بررسی مشخصات گوشی Oneplus Ace 2

اکثر ما برند وان پلاس رو با واژه قاتل پرچمدار و با ارزش خرید بالا به نسبت قیمت میشناسیم اما توی چون سال اخیر و بعد از ترکیب شدن با برند Oppo گوشی های وان پلاس جذابیت و خفن بودن خاص قبلی رو ندارند و با توجه به قیمت و ارزش خرید، گزینه های خیلی بهتری رو میتونید توی بازار پیدا کنید. اما بعد از معرفی گوشی OnePlus 11 همه منتقدین و طرفداران از این گوشی به عنوان برگشت وان‌پلاس به سال های قبل و دوران اوجش یاد کردند. حالا بعد از یه مدت از عرضه گوشی پرچمدار وان‌پلاس نسخه اقتصادی این گوشی که بیشتر برای بازار چین ساخته شده و با نام گوشی OnePlus 11R در بازار اروپا و آمریکا عرضه شده رو میخوایم بررسی کنیم و ببینیم این گوشی به نسبت قیمت حدودا ۶۰۰ دلاریش چه امکاناتی رو به شما میده و آیا شایسته لقب یکی از خفن‌ترین قاتل پرچمدارهای امسال هست؟ پس با بررسی مشخصات گوشی OnePlus Ace 2 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی وان پلاس Ace 2

وان پلاس در زمینه کیفیت ساخت و طراحی تفاوت خاصی بین دو گوشی وان پلاس ۱۱ و این گوشی قائل نشده و میشه گفت تقریبا همون بدنه رو با همون متریال برای این گوشی استفاده کرده. قسمت پشتی از گلس ساخته شده ولی بر خلاف گوشی وان پلاس ۱۱ به جای طراحی براق از یه صیقل مات و خوشگل استفاده کرده و به راحتی کثیف نمیشه و اثر انگشت روی اون باقی نمی‌مونه. طراحی گوشی مثل باقی گوشی های پرچمدار و قاتل پرچمدار به صورت خمیده ساخته شده تا با توجه به ابعاد و وزن گوشی بهتر توی دست قرار بگیره. جزیره دوربین به سبک گوشی وان پلاس از یه بخش دایره بزرگ با برآمدگی نسبتا زیاد استفاده میکنه که سه تا لنز اصلی و یه فلش LED توی اون قرار دارند. آرم Hasselbald هم از روی گوشی حذف شده و نشون از عدم همکاری وان پلاس با این برند برای گوشی ace ۲ میده. دور این جزیره دوربین یه فریم فلزی قرار گرفته که به صورت کشیده با فریم گوشی ترکیب میشه.

بررسی طراحی وان پلاس Ace 2

لوگو معروف وان پلاس هم به صورت براق وسط قاب پشتی قرار گرفته. با توجه به قاتل پرچمدار بودن گوشی نسبتا قطر زیادی داره و تقریبا وزن ۲۰۴ گرمی داره که باعث میشه خیلی گوش راحت و خوش دستی نباشه و در استفاده طولانی مدت کمی به دستتون فشار وارد کنه. البته به خاطر طراحی متقارن گوشی که هم توی پنل پشتی و هم نمایشگر جلو از طراحی خمیده ای استفاده شده باعث میشه یه مقداری در دست گرفتن گوشی حس خوشایند و مناسبی داشته باشه. توی دوتا رنگ مشکی و آبی عرضه میشه که رنگ آبی خیلی خوشگل و خاصی داره. برای محافظت از گوشی وان پلاس برای قسمت پشتی از گوریلا گلس ۵ و روی نمایشگر از گلس Asashi استفاده میکنه که بیشتر در صنعت ساختمون و ماشین سازی ازش استفاده میشه و مقاومت خوب و مناسبی در مقابل خط و خش و خرد شدن داره. البته از گواهی IP خبری نیست که بعضی شرکت های چینی برای اینکه هزینه ساخت گوشی رو کاهش بدن هزینه های لازم برای تایید شدن توی این آزمایش و گواهی رو پرداخت نمیکنن.

مشخصات بدنه گوشی وانپلاس ایس 2

فریم از جنس فلز مقاوم و به صورت منحنی ساخته شده تا یه مقدار به گریپ و در دست قرار گرفتن گوشی کمک کنه تا به راحتی از دست سر نخوره. روی لبه راست دکمه سایلنت مخصوص وان پلاس که توی سه لول تغییر حالت میده در کنار دکمه پاور قرار داره. دکمه های کم و زیاد کردن صدا به سبک گوشی های آيفونی روی لبه چپ قرار گرفته و بالای گوشی هم میکروفون و فرستنده مادون قرمز قرار داره. پایین گوشی پورت تایپ سی، اسپیکر، میکروفون و درگاه سیم کارت قرار داره که که فقط از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و خبری از کارت حافظه جانبی نیست. صفحه نمایش به صورت خمیده ساخته شده که حاشیه بسیار کمی به خصوص از کنارهای گوشی داره و حس یه گوشی پرچمدار رو بهتون میده. دوربین سلفی هم توی یه ناچ کوچیک وسط نمایشگر قرار داره.

گوشی Oneplus Ace 2 با استفاده از طراحی زیبا و جذابی که توی گوشی وان پلاس ۱۱ استفاده شده بود و استفاده از متریال با کیفیت ساخت خوب و قابل توجه تونسته یه گوشی خوش ساخت تحویل مخاطبین خودش بده که نقطه ضعف یا مشکلی در این بخش نداره.

 

بررسی صفحه نمایش وان پلاس ACE 2

صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی با پنل امولد و رزولوشن ۱۲۴۰ در ۲۷۷۲ پیکسلی و امکان نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ جزئیات زیادی رو به شما نمایش میده و ترکیب رنگ بسیار زنده و جذابه. از قابلیت +HDR10 هم توی پشتیبانی میکنه. نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتزی به صورت هوشمند و با توجه به کاری که دارید با گوشی انجام میدید میتونه بین حالت های مختلف از ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کنه ولی LTPO نیست و عددهای پایین تر رو پشتیبانی نمیکنه. تاچ سمپلینگ گوشی موقع بازی میتونه تا ۳۶۰ هرتز افزایش پیدا کنه و یه تجربه روون و با پاسخ‌دهی مناسب رو موقع بازی کردن به شما بده.

بررسی صفحه نمایش وان پلاس ACE 2

روشنایی صفحه نمایش میتونه در حالت روشنایی خودکار تا ۱۴۵۰ نیت افزایش پیدا کنه تا یه تجربه بسیار خوب رو حتی زیر نور مستقیم آفتاب داشته باشید. خمیده بودن صفحه نمایش با اینکه باعث زیبایی پنل شده ولی ممکنه با همه سلیقه ها جور نباشه ولی به نسبت تاچ های اشتباهی کمی رخ میده و میتونید بدون مشکل خاصی از گوشی استفاده کنید. البته موقع نصب گلس روی نمایشگر ممکنه کمی اذیت بشید. البته گلس آساشی قرار گرفته میتونه تا حدودی خیالتون رو بابت آسیب ندید نمایشگر راحت کنه. حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر قرار داره و به نسبت گوشی وان پلاس ۱۱ مقداری دسترسی بدی داره و خیلی محل قرارگیری اون پایینه و ممکنه در ابتدا در استفاده از اون به مشکل بخورید اما در کل سرعت و دقت مناسبی موقع باز کردن گوشی داره. وان پلاس از یه نمایشگر با جزئیات بالا و خفن برای این گوشی استفاده کرده که به خوبی میتونه یه همراه مناسب موقع تماشای ویدیو و یا بازی با گوشی برای شما باشه.

 

مشخصات باتری Oneplus Ace 2

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با توجه به قدرت پردازشی و مصرف بالای نمایشگر گوشی شارژدهی خوبی داره و تقریبا میتونه در استفاده معمولی حدود یک روز کامل رو به شما شارژدهی کنه.

مشخصات باتری Oneplus Ace 2

آداپتور ۱۰۰ واتی که توی جعبه قرار گرفته پک امکانات این محصول رو کامل میکنه و شما با کمک این شارژر میتونید توی حدود ۱۰ دقیقه ۵۰ درصد گوشی رو شارژ‌ کنید و شارژ کامل اون هم حدود ۲۵ الی ۳۰ دقیقه زمان میبره. شارژدهی خوب برای یه قاتل پرچمدار پرمصرف در کنار سرعت شارژ فوق العاده بالا باعث میشه این بخش عملکرد بسیار خوب و درخشانی داشته باشه.

 

بررسی دوربین وان پلاس Ace 2

وان پلاس از دوربین سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای این گوشی استفاده کرده که به نسبت قیمت و گوشی های دیگه خیلی عملکرد خفنی نداره و نمیتونه یه عملکرد جذاب و خاصی رو از خودش نشون بده.

بررسی دوربین وان پلاس Ace 2

از همکاری با برند Hasselbald هم خبری نیست و پردازش عکس ها توسط هوش مصنوعی خود وان پلاس انجام میگیره. عکس های لنز اصلی جزئيات مناسب و دینامیک رنج خوبی دارند و رنگ های نزدیک به واقعیت ثبت میشه. اکسپوژر و نورپردازی عکس ها توی شب و یا نور کم مناسبه و نویز کمی توی عکس ها دیده میشه. عکس های پرتره سوژه رو به خوبی تشخیص میدن و خطای نسبتا کمی دارند و جزئيات و رنگ خوبی توی عکس ها دیده میشه. عکس های لنز اولترا واید به نسبت لنز اصلی یه مقداری افت کیفیت دارند و کمی رنگ ها سرد و بی روح ثبت میشن. لنز ماکرو هم طبق معمول لنزهای دو مگاپیکسلی عملکرد فانتزی و نامناسبی داره و نمیتونه عکس های خوبی ثبت کنه.

مشخصات لنزهای دوربین گوشی وانپلاس ACE 2

با دوربین اصلی میتونید با کیفیت 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰ تا ۶۰ فریم فیلمبرداری کنید که کیفیت و جزئیات فیلم های ثبت شده مناسبه و دینامیک رنج عمیقی توی عکس های دیده میشه. لرزشگیر اپتیکال هم برای لنز اصلی استفاده شده تا به شما موقع گرفتن ویدیو های در حال حرکت کمک کنه اما همیشه عملکرد مناسب و دقیقی نداره. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در شرایط نوری خوب عکس های با جزئیات خوب و واقعی و رنگ های جذاب و مناسبی میگیره ولی فقط امکان فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره و برای افرادی که فیلمهای 4k با لنز سلفی میگیرن خیلی مناسب نیست.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری Oneplus Ace 2

وان پلاس از پردازنده پرچمدار و قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ برای این گوشی استفاده کرده که با توجه به قیمت و بازه ای که گوشی توی اون قرار داره یه تراشه بسیار مناسب و قدرتمند به حساب میاد و میتونه به راحتی از پس اکثر کارها و فعالیت های روزانه بربیاد و حتی توی اجرای بازی ها و برنامه های سنگین هم مشکل خاصی نداره و میتونه به راحتی بازی هایی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات بالا و فریم مناسب اجرا کنه. البته توی بازی های با گرافیک بالاتر یه مقداری مشکل داره و ممکنه نتونه یه فریم ریت خیلی بالا و پایدار به شما بده.

بررسی عملکرد پردازشی Oneplus Ace 2

توی استفاده بلند مدت مقداری داغ میکنه و همین مورد باعث میشه دچار افت قدرت پردازشی بشه. این گوشی چون انحصارا برای بازار چین تولید شده توی سه نسخه با ۱۲/۱۶ گیگ رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه که باعث میشه عملکرد مناسب تر و فضای ذخیره سازی بیشتری رو با توجه به هزینه ای که می‌کنید در اختیار داشته باشید.

مشخصات آنتن دهی گوشی وان پلاس ایس 2

از رابط کابری ColorOS 13 و اندروید ۱۳ برای گوشی Ace 2 استفاده شده که رابط کاربری انحصاری وان پلاس برای بازار چین به حساب میاد که عملکرد کلی شبیه به OxygenOS داره و امکانات شخصی سازی مناسب رو در کنار یه رابط کاربری سبک و روون در اختیار شما قرار میده. البته یه سری برنامه های مخصوص بازار چین به صورت پیش فرض روی گوشی نصبه که خیلی به کار نمیاد و می‌تونید اونها رو به راحتی حذف کنید. وان پلاس قول سه آپدیت نرم افزاری اندروید و ۴ سال آپدیت های امنیتی برای گوشی رو داده و میتونید با این گوشی تجربه نرم افزاری مناسبی رو در اختیار داشته باشید.

 

مشخصات اسپیکر وانپلاس Ace 2

صدا به صورت استریو از اسپیکر پایین گوشی و اسپیکر مکالمه در بالای نمایشگر پخش میشه که کیفیت صدای بسیار خوبی داره و صدا کاملا بالانس پخش میشه. بلندی صدا خیلی خوب نیست و این بخش به خاطر پخش صدای با کیفیت‌تر کمی فدا شده. از جک ۳.۵ میلیمتری صدا خبری نیست و باید از تبدیل تایپ سی یا هندزفری بلوتوثی برای این گوشی استفاده کنید.

 

آیا گوشی OnePlus Ace 2 ارزش خرید دارد؟

گوشی های وان پلاس به خاطر واردات کمتر و محدود توی بازار قیمت بالایی دارند و گوشی Ace 2 وان پلاس با اینکه یکی از گوشی های اقتصادی تر این برند به حساب میاد و از یه طراحی شبیه به گوشی های پرچمدار با نمایشگر خمیده و جزئیات بسیار بالا و روون استفاده میکنه و یه تراشه قدرتمند با قدرت پردازشی بالا و شارژدهی خوب و یه آداپتور با سرعت شارژ بالا باعث میشه گوشی بسیار خوب و جذابی به نظر بیاد که یه مقداری بخش دوربین اون به نسبت عملکرد معمولی تری داره اما با داشتن قیمت ۶۰۰ دلاری یه مقداری توصیه اش به همه افراد سخته و به خاطر همین واردات کمتر به نسبت گزینه های دیگه از برندهایی مثل سامسونگ و شیائومی قیمت بالاتری پیدا میکنه اما اگه دنبال یه گوشی خاص تو لیست قیمت گوشی بازار با یه رابط کاربری روون و نزدیک به اندروید خام میگردید و مشخصات سخت افزاری مثل ظرفیت رم و حافظه ذخیره سازی بالا هم براتون مهمه این گوش میتونه گزینه جذاب اما به نسبت گرون برای شما باشه.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 58
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Sksk

سلام .لطفا راهنمایی کنید بین وان پلاس نه پرو و آیس پرو کدام ارزش خرید بیشتری دارد.

۲۹ شهریور ۱۴۰۲
qazal

بدریخته ….

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
    Sksk

    سلام .لطفا راهنمایی کنید بین وان پلاس نه پرو و آیس پرو کدام ارزش خرید بیشتری دارد.

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
a.m110

چون نمایندگی نداره پیشنهاد نمی کنم

۱۳ شهریور ۱۴۰۲
[email protected]

در کل خوب سلام همگی ولی نمایندگی نداره

۲۰ مرداد ۱۴۰۲
godrati

عالی نیس

۱۷ مرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

وانپلاس تا زمانی که نمایندگی نزنه برای همیشه با مشکل تو ایران مواجه میشه…

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
zenith

👎🏻👎🏻👎🏻

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

بد نیست 🖖🏻

۱۱ مرداد ۱۴۰۲
Amirmhmd_rh

عالی بود ممنون

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
Amirmhmd_rh

عالی

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
qazal

گوشی خوب اما با قیمت غیر منطقی (تو بازار ایران)

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
thisabasi

محدودیت واردات (که این خودش یعنی قیمت غیرمنطقی) و دردسر دسترسی به لوازم جانبیش یه ضعف بزرگه

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
Aria 1400

سلام لطفاً ویدیو بررسی گوشی poco f5 pro را بگذارید❤️❤️

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
Glvsid

سلام خوبه

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
aliqadiri

مثل همیشه عالی بود

۰۸ مرداد ۱۴۰۲