بررسی مشخصات گوشی Moto E13 موتورولا

خرید یه گوشی اقتصادی با قیمت مناسب و امکانات خوب میتونه یه انتخاب خوب به نسبت گوشی های گرون قیمت و میان رده باشه برای افرادی باشه که با گوشی فقط تماس میگیرن و کمی پیام میدن چون تمامی امکانات به کار رفته توی گوشی های گرون قیمت تر ممکنه به کارشون نیاد. برند موتورولا هم با تمرکز بسیار به اقتصادی بودن و به صرفه بودن محصولاتش تونسته در بازه های قیمتی مختلف گزینه های جذاب، با کیفیت ساخت مناسب و امکانات لازم برای یه تجربه خوب در استفاده معمولی رو روی گوشی های خودش قرار بده. جدیدترین گوشی این برند با قیمت حدودی ۱۰۰ دلار اواخر سال ۱۴۰۱ معرفی شده و با کمی تاخیر با قیمت حدودی ۳.۸ میلیون تومان به بازار ایران راه پیدا کرده و امروز قصد داریم ببینیم این گوشی اقتصادی میتونه در کنار گزینه های برندهای شناخته شده و محبوب ایران حرفی برای گفتن داشته باشه. با بررسی مشخصات گوشی Motorola Moto E13 همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی اقتصادی موتورولا توی بازار ایران تا چه اندازه ارزش خرید داره؟

 

بررسی طراحی موتورولا Moto E13

گوشی های موتورولا از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت تا جای ممکن سعی کردن به نسبت رقبای دیگه عملکرد بهتری داشته باشند و یه ظاهر زیبا رو در کنار کیفیت ساخت مناسب در اختیار مخاطب های خودشون قرار بدن. گوشی E13 هم مثل باقی گوشی های موتورولا به نسبت طراحی ساده ای داره که خیلی اقتصادی بودن گوشی رو نشون نمیده و بیشتر به شیک و خوش ساخت بودن گوشی توی طراحی دقت شده. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده که به نسبت حس خوبی موقع استفاده به شما میده. قاب پشتی به صورت مات ساخته شده که خیلی اثر انگشت و کثیفی روی اون باقی نمی مونه و توی رنگ روشن یه صیقل براقی خورده و میتونه نور رو در حرکت منعکس کنه. بدنه به صورت تخت ساخته شده ولی در لبه ها یه مقداری انحنا به بدنه داده شده تا بهتر توی دست قرار بگیره. هم از لحاظ ابعاد و قطر و هم وزن به نسبت باقی هم رده ها بهتر ساخته شده و با داشتن وزن حدودی ۱۷۹ گرمی و طراحی بدنه میتونید بدون مزاحمت و اذیت شدن خاصی از گوشی در طولانی مدت استفاده کنید.

بررسی طراحی موتورولا Moto E13

جزیره دوربین به سبک گوشی های گرون قیمت موتورولا طراحی شده و از یه جزیره مستطیلی شکل فلزی که سنسور اصلی رو در کنار فلش LED به صورت عمودی توی خودش جا داده و کنار اون نوشته AI Camera دیده میشه. وسط گوشی لوگو M موتورولا دیده میشه و خبر خاصی دیگه ای روی گوشی نیست. صفحه نمایش طراحی خیلی خاصی نداره و همون ظاهر با حاشیه زیاد مخصوصا از پایین نمایشگر و دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای اینجا هم استفاده شده.

فریم به صورت تخت ساخته شده که برای این بازه مناسبه و یه حس خوبی موقع در دست گرفتن به گوشی میده، البته خیلی طراحی تیزی نداره که باعث بشه در استفاده طولانی مدت انگشتتون اذیت بشه. روی لبه راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور، بالای گوشی جک ۳.۵ میلیمتری صدا و لوگو دالبی اتموس، پایین گوشی تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی و میکروفون اصلی قرار گرفته. لبه چپ هم درگاه سیم کارت کار شده که میتونه به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی کنه. از حسگر اثر انگشت نه روی نمایشگر، نه دکمه پاور و نه پشت گوشی خبری هست و باید برای باز کردن گوشی یا از حسگر دو بعدی ناامن چهره استفاده کنید و یا به پین و الگو بسنده کنید. یه نکته قابل ذکر در این بخش استفاده از گواهی IP52 توی ساخت گوشیه که باعث میشه گوشی در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاوم باشه. در مجموع کیفیت ساخت و طراحی برای یه گوشی ۱۰۰ دلاری بسیار مناسبه و نه تنها نقطه ضعف خاصی نداره بلکه استفاده از گواهی IP52 باعث میشه یه مقداری در این بخش به نسبت گوشی های دیگه بتونه عملکرد بهتری از خودش نشون بده.

 

مشخصات صفحه نمایش Motorola Moto E13

صفحه نمایش هیچ نکته خفن و قابل ذکری نداره و کاملا استانداردهای گوشی های این رده قیمتی رو رعایت میکنه. یه نمایشگر ۶.۵ اینچی با پنل IPS LCD که رزولوشن تصویر ۷۲۰ داره و به نسبت میتونه جزئیات مناسبی رو برای شما به نمایش بزاره. کیفیت رنگ ها خیلی خفن نیست اما خیلی مرده و بی روح نیستند اما به خاطر LCD بودن نمایشگر زاویه دید خیلی مناسب نیست. در محیط بیرون از خونه به خاطر زاویه دید و روشنایی کم یه مقداری در استفاده از گوشی به مشکل می‌خورید و باید برای استفاده از گوشی کمی تلاش بکنید.

مشخصات صفحه نمایش Motorola Moto E13

در مجموع نمایشگر میتونه در استفاده روزمره و عادی تجربه مناسبی به شما ارائه کنه و با توجه به قیمت نقطه ضعف خیلی بزرگ و اذیت کننده ای نداره.

 

مشخصات باتری موتورولا Moto E13

گوشی های اقتصادی به خاطر مصرف کم انرژی چه در بخش سخت افزار و چه نمایشگر معمولا شارژدهی بسیار خوبی دارند و اگه این مورد رو در کنار ظرفیت بالا و مناسب ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار بدیم میتونید در استفاده معمولی و روزمره انتظار یک روز و نیم تا دو روز شارژدهی از گوشی رو داشته باشید. یه آداپتور ۱۰ واتی داخل خود جعبه قرار داره و چون خبری از پورت میکرو USB مثل بعضی گوشی های اقتصادی نیست سرعت شارژ به نسبت شارژدهی مناسبه و میتونه توی حدود ۲ ساعت و نیم گوشی رو کاملا شارژ بکنه. در مجموع این بخش عملکرد بسیار مناسبی داره و به نسبت قیمت میتونید انتظار عملکرد خوبی رو از گوشی داشته باشید.

 

بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto E13

از دوربین گوشی های اقتصادی انتظار زیادی رو نباید داشته باشیم و موتورولا هم خیلی امکانات و قابلیت های خاصی رو برای گوشی E13 در نظر نگرفته. توی قسمت پشتی یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده با یه فلش LED و جلوی گوشی هم یه لنز ۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده شده.

بررسی عملکرد دوربین موتورولا Moto E13

عکس های لنز اصلی کیفیت معمولی دارند و جزئیات خیلی زیادی توی عکس ها دیده نمیشه. ترکیب رنگ و شارپنس خیلی مناسبی هم ندارند و بیشتر به درد ثبت لحظه ها میخورند. به خاطر پردازنده ضعیف گوشی گرفتن عکس یه مقداری طول میکشه و برای گرفتن عکس های یهویی و غیر منتظره خیلی مناسب نیست. دوربین سلفی هم تعریفی نداره و عکس هایی با جزئیات پایین و نویز زیاد به شما میده. هر دو دوربین اصلی و سلفی میتونن با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم فیلمبرداری کنند که کیفیت صدا معمولیه و جزئیات به نسبت کمی با رنگ های بی روح توی فیلم ها دیده میشه. اگه سوژه خیلی حرکت کنه اتوفوکوس به مشکل میخوره و سوژه دچار یه حالت محو شدگی میشه. در کل نباید از این بخش انتظار زیادی داشته باشید ولی حتی به نسبت گوشی های دیگه از برندهایی مثل سامسونگ این بخش خیلی تعریفی نداره و نمیتونه جزو نقاط قوت این گوشی باشه.

 

عملکرد پردازشی گوشی موتورولا موتو E13

از تراشه Unisoc T606 با تکنولوژی ساخت ۱۲ نانومتری برای این گوشی استفاده شده که نه توی بنچمارک ها میتونه عملکرد مناسبی داشته باشه و نه در استفاده روزمره و عادی میتونه تجربه خوبی رو به شما بده. البته به این معنی نیست که استفاده از گوشی اذیت کننده است اما نباید انتظار یه تجربه روون و بدون لگ و باگ رو داشته باشید و توی استفاده معمولی از گوشی کمی باید صبور باشید و به کمی دیر باز شدن برنامه ها و لگ کوچیک موقع باز کردن چند برنامه عادت کنید. گوشی Moto E13 توی یه نسخه با رم ۲ و حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شده که باعث میشه خیلی عملکرد خوبی در استفاده مولتی تسک نداشته باشه. البته یه نسخه با رم ۴ هم داره که فقط برای بازار هند عرضه شده و شاید به بازار ایران هم راه پیدا کنه.

به خاطر عملکرد معمولی و نسبتا ضعیف پردازنده نباید انتظار اجرای بازی های روز رو بدون لگ و باگ با گوشی داشته باشید و بهتره بیشتر سراغ بازی های سبک و با گرافیک پایین با گوشی برید. البته میتونه بازی کالاف دیوتی رو با گرافیک پایین و فریم معمولی اجرا کنه که هر از گاهی لگ و باگ میزنه و بعد از چند دست بازی کردن گوشی شروع به داغ شدن میکنه و لگ و باگ زدن گوشی بیشتر میشه.

به خاطر همین پایین بودن قدرت پردازشی موتو از اندروید ۱۳ گو برای گوشی استفاده شده که نسخه سبک شده و با امکانات کمتر اندروید ۱۳ به حساب میاد و از لحاظ ظاهری و امکانات شخصی سازی به اندروید خام شباهت های زیادی داره و در استفاده معمولی و روزمره میتونه یه تجربه ساده و بدون مزاحمت خاصی رو به شما بده و از برنامه های اضافی و از پیش نصب شده بی‌مصرف هم خبری نیست. از لحاظ پشتیبانی نرم افزاری اطلاعات خاصی از برنامه موتورولا برای گوشی e13 در دست نیست و به احتمال زیاد آپدیت های آینده اندروید رو مثل باقی گوشی های اقتصادی حالا حالا ها دریافت نمی‌کنه.

 

بررسی اسپیکر موتورولا Moto E13

یه اسپیکر برای گوشی استفاده شده که بلندی مناسبی داره اما نباید انتظار کیفیت صدای بالایی رو از این گوشی داشته باشید. البته قرار گرفتن جک ۳.۵ میلیمتری صدا به شما اجازه میده از هندزفری یا هدست با سیم خودتون به راحتی استفاده کنید و صدای با کیفیت بهتری رو داشته باشید.

 

آیا Motorola Moto E13 ارزش خرید دارد؟

گوشی Moto E13 موتورولا با داشتن یه طراحی ساده اما خوش ساخت و خوش دست و استفاده از گواهی IP52 یه گوشی با کیفیت ساخت بالا در بین گوشی های اقتصادی به حساب میاد. صفحه نمایش با اندازه مناسب ۶.۵ اینچی و جزئیات و روشنایی مناسبی داره و باتری با عملکرد بسیار خوبی که داره میتونه در استفاده معمولی رو به سبک حدود ۲ روز به شما شارژ بده و به عنوان یه گوشی برای استفاده عادی میتونه یه گزینه خوش دست و راحت باشه که بتونید بدون مشکل خاصی ساعت ها باهاش مکالمه کنید و یا با دوستانتون چت کنید. البته سرعت شارژ یه مقداری پایینه که در این بازه خیلی عجیب نیست. دوربین و قدرت پردازشی گوشی تعریف خاصی نداره و نمی‌تونه شما رو شگفت زده کنه و در حد اندازه قیمت گوشی آبروداری میکنه و شما رو ناامید نمی‌کنه. البته باید با کند بودن گوشی و لگ و باگ زدن گوشی کنار بیاید که باز هم نمیشه انتظار بیشتری از یه گوشی با این قیمت داشت. نداشتن حسگر اثر انگشت هم میتونه برای باز کردن گوشی کمی شما رو اذیت کنه ولی این مورد هم در بقیه گوشی های اقتصادی دیده میشه و نمیشه به عنوان یه باگ و مشکل بزرگ توی گوشی ازش عنوان کرد.

با داشتن قیمت حدودی ۳.۸ میلیون تومان به نسبت رقبای دیگه خودش تو لیست قیمت گوشی مثل سامسونگ A04 با احتساب مقدار رم و حافظه ذخیره سازی استفاده شده تقریبا قیمت یکسانی داره اما به جز طراحی و کیفیت ساخت مناسب و خوش دست بودن نکته مثبت و قابل ذکر خاصی نداره و نمی‌تونه به عنوان یه گوشی با ارزش خرید خیلی بالا در کنار رقبا ظاهر بشه. البته اگه قیمت گوشی در آینده کاهش پیدا کنه و از لحاظ قیمتی در کنار گزینه هایی مثل ردمی +A2 شیائومی قرار بگیره میشه به عنوان یه گوشی با ارزش خرید بالاتر بهش نگاه کرد.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 61
5/ 3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

qazal

فک کنم تنها گوشی ای از موتورولاس که سلفیش تو ناچه :))

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
a.m110

من اصلا از موتورولا خوشم نمیاد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲
mehdi gheysari

ولی به عنوان یه گ. شی اقتصادی عالییه

۱۱ مرداد ۱۴۰۲
mehdi gheysari

خوب ولی تعربفی نیست

۱۱ مرداد ۱۴۰۲
godrati

بدک نیس

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

به عنوان یه گوشی سوپراقتصادی که هم پورتش تایپ سی هستش و نه میکرو یو اس بی و اینکه گواهی آی پی هم داره، گوشی خوبی محسوب میشه ولی من نمیتونم با این پردازنده ضعیف و اون حاشیه فوق العاده زیاد و اعصاب خورد کن صفحه نمایشش کنار بیام…

۰۶ مرداد ۱۴۰۲
I love Mehdi Shajari

درسته بخاطر قیمتش نمیشه ایرادی ازش گرفت ولی میتونست به جای ip52 از یه پردازنده بهتر استفاده کنه

۰۵ مرداد ۱۴۰۲
I love Mehdi Shajari

درسته بخاطر قیمتش نمیشه ایرادی گرفت ولی میتونست به جای ip 52 از یه پردازنده بهتر استفاده کنه

۰۵ مرداد ۱۴۰۲
zenith

👎🏻👎🏻👎🏻

۰۴ مرداد ۱۴۰۲
reza dadashi 1376

سلام این گوشی ساخت کجاست؟؟کدوم کشوره ؟؟؟؟

۰۴ مرداد ۱۴۰۲
    tahamousavi

    آمریکا

    ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

باتوجه به قیمتش خوبه

۰۳ مرداد ۱۴۰۲
thisabasi

خوشم نیومد

۰۱ مرداد ۱۴۰۲
afsheen

معمولیتر از معمولی

۳۱ تیر ۱۴۰۲
Don14

یا خدا ۱۰۰ دلار فقط

۳۱ تیر ۱۴۰۲