مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

وقتی زیر 18 میلیون بودجه برای خرید گوشی کنار گذاشته باشی و طرفدار برند Xiaomi هم باشی، دو گوشی Poco F5 و Poco X5 Pro احتمالاً جزو انتخاب‌هات قرار می‌گیره. گوشی پوکو X5 Pro بهمن سال 1401 رونمایی شد ولی پوکو F5 چند ماه بعد، در اواخر اردیبهشت 1402 معرفی شد. فاصله زمانی معرفی هر دو گوشی خیلی زیاد نیست و از نظر امکانات و سخت‌افزار تا حدودی شبیه به هم هستن. در واقع رقابت بین این دو گوشی بیشتر رقابت بین نوع طراحی، کیفیت دوربین، پردازنده و رم هست که هرکدومشون در زمینه‌ای بهتر از دیگری هستن. این رو هم بگیم که پوکو F5 گرون‌تر از X5 pro بوده و باید این اختلاف قیمت رو تو مقایسه‌شون در نظر بگیرین. پس امروز با مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره.

 

مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی از نظر طراحی و کیفیت بدنه

وقتی گوشی سری F و سری X پوکو شیائومی در مقابل هم قرار می‌گیرن یه چیزی خیلی واضحه و اون اینه که گوشی سری F، پرچمدار پوکو محسوب میشه و از نظر طراحی کلاسیک‌تره. ولی گوشی سری X، برای گیمرها و افرادی که به طراحی جزیره‌ای پوکو عادت کردن جذابه. بنابراین در مقایسه طراحی این دو گوشی باید بدونید که اساس طراحی این دو گوشی و جامعه هدف اونها با هم فرق می‌کنه.

مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی از نظر طراحی

خب بریم سریع یه نگاهی به طراحی پوکو F5‌ بندازیم. این گوشی طراحی و رنگ‌بندی دلچسبی داره. دو لنز بزرگ و یه لنز کوچیک به صورت مثلثی روی قاب پشت گوشی قرار داده شدن که یه جورایی شما رو یاد گوشی‌های آیفون میندازن. اصلاً شرکت پوکو در سری F علاقه زیادی به الگوبرداری از گوشی‌های آیفون و سامسونگ از خودش نشون داده. لبه‌های این گوشی حالت نیمه تخت داره و رنگ فریم با رنگ بدنه گوشی فرق می‌کنه. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید (با رگه‌های خاص در پشت) تولید شده.

گوشی پوکو X5 pro از اصول سری X کوتاه نیومده و طراحی خاص خودشو حفظ کرده. اگه گوشی‌های سری X پوکو رو یه نگاهی بندازید می‌بینید که دوربین‌ها داخل یه جزیره با رنگ متفاوت، روی قاب پشتی گوشی قرار داده میشن. در پوکو X5 پرو هم این موضوع دیده میشه. نکته جالب اینه که دوربین‌های این گوشی هم چیدمانی شبیه دوربین‌های پوکو F5 داره و به شکل مثلثی چیده شده. با این تفاوت که کلمه Poco در کنار لنز‌ها با فونت بزرگ حک شده. گوشی پوکو X5 pro هم در سه رنگ مشکی (Astral Black)، آبی (Horizon Blue) و زرد مخصوص پوکو تولید شده.

به طور کلی، این دو گوشی از نظر طراحی کاملاً با هم فرق می‌کنن چون فلسفه ساخت گوشی‌های سری X و F‌ متفاوته. برای کسایی که دنبال گوشی با طراحی کلاسیک و شبیه آیفون یا سامسونگ هستن گوشی Poco F5 پیشنهاد میشه. ولی اگه خاص پسند هستید، گوشی پوکو X5 pro انتخاب بهتریه. در ضمن به این نکته هم اشاره کنیم که نسخه سفید رنگ گوشی Poco F5 طراحی منحصر به فردی داره و رگه‌های رنگی مخصوصی روی بدنه دیده میشه که جلوه جذابی به گوشی داده.

 

مقایسه کیفیت بدنه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

نکته جالب در مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی اینه که هر دو گوشی تقریباً ابعاد، وزن و جنس یکسانی دارن. در واقع طول و عرض هر دو گوشی حدود 162 در 76 میلی‌متر و ضخامتشون هم 7.9 میلی‌متره. عجیب‌تر اینه که هر دو گوشی دقیقاً 181 گرم وزن دارن که این یعنی وقتی دو تا گوشی رو در دست می‌گیرید، از نظر وزن و اندازه تفاوتی بینشون احساس نمی‌کنید. فریم و بدنه هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و از این نظر هم یکسان هستن.

مقایسه کیفیت بدنه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

به طور کلی نمیشه گفت که یکی از این گوشی‌ها از نظر کیفیت بدنه نسبت به اون یکی برتری داره و هر دو در یه سطح هستن.

مقایسه طراحی دوربین‌های Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

شیائومی برای طراحی دوربین‌های گوشی Poco F5 ساده‌ترین شیوه رو انتخاب کرده و دوربین‌ها رو بدون قاب پس‌زمینه روی قاب پشتی گوشی قرار داده. سه دوربین روی قاب پشتی گوشی دیده میشه که حلقه‌هایی به رنگ بدنه، دور تا دور لنزها رو گرفته. میزان بیرون زدگی لنزها از بدنه پوکو F5 خیلی زیاد نیست و از این جهت خیلی اذیتتون نمی‌کنه.

مقایسه طراحی دوربین‌های Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

اما طراحی دوربین‌های Poco X5 pro کمی متفاوته و شرکت پوکو طبق روال همیشگیش برای سری‌های X لنزها رو داخل یه جزیره مربعی که داخل یه جزیره مستطیلی قرار داره، تعبیه کرده. جزیره مربعی کمی از بدنه بیرون زده و لنزهای سه گانه این گوشی هم از جزیره مربعی بیرون زدن. به نظر میرسه مقدار بیرون زندگی لنزهای این گوشی بیشتره ولی وقتی به ضخامت هر دو گوشی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هر دو 7.9 میلی‌متر ضخامت دارن که یعنی از این نظر برابرن.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

دو نوع استاندارد محافظتی برای این دو گوشی در نظر گرفته شده. استاندارد اول مربوط به بدنه و فریم اونهاست. هر دو گوشی تونستن گواهینامه IP53 رو دریافت کنن که یعنی در برابر قطرات آب و گرد و خاک مقاوم هستن. به زبان ساده‌تر باید گفت که پوکو نتونست برای این دو گوشی گواهینامه IP67 بگیره و این دو گوشی ضدآب نیستن و فقط اگه چند قطره آب بارون روشون بریزه آسیبی نمی‌بینن که پیشنهاد می‌کنیم همین ریسک رو هم نکنید!

استاندارد محافظتی دوم این گوشی‌ها، گلس محافظیه که روی نمایشگرشون کشیده شده. روی صفحه نمایش هر دو گوشی محافظ گوریلا گلس 5 کشیده شده که در برابر ضربه و خط و خش و شکستگی از گوشی محافظت می‌کنه. گوریلا گلس 5 جزو آخرین نسخه‌های این نوع گلس به شمار میره (البته نسخه‌های جدیدتری هم اومده) و امتحان خودشو خوب پس داده.

بنابراین این دو گوشی از نظر استانداردهای محافظتی، شونه به شونه هم پیش رفتن و هر دو استانداردهای محافظتی یکسانی دارن.

 

مقایسه صفحه نمایش Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

تفاوت در جزئیات است! شیائومی برای گوشی‌های پوکو F5 و پوکو X5 pro از صفحه نمایش 6.67 اینچی و پنل AMOLED استفاده کرده و این یعنی اندازه نمایشگر هر دو گوشی یه چیزه با این تفاوت که نسبت صفحه نمایش به بدنه در پوکو F5 حدود 89 درصد و همین پارامتر در پوکو X5 pro حدود 87 درصده. همینطور که می‌بینید خیلی هم با هم فرق ندارن.

مقایسه صفحه نمایش Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

نمایشگر این دو گوشی حتی از نظر رزولوشن هم با هم برابره و کیفیت 1080 در 2400 پیکسلی با تراکم پیکسلی 395ppi ارائه میده. صفحه نمایش هر دو گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنن که یعنی گیمرها می‌تونن با کیفیت بالای پردازش تصویر با این گوشی‌ها بازی کنن و تماشای فیلم‌های باکیفیت هم لذت‌بخشه. تنها تفاوت نمایشگر این گوشی‌ها در حداکثر روشنایی اونهاست. گوشی پوکو F5 حداکثر تا 1000 نیت روشنایی در اختیار شما قرار میده و این در حالیه که پوکو X5 pro نهایتاً 900 نیت روشنایی داره که خب خیلیم کمتر از پوکو F5 نیست.

به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش این دو گوشی، امتیازات مشابهی کسب می‌کنن چون عملکرد مشابهی دارن؛ از نظر رفرش ریت، اندازه، نوع پنل، پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+ و Dolby Vision و رزولوشن، نمایشگر هر دو گوشی عملکرد یکسانی ارائه میدن.

 

مقایسه باتری و شارژدهی Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

باتری‌ها هم برابرند! وقتی باتری دو گوشی رو با هم مقایسه می‌کنید، می‌بینید که شیائومی برای هر دو از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده. بنابراین با یه بار شارژ کردن باتری می‌تونید تا حداقل یه روز با گوشی کار کنید و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشید. طبق آزمایشات سایت gsmarena باتری هر دو گوشی برای مکالمه حدود 30 ساعت دوام میاره ولی باتری Poco F5 برای وب‌گردی 10 ساعت و برای تماشای فیلم 13 ساعت دوام میاره با این تفاوت که پوکو X5 pro برای وب‌گردی حدود 16 ساعت و برای تماشای فیلم تا 19 ساعت کار می‌کنه.

سرعت شارژ هر دو گوشی هم در یه سطحه. اگه از شارژ 67 واتی که برای هر دو گوشی عرضه شده استفاده کنید، به لطف پشتیبانی از فناوری PD3.0 در حدود 46 دقیقه زمان نیاز دارید تا باتری گوشی کاملاً پر بشه که فوق العاده‌ست. این گوشی‌ّها از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 4 استفاده می‌کنن و به همین دلیله که خیلی سریع شارژ میشن. تنها تفاوت دو گوشی در این مبحث، قابلیت شارژ معکوس گوشی پوکو X5 Pro هست که این قابلیت رو Poco F5‌ نداره.

بنابراین اگه پوکو F5 و X5 Pro رو از نظر باتری و سرعت شارژ مقایسه کنیم می‌بینیم که تفاوت چشمگیری با هم ندارن. تفاوت باتری این دو گوشی در میزان ماندگاری و قابلیت شارژ معکوسشونه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

شاید یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین گوشی پوکو F5 و X5 pro همین دوربین‌هاشون باشه. هر دو گوشی دوربین سه‌گانه با ترکیبی از دوربین اصلی، دوربین اولترا واید و دوربین ماکرو دارن ولی انتخاب لنزها و کیفیت دوربین‌ها با هم فرق می‌کنه. در ادامه دوربین‌ها رو به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

 

دوربین اصلی 

لنز اصلی گوشی Poco F5 از نوع OmniVision OV64B40 بوده و کیفیت 64 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 داره. این لنز برای گوشی‌ای در این سطح یه کم قدیمی شده و گوشی‌هایی که در این محدوده قیمت هستن، لنزهای جدیدتری دارن؛ با این حال، این دوربین در روشنایی روز و شرایط ایده‌آل، عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کنه. می‌تونید از حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری این دوربین مثل عکاسی در شب، حالت Pro، عکاسی از کاغذ، عکاسی پرتره، پانوراما و فیلم‌برداری به شکل اسلوموشن یا تایم لپس هم استفاده کنید. دوربین اصلی poco F5 برای فیلمبرداری کیفیت 4K رو هم پشتیبانی می‌کنه و بخاطر پشتیبانی از حالت gyro-EIS لرزش‌های دوربین به حداقل می‌رسه.

مقایسه عملکرد دوربین‌های Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

اما گوشی پوکو X5 pro از لنز مدل Samsung ISOCELL HM2 1/1.52 با کیفیت 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 استفاده کرده. این لنز که برای پوکو X4 pro هم استفاده شده بود در حالت عادی، عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل می‌گیره مگر اینکه وارد تنظیمات دوربین بشید و اون رو روی حالت 108MP قرار بدید. عکس‌هایی که با دوربین اصلی این گوشی می‌گیرید کیفیت مطلوبی دارن، بدون نویز هستن و جزئیات به خوبی قابل تشخیصن اما خب در نظر داشته باشید که این یه گوشی میان رده‌ست و توقعتونو خیلی بالا نبرید. این دوربین هم حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری مشابه Poco F5 داره و فیلم‌هایی با کیفیت 4K میتونه ضبط کنه.

به طور کلی، گرچه روی کاغذ، عدد 108 از 64 بیشتره اما برای دوربین‌های Poco F5 و Poco X5 pro تفاوت زیادی حس نمیشه و کیفیت عکس‌های دو گوشی در یه حده. در زمینه فیلمبرداری هم به یه شکل عمل می‌کنن.

 

دوربین اولترا واید 

هر دو گوشی به دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و کادر 120 درجه‌ای مجهز شدن. کیفیت عکس‌هایی که با دوربین فوق عریض هر دو گوشی گرفته میشه خوبه و در یه سطحه. کیفیت کلی عکس‌ها بالاتر از حد متوسطه و وضعیت نمایش رنگ و کنتراست در عکس‌هایی که با این لنز دو گوشی گرفته میشه خوبه.

 

دوربین ماکرو 

برای عاشقای عکسای از چیزای خیلی کوچیک یا غذا باید بگیم که هر دو گوشی لنز 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو در اختیار شما قرار میدن. با توجه به اینکه این دوربین با همین کیفیت برای اکثر گوشی‌ها در نظر گرفته میشه، باید گفت که تفاوتی از نظر کیفیت عکس‌ها بین دو گوشی دیده نمیشه.

 

دوربین سلفی

باز هم همه‌چیز برابره! دوربین سلفی که برای این دو گوشی در نظر گرفته شده، لنز 13 مگاپیکسلیه. عکس‌‌های پرتره جذابی با دوربین سلفی هر دو گوشی می‌تونید بگیرید و فیلترهای زیبایی چهره روی هر دو گوشی نصب شده. همچنین با این دوربین می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 1080p بگیرید و هیچکدوم از گوشی‌ها از فیلمبرداری 4K برای دوربین سلفی پشتیبانی نمی‌کنن.

مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

تفاوت مهم دیگه‌ای که بین دو گوشی وجود داره، پردازنده‌هاشونه. شیائومی برای گوشی Poco F5 از چیپست کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 استفاده کرده که فناوری 4 نانومتری داره ولی پردازنده گوشی Poco X5 pro چیپست کوالکام Snapdragon 778G 5G با فناوری 6 نانومتریه. در ادامه بررسی تخصصی این دو پردازنده و امتیازاتی که کسب کردن رو آوردیم تا دید بهتری داشته باشید:

عملکرد گیمینگ: 

  • چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 برای Poco F5: امتیاز 81
  • چیپست Snapdragon 778G 5G برای Poco X5 pro: امتیاز 36

عملکرد CPU: 

  • چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 برای Poco F5: امتیاز 69
  • چیپست Snapdragon 778G 5G برای Poco X5 pro: امتیاز 41

طول عمر باتری: 

  • چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 برای Poco F5: امتیاز 91
  • چیپست Snapdragon 778G 5G برای Poco X5 pro: امتیاز 88

سایت AnTuTu 10:

  • چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 برای Poco F5: امتیاز 1120902
  • چیپست Snapdragon 778G 5G برای Poco X5 pro: امتیاز 597882

سایت GeekBench 6 (پردازنده گرافیکی)

  • چیپست Snapdragon 7+ Gen 2 برای Poco F5: امتیاز 5290
  • چیپست Snapdragon 778G 5G برای Poco X5 pro: امتیاز 2346

همونطور که در بالا می‌بینید، پردازنده گوشی Poco F5 از هر نظر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده Poco X5 pro داره و اگه سرعت و قدرت پردازش براتون مهمه حتماً به این پارامتر دقت کنید. باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت شیائومی گوشی پوکو F5 رو در یه نسخه 8GB رم با حافظه 256GB و یه نسخه 12GB رم با حافظه 256GB روانه بازار کرده و خبری هم از قابلیت ارتقاء حافظه نیست چون اسلاتی براش روی گوشی وجود نداره. اما گوشی Poco X5 pro در یه نسخه 6GB رم و حافظه 128GB و یه نسخه 8GB‌ رم با حافظه 256GB عرضه شده.

بنابراین در یه جمع‌بندی باید گفت که گوشی Poco F5 از نظر پردازنده، رم و حافظه داخلی، بهتر از Poco X5 pro عمل کرده و امتیازات بهتری بدست آورده.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

گوشی پوکو F5 با رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 تولید شده که می‌تونید اون رو به آخرین نسخه اندروید هم آپدیت کنید. در طرف مقابل، گوشی پوکو X5 پرو هم با رابط MIUI 14 و اندروید 12 معرفی شده بود که بعد از خرید، می‌تونید سیستم عامل این گوشی رو هم ارتقاء بدید.

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

سیستم عامل و رابط کاربری هر دو گوشی شبیه همه و تفاوت در جزئیات آیکون‌ها و چیدمان اونهاست. بنابراین از نظر نرم‌افزاری خیلی نمیشه گفت که یکی از گوشی‌ها بهتر از اون یکیه.

 

مقایسه اسپیکرهای Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی

گوشی‌های سری X پوکو از نظر حجم صدا، اغلب بهتر از سری‌های دیگه هستن. گوشی Poco X5 pro هم به همین شکله و بخاطر وجود دو اسپیکر قدرتمند در بالا و پایین گوشی و پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos کیفیت و حجم صدایی که تولید می‌کنه بیشتر از دو اسپیکر گوشی Poco F5 هست. البته باید اشاره کنیم که اسپیکر هر دو گوشی در دسته اسپیکرهای پرقدرت قرار می‌گیرن ولی اگه این دو گوشی از نظر اسپیکر مقایسه بشن، قطعاً پوکو X5 pro بهتره.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گوشی Poco F5 توی بازار ایران (اردیبهشت 1403) به قیمت حدود 18 میلیون تومان فروخته میشه و گوشی Poco X5 pro قیمتی بین 14 تا 16 میلیون تومان داره. تفاوت قیمت گوشی بین این دو مدل زیاده ولی باید ببنیید از گوشی چه انتظاری دارید؟ به طور کلی اختلاف ۴ تومنی اف ۵ نشون میده که تو خیلی از بخش‌ها از جمله پردازنده عملکرد بهتری از خودش نشون داده. اما آیا همه قابلیت‌های این گوشی به درد شما می‌خوره که این هزینه اضافی رو بدین؟ اگه حافظه سریع‌تر می‌خواین و قدرت پردازش گوشی خیلی براتون مهمه، بدون شک باید به سراغ Poco f5 برین. اما هزینه ۱۸ میلیونی براتون منطقی نیست، می‌تونین با ایکس ۵ پرو تقریبا مشخصات اف ۵ رو با سطح پایین‌تری داشته باشین و تازه از شارژ معکوس هم بهره‌مند بشین.

مقایسه مشخصات poco f5 با poco x5 pro

thumb مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی
Xiaomi Poco F5
thumb مقایسه Poco F5 و Poco X5 Pro شیائومی
Xiaomi Poco X5 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, May 09

StatusAvailable. Released 2023, May

Announced2023, February 06

StatusAvailable. Released 2023, February 07

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Blue, White

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back, plastic frame

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 7.9 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, Blue, Yellow

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back, plastic frame

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions162.9 x 76 x 7.9 mm (6.41 x 2.99 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, Dolby Vision, HDR10+, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~86.8% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 900 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging67W wired, PD3, QC4, 100% in 46 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, QC4 5W reverse wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, (wide), 1/2", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.9, (wide), 1/1.52", 0.7m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06" 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (1x2.91 GHz Cortex-X2 & 3x2.49 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 725

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)

CPUOcta-core (1x2.4 GHz Cortex-A78 & 3x2.2 GHz Cortex-A78 & 4x1.9 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 642L

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14 for POCO

OSAndroid 12, MIUI 14 for POCO

ویژگی ها

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

PositioningGPS, GLONASS, BDS, GALILEO

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 118h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 931174 (v9) GeekBench: 3939 (v5.1), 4348 (v6) GFXBench: 66fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو -24.9 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 113h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 531398 (v9) GeekBench: 2930 (v5.1) GFXBench: 28fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$379.05 / 429.90 / 399.00 / 35,999

SAR EU

Models23049PCD8G

SAR

رنگ بندی

Price$269.00 / 299.00

SAR EU

Models

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 12
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

دیگ الان با این قیمت زیاد ارزش خرید ندارن

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

امیتاز اف ۵ بیشتر و بالاتره
پس قطعا بهتره

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mobin.sn

موبوکوین چی شد؟!!

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
سید مهیار موسویان عربی

سلام وخسته نباشید از آقای مهدی شجاری و ممنون از شما

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

موبوبکس لیگ موبوکوین چی شد؟؟
نه جدولش هست نه توی پنلمون

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirza.amiry

ziba bood

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
Emran.B1388

👌

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

بسیار عالی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
MHH

I have poco x5 pro and it’s really good

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
Arvin Hashemi

اقا لیگ موبونیوز کنسل شده چون تو سایت و پروفایل گزینش حذف شده؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

اقا راستی چرا یه هو انقدر poco f5 pro کشید بالا قیمتش؟؟
همینطور ۱۳ لایت؟؟
مخصوصا ۱۳ لایت که ویگه خیلی قدیمیه😐
پوکو هم یه زمانی توی رنج ۲۱ اینا بود الان شده ۲۶ ۲۷

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

به نظرم گوشیای شیائومی رو باید سعی کنید مال همون سالشو بخرید.
یعنی مثلا الان که تازه پوکو ایکس 6ها اومدن خریدشون خوبه اما یکی دوسال دیگه نه‌
چون همینجوری هم اپدیت نرم افزاری منطمی ندارم دیگه چه برسه به اینکه قدیمیهم بشن

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳