بررسی مشخصات گوشی OnePlus 11

رقابت گوشی های بالارده و پرچمدار به اون نقطه ای رسیده که دیگه کمپانی ها دارن تو بخش نوآوری و خلاقیت (به خصوص تو بخش طراحی) کم میارن و رقابت به سمت این که کی خدمات دهی و پشتیبانی بهتری داره، کشیده شده. وان پلاس یکی از شرکت هایی بود که بعد از ورود به بازار گوشی های میان رده از گوشی های قاتل پرچمدارش حسابی غافل شد. ولی انگار ماجرا امسال کمی فرق می کنه و وان پلاس یه کامبک درست درمون به بازار گوشی های قاتل پرچمدار زده. تو این مقاله با مشخصات گوشی OnePlus 11 آشنا میشیم و ارزش خریدش رو بررسی می کنیم. پرچمدار 700 دلاری وان پلاس که بهمن 1401 معرفی شده و با پردازنده پر قدرت، دوربین های کارآمد و طراحی زیبا تو قامت یه قاتل پرچمدار حریف میطلبه. 

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Oneplus 11؛ در جزئیات غرق شو!

وان پلاس تو بخش طراحی یه گوشی خوش ساخت با طراحی نسبتا آشنا از نسل قبلی پرچمدار هاش یعنی Oneplus 10T رو تحویل بازار داده. Oneplus 11 در دو رنگ مشکی مات (Titan Black) و یه سبز یشمی طور براق (Eternal Green) وارد بازار شده تا دل طرفداران طراحی مات و براق رو همزمان بدست بیاره. البته یه نسخه ویژه با رنگ (Jupiter Rock) هم معرفی شده که از سیاره مشتری برای طراحیش الهام گرفته شده و با یه اختلاف قیمتی ناچیز 100 دلاری میتونین این نسخه رو خریداری کنین!

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Oneplus 11

برگردیم سراغ قاب پشتی این گوشی. قاب پشتی از جنس شیشه اس و با گوریلا گلس 5 محافظت میشه. یه بیرون زدگی گرد و بزرگ که از کناره به فریم دور گوشی متصل میشه می بینیم که از سه تا دوربین این گوشی و یه فلش و میکروفون میزبانی می کنه. لوگوی هاسلبلاد هم وسط این دایره دیده میشه که خبر از همکاری مجدد وانپلاس و hassleblad تو بخش دوربین این گوشی داره. اگه خیلی تو جزئیات این بیرون زدگی دقت کنین، داخلش یه حالت اکلیلی طور داره و با تکون دادن گوشی زیر نور یه تغییر طیف زیبا و باحال تو این بیرون زدگی می بینین. توجه به جزئیات تو طراحی به خوبی تو این گوشی به چشم میخوره. لوگوی جذاب OnePlus هم خیلی ملیح و براق وسط قاب پشتی خودنمایی می کنه تا فاکتور تکمیل کننده زیبایی قاب پشتی Oneplus 11 باشه. لبه های قاب پشتی هم خمیده طراحی شده تا به خوش دست تر شدن این گوشی تقریبا 200 گرمی کمک کنه.
دور تا دور گوشی رو فریم آلومینیومی در بر گرفته. نسخه سبز رنگ فریم مات داره و نسخه مشکی با فریم براق وارد بازار شده. خبر خوش برای طرفداران وان پلاس، کلید سایلنت بالاخره به گوشی های وان پلاس برگشته و روی وان پلاس 11 هم دیده میشه. سمت راست گوشی دکمه پاور و کلید سایلنت دیده میشه. زیر گوشی از خشاب سیم کارت، درگاه تایپ سی، میکروفون و اسپیکر میزبانی می کنه. خشاب سیم کارت Oneplus 11 از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می کنه و طبق روال همیشگی گوشی های پرچمدار، خبری از پشتیبانی از رم میکرو برای ارتقای حافظه نیست. سمت چپ گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا رو میبینیم و  بالای گوشی هم میکروفون دوم در کنار سنسور مادون قرمز دیده میشه.

مشخصات بدنه گوشی وانپلاس 11

قاب جلویی گوشی Oneplus 11 طراحی خمیده داره و از یه نمایشگر به شدت کم حاشیه میزبانی می کنه که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت میشه. خمیدگی گوشه نمایشگر طراحی رو جذاب تر کرده، ولی اگه به نمایشگر های خمیده عادت نداشته باشین، ممکنه یکم بابت تاچ های اشتباه اذیتتون کنه، ولی زود بهش عادت می کنین. دوربین سلفی تو یه پانچ هول کوچیک گوشه ی بالای نمایشگر دیده میشه و اسپیکر مکالمه هم خیلی باریک و کشیده لبه ی بالای قاب جلویی دیده میشه.
وان پلاس تو بخش طراحی، یه گوشی پرچمدار بزرگ و خوش دست و با کیفیت ساخت عالی تحویل بازار داده. اگه به جزئیات علاقه داشته داشتین، طراحی Oneplus 11 به راحتی میتونه شما رو مجذوب خودش بکنه. از نظر مقاومت ولی به پای بعضی از رقباش نمیرسه، چرا که Oneplus 11 تونسته گواهی IP64 رو بگیره، یعنی مقاومت خیلی خوبی در برابر گرد و غبار  و پاشش آب داره. میتونین با خیال راحت زیر بارون با گوشی کار کنین، ولی بهتره روی این گوشی برای همراهی توی استخر یا غرق کردن توی سینک ظرفشویی حساب چندانی باز نکنین! وان پلاس 11 تو بازه قیمتی 700 دلار تو بخش طراحی هر چیزی که میتونین ازش انتظار داشته باشین رو در اختیارتون قرار میده.

 

بررسی نمایشگر وان پلاس 11؛ فوق العاده!

وان پلاس 11 به یه نمایشگر 6.7 اینچی از نوع  LTPO3 Fluid AMOLED  با رزولوشن 1440 در 3216 مجهز شده. کیفیت نمایشگر Oneplus 11 واقعا عالیه، رزولوشن بالا در کنار نرخ تازه سازی 120 هرتزی و پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ یه تجربه فوق العاده از فیلم دیدن، بازی کردن و کار کردن با این گوشی رو براتون به همراه داره.

بررسی نمایشگر وان پلاس 11؛ فوق العاده!

روشنایی نمایشگر زیر نور مستقیم میتونه تا 1300 نیت برسه که عملکرد خوبیه و به راحتی میتونین تو محیط های روشن با این گوشی کار کنین. رفرش ریت نمایشگر میتونه بین 1 تا 120 شناور باشه که به مصرف بهینه باتری خیلی کمک می کنه. OnePlus 11 تو بخش صفحه نمایش عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون میده، بهترین جزئیات، رنگ های طبیعی و روشنایی خیلی خوب رو میتونین از این نمایشگر انتظار داشته باشین.

 

مشخصات باتری Oneplus 11؛ شارژدهی عالی

عملکرد باتری رو میتونیم به عنوان یکی از نقاط قوت Oneplus 11 در نظر بگیریم. وان پلاس 11 به یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده. باتری این گوشی تو استفاده معمولی رو به زیاد میتونه یک روز تا یک روز و نیم شارژدهی کنه. یعنی اگه اول صبح فول شارژ باشه و طی روز دو ساعتی باهاش بازی کنین و فیلم و عکس باهاش بگیرین، آخر روز همچنان 30 35 درصد از شارژ باتری باقی مونده.

مشخصات باتری Oneplus 11

تو بخش شارژ شدن هم وان پلاس 11 از فست شارژ 100 واتی پشتیبانی می کنه. جالبه که بدونین نسخه عرضه شده برای بازار آمریکا از فست شارژ 80 واتی پشتیبانی میکنه! کاش وان پلاس یه توضیحی در مورد فلسفه این تفاوت بده. جدا از این تفاوت، باتری این گوشی زیر نیم ساعت فول شارژ میشه. اگه دنبال آداپتور می گردین، خیالتون تخت! یه آداپتور فست شارژ 100 واتی در کنار اون کابل قرمز خوشگل وانپلاس تو جعبه این گوشی قرار داره.

 

بررسی دوربین گوشی وان پلاس 11؛ همکاری نتیجه بخش

وان پلاس تو بخش دوربین برای این گوشی با هسلبلاد همکاری داشته و به نظر میرسه این همکاری به نتایج خیلی خوبی هم ختم شده. Oneplus 11 به سه تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 32 مگاپیکسلی تله فوتو و 48 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز شده.

بررسی دوربین گوشی وان پلاس 11

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عکس ها رو به طور پیشفرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت می کنه. کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی ثبت میشه تو یه کلمه، عالیه. رنگ های کاملا طبیعی، شارپنس خوب و جزئیات خیلی خوبی رو میتونین از عکس های دوربین اصلی Oneplus 11 انتظار داشته باشین. فقط یه ایراد کوچیک میشه بهش گرفت. اگه در حال عکاسی از سوژه در حال حرکت باشین ممکنه نتونه تو ثبت سوژه خیلی خوب عمل کنه. حالت شب هم به طور اتوماتیک تو محیط های کم نور فعال میشه. عکس ها تو Night Mode هم کیفیت کاملا رضایت بخش و خوبی دارن.
دوربین تله فوتو  32 مگاپیکسلی قابلیت زوم اپتیکال دو برابری داره که خب از رقباش تو میزان زوم یکم عقب تره، ولی از نظر کیفیت حریف میطلبه. خروجی عکس های دوربین تله فوتو وان پلاس 11 هم خیلی خوبه و میتونین روی کیفیتش برای عکاسی طبیعت یا شهری حساب باز کنین. قابلیت عکاسی رو حالت Night Mode با دوربین تله فوتو هم وجود داره که برای کسایی که به موبایل گرافی علاقه دارن خبر خوبی به حساب میاد.
دوربین اولترا واید هم یه سنسور 48 مگاپیکسلی داره که به طور پیشفرض عکس های 12 مگاپیکسلی ثبت می کنه. کیفیت عکس های دوربین اولترا واید Oneplus 11 هم درست مثل دو تا دوربین دیگه کاملا رضایت بخشه. عکس ها نسبت به دوربین اصلی کمی افت کیفیت دارن و اگه سوژه مورد نظرتون منظره ای از طبیعت باشه، گاهی ممکنه حس کنین رنگ ها تناژ سرد تری نسبت به حالت طبیعی پیدا می کنن، که این مورد رو میتونین با استفاده از قابلیت های عکاسی تو حالت Pro Mode رفع کنین و از عکاسی با این سنسور 48 مگاپیکسلی لذت ببرین. دوربین اولترا واید بخاطر داشتن قابلیت فوکوس دستی امکان عکس برداری ماکرو رو هم با کیفیت خیلی خوبی براتون فراهم می کنه. البته این رو هم در نظر بگیرین که خیلی نمیشه به سوژه اصلی نزدیک شد و ممکنه یکم پت بزنه.
دوربین سلفی هم یه سنسور 16 مگاپیکسلی داره که اونم عکس های با کیفیت و خوش رنگ و لعابی رو ثبت می کنه.
تو بخش فیلمبرداری، دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 8K با 24 فریم بر ثانیه و 4K با 30/60 فریم بر ثانیه داره. ویدئوهایی که با دوربین اصلی Oneplus 11 ثبت می کنین، کیفیت خیلی خوبی داره و با رنگ های زنده و جزئیات عالی مواجه میشین. دوربین اولترا واید میتونه 4K با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه و دوربین تله فوتو هم قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30/60 فریم بر ثانیه داره. هر دو دوربین اولترا واید و ماکرو هم کارشون رو تو بخش فیلمبرداری به خوبی انجام میدن و میتونین توقع یه خروجی خوب ازشون داشته باشین. لرزشگیر اپتیکال هم روی هر سه تا دوربین همیشه فعاله و کارش رو به خوبی انجام میده.
وان پلاس 11 تو بخش دوربین یه مجموعه کارآمد و خوب در اختیارتون قرار میده تا هم برای استفاده روزمره هم برای استفاده یکم حرفه ای تر و موبایل گرافی بتونین ازش نهایت استفاده رو ببرین.

 

بررسی عملکرد پردازشی Oneplus 11؛ پر قدرت و پایدار

همونطور که از تمام گوشی های پرچمدار انتظار میره به جدیدترین نسل پردازنده های پرچمدار مجهز بشن، وان پلاس 11 هم همین رویه رو پیش گرفته و با جدیدترین نسخه سری پرچمدارهای اسنپدراگون وارد بازار شده. وظیفه امور پردازشی Oneplus 11 به پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 سپرده شده تا بتونین نهایت لذت رو از سرعت و پایداری این گوشی ببرین. این گوشی تو 4 نسخه با 8/12/16 گیگ رم و 128/256/512 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. نسخه های 256 و 512 گیگابایتی این گوشی به حافظه UFS 4 مجهز شدن که روی سرعت و عملکرد پردازشی گوشی اثر محسوس و خیلی خوبی گذاشته.

بررسی عملکرد پردازشی Oneplus 11

وانپلاس 11 تو بخش پردازنده یکی از بهترین انتخاب ها تو بازه قیمتی خودش به حساب میاد. ماجرا از جایی جذاب تر میشه که این گوشی تو استفاده طولانی مدت خیلی سخت پیش میاد دچار افزایش دما بشه و این کنترل حرارتی خوب رو مدیون بهینه سازی های پردازنده و سیستم خنک کننده جامد چند لایه استفاده شده، هستیم که اجازه میده گرما به طور یکنواخت و با سرعت بیشتری به لایه های بیرونی گوشی برسه تا گوشی سریعتر خنک بشه. بازی کردن یا مولتی تسکینگ با این گوشی میتونه تجربه لذت بخشی رو براتون به همراه داشته باشه و میتونین بازی های سنگین مثل APEX Mobile یا کالاف دیوتی موبایل رو بدون لگ و باگ با بالاترین کیفیت ممکن اجرا کنین.

مشخصات سیستم خنک کننده وان پلاس 11

 

نرم افزار و رابط کاربری Oneplus 11

وان پلاس 11 با رابط کاربری اختصاصی این کمپانی یعنی Oxygen OS 13 بر پایه اندروید 13 وارد بازار شده. یکی از بزرگ ترین نقد هایی که میشه به وان پلاس وارد کرد، تو همین بخش نرم افزاره. خیلی از کاربران یا حتی طرفداران وان پلاس میگن که رابط کاربری این گوشی دیگه مثل قبل روی روال بهبود تجربه کاربری پیش نمیره و یه جاهایی داره اذیت می کنه. به عنوان مثال Oxygen OS 11 به قبل خیلی بهتر از نسخه های جدیدش برای استفاده یک دستی کاربران طراحی شده بود ولی خیلی از این قابلیت های استفاده یک دستی داره تو نسخه های جدیدتر کمرنگ میشه. امیدواریم وان پلاس یه تجدید  نظری در مورد توسعه این رابط کاربری جذاب و دوست داشتنی بکنه. گذشته از تمام این نقد ها و انتقادات، Oneplus 11 محیط کاربری روان و جذابی داره و قابلیت های شخصی سازی زیاد و کاربردی رو در اختیار کاربرانش قرار میده.
وان پلاس تو بخش پشتیبانی نرم افزاری هم سنگ تموم گذاشته و اعلام کرده Oneplus 11 قراره 5 سال بروزرسانی نرم افزاری شامل 3 نسخه آپدیت سیستم عامل اندروید، 4 نسخه آپدیت از رابط کاربری Oxygen OS و 5 سال بروزرسانی امنیتی دریافت کنه.

 

مشخصات اسپیکر گوشی وان پلاس 11

وان پلاس 11 از سیستم پخش صدای استریو استفاده می کنه و صدا به طور همزمان از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه. اسپیکر Oneplus 11 کیفیت صدای خیلی خوبی داره. تفکیک صدا خیلی خوبه و بیس خوبی هم داره. بلندی صدای اسپیکر هم خوبه ولی از لحاظ بلندی صدا یکم عملکرد ضعیف تری از رقباش داره. خبری از جک 3.5 میلی متری صدا روی این گوشی نیست. اگه نسخه چین این گوشی رو تهیه کنین، یه تبدیل تایپ سی به جک 3.5 هم تو جعبه پیدا می کنین. البته بلوتوث نسخه 5.3 با پشتیبانی از دالبی ATMOS هم خیالتون رو بابت گرفتن یه خروجی صدای عالی روی هندزفری های بلوتوثی و اسپیکر ها راحت می کنه.

مشخصات اسپیکر گوشی وان پلاس 11

 

آیا گوشی oneplus 11 ارزش خرید دارد؟

وان پلاس کارش رو به عنوان یکی اصلی ترین سازنده های گوشی های قاتل پرچمدار شروع کرد، ولی بعد از چند سال یه تغییر رویه ای داد و از گوشی های قاتل پرچمدار محبوبش یه مدت غافل شد. وان پلاس 11 رو میتونیم به شروع دوباره اوج گرفتن وانپلاس تو بازار  گوشی های قاتل پرچمدار در نظر بگیریم که اتفاقا تو همه بخش ها از جمله نمایشگر، پردازنده، دوربین و حتی باتری قوی ظاهر شده و به عنوان یه گوشی 700 دلاری سخت میشه ایراد مهمی توش پیدا کرد. نظر به اینکه گوشی های وان پلاس تو بازار ایران تو دسته گوشی های خاص قرار می گیره و خیلی محدود وارد ایران میشه، متاسفانه نمیشه روی قیمت دلاری این گوشی حسابی باز کرد و  این گوشی رو با یه اختلاف قیمتی عجیب و غریب از قیمت واقعیش و تو رنج قیمتی گوشی های پرچمدار سامسونگ یا حتی اپل تو لیست قیمت گوشی بازار ایران پیدا می کنین! خلاصه که اگه طرفدار وان پلاس هستین، یا دوست دارین به دست گرفتن یه گوشی خاص، پر قدرت با دوربین خوب و باتری عالی در کنار پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت رو تجربه کنین و صد البته، وضعیت مالیتون یاری می کنه، Oneplus 11 میتونه یه مهمون دوست داشتنی برای جیب شما باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 75
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

qazal

اکسیژن اُاِس و کالر اُاِس پتانسیل رقابت با ای اُ اِسو دارن

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
Alireza1313

عالیه نسبت به قیمتش

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
Reza019

فقط باید ازش استفاده کنی تا تفاوت رو متوجه بشی واقعا بی نظیره

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
Reza019

فقط باید ازش استفاده کنی تا تفاوت رو متوجه بشی 👌بی نظیره

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
Mehdi 13

آقا وان پلاس یکی از برند های محبوب منه
وان پلاس _ گوگل _ ناتینگ

۰۸ تیر ۱۴۰۲
reza dadashi 1376

عجب گوشیه واقعا عالیه

۱۳ خرداد ۱۴۰۲
alirza.amiry

khaafaaannn

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

لامصب وان پلاس از اون برندهاییه که گوشی هاش تمام اون چیزایی که از یک گوشی انتظار داری رو در حد اعلی برآورده میکنه…

۰۹ خرداد ۱۴۰۲
shahab-021

این ۴۸ مگاپیکسل
با ۴۸ ایفون ۱۴ یکیه؟
یعنی تفاوتی ندارن که نوشتی اصلی؟!!

۰۹ خرداد ۱۴۰۲
afsheen

تو چنین خوب چرایی؟!

۰۸ خرداد ۱۴۰۲
thisabasi

با خرید این گوشی دیگه همه چی رو باید به شانس و تقدیر سپرد چون وقتی خیلی سخت میشه خود گوشی رو پیدا کرد قطعا دیگه کسی به این راحتیا زیر بار پشتیبانیش هم نمیره

۰۷ خرداد ۱۴۰۲
godrati

گوشی خوب و عالییه

۰۷ خرداد ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

گوشی بدی نیست 🖖🏻

۰۷ خرداد ۱۴۰۲