بررسی مشخصات گوشی Oneplus 11R

برند وان پلاس که کلمه قاتل پرچمدار رو با گوشی های خوش ساخت و قدرتمند خودش با نصف قیمت یه گوشی پرچمدار به جهانیان معرفی کرد، بعد از معروف شدن و عرضه گوشی های سری وان پلاس 7، تبدیل به یکی از تولیدکنندگان همین گوشی های پرچمدار گرون قیمت شد و دیگه گوشی های قاتل پرچمدار موفقی نتونست معرفی کنه. مشکلات و باگ های نرم افزاری و گرون بودن قیمت نسبت به رقبای دیگه باعث شد وان پلاس این جایگاه خودش رو به رقبای چینی دیگه در این بازه بده. اما با معرفی و عرضه موفق گوشی OnePlus 11 مجدد تونست خودش رو به عنوان یکی از سردمداران این حوزه معرفی کنه. گوشی Oneplus 11R نسخه حدودا 600 دلاری و اقتصادی تر وانپلاسه که در بازار هند عرضه شده و امروز میخوایم این گوشی جدید و جذاب رو بررسی کنیم. با بررسی مشخصات گوشی Oneplus 11R با آخر این مقاله همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی وان پلاس 11R

گوشی وان پلاس 11r با طراحی و ظاهر برادر بزرگتر خودش ساخته شده و فقط در کیفیت ساخت و متریال استفاده شده کمی تفاوت بین این دو گوشی وجود داره. قسمت پشتی از شیشه مات با یه جنس نرم و جالبی ساخته شده که به صورت خمیده به فریم وصل میشه. جزیره دوربین ها به صورت دایره ای روی این قسمت قرار گرفته که با یه بخش مجزا از بدنه پشتی به فریم پیوند میخوره. 3 تا لنز اصلی و یه فلش LED توی این دایره قرار گرفتن و بیرون زدگی زیادی ندارند. از همکاری وانپلاس و Hasselblad تو بخش دوربین هم خبری نیست. وسط گوشی هم لوگو وان پلاس قرار داره. تنوع رنگ بدنه خیلی زیاد نیست و فقط توی دو رنگ مشکی (Sonic Black) و نقره ای (Galactic Silver) عرضه میشه. البته طراحی مات و تکسچر خاص منحصر به رنگ مشکیه و برای رنگ نقره ای از جنس شیشه معمولی نسبتا براق استفاده شده. برای محافظت این بخش در مقابل خط و خش از گوریلا گلس 5 استفاده شده ولی از گواهی IP برای گوشی خبری نیست که بیشتر به خاطر قیمت اقتصادی تر این گوشی استفاده نشده. متریال استفاده شده برای گوشی کیفیت خوبی داره و باعث شده در کنار قطعات دیگه، وزن گوشی کمی بالا بره و به حدود 204 گرمه برسه. البته تقسیم وزن مناسبه و خیلی بالای گوشی سنگینی زیادی نمیکنه و در کنار حالت خمیده قسمت پشتی استفاده از گوشی در طولانی مدت خیلی اذیت کننده نیست.

بررسی طراحی وان پلاس 11R

به خاطر خمیده بودن صفحه نمایش و قسمت پشتی و وزن سنگین گوشی فریم هم به صورت خمیده طراحی شده و در لبه ها بخش خیلی کمی رو به خودش اختصاص میده. در این بخش برای ارزون تر شدن از پلاستیک استفاده ولی ظاهرش شبیه به فلزه. سمت راست گوشی دکمه پاور قرار داره و بعد از چند وقت غیبت دکمه محبوب و کاربردی سایلنت برگشته و در بالای این بخش قرار گرفته. سمت چپ هم دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار داره که به سبک گوشی های آیفونی باعث دسترسی راحت تر به این دکمه ها میشه. بالای گوشی میکروفون و فرستنده مادون قرمز دیده میشه که خیلی توی گوشی های این بازه قیمتی استفاده نمیشه و بودنش میتونه برای برخی افراد جالب و کاربردی باشه. پایین گوشی هم اسپیکر، میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار داره که فقط از دو سیم کارت پشتیبانی میکنه و خبری از پشتیبانی کارت حافظه جانبی نیست.

طراحی زیبا و کم حاشیه صفحه نمایش که به صورت خمیده ساخته شده، تقریبا هیچ کم و کاستی نداره و از دیدن محتوای ویدیویی میتونید لذت ببرید. دوربین سلفی وسط صفحه توی یه پانچ هول کوچیک جا خوش کرده و بالای اون اسپیکر مکالمه قرار داره که به عنوان اسپیکر دوم و استریو هم استفاده میشه. گوشی وان پلاس 11R با اینکه گوشی سنگین و بزرگی به حساب میاد ولی این وزن و ابعاد بزرگ خیلی اذیت کننده نیست و کیفیت ساخت هم بسیار خوبه و با اینکه در بعضی جاها از میانبر برای کاهش هزینه های استفاده شده، میتونید حس یه گوشی بالارده و خوب رو با این گوشی داشته باشید.

 

بررسی صفحه نمایش وان پلاس 11R

صفحه نمایش 6.74 اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن 1240 در 2772 پیکسلی (1.5K) و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی برای گوشی 11r استفاده شده. امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ و رزولوشن بالای صفحه باعث شده ترکیب رنگ و وضوح اون بسیار زیاد باشه و رنگ های گرم و شفاف و تو چشم باشند. قابلیت +HDR10 هم به کار رفته تا موقع تماشای ویدیو و یا محتوایی که از این قابلیت استفاده میکنه لذت کامل رو ببرید. نرخ به روز رسانی به صورت هوشمند با توجه به برنامه و کاری که میکنید تغییر میکنه تا هم تجربه روونی موقع استفاده از گوشی داشته باشید و هم مصرف باتری بهینه بشه. تاچ سمپلینگ 360 هرتزی هم تا حدودی باعث روون تر شدن پاسخ دهی صفحه نمایش به خصوص توی بازی های اکشن و با عکس العمل بالا میشه. روشنایی صفحه نمایش جوابه و در حالت خودکار تا 1450 نیت زیاد میشه تا در نور زیاد و محیط های پر نور هم بتونید به راحتی و بدون مشکلی از گوشی استفاده کنید.

صفحه نمایش به صورت خمیده و با حاشیه خیلی کمی ساخت شده ولی این خمیدگی خیلی اذیت کننده نیست و تاچ های اشتباهی خیلی رخ نمیده. اما برای نصب و پیدا کردن گلس مناسب به مشکل میخورید، گوریلا گلس پیش فرضی هم روی صفحه نصب نشده و موقع استفاده خیلی باید حواستون به صفحه باشه. حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار داره و سرعت و دقت خوبه و مثل گوشی های گرون تر وان پلاس عمل میکنه.

 

مشخصات باتری Oneplus 11R

وان پلاس در بخش باتری کم کاری نکرده و از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی وان پلاس 11R استفاده کرده. شارژدهی باتری با توجه به قدرت سخت افزاری و جزئیات صفحه نمایش کاملا خوب و بهینه است و با استفاده معمولی و عادی از گوشی میتونه حدود یه روز کامل (حدود 7 ساعت اسکرین تایم) شارژدهی کنه.

مشخصات باتری Oneplus 11R

در بخش شارژ شدن هم خیالتون راحت باشه چون وان پلاس یه آداپتور 100 واتی هایپر شارژ توی جعبه قرار داده که با استفاده از اون شارژ گوشی توی حدودا 30 دقیقه کاملا شارژ میشه و نیازی نیست برای شارژ مجدد خیلی صبر کنید. شارژدهی خوب و سرعت شارژ بسیار بالا باعث میشه در این بخش هیچ کمبودی احساس نکنید.

 

بررسی دوربین وان پلاس 11R

بخش دوربین هم به طبع اقتصادی شدن گوشی و کاهش قیمت کاستی هایی نسبت به نسخه وان پلاس 11 داره و با توجه به قیمت خیلی در حد بخش های دیگه گوشی ظاهر نشده. البته گوشی های وان پلاس در کل عملکرد دوربین خیلی خوبی ندارند و به پای رقبای دیگه خودشون نمیرسن و بیشتر افراد به خاطر طراحی، قدرت سخت افزاری خیلی خوب و داشتن یه رابط کاربری نزدیک به اپل سراغ گوشی های این برند میرند. از سه تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای این گوشی استفاده شده و خبری از لنز تله فوتو که روی وان پلاس 11 قرار گرفته نیست. لنز اصلی از سنسور Sony IMX890 استفاده میکنه و توی عکس ها رنگ های طبیعی گرفته میشه و جزئیات زیاد و دینامیک رنج مناسبی دارن. در نور کم اکسپوژر عکس ها مناسبه و نویز کمی توی اونها دیده میشه. عکس های پرتره هم با همین لنز گرفته میشه و جزئیات و رنگ خوب و مناسبی داره. لنز اولترا واید کمی افت کیفیت داره و رنگ ها سرد و بی روح ثبت میشن. لنز ماکرو هم تقریبا بی فایده است و خیلی کیفیت خوب و مناسبی نداره.

بررسی دوربین وان پلاس 11R

دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 4K تا 60 فریم بر ثانیه رو داره. کیفیت فیلم ها و دینامیک رنج خوبه و جزئیات مناسبی توی اونها دیده میشه. لرزشگیر اپتیکال هم برای این سنسور استفاده شده که خیلی عملکرد مناسبی نداره و بعضی وقتها خوب عمل نمیکنه.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در شرایط نوری مناسب سلفی های شارپ با جزئیات خوب و رنگ های طبیعی ثبت میکنه. امکان فیلمبرداری 1080 تا 30 فریم رو هم داره.

در کل همون طور که گفتیم بخش دوربین جزو نقاط قوت این گوشی به حساب نمیاد و نمیتونید از اون انتظار یه دوربین پرچمدار رو داشته باشید و بیشتر میتونه پاسخ نیازتون به یه دوربین معمولی بعضی وقت ها خوب رو بده.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزاری Oneplus 11R

به دلیل ذات اقتصادی تر و قاتل پرچمدار بودن گوشی نباید انتظار جدیدترین تراشه و پردازنده رو داشته باشیم برای همین از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده که هنوز قدرت بسیار خوبی داره و به راحتی از پس جدیدترین بازی ها با گرافیک بالا و فریم خوب برمیاد. سیستم خنک کننده به کار رفته به خوبی مشکل دمای پردازنده اسنپدراگون رو مدیریت میکنه و با افت ناگهانی و زیاد در استفاده طولانی مدت طرف نیستیم. البته دما موقع استفاده سنگین تا حدودی بالا میره و به رنج 40 تا 42 درجه سانتی گراد میرسه. این گوشی توی دو نسخه با 8/16 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه که اگه حافظه ذخیره سازی بیشتر براتون مهمه باید سراغ نسخه با رم 16 برید و هزینه نسبتا بیشتری بپردازید.

بررسی عملکرد پردازشی Oneplus 11R

رابط کاربری سبک و روون وان پلاس یعنی OxygenOS 13 بر پایه اندروید 13 برای این گوشی استفاده شده. مشکلات و باگ هایی که در نسخه های قبلی دیده میشد و باعث شده بود تجربه کلی استفاده از گوشی صدمه ببینه برطرف شده و وان پلاس مجدد با یه تجربه روون و سبک برگشته تا دل طرفدارها رو به دست بیاره. به گفته وان پلاس 3 نسخه آینده اندروید برای گوشی 11r عرضه میشه و تا 4 سال هم آپدیت های امنیتی جدید رو دریافت میکنه.

 

مشخصات اسپیکر وانپلاس 11R

وان پلاس از یه سیستم پخش استریو برای این گوشی استفاده کرده و صدا به طور همزمان از اسپیکر مکالمه و اسپیکر پایین گوشی پخش میشه. کیفیت صدا بسیار خوبه و صدا به صورت بالانسی از بالا و پایین گوشی پخش میشه. بلندی کمی فدای کیفیت شده و نباید انتظار صدای خیلی بلند و فراگیری رو داشته باشید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست و یا باید از تبدیل تایپ سی استفاده کنید و یا از هندزفری بلوتوثی که به لطف بلوتوث ورژن 5.3 به کار رفته تاخیر کم و مصرف باتری بهینه تری میتونید داشته باشید.

بررسی ارزش خرید گوشی وانپلاس 11r

 

آیا گوشی OnePlus 11R ارزش خرید دارد؟

طراحی خوش دست و خوش ساخت و زیبا، صفحه نمایش پر نور و با جزئیات با رنگ های طبیعی، پردازنده قدرتمند و پرچمدار که به راحتی سال ها از پس بازی ها و برنامه های سنگین بر میاد در کنار یه رابط کاربری سبک و روون و خاص که دیگه باگ های اذیت کننده نداره و یه باتری با شارژدهی خوب و سرعت شارژ عالی به همراه آداپتور داخل جعبه جزو نقاط مثبت گوشی وان پلاس 11r به حساب میان. البته دوربین خیلی خاص و راضی کننده نیست و به دلیل خاص بودن گوشی هم خودش و هم لوازم جانبیش به شدت در بازار ایران کمیابه و به خاطر همین باید هزینه بیشتری نسبت به باقی گوشی های 600 دلاری بازار بکنید. این گوشی اوایل اسفند عرضه شده و فعلا خبری از وارد شدنش به لیست قیمت گوشی های بازار ایران نیست ولی اگه برای خرید گوشی با دلتون تصمیم میگیرید نه با عقلتون و طرفدار برند وان پلاس هستید، گوشی OnePlus 11R نسبت به OnePlus 11 ارزش خرید مناسبی داره و اگه خیلی پردازنده و امکانات به روز و داشتن بدنه به آخرین گواهی های مقاومتی اهمیت زیادی براتون نداره، خرید oneplus 11r میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۸ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 52
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
!Just trust me

آقا مهدی اگه میشه مقایسه گوشی وان پلاس ۱۱ vsوان پلاس ۱۱r رو زود تر بزار .ممنون

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Mohamad 1616

بد نی

۱۰ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
thisabasi

هرچقدر هم خوب باشه مشکل و ضعف پشتیبانیش خیلی به چشم میاد

۰۶ فروردین ۱۴۰۲
    comment-user-img
    miladyahyanegad

    هیچ ضعف و پشتیبانی نداره ۴ سال داره آپدیت میده دیگه شیائومی اینقدر نداده که این کرده

    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
tahamousavi

لامصب هرکدوم از گوشی های وان پلاس رو میبینم می‌خوامش. ای کاش زودتر لوازم و پشتیبانی هاش تو ایران فراهم بشه آدم بره بخره یکی از اینا…

۰۳ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
Yasinking

Nice

۰۳ فروردین ۱۴۰۲
    comment-user-img
    !Just trust me

    من که میگم وان پلاس یه برند مختلف و باکلاسه

    ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Mrprofessor

خوشگل و با کیفیت

۰۳ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
alirezanikkhah

من که خیلی خوشم اومد 👍👍❤️

۰۳ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
Arsalan.CR7

وان پلاس ها گوشی ها خفتی هستن
با اون سیستم عامل خفن که دیگه نگم براتون

۰۲ فروردین ۱۴۰۲