بررسی بلند مدت پوکو F5 شیائومی

اواسط بهار سال 1402 (2023 میلادی) بود که کمپانی پوکو شیائومی، میانرده خودش رو با نام Poco F5‌ روانه بازار کرد. این گوشی با پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 نوید رقابتی جدی با پرچمدارهای گران‌قیمت بازار رو می‌داد و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی پوکو تبدیل شد. حالا برخلاف روزهای اول که مدل‌های مختلف این گوشی با قیمت حدود 21 میلیون تومان فروخته میشد، شما می‌تونید اون رو با حدود 17 میلیون تومان هم خریداری کنید و این یعنی احتمالاً پوکو F5‌ در بلند مدت مشکلاتی از خودش نشون داده. برای اینکه بهتر متوجه بشیم این گوشی بعد از حدود یکسال که از معرفیش میگذره، چه وضعیتی داره، با موبونیوز همراه باشید تا بررسی بلند مدت پوکو F5‌ شیائومی رو با هم انجام بدیم و ببینیم چه خبره؟

 

بررسی خصوصیات ظاهری و کیفیت بدنه Poco F5 در بلند مدت

گوشی Poco F5 با بدنه و فریم پلاستیکی ساخته شده و از نظر طراحی به گوشی‌های ترند بازار بسیار شبیهه. مشخصات فنی این گوشی به راحتی اون رو در رده میانرده های باکیفیت قرار میده نشون از ارزش خرید بالاش در بازار ایران داره. بعضی از این ویژگی‌ها از قرار زیرن:

  • نمایشگر و بدنه با محافظ گوریلا گلس 5
  • نمایشگر AMOLED دالب ویژن با رفرش ریت 120 هرتز
  • برخورداری از پردازنده کوالکام 7+ نسل 2
  • مجهز به رم 12 گیگ و حافظه UFS 3.1
  • مجموعه دوربین‌های 64+8+2 مگاپیکسلی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با فست شارژ 67 وات

بررسی خصوصیات ظاهری و کیفیت بدنه Poco F5 در بلند مدت

در ادامه چند نمونه از مواردی که در مورد طراحی ظاهری و کیفیت بدنه این گوشی در استفاده طولانی مدت باهاش برخورد کردیم رو آوردیم.

طراحی نامتقارن فریم‌های بالایی و پایینی

موضوعی که شاید در ابتدای استفاده از گوشی اکثر کاربرها متوجه‌ش نمیشن تفاوت ضخامت فریم بالا و فریم پایینه! در واقع اکثراً فکر می‌کنن همه‌چیز متقارن طراحی شده و طبیعتاً ضخامت فریم در تمام بخش‌ها باید با هم یکسان باشه اما اینطور نیست و اگه با دقت و وسواس بیشتری به طراحی Poco F5 نگاه کنید، می‌بینید که بخش پایین‌تر کمی چاق‌تر از بخش بالایی طراحی شده. البته این رو نمیشه یه ایراد در طراحی به حساب آورد و فقط نکته‌ایه که در بررسی خیلی دقیق گوشی بهش برخوردیم.

 

طراحی فریم‌های کاملاً تخت

یکی دیگه از موضوعات جالب که در بررسی بلند مدت پوکو F5‌ باهاش مواجه شدیم و شاید برای شما هم جالب باشه اینه که طراحی فریم این گوشی کاملاً تخت و ارگونومیک انجام شده. این یعنی چی؟ یعنی شما می‌تونید گوشی رو به صورت عمودی یا افقی روی میز قرار بدید و سقوط نکنه. نمی‌دونیم این قابلیت خیلی به دردتون میخوره یا نه اما به نطر موضوع قابل توجهی میاد.

 

هندلینگ عالی

همونطور که گفته شد بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده و می‌تونست لغزنده باشه اما اصلاً اینطور نیست. گرچه برای اینکه خیالتون راحت بشه بهتره یه کاور مطمئن به گوشی بندازید تا نگران لیز خوردنش نباشید، اما به طور عادی هم راحت توی دست قرار می‌گیره. اندازه پوکو F5‌ به گونه‌ای که افراد با دست‌های متوسط و بزرگ به راحتی می‌تونن گوشی رو در دست بگیرن و باهاش کار کنن. این گوشی به دلیل ضخامت، طول، عرض و وزنی که داره، هندلینگ خیلی خوبی ارائه میده که به مرور زمان هم از بین نمیره.

بررسی کیفیت بدنه Poco F5 در بلند مدت

این گوشی به دلیل ضخامت، طول، عرض و وزن 181 گرمی، هندلینگ خیلی خوبی ارائه میده که به مرور زمان هم از بین نمیره. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های جدی خوش دست بودنشونه؛ به خصوص که همه کمپانی‌ها دارن به سمت بزرگ‌تر کردن نمایشگر پیش میرن و این مسئله روی گریپ گوشی تاثیر زیادی میذاره.

 

رنگ سفید گوشی

این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و سفید تولید شده. نسخه رنگ سفید این گوشی طراحی بسیار جذابی داره و اگه از زوایای مختلف به قاب پشت این گوشی سفید رنگ نگاه کنید، شکل‌هایی شبیه برف یا یخ روی بدنه ظاهر میشه که برای دخترهای جوان و خیلی از پسرها جذابیت داره. اما رنگ مشکی و آبی تیره این گوشی احتمالاً عمومی‌تر هستند و برای کسایی که دنبال گوشی با رنگ معمولی‌ان مناسبن. با این وجود این گوشی از نظر رنگ و چیدمان طیف رنگ‌ها روی قاب، فریم و حلقه‌های دور دوربین، طراحی جذابی داره که با گذشت زمان هم کهنه و کسل کننده نمیشه.

 

کیفیت ساخت بدنه

بدنه و فریم پوکو F5 از پلاستیک با کیفیت بالا ساخته شده و طی یکسالی که کاربرها ازش استفاده کردن هیچ نشونه‌ای از لپ پریدگی یا خط و خش‌های اضافی روی بدنه به وجود نیومده. همچنین رنگ آمیزی بدنه هم به صورتی انجام شده که در طی یکسال استفاده هنوز تغییر رنگی روی قاب یا فریم گوشی مشاهده نشده و در اثر تماس انگشتان با کلیدهای ولوم و پاور هم شاهد تغییر رنگ نبودیم.

 

بررسی صفحه نمایش Poco F5 در بلند مدت

صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED برای این گوشی پوکو در نظر گرفته شده که میتونه 68 میلیارد رنگ رو نشون بده. علاوه بر این تو این نمایشگر از فناوری‌های Dolby Vision و HDR10+ استفاده شده که سطحش رو چند لول بالاتر هم می‌بره.

بررسی صفحه نمایش Poco F5 در بلند مدت

خب همه این اعداد و ارقام زمانی اهمیت پیدا می‌کنه که ببینیم آیا بعد از یکسال، هنوز نمایشگر گوشی کیفیت اولیه رو داره یا نه. به همین منظور می‌خوایم صفحه نمایش رو از جنبه‌های مختلف ارزیابی کنیم.

 

روشنایی صفحه نمایش در بلند مدت

حداکثر روشنایی صفحه نمایش Poco F5‌ روی کاغذ 1000 نیت گفته شده اما طبق ارزیابی‌های ما حداکثر به 963 نیت میرسه که برای یه گوشی با این محدوده قیمت و در دسته میان رده‌ها عدد خوبیه. روشنایی صفحه در بلند مدت تغییری نمی‌کنه و بعد از یکسال، هنوز هم می‌تونید به حداکثر روشنایی‌ای که گفته شده دست پیدا کنید. بنابراین میشه در زیر نور مستقیم خورشید از گوشی استفاده کرده و آیکون‌ها رو به راحتی ببینید. (البته نه به اندازه گوشی‌های پرچمدار!)

در طرف مقابل، حداقل روشنایی نمایشگر خیلی بالاست! اگه بخوایم ساده‌تر بگیم، وقتی روشنایی نمایشگر رو روی حداقل قرار میدید تا نور خیلی کمی دریافت کنید، هنوز روشنایی زیادی به چشم می‌خوره که این موضوع در شب ممکنه براتون آزاردهنده باشه. متاسفانه کاری براش نمی‌تونید بکنید چون شیائومی امکانات بخصوصی برای کاهش بیشتر روشنایی در اختیارتون قرار نمیده. الگوریتم تنظیم روشنایی خودکار Poco F5‌ خیلی خوب کار می‌کنه و میشه گفت یکی از بهترین گوشی‌ها در این زمینه‌ست که با توجه به نور محیط، روشنایی صفحه رو به بهترین شکل ممکن تغییر میده.

 

کیفیت رنگ نمایشگر در بلند مدت

نمایشگر این گوشی در زمینه نشون دادن رنگ‌های مختلفی چیزی کم نداره و تقریباً همه رنگ‌های طیف sRGB رو نمایش میده. گرچه اگه خیلی روی این بخش دقیق بشید متوجه میشید که رنگ‌های سفید نمایشگر یه کم به رنگ آبی میزنن ولی به طور کلی، کیفیت رنگ در بلند مدت تغییری نمی‌کنه. در تنظیمات پیشرفته صفحه نمایش می‌تونید کنتراست و دمای رنگ‌ها رو به صورت دستی تغییر بدید و اگه سرد بودن رنگ‌ها اذیتتون می‌کنه از دمای گرم رنگ که در تنظیمات وجود داره استفاده کنید تا سفید‌ها بیشتر به زرد نزدیک بشن تا به آبی.

 

نرخ تازه‌سازی نمایشگر

بالاترین حد نرخ تازه‌سازی نمایشگر Poco F5 عدد 120 هرتزه که برای گوشی در این قد و قواره، عدد بالایی محسوب میشه. شما می‌تونید وارد تنظیمات بشید و به صورت دستی، این نرخ رو روی 120Hz قرار بدید. اما متوجه میشید که فقط در صورت اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین، این 120 هرتز در اختیار شما قرار داده میشه و در حالت عادی، هنوز هم نمایشگر روی 60 هرتز عمل می‌کنه. با این وجود، روانی نمایش تصاویر خوب عمل می‌کنه و با گذشت زمان هم افتی در کیفیت این موضوع دیده نشد.

 

صفحه نمایش همیشه روشن

این عبارت گول زننده‌ست! گوشی Poco F5 نمایشگر همیشه روشن نداره و برای اینکه ساعت و اطلاعات روی نمایشگر رو ببینید باید با انگشتتون به نمایشگر ضربه بزنید تا 10 ثانیه‌ای روشن بمونه و بعدشم دوباره خاموش بشه. احتمالاً شیائومی برای صرفه‌جویی در باتری و افزایش عمر نمایشگر این کار رو کرده ولی خوبه که بدونید با یه گوشی که نمایشگرش قابلیت همیش روشن (AOD) داشته باشه طرف نیستید. با این حال، گزینه‌های زیادی برای تنظیمش وجود داره و می‌تونید امکانات و اطلاعات زیادی رو براش تیک بزنید که با ضربه زدن به نمایشگر نشون داده بشه.

 

بررسی عملکرد دوربین Poco F5 در بلند مدت

بخاطر استفاده از چیپست قدرتمند در Poco F5 دوربین‌های 64، 8 و 2 مگاپیکسلی این گوشی، عملکرد خیلی بهتری نسبت به نسل قبلی این گوشی (Poco F4) ارائه میدن. دوربین اصلی در شرایط روز عکس‌های بسیار خوبی با جزئیات زیاد، وضوح عالی و محدوده دینامیکی وسیع ثبت می‌کنه. رنگ‌های عکس‌ها کمی Pop هست اما در این زمینه زیاده‌روی نشده و خیلی توی ذوق نمی‌زنه. (بجز چمن‌ها که به نظر میرسه عکس‌هایی که با دوربین اصلی از چمن‌ها می‌گیرید بیش از حد سبزه) کیفیت ضبط صدای فیلم‌ها هم به خوبی کنترل شده و به لطف فناوری OIS خبری از تاری عکس یا فیلم بخاطر لرزش دست نیست.

بررسی عملکرد دوربین Poco F5 در بلند مدت

دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی این گوشی هم کیفیت خوبی ارائه میده و فقط یه کمی بهتر از اولتراوایدهای 8 مگاپیکسلی دیگه عمل می‌کنه و نمی‌تونه شگفت‌انگیز باشه. بنابراین منتظر معجزه نباشید. وضوح بالایی در عکس‌هایی که با این لنز می‌گیرید وجود نداره و جزئیات زیادی رو به نمایش نمیذاره. رنگ‌های این دوربین کمی گرم‌تر از دوربین اصلی هست و در کل کیفیت متوسطی داره که در بلندمدت هم تغییری براش ایجاد نشده.

همچنین برای عکاسی در شب هم می‌تونید از حالت مخصوص Night Mode استفاده کنید یا اینکه دوربین رو روی حالت خودکار شب قرار بدید. عکس‌هایی که در شب و با حالت شب خودکار گوشی می‌گیرید وضوح عالی، سطوح جزئیت خوب، محدوده دینامیکی مناسب و نویز بسیار کمی دارن. این عکس‌ها از نظر کنتراست هم خوب هستن. این کیفیت در بلند مدت هم وجود داره و کیفیت عکاسی در شب گوشی افت نمی‌کنه.

بررسی سخت افزاری Poco F5 در بلند مدت

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی Poco F5 در حالت عادی کیفیت خوبی رو برای عکس‌های پرتره شما در اختیارتون قرار میده اما وقتی دقیق‌تر به عکس‌های سلفی نگاه می‌کنید متوجه نویزهایی در تصویر میشید. این موضوع در شب بدتر میشه و عکاسی سلفی در شب نتیجه خوبی نداره. به نظر میرسه قانون عکس سلفی اینه که حتماً باید در روشنایی روز یا نور مناسب گرفته بشه و دوربین سلفی پوکو F5 هم از این قانون پیروی می‌کنه. بنابراین مطمئن بشید که موقع استفاده از دوربین سلفی، نور خوبی به شما یا سوژه‌ها تابیده شده باشه.

به طور کلی، دوربین Poco F5 در بلند مدت شاهد افت کیفیت نبوده و در کنار حالت‌های خاص و ویژه‌ای که برای عکاسی و فیلم‌برداری در اختیار شما قرار میده، مشکلات و ضعف‌هایی که از اول داشته، در بلند مدت هم وجود داره و از اون بدتر نمیشه.

 

بررسی سخت افزاری Poco F5 در بلند مدت

سخت افزار گوشی یکی از مهم‌ترین قسمت‌هاشه و هر خروجی تصویر یا صدایی که ازش می‌گیرین کاملا به همین بخش بستگی داره. در این بخش می‌خوایم کیفیت و کارکرد سخت‌افزارهایی مثه اسپیکر، سنسور اثر انگشت و موتور ویبره رو در بلند مدت بررسی کنیم و ببینیم هنوزم کیفیت اولیه رو دارن یا نه؟

 

بررسی اسپیکر Poco F5 در بلند مدت

کمپانی شیائومی برای گوشی پوکو F5‌ از دو اسپیکر بزرگ، یکی در بالا و دیگری در پایین قاب گوشی استفاده کرده. این یعنی وقتی با تلفن با کسی صحبت می‌کنید، بخشی از صدای مخاطب شما به بیرون نشت میکنه و اطرافیانتون هم می‌تونن صدای مخاطب شما رو بشنون مگر اینکه صدا رو کم کنید. با این وجود، دو اسپیکر بزرگی که برای Poco F5 در نظر گرفته شده کیفیت و حجم صدای خیلی خوبی برای گوشی در این محدوده قیمت داره. کیفیت اسپیکر در بلندمدت تغییری نکرده و هنوز هم وقتی صداشو خیلی زیاد کنید، کیفیت باس صدا افت می‌کنه. به هر حال، از اسپیکر گوشی‌ای در این حد، نمیشه کیفیت اسپیکر گوشی پرچمدار رو انتظار داشت و همین که با گذشت زمان افت زیادی نداره، خودش یه امتیاز مثبت محسوب میشه.

 

بررسی سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره Poco F5 در بلند مدت

سنسور اثر انگشت پوکو اف 5 روی کلید پاور در قسمت راست گوشی قرار داده شده. برای فعال کردن این سنسور باید وارد تنظیمات گوشی بشید و اول از همه انگشت خودتونو روی کلید پاور قرار بدید تا به طور کامل اسکن انجام بشه و بعد از اون، فقط با لمس این کلید، قفل گوشی باز میشه. طبق بررسی‌های ما و نقدهایی که روی استفاده بلند مدت از این گوشی شده، سنسور اثر انگشت مثل روز اول کار می‌کنه و در بالای 99 درصد مواقع بدون نقص یا تاخیر، قفل گوشی رو باز می‌کنه.

بررسی سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره Poco F5 در بلند مدت

این گوشی همچنین از طریق دوربین سلفی، قابلیت باز کردن قفل با تشخیص چهره رو هم داره که اگه فعالش کنید، فقط با نگاه کردن به صفحه گوشی، قفلش باز میشه. اگه از این سیستم امنیتی استفاده کنید احتمالاً در شب یا مواقعی که نور مناسبی وجود نداشته باشه به مشکل بر می‌خورید. اونطور که ما بررسی کردیم زمانی که چشمتون بسته باشه هم این سیستم قفل گوشی رو باز نمی‌کنه که برای امنیتتون مناسبه.

 

موتور ویبره

یکی از نقاط ضعف پوکو F5‌ رو باید موتور ویبره‌ش دونست. وقتی تنظیمات ویبره رو روی آخرین و بهترین حالتش قرار میدید، هنوز هم خبری از لرزش‌های عمیق و صداهای لرزش خوب نیست. البته اگه قبلاً گوشی Redmi‌ داشته باشید به این ضعف ویبره عادت دارید. اما کسایی که گوشی‌هایی بجز شیائومی رو استفاده می‌کنن احتمالاً با ضعف موتور ویبره این گوشی به مشکل بر میخورن یا حداقل خیلی ازش لذت نمی‌برن.

 

بررسی عملکرد پردازشی Poco F5 در بلند مدت

برای پوکو F5 از چیپست کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 استفاده شده که فقط یه پله پایین‌تر از Snapdragon 8 هست. بنابراین قدرت پردازشی این گوشی در مقایسه با قیمتش خیلی خوبه و برای اجرای چندین برنامه سرعت خوبی در اختیار شما قرار میده. اما آیا در بلند مدت هم کیفیتیشو حفظ می‌کنه؟ این چیپست 8 هسته در بیشتر از 90 درصد مواقع مثل یه چیپست پرچمدار عمل می‌کنه و همین موضوع ممکنه شما رو شگفت‌زده کنه.

بررسی عملکرد پردازشی Poco F5 در بلند مدت

با این حال، وقتی در بلند مدت از گوشی استفاده می‌کنید و چندین برنامه یا بازی سنگین رو باهاش اجرا می‌کنید، با کندی در عملکرد پردازش مواجه میشید. این کندی طبیعیه چون گوشی برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی نشده و پردازنده و رم توانایی اجرای برنامه‌های مالتی تسک رو در حد حرفه‌ای ندارن. اما به طور کلی، سرعت و قدرت پردازش پوکو F5 در یکسال اول افت چندانی نمی‌کنه ولی قطعاً‌ با گذشت زمان و آپدیت شدن نرم‌افزارها، مشکلاتی در اجرای برنامه‌ها به وجود میاد که حتی برای گوشی‌های پرچمدار هم طبیعیه.

 

بررسی عمر باتری و شارژدهی Poco F5 در بلند مدت

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی Poco F5 با قابلیت شارژ فوق سریع، نظر خیلی از کاربرها رو به خودش جلب می‌کنه. گرچه این گوشی قابلیت شارژ‌ بی‌سیم نداره ولی اینکه در کمتر از 50 دقیقه می‌تونه شارژ باتری رو از 0 به 100 درصد برسونه یه امتیاز بزرگ محسوب میشه. کیفیت باتری در بلند مدت کاهش پیدا می‌کنه چون این یکی از بخش‌های مصرفی گوشی محسوب میشه اما این افت کیفیت به حدی نیست که توی ذوق بزنه. در واق شما در یکسال اول اصلاً‌ افت کیفیت باتری رو متوجه نمیشید و مثه روز اول شارژ رو براتون نگه میداره. اگه از برنامه بهینه‌سازی مصرف باتری که روی شیائومی قرار داره استفاده کنید و برنامه‌هایی که مصرف زیادی دارن رو غیرفعال کنید، باتری Poco F5 تا سالها بدون مشکل براتون کار می‌کنه.

 

آیا Poco F5 پس از بررسی بلند مدت هنوز هم ارزش خرید داره؟‌

گوشی Poco F5‌ که در برخی از بازارها به نام Redmi Note 12 Turbo هم شناخته میشه، جزو گوشی‌های میان رده با کارایی بالا قرار می‌گیره. این گوشی از پردازنده قدرتمند کوالکام استفاده می‌کنه که حتی در بلند مدت هم افت چشمگیری نداره. نمایشگر باکیفیت AMOLED داره که روشنایی و نرخ تازه‌سازی بالایی در اختیار شما قرار میده. بدنه‌ش در بلند مدت دچار آسیب، شکستگی و رنگ‌رفتگی نمیشه و دوربین‌ها به مرور زمان افت کیفیت پیدا نمی‌کنن. از همه مهم‌تر اینه که این گوشی به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهزه که تا چندین سال بدون مشکل کار می‌کنه و می‌تونه زیر 50 دقیقه 0 تا 100 درصدش رو پر کنه. این گوشی الان توی بازار ایران در حدود قیمت 17 تا 19 میلیون تومان (اردیبهشت 1403) به فروش میرسه و این در حالیه که در زمان رونمایی، قیمت گوشی پوکو در حدود 21 میلیون تومان داشت. اگه دنبال گوشی هوشمندی هستید که تا چند سال بتونید روی باتری، دوربین و پردازنده‌ش حساب کنید، Poco F5 امتحانش رو خوب پس داده.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 9
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Gojomiu

من که تقریبا همون اوایل که این گوشی اومد خریدمش
واقعا نقصی توش ندیدم
سنگین ترین گیمارو باهاش تو طولانی مدت زدم و هنوزم بهترین عملکردو داره برام
باتریش هم خوبه تا حدی
تنها نقصی که میشه ازش گرفت دوربینه که خب مصرف من دوربین نبود برای همین مشکلی ندارم باهاش
ولی خب همونطور که بقیه گفتن زمان خریدش گذشته دیگه و گوشی های بهتری هستن

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

جالب نیست محصولش
خیلی درگیرش نباشید

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

منتظر پوکو f6 هستیم ….

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
عمده تک

با احترام
گوشی های شیائومی بزرگترین بدیشون اینکه همیشه میخوای بخری گوشی بهتری در اون‌رنج مدتی بعد وارد بازار می کنه که عملا در خرید تردید میکنیم
من تقریبا ۴ ساله دارم، الان هم f5 pro گرفتم، ولی بعد خرید هر کدومش کمتر از دو سه ماه گوشی جذاب تری رو کرده
در مورد f5 pro که دارم آقای ندیدم، x3 هم چند ساله دارم همینطور، ولی خب به مرور زمان امکانات و ساختار گوشی جوابگو نیاز روز نیست مثل تمام برندهای دیگه
ولی f5هم مثل مدل پرو گوشی خوب و با کیفیتیه نسبت به قیمت، و دلیل افت قیمتش فقط رقبای هم برند و گاها برند های رقیب است، خب حدود یک ساله اومده تو بازار، طبیعیه کلی رقیب جدید و بهتر داشته باشه که عامل اصلی افت قیمته

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

زمان خودش عالی بود ولی الان بهتره که X6 Pro بخری یا برای F6 صبر کنی.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Mohammad1405

    مشخص نیست این f6 کی میاد؟

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

زمان خودش عالی بود ولی الان بهتره که X6 Pro بخری یا برای F6 صبر کنی

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

گوشی واقعا خوب و ارزش بالایی “بود” ولی الان باید صبر کنی تا اف‌۶ بیاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

فکر میکردم خیلی به مشکل خورده باشه(اخه اون اوایل شایعاتی بود که اصلا خب نیست و…)

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳