آموزش نصب برنامه و بازی روی ساعت هوشمند

لویی کارتیه، مخترع ساعت مچی، شاید هیچوقت فکرشم نمیکرد روزی برسه که دیگه خبری از چرخ دنده‌های ریز و عقربه‌های فیزیکی در ساعت‌های مچی نباشه و همه چی الکترونیکی و دیجیتالی بشه. ساعت‌های کلاسیک اگرچه کماکان شکوهمند و پرطرفدارند اما خب طی سال‌های اخیر استقبال از ساعت‌های هوشمند هم کم نبوده. هر چند که در رسانه ها به اشتباه، بیشتر شاهد تقلیل امکانات ساعت‌های هوشمند به قدم شمار و سلامت سنج هستیم، ولی خب کسانی که تجربه کار با ساعت‌های هوشمند رو دارند میدونند که پس از مدتی استفاده از اون‌ها، کنار گذاشتنشون با اون همه امکاناتی که برامون فراهم میکنن کمی سخت خواهد بود. اخیرا ساعت‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌تر شدن طوری که این امکان رو داریم تا روشون اپلیکیشن و حتی بازی نصب کنیم. در ادامه به آموزش نصب برنامه و بازی روی ساعت هوشمند پرداختیم، با ما در موبونیوز همراه باشید.

 

نحوه نصب برنامه و بازی روی ساعت هوشمند

خوشبختانه تمامی ساعت‌های هوشمندی که دارای سیستم عامل هستن امکان نصب برنامه و بازی رو برای شما ممکن میکنن. البته که با توجه به نوع ساعت، سیستم عامل، برندشون و … شرایط برای نصب تا حدودی فرق میکنه. مثلا برخی از ساعت‌ها به صورت مستقل توانایی نصب برنامه و یا بازی رو از داخل خود ساعت دارن ولی خب بعضی‌های دیگه نیازمند یک گوشی هوشمند و نرم افزار مخصوص هستن تا این کار رو براتون انجام بدن. همچنین تنوع و تعداد نرم افزارها و بازی‌های موجود برای ساعت‌های هوشمند نسبت به یکدیگر متفاوته و در کل نسبت به گوشی‌ها تعدادشون بسیار کم‌تر هستش. در حال حاضر تمرکز اکثر برندها و سازنده‌ها بیشتر روی برنامه‌های کاربردی و ضروری برای این ساعت‌ها هست. در ادامه انواع روش‌های نصب برنامه روی ساعت‌های هوشمند متفاوت رو باهم بررسی میکنیم.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند سامسونگ

در رابطه با ساعت‌های هوشمند سامسونگ از اون جایی که دارای سیستم عامل هستن، امکان نصب برنامه هم روشون وجود داره که با توجه به مدل‌های قدیم و جدیدشون، دو تا راهکار داریم:

 

راهکار اول: نصب برنامه از طریق گوشی روی ساعت

برای نصب برنامه روی ساعت هوشمند، کافیه نرم افزار Galaxy Wearable رو روی گوشیتون نصب کنین و ساعتتون رو باهاش جفت و متصل کنین. بعد از طریق همین نرم افزار:

  • در مدل‌های جدید با سیستم عامل Wear OS به قسمت Store برنامه برین
  • در مدل‌های Galaxy Watch3 و Galaxy Watch Active2 به قسمت Galaxy store برنامه برین
  • و همچنین در مدل‌های قدیمی‌تر به قسمت Discover در داخل برنامه وارد بشین 

بعد اپلیکیشن مورد نظر خودتون رو سرچ و نصبش کنین که بعد از دانلود، اپلیکیشن به صورت اتوماتیک به ساعتتون منتقل میشه.

نصب برنامه از طریق گوشی روی ساعت سامسونگ

اگر هم دوست دارید از گوگل پلی، اپلیکیشن مورد نظرتون رو دانلود کنین (البته بیشتر در مدل‌های جدید این امکان وجود داره و در مدل‌های قدیمی‌تر از Galaxy Watch Active2 ساپورت نمیشه)، کافیه وارد گوگل پلی گوشیتون بشید و از قسمت Categories، گزینه Watch apps رو کلیک کنین و بعدش برنامه مد نظر‌تون رو جست و جو کنین. 

نصب برنامه از طریق گوشی روی گلکسی واچ

بعد از پیداکردن برنامه‌اتون، از طریق زیرمنوی دکمه‌ی Install میتونین انتخاب کنین که برنامه روی گوشی، ساعتتون و یا هر دوشون نصب بشه.

 

راهکار دوم: نصب برنامه از طریق خود ساعت

در مدل‌های جدیدتر دارای سیستم عامل Wear OS، نرم افزار گوگل پلی استور از قبل روی ساعت شما نصب شده و کافیه روش کلیک کنین و بعد از قسمت سرچ، برنامه مد نظرتون رو جستجو، دانلود و نصبش کنین.

نصب برنامه از طریق خود ساعت سامسونگ

در مدل‌های Galaxy Watch 3 و Galaxy Watch Active 2 هم، نرم افزار گلگسی استور سامسونگ در ساعت از قبل وجود داره که میتونید ازش استفاده کنین و برنامه‌ها را به صورت مستقیم دانلود کنید. البته توجه داشته باشین که در همه‌ی مدل‌ها برای نصب مستقیم، نیازمند اتصال ساعت به گوشی هستین.

 

نصب بازی و گیم روی گلکسی واچ سامسونگ

مثل برنامه‌ها، امکان نصب بازی رویگلکسی واچ سامسونگ وجود داره اما نه همه‌‌ی بازی‌ها. اون هم به دلایلی از قبیل کوچیک بودن صفحه نمایش ساعت و عدم امکان بازی باهاش، همچنین موجود نبودن نسخه تمام بازی‌های موجود گوشی برای ساعت هوشمند. هر چند که طی سال‌های اخیر یک سری از شرکت‌ها به توسعه بازی و گیم برای ساعت‌های هوشمند پرداخته‌اند و در حال حاضر امکان نصب بازی روی ساعت‌های هوشمند فراهم شده اما کماکان در این زمینه تعداد و تنوع بازی‌ها، حتی نسبت به برنامه‌های موجود برای ساعت‌های هوشمند، بسیار کمتر هستش.

با این وجود اگر قصد نصب بازی روی ساعت هوشمندتون دارین هیچ جای نگرانی نداره و کافیه دقیقا مثل آموزش گفته شده بالا برای نحوه نصب اپلیکیشن جلو برید و بازی مد نظرتون رو روی ساعت هوشمندتون نصب کنین و لذتشو ببرین.

 

تنظیمات برنامه‌های نصب شده روی اسمارت واچ

تا اینجای کار نحوه نصب برنامه روی اسمارت واچ رو براتون توضیح دادیم، اما سوال اینه که آیا این برنامه‌ها دارای امکانات برای تنظیمات و شخصی‌سازی هستند؟ خب برنامه‌هایی که روی اسمارت‌واچ‌ها نصب میشن نسبت به نسخه اصلی از امکانات کم‌تری برخوردارن. با این وجود در بعضی از این برنامه‌ها امکان تنظیمات در اون‌ها گنجانده شده.

تنظیمات برنامه‌های نصب شده روی اسمارت واچ

برای دستیابی به تنظیمات اپلیکیشن مد نظر کافیه که از طریق برنامه مخصوص ساعت هوشمندتون که روی گوشی نصب کردین، اقدام کنین.

  • در مدل‌های با سیستم عامل تایزن سامسونگ، کافیه از طریق برنامه Galaxy Wearable روی تب Home برین، وارد واچ سیتینگ بشین و از قسمت Apps روی گزینه‌ی Manage apps کلیک و برنامه مورد نظرتون رو پیدا کنین. بعدش روی آیکون تنظیمات کنار برنامه بزنین و بسته به گزینه‌هایی که توسعه دهنده برنامه براش فراهم کرده، نسبت به تنظیمات خودتون اقدام کنین.
  • همچنین در مدل‌های با سیستم عامل Wear OS، بعد از باز کردن برنامه Galaxy Wearable به تب Watch settings برین، سپس گزینه Apps رو کلیک کنید، بعدش روی گزینه‌ی App settings و در آخر روی Manage apps بزنین.

در اینجا لیست برنامه‌های نصب شده براتون نمایش داده میشه و کافیه روی برنامه مد نظرتون کلیک کنین تا وارد تنظیمات مربوط بهش بشید.

 

حذف برنامه‌های نصب شده به روی اسمارت واچ

به احتمال زیاد شاید بخوایین اپلیکیشنی رو بنا به هر دلیلی مثلا خالی کردن فضای ذخیره‌سازی یا نصب برنامه‌های جحدیدتر از ساعت هوشمندتون حذفش کنین. برای این کار دو تا راه حل ساده دارین که هم می‌تونه از طریق گوشی باشه و هم خود گلکسی واچ. در ادامه این دو روش رو بهتون توضیح دادیم.

 

راهکار اول: حذف از طریق گوشی

برای حذف برنامه مورد نظر باید از اپلیکیشن ساعت توی گوشی استفاده کنید. اپلیکیشن گلکسی واچ با اسم Galaxy Wearable شناخته میشه و مراحلش به شکل زیره.

  • وارد نرم افزار ساعت هوشمندتون (Galaxy Wearable) بشین.
  • بعدش به تب Watch settings در مدل‌های جدید و یا Home در مدل‌های قدیمی‌تر برین.
  • به ترتیب روی گزینه Apps در مدل‌های جدید (Wear OS) و در مدل‌های قدیمی‌تر گزینه‌ی Apps و سپس گزینه‌ی Manage apps کلیک کنین.
  • در مدل‌های Wear OS، اپ مورد نظرتون رو انتخاب، گزینه Uninstall رو کلیک و سپس اون رو دوباره تایید کنین تا برنامه حذف بشه. 
  • در مدل‌های قدیمی‌تر، روی آیکون Delete کلیک کنین، بعدش هم برنامه مورد نظر رو انتخاب و در نهایت روی گزینه Uninstall بزنین.

حذف برنامه ساعت هوشمند از طریق گوشی

به این ترتیب هر ساعتی داشته باشین می‌تونین به راحتی برنامه‌ها رو حذف و فضای بیشتری خالی کنین.

 

راهکار دوم: حذف از طریق خود ساعت

البته که برای حذف کردن برنامه‌های نصب شده روی ساعت هوشمندتون از طریق خود ساعت بدون نیاز به گوشی هم میتونین اقدام کنین.

حذف برنامه از طریق خود ساعت سامسونگ

برای این منظور کافیه تا به صفحه لیست برنامه‌ها در ساعتتون برین و مراحل زیر رو طی کنین:

  • انگشتتون رو روی این صفحه نگه دارین. در مدل‌های Wear OS روی اپ مورد نظر انگشتتون رو نگه دارین.
  • در مدل‌های قدیمی‌تر روی آیکون Delete کلیک و بعد روی check mark بزنین تا برنامه به صورت کامل واستون حذف بشه. 
  • و در مدل‌های جدیدتر با سیستم عامل Wear OS هم روی Uninstall و سپس OK کلیک کنین تا عملیات حذف برنامه براتون انجام بشه.

البته این روش‌ها مخصوص ساعت سامسونگ هستن و برای برندهای دیگه مثل اپل باید مراحل زیر رو دنبال کنین.

نصب برنامه روی اپل واچ

ساعت‌های هوشمند شرکت اپل هم مثل بقیه‌ی ساعت‌های هوشمند بالارده، دارای سیستم عامل هستن که امکان نصب اپلیکیشن روی ساعت هوشمند رو براتون فراهم میکنن. همچنین اپل هم نرم افزار مخصوصی رو برای ساعت‌هاش تدارک دیده تا در کنار گوشی هوشمندتون، بهترین تجربه کاری با ساعتتون رو براتون به ارمغان بیاره. 

 

نصب برنامه روی اپل‌واچ‌ها مثل ساعت‌های هوشمند سامسونگ که تا اینجا بررسیشون کردیم، کار سختی نیست و چه بسا آسونتر هم باشه. در ادامه روش‌های نصب برنامه و بازی روی ساعت‌های هوشمند اپل رو براتون شرح میدیم.

 

نصب بازی روی اپل واچ

اگر حوصله‌اتون سر میره و دوست دارین با ساعتتون سرگرم بشین و یا علاقه به نصب بازی روی اسمارت واچ دارید، در صورتی که بازی مد نظرتون برای ساعت هوشمندتتون وجود داشته باشه، نصبش بسیار راحته و کافیه تا دقیقا مشابه به اونچه که در پایین برای نصب برنامه روی اپل واچ گفتیم، قدم به قدم عمل کنین و بازی مد نظرتون رو جست و جو و در نهایت اون رو دانلود و نصب کنین.

 

راهکار اول: دانلود برنامه از طریق گوشی آیفون

اول نرم افزار مخصوص Watch app رو از اپل استور دانلود و روی گوشیتون نصب کنین. بعدش ساعت هوشمندتون رو از طریق این نرم افزار به گوشیتون متصل و جفت کنین. در برنامه به تب My Watch برین. در اینجا لیستی از برنامه‌های قابل نصب روی گوشیتون وجود داره که با اسکرول کردن به پایین میتونین برنامه مد نظرتون رو پیدا و با کلیک کردن روش، روی ساعت هوشمندتون نصبش کنید.

 

راهکار دوم: دانلود برنامه از طریق ساعت هوشمند اپل

امکان دانلود و نصب برنامه از طریق خود ساعت هم وجود داره. اینطوری نیازی نیست هر بار به گوشی مراجعه کنین تا برنامه‌ها رو تغییر بدین. برای این کار مراحل زیر رو طی کنین:

  • به صفحه Home screen ساعتتون برین.
  • در اونجا برنامه‌ی App Store رو پیدا و روش کلیک کنین.
  • بعدش میتونین از طریق قسمت سرچ، اپلیکیشن مورد نظرتون رو جست و جو بکنین و یا به سمت پایین اسکرول کنیدش تا مجموعه‌ای از اپ‌های ویژه و منتخب رو ببینین.
  • در مرحله‌ی بعد هم روی برنامه مورد نظرتون کلیک کنین تا توضیحاتش به همراه رتبه، اسکرین شات و … رو ببینین.
  • سپس روی گزینه خرید (برای برنامه‌هایی که پرداخت درون برنامه‌ای دارن) و یا Get (برای برنامه‌های رایگان) کلیک کنین.

دانلود برنامه از طریق ساعت هوشمند اپل

در نهایت زمانی که ازتون خواست، روی دکمه کناری ساعتتون دو بار ضربه بزنین تا برنامه به صورت کامل روی اپل واچتون نصب بشه.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند آمازفیت

آمازفیت هم که شرکتی فعال در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنیه (زیرمجموعه شرکت‌های شیائومی و Huami)، مثل بقیه‌ی شرکت‌های تولید کننده ساعت هوشمند، برنامه‌ای مخصوص برای ساعت‌های خودش تحت عنوان Zepp app رو داره؛ برنامه‌ای برای کنترل سلامتی و تحرکاتتون که در قسمت Profile برنامه میتونین ساعت هوشمند خودتون رو مدیریت و کنترل کنین. همینطور نصب برنامه روی ساعتتون از این قسمت نرم افزار ممکنه.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند آمازفیت

البته که در همه‌ی ساعت‌های هوشمند این شرکت امکان نصب اپلیکیشن وجود نداره. ولی خب برای اینکه بفهمین که ساعتتون از این قابلیت بهره میبره یا نه، کافیه بعد از نصب برنامه‌ای که گفتیم روی گوشیتون و جفت کردنش با ساعت هوشمندتون مزاحل زیر رو طی کنین:

  • به قسمت Profile برنامه برین.
  • در بخش My Devices اگر گزینه App Store موجود بود، یعنی خوشبختانه ساعتتون امکان نصب برنامه رو داره.
  • پس روش کلیک کنین و از بین لیستی از برنامه‌هایی که براتون نمایش میده، برنامه مد نظرتون رو نصب کنین.

اما خب اگه این گزینه موجود نبود یعنی متاسفانه ساعتتون قابلیت نصب برنامه روی خودش رو نداره.

قابلیت حذف برنامه هم از همین طریق امکان پذیر هستش و کافیه که از طریق گزینه Manage در همین مسیر، اپ مورد نظرتون رو حذف کنین.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هواوی

هواوی قبل از هر چیزی اعلام کرده که ویژگی نصب برنامه روی ساعت‌های هوشمندش در گوشی‌های آیفون و همچنین دو مدل از ساعت‌هاش به نام‌های HUAWEI WATCH GT 2 و HUAWEI WATCH GT 2e پشتیبانی نمیشه. اما برای نصب برنامه رو دیگر ساعت‌های هوشمندش، نرم‌افزار Huawei Health رو ارائه داده:

  • شما کافیه بعد نصب این اپلیکیشن اختصاصی روی گوشیتون و وصل کردن ساعت هوشمندتون بهش، واردش بشین.
  • بعدش گزینه Devices رو کلیک و ساعتتون رو انتخاب کنین.
  • در مرحله بعد گزینه App​ Gallery رو کلیک کنین.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هواوی

بعدش لیستی از اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی ساعتتون براتون نمایش داده میشه که کافیه روی اپ مورد نظرتون کلیک و اون رو نصب کنین.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند هایلو

برند هایلو هم زیرمجموعه‌ای از شرکت شیائومیه که در زمینه گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند و هندزفری فعالیت داره. هایلو بیشتر در زمینه گجت‌های مقرون به صرفه کار میکنه و خب از این لحاظ ساعت‌های هوشمندش، نه این که ناکافی باشند (البته که بیشتر مواردی که از یک ساعت هوشمند انتظار میره رو از قبل در خودشون دارن)، اما خب متاسفانه امکان نصب برنامه مثل مواردی که در بالا اشاره کردیم رو ندارن و صرفا امکان استفاده از برنامه‌های از قبل نصب شده روی این ساعت‌ها وجود داره. البته برای اتصال این ساعت به گوشیتون، هایلو نرم افزار اختصاصی haylou fun رو در اختیار کاربرهاش قرار داده.

 

نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی

در مورد شیاپومی هم باید بگیم که تمامی ساعت‌های هوشمندش قابلیت نصب برنامه رو ندارن و صرفا در چند مدلش این قابلیت وجود داره. برای نصب برنامه روی ساعت‌های هوشمند روش غیر رسمی استفاده از اپلیکیشن Bugjaeger و روش رسمی استفاده از نرم افزار اختصاصی Mi Fitness (Xiaomi Wear) وجود داره که ما روش رسمی رو بهتون پیشنهاد میکنیم.

  • برای این کار کافیه اپلیکیشن اختصاصی می فیتنس رو روی گوشیتون نصب کنین.
  • بعد ساعت رو باهاش سینک و بهش متصل کنین.
  • بعدش وارد اپ بشین و به تب Device برین.
  • به پایین اسکرول کنین و گزینه Apps رو پیدا و روش بزنین.
  • دو تب به شما نمایش داده میشه که در تب دوم برنامه‌های موجود برای نصب روی ساعتتون وجود داره و میتونید برنامه مورد نظرتون رو انتخاب و نصبش کنین.

نصب برنامه روی ساعت هوشمند شیائومی

البته در برخی مدل‌های پیشرفته و جدید ساعت‌های هوشمند شیاومی برنامه گوگل پلی استور از قبل روی ساعتتون موجوده و کافیه روش کلیک کنین و به جست‌و‌جو و نصب برنامه‌ی مد نظرتون بپردازین. 

 

چرا برخی از برنامه‌های ساعت برای من نمایش داده نمی‌شود

دلایل زیادی ممکنه وجود داشته باشه که برخی برنامه‌ها برای شما نشان داده نمیشه. مثلا ممکنه تعداد اپلیکیشن‌های نصب شده روی ساعت هوشمندتون زیاد شده باشه و بعضیاشون به صفحه‌ی بعدی لیست نمایش اپ‌ها رفته باشن، که با توجه به مدل و برند ساعتتون متفاوت هستش. ولی در بیشترشون اپلیکیشن‌ها تماما در یک صفحه نمایش داده نمیشن و باید با یکی از گزینه‌ها که پیشفرض وجود داره به صفحه‌ی تمامی اپ‌ها وارد بشین و اگه باز هم همشون موجود نبودن از گزینه اسکرول به سمت چپ و یا بالا استفاده کنین تا بقیه‌‌اشون رو هم ببینین.

همینطور ممکنه برنامه‌ای رو به اشتباه حذف کرده باشین و دیگه روی ساعتتون موجود نباشه. بهرحال بهترین راهکار اینه که از طریق گوشیتون در برنامه مخصوص ساعتتون به قسمت نمایش اپلیکیشن‌های نصب شده روی ساعت هوشمندتون برین و در اونجا مطمئن بسین که برنامه مد نظرتون نصب و روی ساعتتون موجود هستش، بعدشم همونطور که گفتیم در ساعت هوشمندتون به دنبالش بگردین.

 

آیا همه برنامه های گوشی روی ساعت نصب می شود؟

یکی از سوالات متداول و پرتکرار اینه که آیا از ساعت هوشمندمون میتونیم همانند یک گوشی مستقل استفاده کنیم و تمامی نرم‌افزارهایی که روی گوشی قابل نصب هستن رو روی ساعت هوشمندمون نصب کنیم؟ خب تا این لحظه قطعا جواب نه هستش و همونطور که گفتیم ساعت‌های هوشمند با توجه به محدودیت‌هایی از قبیل کوچک بودن صفحه نمایش، کم بودن حافظه، سیستم عامل مجزا و … امکان رویارویی با گوشی‌ها رو ندارن. از این بابت نه تنها قدرت نصب هر اپلیکیشنی رو ندارند، بلکه توسعه دهندگان نرم افزارها هم حتی اپ مخصوص به این ساعت‌ها رو تولید نکردن. با توجه به برند و سیستم عامل ساعت‌های هوشمند، تعداد و تنوع برنامه‌های موجود براشون متفاوته و البته در همه‌ی برندها و سیستم عامل‌ها، تعدادشون کم هستش.

 

جمع‌بندی

در این مقاله ما در زمینه نصب اپلیکیشن روی ساعت هوشمند و نحوه دانلودشون و همچنین نصب بازی و گیم بر روی اسمارت‌واچ‌ها پرداختیم. اما خب همونطور که دیدین شاهد بعضی از محدودیت‌ها و مشکلات واسه نصب برنامه روی ساعت‌های هوشمند بودیم. ولی خب در کل ساعت‌های هوشمند هر روز در حال پیشرفتن و امکانات بیشتری داره بهشون اضافه میشه و طبیعتا در آینده شاهد قوی‌تر شدنشون در زمینه نصب اپلیکیشن خواهیم بود. در ضمن همونطور که گفتیم تمامی اسمارت‌واچ‌ها قابلیت نصب برنامه روی خودشون رو ندارن؛ پس اگه به دنبال نصب برنامه‌ روی ساعت هوشمندتون هستین حتما از برخورداری این ویژگی روی ساعتتون اطمینان حاصل کنین. همینطور اگه برنامه و بازی مخصوصی رو برای نصب در نظر دارین حتما قبلش برند و سیستم عامل مد نظرتون رو چک کنین که هم اپلیکشن رو داشته باشه و هم قابل نصب باشه. در آخر اینکه در نظر داشته باشین که همه‌ی ساعت‌ها با همه‌ی گوشی‌ها مچ و جفت نمیشن که خب نکته‌ی مهمی هستش و حتما بهش توجه داشته باشین.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 11
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

مطلب مفیدی بود ولی حیف که روی ساعت من چیزی نصب نمیشه…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
mahdi1333

ممنون از مطلب خوب شما.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Hirad2006

یزید a35 رو بزار

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

عالی

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
mms2099

متاسفانه روی خیلی از ساعت های فیک جواب نمیده

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

👍👍

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

تمام

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
shahab-021

نصب نکنید مه داغون میشه و سرعت ضعیف

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

اخه کی روی اسمارت واچ گیم میزنه😂😂😂

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Emran.B1388

کاربردی بود👌🏻

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

آمازفیت دیگه چه صیغه‌ایه

اِمِیزفیت

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳