رتبه اول دوربین سلفی گوشی iPhone 15 Pro Max در سایت DXomark

سایت DXomark یکی از سایت های تخصصی برای بررسی انواع گجت های هوشمند، به خصوص دوربین های گوشی و تبلت ها است. توی جدیدترین رده بندی این سایت برای امتیازدهی به دوربین پشتی و سلفی گوشی های هوشمند، دوربین سلفی گوشی iPhone 15 Pro Max در جایگاه اول قرار گرفت. دوربین پشتی این دستگاه با اختلاف بسیار کم از هواوی P60 پرو، رتبه دوم رو بدست آورد.

جایگاه اول دوربین آیفون 15 در سایت DXomark

دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس، با امتیاز ۱۴۹، اول شد!

اپل در iPhone 15 Pro Max از یه دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، قابلیت فوکوس خودکار و توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده کرده. بر اساس تست های دگزومارک، دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس توی ثبت جزئیات محیط (هم توی عکس ها و هم توی بخش ضبط ویدیو) عملکرد خیلی خوبی داره. دوربین سلفی این گوشی تونسته با کسب امتیاز ۱۴۹ در جایگاه اول قرار بگیره.

پیکربندی دوربین آیفون 15 پرو مکس، همون چیزی هست که توی آیفون ۱۴ پرو مکس هم داشتیم. گوشی آیفون 14 پرو مکس، پارسال رتبه اول دوربین سلفی رو از همین سایت کسب کرد. این گوشی امسال هم در جایگاه دوم بعد از آیفون 15 pro max اپل قرار گرفت. سایت DXomark، برتری دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس نسبت به همتای خودش در نسل قبل رو تقویت پردازنده سیگنال تصویر (ISP) به لطف تراشه A17 Pro می دونه. به گفته دگزومارک، دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس فوکوس خودکار دقیق و سریعی داره و نور رو به خوبی جذب می کنه. به خاطر عملکرد بسیار خوب لرزشگیر تصویر، توی بخش فیلمبرداری هم عملکردش عالیه. البته دگزومارک میگه که دوربین سلفی این پرچمدار، خالی از ضعف نیست. به طور مثال، عمق میدان توی عکس هاش زیاده و بعضی اوقات رنگ های ویدیوهایی که ضبط می کنه با همدیگه متفاوته!!

تفاوت عکس های گرفته شده با دوربین اپل و هوآوی

کسب جایگاه دوم توسط پرچمدار 2023 اپل در بخش مجموعه دوربین های پشتی

اگرچه دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس نسبت به بقیه گوشی ها توی سایت DXomark، تونسته امتیاز ۱۴۹ رو بدست بیاره و در جایگاه اول قرار بگیره؛ اما توی بخش بررسی دوربین های پشتی، هواوی P60 پرو گوی سبقت رو از ۱۵ پرو مکس گرفته. این پرچمدار اپل با امتیاز ۱۵۴، رتبه دوم رو بعد از هواوی P60 پرو بدست آورده.

امتیازات دوربین آیفون 15 پرومکس

مجموعه دوربین پشتی 15 پرومکس، از یه دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به همراه ۲ دوربین اولترا واید و تله فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده. به گفته دگزومارک این دوربین:

  • کنتراست مناسبی داره
  • تصاویر رو با رنگ های طبیعی ثبت می کنه
  • عملکرد فوکوس خودکارش هم بسیار سریع و دقیق هست
  • جزئیات بالایی رو توی محیط هایی با نور زیاد ثبت می کنه
  • توی بخش فیلمبرداری هم عملکرد خیلی خوبی داره

البته فارغ از این ویژگی های مثبت دگزومارک به بعضی از نقاظ ضعف این مجموعه دوربین هم پرداخته. مشکلاتی از جمله محدوده دینامیکی کم، وجود نویز توی تصاویری که در محیط کم نور گرفته میشن و در نهایت از بین رفتن جزئیات تصاویر در زمان زوم کردن اشاره کرده.

 

سخن پایانی

با توجه به سابقه خوب گوشی های آیفون در حوزه عکاسی و فیلمبرداری، همیشه در صدر گوشی های این لیست مدل های مختلف آیفون دیده میشه و تا حدودی با پیشرفت هایی که اپل توی نسل جدید در بحث پردازنده و سنسورها ایجاد کرده، دیدن اسم آیفون 15 پرو مکس در صدر این لیست خیلی عجیب نیست. اگه شما علاقه مند به بلاگری و یا عکاسی با گوشی هستید، با وجود عدم رجیستری و ممنوعیت فروش این پرچمدار اپل بازم سمتش میرید یا نه؟

نویسنده : تیم محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 16
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

شاید سری 15 آیفون ها ممنوعه باشند، اما P60 pro که ممنوعه نیست و برا کسایی که کمرافون میخوان فوق العاده س…

۱۰ آبان ۱۴۰۲
godrati

دوربین خوبی داره

۰۷ آبان ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

عالی بود 👌🏻

۰۷ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

عاااالی

۰۴ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

عالی مثل همیشه ولی ویدیو بررسی بیشتر بزار

۰۴ آبان ۱۴۰۲
shahab-021

کاش اطلاعات ۱۵ رو نمیذاشتی
دلمون آب میشه و دستمون نمیرسه

۰۴ آبان ۱۴۰۲
Mohammad_d

ایفون همیشه تو دوربین برنده است

۰۳ آبان ۱۴۰۲
zenith

👍🏻👍🏻👍🏻

۰۳ آبان ۱۴۰۲
Nurse

با اینکه فیلمبرداری خفنی داره ، ولی بازهم برای عکاسی P60 pro یک چیز دیگ ست.

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Soheil1386

هواویو عشق است👌🏻❤️👌🏻

۰۲ آبان ۱۴۰۲
AmriAli 1388

دوربین سلفی آیفون ۱۵ عالی عالی سه هفته دارم بی نظیر

۰۲ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

benazamm

۰۲ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

خوبه دیگه

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

با این باید بلاگر شد😂

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

برا ما تا ۱۳ پرومکس بود بقیش قفله….

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Mani.Ap

اولین کامنت

۰۲ آبان ۱۴۰۲