مقایسه A35 و Poco X6 Pro

گوشی A35، میان‌رده جدید سامسونگ برای سال 2024، در 11 مارس (21 اسفند) رونمایی شد؛ مدل جذابی که مجهز به پردازنده A54 هست و با طراحی جدید، ویژگی‌های جذاب رابط کاربری One UI 6.1، نمایشگر 120 هرتزی و رم 12 گیگابایتی به دست کاربران میرسه و رقبایی در کلاس‌های بالاتر مانند پوکو X6 پرو، شبه پرچمدار شیائومی داره. پوکو X6 پرو، دقیقا 2 ماه پیش از نماینده سامسونگ و با امکاناتی مانند پردازنده مدیاتک 8300 اولترا، نمایشگر 1800 نیتی، اسپیکرهای استریو، حافظه 512 گیگابایتی و قابلیت فیلمبرداری 4K معرفی شد. در این مقاله موبونیوز، مقایسه A35 و Poco X6 Pro شیائومی رو در بخش‌های مختلف پیش میبریم، تا ببینیم که در نهایت و فارغ از تفاوت کلاس دو گوشی، کدوم یکی از این دو مدل ارزش خرید بیشتری دارند؟

 

مقایسه Poco X6 Pro و A35 از نظر طراحی و ساخت

A35 میان‌رده خوش ساختیه که برخلاف نسل قبلی از طراحی بهتر و مقاوم‌تری برخورداره. این گوشی در رنگ‌های یاسی، لیمویی، سرمه‌ای تیره و آبی روشن به بازار اومد. در سمت دیگه، پوکو X6 پرو هم با تفاوت‌های محسوسی نسبت به نسل گذشته روانه بازار شده که مهمترینش، تغییر چیدمان ماژول‌های دوربین‌های پشتی هست. شیائومی این گوشی رو در سه رنگ مشکی، زرد و خاکستری روانه بازار کرد. در ادامه، تفاوت‌های قابل توجه بین طراحی این دو گوشی رو در بخش‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

 

کیفیت بدنه

سامسونگ، A35 رو با ابعاد 161.7 در 78 در 8.2 میلی‌متر و وزن 209 گرم معرفی کرد که اگرچه تغییر اندازه خاصی نسبت به A34 نداشته، اما کمی سنگین‌تر شده. بخش فریم این گوشی مثل نسل قبل از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده و بخش‌های پشت و جلوی بدنه هم با پوشش شیشه‌ای محافظت میشن. جایگزین شدن گوریلا گلس 5 در A34 با گوریلا گلس ویکتوس پلاس در A35، مقاومت این گوشی رو در برابر ضربات و خط و خش تا حد زیادی افزایش میده. با این حال، توصیه میکنم که از یک گلس مقاوم برای محافظت بهتر از نمایشگر این گوشی استفاده کنین.
گواهی IP67، نقطه مشترک دیگه‌ای بین A35 و نسل گذشته‌اش محسوب میشه؛ گواهی ارزشمندی که بیانگر مقاومت این گوشی در مقابل جذب خاک و گرد و غبار و همچنین، حفظ کارکرد دستگاه در عمق 1 متری آب به مدت 30 دقیقه هست.

مقایسه کیفیت بدنه پوکو X6 پرو و A35

در سوی دیگه، شیائومی قرار داره که نماینده گرون‌ قیمت‌تر سال جدید خودش رو کوتاهتر، کم عرض‌تر و سبک‌تر از نسل قبل روانه بازار کرده. این گوشی دارای ابعاد 160.5 در 74.3 در 8.3 میلی‌متر و وزن 186 گرم هست و با یک اختلاف جزئی، کمی هم ضخیم‌تر از Poco X5 Pro به نظر میرسه. بخش جلویی بدنه این گوشی با پوششی از گوریلا گلس 5 محافظت میشه که مشابه نسل گذشته است؛ اما پشت بدنه، علاوه بر جنس پلاستیکی که در پوکو X5 پرو داشتیم، از جنس چرم مصنوعی (سیلیکون پلیمر) هم تولید شده و حق انتخاب بیشتری رو به کاربران میده. این نماینده شیائومی، از گواهی IP54 پشتیبانی می کنه و در مقابل جذب گرد و غبار و خاک و همچنین پاشیدن قطرات آب مقاومه.

 

پنل جلویی

تصمیم هوشمندانه سامسونگ برای استفاده از گوریلا گلس ویکتوس پلاس روی نمایشگر A35 به جای گوریلا گلس 5 که در A34 به کار رفته بود، این گوشی رو در برابر ضربه و خط و خش، بسیار مقاوم‌تر از نسل قبلی این میان رده سامسونگ کرده؛ البته این برتری فقط محدود به نسل گذشته A35 نیست.

مقایسه پنل جلویی Poco X6 Pro و A35

گوریلا گلس ویکتوس 5 که وظیفه محافظت از نمایشگر Poco X6 Pro رو بر عهده داره، اگرچه مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط از ارتفاع (تا حداکثر 1 متر) داره؛ اما در مقایسه با پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس ضعیف‌تر عمل میکنه. این ضعف عملکرد پوکو در این بخش، A35 رو در جایگاه بهتری نسبت به این قاتل پرچمدار شیائومی قرار میده.

 

طراحی اطراف بدنه

در بخش راست بدنه گوشی A35، دکمه‌های تنظیم صدا و پاور با یک تفاوت بزرگ نسبت به نسل گذشته قرار دارن؛ یعنی طراحی جدید Key Island. این سبک، فریم رو در اطراف این دکمه‌ها به شکل برجسته‌تری درآورده و ظاهر جذابی رو به این نماینده سامسونگ در مقایسه با A34 بخشیده. در بخش بالایی فریم این گوشی، خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه در کنار میکروفون مکالمه قرار دارن و بخش پایین بدنه هم میزبان اسپیکر، درگاه شارژ و دومین میکروفون مکالمه هست.
نماینده پوکو، با طراحی مشابه نسل قبل در چیدمان دکمه‌ها و پورت ها در اطراف فریم عرضه شده و تنها تفاوتش با پوکو X5 پرو، نداشتن جک 3.5 میلی متریه. در بخش بالایی فریم این گوشی، اسپیکر دوم و میکروفون مکالمه قرار دارن. اسپیکر اصلی این گوشی در کنار درگاه شارژ، خشاب سیم کارت و میکروفون مکالمه مهمان بخش پایین بدنه هستن و دکمه های تنظیم صدا و پاور هم در قسمت راست بدنه طراحی شدن.

 

طراحی دوربین‌ها

ظاهر دوربین های A35 کاملا مشابه A34 طراحی شدن؛ چیدمان عمودی، جذاب و بدون جزیره ای که تداعی کننده پرچمداران سری S23 و S24 هست. هر سه ماژول دوربین در A35، با حاشیه های مشکی رنگ طراحی شدن و دیگه خبری از اون حاشیه نقره ای که در A34 داشتیم، نیست. فلش LED و ارتفاع ماژول ها از سطح بخش پشت بدنه هم کماکان مثل A34 هستن و تغییر خاصی نداشتن.

مقایسه طراحی دوربین‌های Poco X6 Pro و A35

در سمت مقابل، شیائومی پوکو X6 پرو رو با تغییرات قابل توجهی در بخش طراحی دوربین ها معرفی کرده. ماژول ها در این گوشی به صورت 4 ماژول هم اندازه در داخل جزیره مستطیلی شکلی قرار گرفتن که برخلاف پوکو X5 پرو، از سمت چپ بخش پشتی بدنه تا سمت راست کشیده شده.

هر دو نماینده شیائومی و سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر (اپتیکال) هستن. در کل، استفاده از پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای محافظت از بخش نمایشگر A35 در کنار پشتیبانی از استاندارد ضدآب قوی تر و همچنین جنس شیشه‌ای پشت بدنه، مهمترین مواردی هستند که این گوشی رو در مقایسه A35 و Poco X6 Pro از نظر طراحی و کیفیت ساخت، در جایگاه بهتری نسبت به نماینده شیائومی قرار میده. هر چند که سامسونگ وزنش کمی بیشتره و این مورد می‌تونه امتیاز پوکو رو تا حدودی بالاتر ببره.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 Pro و A35

گوشی A35 مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED هست. این پنل 120 هرتزی، 84.8 درصد از بخش جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده و حاشیه‌های تقریبا یکسانی با پنل نمایش A34 داره. امکان نمایش تصاویر با وضوح 1080 در 2340 پیکسل در کنار روشنایی 1000 نیتی در حالت خودکار، دو ویژگی خوبی هستن که سامسونگ در نمایشگر A35 هم تکرار کرده، تا این گوشی گلچینی از بهترین ویژگی‌های نسل قبل در کنار سخت‌افزار قوی تر و طراحی جدید رو داشته باشه. اگرچه نمایشگر A35 از فناوری‌های خاص مثل دالبی ویژن و HDR10+ برای تماشای بهتر ویدیوهای سرویس‌های آنلاین پشتیبانی نمی‌کنه؛ اما وضوح بالا در کنار روشنایی قابل توجه 1000 نیتی، کار کردن با A35 رو در محیط‌های باز بدون مشکل پیش میبره و میتونین جزئیات نمایشگر رو به خوبی ببینین.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 Pro و A35

در این سوی میدان، نمایشگر 6.67 اینچی پوکو X6 پرو با وضوح 1220 در 2712 پیکسل قرار داره. نسبت این پنل نمایش AMOLED به بدنه پوکو X6 پرو، حدود 90 درصده که حاشیه‌های این نمایشگر رو به شکل قابل توجهی نسبت به A35 کمتر کرده. بر اساس نتایج بررسی‌های ما، حداکثر روشنایی نمایشگر Poco X6 Pro در سه حالت دستی، خودکار و پیک به ترتیب برابر با 500، 1200 و 1800 نیت بود؛ نتایجی که حاکی از عملکرد بسیار خوب نمایشگر پوکو در زیر نور آفتابه. شیائومی این نمایشگر رو برای پشتیبانی از دو استاندارد HDR10+ و دالبی ویژن آماده کرده؛ فناوری‌های خاصی که به شما امکان میدن به راحتی ویدیوهایی سایت‌های مختلف مثل یوتیوب رو تماشا کنین و از وضوح بالایی که دارن لذت ببرین.

مقایسه صفحه نمایش A35 و Poco X6 Pro

پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته برای تماشای ویدیو از سرویس‌های آنلاین، در کنار کمی وضوح بالاتر، حاشیه کمتر و حداکثر روشنایی بیشتر در حالت خودکار، گوی رقابت رو در این بخش به پوکو X6 پرو واگذار میکنه. البته این موضوع به معنای عملکرد ضعیف نمایشگر A35 نیست و این گوشی میان رده کره ای هم در بخش نمایشگر، کارایی بسیار خوبی رو در اختیارتون قرار میده.

 

مقایسه باتری و شارژدهی Poco X6 Pro و A35

نماینده جدید سامسونگ در کلاس میان رده‌ها، از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که مشابه نسل قبل با آداپتور سیمی 25 واتی شارژ میشه و از فناوری‌های پیشرفته مثل شارژ بی سیم و شارژ معکوس هم پشتیبانی نمی‌کنه. این باتری در یک بازه 30 دقیقه‌ای از صفر تا 52 درصد شارژ میشه و در مدت حدود 1 ساعت و 26 دقیقه هم مراحل شارژ از صفر تا صد درصد رو طی می‌کنه.
باتری فول شارژ این گوشی، حدود 22 ساعت برای انجام فعالیت‌های مختلف دوام میاره. اگر دوست داشته باشین انرژی این باتری رو صرف انجام دادن کار خاصی کنین، میتونین حدود 8 ساعت و 45 دقیقه وبگردی داشته باشین، 14 ساعت ویدیو تماشا کنین و یا اینکه نزدیک به 6 ساعت رو به بازی اختصاص بدین که به نظرم نتایج خیلی خوبی هستن و شاید در طول روز، 1 بار به شارژ کردن گوشی نیاز پیدا کنین.

مقایسه باتری و شارژدهی Poco X6 Pro و A35

باتری 5000 میلی آمپر ساعت Poco X6 Pro با آداپتور 67 واتی سیمی در مدت 30 دقیقه حدود 83 درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل از صفر تا صد درصد، به 43 دقیقه زمان نیاز داره. شارژ کامل این باتری، حدود 21 ساعت شما رو در فعالیت‌های روزمره همراهی میکنه و اگه زیاد با گوشی کار کنین، ممکنه این باتری رو در طول روز 1 بار شارژ کنین. حدود 9 ساعت امکان وب گردی یا 12 ساعت تماشای ویدیو و 5 ساعت بازی کردن، بیانگر شارژدهی خیلی خوب باتری این گوشی شیائومی هستن.

اگر پای آداپتور 67 واتی وسط نبود، ظرفیت یکسان باتری‌های دو گوشی پوکو X6 پرو و A35 در کنار وضعیت مشابه شارژدهی این دو مدل در کاربری‌های مختلف، انتخاب یکی از این دو گوشی به عنوان مدل دارای باتری بهتر رو کمی سخت می‌کرد؛ اما با در نظر گرفتن شباهت‌های این دو باتری در بخش‌های مختلف و وجود آداپتور 67 واتی در جعبه پوکو X6 پرو، این نماینده شیائومی رو به دلیل سرعت بالاتر شارژ باتری در جایگاه بهتری نسبت به نماینده سامسونگ قرار میده. اما از اون طرف می‌بینیم که A35 (احتمالا به دلیل نداشتن فناوری‌های تصویر پیشرفته) موقع تماشای ویدیو چندین ساعت بیشتر شارژدهی می‌کنه و در کل بهتر از پوکو عمل کرده.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های Poco X6 Pro و A35

پوکو ایکس 6 پرو و A35، هر دو از پیکره‌بندی لنزهای واید، اولتراواید و ماکرو به عنوان مجموعه دوربین‌های پشتی استفاده می‌کنن. این دو گوشی در بخش دوربین اولتراواید دارای مشخصات یکسانی هستن و در سایر دوربین ها هم، کمی اختلاف جزئی در وضوح دارند. در این بخش، مقایسه Poco X6 Pro و A35 رو به تفکیک هر دوربین پیش میبریم تا عملکرد هر مدل رو ببینیم و تصمیم‌گیری برای اون دسته از کاربرانی که دنبال یک گوشی با دوربین بهتر هستن، راحت‌تر باشه.

 

عملکرد دوربین‌‌های واید

گوشی A35 مجهز به یک دوربین اصلی متشکل از یک حسگر 50 مگاپیکسلیه که در پشت یک لنز واید با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته. این دوربین به طور پیشفرض، تصاویر رو با وضوح 12.5 پیکسل ثبت میکنه. در نور روز، تصاویر گرفته شده با این دوربین نویز کم و محدوده دینامیکی بالایی دارند و حاوی جزئیات دقیقی هستند. از طرفی، رنگ‌بندی سوژه‌ها در این تصاویر، تا حد قابل‌توجهی به شکل طبیعی ثبت میشه. این تمایل دوربین اصلی A35 به حفظ رنگ‌های طبیعی سوژه‌ها، در مورد عکاسی پرتره و رنگ پوست هم صدق میکنه. در حالت پرتره، توانایی گوشی برای جداسازی سوژه از محیط افت میکنه، اما باز هم نتیجه نهایی قابل قبوله.
با افزایش میزان وضوح دوربین از 12.5 به 50 مگاپیکسل، باز هم عملکرد خوب دوربین اصلی این گوشی در زمینه ثبت جزئیات دقیق، محدوده دینامیکی بالا و نویز کم حفظ میشه. با کاهش نور محیط، دوربین اصلی A35 با دریافت نور مناسب از منابع مصنوعی، تصاویر رو با نوردهی خوب، نویز پایین، رنگ‌بندی طبیعی، اشباع خوب و جزئیات نسبتا دقیق ثبت میکنه. دوربین اصلی A35 با بزرگ نمایی سوژه و رسیدن به حالت های 5 و 10 برابری، افت قابل توجهی رو در ثبت جزئیات نسبت به حالت های 1 و 2 برابری تجربه میکنه و تصاویر به شکل آبرنگی و با جزئیات شلخته ای گرفته میشن.

دوربین اصلی پوکو X6 پرو از ترکیب یک حسگر 64 مگاپیکسلی و یک لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کنه. این دوربین، در نور روز تصاویر رو با جزئیات نسبتا دقیق و رنگ‌بندی کمی گرم‌تر از حالت واقعی ثبت می‌کنه. این تصاویر، در کنار وضوح بالا، محدوده دینامیکی خوبی دارن و نویز خیلی کمی در اون‌ها دیده میشه. با کاهش نور محیط، عملکرد این دوربین در دو حالت خاموش و روشن بودن Night mode کمی متفاوته. در هر دو حالت، تصاویر دارای نویز کمی هستن و با نوردهی خوب و جزئیات قابل قبول گرفته میشن؛ اما در وضعیتی که Night mode روشن باشه، کمی نوردهی بهتر میشه و جزئیات محیط به شکل واضح‌تری خودشون رو نشون میدن.

در نور روز، هر دو دوربین اصلی Poco X6 Pro و A35 عملکرد خوبی دارن؛ اما در نور کم، عملکرد دوربین A35، فاصله تقریبا قابل توجهی با دوربین پوکو X6 داره. از اونجایی که هر دو دوربین از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز برای عملکرد بهتر در حالت عکاسی پرتره و بزرگ نمایی و همچنین، ویژگی لرزش گیر اپتیکال تصویر استفاده میکنن، عملکرد بهتر دوربین A35 در شب، معیار مناسبی برای کسب امتیاز بالاتر برای این گوشی در مقایسه Poco X6 Pro و A35 در بخش دوربین اصلی محسوب میشه.

 

عملکرد دوربین‌های اولتراواید

A35 و پوکو X6 پرو از دوربین‌های اولتراوایدی با وضوح 8 مگاپیکسل استفاده می‌کنن. وضوح پایین این دوربین، انتظارات ما رو هم از عملکردش تا حد زیادی پایین میاره. در A35، این دوربین میتونه تصاویری رو با وضوح و محدوده دینامیکی خوب، رنگ بندی نسبتا طبیعی و جزئیات قابل قبول ثبت کنه.

در نماینده شیائومی هم، این عملکرد خوب حفظ میشه و تصاویر از جزئیات دقیق، رنگ‌بندی طبیعی و نویز پایین بهره‌مند هستند؛ اما در این گوشی، دوربین اولتراواید تصاویر رو با محدوده دینامیکی کمتری نسبت به A35 ثبت میکنه که البته تاثیر چندان محسوسی روی تصاویر نداره.

 

عملکرد دوربین‌‌های ماکرو

دوربین‌های ماکرو 5 و 2 مگاپیکسلی در A35 و پوکو X6 پرو، برای عکاسی نمای نزدیک کاملا مناسبن. در A35، دوربین ماکرو میتونه تصاویر رو با جزئیات نسبتا دقیق ثبت کنه؛ البته اگه از نویزی که روی تصاویر میندازه صرف نظر کنیم.

در Poco X6 Pro کمی قضیه فرق میکنه. با وجود اینکه وضوح دوربین ماکرو در این گوشی کمتر از A35 هست؛ اما تصاویر نمای نزدیک این دوربین واقعا فوق العاده ثبت میشن و علاوه بر رنگ‌بندی ملایم و طبیعی، حاوی جزئیات دقیقی هستن.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

دوربین سلفی در A35 از یک حسگر 13 مگاپیکسلی در کنار یک لنز واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل شده. این دوربین میتونه تصاویر سلفی رو با دو وضوح مختلف کمتر از 13 مگاپیکسل و کمتر از 9 مگاپیکسل ثبت کنه. در هر دو حالت، رنگ پوست به شکل طبیعی ثبت میشه و جزئیات صورت هم بی کم و کاست در تصاویر سلفی موجود هستن.

در سمت دیگه میدان، پوکو X6 پرو با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار داره؛ دوربینی که اگرچه تصاویر سلفی رو با رنگ‌های طبیعی، جزئیات دقیق و محدوده دینامیکی بالا ثبت میکنه، اما عملکردش مطابق انتظار ما از یک دوربین 16 مگاپیکسلی نبود.

دوربین های پشتی نماینده شیائومی امکان فیلمبرداری با حداکثر وضوح 4K و سرعت 24 یا 30 فریم بر ثانیه رو در اختیار کاربر قرار میدن. این امکان برای دوربین سلفی، با وضوح 1080p و نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه فراهم میشه. در مقابل، هر دو مجموعه دوربین‌های پشتی و سلفی در A35، قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر وضوح 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه رو دارن.

با در نظر گرفتن عملکرد بهتر دوربین اصلی A35 در شب و توانایی دوربین سلفی این گوشی در ثبت تصاویر دلنشین تر نسبت به دوربین سلفی پوکو X6 پرو و همچنین قابلیت دوربین سلفی نماینده سامسونگ برای ضبط ویدیوهای 4K، امتیاز بیشتر در مقایسه Poco X6 Pro و A35 در بخش دوربین‌های پشتی و سلفی به A35 تعلق میگیره.

مقایسه Poco X6 Pro و A35 از نظر سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ، گوشی A35 رو با پردازنده A54 روانه بازار کرد. پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1380 از اجتماع 8 هسته شامل 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز در کنار 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل میشه و پردازش های گرافیکی رو هم به کمک پردازنده Mali-G68 MP5 انجام میده. این گوشی میان رده سامسونگ، با حذف نسخه دارای رم 4 و اضافه شدن رم 12 گیگابایتی، در کانفیگ های 128 تا 256 گیگ حافظه و 6 تا 12 گیگ رم عرضه شده.

عملکرد A35 در بخش اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، در حد قابل قبولی هست و نمیشه انتظار چندان خاص و در حد گوشی‌های میان رده گران قیمت رو از این مدل داشته باشیم. در تست‌هایی که ما روی این گوشی انجام دادیم، تونستیم بازی‌های PUBG و کالاف دیوتی رو به ترتیب با نرخ متوسط 30 و 59 فریم بر ثانیه اجرا کنیم؛ البته برای رسیدن به این نرخ در این دو بازی تنظیمات گرافیکی به ترتیب روی حالت‌های Smooth و Low قرار داشتن. در اجرای بازی چالشی Genshin Impact همونطور که انتظار داشتیم، رسیدن به نرخ متوسط 30 فریم بر ثانیه، تنها در حالتی میسر شد که تنظیمات گرافیکی رو روی Low قرار دادیم. در اغلب این بازی‌ها، گرمای محسوس بدنه پس از مدتی وجود داشت؛ البته نه در حدی که آزاردهنده باشه.

تست بازی گوشی A35

نماینده شیائومی، از پردازنده قوی‌تری نسبت به نسل گذشته استفاده می‌کنه؛ برگ برنده‌ای که این مدل رو به بهترین گوشی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه فعلی دنیا تبدیل کرده. پردازنده 4 نانومتری مدیاتک مدل Dimensity 8300 Ultra ساختار 8 هسته‌ای متشکل از 1 هسته قدرتمند Cortex-A715 با فرکانس 3.35 گیگاهرتز در کنار 3 هسته Cortex-A715 با فرکانس 3.20 و 4 هسته کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس 2.20 گیگاهرتز داره. این تراشه، در کنار پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6، وظیفه پردازش‌های مختلف محاسباتی و گرافیکی پوکو X6 پرو رو بر عهده دارن. شیائومی، این شبه پرچمدار خودش در دو نسخه 256 گیگ با رم 8 و 12 و یه نسخه 512 گیگ با رم 12 عرضه کرده.

پوکو X6 پرو به لطف قدرت فوق‌العاده پردازنده Dimensity 8300 Ultra، عملکرد بسیار خوبی در بخش اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین داره که با توجه به قیمت گوشی در مقایسه با اغلب مدل‌های گیمینگ بازار، یک گزینه عالی برای گیمرهای مبتدی تا حرفه‌ای محسوب میشه. ما توی تست‌های گمینگ تونستیم بازی کالاف دیوتی رو با تنظیمات گرافیکی Very High و نرخ متوسط 60 فریم بر ثانیه روی این گوشی اجرا کنیم و در طول اجرا، نه بدنه گوشی گرمای خاصی رو تجربه کرد و نه افت فریم قابل توجهی داشتیم. این عملکرد فوق‌العاده برای بازی Genshin Impact هم با تنظیمات گرافیکی Highest تقریبا حفظ شد و در طی اجرای این بازی، به نرخ متوسط 60 فریم رسیدیم؛ البته این نرخ چندان پایدار نیست و بعد از حدود 15 دقیقه ممکنه به زیر 50 فریم برسه. برای جلوگیری از این حالت، پیشنهاد می‌کنم تنظیمات گرافیکی رو روی High یا کمتر از این مقدار تنظیم کنین.

تست بازی گوشی Poco X6 Pro

صادقانه بخوام قضاوت کنم، عملکرد پوکو X6 پرو اونقدر در بخش پردازشی قوی هست که ابدا با A35 در یک سطح قرار نمی‌گیره. در واقع، توانایی‌های پردازنده دایمنسیتی 8300 اولترا، نماینده شیائومی رو به یک غول گیمینگ خوش قیمت تبدیل کرده و در مقایسه Poco X6 Pro و A35 در بخش عملکرد سخت افزاری، به راحتی این گوشی رو در جایگاه برنده قرار میده.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

هر دو نماینده سامسونگ و شیائومی به طور پیشفرض با اندروید 14 عرضه شدن. قابلیت‌های متنوع رابط کاربری One UI 6.1 به طور حتم برای علاقه‌مندان به گوشی‌های سامسونگ میتونه جذاب باشه؛ ویژگی‌هایی که تجربه کار با بخش‌های مختلف گوشی رو نسبت به نسخه قبلی این رابط کاربری بهبود میدن و البته، بیشتر به امنیت گوشی و اطلاعات کاربر توجه میکنن. A35 تا چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل (تا اندروید 18) و پنج‌ سال آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد.

مقایسه Poco X6 Pro و A35 از نظر نرم افزار

در سمت دیگه، رابط کاربری HyperOS که ویژگی‌های MIUI رو به شکل هیجان‌انگیزتری در اختیار کاربران میذاره قرار گرفته. قابلیت‌های خاص HyperOS برای اون دسته از افرادی که قبلا با نسخه‌های مختلف MIUI کار کردن، میتونه یک تجربه جدید و جذاب باشه. شیائومی، وعده دریافت سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی رو برای این نماینده شبه پرچمدار داده.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری طولانی‌تر، یکی از مهمترین گزینه‌هایی هست که نه فقط در مقایسه Poco X6 Pro و A35، بلکه در انتخاب بین تمام مدل‌های سامسونگ با رقبا، کاربران رو مردد میکنه. به دلیل اهمیت دریافت به‌روزرسانی‌های جدید برای گوشی و پشتیبانی طولانی‌تر سامسونگ در این زمینه، امتیاز این بخش رو به A35 میدیم.

 

مقایسه اسپیکرها

گوشی A35 به رسم نسل قبل از یک اسپیکر استریو پایین فریم و میکروفون مکالمه بالای بدنه در نقش اسپیکر ثانویه استفاده می کنه. صدای خروجی از اسپیکر اصلی این گوشی باس خوب و وضوح بالایی داره. نقش میکروفون مکالمه در تولید صدای خروجی چندان پررنگ نیست؛ اما برای حفظ تعادل صدا، کارایی این میکروفون در حد قابل قبولی هست.

مقایسه اسپیکر گوشی A35 و poco x6 pro

در سمت دیگه، Poco X6 Pro با اسپیکرهای دو گانه در بخش‌های بالا و پایین فریم قرار داره. عملکرد اسپیکر اصلی و ثانویه در تولید صدای خروجی باکیفیت، به لطف پشتیبانی از فناوری پخش صدای Hi-Res بسیار خوبه؛ اما اگر جانب انصاف رو رعایت کنیم، شاید بشه گفت که عملکرد این اسپیکر نسبت به نسل قبلی کمی افت داشته.

با توجه به اینکه هیچ یک از دو مدل A35 و پوکو X6 پرو از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی کنن؛ صرفا کیفیت صدای خروجی ملاک برتری یکی از این دو مدله. در این بخش، عملکرد نماینده شیائومی به دلیل توانایی پشتیبانی از صدای Hi-Res (صدای با کیفیت و وضوح بسیار بالا)، بسیار بهتر از A35 هست و امتیاز این بخش رو از آن خودش می‌کنه.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

تو این مقایسه شاهد برتری A35 در بخش‌های طراحی، دوربین و نرم افزار بودیم که در برابر نمایشگر بهتر پوکو X6 پرو، عملکرد پردازشی فوق‌العاده این گوشی، اسپیکرهای قوی تر و پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی، قرار گرفتن. قیمت Poco X6 Pro در نسخه 512/12 گیگابایت حدود 19 میلیون (خرداد 1403) هست؛ در حالی که قیمت A35 در همین زمان و در نسخه 256/8 گیگابایت، با اختلاف حدود 3 میلیونی نسبت به نماینده پوکو، حدود 16 میلیونه. یه نکته اینجا وجود داره و اون اینه که حافظه سامسونگ ای 35 از طریق کارت حافظه قابل افزایشه و شما می تونین با 1 تومن هزینه بیشتر فضای ذخیره‌سازی این گوشی رو به پوکو برسونین. اما پوکو امکان اضافه کردن حافظه نداره و باید در همون ابتدا و با توجه به استفاده‌هایی که دارین، نسخه با حافظه بیشتر رو بخرین.

اما در نهایت همونطور که انتظار میرفت، پوکو ایکس 6 پرو ارزش این اختلاف 3 تومنی رو برای گیمرها داره و با پردازنده بهتر و رم بالاتر در کنار فست شارژ قوی، تجربه بازی بهتری براتون فراهم می‌کنه. از اون طرف نماینده سامسونگ هم خیلی گوشی خوبیه، اما بیشتر برای افرادی مناسبه که پردازش‌های معمولی‌تری با گوشی انجام میدن و یه گوشی سامسونگی با محیط کاربری راحت و تصویربرداری باکیفیت می‌خوان که از استاندارد ضدآب هم بهره‌مند باشه و آپدیت‌های نرم‌افزاری طولانی‌تری دریافت کنه.

مقایسه مشخصات A35 سامسونگ با poco x6 pro

thumb مقایسه A35 و Poco X6 Pro
Samsung Galaxy A35
thumb مقایسه A35 و Poco X6 Pro
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), plastic frame, glass back

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions161.7 x 78 x 8.2 mm (6.37 x 3.07 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.96", PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6.1

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -26.1 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 522829 (v9), 603441 (v10) GeekBench: 2740 (v5), 2931 (v6) 3DMark Wild life: 2751 (offscreen 1440p)

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR0.81 W/kg (head)

رنگ بندی

Price$360.00 / 379.00 / 339.00 / 28,999

SAR EU0.44 W/kg (head) 0.92 W/kg (body)

ModelsSM-A356E, SM-A356E/DS, SM-A356B, SM-A356B/DS

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 4 ماه پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

پوکو پرچمش بالاست

۲۵ خرداد ۱۴۰۳
alirza.amiry

متاسفانه هیچ کدوم

۱۹ خرداد ۱۴۰۳