بررسی مشخصات گوشی nova 8 هواوی

هواوی با تولید گوشی های سری Nova نهایت تلاشش رو می‌کنه که دل طرفداران گوشی‌های قاتل پرچمدار رو به دست بیاره. البته تا اینجای کار که خوب پیش رفته و تو بازار میان رده‌ها میشه گوشی های با کیفیتی از Huawei پیدا کرد. تو این مقاله قراره با مشخصات گوشی هواوی Nova 8 آشنا بشیم. این گوشی میان رده، تابستان 2021 معرفی شد و تو بخش طراحی و دوربین بین رقباش حرف برای گفتن داره. با بررسی هواوی نوا 8 همراه موبونیوز باشید.

طراحی هواوی Nova 8؛ سبک و زیبا!

بخش طراحی، جاییه که با یه گوشی سبک و زیبا با بدنه شیشه‌ای مات طرفیم که یه تغییر طیف آینه‌ای خیلی جذاب داره. یه بیرون زدگی بیضی شکل گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی دیده میشه که 4 تا سنسور دوربین و یه فلش رو تو خودش جای داده. سنسور اصلی خیلی بزرگ تو قسمت بالایی بیرون زدگی و سه تا سنسور دیگه و فلش هم زیر دوربین اصلی قرار دارن. نوشته NOVA خیلی بزرگ تو قسمت پایینی قاب پشتی دیده میشه و لوگوی هواوی هم زیرش دیده میشه. تو دوره و زمونه‌ای که گوشی های میان رده هم دیگه وزنشون زیاد شده، هواوی یه گوشی وارد بازار کرده که 169 گرم وزنشه! البته این موضوع بی‌دلیل نیست و به باتری این گوشی مربوط میشه که جلوتر بهش اشاره می‌کنیم.

لبه های قاب پشتی خمیدگی داره و دور گوشی رو یه فریم آلومینیومی در بر گرفته. سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته. زیر گوشی درگاه تایپ سی، اسپیکر و میکروفون دیده میشه. سمت چپ گوشی خالیه و خبر خاصی نیست. خشاب سیم کارت و میکروفون دوم هم بالای گوشی دیده میشن. خشاب سیم کارت از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کنه و خبری از پشتیبانی رم میکرو روی این گوشی نیست.

برسیم به پنل جلویی که لبه های خمیده داره و از یه نمایشگر 6.57 اینچی OLED با رزولوشن 1080، رفرش ریت 90 هرتزی و پشتیبانی از HDR10+ میزبانی می‌کنه. صفحه نمایشگر این گوشی قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره و کیفیت و روشنایی کاملا رضایت بخش و خیلی خوبی داره. ولی رقبایی تو همین بازه قیمتی داره که نمایشگر امولد و رفرش ریت 120 هرتزی دارن. دوربین سلفی تو یه پانچ هول نسبتا بزرگ بالای نمایشگر قرار گرفته. اسپیکر مکالمه هم لبه فریم بالایی تو قاب جلو قرار گرفته. اگه دنبال حسگر اثر انگشت می‌گردین، زیر نمایشگر پیداش می‌کنین. حسگر اثر انگشت اپتیکال این گوشی کارش رو به خوبی انجام میده و سرعت و عملکرد خوبی داره.

تو بخش طراحی اگه دنبال یه گوشی زیبا و چشم نواز باشین، Nova 8 قطعا میتونه یکی از انتخابهای خوب باشه. البته به این شرط که به استفاده از قاب پایبند باشین، چرا که روی این گوشی خبری از گواهی IP (مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار) و یا محافظ گوریلا گلس نیست. نمایشگر این گوشی هم کیفیت خیلی خوبی داره و تماشای ویدئوها یا بازی کردن باهاش با توجه به سبک بودنش تجربه جذابی رو براتون رقم میزنه.

دوربین گوشی Nova 8

بخش دوربین جاییه که هواوی همیشه تو گوشی های پرچمدارش توجه ویژه ای بهش داشته. ولی این بار نوبت به این گوشی میان رده رسیده تا یه تجربه خیلی خوب و رضایت بخش رو در اختیار کاربرانش قرار بده. نوا 8 چهار تا دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق داره. دوربین اصلی عملکرد خیلی خوبی داره و عکسهایی که باهاش ثبت میشه جزئیات، روشنایی و شارپنس خیلی خوبی دارن. قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه هم روی دوربین اصلی وجود داره که در کنار عملکرد خوب لرزشگیر، خروجی خوبی رو بهتون میده. دوربین اولترا واید یه افت کیفیت نسبی به نسبت دوربین اصلی داره ولی همچنان میتونه عکسهای با کیفیتی رو با توجه به بازه قیمتیش ثبت کنه و کار رو در میاره. دوربین ماکرو هم عملکردش کمی از فانتزی بهتره و اگه برای عکس گرفتن صبر و حوصله به خرج بدین میشه عکسهای خوبی رو باهاش ثبت کرد. سنسور تشخیص عمق هم وظیفه‌ تشخیص و تفکیک سوژه از پس زمینه رو به خوبی انجام میده و میشه روی عکسهای پرتره هم حساب باز کرد.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم عکسهای با کیفیت و خوبی رو ثبت میکنه. ممکنه گاهی حس کنین عکسهای سلفی دستکاری نرم افزاری میشن و حالتهای زیبایی بیش از انتظار بهشون اضافه میشه. میتونین این اتفاق رو با تغییر تنظیمات سلفی کنترل کنین. یه اتفاق جالبی که توی دوربین سلفی افتاده، اینه که قابلیت فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه روی دوربین سلفی دیده میشه! کیفیت ویدئوهای سلفی هم خوبه و اگه بلاگر هستین یا خیلی با دوربین سلفی کار میکنین و ویدئو ضبط می‌کنین، این گوشی میتونه نظرتون رو جلب می‌کنه.

هواوی تو بخش دوربین یه پکیج کاربردی روی این گوشی قرار داده که هم برای گرفتن عکسهای روزمره، هم اگه به عکاسی با موبایل علاقه داشته باشین، میتونه به همراه خوب و قابل قبول باشه.

عملکرد پردازشی هواوی Nova 8

هواوی برای Nova 8 از پردازنده میان رده اختصاصی خودش Kirin 820E استفاده کرده. این پردازنده کارش رو به خوبی انجام میده و از پس اجرای بازیهای سبک به خوبی بر میاد و برای بازیهای متوسط هم میشه روش حساب باز کرد. تو بخش نرم افزار هم رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 12 بر پایه اندروید 11 رو میبینیم. محیط کاربری کاملا روانه و قابلیت های شخصی سازی خوبی هم در اختیار کاربر قرار داره. روی این گوشی هم مثل بقیه گوشی های هواوی خبری از سرویسهای گوگل نیست. به همین دلیل شاید عادت کردن به محیطی که سرویسهای گوگل رو نداره نیاز به زمان داشته باشه. ولی تقریبا تمام برنامه هایی که بهشون نیاز پیدا می‌کنین رو میتونین از App Gallery تهیه کنین.

عملکرد باتری Nova 8

یه باتری با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تامین انرژی Nova 8 رو به عهده گرفته. عملکرد شارژدهی باتری هم مثل ظرفیتش خیلی تعریفی نیست. اگه استفاده سبک از این گوشی داشته باشین، میتونه یک روز کامل همراهیتون کنه ولی اگه استفاده زیاد ازش داشته باشین، ممکنه آخرای روز نیاز بشه شارژش کنین. البته تو بخش شارژ شدن هواوی جبران کرده و Nova 8 از فست شارژ 66 واتی پشتیبانی می‌کنه. فول شارژ شدن باتری با آداپتور 66 واتی داخل جعبه تقریبا 40 45 دقیقه طول می‌کشه که با توجه به ظرفیت باتری عملکرد خوبیه.

عملکرد اسپیکر Nova 8؛ نا امید کننده!

در کمال تعجب، هواوی Nova 8 اسپیکر مونو داره و صدا فقط از اسپیکر زیر گوشی پخش میشه! کیفیت و بلندی صدا قابل قبوله ولی خوب نیست. روی این گوشی خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا هم نیست.

تو جعبه گوشی Nova 8 یه آداپتور 66 واتی، یه کابل Type-C و یه قاب ژله‌ای قرار داره.

جمع بندی

نوا 8 یه گوشی میان رده اس که در حال حاضر تو بازه قیمتی 9 میلیون تو بازار ایران قرار داره. زیبایی و وزن کم این گوشی میتونه اون رو به یه انتخاب خوب برای کسایی که ظرافت رو دوست دارن تبدیل کنه. از طرفی یه پردازنده میان رده با عملکرد متوسط رو به خوب روی این گوشی قرار گرفته که به خوبی از پس کارهای روزمره شما بر میاد اما انتخاب اول برای بازی کردن نیست. تو بخش باتری با توجه به ظرفیت کمش از دور رقابت خیلی عقب مونده ولی با سرعت شارژ شدن خوب میتونه همراهیتون کنه. دوربین این گوشی از نقاط قوتش محسوب میشه و به خوبی کار رو براتون درمیاره. اسپیکر مونو هم یکی از بزرگترین ضعف های این گوشی نسبت به رقباش به حساب میاد. اگه دنبال یه گوشی برای استفاده روزمره هستین و دوست دارین از اطرافتون کلی عکس یا فیلم ثبت کنین همیشه به یه پریز برق دسترسی دارین، NOVA 8 میتونه یک از انتخاب ها تو این بازه قیمتی باشه.

مقایسه گوشی هواوی Nova 8 و نوا 9

هواوی تصمیم گرفت دو ماه بعد از معرفی نوا 8 نسخه بروز شده این گوشی با پردازنده جدید، عملکرد پردازشی بهتر و باتری بهتر رو معرفی کنه و Nova 9 رو با پردازنده اسنپدراگون 778G و باتری 4300 میلی آمپری وارد بازار کرد. تو بخش طراحی تفاوت خاصی بینشون وجود نداره، فقط Nova 9 فریمش پلاستیکیه و Nova 8 فریم آلومینیومی داره. اگه عملکرد دوربین براتون اولویت داره، Nova 8 رو میتونین انتخاب کنین ولی اگه عملکرد پردازشی و ظرفیت باتری براتون اولویت داره، Nova 9 میتونه انتخاب بهتری باشه.

مقایسه گوشی نوا 8 و Nova 8i

رو میشه به عنوان یه نسخه اقتصادی تر از نوا 8 در نظر گرفت که قبل از این گوشی معرفی شده. تو بخش طراحی با اینکه با نوا 8 تفاوت اساسی داره ولی همچنان با یه گوشی جذاب و زیبا طرفیم. Nova 8i از پردازنده اسنپدراگون 668 استفاده میکنه و ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر ساعته که باعث میشه شارژدهیش یکم از Nova 8 بهتر باشه. با توجه به اینکه Nova 8i فقط یک نسخه 128 گیگابایتی داره و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمیکنه و با رابط کاربری EMUI 11 بر پایه اندروید 10 عرضه شده و مشخص نیست که بروزرسانی سیستم عامل جدیدتری رو دریافت میکنه یا نه، ممکنه دستتون رو توی انتخاب یکم ببنده. ولی Nova 8 یه نسخه 256 گیگابایتی هم داره و به طور پیشفرض با EMUI 12 و اندروید 11 عرضه شده. به طور کلی این دوتا گوشی تو دو بازه قیمتی کاملا متفاوت هستن و اگه عملکرد دوربین و بروز بودن سیستم عامل گوشی براتون اولویت داره و میتونین بیشتر هزینه کنین، Nova 8 میتونه انتخاب بهتری باشه. ولی اگه شارژدهی باتری براتون اولویت داره و یه گوشی در حد استفاده روزمره و خیلی سبک نیاز دارین، Nova 8i میتونه جزو انتخاب هاتون باشه.

این گوشی دیگه قدیمی شده و بهتره سراغ ورژن جدید این گوشی یعنی هواوی نوا 10 برید که میتونید بررسی این گوشی رو تو مقاله بررسی مشخصات گوشی Huawei nova 10 ببینید.
خرید گوشی nova 8
نقاط قوت
دوربین با کیفیت
طراحی زیبا و سبک
نقاط ضعف
شارژدهی ضعیف باتری
عدم پشتیبانی از سرویسهای گوگل
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۴ شهریور, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 97
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

anti.gen

این پشتیبانی نکردن از گوگل پلی ضدحاله

۱۴ آبان ۱۴۰۱
mortooj

گوشی واقعا خوبیه
از نوا 9 بنظرم بهتره
مشکلی که داره نسبت به بقیه گوشیای هواوی لوازم جانبی اش بخاطر صفحه ای که داره سخت تر گیر میاد
من دنبال گلس ماتش هستم

۲۸ مهر ۱۴۰۱
Mahdi2005

دمت گرم مهدی شجاری ❤️😘

۲۳ مهر ۱۴۰۱
AMIR113

به نضر من نخرید چون گوگل پشتیبانی نمیکنه قطعاتش کم پیدا میشه درسر داره

۰۹ مهر ۱۴۰۱
Mehdi84

عالی بود

۰۷ مهر ۱۴۰۱
tahamousavi

خیلی از زمان عرصه ش گذشته…
الان نوا ۱۰ قراره بیاد تو بازار که اون موقع دیگه این گوشی نه ارزش خرید داره نه ارزش بررسی…

۲۹ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

آداپتور قوی داره

۲۴ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

این تحریم بودن گوگل واقعا بده

۲۴ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

با کیفیت، پکيج دوربین راضی کننده اس

۲۴ شهریور ۱۴۰۱
Hossein mbk

طراحیش رو خیلی دوست داشتم

۲۴ شهریور ۱۴۰۱