بررسی مشخصات گوشی Mate 50 Pro هواوی

هواوی بعد از دو سال غیبت سری Mate توی بازار های جهانی و مشکلاتی که تحریم های گوگل براش به وجود آورده بود با پرچمدار جدیدش یعنی Huawei Mate 50 pro سعی کرده با یه کامبک قوی به رقابت برگرده. این گوشی تو مهر ۱۴۰۱ به بازار جهانی با قیمت نسخه پایه 1200 دلار عرضه شده و فعلا تو بازار ایران موجود نشده ولی به احتمال زیاد در آینده به صورت محدود تو بازار ایران هم وارد بشه. گوشی های پرچمدار سری Mate همیشه جز رتبه های برتر بهترین دوربین بودن و هواوی میت 50 پرو هم در حال حاضر صدرنشین سایت DXOMARK در زمینه عملکرد دوربینه! اما جدا از بخش دوربین این گوشی تو مشخصات بقیه بخش ها هم حرف های زیادی برای گفتن داره. با بررسی گوشی Mate 50 Pro هواوی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی هواوی Mate 50 Pro

در طراحی و ساخت گوشی هواوی میت 50 پرو از متریال با کیفیتی برای بدنه گوشی استفاده شده و نتیجه شده یه گوشی واقعا خوش ساخت. قسمت پشتی از گلس براق ساخته شده و آهنربای اثر انگشته و به راحتی کثیف میشه و ممکنه بر اثر ضربه خط و خش بیفته و یا حتی بدتر! تو خود جعبه گوشی یه قاب ژله ای شفاف قرار گرفته که برای محافظت بیشتر می تونید از اون استفاده کنید. رنگ های مشکی، نقره ای و بنفش این گوشی از گلس ساخته شدن ولی تو رنگ نارنجی اون تا حدودی داستان فرق داره، این رنگ از چرم مصنوعی با کیفیت بالا و نرمی ساخته شده، نه اثر انگشتی روش باقی میمونه و نه خط و خشی و یه تکسچر دون دون جالبی توش استفاده شده که تو دست گرفتنش حس جذابی میده بهتون ولی خب ممکنه رنگ نارنجی مناسب همه سلیقه ها نباشه.

بررسی طراحی هواوی Mate 50 Pro

سه سنسور اصلی دوربین به همراه دیافراگم مکانیکی (تو بخش دوربین در موردش بیشتر توضیح میدیم) و فلش LED تو یه دایره بزرگ وسط گوشی با یه برآمدگی معمولی قرار گرفته. حاشیه این دایره با یه فلز حکاکی شده از قسمت پشتی جدا شده تا هم ظاهر گوشی رو زیباتر کنه هم تا حدودی از دوربین گوشی محافظت کنه. زیر قاب دوربین هم لوگو Huawei حک شده و دیگه خبری نیست. قطر مناسب گوشی (حدود 8.5 میلیمتر) در کنار وزن مناسب 205 گرمیش برای یه گوشی پرچمدار ساخته شده از فلز و گلس، باعث خوش دست تر شدن گوشی شده و استفاده از mate 50 pro رو لذت بخش کرده.

فریم میانی از فلز آلومینیوم براق و نازکی ساخته شده. سمت راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره، لبه چپ کویره، بالای گوشی میکروفون و سنسور مادون قرمز و پایین گوشی میکروفون دوم، پورت تایپ سی ورژن 3.1 (که امکان انتقال تصویر رو هم داره)، اسپیکر و درگاه سیم کارت (که قابلیت استفاده از دو سیم به صورت همزمان یا یه سیم و یه نانو مموری هواوی رو داره). این نکته رو هم بگیم که نانو مموری هواوی فعلا تو ایران با قیمت منطقی قابل خریداری نیست و عملا این گوشی امکان ارتقا حافظه جانبی رو در ایران نداره.

برای محافظت گوشی در مقابل آب و گرد غبار از گواهی IP68 توی گوشی Mate 50 Pro استفاده شده و از ورود ذرات گرد غبار به گوشی و نفوذ آب تا عمق 6 متری تا 30 دقیقه جلوگیری میکنه.

مقاومت آب و غبار گوشی میت 50 پرو هواوی

قسمت جلوی گوشی از یه صفحه نمایش منحنی استفاده کرده و حدود 91.3 درصد از این قسمت رو صفحه نمایش تشکیل میده که باعث شیک تر شدن طراحی گوشی شده. تنها مشکل این بخش استفاده از یه ناچ بزرگ و با طراحی قدیمیه که حتی خود اپل هم دیگه بی خیال این نوع ناچ شده و سراغ طراحی جدیدتری رفته.

در مجموع تو بخش طراحی گوشی هواوی میت 50 پرو لایق برچسب پرچمداره و با یه طراحی خوب و با کیفیت شما رو راضی میکنه و هیچی از پرچمدارهای دیگه کم نداره.

مشخصات نمایشگر هواوی میت ۵۰ پرو

یه صفحه ۶.۷۴ اینچی منحنی اولد با رزولوشن 1212 (بالاتر از فول اچ دی) و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی، مشخصات نمایشگر گوشی میت ۵۰ پرو رو تشکیل میده. امکان نمایش یک میلیارد رنگ رو داره و دقت رنگ ها خیلی دقیق و واقعیه و به خاطر استفاده از پنل اولد رنگ های مشکی و سفید عمیق تری نشون میده. به خاطر حاشیه کم صفحه نمایش (حدود ۹۱.۳) و صفحه منحنی این نمایشگر رو برای دیدن محتوای ویدئویی خیلی خوبه ولی ناچ دراز و کمی بزرگ ممکنه کمی اذیت کننده باشه. توی این ناچ دوربین سلفی، اسپیکر دوم و حسگر سه بعدی چهره استفاده شده به خاطر همین از این ناچ بزرگ استفاده شده.

مشخصات نمایشگر هواوی میت ۵۰ پرو

امکان انتخاب رزولوشن صفحه بین سه حالت ۱۰۸۰ Low و ۱۲۱۲ high و حالت هوشمند رو داره که با توجه به مصرف باتری و کاری که با گوشی دارید انجام میدید سوییچ میکنه. نرخ به روز رسانی هم امکان بهینه سازی هوشمند رو داره و با توجه به نوع استفاده بین سه حالت ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ سوییچ میکنه تا باتری به صورت بهینه تری استفاده بشه، اما نرخ بروزرسانی رو به زیر ۶۰ هرتز نمیتونه کاهش بده. روشنایی صفحه هم خوبه و تو حالت دستی تا ۵۷۰ نیت و در حالت خودکار و نور زیاد تا ۹۵۰ نیت زیاد میشه که استفاده تو نور زیاد و محیط بیرون رو راحت تر میکنه. مثل پرچمدار های دیگه فوق العاده روشن نیست ولی خوبه عملکردش.

مقاومت در برابر خط و خش میت 50 پرو

هواوی سعی میکنه توی گوشی های خودش اکثرا از تکنولوژی های ساخت خودش استفاده کنه، برای محافظت صفحه هم از Kunlun Glass ساخت هواوی استفاده کرده که تو گوشی دیگه ای دیده نمیشه و عملکرد نسبتا مناسبی در مقابل خط و خش و خرد شدن صفحه داره. در مجموع عملکرد صفحه نمایش خیلی عالیه و چیزی از رقبای خودش نداره، فقط استفاده از صفحه منحنی سلیقه ای میشه و شاید اکثرا صفحه تخت رو ترجیح بدن، مخصوصا اگه با زاویه زیاد به صفحه نگاه کنید که خیلی کم پیش میاد رو لبه های صفحه هاله های آبی رنگی دیده میشه که شاید زیاد جالب نباشه براتون.

عملکرد باتری و شارژدهی Huawei Mate 50 Pro

یه باتری لیتیوم پلیمری 4700 میلی آمپری برای گوشی میت 50 پرو استفاده شده که عملکرد شارژدهی بسیار مناسبی با توجه به قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش خودش داره ولی هنوز به رقبایی مثل آیفون 13 پرو مکس نمیرسه. در کاربری معمولی حدود یک روز بهتون شارژدهی میکنه، حدود 4 الی 5 ساعت توی بازی کردن بازدهی باتری داره و اگه نور صفحه متوسط و رفرش ریت رو روی 120 هرتز تنظیم کنید و استفاده معمولی روزمره کنید از گوشی حدود 8 الی 9 ساعت بهتون شارژ میده. سرعت شارژ گوشی هم میشه گفت خوبه و نسبت به رقبای دیگه اش تو بازه خودش سرعت خوبی داره البته که بهترین نیست. با استفاده از آداپتور 66 واتی موجود توی پک گوشی (همین که شارژر توی جعبه وجود داره خودش دست مریزاد داره!) از صفر تا 70 درصد گوشی توی نیم ساعت شارژ میشه و فول شارژ شدنش حدود 45 دقیقه زمان میبره. پشتیبانی از شارژ وایرلس جز ملزومات گوشی های پرچمداره و اینجا پشتیبانی از فست شارژ 50 واتی برای شارژ بیسیم استفاده شده که تو حدود یک ساعت گوشی رو فول شارژ میکنه، اما دمای گوشی رو بیشتر از حالت باسیم بالا میبره. شارژ بیسیم معکوس 5 واتی قابلیت دیگه این گوشیه و اگه جایی گیر کردید و هندزفری بلوتوثتون (اگه امکان شارژ بیسیم رو داشته باشه!) شارژش تموم شده بود، میتونید با گذاشتنش رو قسمت پشتی گوشی کارتون رو راه بندازید.

در مجموع عملکرد باتری گوشی هواوی میت 50 پرو خوبه اما عالی نیست و شارژدهی کمتری نسبت به بقیه رقباش داره اما سرعت شارژش مناسبه ولی بازم این بخش تا حدودی نقطه ضعف کوچیکی برای این گوشی حساب میشه.

بررسی امنیت هواوی میت ۵۰ پرو

حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار گرفته و دقت و سرعت خیلی بالایی داره. دلیل ناچ بزرگ گوشی هم اینجا معلوم میشه و حسگر سه بعدی TOF برای تشخیص چهره دقیق توی ناچ قرار گرفته. دقت و امنیت این حسگر خیلی بالاست و سرعت باز کردن گوشی هم میشه گفت عالیه و میتونه جایگزین حسگر روی صفحه هم بشه. در مجموع این بخش گوشی هم از بابت امنیت و هم سرعت خیالتون رو راحت میکنه.

بررسی عملکرد دوربین هواوی Mate 50 Pro

رسیدیم به مهمترین و جذاب ترین بخش گوشی میت ۵۰ پرو یعنی بخش دوربین. سه تا لنز داریم که سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم مکانیکی قابل تنظیم، ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو و ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید در کنار دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی پکیج دوربین این گوشی رو تشکیل میدن.

مشخصات دوربین هواوی Mate 50 Pro

سنسور اصلی:

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با امکان دیافراگم متغیر که تو ۱۰ پله از f1.4 تا f4.0 امکان تغییر رو داره و تقریبا توی حالت Pro Mode در حد یه دوربین DSLR بهتون امکان تغییر دستی رو میده! در حالت معمولی هم با توجه به نور و فاصله از سوژه خودش این مقدار رو تنظیم میکنه. در حالت f1.4 پشت سوژه با یه حالت چشم نوازی محو میشه و در عین حال جزئیات خودش رو حفظ میکنه، توی شرایط تاریک هم امکان ورود نور بیشتری رو به لنز میده. در f4.0 که بیشترین حالت دیافراگمه میدان دید باز تر میشه و فوکوس روی کل زاویه دید دوربین اعمال میشه. عکس ها در حالت پیش فرض با ۱۲.۵ مگاپیکسل و توی نور روز با f2.0 گرفته میشه، عکس های کیفیت عالی دارن، رنگ ها زنده و با دیتیل زیاد، کنتراست رنگ عالی و نویز بسیار کم. دینامیک رنج عکس های تقریبا بی نقص و قابل تحسینه. سوژه های با جزئیات و سخت تری مثل چمن و درختان خیلی واقعی و بالانس شده عکس برداری میکنه.

دیافراگم متغیر هواوی میت 50 پرو

در حالت زوم دیجیتال دو برابری کیفیت عکس های مثل حالت عادیه و دیتیل خاصی از دست نمیره. عکس های پرتره هم با این سنسور گرفته میشه. سه حالت زوم داره و با دیافراگم f1.4 عکس ها گرفته میشه. در زوم عادی عکس های عالی میگیره و جداسازی سوژه تو یه کلاس جدا از بقیه دوربین ها قرار داره. جزئیات طبیعی و رنگ های زیبا و بدون نویزی توش دیده میشه. تشخیص لبه و جداسازی اون فقط از طریق هوش مصنوعی انجام نمیشه و با استفاده از دیافراگم متغیر و خارج کردن پشت سوژه از فوکوس این کار رو به بهترین نحو ممکنه انجام میده. در حالت زوم دو و سه برابری پرتره هم کیفیت عکس های مثل حالت عادیه و تغییر خاصی نمیکنه، فقط کمی تو زوم بیشتر جداسازی سوژه به مشکل میخوره و کمی دقتش کاهش پیدا میکنه.

سنسور Telephoto:

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو امکان زوم ۳.۵ و ۱۰ برابری اپتیکال رو بهتون میده. در حالت ۳.۵ برابری، جزئیات به خوبی رندر میشن و کنتراست رنگ بالا در کنار نویز کم و دینامیک رنج قابل تحسینی دارن. دقت رنگ هم مثل سنسور اصلی شبیه به واقعیته. در زوم ۱۰ برابری به خاطر رزولوشن بالای سنسور کیفیت عکس های خوبه. جزئیات و شارپنس عکس افت میکنه اما قابل تحسینه برای این مقدار زوم.

سنسور Ultra Wide:

این سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تقریبا عملکرد ۵۰ ۵۰ داره و اگه همه چی خوب باشه عکس های خیلی خوبی میگیره. زاویه دید بزرگی داره و جزئیات حتی در لبه عکس هم خوبه. نویز کمی داره و دینامیک رنج عکس ها بالاست. رنگ های مثل دوربین اصلی واقعیه. در حالت اتوفوکوس کمی مشکل داره و اگه سوژه دور باشه به درستی فوکوس انجام نمیشه. این سنسور در فاصله نزدیک عکس های ماکرو از سوژه ها میگیره و تا فاصله سه سانتی متری فوکوسش درست و دقیق کار میکنه. کیفیت عکس ها عالیه و سوژه ها شارپ و با جزئیاته، رنگ های واقعین و کنتراست بالایی دارن و نویز خیلی کمی توش دیده میشه.

عکسبرداری در شب:

در نور کم، هواوی میت 50 پرو عکس های تقریبا عالی و کم نقصی میگیره و مثل حالت نایت مد و با کلی تنظیم دوربین های دیگه عمل میکنه. عکس ها به خوبی نورپردازی شدن و کنتراست مناسب و دینامیک رنج خیلی بالایی دارن. در حالت نایت مد چند ثانیه پردازش عکس های بیشتر میشه ولی عکس ها رو روشن تر میکنه و یه جورایی شب رو تبدیل به روز میکنه! سایه ها بهتر گرفته میشن ولی به خاطر دستکاری نرم افزاری عکس ها کمی غیر واقعی میشه.

دوربین سلفی:

سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سلفی های بسیار خوبی میگیره، اکسپوژر عکس ها خوبه و جزئیات زیادی دارن. رنگ چهره خیلی طبیعی پردازش میشه و نویز کم و شارپنس بالایی داره. ولی عملکرد دوربین سلفی مثل دوربین اصلی هیجان انگیز نیست!

فیلمبرداری:

همه لنزها امکان فیلمبرداری در حالت 4k با ۶۰ فریم رو دارن. برای همه سنسور های همیشه EIS روشنه و لرزش کمتری تو ویدئو ها دیده میشه. سنسور تله فوتو در حالت ۴ برابری بازم کیفیت و جزئیات خودش رو حفظ میکنه ولی در زوم ۱۰ برابری با کاهش جزئیات و دیتیل طرفیم. دوربین اولترا واید هم کمی رنگ ها رو کدر میکنه ولی جزئیات و رندر رنگ ها مناسبه. تو نور مناسب فیلم های با دیتیل بالا و بدون نویزی گرفته میشه. در مجموع عملکرد فیلمبرداری خوبه اما نسبت به رقبای خودش مثل آیفون ۱۴ پرومکس و s22 Ultra سامسونگ خیلی عالی نیست و عملکرد عکسبرداری خیلی بهتری داره.

بررسی سخت افزار و نرم افزار هواوی میت ۵۰ پرو

از تراشه نسل جدید اسنپ دراگون ۸ پلاس نسل ۱ برای پردازشگر این گوشی استفاده شده. رم ۸ گیگ و حافظه ذخیره سازی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 3.1 پر سرعت دو نسخه کانفیگ عرضه شده این گوشی رو تشکیل میدن. به دلیل تحریم ها هواوی نمیتونه از 5G برای گوشی های خودش استفاده کنه و این تراشه نسخه 4G اونه که شاید برای یه پرچمدار سال ۲۰۲۲ کمی عجیب باشه. اما عملکردش هیچ تفاوتی با گوشی هایی دیگه ای که این تراشه توشون استفاده شده نداره و قدرت بسیار بالایی رو داره در کنار مشکل ثابتش یعنی گرم شدن بیش از حد و افت قدرت در دمای بالا. تو کاربری روزمره هیچ مشکلی از بابت این موضوع ندارید و همه چی روون و عالی اجرا میشه، اما موقع بازی کردن به خصوص بازی های سنگین تر، بعد حدود نیم ساعت دمای گوشی نزدیک ۴۷ درجه میشه و گوشی مخصوصا لبه های کناریش خیلی داغ میشه. بهبودی که هواوی تونسته تو این بخش بده نسبت به xiaomi 12t pro و xiaomi 12s Ultra که از همین تراشه استفاده میکنن، کرش نکردن بازی به خاطر دمای زیاد گوشیه و تونسته تا حدی این مشکل رو کنترل کنه.

میرسیم به بخش رابط کاربری و نرم افزار گوشی هواوی میت ۵۰ پرو که تحریم های گوگل باعث شده اکثر دوستداران گوشی های هوشمند سراغ این برند نرن. امسال هم شاهد نبودن امکانات گوگل روی این گوشی هستیم و هر اپی نیاز به این امکانات داشته باشه روی این گوشی اجرا نمیشه، مثلا یوتیوب روی گوشی نصب نمیشه و باید از طریق مرورگر اجراش کنید، اما یه سری تغییرات اینجا میبینیم که وضعیت رو کمی بهتر کرده. از EMUI 13 برای این گوشی استفاده شده که ظاهری تقریبا شبیه به اندروید ۱۲ داره و امکانات شخصی سازی متنوع و مناسبی توی خودش جا داده. برای نصب برنامه ها باید از اپ گالری خود هواوی استفاده کنید که برنامه هاش تنوع بیشتری پیدا کرده و اگه برنامه ای روش پیدا نمیشد از طریق Pedal Search بهتون میگه کجا میتونید پیداش کنید و نیازی به سرچ زیادی نیست. اما مشکلی که هنوز داره تبلیغات زیاد این برنامه و تعداد زیاد اپ های پیش فرض نصب شده است که کمی حس گوشی های ارزون تر چینی رو بهتون میده. برنامه ای که به صورت غیر رسمی برای دور زدن تحریم های گوگل برای این گوشی ارائه شده Gspace که به شما اجازه میده همه برنامه های گوگل حتی گوگل مپ رو به راحتی نصب کنید و بدون هیچ مشکلی اجراش کنید که باعث میشه این گوشی تقریبا به حالت قبل تحریم های خودش برگرده و مقداری توی این بخش عملکرد بهتری از خودش نشون بده. بعد از بررسی های انجام شده، برنامه Gspace به خاطر مشکلات و باگ های نسبتا زیادش با برنامه GBox جایگزین شده و زمانی که یکی از برنامه های گوگل رو در اپ گالری سرچ کنید، این برنامه به صورت پیش فرض نصب میشه و بعد برنامه مورد نظر گوگل روی اون سوار میشه و میتونید بدون مشکل خاصی از برنامه مورد نظر استفاده کنید.

 

عملکرد اسپیکر میت ۵۰ پرو

برای اسپیکر گوشی هواوی میت 50 پرو از اسپیکر استریو استفاده شده که اسپیکر اول لبه پایینی گوشی و اسپیکر دوم روی ناچ و روی بلندگو ایرپیس گوشی قرار گرفته. کیفیت صدا خوبه، ترببل صدا مناسبه و بیس پر قدرت و واضحی بهتون میده. در مجموع عملکرد اسپیکر خوبه و راض تون میکنه، مثل پرچمدارهای دیگه خبری از جک 3.5 نیست و باید از تبدیل یا هندزفری های بلوتوثی برای این گوشی استفاده کنید.

 

آیا گوشی Huawei Mate 50 Pro ارزش خرید داره؟

با توجه به پرچمدار بودن این گوشی و قیمت ۱۲۰۰ دلاری هواوی میت 50 پرو میشه گفت تقریبا توی تمامی بخش ها عملکرد خیلی خوبه داره. صفحه نمایش عالی و با جزئیات بالا و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی تجربه روون و خوبی رو بهتون میده. طراحی زیبا و خوش دستی داره اما کمی ناچ بزرگش ظاهرش رو کمی قدیمی کرده. قدرت پردازشی خیلی بالا ولی در عین حال مدیریت شده که چیزی از بقیه رقباش تقریبا کم نداره در کنار یه تجربه کاربری نسبتا مناسب که با یه سری کلک ها میشه تجربه نزدیک به بقیه گوشی های پرچمدار اندرویدی رو بهتون بده. دوربین بی نقص و عالی که تو بخش عکسبرداری هیچ رقیبی تقریبا براش پیدا نمیشه و امکانات متنوع و زیادی بهتون میده و دستتون رو کاملا برای گرفتن عکس های با جزئيات و زیبا باز میزاره اما تو بخش فیلمبرداری و سلفی بهترین نیست. عملکرد باتری هم میشه گفت قابل اغماضه و میشه به خاطر سرعت شارژ مناسبش از شارژدهی نسبتا کمتر از رقباش چشم پوشی کرد. در مجموع گوشی هواوی Mate 50 pro به عنوان یه پرچمدار که باید آبروی این برند رو بعد چند سال غیبت حفظ می کرده، عملکرد خیلی درخشانی داره ولی یه سری مشکلات کوچیک هم داره مثل نبود امکانات گوگل و یا نبود قابلیت 5G. ولی با همه این اوصاف خرید mate 50 pro هواوی به عنوان یه گوشی پرچمدار 1200 دلاری که بخواید کلی بابتش پول بدید، خیلی توصیه نمیشه مگه عاشق گرفتن عکس با دوربین باشید و دل خوشی از آیفون نداشته باشید!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۷ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 80
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
qazal

اصکی از آیفون ؟

۲۰ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Tahas

آقای شجاری قبلا خیلی بهتر و با انصاف بیشتر بررسی میکردین لطفاً باز هم مثل قبل مقایسه
و بررسی کنید.
در بررسی سری نوا و وای ایراد هایی میگرفتید که من وقتی دوستم گرفت و دیدم واقعا اونطوری که می‌گفتیم نبود و عملکرد بهتری داشت

۰۸ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Tahas

با اومدن هارمونی او اِس دیگه کاملا بهینه هست هواوی و نبود گوگل حس نمیشه.
خودش جایگزین برای همه برنامه های گوگل آورده و اینکه با چند نرم افزار میتونید گوگل هم داشته باشید.
با تکراری شدن بیش از حد طرح های سامسونگ و آیفون که هر سال شبیه مدل قبلی میده هواوی کاملا قابل تحسینی.
اینکه موبونیوز اینو با آیفون ۱۴ پرومکس مقایسه میکنن که قیمت اون از ۸۰ تا ۹۳ تومنه در حالی که میت ۵۰ پرو به ۶۰ میلیون هم نمی‌رسه.
با این همه تحریم بازم خودشو نگه داشته.
نبود 5gبرای ما که تو ایران هستیم هیچ اهمیت ندارد و صرفا یک پیوند برای اسمشه.
توی دوربین هیچ رقیبی نداره حتی s23Ultra یا ایفون۱۴ پرومکس.
امکانات و طراحی هارمونی او اِس با اینکه نزدیک یک و نیم ساله اومده دارن بعضی ها با iosمقایسه میکنن.
اینکه اندروید برداشته یکی از دلایل سرعت بیشترش هست مثل آیفون.
من به شخصه طرفدار سخت هواوی هستم به خصوص از زمانی که گوگل تحریمش کرده.
بنظرم شیاومی هم اصلا ارزش بودن تو این مقایسه ندارن به دلیل رابط کاربری بر تبلیغ و پر لگ و پر نقص.
از تیم موبونیوز به خصوص آقای شجاری درخواست دارم اینقدر از هواوی عیب های الکی نگیرید و با هم قیمت هاش مقایسه کنید.
با تشکر.

۰۸ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Nimani

رابط کاربری پر ایراد هوآوی همه رو خسته کرده آه این چیه
رابط کاربری شیائومی با هزاران باگ و تبلیغات رو مخ خیلی خوب و بهینه است
رابط کاربری سامسونگ عجب آپشن‌های کپی برداری خوبی داره به به خود ای او اس لعنتی انگار

در صورتی که چندین شرکت چینی از رابط کاربری هواوی بخاطر ۹۹ درصد بهینه و کار آمد بودن و سرعت بالا و لایه گذاری کمتر استفاده میکنن

قابلیت سوپر دیوایس آره بد نیست با اینکه تو ایران هست و تحریم نیست
اما اکوسیستم میلیاردی اپل با ۱۰۰۰ قفل عملکردی
در ایران فوق العاده است

با قابلیت پرفورمنس مود هواوی اصلا آشنا هستید ؟
از اپلیکیشن های خود هواوی که توی رابط کاربری مجبور شده تک تک خودش بسازه

نه عزیزم هرجوری بری بالا بیایی پایین نگاهت و مقایست ایراد داره شاید بخاطر پول باشه نمیدونم !؟
اما شرکتی که این همه تنوع محصولات با قیمت های دلاری منطقی در مقابل کیفیت و خدمات داره همچنین داره سعی می‌کنه با ۱۰۰۰ جور تحریم کنار بیاد
نه تنها جای مسخره کردن تو رو نداره بلکه یک عاشق دنیایی تکنولوژی افتخار می‌کنه از شرکتی که از تمام قدرتش برای مخاطبانش داره کار می‌کنه

من خودم به شخصه عاشق فعالیت ال جی و هواوی بودم و هستم این دوتا شرکت موبایل های دادن بیرون که جهان دچار چالش میکرد با رفتن ال‌جی رنگ بوی جشنواره های موبایل از بین رفته
و حالا تنها شرکتی که متفاوت عمل می‌کنه هواوی تو این شرایط

اپل . سامسونگ و شیایومی که اگر چند سال هم خبرشونو پیگیری نکنی همون قبلی هارو قالب میکنن

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Nimani

آها راستی 5g
آخی بچه ها هواوی ۵ جی نداره
اپل داره اما تحریم تو ایران نمی‌شه از امکانات ۵جیش استفاده کرد اما مهم نیست
سامسونگ هم ۵جیش تو ایران فعال نیست بازم مهم نیست
فقط مهم اینه بدونید هواوی بدبخت ۵ جی ندارم آخی بیچاره .
اطلاعات عمومی ( هواوی ابداع کننده ۵g )
هواوی بزرگترین شرکت زیر ساخت اینترنت در دنیا
هواوی قاب ۵g هم برای همه موبایل هاش طراحی کرده که درسته این امکان در خود تلفن همراه به دلیل تحریم وجود ندارد اما با استفاده از این قاب میشه از خدمات ۵ جی بدون تحریم تو ایران استفاده کرد . در ضمن هواوی شرکت فرانسوی wiko رو هم خریده و گوشی ۵g ( همون نوا ۹ آس ای ) داده بیرون در ضمن همه هم میدونن آنر همچنان مطلق به برند هواوی و اسمی جدا شده و امکانت ۵ جی بدون تحریم هم داره .
اینارو موبونیوز نمیگه چون
هواوی آخهههه بدهههه
ای لاو یو اپللللل سو ماچ سامسونگ

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Nimani

از اینکه با برند هواوی مشکل داری کاملا مشخصه
فقط دلیل جهت گیری تو نمیدونم !
تا جای که ما دیدیم حتی نمایندگی رسمی هواوی هم همیشه برای شما احترام قائل شده
سری قدرتمند میت رو که در حد نمیدونی
سری نوا برات مسخره است
سری پی هم جذاب نیست برات
و از اقتصادی های y هم خوشت نمیاد
اینو بگو لطفا اگه هواوی تحریم نبود و گوگل رو داشت واقعاً واقعا دیگه با چه بهانی می‌خواستی این چرتو پرتارو بگی ؟؟
مثلاً فعال حوزه تکنولوژی هستی خیر سرت مردمی نبودی که دیدم
حداقل سواد داشته باش که نبود سرویس گوگل درسته با تحریم شروع شد
ولی مثل سایر اکوسیستم ها
هواوی هم سعی می‌کنه HMS رو تقویت کنه اینکه برای تو سخته از HMS استفاده کنی دلیل بر بد بودنش نیست
آخه تو آیفون بازی نه همه اپ های ایرانی هم همینجور ریخته تو اپ استور اپل واسه همین اپ گالری و پتال سرچ برات سخته
خیلی یک زمان قبولت داشتم حس میکردم هم از دل مردمی هم از جنس عدالت
ولی هم فهمیدم کالای از طرف دولت با لیبل اپل

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Mohsenjl

تو عکسبرداری بهتریییین.
منتظر ویدیو بررسی هستیم

۱۱ اسفند ۱۴۰۱
comment-user-img
Nurse

انصافاً گوشی‌های میت چطور ۷۰۰۰ فریم بر ثانیه میتونن تصویر بردارن؟؟! 😯

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
mahdi farahani

هوآوی زخم های زیادی به من زده

۲۹ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
seyedhadisobhi

برگام

۱۶ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi2005

مخلص آقا مهدی عزیز ❤️😘

۱۳ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
Soheil1386

قبول کنید هواوی یه چیز دیگست بین تمام برند ها

۱۲ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۰۱ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۰۱ آذر ۱۴۰۱