برطرف شدن مشکل داغ شدن آیفون های 15 پرو با نسخه جدید iOS 17

گزارش های جدید از آخرین آپدیت ios حاکی از برطرف شدن مشکل داغ شدن آیفون های 15 پرو و 15 پرو مکس میده و به نظر میرسه زمستان برای شرکت اپل زودتر از راه رسیده! اپل در جدیدترین آپدیت نرم افزاری خود یعنی iOS 17.0.3 مشکلات ناشی از داغ شدن آیفون های 15 پرو و پرو مکس را برطرف کرده. اما گزارش های منتشر شده برخی از کاربران آیفون های 15 پرو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نشان می دهد برای برخی کاربران هنوز مشکل داغ شدن نه تنها برطرف نشده بلکه در برخی موارد صفحه نمایش هم به شدت داغ میکنه.

مقایسه تصاویر حرارتی منتشر شده از بدنه آیفون 15 پرو قبل و بعد از آپدیت به نسخه 17.0.3، نشان دهنده برطرف شدن ایراد داغ شدن بدنه هنگام استفاده از قابلیت شارژ سریع است. اپل دو هفته پیش در جهت برطرف کردن ایراد گسترده داغ شدن آیفون های سری 15 ، نسخه جدیدی از آپدیت نرم افزاری سیستم عامل خود را منتشر کرد که تاکید آن “رفع مشکل داغ شدن آیفون و برخی ایرادات امنیتی” دستگاه های عرضه شده بود.

 

چرا آیفون های سری 15 پرو و پرومکس بیش از حد داغ می‌شدند؟

پس از شروع فروش اولیه آیفون های سری 15 در سپتامبر امسال، بسیاری از کاربران شروع به ارسال گزارش های فراوانی مبنی بر داغ شدن بدنه دستگاه خود حتی در فعالیت های سبک و روزمره کردند. در پی این اتفاقات اپل در بیانه‌ای وجود یک باگ به هنگام آپدیت به iOS 17 را عامل اصلی این مشکل اعلام کرد. خیلی از کاربران تنها پس از دقایقی استفاده از برنامه اینستاگرام دچار مشکل داغ شدن دستگاه می‌شدند. اپل همچنین اشاره کرد “آپدیت جدید صرفا بر روی رفع مشکل تمرکز دارد و محدود کننده توان پردازنده A17 Pro آیفون های جدید نیست.” در بحث شارژ شدن دستگاه های جدید، اپل اعلام کرد که آیفون های جدید برای استفاده از آداپتور های 20 واتی بهینه شده‌اند و استفاده از آداپتور های 27 وات و بیشتر، ممکن است باعث داغ شدن موقت دستگاه شود. همچنین منتقدین طراحی تیتانیومی بدنه آیفون های جدید را عامل اصلی این اتفاق دانستند که اپل در گفت‌وگو با CNET این ادعا را به کلی رد کرد.

چرا آیفون های سری 15 پرو و پرومکس بیش از حد داغ می‌شدند؟

 

نحوه دسترسی به آپدیت جدید و نسخه 17.0.3

کاربران می‌توانند با ورود به تنظیمات و وارد شدن به بخش General -> Software Update و انتخاب گزینه Download and Install، می‌توانند به صورت خودکار این آپدیت را نصب کنند. لازم به ذکر است که این آپدیت از آیفون های سال 2018 به بعد (iPhone XS, iPhone XS Max, & iPhone XR)، نسل دوم و سوم آیفون های سری SE و آیفون های منتشر شده از سری 11 تا به امروز پشتیبانی می‌کند و صرفا در جهت رفع ایرادات جدید منتشر شده است.

نحوه دسترسی به آپدیت جدید و نسخه 17.0.3

 

احتمال ناکارآمدی نسخه جدید در برخی از مدل های آیفون

در صفحه پشتیبانی سایت اپل اعلام شده که دستگاه های آیفون به هنگام راه‌اندازی، بازیابی اطلاعات دستگاه و شارژ بی‌سیم ممکن است با افزایش دما مواجه شوند. اگر از کاربران آیفون 15 پرو و 15 پرومکس هستید و هنوز هم ایراد داغ شدن دستگاه برای شما برطرف نشده است می توانید از راه‌حل های زیر استفاده کنید. با روشن کردن حالت Low Power Mode از قسمت Control Center می‌توانید موقتا برنامه هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را متوقف کنید و نرخ بروزرسانی نمایشگر را به 60 هرتز برسانید. سعی کنید دستگاه خود را طولانی مدت در معرض تابش مستقیم نور خورشید و در مجاورت مکان های داغ قرار ندهید. همچنین با غیرفعال کردن گزینه background refresh برنامه هایی که مصرف باتری آن‌ها زیاد است می‌توانید از داغ شدن بیش از حد دستگاه خود جلوگیری کنید. اگر شما هم تجربه داغ شدن گوشی های پرو سری آیفون 15 رو داشتید، بگید که با عرضه آپدیت جدید این مشکل برای شما برطرف شده یا نه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

A000000

خوب سام راحت شد کسی نمیتونه بش بگه بخاری برقی

۰۵ آبان ۱۴۰۲
tahamousavi

دو سال دیگه با آیفون میشه رسماً غذا پخت 🙂

۰۳ آبان ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

عکسش خیلی خوب بود 😂

۰۳ آبان ۱۴۰۲
godrati

چ عکسی گزاشتین

۰۲ آبان ۱۴۰۲
shahab-021

چه پوستر زیبایی
غذا گذاشتن رو دیگ

۰۱ آبان ۱۴۰۲
Fatemeh123

اپل یه آیفون میده همه جیش خراب و طراحیش برای ۴ سال پیش بعد بهترین شرکت جهان هم هست
خدایی خیلی خنده داره که 😄😄

۳۰ مهر ۱۴۰۲
mehdi gheysari

خوبه

۳۰ مهر ۱۴۰۲
alirezanikkhah

همون رشد عملکردی رو که تو مراسم پز میدادن تو این بروزرسانی محدود کردن الان میشه گفت A17 با A16 تفاوتی تو عملکرد پردازشی نداره

۳۰ مهر ۱۴۰۲
Mahayd24

فقط عکسش😂

۲۹ مهر ۱۴۰۲
alirza.amiry

ensafan chiye in amrika !

۲۹ مهر ۱۴۰۲
Nurse

میشه برای خنک شدن داخل فریزر هم قرار داد

۲۹ مهر ۱۴۰۲
Don14

عالیه ما که نداریم

۲۹ مهر ۱۴۰۲
Limb0onTop

خیلیم عالی

۲۹ مهر ۱۴۰۲
SinaRe8596

جالبه

۲۹ مهر ۱۴۰۲