میکنه.

دوربین اصلی هر دو تا گوشی توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیار کاربر میذاره. از اون طرف توی دوربین سلفی کمی اوضاع فرق میکنه؛ اینجا میان رده سامسونگ مثل دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری 4K رو داره، اما از اون طرف پوکو به فیلمبرداری 1080P و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اکتفا کرده که از نظر یه پله پایین تر از رقیب قرار داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی A54 سامسونگ عملکرد بسیار خوبی توی نور روز و محیط های باز داره و تصاویر با نویز کم و کیفیت بالای رو ثبت میکنه. تصاویر گرفته شده با دوربین واید این گوشی، وضوح فوق العاده بالا، جزئیات مناسب و رنگ بندی طبیعی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست تصویر در حد استاندارد رعایت میشه. توی حالت عکاسی با زوم ۲ و ۴ برابری، کمی کیفیت تصویر افت میکنه ولی همچنان عکس های گرفته شده در حد قابل قبول هستن و جزئیات محیط و سوژه ها به طور کامل ثبت میشه.
عملکرد دوربین اصلی میان رده A54 توی حالت نور کم کیفیت مناسبی داره. معمولا دوربین اصلی توی نور کم و در حالت شب جزئیات محیط و سوژه ها رو به دقت ثبت میکنه و وضوح بالایی داره. از اون طرف، توی این حالت کنتراست تصویر و محدوده داینامیک هم آنچنان افت نکرده و رنگ های محیط با دقت بالا و کاملا طبیعی ثبت میشن. توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری، جزئیات تصویر بدون تغییر هستن ولی از اون طرف نویز کمی روی عکس ها میفته.

مقایسه دوربین A54 سامسونگ و poco x6 proدر مقابل، توی میان رده Poco X6 Pro تصاویر با جزئیات و نوردهی دقیق و محدوده داینامیک استاندارد ثبت میشن. از اون طرف رنگ بندی تصاویر زیاد جالب نیست و معمولا یا رنگ ها خیلی گرم و تند میشن و یا یه جاهایی رنگ محیط کاملا سرد میشه که اصلا جالب نیست. توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری، دوربین دقت بالایی توی ثبت تصویر داره ولی همچنان توی تشخیص رنگ مشکل داره و هیچ چیز طبیعی نیست. توی عکاسی در حالت نور کم، عملکرد دوربین در حد خوبی و جزئیات به طور دقیق گرفته میشه. از اون طرف، دوربین توی این حالت نویز زیادی روی عکس های میندازه و سایه های محیط رو خیلی شدید تر نشون میده. پس از انتخاب حالت زوم ۴ برابری، دوربین اصلی همچنان عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه که جزئیات مناسبی دارن.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

عملکرد دوربین اولترا واید A54 سامسونگ کاملا به گوشی میخوره و یه جورایی در حد کار راه بندازه و واقعا نمیشه توقع زیادی ازش داشته باشیم. تصاویر گرفته شده با دوربین اولترا واید این گوشی وضوح و رنگ بندی مناسبی داره و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه. دوربین اولترا واید A54 سامسونگ توی نور کم و حالت شب عملکرد خوبی داره و تصاویر با جزئیات محدوده و کنتراست مناسب ثبت میکنه. از اون طرف توی حالت عکاسی در شب، تصاویر با کیفیت مناسب ولی با نویز محدود و نقاط تاریک ثبت میشن.
در مقابل، دوربین اولترا واید Poco X6 Pro توی روز عملکرد مناسبی داره ولی به دلیل محدوده داینامیک پایین دوربین رنگ بندی تصاویر مشکل داره که زیاد جالب نیست. اما با همه اینها دوربین اولترا واید عملکرد مشابه دوربین اصلی گوشی رو داره و جزئیات محیط رو با دقت بالا ثبت میکنه. عملکرد دوربین اولترا واید پوکو توی نور کم در حد خودش مناسبه و میتونین تصاویر با جزئیات نسبتا خوب، رنگ بندی دقیق و محدوده داینامیک مناسب ثبت کنین که در حد خودش کارتون رو راه میندازه. از اون طرف توی عکسبرداری در شب، دوربین اولترا واید افت کیفیت محسوسی دارد و تصاویر با نویز کم و نقاط تاریک رو ثبت میکنه.

 

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

دوربین ماکرو هر دو تا گوشی عملکرد معمولی و متوسط توی عکسبرداری در روز روشن، محیط کم نور و حالت شب داره. از اون طرف به دلیل رزولوشن پایین تصویر، جزئیات محیط و سوژه ها در اکثر مواقع حذف میشه و در نهایت به دلیل نداشتن فوکوس خودکار عکس های تار و با نقاط تاریک رو ثبت میکنه که زیاد جالب نیست. در حالت کلی عکاسی با دوربین ماکرو پوکو و سامسونگ در حد همون لنز ۲ مگاپیکسلی خوبه که کارتون رو راه میندازه و نباید توقع زیادی ازش داشته باشین.

 

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

میان رده A54 سامسونگ از یه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه که تصاویر رو با وضوح و نور دهی بالا و محدوده داینامیک و کنتراست مناسب ثبت میکنه. توی تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی، رنگ صورت کاملا طبیعی گرفته میشه و سایر اجزای محیط هم رنگ بندی مناسبی دارن. دوربین سلفی سامسونگ توی ثبت جزئیات سوژه فردی و محیط اطراف عملکرد مناسبی داره و حتی توی محیط باز و در معرض نور شدید خورشید هم عکس های خیلی با کیفیتی رو ثبت میکنه.

مقایسه دوربین پوکو X6 پرو و A54در مقابل میان رده پوکو از یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که تصاویر رو با وضوح بالا و محدوده داینامیک مناسبی ثبت میکنه. اما از اون طرف توی محیط های باز و زیر نور خورشید، عکس های گرفته شده افت کیفیت زیادی داره و نویز محدوده روش میفته. به طور خلاصه، دوربین سلفی پوکو جنبه کار راه بندازی داره و توی این بخش ضعیف تر از رقیب عمل میکنه که زیاد جالب نیست.

در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ از نظر عملکرد مجموعه دوربین های پشتی و دوربین سلفی، دوربین سلفی میان رده سامسونگ عملکرد بهتری رو نشون داده اما تو بخش دوربین‌های پشتی می‌بینیم که پوکو با رزولوشن و پیکسل بالاتر بهتر عمل کرده.

مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ در بخش سخت افزار و نرم افزار

توی بخش سخت افزاری، میان رده A54 سامسونگ به تراشه نه چندان قدرتمند Exynos 1380 مجهز شده که معماری ۵ نانومتری داره و برای بخش گرافیکی از پردازنده Mali-G68 MP5 استفاده میکنه که خروجی پردازشی مناسبی رو در اختیار کاربر میذاره. از اون طرف Poco X6 Pro از تراشه جدید مدیاتک Dimensity 8300 Ultra استفاده میکنه که عملکرد پردازشی و گرافیکی فوق العاده ای داره. این تراشه قدرتمند از معماری جدید ۴ نانومتری استفاده میکنه که در کنار پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6 بخش پردازشی این گوشی رو به عهده دارن.
میان رده پوکو به لطف استفاده از تراشه قدرتمند مدیاتک توی بخش تک هسته ای تا ۴۵ درصد و چند هسته ای تا ۷۵ درصد عملکرد و بازدهی بیشتری در مقایسه با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ داره که توی اجرای برنامه های سنگین و بازی های جدید به وضوح دیده میشه. توی اجرای برنامه ها و بازی نیمه سنگین و چالشی، پردازنده پوکو توانایی اجرای بازی های جدید مثل Genshin Impact با تنظیمات گرافیکی حداکثری و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رو داره. از اون طرف دمای دستگاه در حین اجرای بازی های سنگین تا حد زیادی بالا میره ولی انقدر زیاد نیست که دستتون رو بسوزونه!

مقایسه عملکرد پردازشی پوکو X6 پرو و A54عملکرد تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ توی بازی ها نیمه سنگین در حد معمولیه و اکثر بازی های معروف مثل پابجی رو میتونین با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و تنظیمات متوسط اجرا کنین. اما همون طور که انتظار داشتیم، تراشه اگزینوس برای گیم ساخته نشده و پس از مدت کوتاهی دمای گوشی بالای میره و لگ و باگ زیادی توی اجرای بازی داره که چندان جالب نیست. میان رده سامسونگ توی دو نسخه حافظه ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ تا ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۶ و ۸ گیگابایت وارد بازار شده که انتخاب های زیادی رو به کاربر میده. در مقابل پوکو توی سه ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه میشه که میتونین یه نسخه رو انتخاب خودتون خریداری کنین.

مقایسه عملکرد پردازشی A54 و پوکو X6 پرو

در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ از نظر عملکرد پردازشی، میان رده سامسونگ تنوع حافظه بالاتری رو در مقایسه با رقیب داره. از اون طرف پوکو به دلیل داشتن تراشه قدرتمند مدیاتک Dimensity 8300 Ultra از پس اجرای سنگین ترین برنامه ها و بازی های موبایلی بر میاد و عملکرد بالاتر از یه میان رده معمولی رو در اختیار کاربر میذاره. روی این حساب میان رده پوکو Poco X6 Pro با اختلاف بسیار بالا از سد حریف میگذاره و امتیاز بخش پردازشی رو دریافت میکنه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Poco X6 Pro و A54

توی بخش پردازشی، میان رده A54 با اندروید 13 (قابل ارتقا به 14) و پوسته 5.1 One UI عرضه شده که محیط کاربری روون و بدون باگ رو در اختیار کاربر میذاره. سامسونگ توی چند سال اخیر روی بهبود بخش نرم افزاری گوشی های خودش تمرکز زیادی میکنه که به جرات میتونم بگم یکی از بهترین رابط های کاربری گوشی های اندرویدی رو در اختیار داره. از اون طرف پوکو X6 پرو از اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS استفاده میکنه، این پوسته جدید به تازگی جای MIUI رو گرفته که توی اکثر بخش های ویجت و لاک اسکرین شباهت زیادی به IOS اپل داره که برای طرفداران گوشی های شیائومی خیلی جالب خواهد بود.

مقایسه نرم افزاری A54 و poco x6 proبر اساس اعلام سامسونگ تمامی گوشی های میان رده و اقتصادی این برند، تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۵ سال آپدیت نرم افزاری رو دریافت میکنن که از این نظر بالاترین پشتیبانی رو در مقایسه با رقبا داره. در مقابل شیائومی هم برنامه دریافت آپدیت نرم افزاری ۳ ساله و پچ امنیتی ۴ ساله رو توی دستور کار قرار داده که از این نظر، به عنوان رقیب سرسخت سامسونگ توی جایگاه دوم قرار میگیره.

مقایسه نرم افزاری پوکو X6 پرو و a54میان رده سامسونگ با داشتن 6 One UI محیط کاربری یکدست و روان داره که تمامی گزینه های مورد نیاز کاربر به صورت کاملا ساده ولی کاربردی طراحی شدن که دسترسی راحتی دارن. از اون طرف پوکو از MIUI و رابط کاربری قدیمی خودش دل کنده و حالا تمام امیدش رو روی HyperOS گذاشته که به نظرم پیشرفت زیادی در مقایسه با قبل داره و دیگه اون لگ و باگ های مزاحم اعصابتون رو به هم نمیریزه.
در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ، هر دو تا گوشی عملکرد نرم افزاری مناسبی دارن ولی میان رده سامسونگ آپدیت نرم افزاری و امنیتی طولانی تری در مقایسه با پوکو داره که میتونین با اطمینان کامل گوشی رو تا ۴ سال آینده هم استفاده کنین. روی این حساب امتیاز بخش نرم افزاری با اختلاف بسیار نزدیک به میان رده A54 میرسه که میدونم خیلیاتون به برنده شدن سامسونگ امیدوار بودین.

 

مقایسه اسپیکر پوکو X6 پرو و A54 سامسونگ

توی بخش اسپیکر، سامسونگ A54 از یه بلندگوی استریو استفاده میکنه که در بخش پایین گوشی و کنار پورت شارژ قرار داره. اسپیکر سامسونگ صدای با کیفیت و بلندی تولید میکنه، اما از اون طرف صدای بیس بالایی نداره که به نظرم در حد خودش مناسبه و انتظار زیادی ازش نداریم. در مقابل، میان رده Poco X6 Pro از دو تا اسپیکر استریو با کیفیت استفاده میکنه که در بخش بالا و پایین فریم گوشی قرار داره. بلندگوی های پوکو به لطف پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، صدای بسیار خوب و بلندی رو تولید میکنه و بیس بالاتری در مقایسه با رقیب داره.

مقایسه اسپیکر A54 و poco x6 proمتاسفانه هر دو گوشی جک صدا رو حذف کردن که راهی به جز استفاده از هندزفری بلوتوثی ندارین. از اون طرف میتونین از تبدیل های AUX به تایپ C هم استفاده کنین که امکان اتصال هندزفری های سیم قدیمی رو در اختیارتون میذاره. این دو تا گوشی به لطف داشتن بلوتوث نسخه ۵/۳ تاخیر صدا کمی دارن که میتونین با خیال راحت هدفون های بلوتوثی رو برای زنگ زدن و یا آهنگ گوش دادن استفاده کنین.

مقایسه اسپیکر پوکو X6 پرو و آ ۵۴در حالت کلی توی مقایسه Poco X6 Pro و A54 سامسونگ در بخش اسپیکر، میان رده پوکو به دلیل داشتن صدای خروجی با کیفیت و بیس قوی برتری خوشو رو در مقابل سامسونگ به اثبات میرسه و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

ارزش خرید این دو تا گوشی باید تو رده قیمتی خودشون مشخص بشه. بنابراین باید اول از همه قیمت گوشی رو مشخص کنیم و براساس اون تصمیم بگیریم. قیمت سامسونگ A54 در حال حاضر با کانفیگ رم 8 و حافظه 256 گیگ حدود 15 میلیون تومان (اسفند ۱۴۰۲) و قیمت Poco X6 Pro با رم 12 و حافظه 512 گیگ حدود 17 میلیون و 400 تومنه. نسخه‌های دیگه در حال حاضر تو بازار ایران وجود ندارن و اگه بخواین سراغ پوکو برین رم 12 نصیب‌تون میشه. از اون طرف سامسونگ هم مدل جذاب‌تریه و هم رابط کاربری بهتری داره و میشه مشکل حافظه کمش رو با کمتر از ۱ تومن و خرید کارت حافظه اضافی جبران کرد. تنها موردی که داره اینه که رمش بالاتر از ۸ نمیره و تو پردازنده به گرد پای پوکو هم نمی‌رسه. پس یه اختلاف قیمت ۱ تومنی می‌مونه که با رم ۱۲ کاملا برای گیمرا توجیه داره.

بنابراین پیشنهاد ما اینه که اگه گیمر هستین و می‌خواین از بازی کردن با گوشی لذت ببرین سخت افزار سریع و قدرتمند شیائومی رو انتخاب کنین که هم تو بنچمارک‌ها نتایج بهتری گرفته و هم باتری فست شارژ داره و لنگ شارژ نمی‌مونین. اما اگه بازی موبایلی براتون خیلی اولویت نداره، میان رده A54 با استاندارد ضد آب و ظاهر پریمیوم و کیفیت بدنه خوب، یه انتخاب عالی نسبت به قیمتیه که ارائه میده.

مقایسه مشخصات galaxy a54 با poco x6 pro

Samsung Galaxy A54
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, March 15

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, White

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

Build

Weight202 g (7.13 oz)

Dimensions158.2 x 76.7 x 8.2 mm (6.23 x 3.02 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو-26.6 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR0.81 W/kg (head) 0.67 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$381.00 / 482.97 / 445.00 / 40,999

SAR EU0.69 W/kg (head) 1.34 W/kg (body)

ModelsSM-A546V, SM-A546U, SM-A546U1, SM-A546B, SM-A546B/DS, SM-A546E, SM-A546E/DS, SM-A5460

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 15
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقایسه کامل و جامعی بود دستتون درد نکنه…

۲۸ فروردین ۱۴۰۳
Kami see 1343

گوشی poko 6 pro اولین گوشی دارای هوش مصنوعی می‌باشد

۰۴ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

دوربین مهمه A54 در غیر این صورت X6Pro

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

ایکس ۶ پرو با اختلاف

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه خوبی هست

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

پوکو تو گیم سامسونگو آسفالت میکنه!
ولی متریال و طراحی سامسونگ یه چیز دیگس

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

poco behtare

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

از من به همه شما نصیحت اگه گیم برات مهمه برو ایکس باکس سری اس بخر بهترین گیما بهتر از گوشی برات اجرا میشه یه گوشی مینیمال از سامسونگ بخرید و لذتشو ببرید

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

👌🏻

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

پوکو دوباره غوغا کرده
کاش نسخه با حافظه کمتر هم موجود بشه که بشه خریداری کرد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
MOHAMAD HOSEIN 2022

به نظر من خیلی پوکو ارزش خرید بیشتری داره ، البته درسته که A54 متریال و طراحی بهتر و دوربین سلفی بهتری داره اما من توی تست ها دیدم دوربی پشتشون خیلی به هم نزدیک هستن و تو بیشتر بخش ها پوکو بهتر ظاهر شده ولی سلفی A54 کاملا بهتر هست و توی بخش سخت افزار کلا پوکو خیلییییییییییی بهتر هست تو صفحه نمایش هم پوکو کاملا بهتر هست طراحی بدی نداره ولی خوب میتونست بهتر از اين باشه ومی خواهم یک اتقادی هم از موبونیوز بکنم الان حدود یک ماه از رو نمایی پوکو x6 pro میگزه همه ی سایت ها و بلاگر های یوتیوب فیلم برسی این گوشی خفن رو ساختن اما شما هنوز نزاشتید لطفا اگه میشه زودتر بزارید

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

تنها نقطه شش ضعف پوکو باتری و دوربینه ولی در مقابل خیلی نکات مثبت بیشتری نسبت به سامسونگ داره ک ارزش خریدش رو به شدت نسبت به سامسونگ بالا میبره

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

اگه برای گیم میخاید قطعا پوکو بهتره اما اگه بازی نمیکنید به نظرم a54بهتره چون هر قدر هم که پردازنده خوبی داشته باشی اما اگه استفاه نکنی به دردت نمیخوره.
اون طرف a54دوربینش بهتره و خب رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری بهتری داره و اندروید بیشتری رو میگیره


دیگه باید بیینید استفاده ی خودتون چیه و از گوشی چه کاری میخاید بکشید، دوربین یا پردازنده؟

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    SinaRe8596

    54 یک سال قدیمی تره پس از نظر پشتیبانی نرم افزاری فرقی با هم نمیکنن و از نظر استفاده معمولی هم درست میگید. برای استفاده روزمره و عادی پوکو خیلی جالب نیست چون توی استفاده روزمره باتری مهمه ک خب پوکو عملکرد ضعیف تری داره👌🏽

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

صد درصد poco x6 pro

۲۰ اسفند ۱۴۰۲