بررسی مشخصات گوشی Honor 70 Lite

گوشی های میان رده اقتصادی در حال حاضر در بازار ایران طرفداران بیشتری پیدا کردن و با اینکه در کل تجربه خیلی به روز و خفنی به شما نمیدن اما به نسبت گوشی های اقتصادی عملکرد به مراتب بهتری به خصوص در بخش پردازشی دارند و قیمتشون هم اقتصادیه هنوز. البته این موضوع در بازار جهانی هم صدق میکنه، مخصوصا در منطقه آسیای شرقی که هم جمعیت زیاده و هم سرانه درآمد پایینه و توی این بازه قیمتی اکثر برندهای حداقل یکی دو نمونه گوشی دارند. برند آنر هم برای اینکه از قافله عقب نمونه گوشی Honor 70 Lite رو به تازگی با قیمت حدودی 200 دلار در این بازه عرضه کرده. البته این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده و امروز قصد داریم ببینم این گوشی به نسبت رقبای خودش در لیست قیمت گوشی، چه عملکردی داره و اصلا با این اوضاع بازار ارزش خرید یا حتی در نظر گرفتن رو داره یا نه؟ با بررسی مشخصات گوشی Honor 70 Lite همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Honor 70 Lite

طراحی گوشی آنر 70 لایت خیلی شباهت زیادی به باقی این خانواده نداره و خبری از طراحی خیلی خاص و چشم نواز با یه جزیره دوربین جذاب نیست و یه طراحی نسبتا ساده با بدنه معمولی و بدون جذابیت خاصی داره. بدنه کاملا پلاستیکی و به صورت تخت ساخته شده ولی خیلی حس چیپ بودن و پایین رده بودن رو منتقل نمیکنه. قسمت پشتی یه صیقل براقی خورده که به راحتی کثیف میشه و اثر انگشت و لکه روی اون باقی میمونه و بهتره از یه قاب استفاده کنید که هم از گوشی مراقبت بشه و هم خیلی راحت کثیف نشه.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Honor 70 Lite

جزیره دوربین به صورت مربعی ساخته شده که خیلی طراحی جدید و خاصی نیست و توی خودش سه تا لنز اصلی و یه فلش LED رو جا داده. دور اون یه فریم فلزی مانند برای محافظت و یه مقداری خوشگل تر شدن کار شده. برآمدگی خیلی زیادی هم نداره و یه کوچولو از بدنه بیرون زده. کنار اون نوشته AI Camera و یه سری توضیحات لنز اصلی قرار داره و پایین قاب لوگو Honor دیده میشه. توی سه رنگ مشکی، آبی و نقره ای تیتانیومی عرضه میشه که رنگ مشکی یه حالت شیک تری داره ولی رنگ های دیگه در مقابل نور یه انعکاس جذابی دارند که میتونه برای بعضی ها جالب باشه.

مشخصات بدنه گوشی آنر 70 لایت

گوشی ابعادی خوبی داره ولی خیلی گوشی نازک و سبکی نیست و در حدود 194 گرم وزن داره ولی به خاطر ساختار گوشی نسبتا خوش دستی به حساب میاد و میشه بدون مشکل چند ساعتی ازش کار کشید و خیلی اذیت نشد.

فریم با اینکه از پلاستیک ساخته شده ولی یه مقداری به فلز شباهت داره و به صورت کاملا تخت ساخته شده. سمت راست طبق معمول دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی موقع باز کردن گوشی داره. سمت چپ فقط درگاه سیم کارته که به صورت همزمان از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی یه میکروفون قرار گرفته و پایین گوشی تک اسپیکر، پورت تایپ سی، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره.

صفحه نمایش با اینکه از ناچ قطره ای برای دوربین سلفی استفاده میکنه ولی حاشیه نسبتا کمی داره و مثل بعضی گوشی های دیگه این بازه خیلی اذیت کننده نیست و تقریبا شبیه به گوشی های میان رده ظاهر میشه که یه نکته مثبت توی طراحی این گوشی به حساب میاد. از محافظ پیش فرض صفحه نمایش و گواهی IP خبری نیست که خیلی هم نمیشه به آنر در این مورد خرده گرفت، چون حتی برای گوشی های گرون قیمت خودش هم در این بخش هزینه خاصی نمیکنه!

در کل برای یه گوشی میان رده اقتصادی طراحی خوبی داره و نه خیلی ارزون و چیپ به نظر میاد و نه خیلی متریال خفن و خاصی استفاده کرده و کاملا در حد اندازه بازه خودش ظاهر شده و نمیشه ایراد خاصی بهش گرفت.

 

بررسی کیفیت نمایشگر آنر 70 لایت

صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل TFT LCD ظاهر مناسبی داره و خیلی حاشیه زیادی نداره به نسبت باقی رقبا اما یه مشکل اساسی در این بخش داره و اون رزولوشن 720 این نمایشگره که باعث میشه بعضی اوقات جزئیات پایین توی ذوقتون بزنه و نتونید محتوای با کیفیت بالاتر از 720 پیکسل ببینید که میتونه برای بعضی افراد واقعا نکته اذیت کننده ای باشه. در بقیه بخش ها مثل زاویه دید و یا ترکیب رنگ خیلی مشکل خاصی با توجه به بازه قیمتی نداره، البته هنوز زاویه دید کم و رنگ های سرد اذیت کننده است ولی خب نمیشه با این قیمت خیلی ایراد گرفت. روشنایی هم میشه گفت قابل قبوله و توی حالت خودکار تا 450 نیت بالا میره و کار رو براتون در میاره ولی سعی کنید خیلی توی محیط بیرون و یا زیر نور مستقیم آفتاب ازش استفاده نکنید.

بررسی کیفیت نمایشگر آنر 70 لایت

یه نکته جالب در مورد صفحه نمایش نرخ به روز رسانی 90 هرتزی اونه که باعث میشه استفاده از گوشی یه مقداری روون تر باشه ولی اگه آنر رزولوشن صفحه رو بالاتر میبرد این بخش پکیج بهتر و کامل تری به حساب میومد ولی باز به نسبت قیمت میشه گفت خوبه و به جز رزولوشن پایین نکته ضعف خاصی نداره.

 

مشخصات باتری و شارژدهی Honor 70 Lite

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کاملا عملکرد استانداردی داره و میتونه در استفاده معمولی و روزمره به راحتی یک روز به شما شارژدهی کنه. در استفاده سنگین و یا بازی کردن هم حدود 4 تا 5 ساعت شما رو همراهی میکنه.

مشخصات باتری Honor 70 Lite

تا اینجای کار عملکرد خوبه و برای استفاده روزمره میشه گفت عالیه اما بخش سرعت شارژ با توجه به باقی برندهای چینی خیلی خوب نیست و از یه آداپتور 22.5 واتی داخل باکس استفاده میشه که میتونه باتری رو توی حدود یک ساعت و 40 دقیقه کاملا شارژ کنه.

بررسی سرعت شارژ آنر 70 لایت

 

بررسی عملکرد دوربین آنر 70 لایت

گوشی Honor 70 Lite از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و دو عدد لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق استفاده میکنه.

بررسی عملکرد دوربین آنر 70 لایت

عکس های پرتره خیلی پردازش خوبی ندارند و خطای زیادی در تشخیص سوژه دیده میشه و ترکیب رنگ مناسب نیست. البته توی تشخیص صورت خوب عمل میکنه و اکسپوژر مناسبی در این بخش داره. عکس های نزدیک و ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی دارند و نمیتونن شما رو ذوق زده کنن و انگار برای خالی نبودن عریضه استفاده شدن. ولی عکس های لنز اصلی جزئیات و دیتیل به نسبت مناسبی داره و ترکیب رنگ و کنتراست خوبی داره. دینامیک رنج هم گسترده است چه در محیط بیرون و چه در محیط داخلی. البته این در شرایطی اتفاق میفته که شرایط نوری مناسب باشه ولی توی شب کاملا شرایط عوض میشه و گوشی نمیتونه به خوبی به عکس ها نور رسانی کنه و نویز خیلی زیادی توی عکس های شب دیده میشه.

مشخصات لنز دوربین گوشی آنر 70 لایت

با هر دو سنسور اصلی و سلفی میتونید ویدیوهای 1080 با نرخ 30 فریم ضبط کنید که به نسبت جزئیات و ترکیب رنگ مناسب و قابل قبولی داره. البته به خاطر نداشتن لرزشگیر بهتره یا از مونوپاد استفاده کنید و یا اینکه خیلی موقع ضبط ویدیو حرکت زیادی نکنید.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عکس های که میگیره قابل نشون دادن به بقیه است و خیلی وضعیت اسفناکی نداره اما نباید انتظار جزئیات و دینامیک رنج خفن و نویز کم رو داشته باشید.

 

مشخصات سخت افزار و رابط کاربری Honor 70 Lite

از تراشه نسبتا جدید +480 اسنپدراگون برای این گوشی استفاده شده که قابلیت 5G هم داره که برای یه گوشی با این قیمت امکان خوبیه، البته در ایران فعلا خیلی به کار نمیاد. این تراشه در کاربری معمولی و روزمره عملکرد بدون لگ و مشکل خاصی داره و حتی میتونه یه مقداری مولتی تسک رو هم تحمل کنه و خیلی بهش فشاری وارد نشه. میتونید سراغ بازی کردن با گوشی آنر 70 لایت برید اما نباید انتظار گرافیک بالا و جزئیات خفن رو داشته باشید، بازی های Pubg و کالاف دیوتی رو میتونه اجرا کنه ولی با گرافیک پایین و بعد از چند دست بازی کردن شروع به داغ شدن میکنه و لگ زیادی دیده میشه، بعضی وقت ها هم ممکنه بازی کرش کنه و خارج بشه و با اینکه از GPU Adreno 619 استفاده میکنه خیلی عملکرد خوبی در این بازی ها نداره. این گوشی فقط در یک نسخه با رم و حافظه 4/128 گیگ عرضه میشه و خبری از نسخه های پایین تر و بالاتر نیست و به نسبت قیمت میتونه عملکرد مناسبی در بخش پردازشی به شما بده.

از اندروید 12 و رابط کاربری Magic UI 6.1 برای این گوشی استفاده شده که خیلی تجربه به روزی نیست و آنر در این بخش یه مقداری برای کاهش هزینه های کم کاری کرده و دقیقا معلوم نیست کی و تا چه زمانی آپدیت های جدید برای این گوشی عرضه میشن. البته به خاطر جدا شدن آنر از هواوی مشکلات تحریم ها دیگه گریبانگیر این برند نیست و میتونید بدون مشکل خاصی برنامه های مختلف رو نصب و اجرا کنید و از رابط کاربری سبک و با امکانات شخصی سازی مناسب این گوشی که بی شباهت به گوشی های قدیمی تر هواوی و آنر نیست استفاده کنید.

 

بررسی مشخصات اسپیکر Honor 70 Lite

تک اسپیکر گوشی بلندی صدای مناسبی داره ولی خیلی کیفیت و تفکیک صدا خوب نیست. از قابلیت دالبی اتموس هم خبری نیست. البته به خاطر قرار گرفتن جک 3.5 میلیمتری صدا میتونید از هندزفری های با سیم خودتون استفاده کنید تا یه تجربه بهتری موقع بازی یا تماشای ویدیو داشته باشید.

بررسی مشخصات اسپیکر Honor 70 Lite

 

آیا گوشی Honor 70 lite ارزش خرید دارد؟

گوشی آنر 70 لایت بیشتر به گوشی های سری X آنر شباهت داره تا سری آنر 70 ولی با این حال از یه طراحی خوب و مناسب با کیفیت ساخت قابل قبولی استفاده میکنه و به لطف شارژدهی خوب و عملکرد مناسب بخش پردازشی میتونه از پس اکثر کارهای روزمره شما بر بیاد و شما رو در طول روز همراهی کنه. 90 هرتز بودن صفحه نمایش هم باعث میشه تجربه استفاده از گوشی روون باشه. بخش دوربین با اینکه در روز و نور مناسب عملکرد خوبی به نسبت قیمت داره و میتونه کار رو در بیاره ولی توی شب اصلا خوب نیست و واقعا عملکرد ضعیفی داره و پایین بودن رزولوشن صفحه نمایش در بعضی موارد اذیت کننده است و جزو نقاط ضعف اساسی این گوشی به حساب میاد. از لحاظ سرعت شارژ شدن خیلی خوب نیست اما خیلی کند هم شارژ نمیشه و یه آداپتور هم داخل جعبه قرار داره که به نسبت گوشی های سامسونگی یه مزیت به حساب میاد! هنوز این گوشی وارد بازار ایران نشده اما با توجه به قیمت 200 دلاری این گوشی رقبای خیلی خفنی نداره و باید منتظر عرضه honor 70 lite توی بازار ایران باشیم تا ببینیم نسبت به رقبا ارزش خرید داره یا نه ولی در مقایسه با گوشی های جدید سامسونگ و شیائومی مثل گوشی A24 و Redmi Note 12 4G در بخش صفحه نمایش اصلا حرفی برای گفتن نداره ولی توی بخش های دیگه میتونه شما رو راضی کنه و اگه از این گوشی ها قیمت پایین تری داشته باشه میشه به خرید honor 70 lite فکر کرد. البته اگه طرفدار برند آنر یا هواوی باشید باز این گوشی براتون جذاب تر میشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 47
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
alirza.amiry

4 rooz dige kole poshte gooshiya mishe az dam doorbin !

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
ALI ZAREI

و اینک انر تقدیم میکند

۰۵ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
A.L.I

دوربیناش خیلی جذابه

۰۵ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
tahamousavi

سری لایت آنر حقیقتا من یادم نمیاد مشتری داشته باشه…

۰۵ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
shahab-021

یعنی واقعا کسی پیدا میشه اینو بخره؟
خرید این = دور انداختن پول

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
AliNajafiJahani

فقط باطریش خوبه

۰۳ خرداد ۱۴۰۲