معرفی بازی Mortal Kombat Onslaught

مورتال کمبت یکی از قدیمی ترین بازی های مبارزه ای بود که درجه بندی بازی های رایانه ای و کنسولی رو به طور کلی تغییر داده و با فتالیتی های معروفش جاشو حسابی توی دل طرفدارای این سبک به خصوص گیمر های ایرانی باز کرد. کمپانی مادر این سری یعنی Warner Bros با عرضه عنوان موبایلی Mortal Kombat Onslaught قصد داره تا تجربه مبارزات هیجان انگیز مورتال کمبت رو به دنیای موبایل گیمرا بیاره که باید ببینیم تا چه حدی در این راه موفق عمل کرده. پس اگه طرفدار بازی های موبایلی هستین با معرفی بازی Mortal Kombat Onslaught موبونیوز با ما همراه باشین تا شما رو به دنیای این بازی هیجان انگیز ببریم.

 

سبک بازی Mortal Kombat Onslaught

بازی Mortal Kombat Onslaught جدیدترین بازی موبایلی از مجموعه پرطرفدار دنیای مورتال کمبت هستش که این بار به دنیای موبایل و گوشی های اندرویدی وارد شده و تمرکز زیادی روی پیشبرد بازی در حالت نقش آفرینی داره. کمپانی وارنر به عنوان صاحب اثر سری مورتال کمبت اخیرا این بازی رو به صورت کاملا رایگان اما با امکان خرید های درون برنامه توی گوگل پلی منتشر کرده که حجم چندانی هم نداره و میتونه شما رو ساعت ها سرگرم کنه. مورتال کمبت Onslaught برخلاف سایر بازی های این فرانچایز از سبک مبارزات تن به تن فاصله گرفته و بیشتر به سبک سیستم فراخوانی نیرو ها (Gacha) متمایل شده که که از این نظر شباهت زیادی به عناوین موفقی مثل Genshin Impact و فاینال فانتزی داره که این روزا بین موبایل گیمرا طرفداران زیادی دارن.

معرفی بازی مورتال کمبت Onslaught

مورتال کمبت موبایلی در ابتدای بازی فهرستی از شخصیت های محبوب و شناخته شده سری کمبت مثل Scorpion ،Sub-Zero ،Raiden و Johnny Cage رو آورده. بازیکنان در طول بازی و پس از گذراندن مراحل مختلف به ترتیب قفل هر شخصیتو باز میکنن و میتونن ازش استفاده کنن. از اون طرف خود بازی هم یه روند داستانی داره که روایت جدیدی از دنیای این سری بازی رو در اختیار بازیکن میذاره؛ به دلیل عرضه همزمان هر دو تا عنوان موبایلی مورتال کمبت Onslaught و نسخه جدید بازی مورد انتظار Mortal Kombat 1 برای کنسول های نسل نهم و کامپیوتر این دو تا بازی دنیای شبیه به هم دارند که تجربه همزمان هر دوتاشون خالی از لطف نیست. با این اوصاف بهتره زودتر به سراغ داستان و مابقی ماجرای های این بازی بریم.

 

بررسی داستان بازی Mortal Kombat Onslaught

Mortal Kombat Onslaught همون داستان تقریبا تکراری سری کمبت رو به دوش میکشه و بازیکنان بایستی با تهدید های مختلف در دنیای بازی دست و پنجه نرم كنند. مورتال کمبت Onslaught مراحل زیادی داره که تحت عنوان فصل در بازی گنجانده شدن و هرکدوم داستان یکی از کاراکترهای های این سری رو عنوان میکنند. در پایان هر مرحله معمولا یک یا چند مبارزه پیش روی بازیکنان قرار میگیره که بایستی با کاراکترهایی که در اختیار دارن به قول معروف Boss Fight اون مرحله رو شکست بدن تا وارد مرحله و فصل جدید بشن.

داستان بازی مورتال کمبت Onslaught

در اوایل بازی معمولا تعداد کاراکترهایی که در اختیار دارین زیاد نیست که با پیشروی در بازی به تدریج شخصیت های مختلف قابل دسترسی هستند. با همه فراز و نشیب های مختلفی که در مقایسه با سری های مختلف کمبت و حتی بازی های کلاسیک این فرانچایز وجود داره بازم تجربه داستان پر پیچ و خم Mortal Kombat Onslaught شما رو تا پایان راه همراهی میکنه. اینجا شاید انتظارات ما از یه بازی موبایلی در حد عناوین مشابه کنسولی باشه، اما “اد بون” خالق سری کمبت قول یه تجربه متفاوت از دنیای مورتال کمبت رو داده که با همه تغییرات خوب و یا بدش هنوزم هم به ریشه های اصلی این سری وفادار مونده.

 

بررسی گیم پلی بازی Mortal Kombat Onslaught

میرسیم به بررسی گیم پلی این بازی که تجربه متفاوتی در مقایسه با سایر بازی های این سری داره؛ عنوان موبایلی Mortal Kombat Onslaught تجربه همزمان دو سبک RPG و gacha رو برای بازیکنان فراهم میکنه که برای پیشروی در بازی نیاز به استفاده از استراتژی و تاکتیک های مختلف دارن. برخلاف سایر بازی های مورتال کمبت اینجا با مکانیزم شبیه بازی های فاینال فانتزی و Raid: Shadow Legends سروکار داریم و عملا کاراکتر های به طور خودکار با هم مبارزه میکنن و شما تنها میتونین از کارت های شخصیت های در دسترس استفاده کنین. روند گیم پلی بازی مورتال کمبت Onslaught بر اساس چیدن استراتژی و ارتقای کارت شخصیت های در دسترس طراحی شده که در ابتدای هر مرحله میتونین ترکیب تیم خودتون رو بسازین و با سایر شخصیت های بازی مبارزه کنین. بعد از تموم شدن هر مرحله و شکست دادن دشمنان امتیاز و سکه بهتون داده میشه که میتونین برای ارتقای شخصیت های بازی خرج کنین.

گیم پلی بازی مورتال کمبت Onslaught

از اون طرف برخی از شخصیت های بازی سلاح مخصوص به خودشون رو دارند که امکان ارتقا هر سلاح هم وجود داره و حتی میتونین سلاح های جدیدی رو خریداری کنین. روی این حساب باز هم مورتال کمبت موبایلی دستخوش تغییرات زیادی شده و شباهت نزدیکی با بازی معروف کلش رویال داره. برای دفاع از خودم باید بگم اگه کلش رویال بازی کردین قطعا با آپدیت کارت بازیکنان و استادیوم های مبارزه ای این بازی آشنایی دارین و اینجا Mortal Kombat Onslaught دقیقا قیمه ها رو ریخته تو ماستا و ترکیبی از بازی استراتژی با خشونت پایین و تجربه نقش آفرینی رو بهتون میده که شاید به مزاج هر کسی خوش نیاد.

 

بررسی گرافیک و صدای Mortal Kombat Onslaught

توی بخش گرافیکی و طراحی بصری Mortal Kombat Onslaught از قدرت موتور بازی سازی آنریل انجین ۵ کمک گرفته تا تجربه جدیدی رو توی بازی های موبایلی رقم بزنه. سری مورتال کمبت همیشه با خاطر سبک و سیاق خاص خودش توی داستان سرایی و مبارزه های مختلف هواداران دو آتیشه زیادی داره که وارنر بروز توی این بازی از چیزی کم نذاشته و از سکانس های سینمایی و فضا سازی های محیط همه چیز به شکل جذابی طراحی شدن که سری های کلاسیک کمبت رو براتون یادآور میشه.

موسیقی و گرافیک بازی مورتال کمبت Onslaught
توی بحث صدا گذاری بازی هم موسیقی و افکت های صوتی جذاب کار شده و تنها عیب این بازی رو میتونیم نداشتن صدا گذاری برای شخصیت های بازی در نظر بگیریم که البته اگه اینطور بود قطعا بازی موبایلی کمبت خیلی حجیم تر از چیزی که هست میشد. اگه بخوایم منصفانه رفتار کنیم مورتال کمبت Onslaught به عنوان یه بازی موبایلی در مقایسه با خیلی از بازی های شناخته شده پیشرفت گرافیکی زیادی داره و حتی نبود صدا گذاری مناسب توی بازی چیزی از جذابیتش کم نمیکنه.

 

نصب بازی Mortal Kombat Onslaught

بازی مورتال کمبت Onslaught به صورت کاملا رایگان و با امکان خرید درون برنامه ای فقط برای گوشی‌های موبایل 64 بیتی از نوع arm64-v8a عرضه شده. برای اجرای بازی به گوشی جدید با اندروید ۱۰ به بالا و iOS ۱۶ به بالا با ۴ گیگابایت حافظه رم احتیاج دارین. برای نصب بازی کافیه وارد گوگل پلی بشین تا نصب اولیه بازی انجام بشه؛ پس از اون در اولین اجرا بین ۱/۵ تا ۲ گیگابایت دیتا توسط سرور بازی دانلود میشه که توی این زمان ویدیو های مختلفی از مبارزات بازی نشونتون میده تا حوصلتون سر نره.

دانلود بازی Mortal Kombat: Onslaught در گوگل‌پلی

دانلود بازی Mortal Kombat: Onslaught در اپ‌استور

عنوان نقش آفرینی حماسی Mortal Kombat Onslaught مثل اکثر بازی های RPG به صورت آنلاین اجرا میشه که برای اجرای این عنوان بایستی از برنامه های تحریم گذر و تغییر آی پی استفاده کنین؛ از اون طرف برای تجربه بدون لگ و هنگی بازی حتما ۵ تا ۱۰ گیگابایت فضای خالی اضافه هم توی گوشیتون داشته باشین. معمولا اکثر گوشی های دارای تراشه اسنپدراگون یا مدیاتک که توی ۳ تا ۴ سال اخیر تولید شدن قطعا از پس اجرای این بازی برمیان و فکر نکنم چالشی توی این مورد داشته باشین و به نظرم اگه گوشی خفنی دارین تجربه این بازی رو از دست ندین.

 

جمع بندی

سری بازی های مورتال کمبت توی بیش از ۳ دهه از زمان دستگاه های آرکید و سگا تا پلی استیشن ۱ و حالا روی کنسول های نسل نهم راه طولانی و سختی رو طی کردن. عنوان موبایلی Mortal Kombat Onslaught شاید تو نظر اول به بازی های RPG شباهت داشته باشه و ممکنه طرفدارای قدیمی این سری رو ناامید کنه؛ اما نباید فراموش کنیم کمپانی های بزرگی مثل کپکام هم توی تولید بازی محبوب رزیدنت اویل ۴ هم با این مشکلات روبرو شدن ولی در نهایت اویل ۴ به یکی از موفق ترین بازی های سری خودش تبدیل شد که حتی نسخه ریمیک جذابی هم داشت و هنوزم طرفدارای خودشو داره.
برای حسن ختام باید بگم که این بازی ارزش امتحان کردن رو داره و نمیشه متعصابه باهاش رفتار کنیم. حالا که به آخر این مقاله رسیدیم نظر خودتون رو راجع به بازی مورتال کمبت Onslaught تو کامنتا با ما به اشتراک بزارین.

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 25
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

SheidaJaafari

بسیار خفن لطفا از این بازی ها بیشتر معرفی کنید

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Ailllll

من مشکل کامنت گذاری دارم

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
Ailllll

بازی خیلی خوب است ممنون از مبو نیوز عالی

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
Ailllll

بازی خیلی خوب است ممنون از مبو نیوز

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
Ailllll

بازی خیلی خوب است

۰۶ اسفند ۱۴۰۲