آموزش کار با ساعت هوشمند سامسونگ

یکی از گجت‌های جذاب و خوش ساخت سامسونگ، ساعت های هوشمندش هستن که در لاین‌های گلکسی واچ و واچ اکتیو وارد بازار میشن. ساعت‌های هوشمند در دنیای امروز به طرز قابل توجهی محبوبیت پیدا کردن و به همین دلیل کمپانی‌های بزرگ فعال در تولید گوشی‌های هوشمند، تلاش میکنن که سهم خودشون از این بازار رو بدست بیارن. ساعت‌های هوشمند سامسونگ امکانات متنوعی مثل نصب بازی و برنامه، واچ فیس‌های جذاب، ارسال پیام و تماس دارن و به راحتی میتونن نیازهای کاربران رو به بهترین شکل برآورده کنن. اما قبل از کنجکاوی و کشف قابلیت‌های جدید، باید بتونیم اتصال و تنظیم گلکسی واچ رو به بهترین شکل انجام بدیم. به همین دلیل مقاله امروز موبونیوز رو به آموزش کار با ساعت هوشمند سامسونگ تخصیص داده و سعی می‌کنیم به هر سوالی که در این زمینه وجود داره جواب بدیم.

 

نحوه تنظیم گلکسی واچ سامسونگ

مهم‌ترین اقدام برای کار کردن با یک ساعت هوشمند اینه که در قدم اول بتونیم ساعت رو راه‌اندازی و تنظیم کنیم. در مورد تنظیم گلکسی واچ باید گفت در قدم اول باید ساعت رو روشن کرده و پس از روشن شدن، تنظیمات مختلف رو برای راه‌اندازیش انجام بدین. ساعت‌های سامسونگ دارای اپلیکیشن هستن و لازمه که با این برنامه سینک بشن. از طریق برنامه Galaxy wearable شما می‌تونین کارهای زیادی از جمله موارد زیر رو روی ساعت‌تون انجام بدین:

  • دانلود و نصب واچ فیس
  • دانلود و نصب برنامه‌های مختلف ساعت
  • تنظیم یا میوت کردن نوتیفیکیشن ها
  • تنظیم دکمه‌های ساعت
  • ارسال محتوا به ساعت
  • پیدا کردن ساعت در صورت گم شدن

البته این موارد فقط بخش کوچکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن هستن که تو تنظیم و راه اندازی ساعت موثرن. در ادامه به طور کامل به روش‌های راه اندازی ساعت سامسونگ می‌پردازیم.

 

ساعت هوشمند سامسونگ چگونه راه اندازی میشود؟

در مورد کار با ساعت هوشمند سامسونگ باید گفت که اولین قدم در راه‌اندازی ساعت، روشن شدن دستگاهه. برای روشن کردن ساعت کافیه که کلید پاور تعبیه شده روی لبه سمت راست ساعت رو به مدت چند ثانیه نگه دارین تا لوگوی سامسونگ روی صفحه نمایش ظاهر بشه.

راه اندازی گلکسی واچ

پس از روشن شدن دستگاه برای اولین بار، باید چندین مرحله رو طی کنین تا در نهایت ساعت راه‌اندازی و آماده استفاده کردن بشه. تو این بخش مواردی مثل زبان ساعت، زمان و تاریخ، اتصال به وای‌فای و غیره انجام میشه، تا در نهایت ساعت برای راه‌اندازی آماده بشه. در خصوص استفاده از ساعت هوشمند سامسونگ باید به این نکته اشاره کرد که این ساعت‌ها رو میشه هم بدون گوشی و هم به وسیله گوشی راه‌اندازی کرده و مورد استفاده قرار داد.

 

روش راه‌اندازی اسمارت واچ سامسونگ بدون اپلیکیشن

برخی از مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ (به غیر از مدل‌های Galaxy Fit، Fit 2، Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 5) این امکان رو دارن که بدون نیاز به به گوشی هوشمند راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار بگیرن. برای راه‌اندازی این مدل‌ها بدون استفاده از گوشی باید اقدامات زیر انجام بگیره:

  1. وقتی ساعت رو برای اولین بار روشن میکنید، روی علامت سوال نمایش داده شده در پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. با این کار به صفحه Help منتقل میشید و باید صفحه رو به بالا کشیده و روی گزینه Here ضربه بزنید.
  3. در ادامه پیامی براتون نمایش داده میشه تا تایید کنید که می‌خواید ساعت بدون گوشی راه اندازی بشه.
  4. در همین صفحه برید پایین و گزینه Continue رو انتخاب کنید و همه قوانین رو بپذیرید.

بعد از این مرحله باید تنظیمات تاریخ و زبان رو انجام بدید تا ساعت‌تون برای استفاده آماده بشه.

 

راه اندازی ساعت هوشمند سامسونگ با اپلیکیشن

برای راه‌اندازی و تنظیم ساعت هوشمند سامسونگ با استفاده از اپلیکیشن و اتصال به گوشی، به اپلیکیشن Galaxy Wearable نیاز دارید. برای دسترسی به این برنامه میتونین به Galaxy Store یا Play Store روی گوشی خودتون برید و این برنامه رو دانلود و بر روی گوشی نصب کنید. برای راه‌اندازی و تنظیم گلکسی واچ با استفاده از اپلیکیشن به صورت زیر عمل کنید:

  • با فشردن کلید کناری، ساعت رو روشن کنید.
  • برنامه Galaxy Wearable رو روی گوشی هوشمند اجرا کنید.
  • پس از اجرای برنامه بر روی دکمه Start ضربه بزنید.
  • در این مرحله برنامه اجازه دسترسی به Location رو میخواد که میتونین گزینه While Using this app رو انتخاب کنید.
  • پس از کمی جستجو نام ساعت مورد نظر روی صفحه گوشی ظاهر میشه که باید بر روی آن ضربه بزنید.
  • پس از این کار یک عدد 6 رقمی روی گوشی نشان داده میشه که در صورت یکسان بودنش با عدد روی ساعت، باید گزینه Confirm رو بزنید.

راه اندازی ساعت هوشمند سامسونگ با اپلیکیشن

  • در این مرحله دانلودهای لازم برای راه‌اندازی Galaxy Watch انجام میشه.
  • پس از انجام دانلودها، با انتخاب گزینه Agree قوانین رو تأیید کرده و اجازه دسترسی‌های لازم مثل دسترسی به مخاطبان، بلوتوث و غیره رو صادر کنید.
  • در مرحله بعد اکانت گوگل مورد نظر رو انتخاب کنید.
  • در صورتی که قبلا ساعت هوشمند داشتید، توی این مرحله سوال میشه که آیا میخواین اطلاعات ساعت قبلی بازگردانی بشه؟ اگر موافق هستین که گزینه Next و اگر نیاز به بازگردانی نیست روی Skip ضربه بزنید.

بعد از این مرحله باید منتظر بمانید تا فرایند تکمیل بشه و ساعت هوشمند راه‌اندازی و آماده به کار بشه.

 

ترفندهای کاربردی ساعت هوشمند سامسونگ

در خصوص کار با ساعت هوشمند سامسونگ باید گفت که کاربران با استفاده از این ساعت‌ها به امکانات متنوعی مثل پایش فعالیت‌های ورزشی، پایش سلامتی، گوش دادن به موسیقی، مکالمه و ارسال پیامک دسترسی پیدا میکنن. امکانات Galaxy Watch به حدی متنوعه که شاید روزها طول بکشه تا بشه این امکانات و قابلیت‌ها رو کشف کرد و مورد استفاده قرار داد. بعضی از این قابلیت‌ها به درد همه کاربران گلکسی واچ نمی‌خوره، اما چند ترفند کاربردی و مهم برای کار با ساعت هوشمند سامسونگ وجود داره که برای هر نوع کاربری مفیده و به کار میاد. البته بعضی از تنظیمات ممکنه در ساعت‌های قدیمی‌تر که سیستم‌عامل Wear OS ندارن محدودتر باشه.

 

1. تغییر واچ فیس سامسونگ

یکی از ویژگی‌ها و جذابیت‌های ساعت هوشمند سامسونگ،‌ دسترسی به واچ فیس‌های متنوع و همچنین امکان شخصی‌سازی اون‌هاست. برای تغییر و استفاده از واچ فیس‌های جذاب در گلکسی واچ باید به صورت زیر عمل کنید:

  • بر روی صفحه اصلی کلید Home رو فشار بدید.
  • در این قسمت وارد Settings شوید.
  • گزینه Watch Faces رو انتخاب کنید.

تغییر واچ فیس گلکسی واچ

  • در منوی باز شده دوباره روی گزینه Watch Faces ضربه بزنید.
  • در این قسمت میشه با چرخاندن بزل (در برخی مدل‌ها) یا کشیدن انگشت از چپ به راست بین واچ فیس‌های مختلف حرکت کرده و گزینه دلخواه رو انتخاب کرد.
  • برخی از واچ فیس‌ها دارای قابلیت شخصی‌سازی بیشتر هستند که با انتخاب گزینه Customize در زیر واچ فیس میشه وارد بخش تنظیمات شده و المان‌های مختلف رو شخصی‌سازی کرد.

برای تغییر و دانلود واچ فیس‌های جدید هم می‌تونین از اپلیکیشن Galaxy Watch استفاده کنین. تو این برنامه و در بخش Watch Face به مجموعه گسترده‌ای از واچ فیس‌ها رسمی و غیر رسمی سامسونگ برمی‌خورین که تقریبا برای هر سلیقه‌ای مناسبن. با دانلود این واچ فیس‌ها و نصب‌شون روی ساعت، به راحتی می‌تونین از طریق گلکسی واچ بهشون دسترسی داشته باشین.

 

2. نمایش نوتیفیکیشن ها

یکی از امکانات کاربردی بعد از تنظیم ساعت هوشمند سامسونگ، نمایش نوتیفیکیشن‌ها و پیامک‌های گوشیه. در واقع کاربران در صورت اتصال ساعت به گوشی میتونن اعلان‌های مربوط به برنامه‌های مختلف مثل مسیج، تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و ایمیل رو روی ساعت دریافت کنن و حتی بهشون جواب بدن. برای فعال کردن این گزینه باید به روش زیر عمل کرد:

  • برنامه Galaxy Wearable رو روی گوشی اجرا کنید.
  • در این برنامه گزینه Notifications رو پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • در این قسمت میتونید نمایش اعلان‌ها رو فعال کنید.

نمایش نوتیفیکیشن گلکسی واچ

  • در قسمت Advanced Notifications Settings میتونید تنظیمات بیشتری مثل ظاهر شدن علامت نوتیفیکشن روی واچ فیس، خواندن نوتیفیکشن در زمان استفاده از هندزفری، روشن شدن صفحه هنگام دریافت نوتیفیکشن و غیره رو فعال کنید.
  • در قسمت App Notifications هم میشه تنظیم کرد که اعلانات کدام برنامه‌ها روی ساعت نمایش داده بشه.

در کل این قسمت یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های ساعت هوشمنده و از اونجایی که اسمارت واچ های سامسونگ به خوبی از پیام فارسی پشتیبانی می‌کنن، می‌تونین هر پیامی که دل‌تون خواست رو روی ساعت ببینین.

 

3. کنترل ساعت هوشمند سامسونگ با صدا

یکی از قابلیت‌های جذاب Galaxy Watchهای سامسونگ اینه که میشه ساعت رو با استفاده از صدا کنترل کرد. در مدل‌های مختلف گلکسی واچ، دستیار صوتی Bixby رو داریم که میشه از فرامین صوتی برای کار با ساعت استفاده کرد، برای این کار باید به روش زیر عمل کرد:

  • برنامه Bixby رو بر روی ساعت اجرا کنید.
  • اجازه دسترسی Bixby به قابلیت‌های مختلف رو صادر کرده و تنظیمات رو کامل کنید.
  • کلید Home روی ساعت رو دو بار فشار داده یا با گفتن Hi Bixby دستیار صوتی رو فعال کنید.
  • پس از مشاهده Listening روی صفحه ساعت میتونید فرامین مورد نظر مثل تماس با یک نفر، پخش موسیقی، باز کردن یک برنامه و غیره را به صورت صوتی صادر کنید.

در مورد تنظیم گلکسی واچ و کنترل ساعت با استفاده از صدا باید گفت که در صورت عدم تمایل به استفاده از Bixby،‌ این امکان وجود داره که از دستیار گوگل (Google Assistant) نیز استفاده کرد. برای دسترسی به این دستیار صوتی باید به روش زیر عمل کنید:

  • در قدم اول مطمئین بشید که ساعت به اکانت گوگل متصل باشه.
  • به Play Store رفته و Google Assistant را جستجو کرده و نصب کنید.
  • پس از نصب برای انتخاب دستیار گوگل به عنوان دستیار پیش‌فرض به برنامه Galaxy Wearable رفته و از بخش تنظیمات وارد Advanced Settings شود.
  • در این قسمت گزینه Tap & Hold را انتخاب کرده و Google Assistant را انتخاب کنید.
  • پس از این کار میشه با گفتن Hey Google به راحتی دستیار صوتی رو روی ساعت فعال کرده و استفاده کرد.

فقط به این نکته دقت کنید که از دستیار صوتی گوگل میشه توی برنامه‌های Maps، YouTube Music، Agenda، Dialer، Messages، Clock، Alarm و Timer استفاده کرد.

 

4. نصب بازی و برنامه روی Samsung Galaxy Watch

یکی از جذابیت‌های کار با جدیدترین نسخه های ساعت هوشمند سامسونگ اینکه که مثل گوشی هوشمند، امکان نصب برنامه و بازی رو داره. به عنوان مثال میشه با نصب کردن برنامه اسپاتیفای (Spotify) بدون نیاز به همراه داشتن گوشی در زمان ورزش، پیاده‌روی و غیره به موسیقی‌های مورد علاقه گوش داد. برای نصب برنامه و بازی روی Galaxy Watch باید ابتدا از اتصال ساعت به اینترنت مطمئن شین. نصب برنامه یا بازی روی مدل‌های مختلف گلکسی واچ به شکل زیر انجام میشه:

  • مدل‌های Galaxy Watch 2/Active 2 به بعد: برای نصب بازی یا برنامه مورد نظر، Galaxy Wearable رو اجرا کرده و وارد بخش Store شوید. با این کار نسخه Play Store مخصوص ساعت هوشمند باز شده و به راحتی میشه برنامه و بازی مورد نظر رو سرچ کرده و با زدن دکمه Install روی ساعت نصب کرد.

دانلود برنامه برای گلکسی واچ

  • مدل‌های قدیمی‌تر گلکسی واچ: برای نصب بازی و برنامه روی این ساعت‌های هوشمند سامسونگ برنامه Wearable رو اجرا کرده و وارد بخش Discover شوید. در این بخش گزینه Fined more in the galaxy store رو انتخاب کرده و برنامه یا بازی مورد نظر را انتخاب کرده و Install کنید.

تو مدل‌های قدیمی امکان نصب برنامه محدودتره و دیگه به بیشتر اپلیکیشن های پلی استور دسترسی ندارین. ولی باز هم برنامه‌ها و بازی‌های مفید و کار راه اندازی براتون داره که می‌تونه تو مدیریت زمان و برنامه‌ها به کارتون بیاد.

نکات مهم در کار با ساعت هوشمند سامسونگ

در مورد ساعت‌های هوشمند سامسونگ باید به سازگاری این گلکسی واچ با گوشی‌های مختلف توجه بشه. بدون شک این ساعت‌ها بیشترین سازگاری رو با گوشی‌های سامسونگ دارن و کاربران گوشی‌های سامسونگ میتونن از تمام قابلیت‌ها و امکانات این ساعت‌ها استفاده کنن.

در مورد سازگاری با سایر گوشی‌های اندرویدی باید گفت که بر اساس اعلام سامسونگ کاربران سایر گوشی‌های اندرویدی از دسترسی به برخی امکانات و قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند سامسونگ محروم میشن و این قابلیت‌ها فقط زمان اتصال به گوشی سامسونگ قابل دسترس هستن. به طور کلی شرایط سازگاری گلکسی واچ با گوشی‌های اندرویدی به صورت زیره:

  • گلکسی واچ سری 6: اندروید 10 به بالا و برخورداری از حداقل 1.5 گیگابایت رم
  • گلکسی واچ سری 5: اندروید 8 به بالا و برخورداری از سرویس‌های گوگل (امکان اتصال به گوشی‌های هواوی وجود نداره)
  • گلکسی واچ سری 4: اندروید 6 به بالا، سرویس‌های گوگل و 1.5 گیگابایت رم

در مورد سازگاری با گوشی‌های آیفون باید گفت که شرایط مثل سایر گوشی‌های اندرویدیه و کاربران آیفون به همه قابلیت‌های این ساعت‌ها دسترسی ندارن. به طور کلی در مورد سازگاری گلکسی واچ با گوشی‌های آیفون باید گفت که شرایط به شکل زیره:

  • گلکسی واچ سری 4 و 5: سازگاری نداره
  • گلکسی واچ، گلکسی واچ اکتیو، گلکسی واچ اکتیو 2: گوشی‌های آیفون با iOS 9 به بالا

 

جمع‌بندی

یه جورایی میشه گفت که بازار ساعت‌های هوشمند توسط برندهای سامسونگ و اپل قبضه شده. با اینکه برندهای دیگه‌ای مثل گارمین هم ساعت‌های خیلی باکیفیتی تولید می‌کنن، اما اعتبار برند سامسونگ و اپل سبب شده تا این شرکت‌ها سهم بیشتری از بازار ساعت‌های هوشمند لوکس رو به خودشون اختصاص بدن. با همه این ماجراها، گلکسی واچ‌ها مخصوصا تو مدل های جدیدتر قابلیت‌های جذابی دارن که اگه بلد نباشین ازشون استفاده کنین از دستشون میدین. به همین دلیل امروز سعی کردیم امکانات در دسترس و مهم این ساعت‌ها مثل، نصب برنامه، تغییر واچ فیس و مواردی از این دست رو قدم به قدم باهاتون پیش ببریم تا از تمام پتانسیل‌های ساعت بهره‌مند بشین. پس اگه قصد خرید گلکسی واچ سامسونگ رو دارین، لازمه به این ترفندها آگاه باشین.

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

🙄 فارغ از همه جا

۱۷ خرداد ۱۴۰۳
Glvsid

سلام ممنون

۱۶ خرداد ۱۴۰۳